Šta je novo?

Nova Luka Beograd

milos.tro

Professional
Učlanjen(a)
24.12.2013.
Poruke
11.160
Pohvaljen
21.697
Beograd dobija novu luku kod Pupinovog mosta - Izgradnja bi mogla da počne krajem 2017. godine
Sreda, 13. 01. 2016.|15:50 | Izvor: eKapija

Nova luka u Beogradu, ako sve bude po planu, biće izgrađena nedaleko od Pupinovog mosta na levoj obali Dunava u naselju Borča. Pored ove lokacije, kao deo ukupnog lučkog područja, planira se i da na lokaciji kod Krnjače bude izgrađen lučki terminal za pretovar prirodnih agregata (šljunak, pesak i sl.). U zavisnosti od stvarnih potreba građevinske industrije, a u saradnji sa Gradom Beogradom, biće razmotrena potreba za još jednom lokacijom za izgradnju terminala za pretovar prirodnih agregata i to na Savi u Beogradu, saznaje "eKapija" u Ministarstvu građevinarstva.

Partner države u izgradnji nove luke mogla bi biti kineska kompanija "China Environmental Energy Holding", a na osnovu Memoranduma o saradnji potpisanog u aprilu 2015. godine.

Ministarstvo građevinarstva je nedavno donelo Odluku o izradi strateške procene uticaja na životnu sredinu Prostornog plana područja posebne namene nove luke u Beogradu sa slobodnom zonom.

- Da bismo izgradili novu luku u Beogradu, potrebno je najpre da se, u skladu sa potpisanim Memorandumom o razumevanju koji je zaključen između Republike Srbije i "China Environmental Energy Holding"-a, usvoji Studija izvodljivosti za izgradnju nove luke u Beogradu, koja treba da pruži generalni prikaz potrebnih radova i troškova izgradnje nove luke. Nakon usvajanja te Studije započeće izrada Prostornog plana područja posebne namene za novu luku u Beogradu, a nakon toga sledi usvajanje Uredbe o utvrđivanju lučkog područja luke u Beogradu – kažu u Ministarstvu.

Paralelno sa ovim aktivnostima trajaće pregovori sa potencijalnim lučkim operaterima koji su zainteresovani za dobijanje lučke koncesije, te izrada potrebne tehničke dokumentacije za izgradnju, odnosno dobijanje lučke koncesije.

Kako nam kažu u Ministarstvu, ukupni troškovi izgradnje nove luke će biti utvrđeni u Studiji izvodljivosti koja je u fazi pripreme.

- Tokom 2016. godine planirana je izrada Prostornog plana područja posebne namene za novu luku u Beogradu, te početak rada na izradi tehničke dokumentacije. U slučaju uspešnih pregovora sa potencijalnim investitorima i dodeljivanja lučke koncesije, izgradnja bi mogla da započne u trećem kvartalu 2017. godine ili početkom građevinske sezone u 2018. godini.

Prema preliminarnim tehničkim rešenjima, za potrebe nove luke u Beogradu planirano je oko 300 hektara.

Srbija na"putu svile"

Osnivač kompanije "China Environmental Energy Holdings" Bili Ngok potpisao je prošle godine sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović Memorandum o razumevanju i saradnji.

Mеmorandum prеdviđa zajеdnički rad na projеktu izgradnjе i korišćеnja lukе kod Pupinovog mosta, na lеvoj obali Dunava, polazеći od zajеdničkе izradе studijе izvodljivosti za taj projеkat. U slučaju da Studija izvodljivosti budе pozitivna, dvе stranе ćе razmotriti načinе daljе saradnjе na rеalizaciji ovog projеkta: projеktovanjе, izgradnju, oprеmanjе i korišćеnjе lukе, uključujući i modеl finansiranja.

Ovaj Mеmorandum jе u sklopu zajеdničkih aktivnosti kompanija iz dvе zеmljе na rеalizaciji najavljеnog kinеskog intеrеsa za saradnju na takozvanom еkonomskom pojasu kopnеnog dеla "puta svilе".

Intermodalni centar u Batajnici

Sa druge strane mosta, u Batajnici, ove godine bi mogla da počne izgradnja prvog intermodalnog terminala sa logističkim centrom. Prema Planu detaljne regulacije, intermodalni terminal i logistički centar će se prostirati na ukupno 63 hektara i tu će se ukrštati železnički i drumski saobraćaj u cilju transporta kontejnera. Kako je rečeno, procenjena investicija iznosi oko 15,5 mil EUR, a potrebno je i oko 4 mil EUR za eksproprijaciju zemljišta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... 017-godine
 
Ово је потпуно сулудо! Лука узводно од Панчевца, без прилаза железничкој инфраструктури, а веза преко Овче ако се успостави била би около-наоколо. Поред тога, Лука Панчево има већу површину копна од Амстердама, а користи око 15% капацитета. Са аспекта логистике, боље је имати један јак робно-транспортни центар, него овако шврљати.
 
Da ni meni nije jasno ovo izbegavanje Panceva
 
Oво је чисто измишљање пројекта. Потпуно беспотребно поред Луке Панчево.
 
Bacanje para ili guranje necijeg privatnog interesa nadam se da ce ovo ostati jedno ludo obecanje
 
Verovatno da se pored mutnih radnji iza svega kriju i porezi koje grad Beograd ne može da naplaćuje od luke u Pančevu. Inače gradnja luke na mestu gde Beograd uumanom profilu može da se proširi je siletantska i bezobrazna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366682#p366682:w54jnw1l je napisao(la):
Igor » 13 Jan 2016 18:05[/url]":w54jnw1l]Da ni meni nije jasno ovo izbegavanje Panceva

Izgleda kao da je po delimicnom secanju BB pisanija, pravljen propagandni materijal

Takva luka je spominjana pri raspravi oko Batajnickog intermodularnog terminala
zbog koga je i pravljena Batajnička petlja
te je tada i spomenuto da bi trebalo da se ceo projekat veže
i za buduci obližnji železnički most preko Dunava
uz koj bi mogla biti i neka manja luka zbog kompletiranja funkcije intermodularnog terminala

(Dunav, most, luka.... malo brc-brc i eto divnog propagadnog materijala)


a zaključak je bio da je to još mnogo daleko od današnjice i mnooogo skupo za kompletiranje
te jedini razuman izbor jeste
unapredjivanje (produbljivanje) postojece luke Pančevo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366682#p366682:2ph0f2yt je napisao(la):
Igor » 13 Јан 2016, 19:05[/url]":2ph0f2yt]Da ni meni nije jasno ovo izbegavanje Panceva

једино да се Панчево инкорпорира у Београд, па да се та лука да у концесију
 
Mislis u administrativnom smislu posto modernizacijom pruge i buduce obilaznice tj sektora C koji je i zeleznicki Pancevo ce imati odlicnu vezu. Uostalom zasto ne dati priliku da se grad oporavi i da se luka modernizuje prosiri i sve sto treba.
 
Pa ovo je potpuno ludilo. 300 hektara?? To je 3 kvadratna kilometra!

Nova luka u Beogradu, ako sve bude po planu, biće izgrađena nedaleko od Pupinovog mosta na levoj obali Dunava u naselju Borča.
Ovo znači nizvodno od Pupinovog mosta.

Prema preliminarnim tehničkim rešenjima, za potrebe nove luke u Beogradu planirano je oko 300 hektara.
A ovo je površina od 3 miliona kvadratnih metara. Ako uzmemo da je 750 metara sasvim dovoljna dubina za luku, i da je za svaku luku očigledno važniji kontakt sa vodom nego da se pruža veoma duboko u kopno, onda ova površina odgovara nekom izduženom pravougaoniku širine recimo 750 metara i dužine 4000 metara.

Ove dve činjenice uzete zajedno onda omogućuju da se vidi koje to tačno zemljište oni u stvari imaju u vidu. Obeležio sam na aero snimku jednu takvu pravougaonu oblast od 300 hektara nizvodno od Pupinog mosta, pa pogledajte i sami:

NovaLukaNaDunavu.jpg


Preko puta prastarog keja sa pogledom na veliku reku i toj širini odgovarajuće visoko drveće sa druge strane, što je, uz Gardoš, vizuelni i mentalni zaštitni znak Zemuna, preko puta čitavog njegovog zaštićenog istorijskog jezgra, direktno na takođe zaštićenom vodoizvorištu, na elitnoj lokaciji sa fantastičnim pogledom na Gardoško brdo, Zemun i Novi Beograd, na predivnom zelenom forlandu čiji su delovi i sami za sebe trebali da budu kod Uneska zaštićena oblast dok neko u gradu tu akciju nije stopirao, u sred drugog od jedina dva istorijska gradska jezgra, i UZVODNO od Lida kao jedinog preostalog gradskog kupališta na reci, i Ratnog ostrva kao takođe zaštićene prirodne oaze, odnosno budućeg Čapljinog ostrva kao još jedne takve za turizam i identitet Beograda strateški važne oblasti. I oni, eto, baš TU prave LUKU! I to "za sve pare", tj. na čitavoj dužini, od Pupinovog mosta pa čak do Ratnog ostrva. Mogu jedino da pretpostavim ili da je neko potpuno poludeo, ili da je u pitanju neka gruba greška u brojevima ili u lokaciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366722#p366722:3z665eye je napisao(la):
Igor » 13 Јан 2016, 21:56[/url]":3z665eye]Mislis u administrativnom smislu posto modernizacijom pruge i buduce obilaznice tj sektora C koji je i zeleznicki Pancevo ce imati odlicnu vezu. Uostalom zasto ne dati priliku da se grad oporavi i da se luka modernizuje prosiri i sve sto treba.

да, администратино, као што је било пре рата. Панчево је ионако пупчаном врпцом везано за Београд
 
Још је рано да се оцени да ли је ово обећање лудом радовању, или озбиљан план, али уколико је ово друго, можемо организовати кампању и петицију да се заштити визура Земуна, да се форланд и Велико ратно острво прогласе парком природе, ако не и националним парком, да се развија "Лука Панчево" из неколико разлога: праведнији просторни развој, снижење транспортних трошкова, могућност коришћења речно-морских бродова на Дунаву низводно од ушћа, минимално нарушавање природних екосистема уз реку. У аргументацији користити изразе "Плућа Београда", простор од великог значаја за здравље грађана, спорт и туризам, а важно је напоменути и да је недопустиво смањивати зону изливања реке приликом високих водостаја, која је многа насеља до сада спасила од поплава...
 
Postoji vrlo jednostavan razlog. Pančevo nije Beograd, nego Vojvodina, i Beograd ne bi dozvolio da prebaci lučke poslove drugom gradu, a vojvođanski autonomaši nikad neće dozvoliti da se Pančevo pripoji administrativno Beogradu. Bio bi momentalni referendum za otcepljenje pokrajine.

Recimo da bi gotovo nemoguće bilo recimo i pomeriti luku nizvodno tj. lučke poslove prebaciti sa Palilule u Grocku jer Palilula to nikad ne bi dozvolila.

U svakom slučaju, Srbija ima sve najgore odlike centralizovane države, i sve najgore odlike decentralizovane države u istom momentu.
 
Ajoj...
Pade mi napamet da nisu to Kinezi osmislili i ugovorili uz Kineski most
ako je to tada potpisano , tako ce i da bude tj. bice tu lyka
bez obzira na nasu logiku ili potrebu.

Ako neko se seca tadasnjih ugovora
nek napise ovde bar da budemo na cisto...
 
ne postoji nijedan DOBAR razlog da se Pancevo administrativno pripoji Beogradu. Kao ni Pazove, Smederevo, po meni ni Mladenovac, Obrenovac, Lazarevac...
 
Pancevo je blizi centru Beograda od Sremcice na primer i potpuno je suludo da administrativno ne pripada Beogradu kad se uzme u obzir da je on bukvalno predgradje Beograda i nalazice se jednog dana unutar beogradske obilaznice.
 
Ja ne vidim nikakvu prednos prikljucivanja prigrdskih opstina BGu. Nikad mi nece biti jasno zasto Lazarevac, Obrenovac i slicni pripadaju BGu :? Smatram da je to lose i za BG i za te opstine. Takve opstine treba da se razvijaju samostalno, i da se ne cetralizuje sva administracija u vec prenatrpanim sluzbama.
Ali kako dosta stanovnika ovih opstina je poslom vezana za BG, neophodan je kvalitetan i pouzdan prigradski prevoz (bus i zeleznica)
 
Luka na ovom potezu je totalno ludilo, Zuma je sve lepo objasnio, a čini mi se već imao i neke postove na sličnu temu pre mesces, dva. Luka prekoputa Zemuna, gde se sa keja pruža divan pogled, je cista ludost. Već smo videli i par foto tura kako izgleda u rukavcima dunava na ovom potezu, kao divljina, a oni bi pored postojeće luke u Pančevu da grade još jednu i to baš tu...
Podseća me na ove planove na makišu da grade industrijsku zonu.
 
Nego, da nismo ovde malo požurili, ne znam da li je neko video ovaj prostrni plan, ja ne mogu da ga nadjem, ali kada pogledam planirane zone na Urbelu, luka je planirana nizvodno od Pančevca, što ima smisla. ne bi bilo prvi put da novinari ofrlj prenesu.
 
Dakle, ti veruješ da će plan koji su radili stručnjaci biti jači od političke odluke??
(BnV?)
 
Ne, nego se nadam da će ostati pri ovom planu sa slike, ne vidim koji moj bi ga menjali na deo uzvodno, čak verujem da bi im bilo teže da se nešto gradi na potezu nizvodno od Pupina.
 
Vrh