Preuređenje dunavske obale

Diskusije o predloženim projektima, idejama i uticaju raznih projekata na Beograd

Moderator: Igor

alexandernbg
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 289
Pridružio se: Sub Feb 10, 2007 10:01 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod alexandernbg » Ned Sep 13, 2009 6:39 pm

Pogledajte kako Bratislava napreduje sa uredjenjem svoje obale,ja sam fasciniran...

Eurovea

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

A evo kako ce izgledati ceo taj kompleks

Slika

Par stotina metara uzvodno...River Park

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

evo i renderinga

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Poslednja izmena od alexandernbg u Ned Sep 13, 2009 6:45 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Mrzim srpsku zeleznicu.
RockerSVK
Higher intermediate
Postovi: 928
Pridružio se: Sub Apr 28, 2007 12:24 pm
Lokacija: Pressburg
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 9

Postod RockerSVK » Ned Sep 13, 2009 10:20 pm

Да, Ривер Парк и Еуровеа (комплекс Прибинова), то су екстра пројекти, градња којих ће се сигурно завршити ускоро. Но овај град још нема сређену Главну Железничку и Аутобуску станицу, Градско Саобраћајно Предузеће овде није на квалитетном нивоу, тако да има доста ствари, које треба побољшати у Братислави. Али ова два пројекта наведени горе су стварно на високом нивоу и велике паре су тамо уложене.
Milance
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1979
Pridružio se: Sre Jan 31, 2007 1:08 pm
Lokacija: Srbija
Kontakt:
Pohvaljen: 35
Pohvalio: 96

Postod Milance » Pon Sep 14, 2009 2:38 pm

^^a sigurno i obrnute ;) Zgrade su ok same po sebi ali sada da sam odusevljen kako su oni "izasli" na reke i nisam.
MareCar
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 371
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 3:25 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod MareCar » Pon Sep 14, 2009 6:58 pm

alexandernbg
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 289
Pridružio se: Sub Feb 10, 2007 10:01 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod alexandernbg » Pon Sep 21, 2009 12:02 am

Evo mozda najbolji presek onoga sto se gradi i planira u Bratislavi, ima doooooooooooooooosta kula :shok:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=438515
Mrzim srpsku zeleznicu.
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2561
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 208
Pohvalio: 44

Postod jlaki » Pon Sep 21, 2009 8:07 pm

http://galeria.vystavba.info/d/4685-2/Picture+030.jpg

ovo me podseća na onu zgradu iznad doma omladine. :D
Stop automobilizaciji Beograda!
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Pon Sep 21, 2009 9:59 pm

Ta zgrada iznad i jeste Dom omladine :D , hvala kurcu što je nisu obuhvatili unakažavanjem od američkih para, pa postoji nada da će se jednog lepog dana vratiti na nešto normalno - na primer ovo.
A ovo je.... perverzija dobroooo...
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
shmeksi
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3234
Pridružio se: Sre Okt 24, 2007 1:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod shmeksi » Pon Sep 21, 2009 10:09 pm

Meni se nikako ne sviđa da u starom delu grada savskog amfiteatra budu toliko visoke zgrade. Maksimalno bih dozvolio 8 spratova i to u delu ka Savskoj ulici, a vamo ka obali bi se kaskadno spuštalo do 4 sprata.

Pošto je ovo ipak tema o Dunavi i njegovoj obali onda da kažem da tamo već mogu da se prave više zgrade, ali da se to pravi nekako planski tj. onako kako se svi dogovore, a ne da se svakom investitoru izlazi u susret sa njegovim prohtevima i zahtevima.

I za jedan i za drugi amfiteatar bih raspisao međunarodni konkurs sa nekim rokom od godinu dana za prijavu radova kao i povećom nagradom, a onda detaljna ozbiljna javna diskusija o tri najbolja rešenja koju bi utvdrila komisija. To je po meni obavezno uraditi pre nego što bi krenulo bilo kakvo razmeštanje i izmeštanje iz tih oblasti. Prvo da znamo šta će smeti tu da se gradi i kako pa onda tek da sme da ide zemljište na prodaju i slično.
Poslednja izmena od shmeksi u Pon Sep 21, 2009 10:09 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
"Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem." by Ambassador
"Gde ja stadoh, ti izdaj na 99 godina i uzmi svoje deo..." by Relja
"Mislim da jedini metro koji će ova generacija da napravi jeste linija M1: Imaginationland - Land of Make Believe." by ACR
"Zaboravio si i M2: Neverland - Imaginationland" by JohnnyLee
hazard
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2462
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 224
Pohvalio: 234

Postod hazard » Uto Sep 22, 2009 9:49 am

shmeksi napisao:Meni se nikako ne sviđa da u starom delu grada savskog amfiteatra budu toliko visoke zgrade. Maksimalno bih dozvolio 8 spratova i to u delu ka Savskoj ulici, a vamo ka obali bi se kaskadno spuštalo do 4 sprata.

Zasto? Da se ne bi zaklonio "divan" :rolleyes: pogled koji sad imas na grad iznad S. Amfiteatra?

Treba tu graditi upravo visoke zgrade, samo treba paziti da se ne zagradi pogled na Beogradjanku i Hram (jer je to ono sto vredi videti u trenutnom "skyline"-u).
shmeksi
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3234
Pridružio se: Sre Okt 24, 2007 1:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod shmeksi » Uto Sep 22, 2009 12:51 pm

Ne zbog toga već zbog vizure samog amfiteatra kao i uslova za život, da ne pričam tek koliko bi izgradnja visokih zgrada dovela do saobraćajnog kolapsa u tom delu grada. isto tako ne bih kao nadležni u Bratislavi dozvolio da zgrade idu do same obale (na potezu uzmeđu starog savskog mosta i gazele) dok bi na drugom delu, između brankovog i starog savskog tako nešto bilo dozvoljeno.
Poslednja izmena od shmeksi u Uto Sep 22, 2009 12:56 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
"Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem." by Ambassador
"Gde ja stadoh, ti izdaj na 99 godina i uzmi svoje deo..." by Relja
"Mislim da jedini metro koji će ova generacija da napravi jeste linija M1: Imaginationland - Land of Make Believe." by ACR
"Zaboravio si i M2: Neverland - Imaginationland" by JohnnyLee
hazard
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2462
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 224
Pohvalio: 234

Postod hazard » Uto Sep 22, 2009 1:26 pm

Za saobracajni kolaps zavisi od kolicine kvadrata, ne nuzno od visine. Ja bi radije video tu nekolicinu visokih zgrada sa adekvatnim saobracajnicama oko njih kao i zelenilom, nego masu 4- i 8-spratnica zbijenih jednu uz drugu (a kolicina kvadrata pa i ljudi ista). Ne mislim da sada tu treba graditi nekakav Menhetn...
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7178
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 3148
Pohvalio: 3472

Postod Homer Jay » Pon Sep 28, 2009 12:13 am

Slika
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
shmeksi
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3234
Pridružio se: Sre Okt 24, 2007 1:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod shmeksi » Čet Nov 05, 2009 3:02 am

Nije baš luka Beograd, ali je odmah na granici.


Niču stanovi pored Luke Beograd
Slika

Područje od marine Dorćol do Višnjičke ulice, površine 85 hektara, ne uključujući Luku Beograd, promeniće namenu iz sadašnje pretežno proizvodne i komercijalne zone u gradski centar (poslovanje, stanovanje, trgovina, usluge, zabava, rekreacija). Transformacija zaleđa dunavskog priobalja predviđena je izmenama Generalnog plana Beograda i predmet je buduće izrade plana detaljne regulacije dela područja Ade Huje, takozvane zone A o kojoj će na sledećoj sednici gradske skupštine raspravljati odbornici.

Urbanisti su odlučili da se najpre pozabave zonom A jer ispunjava sve uslove za početak izrade planskog dokumenta poput definisane saobraćajne mreže, mogućnost priključenja na postojeću infrastrukturnu mrežu i nema ekoloških problema. Taj prostor nije u direktnoj vezi sa lučkom delatnošću i sada je zauzet proizvodnim, skladišnim i saobraćajnim sadržajima. Kako je reč o urbanom delu Dorćola, lokaciji u centru grada, urbanisti su naglasili da će novom namenom biti obuhvaćeni blokovi koji nisu u funkcionalnoj vezi sa lučkim poslovima.

Bez obzira na brojne zahteve pojedinaca ali i preduzeća koja posluju na desnoj obali Dunava da se sadašnja privredna zona Luke Beograd prenameni u komercijalnu i stambenu, potpisnici izmena i dopuna Generalnog plana (GP) odbili su takve prigovore. U predlogu teksta navodi se da deo teritorije beogradske luke i delovi koji su povezani za lučku delatnost ostaju privredna zona, a njihova transformacija planirana je za kasnije i zavisi od odluka grada i republike.

Urbanisti su složni u oceni da je Luka Beograd privredni lokalitet od velikog značaja za grad ali da je u konfliktu sa ostalim gradskim funkcijama jer je smeštena u najužem centru prestonice.

„U ovom trenutku nije moguće precizirati vreme izgradnje, aktiviranja i infrastrukturnog opremanja nove luke na Dunavu, na većoj površini. Ostavlja se mogućnost da tu ulogu preuzme neka od postojećih luka u regionu Beograda. Do donošenja tih važnih odluka i njihovog utvrđivanja kroz druge pravne i planske instrumente, područje zadržane današnje luke može biti razmatrano, analizirano i projektovano u susret novim namenama, ali se delatnost ne može ugasiti niti namena promeniti u ovoj fazi izmena GP”, piše u predlogu izmena i dopuna GP Beograda.

Osim atraktivne lokacije u blizini luke, izmenama GP obuhvaćeno je i poluostrvo Ada Huja, od luke do špica rukavca. Zamišljeno je kao budući komercijalni i rekreativni lokalitet uz reku. Sadašnji prostor, posebno špic poluostrva ogoljen je, bez vegetacije, zapušten i prekriven deponijama šuta i čvrstog materijala i trebalo bi da bude saniran, a područje oplemenjeno marinom za manja plovila, zelenim površinama, parkovskim mobilijarom...

Nove privredne lokacije planirane su pored autoputa Beograd–Zagreb između aerodroma i Bežanije, na delu od Gornjeg Zemuna do Batajnice, zatim na banatskoj strani između Krnjače i Reve duž Pančevačkog puta, uz Ibarsku magistralu i autoputu prema Nišu. Posebna pažnja posvećena je i privrednim parkovima, celinama od 10 hektara sa naglašenim ekološkim i estetskim karakteristikama.

Jedan od povoda izmena GP bilo je usklađivanje sa Prostornim planom koridora budućeg autoputa Južni Jadran i plan je ponudio dve mogućnosti – ulaze u Beograd pored leve i desne savske obale. Prvo rešenje predviđa gradnju magistrale od Ostružničkog mosta prema jugu, a drugo od Vojvođanske ulice preko teritorije Surčina.

D. Mučibabić

Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Nichu-stanovi-pored-Luke-Beograd.lt.html


Iskreno baš i nisam skontao o čemu se ovde tačno radi. Da li su oni to napravili plan detaljne regulacije za te loakcije ili su samo izvršili prenamenu u GUP-u (taj dokument svakog dana sve više i više gubi na smislu). Za kraj dva pitanja (jedno je pucanj u prazno). Zašto je Urbanističkom zavodu tako teško da napravi normalan sajt i da prikažu lepo i jasno sve planove koji su usvojeni i koji čekaju na usvajanje. Drugo pitanje je, da li neko zna gde bi se mogle videti uživo te planirane izmene?
Poslednja izmena od shmeksi u Čet Nov 05, 2009 3:02 am, izmenjeno 1 put ukupno.
"Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem." by Ambassador
"Gde ja stadoh, ti izdaj na 99 godina i uzmi svoje deo..." by Relja
"Mislim da jedini metro koji će ova generacija da napravi jeste linija M1: Imaginationland - Land of Make Believe." by ACR
"Zaboravio si i M2: Neverland - Imaginationland" by JohnnyLee
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16346
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2239
Pohvalio: 407

Postod vucko » Čet Nov 05, 2009 3:13 am

"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
ink
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 648
Pridružio se: Uto Jul 07, 2009 5:13 pm
Lokacija: Beograd, Jugoslavija
Kontakt:
Pohvaljen: 339
Pohvalio: 325

Postod ink » Čet Nov 05, 2009 2:49 pm

hazard napisao:Zasto? Da se ne bi zaklonio "divan" pogled koji sad imas na grad iznad S. Amfiteatra?

Treba tu graditi upravo visoke zgrade, samo treba paziti da se ne zagradi pogled na Beogradjanku i Hram (jer je to ono sto vredi videti u trenutnom "skyline"-u).

Apsolutno se ne slazem! :mad: Pogled na stari grad jeste divan i bio bi potpuno i trajno upropascen izgradnjom nekih visokih, staklenih zgrada (koje ce, baj d vej, nama svima biti uzasno ruzne za koju godinu).

No, da ne skrecem sa teme previse - Dunavska obala treba da ostane zelena - Savska je ta na koju treba da se spusti grad (npr. kao London/Pariz itd).
__________________________
СМРТ ПЛАСТИЧНИМ КЕСАМА
alexandernbg
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 289
Pridružio se: Sub Feb 10, 2007 10:01 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod alexandernbg » Čet Nov 05, 2009 3:11 pm

Gradnjom u SA se ne bi ugrozio pogled na Stari Grad [koji je lep] nego pogled na Savski Venac u kom nema nista reprezentativno sem Hrama i Beogradjanke...
Mrzim srpsku zeleznicu.
ink
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 648
Pridružio se: Uto Jul 07, 2009 5:13 pm
Lokacija: Beograd, Jugoslavija
Kontakt:
Pohvaljen: 339
Pohvalio: 325

Postod ink » Pet Nov 06, 2009 2:39 pm

alexandernbg napisao:Gradnjom u SA se ne bi ugrozio pogled na Stari Grad [koji je lep] nego pogled na Savski Venac u kom nema nista reprezentativno sem Hrama i Beogradjanke...

Zavisi odakle gledas...

Inace, u Srbiji se nikad nisu dizale lepe visoke zgrade (priznajem da postoje izuzeci), a ubedjen da se to ne bi promenilo ni malo u SA. Izgradilo bi se gomila odvratnih poslovnih zgrada koje bi ucinile taj kraj, a i ceo grad, ruznijim.
__________________________
СМРТ ПЛАСТИЧНИМ КЕСАМА
shmeksi
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3234
Pridružio se: Sre Okt 24, 2007 1:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod shmeksi » Čet Dec 10, 2009 12:04 pm

Ostrvo Čaplja - Park reke Dunav na Novoj adi u Beogradu

Iako se u javnosti često govori o izvanrednom geografskom položaju naše prestonice i potencijalima koje reka Dunav nudi, malo ko, osim stručne javnosti, zna da bi Beograd mogao u budućnosti dobiti još jedno "more", skoro dva puta veće od Ade Ciganlije i šest puta prostranije od Velikog ratnog ostrva.

Naime, Generalnim planom Beograda 2021 previđeno je novo ostrvo na Dunavu, koje bi se dobilo izgradnjom velikog kanala između Vojne bašte i Pančevačkog mosta. Na dragocenom prostoru od čak 582 ha, uz maksimalnu zaštitu svih prirodnih dragocenosti, pažljivo je osmišljena buduća gradnja turističko-sportskih objekata, tako koncipiranih da budu u funkciji tokom cele godine. Takođe, planirana je i izgradnja saobraćajnice koja bi obezbedila vezu sa Zrenjaninskim putem i budućim "Kineskim mostom", a na tom području predviđeno je i pristanište za putničke brodove, jahte i čamce. Druga strane nasipa, na potezu između Koteža i Borče, površine oko 100 ha, ograničavaće buduće, elitne golf terene.

Na konceptu Čaplja, kako je nazvana buduća Ada na banatskoj zoni Ušća, već više godina radi tim Urbanističkog zavoda Beograda, i taj projekat je, kako u razgovoru sa urednicima "eKapije" naglašava mr arh. Miodrag Freneček, jedan od najsuptilnijih i najzahtevnijih budućih investicija u prestonici.

Zemljište budućeg bisera Beograda u vlasništvu je "Srbijašuma", a trenutno se koristi u naučne svrhe, za uzgoj topola i za preradu drveta, kao i za proizvodnju papira.

Prema rečima Ferenčeka, glavni pokretač i organizator projekta "Čaplja" biće grad Beograd, koji će u budućnosti definisati optimalne koncepte finansiranja, vlasničkih statusa, koncesija, zakupa, odnosno neophodnog javno-privatnog partnerstva (PPP) za svaku zonu i aktivnost.

- Projekat "Čaplja" je u Generalnom planu definisan još 2003. godine, a aktuelni koncept je rezultat dugoročne i uspešne saradnje stručnjaka za urbanističko planiranje iz pokrajine Toskane, posebno grada Firence, sa kolegama iz Urbanističkog zavoda Beograda. Saradnja je bila pokrenuta kroz projekat "Grad – gradu" u okviru međunarodne saradnje italijanske vlade i UNOPS-a (Kancelarija UN za vođenje projekata) sa gradom Beogradom, prema protokolu iz juna 2001. godine - objasnio je Ferenček.

Ivice novog ostrva definišu dve glavne celine - odbrambeni nasip od poplave ispred naselja Krnjača, Kotež, Borča, Crvenka i glavni tok Dunava. Između njih, veliki rečni forland sa mešovitim prostorom prirode, šumom, malim kanalima, jezercima, barama i rukavcima, koji se prostire na oko 120 hektara vodene površine, pravi veliki zeleni luk i segment zatvoren tetivom, koji gleda u pravcu ušća i grada. Tri šumska puta presecaju nasip iz pravaca naselja Krnjače, Borče i Crvenke. Prva dva vode do današnjeg, improvizanog stovarišta šljunka i pogona za separaciju na dunavskoj obali, a treći put se završava u naselju sa individualnim vikendicama.

Sistem parkiranja vozila i prihvat posetilaca biće organizovan uz odbrambeni nasip, a na ostrvo će pristup imati pešaci, biciklisti, specijalna vozila za interni grupni prevoz, kao i plovila na vesla i jedra.

- Velika saobraćajnica nalaziće se uz nasip sa kopnene strane. Odmah iza nasipa je zona močvarnog pojasa, takozvani močvarni kubici ili bazenčići, koji će ostati kao mrtvaje. Oni su međusobno lako povezani, ali se u njima ne očekuje nikakva aktivnost, jer su to mrestilišta i tu u određenom periodu godine može biti samo pecanja. Uz tu zonu, nalaziće se dugački veštački kanal za rekreaciju, za jedranje i veslanje, a njegova uloga biće i da drenira vodu iz pančevačkog rita. Taj kanal neće biti direktno vezan sa jezercima, već će protok vode obezbeđivati ustave - objašnjava Ferenček.

Prema rečima sagovornika "eKapije", kanal će imati veze nizvodno i uzvodno, a na dve tačke na obali nove Ade spojiće se pristup sa vode i pristup sa kopna. Tu će se, okružena zelenilom i vodom, nalaziti "turistička sela" sa malim lukama, zabavni i sportski punktovi sa smeštajnim jedinicama, sale za fitnes i treninge, veliki broj otvorenih terena, trgovi, marine, sale za kulturne priredbe i drugi aktivni, edukativni i zabavni sadržaji.

Nova jezera i "morske" plaže

- Planirana je izgradnja pet tzv. "sela" koja neće biti tipska, a smatramo da bi bilo dobro da ih kreiraju različiti investitori i projektanti. Čaplja će imati i dva unutrašnja jezera i na njima očekujemo rekreativne aktivnosti kao na Adi Ciganliji, ali i ograničenu izgradnju kuća, sojenica i splavova. Uz obalu Dunava će, na povišenim kotama, biti formirani na stotine metara dugački uređeni bazeni – prave "morske" plaže za veliki broj kupača, sa jugozapadnim pogledom na vodeno ogledalo Ušća.

Čamci sa motorom i druga motorna vozila moćiće da pristupaju samo u određeno vreme, pod određenim uslovima.

Elitna sportsko-rekreaciona zona

U pozadini, a izvan nove Ade, između Crvenke, Koteža i Borče, Generalnim planom je predviđena još jedna velika sportsko rekreaciona zona, koja bi bila skup tradicionalnih elitnih klubova kojima treba veliki prirodni prostor (jaht klub, džokej klub, polo klub,lovački klub, golf klub, tenis klub i drugi).

- Ukoliko se odlučujemo za elitni ili masovni turizam, prednost se daje masovnom, ali je cilj je da se elitnost i masovnost složno i harmonično organizuju.

Tim koji je vodio projekat "Čaplja"

Projekat "Čaplja" su sa italijanske strane razrađivali arh. Pjera Moskato (Pierra Moscato), koordinator, arh. Đovani Rufini (Giovanni Ruffini), izvršni rukovodilac projekta, dok je srpsku stranu, ispred Urbanističkog zavoda Beograda vodio arh. Antonije Antić, tadašnji direktor, mr arh. Miodrag Ferenčak, rukovodilac projekta i arh. Emil Dimitrov, urbanista planer. Ispred opštine Firenca i Univerziteta u Firenci, prezentaciju su pratili i u ocenama učestvovali član gradskog veća arh. Đani Bjađi (Gianni Biagi) i prof. arh. Rafaele Paloša (Raffaele Paloscia).

Izvor: E kapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/278840


Normalno, ovde se govori o stvari koja će svoju realizaciju doživeti kroz ko zna koliko desetina godina, ali meni se koncept iskorišćenja tog prostora uopšte ne sviđa. Ova priča mi još jednom dokazuje da pojedini urbanisti nisu naučili ništa na primeru pozicije parka Ušće. Uporno se velike zelene površine stavljaju na "periferiju" urbanog naselja umesto da se nađu u njegovoj sredini kako bi ljudi redovno prolazili kroz taj park bez ikakve namere već ih pozicija zelene površine na to uslovljava. Ovakvim pozicioniranjem se pravi zelena površina na koju treba planski da se dolazi, a to po meni ne bi trebalo da bude tako. Kakva je to zona za rekreaciju ako se nalazi i po nekoliko kilometara od bilo kakvih stambenih/poslovnih objekata. Upravo zbog toga je mnogo bolje praviti takve velike zelene površine unutar gradske celine, a ne izdvojene od njih.

Meni bi se mnogo više svidelo da se na Čaplji grade razne zgrade, ali da površinski stepen izgrađenosti bude 30% + 5% za saobraćajnice, a sve ostalo zelene površine tj. površine za rekreaciju sa raznim malim kanalčićima "a la Amsterdam", a napraviti jedan zeleni pojas koji bi povezivao sredinu Čaplje prolazio pored Koteža i onda se uklapao u Veliku baru (valjda se tako zove). Oko tog pojasa bi bila skoncentrisana izgradnja.
"Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem." by Ambassador
"Gde ja stadoh, ti izdaj na 99 godina i uzmi svoje deo..." by Relja
"Mislim da jedini metro koji će ova generacija da napravi jeste linija M1: Imaginationland - Land of Make Believe." by ACR
"Zaboravio si i M2: Neverland - Imaginationland" by JohnnyLee
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16346
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2239
Pohvalio: 407

Postod vucko » Čet Dec 10, 2009 12:12 pm

Slazem se shmeksi,trebalo bi da kombinuju zelenilo sa stambenom izgradnjom i ostalim delatnostima.A ne samo zgrade na jednom delu pa onda zelenilo i tako dalje...I kvalitet zivota ce biti bolji i izgleda ce da ima vise zelenila ako uspeju da izbalansiraju obe stvari.Jos kada bi naterali gradsko zelenilo da radi svoj posao i odrzava gradske sume,do sad se nisu nesto pokazali a dobijaju nadoknadu iz gradskog budzeta za to.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
HaLyl
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 235
Pridružio se: Pet Apr 03, 2009 12:08 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod HaLyl » Čet Dec 10, 2009 12:32 pm

Po meni je ideja fantastična, jer se, vlajda očekuje izgradnja trećeg Beograda...pa će se ova lokacija samim tim, naći, maltene, u geografskom centru grada.
Problem sa Ušćem koje si naveo jeste jedan jedini - nedostatak sadržaja. Ukoliko bi se na tom ostrvu organizovali kvalitetni i primamljivi sadržaji, situacija bi bila značajno drugačija.
„Ko je imao sreće da se jutros probudi u Beogradu, može se smatrati da je za danas dovoljno postigao u životu. Svako dalje insistiranje na još nečemu, bilo bi neskromno."
shmeksi
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3234
Pridružio se: Sre Okt 24, 2007 1:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod shmeksi » Čet Dec 10, 2009 12:38 pm

Ono sve što sam ispričao se i odnosi na izgradnju trećeg Beograda (kroz nekih 50 godina), ali i tada će se Čaplja nalaziti na obodu te urbane celine i opet će se isto desiti sa tim ostrvom, postaće upravo mesto na koje ćeš planski dolaziti jednom u nedelju/mesec dana umesto da to bude mesto kroz koje će te put navoditi skoro svakog dana, a ako ne moraš da prođeš tuda ono ti je makar blizu urbanog dela, a ne nekoliko kilometara od stana/posla.
"Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem." by Ambassador
"Gde ja stadoh, ti izdaj na 99 godina i uzmi svoje deo..." by Relja
"Mislim da jedini metro koji će ova generacija da napravi jeste linija M1: Imaginationland - Land of Make Believe." by ACR
"Zaboravio si i M2: Neverland - Imaginationland" by JohnnyLee
sizif
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1952
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 4:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1186
Pohvalio: 753

Postod sizif » Čet Dec 10, 2009 3:09 pm

Мислим да јереч о јако лепој замисли. То земљиште није погодно за изградњу пословних и стамбених објеката, јер се налази у зони између Дунава и заштитног насипа, плавно је и мочварно. Довољна је једна стогодишња поплава, попут оне у 2006. години, па да се Чапља нађе под више метара воде. Овако, Трећи Београд би се градио иза насипа, а ми би близу географског седишта сва три дела града имали спектакуларну зелену спортско-рекреативну оазу, која би и након повремених поплава могла релативно брзо да поврати своју функцију.
Сизиф не одустаје!
shmeksi
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3234
Pridružio se: Sre Okt 24, 2007 1:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod shmeksi » Čet Dec 10, 2009 5:45 pm

I Novi Beograd je bio močvara, a verujem da bi se gradu isplatilo da napravi obaloutvrdu duž celog tog pojasa Dunava, cena kvadrata (u bilo kom obliku) bi bila opravdano visoka jer bi pozicija tih objekata bila nesvakidašnja.
"Ja volim Starbucks - đaba je wc i ne moram ništa da pijem." by Ambassador
"Gde ja stadoh, ti izdaj na 99 godina i uzmi svoje deo..." by Relja
"Mislim da jedini metro koji će ova generacija da napravi jeste linija M1: Imaginationland - Land of Make Believe." by ACR
"Zaboravio si i M2: Neverland - Imaginationland" by JohnnyLee
Михаило
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1314
Pridružio se: Pon Apr 23, 2007 1:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 703
Pohvalio: 871

Postod Михаило » Čet Dec 10, 2009 9:11 pm

Мени се свиђа то решење. Од великог парка на, као што шмекси каже, ивичним подручјима нема много вајде, поготово ако 20% године проведе под водом... Не знам само колико би то угрозило остатак обале Београда, као и низводно од Београда... Ово подручје прихвата огромне количине воде за време високог водостаја, вероватно би водостај постао знатно већи насипањем овог дела...
Poslednja izmena od Михаило u Čet Dec 10, 2009 9:12 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
zhaba
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 568
Pridružio se: Sub Jan 17, 2009 2:56 am
Lokacija: Barcelona, Catalunya, España
Kontakt:
Pohvaljen: 8
Pohvalio: 0

Postod zhaba » Čet Dec 10, 2009 9:47 pm

Shmeksi ja se sa tobom u globalu slazem, no cini mi se da je ovde po sredi, kao i u slucaju Lida, zasticeno podrucje koje ima neke svoje prirodne posebnosti (da li su to veliki broj vrsta ptica i sl.) pa se zbog toga predlaze ovako nesto. U principu se slazem da parkovi trebaju biti dostupni, tj. blizu naseljenog podrucja. Medjutim ovde nije u pitanju park ili neka slicna uredjena povrsina, vec manje vise divlje, minimalno kultivisano prirodno podrucje. Sa druge strane tema integrisanosti naselja u zelenilo je u nasim uslovima dala uglavnom jako lose rezultate.
Pogledajmo samo Novi Beograd sa dominantno zapustenim slobodnim prostorima, gde bi mozda preporuka bila projektovati manje jedinice sa nesto manje zelenila al svako malo praviti park kao nezavisnu jedinicu.
Nisam siguran uopste za koju bih se ja opciju opredelio: da li za izgradnju o kakvoj ti govoris ili mozda za ovo resenje koje ukljucuje minimalne intervencije. Mislim da bi pre bilo kakve intervencije bilo neophodno uraditi ozbiljnu studiju sirenja Beograda, kao i analize kvaliteta postojecih naselja kao putokaz koji bi model bio najbolji (u globalu) a koji na ovom konkretnom podrucju. Ovom valorizacijom se i sam bavim i svestan sam da je tema vrlo kompleksna.
Don't be a tourist, be a traveller!

Povratak na “Opšte diskusije o projektima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: vranac i 9 gosta