Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Opšte diskusije o ekonomiji, kulturi i vestima vezane za Beograd

Moderator: Igor

Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7170
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 3116
Pohvalio: 3471

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planov

Postod Homer Jay » Uto Jun 17, 2014 8:17 pm

Folićev intervju za "Telegraf":

17/06/2014 - 12:12
O NJEMU SE PRIČA: Ovo su planovi novog gradskog arhitekte Milutina Folića
Milutin Folić, novi gradski arhitekta, po prvi put daje intervju i priča o svojoj funkciji, nadležnostima kao i planovima za Beograd. Obećava ubrzanje postupka izdavanja dokumentacije za gradnju kao i ulepšanje Beograda po svetskim standardima
Slika
Foto: Marko Todorović

Pre nekoliko dana, gradonačelnik Siniša Mali je imenovao Milutina Folića za gradskog arhitektu, a on po prvi put daje intervju na novoj dužnosti.

Potiče iz porodice arhitekata, a školovao se na Arhitektonskom fakultetu univerziteta u Beogradu. Sada ima zadatak da promeni sliku o Beogradu i kako kaže, cilj mu je da Beograd bude lepše mesto za život, turiste i magnet za investiture.

Kada se pojavilo interesovanje za arhitekturu?

Otac i majka su mi arhitekte, pa valjda otuda i ta ljubav. Kao mali sam se igrao rapidografima, patent olovkama, lenjirima. Sećam se da se otac ljutio na nas jer smo mu trošili uvoznu “Scotch” traku koja je tada bila skupa. On je najviše uticao na brata i na mene tako da smo obojica završili arhitekturu.

Inače gimnaziju sam završio u SAD, gde sam otišao posle trećeg razreda, ali sam se vratio i upisao Arhitektonski fakultet u Beogradu. Ta jedna godina je dosta uticala na mene. Promenio sam sistem vrednosti, neke navike i odnos prema obavezama.

Kako se to promenilo?

U Srbiji je tada bilo krizno vreme i sistem vrednosti je bio potpuno poremećen. Sećate se onih 3P – pejdžer, pajero, plavuša. Ako ste bili dobar đak, okruženje vas je gledalo čudno, jer su na ceni bile “lake” ili neke druge kombinacije i kada su kriminalci jedini dobro zarađivali.

U Americi sam naučio da čovek može da živi od poštenog rada i da se to veoma isplati. Verovatno sam zato bio među najboljim studentima i diplomirao među prvima u generaciji . A trud se isplatio već na studijama jer sam dobio nekoliko stipendija.

Među značajnijima su svakako nagrada Vlade Republike Srbije za 1000 najboljih studenata koju je dodeljivao tadašnji premijer Dr Zoran Đinđić i stipendija fonda Mihajlo Pupin iz Čikaga.

Za vreme studija imao sam i dve prakse u inostranstvu. Jedna u Izraelu, gde sam bio deo tima koji radio projekt uređenja jedne od glavnih ulica u starom delu Jerusalima koji je pod najvišim stepenom zaštite.

Druga praksa me je odvela čak u u Brazil, u Sao Paulo. Radio sam u sjajnom birou Barbosa e Corbucci, koji je u vreme moje prakse bio angažovan na izradi projekta aerodroma u Viktoriji. Iskustvo koje sam kao student stekao u ovom poznatom studiju imalo je veliki uticaj na moj daljii stručni razvoj.

Na kom jeziku si se tamo sporazumevao i koliko jezika govoriš?

Govorim pet stranih jezika, neke bolje neke lošije. Imao sam ambiciozne roditelje koji su me kao dete upisali u obdanite francusko-srpskog prijateljstva, a Francuski sam nastavio da učim u školi Vladislav Ribnikar u kojoj se francuski učio od prvog razreda. Drugi jezik mi je bio, naravno engleski.

Španski sam počeo da učim na institutu u Jovanovoj i nastavio u Americi u školi. Tokom čestih boravaka u Južnoj Americi i Španiji prilično sam ga usavršio. Španski mi je bio dobra osnova za Portugalski koji sam učio na praksi u Brazilu.

Nije to isto kao kad se uči u školi, čovek se nađe u zemlji u kojoj se slabo govore strani jezici i primoran je da komunicira. Ruski jezik sam naučio, jer mi je jedan od glavnih poslova u privatnoj praksi bio rad za jednu rusku kompaniju. Česta putovanja za Rusiju su svakako doprinela mom napredovanju u ruskom.

Koliko si zemalja obišao radeći na projektima?

Pored Brazila i Izraela koje sam upoznao kao student, tu su Vijetnam, SAD i Rusija u kojima sam radio kao diplomirani arhitekta. Kao jedan od najinteresantnijih projektantskih zadataka izdvajam izradu idejnog rešenja za kulu u Vijetnamu koji nažalost nije realizovan, jer je investitor odustao od gradnje zbog početka ekonomske krize.

Na izradi tog idejnog rešenja radio je tim koji sam vodio i to rešenje je predstavljeno na 32. Salonu Arhitekure u Beogradu. Inače putovanja su moja strast, a najinteresantnije mi je kada odem u neku zemlju prvi put i “otkrijem novi svet”. Svuda postoji nešto posebno što me očara, opčini.

Tako je bilo kada sam prvi put otišao u Ameriku, Indiju, Kinu, Brazil, Maroko. Svaki od tih svetova ima nesto posebno.

Koliko je bilo teško snaći se posle završenog fakulteta?

Posle fakulteta prvo sam počeo da radim kod oca koji se najviše bavi projektovanjem crkvenih objekata i što najviše voli da radi. Posle dva meseca pitao sam ga za platu, a on mi je rekao da ne samo da neću dobiti platu, nego da bi trebalo ja njemu da platim pošto me uči poslu.

To mi je bio signal da se osamostalim i počeo sam nezavisno od toga da radim projekte za prijatelje. Kada tek završite fakultet, malo ljudi želi da vam poveri neki ozbiljniji projekat. Zato sam u početku radio besplatno kako bih se probio.

Nakon toga su poslovi nekako sami dolazili. Uvek je postojala ona dilema da li se više posvetiti profitabilnim ili kreativnim stvarima za svoju dušu. Kreativni projekti zahtevaju mnogo više vremena i samim tim manje su plaćeni u odnosu na utrošeno vreme. A oni drugi projekti kao što su benzinske stanice ili proizvodne hale gotovo su tipski i ti poslovi zahtevaju brzinu i veoma malo umetnosti i kreativnosti.

Trudio sam se da nadjem balans izmedju te dve krajnosti u mom poslu.

Možete li nam objasniti šta je konkretno vaš posao i kakve su nadležnosti kao gradskog arhitekte?

U zakonu je definisano u dve rečenice: da je gradski arhitekta pomoćnik gradonačelnika za poslove urbanizma, a da pomoćnici gradonačelnika “pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenje gradonačelniku u vezi sa pitanjima koja su od značaja za ostvarivanje odgovornosti gradonačelnika u oblastima za koje su postavljeni”.

Dakle, očigledno da će obim mog posla umnogome zavisiti od lične inicijative i energije mene i mojih nadredjenih..

Osnovni zadatak svih nas je ponovo pokretanje građevinske industrije. Prva stvar koja treba da se uradi je analiza predloženog Generalnog urbanističkog plana sa pratećim Planovima generalne regulacije,sa ciljem da se usvoji do kraja godine.

Paralelno sa tim radićemo na bržoj pripremi planske dokumentacije. Zajedno sa republičkim organima radićemo na usvajanju novog zakona o planiranju i izgradnji koji bi trebalo da pojednostavi procedure dobijanja građevinskih dozvola.
Već smo uveli redovne nedeljne sastanke relevantnih gradskih službi na kojima ćemo rešavati međusobne nesuglasice oko aktuelnih projekata. Potrebno je da se pozabavimo velikim gradskim projektima i da budemo servis velikim i malim investitorima od kojih živimo.

Kada pričamo o velikim investitorima, veliko interesovanje javnosti je za Beograd na vodi, u kojoj je to fazi?

Beograd na vodi je jedan od prioriteta gradskih vlasti. Veliki svetski arhitekta Le Corbusier je na proputovanju kroz Beograd zapisao da je Beograd “ružan grad na lepom mestu”. Beograd na vodi je prilika da Beograd iskoristi svoj geografski položaj na najbolji način.

Radimo na izradi finalnog gantograma po kome bi trebalo da se do kraja ove godine pripremi i usvoji neophodna planska dokumentacija. Plan je da se u sledećoj godini krene sa izgradnjom prve faze projekta koja ne remeti funkcionisanje železničke stanice. Paralelno sa izgradnjom prve faze projekta radiće se na neophodnim planovima za izmeštanje postojećih infrastrukturnih objekata koji su na teritoriji na kojoj se planiraju druga, treća i četvrta faza.

U tom smislu smo sa Zavodom za Urbanizam i Sekretarijatom za Urbanizam već pokrenuli inicijativu za izradu 9 planskih dokumenata koji će omogućiti izmeštanje Železničke, Autobuske stanice i pratećih sadržaja.

Kakvo je Vaše iskustvo sa državnim službama dok ste zastupali investitore?

Mislim da će moje iskustvo rada u privatnoj praksi, kada sam bio taj koji zastupa investitora pred drzavnim institucijama, umnogome pomoći da se identifikuju problemi i dođe do praktičnih rešenja. Došao sam u priliku da probleme na koje sam nailazio i na koje nailaze svi drugi investitori pokušamo da rešimo sistemski.

Mislim da treba spremno i stručno da dočekujemo investitore, a ne da ih odbijamo. Princip treba da bude traženje rešenja problema a ne traženje opravdanja da se nešto ne uradi odnosno neki dokument ne izda. Moja uloga će biti da ti ljudi koji dolaze ovde imaju na osnovu čega da razmišljaju o ulaganju i da znaju šta su njihove mogućnosti.

Kad treba da kupe nešto, da znaju koliko brzo mogu da dobiju dozvole i krenu u gradnju. Imamo situaciju da investitori kupe parcelu i po pet godina čekaju na papirologiju, počev od konverzije, urbanističkih planova pa nadalje, a sve vreme plaćaju kamate bankama jer gotovo niko ne ulaže svoj lični novac koji je doneo u koferu, već se kapital pozajmljuje i na kraju narodski rečeno “puknu”.

Već u prvoj nedelji sam organizovao sastanke sa desetak velikih investitora u Beogradu, upoznao se sa njihovim problemima i inicirao rešavanje tih problema. Neki problemi su brzom intervencijom već prevaziđeni na obostrano zadovoljstvo, a neki su komplikovaniji i zahtevaju vreme i posvećenost koju planiramo da im pružimo. Mislim da će to biti veliki pomak u odnosu na relaciji grad-investitor.

Da li će konačno biti ubrzan postupak dobijanja potrebne dokumentacije za izgradnju?

To je vrlo složen mehanizam, ali potrudićemo se da učinimo sve kako bi ubrzali taj proces. U Sekretarijatu za urbanizam se iz opravdanih razloga nagomilalo dosta planova koji su ili u izradi ili treba da idu na komisiju. Komisija zaseda jednom nedeljno i broji 9 članova. Do skoro ih je bilo 11. Na jednoj komisiji imate mogućnost da pregledate ne više od 3-5 planova.

Kada se uzme u obzir broj planova i frekvencija zasedanja komisije dolazimo do zaključka da će trebati nekoliko godina samo da se raščisti već nagomilano. Tu ćemo morati da menjamo i sistem rada i način odlučivanja.

Rešenje vidim u tome što ćemo istovremeno smanjiti broj članova komisije na 7 čime će biti efikasnija i koja će zasedati minimum dva puta nedeljno, Istovremeno, potrudićemo se da Sekretarijat za Urbanizam – sektor za pregledanje planova urgentno dobije nove računare, jer postojeći na kojima ljudi rade ne mogu da otvore velike fajlove pošto su zastareli.

Analiziraćemo strukturu radnih mesta i videti da li je potrebno da se još par kvalifikovanih ljudi u okviru Sekretarijata prebaci u taj sektor, dok se ne smanji broj nagomilanih predmeta.

Posle toga, kada budemo imali usvojene planove, te ljude polako ćemo da prebacujemo na poslove izdavanja Lokacijskih i Građevinskih dozvola jer se nadamo da ce nakon usvajanja Urbanističkih planova biti veća gužva na dozvolama. To zahteva potpuno nov fleksibilan pristup u gradskoj upravi.

O tome sam obavestio gradonačelnika i već je pokrenut mehanizam da kroz sledeću javnu nabavku nabavimo jedan broj adekvatnih računara za Sekretarijat za urbanizam. Nadam se da ćemo uspeti da ubrzamo gradsku birokratiju.

Imamo odličnog gradonačelnika i gradskog menadžera koji su pozitivni, energični i voljni da se stvari odmah rešavaju i svaka inicijativa koja je smislena i vodi napred kod njih nailazi na punu podršku. Ne želimo više da gubimo strane investitore i hoćemo da stvorimo takav sistem da će mnogi želeti da ulažu ovde jer neće morati da se dave u brdima papira i čekaju godinama na dozvole.

Kako ulepšati Beograd, imate li neke planove?

Osim za građane Beograda, ulepšavanje grada je jako važno i za postavljanje Beograda na turističku mapu Evrope i sveta. Mislim da je jedan od velikih potencijala Beograda baš turizam i naš grad mora biti lepši i čistiji. Pored velikih i sistemskih planova paralelno ćemo da radimo i na pojedinačnim manjim, ali i srednjim projektima.

Moj prvi utisak u svaki grad koji dolazim je put od aerodroma do grada. Mislim da to kod nas može da bude mnogo bolje i lepše. Skoro sam bio u Istanbulu, megapolisu od oko 14 miliona stanovnika i primetio sam da su svi glavni putni pravci potpuno uređeni.

Kolega Borko Milosavljević koji je nadležan za Javna Preduzeća i ja smo već pokrenuli inicijativu sa gradskim zelenilom da se krene u par mini zahvata koji će biti odmah vidljivi. Put od Aerodroma do grada treba potpuno urediti tako da prva slika o Beogradu bude bolja nego sad.

Druga ideja je da, u dogovoru sa dekanom Arhitektonskog fakulteta oni naprave studiju, plan uredjenja 100 malih gradskih skverova. Imamo primer uređenja trga Djoke Vještice čija je rekonstrukcija završena pre par dana.
Kada budu identifikovani skverovi, napraviće se dinamika uredjenja, tako da se pokriju svi delovi grada i nađu sponzori za te radove, pošto grad trenutno nema para za to. Imamo ideju da i studentima omogućimo da daju svoje predloge rešenja kroz studentske konkurse.

Takođe, mislim da gradska predgrađa treba da se preurede kako bi bila lepša. Hoću da u gradu imamo jedan koncept, dizajn, da ne budu u jednom kraju različiti ivičnjaci, popločavanje i klupice. To su male stvari, ali značiće dosta.
Zbog toga, po uzoru na velike korporacije i uređene gradove, predložiću da se napravi knjiga standarda urbanog mobilijara koju će morati da poštujusve službe i investitori kako bi sve bilo građeno u nekom redu i skladu.

U planu je i nekoliko konkursa za uredjenje gradskih trgova na čemu ćemo aktivno saradjivati i sa Društvom Arhitekata Beograda koje je izrazilo spremnost da kao gradsko strukovno udruženje bude u stalnoj saradnji sa gradom.

I na kraju, drago mi je što smo došli do tog stepena da se analizira, ne samo rad svih koji već obavljaju odgovorne funkcije, već i onih koji tek počinju.To znači da idemo ka stvarnoj demokratiji koja će, uveren sam, napredovati kroz pregovore o članstvu u EU. Zahvalan sam na prilici da kroz ovaj intervju odgovorim na neke nejasnoće i nedoumice koje su bile aktuelne ovih dana.

(Telegraf.rs)


Izvor: Telegraf
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
spatiotecte
Expert
Postovi: 9268
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5627
Pohvalio: 1308

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planov

Postod spatiotecte » Uto Jun 17, 2014 8:27 pm

^^Od Bogote do Kalkute...
Big Mama
Novice
Postovi: 4
Pridružio se: Pon Apr 07, 2014 1:05 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7
Pohvalio: 4

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planov

Postod Big Mama » Pon Jun 23, 2014 12:40 pm

:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:

Prvo, kao jedan stanovnik Beograda, a drugo kao jedan arhitekta, koji se zbog ovaakvih stidi svoje profesije, mogu reci samo jedno...POVRACA MI SE I MIKA MI JE...
Pohvale za post: 1
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7170
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 3116
Pohvalio: 3471

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planov

Postod Homer Jay » Sub Okt 25, 2014 2:08 am

Milutin Folić: Manje stanova, a više poslovnih zona
M. T. Kovačević | 24. oktobar 2014. 19:00
Gradski arhitekta za „Novosti“ govori o planovima za uređenje Beograda: Proširuje se pešački deo oko Knez Mihailove, novi izgled tri gradska trga
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Slika

BEOGRAD u doglednoj budućnosti neće imati potrebu za velikim povećanjem stambenog fonda. Međutim, strateški, imaćemo tendenciju povećanja poslovnih i industrijskih zona i na osnovu toga pravimo dugoročnu strategiju, za „Novosti“ priča gradski arhitekta Milutin Folić.

* Pokrenuli ste akciju ulepšavanja Beograda. Šta ćete konkretno uraditi?

- Analiziramo mogućnost da proširimo pešačku zonu oko Knez Mihailove, sa ograničenim saobraćajem, gde bismo na obodima imali i velike javne garaže. U decembru ćemo raspisati arhitektonsko-urbanistički konkurs za uređenje tri centralna gradska trga. Novi izgled dobiće Trg Nikole Pašića, sa platoom ispred Skupštine, Terazije i Trg republike. Već smo počeli sa uređivanjem urbanih džepova. Od predstavnika opština smo tražili da nam dostave 15-20 lokacija. Selekcijom, po prioritetu izabraćemo sto skverova.

* Šta su urbanistički prioriteti?

- Revizija i usvajanje Generalnog urbanističkog plana i planova generalne regulacije. Grad će pokušati da, koliko je to moguće, utiče i oko usvajanja budućeg zakona o planiranju i izgradnji. Beograd je najveći građevinski poligon, pa ćemo zbog toga dati sugestije ministarstvu. Radićemo analizu za moguće oživljavanje novih lokacija. U planu je i digitalizacja planskih dokumenata, kao i suzbijanje nelegalne gradnje.

* Kako mislite da suzbijete nelegalnu gradnju?

- Kada usvojimo GUP, grad će biti u velikoj meri pokriven planski. Ako budemo pronašli ekonomski model, tehnologija nam dozvoljava da na nedeljnom nivou pratimo sve što se dešava u gradu putem satelitskog snimanja i svaka promena bi se identifikovala softverski. Ti podaci bi, automatski, bili prosleđeni nadležnim inspekcijama.

* Radi se, dakle, o dugoročnoj strategiji.

- Ona neće biti ograničena trajanjem neke vlasti, već će se decenijama razvijati. Prvi korak je knjiga standarda urbanog mobilijara koji će obuhvatiti sve što se nalazi na javnim površinama. Po zonama, znaće se koji se postavljaju šahtovi, ivičnjaci, stubići, žardinjere, klupe. Znaće se koje ploče se stavljaju na trotoare, na koji način se uređuju zelene površine i kako će izgledati autobuska stajališta.

SREĐIVANjE DOTRAJALIH FASADA

- PARALELNO sa strategijom razvoja, trudimo se da obnovimo i sačuvamo bogato kulturno nasleđe. Pokrenuli smo projekat ulepšavanja fasada, pripremili smo dokumentaciju za prvih deset koje su pod zaštitom, i koje želimo da sredimo uz pomoć donatora. Tražimo modus da zajednički rekonstruišemo fasade sa građanima, po modelu 70:30 ili slično.


MOSTOVI, TUNELI, METRO...

- GRAD je 2008. napravio „Smart plan“ koji ćemo da dopunimo u toku ove i sledeće godine. U tu svrhu, radi se brojanje saobraćaja i putnika. Kada se završi, imaćemo pravu sliku gde, kako i kuda će se kretati strategija razvoja saobraćaja. Odrediće se da li i gde treba da se napravi novi most, tunel, linije mogućeg metroa - objašnjava Folić.



Izvor: Večernje novosti
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Expert
Postovi: 9268
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5627
Pohvalio: 1308

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planov

Postod spatiotecte » Sub Okt 25, 2014 4:53 pm

Napokon i on nesto da kaze, dugo se nije oglasavao.
CASTELBIANCO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 971
Pridružio se: Sub Dec 17, 2011 2:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 738
Pohvalio: 468

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planov

Postod CASTELBIANCO » Pet Apr 17, 2015 11:16 am

Slika
"In the kingdom of the blind, the one-eyed man is king."
spatiotecte
Expert
Postovi: 9268
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5627
Pohvalio: 1308

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planov

Postod spatiotecte » Pet Apr 17, 2015 12:29 pm

Pa ipak mu dali nesto konkretno da radi.
Pohvale za post: 1
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7170
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 3116
Pohvalio: 3471

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod Homer Jay » Ned Jul 31, 2016 7:00 pm

Bravo, Milutine! Uspeo si da daš ovoliki intervju i najaviš toliko projekata, bez pominjanja ijednog konkretnog roka.

Folić:U planu treći most na Dunavu, prosirenje Savskog mosta

Beograd bi trebalo da dobije još jedan most preko Dunava, kod Ade Huje, dužine skoro tri kilometra, čijom izgradnjom bi se spojili Pančevački i Slanački put, najavio je danas gradski arhitekta Milutin Folić.

BEORGAD - Beograd bi trebalo da dobije još jedan most preko Dunava, kod Ade Huje, dužine skoro tri kilometra, čijom izgradnjom bi se spojili Pančevački i Slanački put, najavio je danas gradski arhitekta Milutin Folić.

"Sada rešavamo imovinsko pravne odnose i očekujem da ćemo već krajem naredne i početkom 2018. godine imati spremnu dokumentaciju za taj most", rekao je Folić Tanjugu.

Prema njegovim rečima, predviđeno je da most bude izgrađen u četiri segmenta - od Pančevačkog puta do obaloutvrde, od obaloutvrde do Ade Huje, od Ade do Višnjičkog bulevara i od Bulevara do Slanačkog puta, a novi most planiran je kao deo srednjeg prstena oko prestonice.

Govoreći o infrastrukturnim projektima grada, Folić je podsetio da je u planu i proširenje tramvajskog mosta, izgradnja tunela od Savskog mosta do Bulevara despota Stefana, kao i tunel od mosta na Adi do Autokomande.

"Ukupno, dva tunela i dva mosta, prema prvim procenama, koštala bi oko 400 miliona evra i grad radi na tome da se obezbede sredstava za ta četiri infrastruktirka projekta", rekao je Folić.

Ističe, međutim, da u budžetu grada sada nema novca za finansiranje tih projekata.

"Sada vracahmo stare kredite i nakon toga otvara se mogućnost da se grad dodatno zaduži, ili da na neki drugi način pokrene projekte", kazao je Folić.

Prema procenama, most preko Ade Huje, sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi, objašnjava Folić, da košta oko 180 miliona evra.

"To je procena Direkcije na osnovu ranijeg iskustva. Tunel ispod beorgadskog grebena bi koštao oko 100 miliona vera, a proširenje tramvajskog mosta između 30 i 40 miliona evra", rekao je Folić.

Kada je reč o Savskom mostu, u toku su pripreme za tender za projektovanje mosta, dok je, kada je reč o tunelu, u toku izrada plana detaljne regulacije, koji bi trebalo da bude gotov do sredine sledeće godine, a radi se i analiza dva moguća rešenja.

Prema planu, Savski most će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, pešački i biciklistički deo, koji će biti iznad dela kojim idu tramvaji.

U nastavku tog mosta, pored Ekonomskog fakulteta, ulaziće se u tunel ispod beorgadskog grebena, koji će izlaziti u Bulevar despota Stefana.

Nakon analize i izrade plana, znaće se da li će obe trake u oba smera izlaziti u Bulevar despota Stefana, ili će po jedna u svakom smeru "ići" u bulevar, dok će se druge dve ulivati u Cvijićevu ulicu, precizirao je Folić.

"To je važna veza, jer će smanjiti zagađenje u gradu za oko 15 procenata, vreme koje ljudi troše da bi prošli kroz grad za 13-14 odsto, kao i buka", objasnio je Folić i dodao da je izgradnja tunela "logična", budući da, kako kaže, ideja o njegovoj izgradnji postoji od 70-ih godina.

Podsetio je da je uprethodne dve godine grad usvojio oko 130 planova regulacije, te da će se nastaviti na usvajanju novih, jer je cilj da u naredne dve godine ceo grad bude u potpunosti pokriven planovima, kako bi zainteresovani investitori ili građani koje žele da grade mogli da dobiju dozvolu.

Govoreći o neuspelom tenderu za obnovu Slavije, Folić je rekao da ponekad zbog komplikovane administratuivne procedure tenderi moraju da se ponove, ali da se od tog projekta ne odustaje.

Od dva raspisana tendera, za izgradnju fontane na Slaviji i za izgradnju saobraćajnica na tom trgu i Bulevaru oslobođenja, uspeo je samo jedan - za fontanu, pa će se onda, prema ranijim najavama nadležnih, graditi od jeseni, 155 dana, bez zaustavljanja saorbaćaja.

"Mi bismo voleli da se sve radi brzo, odmah, pogotovu projekti za koje već postoje sredstva kao što je obnova Slavije. Ove godine će krenuti fontana, dogodine se nastavlja drugi deo", rekao je Folić.

Podseća da su planirani i radovi na obnovi Ruzveltove, za koju se završava projekat, prema kojem će ta ulica dobiti i biciklističke trake, a koji će biti gotovi za dve godine.

Nakon tih, slede radovi u ulicama Cara Dušana i Kraljice Marije.

Folić je podsetio da je grad nedavno dobio Katalog urbane opreme za uređenje i opremanje javnih površina, čije će sprovođene, uz prethodno donete odluke o baštama i o kioscima, gradu dati "novu dimenziju".

"Ako danas odete na Cvetni trg videćete da su sve tende iste i to daje potpno novu dimenziju, čovek se osecaha kao da je u uređenom delu sveta", rekao je Folić i podvukao da je cilj nadležnih da tako bude u celom gradu, te da se ne postavlja nešto što, kako je rekao, ruži grad.

Dodaje da to nije lako, jer predviđene mere koštaju ugostitelje, te da grad ima razumevanja da se postavljanje tendi radi postepeno.

Navodi da je gotovo 30 odsto kioska u tri centralne gradske opštine zamenjen i da do kraja godine, do kada je zakonski rok, ima dovoljno vremena da u tim opštinama svi kisoci dobiju nov izgled.

Podsetio je da je knjigom standarda grad podeljen u šest zona, koje će imati različit mobilijer, pa će sam centar grada, kao istorijsko jezgro imati kameno popločanje, dok će Novi Beograd imati mobilijar koji odgovara tom modernijem ambijentu.

Ističe da su se nadležni Katalogom, odnosno knjigom standarda, bavili izuzetno temeljno, ugledajući se primere iz sveta poput Beča, Praga, Barselone, Pariza, Ljubljane, koji već imaju takve publikacije i koriste ih godinama.

Podsetio je da se radi na pretvaranju užeg centra prestonice u pešačku zonu, od Trga republike do Studentskog trga, koji će biti obnovljeni.

"Studentski trg će biti jedan od najlepših trgova, angažovali smo možda i najvećeg svetskog arhitektu Borisa Podreku za idejno rešenje Vasine sa Studentskim trgom", rekao je Folić.

U planu je, prema njegovim rečima, uređenje kaldrme na Kosančićevom vencu, kao i arhitektonski konkurs za gradsku galeriju na dnu Ulice kralja Petra, koja će, kako kaže, imati nekoliko nivoa ispod zemlje.

"Kroz projektni zadatak smo dali da se galerija veže za lagum i da se kroz lagum izađe u Karađorđevu ulicu. Tako da će tu biti jedna lepa šetnja kroz istoriju, kroz staro, kroz novo", rekao je Folić i najavio da će se graditi i pasarela koja će povezati Kalemegdan i Savsko šetalište.


Izvor: Tanjug

Dakle, da sumiramo:

- Most kod Ade huje - dokumentacija će biti spremna do 2018. Kada će izgradnja - ne znamo.
- Tunel ka Autokomandi - planiran je, ali nemamo pojma kada. Trenutno nemamo novca.
- Budženje Zarićevog mosta - uskoro tender za projektovanje. Kada će početi radovi - ne zna se.
- Tunel Karađorđeva - Despota Stefana - u toku izrada PDR-a. Kada će početi radovi - takođe se ne zna.
- Slavija - fontana bar ima kakav-takav rok - 155 dana od jednog lepog jesenjeg dana kada počnu. Za ostale radove se tender ponavlja, pa bože pomozi.
- Ruzveltova - biće gotova za dve godine (znači klizni rok)
- Kraljice Marije, Cara Dušana - posle Ruzveltove (znači neće još bar dve godine)
- Stadnardizacija mobilijara - postepeno
- Trg Republike, Vasina, Studentski trg - biće lepo, ali ne pominje kada
- Gradska galerija na Kosančiću - konkurs u planu, izgradnja jednog lepog dana
- Kosančićev venac, pasarela kod Beton hale se takođe pominju, ali bez rokova

Naravno, svi mediji su ovaj intervju preneli pod naslovom "Beograd dobija još jedan most", kao da radovi počinju sutra, a čovek priča o nečemu što će možda početi da se gradi tamo negde za dve godine. Naravno, u svim tim, očigledno dugoročnim, planovima nije pomenuto ni "m" od metroa :(
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
Pohvale za post: 2
11030
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Jan 21, 2011 8:20 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 740
Pohvalio: 450

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod 11030 » Ned Jul 31, 2016 8:12 pm

Nek prica. Posle izbora za Bg videcemo ko ce ostati...Ove alise u zemlji cuda ne verujem da ce.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16214
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2048
Pohvalio: 358

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod vucko » Pon Avg 01, 2016 2:25 am

Meni je ovo smejurija jer niko ne pominje Bulevar Oslobođenja koji je po planovima trebao ići odmah posle Slavije jer je sa druge strane završena Autokomanda.

Ovo je zaista postalo lupetanje kao "Maksim po diviziji".
Moram napomenuti da sam razočaran jer je gradski arhitekta realan pa ne pominje nerealne projekte, kao npr. metro.

P.S. Dobro je da je vraćen most kod Ada Huje u igru, znamo koliko grad brine o mostovima, jer ne može da rekonstruiše uzvodnu pešačku stazu Brankovogo mosta duža od godinu dana. Da podsetim, "Kineski most" je građen na osnovu kredita za koji se zadužila republika na grad. Zadnji gradski most je onaj preko Ade, prekok koga još uvek nema tramvaja duže od dve godine.

Samo polako ne žurimo nigde, i naša deca će biti članovi Beobuilda.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Pohvale za post: 2
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8370
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3174
Pohvalio: 4809

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod JohnnyLee » Pon Avg 01, 2016 7:06 am

И унуци
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
CASTELBIANCO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 971
Pridružio se: Sub Dec 17, 2011 2:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 738
Pohvalio: 468

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod CASTELBIANCO » Ned Dec 17, 2017 1:46 am

intervju sa glavnim gradskim arhitektom milutinom Folićem koji je lauerat nagrade najevropljanin za 2017.godinu u oblasti metropolitenskog urbanizma...
"Spremite se za gužve u narednih 10 godina, GRADIMO BEOGRAD PO MERI ČOVEKA: Folić za Telegraf otkrio plan razvoja prestonice (VIDEO) (FOTO)"
http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/2919813-spremite-se-za-guzve-u-narednih-10-godina-gradimo-beograd-po-meri-coveka-folic-za-telegraf-otkrio-plan-razvoja-prestonice-video-foto
"In the kingdom of the blind, the one-eyed man is king."
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6971
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 5825
Pohvalio: 1166

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod astrodule » Sub Maj 12, 2018 10:08 am

Da li se i vama čini da nešto nema Folića u medijima poslednjih meseci?
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2277
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3286
Pohvalio: 2524

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod Bender Rodriguez » Sub Maj 12, 2018 1:20 pm

Dap. I meni se čini. Interesantno je, ko ima živaca da to radi, s vremena na vreme pratiti ponašanje tih fascinantnih bića zvanih SNS. Iako niko ništa ne govori o unutar-sekta... ovaj, unutar-stranačkim aktivnostima, tačno vidiš dinamiku i promene kroz to koliko se neko hvali u medijima, koliko se pojavljuje, šta priča... :D

Na primer Mihajlovićka je jedno vreme pre par godina bila poput one Severnokorejske voditeljke TV Dnevnika. Nema o čemu nije klepetala, o svakodnevnim dešavanjima unutar njenog ministarstva pa sve do toga šta babe pričaju o Vučiću u prevozu. I onda kad se zamerila Svevišnjem, a i kad je ovaj video koliko ona ide na živce ljudima, udario joj je ''MUTE'' dugme. :D

Slično je i sa Tabakovićevom, jedno vreme je imala savet za sve, odbrus za svakog, i mišljenje o svemu. A danas se pojavi tek par puta godišnje, kad treba da izrecituje auto-generated saopštenja NBS ili da se pohvali kako je dinar ocenjen kao druga najbrže rastuća valuta celih 30 dana.

Zatim imamo i Babića Vazduhoplova, čudo prirode koje jedno vreme nije izbijalo s TVa, zabavljajući mase svakog dana svojim mudrostima. Dok na kraju nije nestaLo sa javne scene. Pa zatim Gašić, Vujović, Knežević...

A imamo i kontraprimere, poput Vesića. Koji je prvih godina SNS vladavine bio nešto poput rekvizita, kao neka animatronik lutka koja je tu čisto radi upotpunjavanja atmosfere. Da bi u međuvremenu postao glavni komentator, analitičar i ekspert za sve, od istorije, preko književnosti i žurnalistike, pa sve do analize indeksa kriptovaluta na svetskim tržištima. To jest ekspert za sve osim za ono što mu je u opisu radnog mesta i nadležnosti.

Tako da očigledno je da Svevišnji pomno prati šta ko radi, i još bitnije - šta narod komentariše. Pa tako kad proceni da se neko previše često provlačio po naslovima u skorije vreme, sklanja ga u drugi plan. Ko ispušene lule, što svi oni i jesu. Tako da verovatno je isto i sa Folićem, bio je u žiži javnosti jedno vreme, prvo kao brilijantna faca koja će da preporodi Beograd, pa onda kao akter raznih skandala i kontroverzi. I verovatno je ''s vrha'' odlučeno da je vreme da se malo smiri, a možda uskoro i povuče negde u ''bekstejdž'' , ko zna, videćemo.

Ali sve u svemu, fascinantna su (na neki čudan način) ta SNS bića. Ko kad bi gledao Igru prestola samo u izvedbi lokalnog čopora kerova. :)
Ako je Amerika imala Red scare, Beobuild definitivno ima Car scare
Pohvale za post: 3
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11009
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8379
Pohvalio: 8462

Re: Novi gradski arhitekta Milutin Folić (očekivanja, planovi..)

Postod Igor » Uto Jun 19, 2018 12:36 am

Izvor: Politika.rs

Imenovani pomoćnici gradonačelnika, Folić urbanista
a sajtu Grada Beograda objavljeno je da su pomoćnici gradonačelnika Beograda Zorana Radojičića - Andreja Mladenović, Aleksandar Marković i Aca Petrovića.

Na funkciji glavnog urbaniste i u novom mandatu je Milutin Folić.

Za gradonačelnika Beograda Radojičić je izabran na sednici Skupštine grada 7. juna, a za njegovog zamenika Goran Vesić.

Povratak na “Gradski život i vesti”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gosta