Obnova starog Beograda

Diskusije o objektima koji se rekonstruišu i obnavljaju

Moderator: Igor

inquiry
Beginner
Postovi: 49
Pridružio se: Ned Jun 07, 2009 8:40 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod inquiry » Ned Jun 21, 2009 11:04 am

Našao sam negde na netu da će se raditi uređenje i rekonstrukcija prolaza na Terazijama. Vraćanje fontane, svetiljke, zelenilo. Da li je to istina?

Citat:

Mogle bi da budu simbol grada

Za nekoliko meseci trebalo bi da počne rekonstrukcija fontane u terazijskom prolazu „Bezistan”, a paralelno sa njom najverovatnije će biti obnovljen i ceo ovaj prostor. Iako u gradu ima više od 20 fontana, uglavnom sagrađenih na politički i istorijski važnim lokacijama, nijedna od njih ne figurira kao simbol Beograda, kao što je to slučaj sa ostalim evropskim prestonicama.


Oko 6,5 miliona dinara biće ukupno izdvojeno za rekontrukciju „Devojke sa školjkom”, bronzane fontane koja je sagrađena pre tačno 50 godina u prolazu „Bezistan”. Iako je i prethodnih godina radila, već duže vreme nalazi se u veoma lošem stanju. Da bi ova vodena lepotica bila potpuno vraćena u funkciju, neophodna je kompletna sanacija, zbog čega je pre nekoliko dana raspisan i tender za izradu glavnog projekta.
- Tender je raspisan, a radovi će najverovatnije da počnu posle Univerzijade. Uporedo sa obnovom ove fontane, biće rekonstruisan i ceo terazijski prolaz, po projektu koji je već urađen - kaže Svetozar Veselinović, izvršni direktor JP „Beogradski vodovod i kanalizacija”.
Tako će po prvi put posle 50 godina biti rekonstruisan i prolaz „Bezistan”, koji spaja Terazije sa Trgom Nikole Pašića. Kroz njega dnevno prođe stotine hiljada Beograđana, a do danas gotovo i da nije služilo svrsi za koju je i projektovan. Umesto da po zamisli arhitekte Vladete Maksimovića postane prijatan kutak sa zabavnim i umetničkim sadržajima, pretvoren je u parkiralište i svojevrstan buvljak na kome se prodaju zastave, navijačke i druge majice i slično. Procenjuje se da će za njegovhu obnovu biti potrošeno nekoliko desetina miliona dinara.
U Beogradu postoji 25 fontana i uglavnom se nalaze na mestima koja su iz nekih političkih i istorijskih razloga veoma važna. I pored toga, po nijednoj od njih prestonica nije prepoznatljiva.
- Fontane su marginalne u mislima Srba. Čak i one koje bi svojim oblikom i kvalitetom mogle biti simbol ovog grada ne rade kako treba - kaže Zoran Đukanović, profesor na Arhitektonskom fakultetu.
Nekad se za najlepšu i najuređeniju smatrala takozvana „Titova fontana“ na nekadašnjem „25. maju“, ali je ona od njegove smrti potpuno zapuštena. Ni ove godine nije ušla u program za preuređenje, jer se za njenu sanaciju mora izdvojiti oko 30 miliona dinara.
- Po meni bi na neki način simbol Beograda mogla biti Terazijska česma. Iako je nekoliko puta menjala lokaciju, na njoj se i sad može videti duh mesta na kom se nalazi, a istovremeno izgleda kao novi proizvod. Fontane ispred Hrama svetog Save istovremeno je i religiozni i politički projekat - dodaje profesor Đukanović.
Fontana na Trgu Nikole Pašića, koja se smatra možda i najkvalitetnijom beogradskom fontanom, takođe ima određenu političku simboliku. Nosi ime nekadašnjeg premijera Kraljevine Srbije, a nalazi se na veoma značajnoj lokaciji. Nju su među narodom jedno vreme zvali „Milkin bide“ po tadašnjoj predsednici vlade SFRJ Milki Planinc.
U nekim evropskim gradovima fontane su svojom arhitekturom „pobedile“ i sam grad. Tako je sa rimskom „Di trevi“ fontanom. Samo u jednom trenutku zna se desiti da ispred nje nalazi i u nju gleda hiljade ljudi. Ona je postala atrakcija ovog grada. Može se videti na razglednicama, gledati na filmovima, a na njoj su radili najveći umetnici renesanse.
- Fontana u Barseloni, koja menja boje i peva, napravljena je kao odgovor za gradnju Ajfelovog tornja u Francuskoj. Ne radi ceo dan, jer troši struju kao grad od 100.000 stanovnika. Barselona je njome htela pokazati svoju veličinu - kaže Zoran Đukanović.
Stručnjaci se ne usuđuju da porede domaće sa svetskim fontanama jer, kako kažu, to bi bilo neukusno. Ipak, pozdravljaju novu tradiciju maturanata, koji po završetku školske godine skaču u beogradske vodoskoke i daju im na značaju.

Projekat studenata
Rekonstrukcija „Bezistana” radiće se po projektu studentkinja arhitekture Katarine Obradović i Milene Sušić. One su zamislile da se ovaj prostor oplemeni zelenilom i rasvetom. Projektom je predviđeno i da se uredi prostor za održavanje različitih manifestacija u toku dana i večeri, kao i mesto na kome bi se prodavali suveniri, proizvodi starih zanata i umetnički predmeti.
ivana-bg
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Čet Mar 20, 2008 3:37 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod ivana-bg » Ned Jun 21, 2009 1:18 pm

Zivele fontane! 20 je mali broj, po meni treba da ih ima 100! obozavam fontane i stavila bih svugde po gradu!!
inquiry
Beginner
Postovi: 49
Pridružio se: Ned Jun 07, 2009 8:40 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod inquiry » Ned Jun 21, 2009 8:01 pm

Ako Terazije odrade kao što su pre izgledale, skidam im kapu! Ili makar slično! Bar nešto od pređašnjeg sjaja.
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7082
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 2825
Pohvalio: 3469

Postod Homer Jay » Pon Jun 22, 2009 3:30 pm

Ma, nije to to covece - rekonstruise se fontana u Bezistanu i ceo taj prostor (to je prolaz izmedju McDonald'sa i Doma sindikata, gde je nekada radio bioskop Kozara).

Od vracanja starog izgleda Terazija nema nista jer je to jednostavno neizvodljivo. Ono jes' da lepo izgleda na slikama, ali u ovom trenutku je nerealno razmisljati o takvom potezu jer je sama ulica promenila konfiguraciju - izgradjeni su podzemni prolazi, prosireni trotoari, drugacije postavljen kolovoz.... Zatim, obzirom na promet kroz centar, bar dok se ne izgradi funkcionalni metro, ne vredi razmisljati o tome. A uostalom to je jednostavno preskupa avantura za nas u ovom trenutku.
Poslednja izmena od Homer Jay u Pon Jun 22, 2009 3:34 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
inquiry
Beginner
Postovi: 49
Pridružio se: Ned Jun 07, 2009 8:40 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod inquiry » Pon Jun 22, 2009 3:53 pm

:( :( :( :(
sizif
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1917
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 4:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 992
Pohvalio: 592

Postod sizif » Uto Jun 23, 2009 2:57 pm

Jebi ga, tako ti je.
Сизиф не одустаје!
BOKI SMOKI
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2031
Pridružio se: Pon Mar 23, 2009 1:52 am
Lokacija: Pancevo
Kontakt:
Pohvaljen: 14
Pohvalio: 6

Postod BOKI SMOKI » Čet Apr 15, 2010 3:57 pm

I sta je sad sa Bezistanom?
2012
Expert
Postovi: 6281
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 6:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 215
Pohvalio: 331

Postod 2012 » Ned Nov 14, 2010 2:15 pm

Evo da udenem i ovaj predlog za Tearzije,dakle da se potpuno obnove i upristoje podzemni prolazi a prvo ulazi u njih,slika je predlog kako bi to trebalo da izgleda....:pob:
Slika
SlikaSlika
recimo ulaz kod Moskve..sa zelenom linjom..
Slika
Slika
Opcija 2, poseban stil za ulaz kod hotela Moskva
SlikaSlika
Slika
Slika
Poslednja izmena od 2012 u Ned Nov 14, 2010 2:34 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2551
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 199
Pohvalio: 38

Postod jlaki » Ned Nov 14, 2010 9:43 pm

Slika

Ovo je za Slaviju.
Ne znam, asocira me na Slaviju.


Slika

I Terazije sa strane Moskve.
Poslednja izmena od jlaki u Ned Nov 14, 2010 9:51 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Stop automobilizaciji Beograda!
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15540
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1342
Pohvalio: 199

Postod vucko » Ned Nov 14, 2010 9:47 pm

I mene,onaj deo ka NBS :)

Inace ovo je super,dakle eskalatori u oba smera,a manje prostora za pesacenje,tako ce i manje ljudi pretrcavati i vise ce koristiti podzemne pesacke

Slika
Poslednja izmena od vucko u Ned Nov 14, 2010 9:53 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
442doBGD
Higher intermediate
Postovi: 511
Pridružio se: Pet Mar 28, 2008 1:55 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod 442doBGD » Ned Nov 14, 2010 9:56 pm

jlaki napisao:Slika

I Terazije sa strane Moskve.

Klasična pariska metro stanica. Ovakvu jednu sam video u Lisabon. Nije kopija, već poklon pariskog metroa lisabonskom metrou.
Felix55
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1000
Pridružio se: Uto Mar 31, 2009 2:56 am
Lokacija: Bg
Kontakt:
Pohvaljen: 80
Pohvalio: 153

Postod Felix55 » Pet Okt 07, 2011 10:48 am

Azerbejdžan finansira restauraciju Bajrakli džamije

Slika

Ambasada Azerbejdžana najavila je danas da će uskoro početi radovi na restauraciji Bajrakli džamije u Beogradu, koje će finansirati vlada te zemlje.

Izvor - Blic
Frajla
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 176
Pridružio se: Pon Jun 20, 2011 1:51 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Frajla » Sub Okt 08, 2011 12:45 am

Opet Azerbejdzan :laugh:
praguc
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 748
Pridružio se: Ned Okt 14, 2007 3:10 pm
Lokacija: BG/RJ
Kontakt:
Pohvaljen: 74
Pohvalio: 187

Postod praguc » Sub Okt 08, 2011 1:28 am

Frajla napisao:Opet Azerbejdzan :laugh:



And that's a problem because?
Ovo nije moj luksuz, ovo nije moj style, i kad krene down, ja osjećam se high ;)
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2551
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 199
Pohvalio: 38

Postod jlaki » Sub Okt 08, 2011 7:29 am

Frajla napisao:Opet Azerbejdzan :laugh:


Mora da će neka bista da padne xD
Stop automobilizaciji Beograda!
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15540
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1342
Pohvalio: 199

Postod vucko » Sub Okt 08, 2011 8:15 am

Smejacete se kada oni kupe i JAT ;)
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Moravac
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 569
Pridružio se: Uto Jun 21, 2011 12:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 471
Pohvalio: 307

Postod Moravac » Sub Okt 08, 2011 8:25 am

Bogu hvala sto imamo tako bogatu zemlju kojoj je interesantno da ulaze kod nas.
Belo lice Beograda !!!
Frajla
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 176
Pridružio se: Pon Jun 20, 2011 1:51 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Frajla » Sub Okt 08, 2011 10:38 am

praguc napisao:
Frajla napisao:Opet Azerbejdzan :laugh:



And that's a problem because?


Dade jlaki odgovor:

jlaki napisao:Mora da će neka bista da padne xD


:laugh:
MilisaV
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5148
Pridružio se: Sre Jan 12, 2011 12:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1292
Pohvalio: 1024

Postod MilisaV » Sub Okt 08, 2011 12:18 pm

vucko napisao:Smejacete se kada oni kupe i JAT ;)


kamo lepe sreće tu rupu bez dna uspemo nekom da uvalimo.
borac za bolje sutra

bez splavova na rekama
ghandy
Novice
Postovi: 9
Pridružio se: Ned Jun 17, 2007 9:17 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod ghandy » Pet Okt 21, 2011 12:33 pm

Hoće li biti ikada moguće da se Terazijama vrati bar deo nekadašnjeg izgleda, ulica kralja Milana dobije opet tramvaj i vrate se stari secesijski kandelabri? Mislim da to zaista nije nemoguća misija... Kralja Milana da postane pešačka zona bar do raskršća sa kneza Miloša..
Nebojsa
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1474
Pridružio se: Pet Avg 12, 2011 6:26 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 402
Pohvalio: 337

Postod Nebojsa » Pet Okt 21, 2011 4:10 pm

Kako pesacka zona a tramvaji na sred ulice? :) inace trenutno i ko zna do kad je stvarno nemoguca misija, vidis da nemaju resenje ni za sredjivanje Slavije kamoli jos to ...... jbg
ghandy
Novice
Postovi: 9
Pridružio se: Ned Jun 17, 2007 9:17 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod ghandy » Pet Okt 21, 2011 4:24 pm

Pa pešačka zona nešto poput Ilice u Zagrebu.. Samo pešaci i tramvaj (bolje i tramvaj u centru nego smrdljivi automobili i busevi). Ma za to sve samo treba volje i neko kome je stalo do izgleda grada..) Troše se novci na kojekakve gluposti
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7082
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 2825
Pohvalio: 3469

Postod Homer Jay » Sub Okt 22, 2011 3:26 pm

Nije poenta da bude samo lepo, nego i funkcionalno. Ako bi zatvaranje Kralja Milana (cisto da bi joj se divili kako je lepa) za posledicu imalo sabracajni haos i kolaps u okolnim ulicama, onda - ne, hvala!

O takvim stvarima cemo razmisljati kada resimo ozbiljne saobracajne probleme - kada se, boze zdravlja, izgradi onaj sistem koji pocinje na slovo M, kada se prosiri i bolje zazivi sistem prigradske zeleznice, kada se funkcionalno reorganizuje javni gradski prevoz, kada se na obodu centra izgradi dovoljan broj garaza itd.
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
JohnyBgood
Advanced
Postovi: 2515
Pridružio se: Pon Apr 26, 2010 8:21 pm
Lokacija: Bgd - Chi
Kontakt:
Pohvaljen: 26
Pohvalio: 67

Postod JohnyBgood » Sub Okt 22, 2011 7:29 pm

Beogradu u poredjenju sa drugim gradovima uopste ne nedostaju pesacke zone. I ja i dalje cekam da mi neko da primer grada koji je zatvorio jednu od glavnih dzada (od ove ulice nema nista sire da ide na slicnom pravcu kilometrima okolo) na tolikoj duzini. I Knez Mihajlova takva kakva je sasvim respektabilne duzine, i jos se produzava na Kalemegdan. Cak i to je vise nego sto ima vecina evropskih gradova.

Mi stalno iz krajnosti u krajnost, ili pricamo o 6-tracnim tunelima koji bi kostali ne zna se ili nebulozama tipa zatvaranja autoputa ili glavnih ulica. Takve stvari su iskreno za radionicu i ovde samo smaraju. Ko ozbiljan moze da zamisli funkcionisanje grada (hitna pomoc, dostavna vozila, taksi, cak i da ukines "privatni" saobracaj) da mu odseces Kralja Milana?
jovanovm
Advanced
Postovi: 3545
Pridružio se: Pon Apr 09, 2007 11:54 pm
Lokacija: ??
Kontakt:
Pohvaljen: 39
Pohvalio: 6

Postod jovanovm » Ned Okt 23, 2011 8:40 pm

Ne razumem zasto bismo iskljucili hitnu pomoc i dostavna vozila iz Kralja Milana. Oni vec idu Knezom pa nije toliki problem. Ne vidim potrebu za taksi vozilima.

Evo recimo, u Istanbulu je pesacka zona (jedna od mnogih), Istiklal caddesi dugacka 2km, mada njom u sredini ide tramvaj:

Slika

Naravno, nista bez dobrog, dooobrog metroa. :)

Povratak na “Rekonstrukcija i obnova objekata”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gosta