Šta je novo?

Stepeniste na savskom keju, blok 45

relja

Professional
Učlanjen(a)
13.12.2006.
Poruke
16.477
Pohvaljen
17.439
Ovo stepenište je nekada bilo glavni pešački i biciklistički izlaz na reku u bloku 45 i nalazilo se na kraju jednog širokog šetališta, aleje zelenila. Porušeno je 1996 zbog izgradnje toplovoda, koja je stala 1997.
2005, ako se dobro sećam, je sve vraćeno, u pribložno, isto stanje osim glavne stvari - ovog stepeništa i pešačkih staza ispod nasipa u delu do Nehruove ulice. U susednom bloku 70 je bilo manje posla pa su sve odmah bili završili.

Stanari već godinama traže da se ovo stepenište i staze obnove. Iz ruševina je za 14 godina izniklo visoko drveće.

Izgleda da je ove nedelje konačno nešto počelo da se radi, čak su izgleda uklonjeni ranije postavljeni visoki ivičnjaci kako bi teška mehanizacija mogla da prođe.

staza između stepeništa i Nehruove
slika0405.jpg


Nekada stepenište
slika0406.jpg


slika0404.jpg


slika0403.jpg


Sa šetališta na nasipu
slika0407.jpg


slika0407.jpg
 
Ako će napokon ovo da urade to je odlično, nikako nisam razumeo da toliko stvari lickaju pored Save, a ovu praktično ruševinu nisu sređivali.
 
U podnožju nasipa je postavljena tabla, radove izvode Gradi i Zelenilo, radi se "investicionom održavanju" i uređenju zelenih i ostalih površina "između nasipa i blokova 45 i 70". Rok je 60 dana, počev od kraja septembra.

Stepenište se nigde ne spominje, a i po radovima se može pretpostaviti da će se srediti pešačke staze u podnožju nasipa i podići i ostatak ivičnjaka duž celog nasipa, pošto su neki vozači ipak pronašli način da se provuku i kolima popnu na nasip.
 
Среда, 03. новембар 2010.

Нова стаза у Блоку 45
1419108_6_s.jpg

Током октобра настављено је са радовима на изради стаза у Блоку 45. Дуж реконструисаних стаза постављају се дупли колски ивичњаци уз насип (у дужини од 580 метара) и обични ивичњаци са супротне стране, уз зграде и зелене површине.

Истовремено се гради се и потпуно нова стаза, чиме треба да буде обезбеђен континуитет са осталим блоковима. Стаза се налази у средишњем делу Блока 45 и широка је три метра. На том простору биће постављено неколико ђубријера, а травњаци поред стазе, у ширини од 1,5 метара, биће обновљени сејањем травног семена. У дужини до два метра обновиће се стазе које воде ка врху насипа, а планирана је и изградња три сливника за прикупљање атмосферских вода.

Исти радови предвиђени су и у Блоку 70, када буде извршена допуна пројекта.
www.beograd.rs

Ne znam koja je to staza u središnjem delu bloka, ako neko može da obeleži...mada je ovo tema za stepenište :)
 
Pa da, temu sam otvorio misleći da će konačno da poprave tu razvalinu od stepeništa, ali ispostavilo se da se radi samo obnova staze u podnožju nasipa od okretnice autobusa 45 do sredine bloka (do tog stepeništa).

Zanimljivost - obnovljena staza ne prati staru trasu, a to se jasno primećuje pošto sada čas prolazi sa jedne , čas sa druge strane reda bandera ulične rasvete, i malo je uža nego ranije.
Razlog je što, kada je pre nekoliko godina zatrpavan kanal za cevi koje su trebalo da se postave sve do TE Obrenovac (a stigle do poslednjig zgrada u Dr Ivana Ribara) kraljevi nisu iskoristili gomile iskopane zemlje koja je stajala od 1996 kada je kanal iskopan, nego su kiperima dovozili novu zemlju ko zna od kada, a onda su tu prvobitno izvađenu zemlju samo izravnali bagerima i tako promenili nagib nasipa i pomerili položaj podnožja nasipa u odnosu na tu stazu i najbiže zgrade. Na jednom mestu nova staza prolazi pravo kroz neki prvobitni bazen sa peskom na dečijem igralištu :)

Isto tako, igleda da se sa suprotne strane nasipa , ali negde na sredini bloka 44 pravi neko igralište, ili možda poligon sa šipkama za zgibove, propadanje.. izliven je beton u jako plitkim temeljima, ali su te dve ploče oblika segmenta "puzzle" i omanjih dimenzija...

A za ove staze u središnjem delu bloka - nisam siguran. U bloku 70 su prošle godine duž nekih unutrašnjih saobraćajnica napravili asfalitane trotoare tamo gde ih ranije nije bilo, možda će to da ponove i u bloku 45.

MOgli bi i da obnove glavno šetalište, asfalt je u očajnom stanju...
 
:o
Bezveze da staza ulazi u dvorišta zgrada, ali dobro, bar će je sada biti...

U 70om ne znam koje su neasfaltirane staze asfaltirali, u prethodnih godinu dana su samo menjali stari asfalt, ja mislim...
Po meni bi trebalo rekonstruisati šetalište Lazara Kardenasa, ono je samo u 44om u koliko-toliko dobrom stanju. To bi, osim keja, trebala biti glavna pešačka ulica u savskim blokovima.
Od 3 česme koje su obećali i dalje samo jedna stoji na keju, to se još uvek čeka znači.
 
Ne, ne, ne ulazi u "dvorište" (mislimo na one dvospratnice odmah do nasipa) - staza je nekada prolazila između bandera i nasipa, sada na jednom delu prolazi i između bandera i dvospratnica, ali i dalje prolazi pored zgrada, ne ulazi u "dvorište".
To jedno mini igralište sa peskom se nije nalazilo u "dvorištu" već između "dvorišta" i prvobitne trase staze, a nova staza prolai pravo kroz bazen Šta je - tu je...

U 70-tom su izgrađene staze (trotoari) u delu kod četvoropsratnica - duž internih saobraćajnica počev od Omladisnkih brigada do unutrašnjosti bloka. Ranije su pešaci (što znači - i deca) pešačila kolovozom jer nije bilo trotoara.

A 45-ti u tom centralnom delu deluje zapuštenije od 70-tog. Šetalište Lazaro Kardenasa je katastrofa.

Inače, ak se neko pita po kome šetalište nosi ime - ne to nije neki borac, skojevac banatskog partizanskog odreda koji zapalio žito pa onda Nemci streljali sto seljaka, niti utemeljivač socijalizma u Mađarskoj :) , već - meksikanski predsednik, 1934-40, socijalistički orijentisan, sve sa brčići :) (Vikipedija, jašta)
Generalno kul tip, šteta što kod nas se ne zna više o njemu...
 
U blizini obale u 44 bloku se pravi vezbaliste sa 13 sprava.

U bloku 70a su zimus bespotrebno zamenjene behaton ploce koje su se daleko bolje pokazale nego one koje danas postavljaju tamo po centru gde uklanjaju asfalt, a ovde, gde su bile cetvrt veka ih uklanjaju i stavljaju asfalt, time je oduzet bitan detalj prepoznatljivosti, svetlija boja tih ploca, i raznolikiji oblik koje su ploce imale u odnosu na asfalt.

Trenutno se siri kolovoz u istom bloku umesto da to bude pesacka staza koja ide celom duzinom kroz sredinu blokova od 70 do 45, to je setaliste koj ste pomenuli, zasto ono ne bi bilo nastavljeno i na blok 70a.

Duz tog setalista bi trebalo, na sredisnjim travnatim lejama, zasaditi vise zbunastih vrsta, tuja i drveca, kao i cvetne leje kojih i nema.
 
Glas prirode":o4qmhbi6 je napisao(la):
U neposrednoj blizini setalista su vrtici i skole i tu postoji jos jedna neobicna pojava, naime dok na Vracaru ima vrtica koji imaju dvorista od nekoliko desetina kvadrata, ovde su dvorista progutala hekatare povrsina koje su trebale da budu kao i pre desetak godina dostupne i tako mnogo korisnije svima, a i cetvrtina tih povrsina bi bila sasvim dovoljna za potrebe obdanista.
Koliko ja pamtim, svi vrtići u tim blokovima su oduvek bili ograđeni i ta dvorišta nikada nisu proširivana. Greo'ta je što deca u drugim delovima grada nemaju na raspolaganju toliko prostora kao na NBG, ali to ne bi trebalo uzimati za merilo - što više prostora, to bolje.
Uostalom i oko šetališta ima dovoljno prostora, samo ga treba održavati. 70 i 45-ti su i zamišljeni kao jedan veliki park, i šteta je što je toliko terena i igrališta propalo od 90-tih, mada, polako se i to popravlja.
Greška je bila izgradnja ona dva mala tržna centra u sredini oba bloka u drugoj polovini 80-tih, potpuno u suprotnosti sa potrebama, prilazima, parkiralištima, celim konceptom. Početak kiosk urbanizma...
 
WOW, koje spuštanje, neću smeti da se pojavim više na forumu!

Jedan od tih vrtića sam pohađao neko kraće vreme, u bloku 70, ali tamo 1980-1, pa se možda zato ne sećam baš toliko dobro...
A i da budem iskren, ne vrzmam se oko ograda osnovnih škola i vrtića...
 
@glas prirode

Nazalost ne zivimo u savrsenom svetu.Svako mesto gde nema visoke ograde i obezbedjenja makar to bio cicica sa perorezom koji u nocnoj smeni gleda farmu i spava ce biti ujutro prepuno pivskih flasa,limenki i spriceva.To kazem kao 22-godisnjak ;)

Nisam mislio tako do prosle godine,ali od kada izgradise nove zgrade u kraju postalo je tako.Mogu misliti kako je tek u blokovima...
 
Glas prirode briljira. Sve će nas staviti na svoje mesto..
 
Glasu podvukao bih tvoju reč bio. Sadašnja situacija je takva da ne pomaže ni ograda bez čuvara i to je nažalost realnost.
 
Kad neko ne poznaje svoju pravu prirodu, ne poznaje ni svoje najprirodnije potrebe, ne zna kako da ih ostvari i nista i nigde mu nije dobro, nezadovoljan covek svuda trazi svoje mesto, dok ne shvati da to mesto i nije tako daleko od njega samog, ali od visokih i svakakvih ograda koje je u strahu izgradio nikako da ga ugleda.

Eto, zato jedni bacaju to sto bacaju, drugi sve primete samo ne ono sto je za njih same najbitnije bas sad, trecima nikad dovoljno ograda i bezbednosti, a mnogima nikad dovoljno prilika da se profitira.

Nista se u nasem po prirodi lepom gradu nece izmeniti i ocistiti, dok mi sami sa sobom ne rascistimo ko smo, sta smo i sta nam je svakom zaista najpotrebnije u zivotu.
 
Rekonstrukcija ivičnjaka i pešačkih staza »

11. Novembar. 2010 | 14:12, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Zelenilo Beograd i opština Novi Beograd rekonstruišu ivičnjake i pešačke staze u bloku 45 i 70, jer je u tom delu grada infrastruktura oštećena zbog nepropisne vožnje i nekadašnje izgradnje toplovoda iz Obrenovca.


Postavljanjem visokih ivičnjaka i kontrolnih rampi Savski kej više neće uzurpirati nesavesni vozači.
U Zelenilu Beograd kažu da će biti primenjen isti princip zabrane vožnje i parkiranja kao i na Zemunskom keju, kod hotela Jugoslavije.
 
Studio B, u svom standardnom prilogu:

- ima neki problem u Beogradu, pa stvarno nema smisla, dokle to da se toleriše
- izjave Beograđana, mahom dokonih ali i društveno svesnih penzionera, kao potpora priči
- na scenu stupa Grad, neogekivana sila koja se iznenada pojavljuje i rešava stvar
- neki funcionerčić, na terenu, obavezno bez kravate, kao čovek od dela i akcije, nije on neki kancelarijski birokrata, objašnjava brigu i svest ljudi u vlasti za probleme građana
- navođenje desetina hiljada dinara, kubika materijala, obavezno gradskog JKP-a koji obavlja radove, kao i zacrtani rok.


Elem, mogli sui da odu tih 200 m do kraja te usrane staze koju nisu sredili onda kada su zatpavali kanal i da snime ono stepenište za koje judi mole i kukaju da se sredi već godinama. Ma jok, nema šanse.
 
Mnogo je bolje za nekog ko ima vise od 30 godina da vodi decu u vrtic , time se za Beograd cini mnogo vise nego da se njegove ulice i trgovi pozlate.
 
Dupli ivicnjaci su genijalna stvar,nazalost ovom narodu se samo tako moze doskociti.Jel mogu dzipovi da ih predju?

staza%20blok45%201.jpg
 
Мислим да могу, али је психологија веома важна у свему овоме, па тако видим да где год да су поставили дупле ивичњаке нико се не пење по њима...ваљда није ИН...:D

На блоковском делу кеја су увек постојала два проблема...Први аутомобили којих је било свуда по шеталиштима и дтуги, материјал за градњу сплавова и радници који граде сплавове директно на шеталишту...

Први проблем скоро решен, други није ни такнут...Ко да је проблем градити сплав са агрегатима узводно иза шљункаре и довући га низводно на жељено место...али ваљда ни то није ИН...
 
Dosta toga se trenutno radi na tom šetalištu i oko njega:

- staza u bloku 45 u podnožju nasipa i visoki ivičnjaci
- priprema za postavljanje sprava za BB, kod bloka 44, sa strane reke
- novo: duž bloka 44, gde je nedavno postavljena rasveta na nasipu, priprema se sadnja novog drvoreda :kk: - sa iste strane gde su i bandere, bliže reci
- u bloku 70, oko centralnog stepeništa, na mestu kolotraga na travnjaku koji su ostavili automobili u vreme dok su mogli da se popenju na nasip, pravi se uska staza - kapiram da treba svima: zbog dečjih kolica, biciklista, invalida, a i vlasnika splavova (većine njih), koji robu preko dana dopremaju na kolicima.

Ali zato stepenište u 45 i dalje redovno zaobilaze :notok:
 
vucko nemoj da me mrziš pošto vozim džip :) U zavisnosti od džipa naravno je i njegova mogućnost da se popne na ivičnjak, ali većina može, no pravo pitanje je ono što ja toliko dugo već čekam, a to je komunalna policija. Parking kontrola, zelenilo i pauci neverovatno malo svoje nadležnosti posvećuju bahatom parkiranju, tako da će komunalci nadam se smanjiti ovu boles'
 
Vrh