Šta je novo?

Projekat BES - Beogradski Standard

zidar

Advanced
Učlanjen(a)
23.03.2010.
Poruke
2.079
Pohvaljen
3.034
52_bes-logo.png


Nekada je sve bilo po JUS-u (Jugoslovenski Standard), pa je praktično propalo. Danas je krajnje vreme da ponovo postavamo više ciljeve : BES – Beogradski Standard
Filozofija BES-a moze se sažeti u sledeću izjavu : « ne prihvatamo mlaku vodu, hoćemo toplu ! »

Projekat BES je pokušaj da se pod jedinstveno ime stavi niz akcija koje čine da život u Beogradu postane bolji, prijatniji, lepši.

BES nije birokratska norma već ideja da je kvalitet lako dostupan sa malo volje i truda.
BES želi da postane uzor i garant kvaliteta.

Konkretan primer :

Započeli smo saradnju sa Grupom Privatni Prevoznici koja vrši uslugu gradskog prevoza sa stotinak autobusa. Ponudili smo im da se u svakom vozilu okače mape mreže prevoza i trake sa trasom linija i stanicama kao i dodatne specifične informacije u vozilima aerodromske linije A1.
Uz malo srece, sve će to uskoro postati realnost i postaviti novi standard u kvalitetu usluge u gradskom prevozu.
To je BES !

52_traka-88.png
 
Odlična prva ideja, nadam se da će doći do realizacije, a za njom krenuti i ostale :kk:
 
Moj predlog je da se BEogradski STandard skraćeno zove BEST, možda je malo otrcano ali BES me asocira na oBESt, BESne vozače, oBESne urbainste...
 
BEST je bila moguca varijanta ali asocira na cigare i vec je istrosena rec.

BES je ipak prikladnije (cf JUS), da nismo besni na institucije koje ne funkcionisu ne bismo se sami ovime bavili :D
 
ljudi to je samo ime ;)...vaznije je da se pobosljava prevoz :)...meni se dopada BES...
 
Projekat BES solidno napreduje :kk:

52_traka-52.png


Na trake su dodata presedanja i spremne su sve linije na kojima voze "Privatni Autoprevoznici"

24, 33, 34L, 49, 51, 52, 55, 56, 58, 60, 71, 84, 88, 96, 406, 511, 610, 706 i A1

u svakom vozilu nalazice se trake sa trasom linije iznad vrata ili iznad prozora

52_lokalizacija-iznad-vrata.png


52_lokalizacija-iznad-prozora-naspram-vrata.png


a na staklu iza vozaca stajace mapa mreze

52_lokalizacija-mape-iza-vozaca.png


spremni su i panoi za aerodromsku liniju

Aerodrom:

52_lokalizacija-aerodrom.png


Slavija i ostale stanice u gradu:

52_lokalizacija-slavija.png




Cim privatnici budu postavili trake, BES sirimo na Lastu i Veoliju, a jednog lepog dana i na GSP :cool:
 
to Jug :) svaka cast....ako svako tako po malo nastavi kao i ti bice za 10 godina prijatnije i lepse ziveti u Beogradu :kk: :cool:
 
myback":3dih55nq je napisao(la):
to Jug :) svaka cast....ako svako tako po malo nastavi kao i ti bice za 10 godina prijatnije i lepse ziveti u Beogradu :kk: :cool:

Nisam ja sam, ako svi prionemo bice lepse za godinu dana :D
 
Zidar foto montaza djeluje tako stvarno i tako blizu cim postane stvarnost stizu slike :gobb: :pob:
 
Bravo, svaka cast na ideji i entuzijazmu.

Kada se ocekuju prvi posteri/plakati?
 
Mali problem u ovom planu jeste to sto vozila nemaju stalna zaduzenja,i ne moze se lepiti npr linija 52 u jednom autobusu,a to vozilo onda mora da uskoci na 88 sa zalepljenim planom za 52. :rolleyes:
 
Фино и практично изгледа.

Као што рече Никола, постоји проблем који ће се исувише често јављати, али то је проблем неорганизованости самих диспечара и превозника.

То би се лако решило дисплејима, где би се у зависности од линије, поставила мапа на окретници. Међутим, тај луксуз је далеко од нас, а веома је похвално што се приватник уопште одлучио за овај потез. :kk:
Велики је ово непредак.

Међутим, морам мало да тролујем класиком, и неки ће попиздети, али ово је практично званично обавештење о јавној делатности и морало би бити на ћирилици. Поготово што велика мапа линија има и енглески превод на латиници.
 
@Nikola '93 i @stf

Kao sto sam napisao gore trake smo radili za "grupu privatni autoprevoznici", to jest u direktnoj saradnji sa njima. Ukazali smo na eventualni problem promene vozila/linije na sta su oni odgovorili da je to kod njih retkost i da uglavnom ista vozila voze na linijama. U vozilima koje menjaju polozaj nece se lepiti trake.

stf":3tjjuot0 je napisao(la):
Међутим, морам мало да тролујем класиком, и неки ће попиздети, али ово је практично званично обавештење о јавној делатности и морало би бити на ћирилици. Поготово што велика мапа линија има и енглески превод на латиници.

Direkcija za javni prevoz je nadlezna za pruzanje informacija gradjanima o gradskom prevozu. Posto vec godinama ne radi ono za sta je placamo, morali smo stvar da odradimo sami.

Da je direkcija napravila i postavila trake, kao sto nije, to sto kazes za cirilicu bi mozda stajalo.

Ali Posto su trake rezultat dobrovoljnog besplatnog rada grupe gradjana i posto su poklonjene privatnicima (bez ikakve nadoknade) mozes na njih da gledas kao na umetnicko delo koje je tu da krasi unutrasnjost vozila :D

To sto je to umetnicko delo istovremeno i korisno je samo slucajni pozitivni nus-proizvod :cool:

Isto vazi i za moje mape na stanicama koje su takodje na latinici.
 
Mnogo mi se sviđa ova grupa i da konačno Imamo Plan!

Ja bih se isto pridružio grupi s tim što osim plana imam i gotov projekat:http://polazak.com/

Jedini "poblem" predstavlja to što prelazi okvire Beograda, ali u svakom slučaju voleo bih započeti dijalog sa forumašima i sa kreatorima BES standarda, jer verujem da radimo za istu stvar - za poboljšanje informisanja putnika.

siguran sam da ima dosta dodirnih tačaka između vaše i naše inicijative i eto za početak nudim gotov IT sistem za digitalizaciju redova vožnji gradskog saobraćaja.
 
@kornel

dobrodosao na forum :)

Svaka cast na radu i na volji, samo napred.

Ima puno prostora za razvoj informativnih sistema o prevozu, mi smo poceli sa grafickim prikazima, mape i trake, ali IT deo je podjednako vazan i treba ih polako vezivati.

rad u grupi je otvoren i naravno dobrovoljan, postoji na forumu sekcija u kojoj se nalaze projekti na kojima trenutno radimo.

Radimo i na aktuelizaciji sajta belgrademaps.com i neki oblik online reda voznje bi savrseno legao :kk:
 
@zidar @direktor i ja smo danas u ime UG "Imamo plan" izvršili ažuriranje informatike na info panoima linije A1, na lokacijama: Slavija, Glavna železnička stanica" i Fontana. Takođe su svi panoi detaljno oprani tako da su dovedeni u funkcionalno i uredno stanje.
Akcija je urađena u saradnji sa Direkcijom za javni prevoz (finansije: UG "Imamo plan", dizajn: "UG Imamo plan", rad na terenu: UG "Imamo Plan", ključevi info panoa: Direkcija za javni prevoz + JAT)

Železnilčka stanica pre:
33epxrq.jpg


Železnička stanica posle:
o59xqq.jpg


Slavija:
2mzfsd1.jpg


Fontana:
2vnm70n.jpg
 
Momci svaka čast :)
jako mi se svidja na daleko vrlo uočljiv, i jasan info pano

Tvorac starog panoa ima srece što ne živi u Japanu. . . .
 
Vrh