Stranica 43 od 43

Re: Реконструкција Трга Републике?

Poslato: Čet Jul 12, 2018 4:53 pm
od astrodule
Ulice ne bi bile tesne kada bi uklonili parking mesta.

Garaže i parkinzi nama fale.

Re: Реконструкција Трга Републике?

Poslato: Čet Jul 12, 2018 5:05 pm
od Bender Rodriguez
Za kamione bi opet bile tesne. Ulice Braće Jugovića, Zmaja od Noćaja, Cara Uroša pa i Kralja Petra nisu stvorene za kamione. Niti za brz prolazak vozila (ma koje vrste). Za kamion koji dolazi od trga i ide ka Kalemegdanu ili njegovoj okolini, najbrža i najprohodnija ruta jeste preko Vasine.

Vasina i Uzun Mirkova stoje tu stotinama godina, i to s razlogom. Nakon zatvaranja Kneza, taj potez je prvi sledeći najlogičniji i najbrži način da se stigne od Trga do Kalemegdana i obrnuto. Trajno ukidati njega za saobraćaj radi apsolutne pešačke zone je promašaj. Prvo što Vasina nema takve radnje kao Knez da privlači hiljade ljudi pa da im treba 15 metara prostora. A drugo, upravo zbog eliminisanja tog koridora i teranja još više saobraćaja u ove okolne tesne ulice. Sve što je potrebno je samo da se kolovoz suzi na 1+1 i da se zabrani prolazak putničkim vozilima. Neće pešacima ništa biti ako jednom u tri sata budu morali da se sklone metar u stranu da bi propustili FAP, Škodu ili Fiat Ducato.

P.S.
A tu je i problem turističkih autobusa. Kroz St Trg svakodnevno prođe i stane oko 20ak autobusa dok čekaju turiste da obiđu centar i/ili da ih odvezu do Pristaništa. Uz to, svake nedelje dođe bar jedan autobus sa gostima za hotel Royal u Kralja Petra. Ako bi se eliminisao pravac Vasina-Uzun Mirkova, svi ti autobusi ne bi imali gde da stanu i da prođu. Jer ugao Braće Jugovića s Kralja Petra jedva može da propusti skretanje autobusa. A tek Zmaja od Noćaja je nemoguća. Ulica je ko seoski sokak, ništa veće od kombija ne može u njoj/iz nje da manevriše.

Uostalom kad je bio onaj famozni konkurs za Trg Republike pre par godina, jedan od glavnih uslova bilo je da se uključi i stajanka za turističke autobuse. Kad smo kolege i radile na tome, upinjali smo se da nađemo mesta za tu stajanku. Da bi se na kraju izabralo rešenje koje apsolutno ništa nije ispoštovalo osim što je imalo ''kul rendere''. Tako da ne znam stvarno gde onda misle da smeste i sprovedu sve te autobuse i turiste.

Re: Реконструкција Трга Републике?

Poslato: Čet Jul 12, 2018 6:08 pm
od Vox91
U potpunosti se slažem. Potpuno nerazumno, sumanuto, štetno, zlonamerno prema gradu i njegovom funkcionisanju, bilo bi potpuno ukidanje saobraćaja u Vasinoj i pretvaranje tog poteza u čisto pešačku zonu. Niti je potrebno da i ta ulica bude pešačka, tu su muzeji, fakulteti, hoteli kojima treba prilaz, a najvažnije je što su Vasina i Uzun Mirkova glavna veza Terazija i Kalemegdana. Nema logike gurati saobraćaj u uske uličice ispod Pozorišta, a glavni i široki pravac pretvarati u pešačku zonu. Naravno, voleo bih da se od Slavije, preko Trga i Vasine do Kalemegdana vrati tramvaj, Vasina suzi na 1+1, lepo poploča i naprave široki trotoari, ali ako se to i ne uradi-najbitnije je ostaviti koridor za javni saobraćaj, trole, elektrobuse, a naravno-kao što i Bender reče-i za turističke buseve.

Re: Реконструкција Трга Републике?

Poslato: Čet Jul 12, 2018 7:02 pm
od Дошљак
Зато је много паметније Васину, Узун Миркову и сам Студентски трг поплочати као Грачаничку улицу, са калдрмом уместо асфалта, и направити ту зону успореног саобраћаја. Задржати само део тролејбуских линија, 31 и део тролејбуских линија пребацити на Дорћол, размотрити и увођење трамваја.