Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Opšte diskusije o ekonomiji, kulturi i vestima vezane za Beograd

Moderator: Igor

Vladivoje
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 895
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Lokacija: Novi Beograd (stari Merkator)
Kontakt:
Pohvaljen: 1626
Pohvalio: 2838

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Vladivoje » Pet Jan 11, 2019 9:40 am

Za mene su ove dve trinaestospratne kule na Dorćolu (na slici jedna od njih) oduvek bile nekakva privlačna enigma.

Više puta sam ulazio u prizemlje da vidim strukturu hodnika, lifta, itd, ali me posebno interesuje struktura stanova.

Nisam do sada imao prilike da uđem u neki stan.


zgrada u Pancicevoj.png
zgrada u Pancicevoj.png (851.69 KiB) Pogledano 854 puta
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3003
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2203
Pohvalio: 2132

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod DzonTravolta » Pet Jan 11, 2019 3:06 pm

Realno, daj da vidimo to čudo od trouglastog lifta.
GOJE » 07 Feb 2019, 11:39 napisao:15.04.2016. Postavljen kamen temeljac
06.02.2019. Izdata građevinska dozvola

#1od5miliona
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27080
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13482
Pohvalio: 5675

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pet Jan 11, 2019 4:42 pm

To na dorcolu su 5 stanova po etazi sa nekom zajednickom kuhinjom svaki stan je povrsine 16 mkv
Cini mi se da imaju 2 lifta negdje je vec kacena osnova kula na formu u nekoj temi ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Vladivoje
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 895
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Lokacija: Novi Beograd (stari Merkator)
Kontakt:
Pohvaljen: 1626
Pohvalio: 2838

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Vladivoje » Sub Jan 12, 2019 1:41 am

Direktore, hvala ti za info o ovim dorćolskim kulama. :wink:
Zombieboy
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 260
Pridružio se: Uto Maj 30, 2017 3:05 pm
Lokacija: London
Kontakt:
Pohvaljen: 353
Pohvalio: 509

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Zombieboy » Ned Jan 13, 2019 1:52 pm

Kokos » 05 Jan 2019, 14:18 napisao:U nekim soliterima u gradu postoje parovi liftova od kojih jedan staje samo na parnim, a jedan samo na neparnim spratovima.


I u Londonu je isti princip, i u stambenim i u poslovnim višespratnicama :sesir:
Mali ljudi pričaju o drugim ljudima.
Prosečni ljudi pričaju o događajima i svetu.
Veliki ljudi pričaju o idejama.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6680
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6077
Pohvalio: 14994

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Pon Jan 14, 2019 12:11 am

Ево вратио сам се у БГ па ето и слика лифта. Није баш прави троугао, али га ја тако доживљавам :mrgreen:
Prikačeni fajlovi
IMG_20190113_231156.jpg
IMG_20190113_231212.jpg
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27080
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13482
Pohvalio: 5675

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pon Jan 14, 2019 1:14 am

Ovo cudo ima 2 vrata ,ne vidjeh manjeg lifta sa dvoje vrata
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6680
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6077
Pohvalio: 14994

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Pon Jan 14, 2019 2:43 am

И ја исто дишо, врло непрактичан лифт.
Pohvale za post: 1
nensav
Higher intermediate
Postovi: 693
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 234
Pohvalio: 197

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod nensav » Čet Jan 17, 2019 3:54 pm

kakav užas od lifta. Inače ja mrzim liftove , ako ne trba da se ide baš visoko ja idem pešaka. Nije da se bojim zatvorenog prostora, ali nije mi lagodno, većina je prljava, nervira me i ono žmirkavo svetlo i lupnjava kada kreće i kada se zaustavlja.
Evo malo kratko istorijata liftova

Lift je tip transporta, koji pomera ljude ili robu od poda do vrha zgrade, plovila ili drugih struktura. Potreba za lakšim prenosom sirovina, drvene građe i uglja, doprinela je razvoju liftova. Tehnologija koju su razvijale ove industrije, kao i uvođenje konstrukcije liftova sa čeličnim sajlama, dovela je do tehnologije po kojoj se liftovi uglavnom i danas prave.

Najstarija poznata referenca u vezi lifta, pronađena je u projektima arhitekte Markus Vitruvius-a (Marcus Vitruvius Pollio), koje je obelodanio Arhimed 287-212 p.n.e. Markus je svoj prvi lift najverovatnije napravio 236. godine p.n.e. U nekim pronađenim izvorima iz kasnijeg perioda, spominju se lift u obliku kabine, koja je bila pričvršćena za konopac. Te liftove koji su bili zakačeni na konopac, pokretali su ljudi, ali i životinje. Sredinom 19. veka liftove je pokretala parna snaga, a ti liftovi su se koristili za prenošenje većih količina robe u fabricima i rudnicima.

Počevši od 1823. godine, liftovi su se počeli koristiti i u druge svrhe. Arhitekte Hormer i Burton koji su radili u Londonu, projektovali su izgradili i pokrenuli novu turističku atrakciju. To je bio panoramski lift, kojim su bogati ljudi imali mogućnost da plate vožnju ovim liftom. Panoramski lift je bio postavljen u centru Londona i klijenti koji su vožnju platili, mogli su sa izuzetno velike visine da uživaju u predivnom panoramskom pogledu grada Londona.

Hidraulični lift je osmislio i projektovao Sir Viliam Armstrong 1846. godine. Ovaj tip lifta je zamenio dosadašnji sistem liftova koji su radili na paru, a prvi put je korišten u pristaništu Tinesajd (Tineside). Sistem hidrauličnog lifta je koristio Paskalov (Pascal) zakon i taj sistem je omogućio nošenje robe veće težine.

Napuljski arhitekta Gaetano Genovese je ugradio tip lifta koji je u tome vreme, svojim dizajnom bio apsolutno ispred svog vremena. Lift je bio obložen kestenjastim drvetom od javorovog drveta, imao je ugrađeno svetlo, dve drvene klupe i prekidač koji se aktivirao rukom čak i izvan lifta. Lift je nazvan „Letećom stolicom“, koristio je sistem sa zupčanicima i imao je dizajniran sigurnosni sistem, koji bi zaustavio lift u slučaju da puknu sajle.

Prva zgrada koja je imala ugrađene putničke liftove, bila je poslovna zgrada The Equitable Life Building u Njujorku 1870. godine. U Liverpolu u Engleskoj, arhitekta Peter Elis (Peter Ellis) sa jednim engleskim arhitektom, postavlja prve liftove, koji su opisani kao Paternoster liftovi.

Verner von Simens (Werner von Siemens) je prvi dizajnirao električni lift. Anton Freisler (Anton Freissler) je bio pronalazač, koji je dodatno razvio ideju Simensa i kasnije pokreće svoju kompaniju za proizvodnju liftova u tadašnjoj Austro-Ugarskoj. Brzinu i sigurnost električnih liftova poboljšao je Frank Sprag, koji je dodao kontrolu poda, kontrolu ubrzanja lifta te osmislio automatske liftove. J.V. Maeker 1874 godine patentiranom metodom, omogućava potpuno sigurno otvaranje i zatvarenje liftova. Američki pronalazač Aleksandar Mils (Alexander Miles), prvi patentira proizvodnju liftova.


https://www.reddit.com/r/NekretnineSrbija/comments/agxzdw/istorijat_lifta/
astrodule
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9052
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 9055
Pohvalio: 2120

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod astrodule » Čet Jan 17, 2019 4:32 pm

Koliko se nekada nije štedelo na zelenim površinama i rastojanjima između zgrada i ulica, toliko se štedelo na liftovima.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Pohvale za post: 2
Ksenija
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1293
Pridružio se: Pon Jan 11, 2016 2:09 am
Lokacija: 11070/11030
Kontakt:
Pohvaljen: 1928
Pohvalio: 5968

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Ksenija » Čet Jan 17, 2019 5:47 pm

Vladivoje » Sub Jan 05, 2019 10:40 pm napisao:Ksenijice, čovek nije ništa loše ili ružno rekao, samo je naveo jedan od načina funkcionisanja liftova u nekim zgradama.

Pa nisam ni ja mislila da je nešto loše rekao samo sam želela njegovo mišljenje. Bilo bi dobro da ova tema ima i uticaja na nadležne računajući da neko čita, a ne samo da polemišemo o istima i iznosimo iskustva što nije loše, naravno.
Na Beobuild sam i došla u potrazi za bilo kakvim podatkom, zakonima itd. itd. o ugradnji liftova, zna diša.

@Dule
Dao si odličan zaključak. Primetila sam da je u mnogim zgradama ostavljen prostor za lift, valjda su računali na ovakva vremena. I kod mene na BB su ostavili prostor al' džaba, sada su to nišice, ostave, garderoberi...

@nensav
Slažem se s tobom, rado idem peške i mislim da je to korisno ali, kada uprtim torbe, kada idem na put sa koferima niz i uz stepenice, kada unosim u stan nešto kabasto... dođe mi da vrisnem. Čak sam primetila osetni pad gostiju. Ovo je samo moj doživljaj nemanja lifta, a ima i daleko većih problema.
Express
Higher intermediate
Postovi: 719
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 351
Pohvalio: 14

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Express » Čet Jan 17, 2019 11:33 pm

astrodule » 17 Jan 2019 03:32 pm napisao:Koliko se nekada nije štedelo na zelenim površinama i rastojanjima između zgrada i ulica, toliko se štedelo na liftovima.


Još ćemo ih lepiti od blata. Vidi danas kako štede i na prostoru, zelenilu i na liftovima:

https://www.google.com/maps/@44.8055329,20.4011639,3a,90y,338.4h,95.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7nk88hzIiJywR-60nnz65w!2e0!7i13312!8i6656

Štede na svemu osim na tuđem džepu. To su sve stručnjaci za pražnjenje istog. Liftovi su i dalje funkcionalno na nivou najmanjih iz doba komunizma iako su nešto veći (putnički, samo što mogu da prime i osobe sa invaliditetom s pratiocem) s tim da su nekoliko puta skuplji i još manje pouzdani (pitanje da li će izdržati i pola radnog veka starih). Zgrade su jedna do druge sa parkinzima između. Praktično kao da ljudi treba da žive na parkingu umesto da budu okružemni zelenilom i dodatnim sadržajima. I to sve i pored podzemnih garaža.

A-Blok je još i dobar. Većina investiora štedi i na završnoj obradi.

https://www.google.com/maps/@44.8056499,20.4008876,207m/data=!3m1!1e3

Da su podigli spratnost severnog dela bloka sa SU+PR+5/6+PS na SU+PR+12+PS ne samo što bi vertikalni transport bio racionalnije rešen ugradnjom i velikog lifta (koji postoje u višim lamelama u istom bloku) već bi prostor koje su 3 "kockice" u sredini zauzele bio slobodan.

Nabijaju što više mogu čak i u Novom Beogradu što je poražavajuće. Opšteprisutan je veoma loš odnos cena-kvalitet.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6680
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6077
Pohvalio: 14994

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Дошљак » Pet Jan 25, 2019 1:27 am

Сад сам се сетио једног занимљивог прастарог предратног лифта, у згради где се налази легат Паје Јовановића, у Краља Милана 21.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27080
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13482
Pohvalio: 5675

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pet Jan 25, 2019 8:22 pm

Fotkaj sledeci put
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4480
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2336
Pohvalio: 4107

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod tragac » Pet Jan 25, 2019 8:59 pm

ako je svaki stan 16 kvadrata sa zajedničkom kuhinjom onda je to samački hotel. Ili je makar zamišljeno kao samački hotel ali je gramzivost i pohlepa za prostorom koja vlada ovim gradom dovela do prenamene. Kad je ovo građeno? Lift je mali jer obekat nije predviđen za porodično prebivalište. Kad bi ovo neko mogao da otkupi i od toga napravi pravi hotel niske kategorije koji nam toliko fali.
Tokio ima zemljotrese i cunamije.
Napulj ima ekstremni kriminal i vulkane.
Ciudad Mexico ima isto što i Napulj.
Nju Orleans ima poplave i uragane.
Beograd ima Gorana Vesića.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27080
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13482
Pohvalio: 5675

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod direktor » Pet Jan 25, 2019 9:51 pm

To na dircolu jeste samacki hotel izvorno bio kasnije su ljudi otkupili to ...
Moze postati ponovo ako neko otkupi sve ...
U objektu postoje dva lifta cibi mi se standardna ...ima cak radijatore po hodniku ...
Kacio sam svojevremeno osnovu ...
Moglo bi se fino renovirati ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Express
Higher intermediate
Postovi: 719
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 351
Pohvalio: 14

Re: Vertikalni Transport (liftovi i pokretne stepenice)

Postod Express » Ned Feb 24, 2019 11:36 pm

Medaković II

Rade Končar (1971/2), neparni sa određenim modifikacijama, funkcionalno ispravan ali estetski ruiniran (mada ima i gorih primera), slike u spojleru:

Spoiler!
20190224_173540_800.jpg
20190224_173540_800.jpg (128.34 KiB) Pogledano 227 puta


20190224_173548_800.jpg
20190224_173548_800.jpg (168.49 KiB) Pogledano 227 puta


20190224_173604_800.jpg
20190224_173604_800.jpg (160.25 KiB) Pogledano 227 puta


20190224_173446_450.jpg
20190224_173446_450.jpg (158.41 KiB) Pogledano 227 puta


20190224_173440_450.jpg
20190224_173440_450.jpg (140.85 KiB) Pogledano 227 puta


Nazivna nosivost: 300kg/4 osobe, brzina: 1m/s, unutrašnje dimenzije kabine ŠxDxV (u mm)=1000x950x2100, broj stanica: 6 (-2, -1, 0, 1, 3, 5 - izvorno DP, SU 1, GP, 1, 3, 5), dimenzije okna lifta (u mm): 1500x1500, orijentacija tega: pozadi, orijentacija ulazišta: centralno, svetla visina ulazišta: 2000mm, širina okna unutrašnjih vrata (u mm): 700mm (ovo bi kod onog bez vrata ili sa automatskim bilo jednako svetloj širini ulazišta/bez opstrukcija), svetla širina ulazišta potpuno otvorenih ručnih vrata bez opstrukcije drške: oko 600mm.

Na prvoj slici se vidi kontrolna ploča starija i od samog lifta i od zgrade (skinuta sa rashodovanog iz 60ih), neke stanice imaju original a gornje prizemlje ima nove (i parni i neparni). Sužavanje kontrolnog otvora je dodatno doprinelo skrnavljenju. Slika i prilika stanja društva - kao iz postapokalističkog filma.

Slikao sam i kontrolnu ploču pa obrisao sliku jer mi upala kesa za đubre u kadar. Toliko su skučeni. Ta strana ima nalepnicu za bonton u zgradi koja je iscepana pa oblepljena raznim oglasima, takođe iscepanim.

Inače jedva sam slikao treću sliku, pristupna vrata držao ramenom, levo krilo unutrašnjih levom rukom a desno desnom nogom da se ne bi pozatvarala vrata. To je prava retkost. Sve šarke imaju opruge pa se automatski zatvaraju.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Gradski život i vesti”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: direktor, Prcha, SCMayor, Tza3 i 4 gosta