Šta je novo?

Šta bi uradili da ste vlast u Beogradu?

Nikola

Higher intermediate
Učlanjen(a)
19.08.2007.
Poruke
559
Pohvaljen
25
Samo konkretni problemi, od najmanjih do najvecih. Kako bi ih Vi resili? Kako bi ih isfinasirali?
Kako Beograd da poveca svoje prihode?


Ja bi recimo nedostatak garaza u Beogradu resio tako sto bi jedne(ili dve) godine svim koji imaju kola naplatio duplu registraciju. Od tih para bi napravio podzemnih(nadzemnih) garaza koje bi skoro podmirivale potrebe, a svi vozaci bi bili akcionari preduzeca koje je vlasnik tih garaza. Neka vrsta prinudnog ulaganja.

Reciklaza i odnosenje smeca. Privatizovao bi smecare, ali tako sto bi nekom investitoru dao od 51% do 60% preduzeca(za uzvrat bi on ulozio investicije u tom procentu u preduzece, gradu ne bi islo nista) , a ostalo vlasnistvo podelio bi gradjanima. Na taj nacin mozda bi gradjani bili motivisaniji da se bave reciklazom, jer ako to preduzece zaradjuje, zaradjivali bi i oni.

Ne znam koliko kosta, ali mozda ne bi bilo lose da se ispita da li su Beogradjani voljni da sami uloze u svoju telekomunikacionu mrezu ciji ce biti 100% vlasnici. Na taj nacin bi imali razvijeniji sistem i ne bi zavisili od dobre volje Telekoma(odmah dobijamo odlican kablovski sistem( ili IPTV), brz internet i jeftin telefon(u Beogradu prakticno besplatan).
Zarada bi se ogranicavala tako da ne ugrozi da sistem uvek bude moderan. Jedino sto grad treba da uradi jeste da resi dozvole za kopanje i mozda da malo ucestvuje sa nekim procentom u tom preduzecu kao investitor. Telekom bi na taj nacin
ispao iz beogradskog trzista, jer bi svi koristi uslugu kompanije ciji su i vlasnici. .....Jeste ovo malo nategnutao, ali sta ces kad mnooogo mrzim Telekom.
 
Zabranio bih rad većine splavova, a klubovima, kafićima itsl. sa kvalitetno muzikom&stuff odredio poreske olakšice. Ulični svirači bi deo zarade primali iz gradske kase.
Uveo bih komunalnu policiju, koja bi imala jednu EDB-ovu dizalicu i skidala klime.
Smanjio bih porez na sredstva za higijenu, ili bi ih dotirao iz gradskog budžeta.
Uveo bih kablovski gradski servis, 24h samo servisnih informacija.
Uveo bih jake ekološke zakone - čim zagađenje pređe dozvoljenu granicu - samo gradski prevoz i itne službe smeju da se voze.
 
a kvalitetna muzika bi bila naravno ona koja bi bila po ambasadorovom nahodjenju :D
 
-reorganizovao bih gsp shodno ideji sa teme o besplatnom gradskom prevozu
-uveo bih hydrofoil brodove kao vodenu komponentu gsp-a
-nove kompozicije za beovoz, koje liče na tramvaje
-svaka nova zgrada mora da ima centralnu klimu i da bude energetski efikasna
-kargo centar kod batajničkog aerodroma, pored reke, kao dopuna kargo centru na ANT, ovaj bi koristio i ekranoplane
-lisičiji jarak kao aerodrom za start-up vazduhoplovne kompanije
-sanacija i završetak naučnog parka zvezdara
-zoo vrt u ovču, na obodu jezera
-operu na ušću (vezati Dragana pre početka izgradnje :D)
-masovno uvođenje wimax bežične broadband internet veze (hoću i ja 20mbit/s vezu za kutiju žvaka)
-deo ovoga može da se finansira izdavanjem municipalnih obveznica grada, pa čak i pojediniih opština
-žičara od bloka 44 do košutnjaka
- ovo još niko nije pominjao, smatram da deo Beograda 3, naspram Zemuna, parče kod okuke Dunava, u pravcu Batajnice, mora da postane beogradski naučni park, poput kalifornijske silicijumske doline. Taj deo bi bio sa leve strane budućeg mosta Zemun - Borča (tamo su sada njive). Država treba da ponudi iste pogodnosti za IT kompanije kao što je to urađeno u slučaju Kragujevca i automobilske Industrije. Hoću jednu AMD i jednu TSMC fabriku u gradu.
- u roku od 10 godina, 25% vozila gsp-a (ne računajući tramvaje), mora da bude carbon free (ne bitno da li idu na struju, vodonik ili nešto treće)
-izmeštanje visokonaponske mreže eps-a van grada
-završetak akceleratora Tesla u Vinči
-postavio bih Aleksu Gajića, autora technotise-a, za pomoćnika gradskog arhitekte :D
 
Ambassador":3vvt39ff je napisao(la):
Zabranio bih rad većine splavova, a klubovima, kafićima itsl. sa kvalitetno muzikom&stuff odredio poreske olakšice.
I ja bi zabranio na dosta mesta. Sad gotovo da ne mozete da slikate Beograd sa reke a da ne uhvatite neki splav. Ne bi propisao sta je kvalitetna muzika, ali bi ipak napravio neku podelu, u smislu na ovoj lokaciji moze ta i ta muzika(ili toliko i toliko nedeljno te muzike), pa kad se prijavljuju za lokaciju uzmi li ostavi. To ipak ne bi bilo toliko strogo.

Ambassador":3vvt39ff je napisao(la):
Ulični svirači bi deo zarade primali iz gradske kase.
Ovo mi se svidja. Cini mi se da sam u nekoj emisiji video kako u nekom gradu Evrope(gledao na TV-u, ne secam koji) imaju nesto kao 1000 lokacija koje dele na odredjen period. Svako se prijavljuje, a posebna komisija odredjuje ko ce gde.
Lokacije su od stanica metroa pa do lokacija u pesackim zonama. Na konkurs se prijavljuju uglavnom profesionalni muzicari, a svira se sve od klasike pa do neke altermativne muzike. Zarade koliko zarade. Ne dobijaju lovu od grada.

Ambassador":3vvt39ff je napisao(la):
Uveo bih komunalnu policiju, koja bi imala jednu EDB-ovu dizalicu i skidala klime.
-To bi bilo tesko izvesti. Mozda za pocetak da se uvede, gde i kako se moze postaviti.

Ambassador":3vvt39ff je napisao(la):
Smanjio bih porez na sredstva za higijenu, ili bi ih dotirao iz gradskog budžeta.
:lol:

bigvlada":3vvt39ff je napisao(la):
-reorganizovao bih gsp shodno ideji sa teme o besplatnom gradskom prevozu
Gde je ova tema?


Da dodam jos:

-Za neke lokacije (tpa Savski amfiteatar) grad bi mogao da ulazi kao suinvestitor(ulaze zemljiste). Na taj bi nacin i zaradio vise i imao veci uticaj na ono sto ce se tu gradi(bilo da je stambeno ili poslovno).

-Svi prave neke biznis parkove, samo ih Beograd ne planira ili ja nisam cuo.

-Uveo bi obavezno ulaganje u zgrade na svakih 10 godina(stolarija,fasada,krovovi,liftovi). Za to bi trebalo da jedan stan daje mesecno 25-30 eura. Moze da ide preko infostana, pa da grad siromasnima daje popuste ko za i ostalo. Islo bi na poseban racun u banci(ili vise) koji odabere stanar(ili skupstina stanara) . To bi bila velika dodatna stednja pa bi i banke mozda ponudile vece kamate. Sa 30 eura mesecno na 10 godina + kamate doslo bi se po stanu na oko 4,5-5 hiljada eura , a sa tim param se moze dosta (npr celokupna stolarija i fasada 2.5K, sredjivanje krova 500, remont lifta 500, unutar zgrade i ostalo oko 500 eura i izvan zgrade(zelenilo, staze,sportski tereni..) 500 eura)

- Svakih 4-5 zgrada placa jednu osobu(koju oni zaposlajavaju i otpustaju ako nisu zadovoljni) koja ce se baviti svakodnevnim ciscenjem oko zgrada i sredjivanje zelenila ako ga ima. To bi bilo oko 500 dinara za bruto platu i sredstava za rad. To propisati zakonom kao obavezu i naplacivati preko infostana(siromasni bi opet dobijali popust). Slicno i za cistacicu.

Ove predhodne dve stavke i odrzavanje neko osnovno, plus neko obavezno osiguranje bi izaslo na nekih 40 eura mesecno.
U pocetku bi grad mozda malo vise davao iz budzeta za one sa manjim primanjima(vremenom sa rastom standarada ta cifra ne bi nikome bila problem), ali bi se problem cistoce i fasada sistemski resio.
 
Vidim ja ima dosta big-government tipova na forumu kod nas. :)

Ja imam malo drugaciju viziju razvoja grada...

Splavove bih ogranicio na nerazvijeni deo Beograda koji ima lepi pogled na grad, tj. na nasip sa dunavske strane (pre Ovce, Borce, Krnjace :) ) uz izgradnju saobracajnica, autobuskih linija i taksija na vodi koji bi ovako imao mnogo vise smisla. Resen parking, problem buke, lep pogled na grad, i pojacan razvoj dela grada koji je relativno izoliran.

Metro bih izgradio tako sto bih skupio koliko je moguce novca tenderima za komercijalne sadrzaje u vecim metro stanicama (pekare, trafike, radnjice), a ostatak javnom ponudom u kome bi gradjani sami mogli da kupe akcije u buducoj metro-firmi, i onda bi ukrupnjavanjem kapitala ili udruzivanjem akcionara dosli do profita kada taj metro krene da funkcionise. Zadrzao bih vecinski deo u gradskim rukama bar 10 godina, ali dugorocno i to bih prebacio u privatne ruke sa vrlo strogim pravilima o monopolskom ponasanju unutar sistema javnog prevoza.

Zatrazio bih novac od pristupnih fondova EU za cross-border projekte kojima bih isplatio kupovinu novih CroTram tramvaja sredjenih za Beograd.

Klime ne bih dirao na stambenim zgradama koje vec postoje, ali bih propisao zakonom da nove zgrade moraju imati odredjen broj parking mesta (podzemnih ili nadzemnih, svejedno, s tim sto podzemne dobijaju popust u porezu), centralnu klimu, prostoriju za pranje i susenje vesa, itd itd...

Uveo bih automatske kamere na vecini semafora u centralnim gradskim ulicama koje snimaju prelazak kroz crveno svetlo.

Pregovarao bih sa vojskom o zemljistu na kome je blokirana izgradnja i daljnjem izmestaju vojnih instalacija van grada. Takodje bih pokusao da vezem izmestanje vecih vojnih kompleksa (Banjica) sa pricom o izmestanju Beogradskog Univerziteta ili osnivanju jos jedne visokoobrazovne institucije na engleskom jeziku koja bi kampus imala na bivsem prostoru tih vojnih kompleksa.

Vec sam ranije rekao - zatrazio bih doprinos o odrzavanju fasade od firme koja se

Ponudio bih besplatne arhitektonsko/projektantske usluge gradjanima koji zele da poprave svoje nadogradnje/zastakljene terase/itd itd... tako da se uklapaju u arhitektonsku celinu objekta u kome se nalaze. Renoviranje bih delimicno subvencionisao iz budzeta.

Zahtevao bih od privatnika i javnog preduzeca da podnose mesecne izvestaje o tacnosti svog autobuskog prevoza (log GPS uredjaja) i jednom godisnje bih donosio odluku o linijama u zavisnosti od tacnosti dolazaka i polazaka. Mesecne kontrole cistoce i ispravnosti vozila (cekici za beg u slucaju opasnosti, npr) bi takodje bile deo toga.

Oslobodio bih naknade za gradsko gradj. zemljiste zgrade koje imaju low energy footprint (zelene zgrade).

Uveo bih obavezne vodomere za svaki stan koji bi isli na teret gradjana, ali bi onda gradjani bili duzni da plate samo kolicinu vode koju sami potrose. To bi motivisalo Vodovod da smanji gubitke u mrezi i doticnu renovira.

Uveo bih besplatan video nadzor i ugradnju interfona u zgradama u kojima skupstina stanara sama odluci da renovira ulaz/stepeniste/lift, itd...

Urgirao bih kod Republike formiranje gradske policije koja bi imala skoro sve ingerencija na teritoriji grada (kriminal, komunalije, saobracaj, itd...)

Batajnica kao low-cost aerodrom.

BeoVoz - kompletna renovacija i ukljucenje u metro sistem sa produzenjem pruge do aerodroma.

Pretvorio bih Studio B u kablovski gradski servis o kome je pricao Ambassador. Prodao bih opremu za FTA emitovanje i presao na kablovske mreze/internet/satelit.

Zagadjenje po gradu bih regulisao uvodjenjem mera koje bi smanjivale protok saobracaja u centru, sa povecanjem subvencionisanih parkinga na obodu centralne gradske zone (posle ovih novina u gradskom prevozu koje sam spomenuo).

U svaki autobus bih stavio plasticnu tablu sa spiskom stanica na latinici (ili cirilici i engleskom jeziku) da ljudi koji ne znaju gde da sidju to mogu da ucine. Ukinuo bih subvencionisanje markica, i uveo pretplatne mesecne, tromesecne i godisnje karte po jednakoj ceni za sve. Pretplatne karte bi bile mali privesci sa RFID cipom, a ko zeli moci ce da se registruje imenom i prezimenom tako da moze da dobije zamenu u slucaju kradje (ova ukradena se automatski deaktivira).

Izgradnju garaza bih finansirao tako sto bih opet otvorio vise tendera, pazeci dobro da ne dodje do monopolizacije trzista (jezgra sa vise garaza koje bi bile privatizovane po kljucu, tako da svako ko parkira ima izbor sto se konkurencije tice).

Zatrazio bih od nemacke Vlade novac za rekonstruisanje Djumrukane i mosta Kralja Aleksandra (ovo drugo bi verovatno islo na konstrukciju tunela od Nemanjine do NBG). Za uzvrat bih ponudio potpuni povracaj imovine Nemcima koji su proterani iz Beograda 1944-45. Madjarskoj vladi bih (uz pooodugacak spisak pravila) ponudio vlasnistvo nad svim kulturnim objektima koji su izgradjeni na teritoriji grada (citaj: kula Sibinjanin Janka) uz zahtev konstantne renovacije (slicno sovjetskim spomenicima u istocnoj Nemackoj).

Pregovarao bih sa Islamskom Zajednicom Srbije i Jevrejskom Opstinom o rekonstrukciji alternativnih verskih objekata na Dorcolu. Trazio bih resenje sa izraelskim investitorima o rekonstrukciji sefardske sinagoge koja bi bila simbol zahvalnosti beogradjana na podrsci u investicijama kroz turbulentan ekonomski period u gradu (tj. pomogao bih u tome da ponovo dobiju parcelu, a za pare, neka sami grade, imaju).. Promovisao bih ovaj deo grada kao multi-kulti mesto i takodje bih ogranicio spratnost i uveo dosta malih pjaceta u kojima bi vrhunac bila rekonstrukcija nekih 7-8 javnih cesama koje su se nalazile tu do kraja 19. veka. Oko cesama bih organizovao konkurs za ulicne svirace - jedini uslov je sviranje bez pojacala ili drugih sredstava. Leti bih na pjacetama organizovao performanse i pozorisne predstave.

Povecao bih broj opstina i njihove ingerencije sto je vise moguce, i dodao bih povracaj duplih poreza u opstinama za projekte koji promovisu saradnju preko administrativnih granica.

Izmestio bih autobusku stanicu na Novi Beograd (mada je to vec ocigledno da ce se desiti).

Zoo vrt van tvrdjave i preseljenje na dunavsku stranu, ali tek posle poboljsanja prevoza (izgradnja mostova).

Ponudio bih tender za prikupljanje i procesuiranje obnovljivog otpada (reciklaza) na teritoriji celog grada uz jednogodisnu obnovu (i uz to naravno kvalitetska provera). Opstine bi mogle same da predlazu projekte reciklaze (vidi gore o saradnji opstina) koji bi isto konkurisali na tenderu, kao i gradsko komunalno. Odvojio bih sakupljanje smeca u prigradskim i gradskim opstinama tako sto bih ovaj sistem za reciklazu uveo i za obicno smece u prigradskim opstinama, dok u gradskim ostaje sadasnji sistem.

Posedovanje materijala koji je vlasnistvo grada (saobracajna signalizacija, delovi kontejnera, igralista, itd) bih kaznjavao kao posedovanje ukradene robe sa namerom za prodaju.

Uhhhh... ima tolikooo stvari, kad god vidim nesto po gradu, dobijem novu ideju... Eto toliko za sad, pa vi komentarisite ako vam je nesto od ovog interesantno...
 
Hehe, sviđa mi se.. A vidim i promaljanje nekih tu "samodoprinosa". ;)

Naročito mi se sviđa za jevrsjku i islamsku. Ja bih IZ (zapravo muftiji Jusufpahiću) srušio polu//izgrađenu medresu, ili štaveć u Jevremovoj, koja se nakaradno gradi, ali bih im zato dao lokaciju za novu džamiju, sa medresom i islamskim grobljem (koje u Beogradu ne postoji).

Za izmeštanje BU, super lokacija je kod Ade, dovoljno je izolovano od grada, ali opet i dovoljno blizu. Ada je naročito prelepa zimi. S tim što je to pre pre skupo, i studentski grad se nalazi dosta daleko. A dotle bih produžio i LRT/METRO.

I da, za studente i đake bi gradski prevoz bio besplatan. :)


I da, SPC-u bih zabranio da pravi nove verske objekte dok ne završi stare. Zabranio garđenje nove patrijaršije u parku, i naplatio im ekstraporez za već izgrađen manastirski dom pored sv. Save, koji je takođe napravljen u parku.

I da, ukinuo bih gradsku slavu kao gradski praznik, jer mi ipak živimo u sekularnoj Republici. Nek se obeležava kao neka manifestacija, ali ne kao slava Grada Beograda na kojoj će gradonačelnik/ca biti domaćin/ca.
A što bi rekla Biljana, vojsku bih izbacio iz centra grada (a uto spada i Banjica i sve živo), jer je to suludo, i kao što ona reče, od tih para od prodaje zemljišta bih izgradio stanove za vojna lica.
 
bigvlada wrote:

-reorganizovao bih gsp shodno ideji sa teme o besplatnom gradskom prevozu

Gde je ova tema?
http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?id=459
Enjoy :)

Zaboravih:

- uvođenje elektronske uprave u sve segmente poslovanja grada

konkretno: npr. pacijent dođe do lekara,sedne, pređe rukom na par santimetara od biometrijskog skenera (ne koriste se otisci prstiju već se skeniraju vene u šaci - nešto što je jedinstveno za svaku osobu a preciznost je veća nego kod uzimanja otisaka prstiju) i lekar na ekranu dobije full medical report dotičnog pacijenta, bilo da je lekar kardilogo, pedijatar, stomatolog, oftamolog itd... (ova tehnologija se koristi npr u japanskim bankama u zadnje tri godine - individualni skeneri su 2005 koštali oko 300 dolara)

- ovo može da se primeni i na lične karte i opštinsku upravu - jednostavno dođete i prijavite se i odmah imaju uvid u ceo vaš slučaj, bilo da je u pitanju izdavanje ličnih isprava, dozvole za gradnju, otvaranje preduzeća, registarciju vozila itd... pri čemu npr. svaki deo elektronske uprave može da gleda samo deo podataka za koji je nadležan, dok bi policija mogla da gleda sve, ali samo uz odluku suda. Vođenje računa o bezbednosti podataka bi trebalo poveriti npr. Ustavnom sudu ili budućoj državnoj revizorskoj agenciji.
 
Centar bez saobracaja, samo GSP, hitna pomoc i dostava sa spec. dozvolama. Autobuska pa Zeleznicka... i naravno kulturna desavanja, sto vise suvenirnica, umetnika, desavanja..
 
Meni bi bilo najbitnije da se grad učini što čistijim i kulturnijim. Moralo bi energično da se stane na put naruživanju spomenika, i da se što pre završi rekonstrukcija Narodnog Muzeja, Staklenac da se poruši a na njegovom mestu da se naprave galerija i muzej Grada Beograda. Nije mi jasno šta radi TOB sa promocijom splavova i sličnih sadržaja, zar treba da postanemo stag-party grad!?

Drugo, sistem sa kontejnerima koji stoje otvoreni i iz kojih se vidi đubre je sramota za grad. Jednom sam šetao pored PMF-a i tamo se videlo đubre iz kontejnera, u samom centru grada!? Svi bi morali da se zamenem kontejnerima koji se mogu otvarati nožnom palicom, koji su zatvoreni stalno, osim u trenucima kada se đubre baca.

Treće, drakonske kazne za prljanje i šaranje grada, koje bi bile naplaćene bez milosti. Naravno, pre toga omogućiti savesnim građanima da mogu uvek da bace otpatke u đubre ili da ugase cigaretu i bace pikavac, bez velikog ličnog diskomforta.

E kada se to sve sredi, onda da razmišljamo o metrou i sličniom stvarima. :) Od dosadašnjih inicijativa najviše mi se sviđa ona za tehno-park na levoj obali Dunava.
 
Prvenstveno uvođenje strogih i visokih kazni za one koji onečišćuju i bacaju smeće, tako da više ne bi nikom palo na pamet da išta baci na ulici i zavođenje reda. Znači stajanje na pešačkom prelazu pod obavezno i bez iznimki. Bio sam u aprilu u Kruševcu. Koja je to prljavština tamo, pa to je neviđeno. Lete kese na sve strane, pijaca izgleda ko smetište, na svakom ćošku neka nakupina đubreta. Jezivo i sramota! U Beogradu mi tako prljavo Dušanovac izgleda. A svega toga ne bi moralo biti! Šid je isto tako prljav i neuredan. Nažalost! Ali uvođenjem strogog komunalnog reda i kažnjavanjem, to se ne bi dešavalo.
Tek onda uvođenje svega što ste naveli i u potpunosti se s time slažem! Svaka čast na idejama.
 
Ove gradove sam uzgred naveo, kao primer. Beograd je daleko od toga, ali isto ima prljavih delova, a koji su u isto vreme prelepi. Prljavština nema opravdanja!
 
Kad je vec vaskrsla ova stara tema, ajde da pocnemo od nekih jednostavnih stvari...

- ne bih finansirao nista nikakvim gradskim obveznicama niti zaliboze opstinskim. To bi samo dovelo do prezaduzivanja grada, mozda bankrota u nekoj buducnosti, raznoraznim mahinacijama a neke sledece vlasti bi to verovatno zloupotrebile...na kraju bi dobili veliki dug koji bi morali da otplacuju svi Beogradjani.

- komunalna policija i cistoca ulica. Higijenski/sanitetski inspektori koji rade svoj posao i imaju po zakonu moc da dele kazne na licu mesta, naplacuju ih (do odredjenog iznosa), ako treba i hapse i da vrse fizicku prinudu (mozda bi najbolje za ovaj posao bilo spec. odeljenje komunalne policije). Gradska cistoca sa druge strane bi trebalo da radi nesto osim sto prska ulice (pijecom vodom i sa malo efekta) i skuplja tu i tamo neko djubre. Rigorozne kazne za bacanje djubreta po ulici, grafite i sl. Grad jednostavno MORA biti cistiji i to je samo stvar volje, ne kosta to puno.

- postavljanje onih multi-kanti za sortiranje smeca po gradu - ne mislim na kontejnere za bacanje smeca nego na ulicne kante za prolaznike - to je vrlo jednostavno napraviti, jedna sira kanta za pregradama: za staklo, papir, metal i ostalo smece. Higijenska inspekcija koja "incognito" tu i tamo gleda te kante i naplacuje kazne ljudima koji bacaju staklo u pregradu za papir i sl.

- vratiti ono sto je nekad bilo u Beogradu - skloniti kontejnere iz uze centralne zone. Ako stanujes ili poslujes u centralnoj zoni, izbacujes smece u kesama u odredjeno vreme (recimo dvaput ili jedanput nedeljno, uvece/nocu), gradska cistoca prolazi i skuplja djubre. Kontejnera nema. Koliko ja shvatam ovo je nekada bilo pravilo u Beogradu. Rugla od kontejnera nam ne trebaju u centru, koji treba da bude reprezentativan.

- uvesti gde god je moguce podzemne/zakopane kontejnere - spolja izgledaju kao obicna ulicna kanta, ali ispod imaju veliki prostor, kao kontejner. Djubretari dodju, podignu poklopac (koji je diskretan i uklapa se u ulicu/asfalt), pokupe smece.

- tamo gde ostanu kontejneri, da svi budu sa onim automatsko zatvarujucim kontejnerima, kao sto rece ACR.

- uvesti pravilo za nove zgrade da, kao sto moraju da imaju X parking mesta u projektu, isto tako da moraju da imaju X zapremine za odlaganje smeca - dakle svoj kontejner, koji je deo zgrade. Pristup bi stanari imali u podrumu. Ovim se djubre sklanja sa ulice. Djubretari posle pridju zgradi, otvore sporedna vrata gde je pristup ovom prostoru, i isprazne ga. Ovo je takodje standardna praksa na mnogim mestima u svetu.

- vratiti ono sto je koliko shvatam nekad bio slucaj, da ako imas radnju/firmu u centralnoj zoni ili u nekoj drugoj zakrcanoj zoni u gradu, moras da organizujes dostavu robe nakon 19h - tj., od recimo 6h do 19h bi bio zabranjen pristup svim transportnim vozilima (to ukljucuje i kombije, poly/caddy vozila i sl.) u centar i druge zakrcene zone. Neka dostavna vozila ovuda idu posle, kada je saobracaj manji. Time bi se smanjile guzve u mnogim uskim grlima i centru.

- napravio bi podzemne pesacke prolaze na Slaviji kao sto postoje na Terazijama, jednostavne, bez pratecih sadrzaja, da bi ostavio mesta i prilaze za buducu metro stanicu.

- pokrenuo bi program reciklaze smeca!

- prosirio bi pesacku zonu u centru zatvaranjem Vasine, Studentskog trga i Uzun Mirkove.
-> Prva faza: zatvaranje poteza od Francuske (Narodno poz./Trg Rep.) do Etnografskoj muzeja (saobracaj bi i dalje mogao da cirkulise od Uzun Mirkove pa do Pariske):
-------> prva podfaza: zatvoriti saobracaj na ovom potezu za sve osim za taksiste i trole
-------> druga podfaza: izmestiti (ukinuti) taksi stanicu i zabraniti pristup i taksistima
-------> treca podfza: izmestiti okretnicu trolejbusa, recimo ispod Trga republika gde se danas okrecu busevi (buseve premestiti)
nakon ovoga sredi poplocavanje ovog poteza i preuredjenje studentskog trga, a onda
-> Druga faza: od Etnografskog do Pariske, tj. Uzun Mirkova i poprecni delovi Stud. trga koji spajaju Uzun Mirkovu/Vasinu sa Brace Jugovica, a kada se sve to, zajedno za poprecnim delovima ulica koje idu od Knez Mihailove do ovoga poteza (jer su sada odsecene) poploci, onda
-> Treca faza: Kralja Petra sve do raskrsnice za Brace Jugovica/Zmaja od Nocaja, Cara Urosa od Uzun Mirkove do Zmaja od Nocaja, Zmaja od Nocaja od Tadeusa Koscuska do Kralja Petra, i Cincar-Jankova. Zatvoriti za automobile - ako vec nisu - sve poprecne ulice od K. Mihaila do Cara Lazara/Carice Milice (Vuka Karadzica, Djure Jaksica, Uskocka, itd.)

- fasade! uvesti dodatni porez na imovinu. Oprostiti taj porez svima onima koji redovno odrzavaju svoje fasade (farbaju ih, popravljaju). Nastaviti za onim 60/40 dotacijama za popravku fasada, narocito obratiti paznju na starije fasade (pre drugog sv. rata), staviti vise takvih objekata pod ingerenciju grada.

- stanare zgrada stimulativnim fiskalnim merama (tj. kaznama) naterati da malo vise brinu o svojim hodnicima, liftovima...

Sve ovo ne kosta mnogo ali bi imalo vrlo pozitivan efekat na grad, i moze da se uradi u jednom mandatu...
 
Potpuno se slažem, hazarde. Čistoća je na prvom mestu, tek onda kad je sve dovedeno u red, može še ići sa izgradnjom i ulepšavanjem. Inače čemu lepe raskošne fasade ako na ulici leti kojeakovo smeće i smred kontejneri. Grozno je kad neki stranci sa zapada uspoređuju Beograd s nekim drugim balkanskim gradovima tipa Sofije koja je milion godina iza Beograda po mnogo čemu. Ali oni u globalu to sve sravnavaju kad vide da je prljavo i neuredno. Znači građani i vlast moraju doprineti da se loš utisak ne stekne čim se uđe u grad.
 
E da i kojekakve čatrlje, vulkanizeri, drvene ćevabdžinice, buvlje pijace i ostale slične stvari treba također zabraniti jer to opako uružnjuje grad i nanosi mu štetu.
 
inquiry, postoji opcija "edit" ukoliko si zaboravio nešto da kažeš koristi nju jer se lepljenjem jedne poruke za drugom od istog autora uglavnom gubi malo smisao toka rasprave. :kafa:
 
Evo, baš danas slušam na Studiu B, da u Beogradu ima 16 podzemnih prolaza ( tipa zeleni venac, prolaz kod Terazija i drugi). Takođe sam zapanjen podatkom da mesečno održavanje ovih prolaza košta 5 miliona RSD, dakle više od 50.000 EUR :shok: . Održavanje toliko košta , jer se prolazi uništavaju grafitima, vandali lome rasvetu i sl. To se sve finansira iz gradskog budžeta. Jednostavno pitanje koliko košta postavljanje video nadzora visoke rezolucije?, i da li je normalno da se niko toga ne seti, i da uopšte nema inicijative?? Umesto toga , jedan od gradskih čelnika apeluje na narod da ne lome, i uništavaju prolaze , jer to mnogo košta ( ne znam kako se zove lik)

Ja ne znam ko je ovde lud , a ko zbunjen.....ali da neko nekog j***, to je sigurno...
 
Kradu kao ludi ... zato ne vidiš da se nešto radi ... da pare idu tamo gde papiri kažu,prolaz bi sijao i još mnogo toga :(
 
Ovaj topic je totalno zanimljiv, ne znam zašto samo jedna strana :rolleyes:

Mislim da Beograd kao grad mora da stvara novac putem malih impulsa (poboljšanja). Novac ne možeš stvoriti ni iz čega ali hvala bogu bar Beograd ima mnogo izbora na raspolaganju. Ono što savetujem gradskim vlastima to je da sve što mogu da iskoriste za dobit novca iskoriste na baš takav način i da ga učine atraktivim i primamljivim za donošenje novca u gradsku kasu. Naravno sada će svi reći da nisam izmislio mašinu za teleportaciju ali upravo tu cela priča počinje. Naime, nije važno samo punjenje gradske kase nego racionalno trošenje tih novčanih resursa koji su itekako ograničeni zbog ekonomske situacije. Ja sam svestan da grad i sada sve to radi ali, ali... ali on sve što zaradi potroši! To što zaradi malim stvarima nikako ne sme u ovom trenutku da troši toliko nego da kaže sledeće: zaradili smo 200mil evra, 50% ide u gradsku kasu a ostalih 50% u ulaganje u poboljšanje samih resursa za privlačenje sve više novca. Na taj način će grad moći postepeno od 1% dobijati po 2%, pa 3% i sve tako će dohodak od toga rasti jer ako si na defaultu ti u potpunosti zavisiš od situacije a ovako na pametan način stimulišeš samu situaciju da bude bolja te tako stvaraš sve više novca, i od tog viška novca samo stvaraš još više novca! ako potrošiš sve a ne uložiš u to gotov si i propadaš. To je cela naša zemlja radila i radi otkad je postojala a kamoli ovaj grad. Baš ovaj grad ima tu predispoziciju i zato molim sve pametne ljude i ekonomiste da se preračunaju i preduzmu sve dobre metode podizanja standarda i kompletne ekonomske situacije da bi uopšte mogli da pričamo o onome što bi želeli uraditi od ovog grada.

Ovo sam rekao iz tog razloga jer ne vredi maštati jer će mašta bez para ostati samo mašta. Ali do para će se doći lakše mozgom nego klečanjem pred onima koji imaju i tako stvarati negativan utisak o sebi. To nam se dešavalo i ne treba to više da radimo. Srbiji i Beogradu je profesija rasipništvo i rekla kazala kao i da komšiji crkne krava. Bolje bi nam bilo da gledamo svoju kožu da bi stali na noge.

Kada se ceo monetarni sistem zemlje a i grada podigne na nivo sa kojim može da se normalno raspolaže resursima za razvoj grada i cele zemlje a i regiona onda se može razmišljati o tome šta i kako dalje, da li će ovaj most biti ovde ili onde kada postoji svež legalno zarađeni novac namenjen za realizaciju tog projekta. Upravo iz tog razloga je važno iskoreniti organizovani kriminal pa i onaj u vlasti kao i korupciju. Isto važi i za metro, treći Beograd, kompletnu obilaznicu, drugi ring, unutrašnji ring, prsten, kolektore, CBD-e. Budimo realni, ja bi prvo omogućio gradu da dođe do novca, isplati dugove i onda krene u razvoj velikim koracima kao što su to doživeli neki gradovi na svetu. Ako imaš novac sve je moguće i možeš 10 linija metroa i 10 mostova napraviti odjednom i za 3 meseca ako ti to želiš jer imaš sredstva. Ako nastavimo istim tempom kao sada Beograd nikad neće izgledati onako kako i zaslužuje da bi bio svetski poznata metropola. Ali to je moguće rekao sam kako, sve polazi od nas samih.
 
Sve pare uložio na primarni cilj, završetak Prokopa. Posle toga mogu i da propadnem ali barem bih ostao upamćen po nečemu :)
 
Ja se (nemojte me dozivotno banovati) zapravo i ne bih radovao mnogo kada bi se sada krenulo u zavrsavanje prokopa i izgradnju SA. Jednostavno mislim da takvi veliki projekti (kao i dunavski amfiteatar, treci beograd, pa i metro i vodena obilaznica) uveliko prevazilaze sve kreativne, intelektualne, ogranizacione, a o vizionarskim i da ne pricamo, moci nasih rukovodilaca. Sta vise, mislim da bi smo se slozili da oni i pored sve te nesposobnosti nemaju ni motiva, niti ih je briga za te stvari. Imam utisak da bi mnogo toga unakazili.

A sad konkretno:

1. Denivelisanje sto vise raskrsnica u centru. Na primer kneza Milosa i Bulevar (Knez / Takovska da se ukopaju). Ili Bulevar i Beogradska.

2. Automobilski tuneli. Npr da se spoje Savska i Dunavska + podzemne garaze izpod centra (i dunavska da se pojaca).

3. Prednost gradskom saobracaju. Zute trake. Strogo kaznjavanje zaglavljivacima u raskrsnicama i losim parkerima. :) automatizacija semafora, prednost gradskom prevozu na semaforima.

4. Formiranje gradskih "magistrala" - to bi bile 2+2 brze trake sa najmanjim mogucim brojem nedenivelisanih ukrstanja:

4.a. Jurija Gagarina / Vladimira Popovica / Nikole Tesle (da se naprave 2+2 u sredini npr (ili iznad ili ispod na nekim mestima) koje bi bile privilegovane i 80km/h).

4.b. Mihajla Pupina / Brankov most / Bulevar. Da se uradi tunel koji bi ulazio megde u Prizrenskoj a izlazio negde na trgu Nikole Pasica. Taj tunel da bude za smer prema bulevaru, a postojeci za smer prema Nbg. Iz bulevara da se izbace sine (drvoredi su mi miliji) ili da se dignu iznad, a da se ima 2+2 brze, odvojene trake u sredini i 1+1 oko nih, spolja, koje bi sluzile kao prikjucne i za komunikaciju sa drugim ulicama. Samo par velikih raskrsnica koje bi sekle bulevar i ostalo podvoznjaci i nadvoznjaci (gde nije sumanuto). Bulevar da se produzi (mislim zapravo da se onaj krivudavi nastavak ispravi).

4.c. UMP

4.d. Famozni cuburski bulevar, mozda neki delovi podzemno, da se nastavlja na Ruzveltovu.

5. Srediti razne gluposti: spojiti 27. marta (prosiriti Zicku) sa Vojislava Ilica, ali tako da se ne poznaje prekid. Zavrsiti Djordja Stanojevica. Probiti sve novobeogradske bulevare koji treba da prodju ispod pruge. Srediti Tosin Bunar. Ostale slicne stvari...

6. Prosiriti Adu (Makisku stranu spremiti za rolerkostere, luna parkove i sl, mozda hotele), na Adi zabraniti izgradnju bilo cega veceg od toaleta i igralista. Prosiriti Adu na vodovodsko jezero (dovuci vodu za Bgd sa Divcibara ili Rudnika ili Obedske bare) i dalje na zapad. Jedne lepe zime skloniti blato sa obala, da bude sljunak/kamen/beton - da voda bude bistrija. Dovesti zivotinje (srne, zeceve, ptice...)

7. Zabraniti pristup ljudima na VRO :D

8. Pesacke zone u centru.

9. Formiranje klastera nebodera na Nbg (osnove).

Eto, to bi bio neki spisak zelja. :rolleyes:
Pored toga, naravno, metro, mostovi, prokop, SA i slicno, hteo sam da navedem stvari koje se redje spominju. Seticu se jos necega sigurno... :D
 
Хм... као најпрвије бих прочешљао буџет и првог дана нашао 5% које је ту и тамо цурело. У року од месец дана би се нашло још 10-15%.

Забранио бих свако издвајање из градског буџета за ставке за које је надлежна Република. Ово укључује сва социјална, културна/медијска, здравствена и сл. издвајања која нису прописана као изричита обавеза Града. Затворио бих или на минималну меру свео све џабалебарошке агенције, савете, и друга непотребна парадржавна тела. Прочешљао бих списак запослених у граду, јавним службама и предузећима и других који се издржавају из градског буџета и елиминисао евидентан вишак. Свака служба или предузеће са порастом броја запослених преко 5% би морала да достави јавно писмено обавештење зашто је за исти посао неопходан већи број радника.

Увео бих етику одговорности. Сва издвајања из градског буџета, укључујући и појединачне плате под именом и презименом, била би јавно расположива на интернету. Уговорио бих са Републиком новчану дотацију из градског буџета која би омогућила ефикасно судско решавање спорова из надлежности града (барем прекршајних). Казне за кршење градских прописа бих повисио до мере која би озбиљно штипала. Запослио бих најбоље адвокате - по потреби из иностранства - и на суду бескомпромисно гонио за озбиљнија кршења прописа (нпр.кршења урбанистичких планова, крађе градског добра, и сл). Са досадашњим прекршиоцима прописа, дужницима, и сл. бих повео најоштрије преговоре о вансудском поравнању уз јасну претњу судским поступком. У случају власника објеката у тзв. дивљим насељима ово би подразумевало безусловну претњу рушењем. За ситна кршења бих увео астрономске мандатне казне. Шверц у ГСП - 10.000 дин, непрописно паркирање - 30.000 дин плус лежарина 10.000 на дан, шарање графита - 30.000 дин плус пуни трошкови фарбања. Сваки градски функционер било ког нивоа ухваћен у злоупотреби положаја био би сместа трајно смењен и у случају потребе судски гоњен за пун износ причињене штете. Судско гоњење би се односило и на већ почињену штету граду. Отворио бих "пријавите комшију" телефон на којем би грађани могли да пријаве сва кршења градских прописа на свим нивоима за новчану награду. У Београду има довољно незапослених да би нпр. проблем илегалног паркирања био зачас решен.

Укинуо бих регулацију цена такси превоза. Постојала би једино прописана максимална цена и обавеза такси службе да обавести муштерију о цени која се примењује на конкретну вожњу, уколико је нижа. Таксиста за којег се утврди да је наплатио вишу цену или прекршио кодекс службе би сместа трајно губио лиценцу. Укинуо бих ограничење броја лиценци - најбескрупулознију протекционашку меру.

Повисио бих цену паркинга у граду до највише цене коју би поднело тржиште односно до цене при којој би у вршном оптерећењу било око 5% празних места.

Од новца напрасно пронађеног у буџету... бих сместа и без даље дискусије наложио копање трасе прве две линије метроа по плану из 1976. Стручњаци би добили право да се изјасне о даљем току изградње, тако да би за та надгорњавања имали 9 година колико траје изградња прве фазе. Ниједна друга инфраструктурна инвестиција не би добила зелено светло док се макар не започне са грађевинском реализацијом метроа. Ово укључује и Беовоз. Прекинуо бих свако улагање у површинске видове превоза осим основног одржавања до завршетка прве фазе метро-система.

По почетку изградње метроа, приоритет у трошењу преосталих расположивих средстава имали би, изнад свега осталог, инфраструктурни објекти (и то само они који превасходно опслужују грађане у легалним насељима). Ово подразумева два моста преко Дунава, УМП, железничку пругу до Аеродрома, итд. Отворио бих разговоре са Републиком са ултиматумом - завршите Прокоп сместа, или да га ми завршимо а ви нама (земљиште, већи проценат из буџета, нешто треће).
 
azbuki":2jv2nl6t je napisao(la):
4.b. Mihajla Pupina / Brankov most / Bulevar. Da se uradi tunel koji bi ulazio megde u Prizrenskoj a izlazio negde na trgu Nikole Pasica. Taj tunel da bude za smer prema bulevaru, a postojeci za smer prema Nbg. Iz bulevara da se izbace sine (drvoredi su mi miliji) ili da se dignu iznad, a da se ima 2+2 brze, odvojene trake u sredini i 1+1 oko nih, spolja, koje bi sluzile kao prikjucne i za komunikaciju sa drugim ulicama. Samo par velikih raskrsnica koje bi sekle bulevar i ostalo podvoznjaci i nadvoznjaci (gde nije sumanuto). Bulevar da se produzi (mislim zapravo da se onaj krivudavi nastavak ispravi).
Ti bi bre da sakatis moj Bulevar, je li? :mad:

Mislim da od Bulevara ne treba praviti nekakvu gradsku magistralu. To moze po NBG, gde su i onako estetski standardi upitni :D
Beograd nema puno ulica kao sto je Bulevar Kralja Aleksandra, mozda je to i jedini pravi bulevar u gradu (bar onaj deo do Vuka tj. Djerma).

Btw ne znam zasto mislis da je npr. metro izvan sposobnosti rukovodilaca a ovakva drasticna rekonstrukcija bulevara sa sve uzdignutim sinama nije? Btw, uzdignute sine na Bulevaru? Kao da vec dovoljno ne moze da se spava od tramvaja, ti bi jos da mi ga dignes u nivo prozora, je li? :p
 
Uz svo postovanje svim ljubiteljima Bulevara ja ne vidim cemu ta opcinjenost sa njime. Jedini deo koji je tu nesto zanimljiv je leva strana od Poste do Vuka (Posta, Crkva sv. Marka, Tasmajdan, Pravni, Metropol, Biblioteka, zgradaTeh. fakulteta, Vuk). Vec druga strana do Vuka nije nista posebno sa par izuzetaka. Posle Vuka tek nema nista znacajno, sem mozda nekih sentimentalno bitnih objekata za same zitelje Bulevara.
 
Nije opcinjenost, ali ta ulica bar u tom delu ima neki kvalitet, ostali delovi ulice imaju potencijal da se podignu na taj isti nivo. Deo koji ne ispunjava taj potencijal je ta strana preko puta Djerma pa negde do pred pocetak Liona (odakle onda pa sve do Cvetka imamo onu stambenu izgradnju iz 70ih), i to se treba popuniti. Posle Cvetka treba rusiti dosta i prosiriti za jos jednu traku, to je isto vrlo potencijalna zona za dalje sirenje. Bulevar je inace jedna vrlo lepa urbana celina, i sasvim fino funkcionise. Nema nikakve potrebe da se tu pravi nekakve magistrala. Valjda treba misliti i na ljude a ne samo na automobile.
 
Vrh