Славија - Краља Милана - Теразије

Diskusije o predloženim projektima, idejama i uticaju raznih projekata na Beograd

Moderator: Igor

Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5848
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11262
Pohvalio: 9041

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Pon Mar 09, 2020 7:39 pm

Ova tema se pretvorila u radionicu sa pitanjem kako ovo...
Slika
... pretvoriti u ovo...
Slika
... a da pritom budu ispunjeni svi estetski kriterijumi, a funkcionalnost i praktičnost da ostane netaknuta.


Ja odgovor znam, ali mislim da se mnogima na temi ne bi dopao.
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Pohvale za post: 1
And7rey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1745
Pridružio se: Sre Sep 23, 2015 8:38 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3013
Pohvalio: 95

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod And7rey » Pon Mar 09, 2020 7:48 pm

A gde bi bila stajališta? Pretpostavljam tamo gde i busevi staju, ali bi na Terazijama morali da grade ostrvo, pa da pomeraju saoraćajnicu.
Rekonstrukcija Terazija jeste u planu, samim tim integrisanje tramvaja ne bi trebalo da bude problem, ali se ta rekonstrukcija ni ne pominje.
Naravno ako pretpostavimo da će tramvaji ići po sredini, što takodje nije jasno.
Zaklanjaš mi Beograd!
ГЛАС ПРИРОДЕ
Higher intermediate
Postovi: 759
Pridružio se: Sub Avg 08, 2015 2:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 898
Pohvalio: 815

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod ГЛАС ПРИРОДЕ » Pon Mar 09, 2020 8:40 pm

Невероватно је да постоји намера да се врате стари трамваји, а та острва на Студентском тргу која су за разлику од трамваја ту до данас, по пројекту треба да се уклоне, као и друга два већ уклоњена детаља која су скоро цео век трајала, ограда и мали врт на Цветном тргу и цветне леје код Кнежевог споменика које су биле део трамвајске окретнице линије број 3.

Ако постоји тежња за враћањем старих лепих класичних решења, као што су већ клупе и канделабри много подигли вредност изгледа неколико вртова у Београду, требало би вратити и те класичне детаље на траси трамваја 1 од Славије до Калемегдана, наравно са све водоскоком, оградицама, канделабрима и лејама на Теразијама.

У сваком европском граду класични мобилијар вртова и тргова оставља много лепши и јачи утисак, него неке модернизоване и модерне варијанте, које, посебно у средини са архитектуром у класичним стиловима, увек изгледају јадно и бљутаво. Разлог томе је врло једноставан, класична ликовна решења су заснована увек на детаљима преузетим из природе, а модерна су увек без таквих детаља, а тиме безлична и једнолична. У човековој свести облици из природе увек изазивају пријатност, радост и мир, због дубоке повезаности човека и природе, а данас велике потребе градског човека који је удаљен од природе.
Ако вас занимају теме у домену архитектуре, пејсажне архитектуре, природе и екологије, уметности, историје града и сл. јавите поруком .
Pohvale za post: 3
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5848
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11262
Pohvalio: 9041

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Pon Mar 09, 2020 8:43 pm

Ja sam svojevremeno na drugim temama predlagao i vraćanje kofica sa vodom ispred ulaza, skidača blata sa cipela i konjske zaprege umesto svih motornih vozila JGPa.
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Саша
Higher intermediate
Postovi: 1660
Pridružio se: Pet Jul 25, 2014 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9508
Pohvalio: 2044

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Саша » Pon Mar 09, 2020 9:43 pm

zexland » Пон Мар 09, 2020 3:08 pm napisao:Sasa ok, ali zasto ne intergrisati u postojecu mrezu, pa to nece biti samo za turiste. Evo pogledaj tram liniju br.1 u Milanu, ona ima iskljucivo stare tramvaje, ali se Milanesi voze u njoj isto tako. To bi jako licilo na ovu nasu 1icu.
Ti svakako mozes provuci turisticki tram da okrece na Slaviji (pun krug) i posle dole kod Zoo vrta.
Tako dobijas i tu zasebnu turisticku trasu (gde bi isli iskljucivo stari tramvaji) : Slavija - Milosa Velikog - Terazije - Trg Republike - Studentski trg - Pariska - Zoo vrt
Narod ne moze da preseda na Slaviji da bi dosao do Trga, to je potpuni besmisao. To nema nigde u ozbiljnim evropskim gradovima.
Pored 1ice, turistickog tramvaja, kroz Kralja Milana mogla da prodje i recimo 6ica, koja sada ide samo od Ustanicke do crkve Sv Marka, i taman da nastavi do Zoo vrta.
Kralja Milana i Terazije sa tramvajima 1 i 6, i trolama 21, 22 i 29 (plus Vasina sa 28 i 41) ti imas odlicno pokrivenu najvazniju gradsku aveniju i izbacio si autobuse zauvek odatle. 31 bi onda mogao ili da staje ispred NBS ili da se produzi dole ka Savskom trgu pa na novi most, pa da okrece na Uscu recimo ...

Ја сам као нестручњак то тако замислио, а, свестан сам да постоје друга и вероватно боља решења. У овом случају, ја сам пошао од потребе/крајњег циља и размишљао како их остварити на нов и квалитетан начин, а не од постојећег, неквалитетног система и како њега проширити, натегнути и прилагодити без добијања ичега друкчијег и бољег.

Видео сам у Милану старе трамваје, који се могу и изнајмити ако желите, али испод њих иде метро који у ствари превози грађане. Београд нема метро, па по површини, од Славије и Калемегдана, не могу да га замене стари трамвајчићи различитих боја, већ озбиљно и ефикасно средство јавног превоза.
Тако сам дошао до озбиљног, модерног, бешумног трамваја без жица, озбиљног капацитета. Два комада која би радила цео посао. Један колосек, без окретница. Елегантни, савремене технологије.

Зашто не интегрисан у мрежу? Баш зато да не би био интегрисан и да не зависи од мреже. Да се не би заглављивао на Славији, или код Вука, или код Железничке станице ... Да не би каснио. Да би био предвидљив, ефикасан, тачан. Да би био довољног капацитета да две композиције могу да превезу оно што би радило пет пута више малих, старих трамваја. Да не би имао жице и троле, да би био удобан, бешуман и брз. А такви иду по друкчијим шинама како их ја замишљам, и НЕ МОГУ се интегрисати у постојећи систем.

Уважавам примедбу о незгодности преседања. Али, у великом граду или имате среће и живите и радите уз линију превоза која вам одговара, или - преседате. Тешко је избећи преседање - у центру, или на крају линија. Колико грађана и сада преседа на Бановом брду, Бањици, код Панчевачког моста, широм града ... Ко их пита, и ко икада мисли на њих? Даље, џаба вам што не преседате на Славији ако стојите у месту пола сата заглављени негде успут у саобраћају ...

На крају, што се изгуби због преседања, добије се на заштити средине у погледу квалитета ваздуха, нивоа буке, изгледа, расположивог простора.
Ћирилица се пише срцем!
svrca
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 441
Pridružio se: Čet Apr 03, 2008 2:32 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 558
Pohvalio: 97

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod svrca » Uto Mar 10, 2020 9:17 am

Маркет улицом у Сан Франџиску иде колекција трамваја донираних од стране светских градова. Потичу из свих могућих периода, најразличитији модели из 50-их, 60-их... и туристичка су атракција.
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10771
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12126
Pohvalio: 29118

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Дошљак » Uto Mar 10, 2020 3:49 pm

Али потез Славија-Теразије-Тег није туристички већ битна градска саобраћајница. Ту мора да постоји озбиљан јавни превоз.
Pohvale za post: 3
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 3:53 pm

Ta samonapunjena tram turisticka linije je onda bolja za Kalis...pa neka tamo kruzi u nekom delu...

Apsolutno se slazem sa Dosljakom, taj potez mora imati ozbiljan javni prevoz !
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Pohvale za post: 2
svrca
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 441
Pridružio se: Čet Apr 03, 2008 2:32 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 558
Pohvalio: 97

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod svrca » Uto Mar 10, 2020 4:03 pm

Дошљак » 10 Mar 2020 02:49 pm napisao:Али потез Славија-Теразије-Тег није туристички већ битна градска саобраћајница. Ту мора да постоји озбиљан јавни превоз.


Tако је, пост је пребачен из друге теме и тиме извучен из контекста. Узгред, поред трамваја Маркет улицом пролазе и тролејбуси. A туда пролази и подземна железница БАРТ.
Poslednja izmena od svrca u Uto Mar 10, 2020 4:16 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 1
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 4:10 pm

Пантограф » 09 Mar 2020 02:25 pm napisao:31 лако може да постане тролејбус. Та линија мора на Теразије, као и 29. Трамваји - не бих кружне, већ регуларне линије: обавезно "кец" за Бањицу и "шестица", готово извесно линије за Баново брдо и Кнежевац (кроз Ресавску), најрадије и за Блок 45 преко Моста на Ади (веза са БАС-ом и ж. ст. НБ). Нешто од трамваја би морало на Теразијама десно у Булевар, да се споји са "шестицом", како би се избегла превелика гужва.

То све - може да стане. Отприлике полазак на сваки минут, што је оствариво.

Линије 21 и 22 могу са Славије лево у Немањину - ионако планирају да развуку мрежу, па у Кнеза Милоша и Таковску, на Дорћол.



Ozbiljno se ti i ja ne slazemo. Previse si rasirio pricu i otisao van zone Slavija - Kalis. Tkdj otisao si van zone tram linija.

Prvo, 31ica ne moze tako lako da postane trola, jer nema nigde kontaktne mreze (bespotrebno dodatno ulaganje). Ona moze trenutno da postane samo e-bus.
Drugo, kakva crna 6ica za Banjicu. 6ica je linija koja trenutno vozi od Ustanicke do crkve Svetog Marka, samo se trasa produzava do Zoo vrta. Banjica je fenomenalno vec povezana sa 40 i 41.

Trece, NAS SVE INTERESUJE PROKOP ! To je najhitnija tacka u gradu koja MORA DA SE POVEZE i APSOLUTNI je PRIORITET ! 1ica je centraska linija i tako treba i da ostane po ugledu na 2ojku, 6ica - vec sam obrazlozio.

Tkdj povezivanjem Prokopa sa novom deonicom preko Deligradske ulice i povezivanjem sa postojecom deonicom kod Mostara, moze da se uvede i posebna kruzna tram linija koja bi spojila obe Zeleznicke stanice i koja bi isla recimo na 10-15min:

Prokop - Sajam - Most preko Ade - Zel stanica NBGD - Sava centar - Staro sajmiste - Karadjordjeva - Savski trg - Nemanjina - Slavija - Prokop
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Пантограф
Expert
Postovi: 8017
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12366
Pohvalio: 7765

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Пантограф » Uto Mar 10, 2020 4:34 pm

Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.

Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.

Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.

А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5848
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11262
Pohvalio: 9041

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 6:20 pm

Ilustracija ove teme i zelja na njoj:

Slika
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Pohvale za post: 1
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 8:31 pm

Пантограф » 10 Mar 2020 03:34 pm napisao:Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.

Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.

Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.

А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.


Skoro da se sve slazem sa tobom sada jer si lepo obrazlozio. Medjutim...

Prokop je mrtva tacka za sada, ali ona mora posto-poto da se aktivira nezavisno od izgradnje same stanice. Svidjalo se nama ili ne Prokop nam je jedna od glavnih stanica sada, to nikakve veze sa njenom daljom izgradnjom nema. Prokop se mora povezati, a novi nadvoznjak preko autoputa otvara nove mogucnosti i espresniji prezvoz ka Slaviji i ka celom uzem centru grada.

Ovo za Prokop i kruznu tram linijiu br. 1 je moja licna zelja, po uzoru na mnoge svetske gradove :) a i prosto me logika negde navodi na to da se Prokop najefikasnije spoji sa starim centrom. Ona varijanta sa spajanjem obe zel stanice je samo razmisljanje. SA BG vozom on jeste povezan i to je super, ali BG voz nema toliku kolicinu stanica kao tramvaj. Treba ti opet nesto da dodjes do centra...pa onda ce svi ici sa taxijem ili cargo, nece niko da se maltretira veruj mi.

Evo ti konkretan primer. Stranac si i po prvi put dolazis u Bg i to vozom. Izlazis kod Prokopa zbog blizine hotela u centru grada, imas opciju da se popnes gore na 40 i 41 i za sada na onaj 34 i 36, pa to je katastrofalno! Prokopu treba veza naravno i sa Bg vozom i sa Metroom ali i sa necim sto ce narod efikasno i brzo da preveze na vise lokacija u strogom centru grada. Ovo je dakle gledanje iz ugla turista koji su nam fakat tu.

SA BG vozom mozes izaci samo na sledecoj stanici Kradjordjeva (tu nema nicega), na jos uvek nepostojecoj stanici Makenzijeva, kod Vuka i kod Pancevackog mosta. Sve 4 stanice nisu strogi centar grada, sto znaci da OPET moras nesto uzeti do Terazija/Trga Republike itd...

Strogi centar grada mora imati pouzdane direktne linije sa Prokopom ali i NBGD stanicom. Taj strogi centar grada je upravo potez Slavija - Kralja Milana - Terazije - Kalis. To je deo grada koji je naaposeceniji i to je nas pravi turisticki centar. Sve 4 nabojane stanice BG voza to nisu, i one moraju dodatno da se povezuju sa e-busevima, tramvajima, trolama itd...

Ja nemam nista protiv ni da se Prokop poveze i sa e-busom, pa da ta linija ide onda ovom trasom :

Prokop - Deligradska - Slavija - Beogradska - Crkva Sv Marka - Trg Nikole Pasica - Dom vojske (i opet nazad)

Ovo za 31 si u pravu donekle, ja nisam razmisljao u tom smeru da trola moze ici i parce bez kontaktne mreze, ali ne zaboravi da ceo potez od Slavije do Ustanicke kontaktnu mrezu nema, dakle veci 70% te deonice nema mrezu, sto bi onda uvodio trolu kada mozes odmah uvesti e-bus na 31. Msm sta ce ti trola kad sa e-busom ne moras dodavati nikakvu mrezu.

Ja uvek sve gledam kod transporta da sve bude u isto vreme: prakticno, pouzdano i ekolosko. Sa velikim akcentom na sva tri :) kao sto je uostalom u svim zemljama zapada.
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 8:37 pm

zexland » 10 Mar 2020 07:31 pm napisao:
Пантограф » 10 Mar 2020 03:34 pm napisao:Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.

Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.

Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.

А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.


Skoro da se sve slazem sa tobom sada jer si lepo obrazlozio. Medjutim...

Prokop je mrtva tacka za sada, ali ona mora posto-poto da se aktivira nezavisno od izgradnje same stanice. Svidjalo se nama ili ne Prokop nam je jedna od glavnih stanica sada, to nikakve veze sa njenom daljom izgradnjom nema. Prokop se mora povezati, a novi nadvoznjak preko autoputa otvara nove mogucnosti i espresniji prezvoz ka Slaviji i ka celom uzem centru grada.

Ovo za Prokop i kruznu tram linijiu br. 1 je moja licna zelja, po uzoru na mnoge svetske gradove :) a i prosto me logika negde navodi na to da se Prokop najefikasnije spoji sa starim centrom. Ona varijanta sa spajanjem obe zel stanice je samo razmisljanje. SA BG vozom on jeste povezan i to je super, ali BG voz nema toliku kolicinu stanica kao tramvaj. Treba ti opet nesto da dodjes do centra...pa onda ce svi ici sa taxijem ili cargo, nece niko da se maltretira veruj mi.

Evo ti konkretan primer. Stranac si i po prvi put dolazis u Bg i to vozom. Izlazis kod Prokopa zbog blizine hotela u centru grada, imas opciju da se popnes gore na 40 i 41 i za sada na onaj 34 i 36, pa to je katastrofalno! Prokopu treba veza naravno i sa Bg vozom i sa Metroom ali i sa necim sto ce narod efikasno i brzo da preveze na vise lokacija u strogom centru grada. Ovo je dakle gledanje iz ugla turista koji su nam fakat tu.

SA BG vozom mozes izaci samo na sledecoj stanici Kradjordjeva (tu nema nicega), na jos uvek nepostojecoj stanici Makenzijeva, kod Vuka i kod Pancevackog mosta. Sve 4 stanice nisu strogi centar grada, sto znaci da OPET moras nesto uzeti do Terazija/Trga Republike itd...

Strogi centar grada mora imati pouzdane direktne linije sa Prokopom ali i NBGD stanicom. Taj strogi centar grada je upravo potez Slavija - Kralja Milana - Terazije - Kalis. To je deo grada koji je naaposeceniji i to je nas pravi turisticki centar. Sve 4 nabojane stanice BG voza to nisu, i one moraju dodatno da se povezuju sa e-busevima, tramvajima, trolama itd...

Ja nemam nista protiv ni da se Prokop poveze i sa e-busom, pa da ta linija ide onda ovom trasom :

Prokop - Deligradska - Slavija - Beogradska - Crkva Sv Marka - Trg Nikole Pasica - Dom vojske (i opet nazad)

Ovo za 31 si u pravu donekle, ja nisam razmisljao u tom smeru da trola moze ici i parce bez kontaktne mreze, ali ne zaboravi da ceo potez od Slavije do Ustanicke kontaktnu mrezu nema, dakle veci 70% te deonice nema mrezu, sto bi onda uvodio trolu kada mozes odmah uvesti e-bus na 31. Msm sta ce ti trola kad sa e-busom ne moras dodavati nikakvu mrezu.

Ja uvek sve gledam kod transporta da sve bude u isto vreme: prakticno, pouzdano i ekolosko. Sa velikim akcentom na sva tri :) kao sto je uostalom u svim zemljama zapada.



Dodatak za 40 i 41, koristim ih jako cesto i zato kazem da jesu fenomenalne jer se jedino u Takovskoj napravi cep i tu se zaglavljuju, a kontra iz pravca ulaza u KM. Linije nisu krive sto prolaze 1000 godina tuda kuda prolaze i sto ne postoje odavno zute trake. Kad sam rekao fenomenalne, mislio sam na frekventnost. Guzva nema veze sa pravcima linija, to je vec nesto drugo, ako ces tako da gledas stvari onda nijedna linija u Beogradu ne valja odnosno nijedna nije civilizovana - realno.
Poslednja izmena od zexland u Uto Mar 10, 2020 8:40 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5848
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11262
Pohvalio: 9041

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 8:40 pm

Izbacite iz glava bilo kakve ideje sa tramvajima i trolejbusima bez kontaktnih mreža.
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 8:42 pm

E-bus nije trola.
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5848
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11262
Pohvalio: 9041

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 8:43 pm

Elektrobus može, al za ova dva zaboravite.
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Пантограф
Expert
Postovi: 8017
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12366
Pohvalio: 7765

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Пантограф » Uto Mar 10, 2020 9:08 pm

Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?

Žeks, u prvo vreme bi bio osnovni red spojiti Prokop sa centrom tako što bi se dole sprovela trola.

A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2. Još odbijam da poverujem u to, ali...
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5848
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11262
Pohvalio: 9041

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 9:17 pm

Пантограф » Uto Mar 10, 2020 8:08 pm napisao:Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?

Zato što GSP slabo rukuje tehnologijama mlađim od pola veka.


A i lično mislim da ste se i vi ovde i Tica previše zaleteli sa željama. Samo čekam kad će neko da predloži ukidanje saobraćaja u pola grada i uvođenje javnih samovozećih automobila. Ovo je Beograd ljudi, budite realni. Kakva kvazi romantika, kakvi tramvaji na baterije...
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 9:25 pm

Пантограф » 10 Mar 2020 08:08 pm napisao:Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?

Žeks, u prvo vreme bi bio osnovni red spojiti Prokop sa centrom tako što bi se dole sprovela trola.

A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2. Još odbijam da poverujem u to, ali...


Spustanje trole ispod je vec trebalo da urade...sta da ti kazem...
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5848
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11262
Pohvalio: 9041

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 9:26 pm

A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2.

Ko bi reko... :mrgreen: :roll:
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 10:02 pm

Ma nece ljudi, odakle vam te informacije !

Tirsova 2 ce biti u Deligradskoj, znaci ne na Deligradskoj, vec pored ulice:

https://www.google.com/maps/@44.796437, ... a=!3m1!1e3
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Пантограф
Expert
Postovi: 8017
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12366
Pohvalio: 7765

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Пантограф » Uto Mar 10, 2020 10:05 pm

Pa, tu je trebalo da prođu i metro i ulica. Da li će biti mesta?
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 10:08 pm

Oni su to promenili...ali ne zbog Tirsove 2...

Ne ovo covek najbolje da nista ne proverava...jer se apsolutno sve radi KONTRA !

gisBeoland_print_2020_2_10_21-7.jpg
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4132
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5675
Pohvalio: 18159

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Uto Mar 10, 2020 10:12 pm

Ne ovo je strasno...Deligradska je fina siroka ulica koja je mogla znacajno da rastereti Bul oslobodjenja sa komotne 2+2 trake i parkingom i drvoredima...plus je bolnicki mogao da bude bolje povezan sa bilo kojim vidom prevoza...ALI NE !

Oni su ladno skrenuli pravac na ionako vec jezivo preopterecen Bul oslobodjenja...kakvi mozgovi a?

https://www.google.com/maps/@44.8004364 ... 312!8i6656

https://www.google.com/maps/@44.8011522 ... 312!8i6656
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ

Povratak na “Opšte diskusije o projektima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: assassin, dr strangelove i 10 gosta