Šta je novo?

Predlog za projekat - Unapređenje postoje

MilisaV

Expert
Učlanjen(a)
11.01.2011.
Poruke
5.152
Pohvaljen
1.323
Svakodnevno se vozim tramvajem na relaciji belvil-hajat i nazad. Na ovoj relativno kratkoj relaciji razlike u vremenskom trajanju puta mogu da budu i preko 5 minuta.

Ta razlika ne nastaje zbog same brzine vožnje, nego od sreće sa semaforima. Ono što često kažem "brži tramvaj nije malo brži nego brži tramvaj je mnogo brži aludirajući na to da je vremenska razlika velika.

mesta gde se pravi razlika:
prvo je semafor na raskrsnici kod AFB i jurija gagarina. da bi vozač stigao na semafor kad je otvoren mora da nagazi tramvaj. ako vozi normalno stiže taman na zatvaranje semafora i mora da čeka cca 2 minuta.
rešenje produžiti otvoreno za tramvaje 10 sekundi.

druga bitna raskrsnica je AFB i 3. bul. ovaj semafor nije nikako povezan sa prethodnim i puka je sreća da li će vozač naleteti na otvoren ili zatvoren semafor.

zatim sledi raskrsnica koja je uvek zatvorena za tram, a to je raskrsnica 3. bulevara i i milentija popovića. tu tram stiže tačno kad se autima koji idu u tom pravcu pali crveno i tu čeka par minuta. semafor za tram se pali par sekundi pre auta i odmahgasi. time se tram bezbedno ubaci u svoju traku dalje. rešenje za ovaj semafor je tako jednostavno da se svaki dan nerviram oko toga. rešenje je samo namestiti semafor da pušta tram posle auta, i tram nikad ne bi tu čekao duže od par sekundi.

treća bitna deonica na kojoj tramvaji prave razliku je cela ulica milentija popovića. ako tram tu prođe na par zatvorenih nebitnih semafora može da uštedi dosta vremena. mrzi me da pišem predlog kako da se ovo unapredi, ali predlog imam.

Karlo del Ponte":3plrh1n8 je napisao(la):
Економска страна: default/deal

Ако ти за 35 трамваја на сат у сваком смеру смањиш возно време за по 4 минута, могуће је да исти саобраћај обавиш са 5 трамваја мање. Вредност 5 нових трамваја је око 10 милиона евра, а цела Ресавска са окретницом је коштала три пута мање. Када се ту додају уштеде времена путника итд. ефекти инвестиције буду још већи.
ovo je u temi o slaviji.


ono što je bitno da ubrzanje tramvaja osim uštede na vremenu svih putnika (a vreme je novac) ima i direktnu uštedu više miliona eura.

a rešenja nisu skupa, i primerena našem budžetu. promena rada semafora, davanja prednosti na raskrsnicama, drugačiji raspored stanica*, eventualno i nekim nadvožnjacima preko najopterećenijih raskrsnica na nbg.

moj konkretan predlog kako da dođemo do predloga za promene. sednemo jedan dan u tramvaj 7, ponesemo štopericu, svesku, olovku, i vozimo se od prve do poslednje stanice i zapisujemo opažanja, vremena između stanica, zadržavanja na semaforima i na osnovu toga damo predloge. ja imam želju za tako nešto ako ste raspoloženi.


*dosta stanica je tik posle semafora iako tramvaji staju na njih i onda imaju dva stajanja tik jedno do drugog.
 
Kao sto smo zakljucili kroz razgovor o Slaviji vreme je da objedinimo sve ideje i resenja koje imamo za tramvaje u jedan sveobuhvatni projekat unapredjenja tramvajskog prevoza.

Nas tramvaj ima odlicnu mrezu sto se trasa tice, doduse fali mu uzi centar, ima bastice, nova vozila, uz malo organizacije i par izmena na trasi (Slavija :) ) mogao bi da bude daleko korisniji nego danas.

Rad ce imati vise nivoa, za sada vidim sledece:

- regulacija semafora, nagazni semafori itd. to podrazumeva i eventualno pomeranje nekih stanica ili perona

- izmene trase koje omogucavaju osamostaljenje tramvaja ili ubrzanje (Slavija bez sina, Autokomanda...)

- pravljenje nezavisne trase tamo gde jos uvek nije, studija izvodljivosti zatvaranja za ostatak saobracaja danasnjih mesovitih trasa: Stari Savski most, Resavska, Delovi ili cela Vojvode Stepe...

- reorganizacija linija

- eventualno ukidanje pojedinih stanica radi ubrzanja
 
Шта више, ја сам радио управо то што си ти описивао, и на крају обрађивао резултате. Сам нисам успео да постигнем квалитет узорка који сам желео, али су подаци довољни да се утврди који селови система штимају, а који не. Шта мислиш, одакле ми оно што сам писао на теми о Славији? И оно када сам се нервирао што КАФ-оња има продужена возна времена? :fijasko: Конкретно, Новобеоградски крак мреже има могућност да повећа брзину са 20 на 30км/с. Решења су у аутоматској сигнализацији, и кружни токови, а у Милентија Поповића пребацити трамвај са стране ближе Сава центру. На више места правити потходнике за пешаке. Стајалишта Нехруова и Гандијева укинути, а код Пирамиде оставити Блок 44. Исто Омладинских бригада и Агостина нета укинути, а оставити на средини блока 70А. Али, могла би да се направи посебно радионица око овога :kk:
 
Moram priznati da je ovo jedna od tema gde smo se prilicno slozili kako na forumu a tako i u razgovorima koje smo vodili na Beobuild okupima :)

Tramvajima treba omoguciti maksimalnu autonomiju i prohodnost u gradu i zato podrzavam projekat za Slaviju od strane Imamo Plan.
 
Prva vožnja metrom , kao i ukopavanje tramvjskih trasa u centru grada, je vremenski i $$$ daalekoooo . . . .

Postavljanje nadzemne nezavisne tramvajske instalacija je brže i ne tako skupo ka rubovima grada ,
gde reallno ima mesta za nezavisnu trasu,

To bi zamenilo sada vec dosta spore autobuske trasa i donekle odgušilo sam saobracaj grada .

Rešenje je u izgradnji novih tramvajskih nezavisnih trasa za delove grada gde metro nece doci,
bilo bi sve to besmisleno ako se saobracajana čvorišta ne izmeste iz užeg centra grada.

PS
Izneto zapažanje o našoj gluposti je više nego odlično
Postavljane su mnoge tramvajske stanice nakon umesto pre semafora :bash:
 
Stanica pre semafora ne menja mnogo stvari. Šta ako tramvaj stane na stanicu, a u međuvremenu semafor pocrveni?

Ok, moguće je budžiti semafore da čekaju tramvaj da prođe, ali nisam baš siguran da bi bilo lako izvesti tako nešto bez bitnog usporavanja svog ostalog saobraćaja. Šta kad naiđe tramvajska kolona, što nije redak slučaj?

Linija 3 je zicer za ubrzavanje, još kad bi se odradila skretnica ka mostu, bilo bi moguće i tamo napraviti brzu trasu donekle. U praksi na trojci treba izbaciti par stanica ili spajati bliske (npr u Topčiderskom parku postoje čak tri stanice), ukloniti okretnicu iz Topčidera (praktično se ne koristi, a usporava saobraćaj), postaviti kontaktni semafor kod benzinske pumpe i tamo gde će biti spojen silazak sa Senjaka ispod petlje, možda čak i ispraviti liniju kroz park kad se bude pravio novi bulevar.. i naravno srediti šine..
 
@medjutim

konkretno semafori u jurija gagarina su podešeni kao sistem, ali sistem koji je prilagođen automobilima, odnosno sa bilo kog kraja jurija gagarina da kreneš stižeš do drugog kraja bez i jednog semafora (mnogo puta isprobano u praksi).

ali tramvaj nije uzet kao prioritetan u ovom sistemu, i tramvaj kad upadne u taj sistem on jednostavno mora da se zaustavi na određenim semaforima, tako da ako bi stanica bila pre semafora postigao bi se efekat da tramvaj čeka semafor na stanici.

a jedan trram ima kapacitet 200 ljudi. to je kao barem 150 automobila pošto se automobili uglavnom voze sa jednim putnikom.

o nekim semaforima na novom beogradu sam objašnjavao gore u spoileru, možeš pogledati.

što se same trojke tiče ona jeste zicer, i zato bolje odmah da se koncentrišemo na poboljšanje kritičnijih deonica, pre svega mislim jurija gagarina, nemanjinu, resavsku, slaviju, vojvode stepe (pošto se već radi rekonstrukcija da se uradi tako da tramvaji imaju prioritet), bulevar.


za tram trojku mogu da kažem da što se rakovičke deonice tiče ona se jako lako može srediti. prelazak preko raskrpetlje već postoji nagazni semafor za tramvaje i on radi tako da je ta deonica ok sve do glavne železničke. okretnicu na topčideru nikako ne bih dirao jer ipak je to dugačka linija i mora da postoji mogućnost da okrene negde ranije ako dođe do neke havarije, inače bude kao na novom beogradu ceo sistem padne ako se desi najmanje grebanje. takođe nikako semafor kod benzinske stanice jer tramvaj tu ionako ima prednost preko raskrsnice i ne mora da staje, a semafor bi svakako dodatno usporio tu raskrsnicu.

znači da sumiram. trojka ima realne mogućnosti da sa minimalnim ulaganjima postane prvi BRZI beogradski tramvaj sa trasom bez stajanja od glavne železničke do kneževca, potrebno je samo dodati par nagaznih semafora koji daju prednost tramvajima na ulicama koje seku trasu tramvaja, mada na nekim već ima (sarajevska i UMP). potrebno je dodati na ulicama pasterova, pere velimirovića, vareškoj, miška kranjca i oslobodioca rakovice (ukupno 5). naravno ostaje nam jedino raskrsnica bulevara vojvode mišića i ruske ulice koja je jako prometna, ali koliko sam ja shvatio u nekoj srednjoj budućnosti tu neće biti više semafora, tako da će i ta raskrsnica biti sa prednošću tramvaja. to je trasa od oko 10 km bez stajanja osim za stanice.
 
@ Milisav
Баш тако. У Јурија Гагарина зелени талас је подешен тако да трамвај стане на непарном семафору, а прође на парном. Мање-више сви пешачки прелази у Јурија Гагарина су опасни за пешаке. То је други разлог зашто сам сугерисао да стајалишта буду на срединама блокова 45,44,70,70а и код Белвила са подземним пролазима. Ширина улица дозвољава да се направе рампе дужине 60 метара, којима могу силазити бицикли, колица, инвалидска колица и слично. Непосредно до самих перона би ишле степенице, јер шински систем треба да превезе масу људи великом брзином, а не да карактеристике система ограничавамо због :grand: :grand: :grand:

Предлажем да се што пре састанемо, и осмислимо предлоге решења, које ћемо касније разрађивати. :kk:
 
Resavska pesacka i eto LRT na Tasu :)

U sustini sve tramvajske trase imaju svoje bastice. Jedine mesovite deonice su Beogradska, Resavska Slavija i Stari Savski Most
Nazalost kada su bastice sa obe strane (27.marta, Vojvode Stepe, Milentija Popovica, Pozeska, Ruzveltova, kraj Bulevara) gube dobar deo efikasnosti zbog skretanja, zaustavljanja i parkiranja automobila. Velika je steta sto pozeska nije rekonstruisana sa sinama u sredini ili sa samo jedne strane.

Po sredini imamo Bulevar, Nemanjinu, Jurija Gagarina i Savsku a sa samo jedne strane Bul. Vojvode Misica i Parisku.
Na tim deonicama je kriminalno da se ne postigne maksimalna brzina i njih treba prve optimizovati.

Kao sto rekoh onda kada su stigli spanski tramvaji, treba iskoristit njihov savremeni imidz kako bi se unapredila mreza: Spanac opravdava sve.
Ako grad kaze Resavska mora da se zatvori zbog spanaca i stavi sve spance da voze kroz nju niko nece moci da se zali.

Trebalo bi napraviti jednu "spansku" liniju, brzu i pouzdanu, kao primer za dalji rad.
6. je prvi kandidat, pa 7. sa zatvaranjem mosta i Resavske.

@Karlo

moze sastanak, u Beogradu sam od 7. do 17. marta
 
Hmm...

Mislim da bi blokovima prijalo nekoliko lepih pesackih nadvoznjaka umesto podzemnih prolaza :D
 
b_tuta":260zbio1 je napisao(la):
Hmm...

Mislim da bi blokovima prijalo nekoliko lepih pesackih nadvoznjaka umesto podzemnih prolaza :D
Може, са тим да се треба уважити да је то ветровито подручје, и да би висинска разлика за пењање и спуштање била већа. Са друге стране, изградња би била јефтинија и без дуготрајних ометања саобраћаја.

Део аутомобила у Ресавској, би морао да остане, због излаза из гараже у Масариковој и због станара. Могао би се забранити улаз у Ресавску из правца Клиничког центра, те из Булевара, док би
станари могли прићи Крунском и Масариковом.

Нису само улице проблем, поједине раскрснице су велики проблем, међу којима су чланови групе "Имамо план" препознали Славију. Имамо Савски трг, Вуков споменик, расксрсницу код Вера на Новом Београду, Трошарину и још доста лоших решења. У избору решења је препоручљиво да остале врсте саобраћаја оставимо на истом нивоу, или их чак унапредимо. Такође, препоручљиво је направити по 2-4 варијанте решења за свако побољшање. Ја сам грешке у пројектовању и управљању трамвајским системом у Београду сврстао у 18 категорија.
-1- Дозвола коришћење трамвајске траке за аутомобилски саобраћај.
-2- Допуштење коришћења трамвајске траке за интензиван аутомобилски саобраћај. Овај проблем је изражен пре свега на семафорима и стајалиштима.
-3- Неусклађен систем сигнализације којим трамвај губи велики део брзине, поузданости, капацитета, енергетске ефикасности.
-4- Ниски трамвајски перони чак и на реконструисаним трамвајским деоницама.
-5- Лош избор трамвајских колосечних веза на великом броју трамвајских раскрсница.
-6- Недостатак споредних колосека на терминалима и помоћним терминалима.
-7- Друмско-трамвајски кружни токови Аутокоманда и Славија.
-8- Лоша позиција на мрежи за главни депо (ова грешка ће се исправити изградњом пруге преко Моста на Ади).
-9- Коришћење скупих феникс шина на целој мрежи, на којима је и атхезија лошија.
-10- Потпуно избегавање денивелација, без узимања у разматрање.
-11- Мрежа је изразито радијална, без бочних веза вам круга двојке.
-12- Избегавање ЛШС стандарда приликом реконструкције мреже.
-13- Диспечерски рад се врши са терминала, а не централно, уз контролу рада на целој мрежи.
-14- Неусклађен тактни ред вожње, што осим што не одговара потребама путника и равномернијем коришћењу капацитета, лоше је и за енергетски систем.
-15- Неусклађен избор трамвајских возова.
-16- Лоша контрола и систем кажњавања саобраћајних прекршаја
-17- Неадекватно и непрописно одржавање возила.
-18- Кратка међустанична одстојања.
Ако сматрате да сам нешто изоставио, додајте.
 
Mudro zboris Karlo, ali ovolika lista deluje malo deprimirajuce :)


Evo par ideja za Savski trg:

0 - Postojeca situacija je tragicna jer se svi pravci, i dumski i tramvajski ukrstaju na istoj tacci.
Uz to tramvajske stanice su odvojene kolovozom te je presedanje nezgodno a tokovi pesaka prekidaju saobracaj.

68_savski-trg-0.png



1 - Posto je trg prostran mozemo ga iskoristiti. Ako ostavimo sine na sadasjem polozaju, pomeranje jednog automobilskog smera mozemo razdvojiti tacke ukrstanja i omoguciti direktnu vezu izmedju tramvajskih stanica za presedanje.
68_savski-trg-1.png




2 - Radikalnije resenje je prebacivanje tramvajskih sina na zapadnu stranu kolovoza, ka Zeleznickoj stanici. Time dobijamo prostrani plato ispred zeleznicke sa stanicama tramvaja i pola autobusa tik uz njih. Vecina presedanja se obavlja bez prelaska ulice.

Ako se Stari most zatvori za ostatak saobracaja, tramvaj ide od Z.St do Novog Beograda bez raskrsnice to jest eliminise se ukrstanje sa Kardjordjevom kod Autobuske stanice.
Mogli bi i autobusi za NBGD da koriste tramvajske bastice (78,83)

68_savski-trg-2.png
 
zidar, odlicni predlozi kako da se sa relativno malo para resi jedan konkretan problem. vise mi se svidja predlog broj 1 na kome se vidi zacetak buduceg kruznog toka mada i dvojka ima smisla. sve je bolje od postojeceg stanja i tek kad ovako sa visine pogledam shvatam koliko tu ima prostora i kolikoje sve haoticno i nefunkcionalno, od tram stanica do parka i parkinga...

edit: a, da.. koliko ja znam u planu je rekonstrukcija i postavljanje spomenika u postojecem "parku" i ako se dobro secam pobednicko resenje ne predvidja kruzni tok, tj saobracaj ostaje kao sto je sad i nije mi bas najjasnije jel taj spomenik privremen ili sta posto je po svim planovima tu predvidjen kruzni tok
 
Predlog broj 2, tramvaj kada skreće mora da trigeruje pomeranje čak DVE skretnice i to treba da funkcioniše? Not gonna happen :laugh:
 
За предлог број 1 нису потребна никаква средства, већ само преусмеравање постојећих праваца. Практично се већ успоставља кружни ток и потпуно брише потреба за семафорима.
 
MilisaV":dw9st8bn je napisao(la):
Svakodnevno se vozim tramvajem na relaciji belvil-hajat i nazad. Na ovoj relativno kratkoj relaciji razlike u vremenskom trajanju puta mogu da budu i preko 5 minuta...

*dosta stanica je tik posle semafora iako tramvaji staju na njih i onda imaju dva stajanja tik jedno do drugog.

Ja sam već davno pisao o tome, pošto se vozim isto kao i ti svakodnevno na toj trasi, pa hoću da izludim zbog sumanutih rešenja. Ja se vozim od Belvila do Tašmajdana i na toj udaljenosti od 6.800m nalazi se 19 semafora, a tramvaj stane na minimum 12, od kojih je 3-4 dugometražnih. Pored semafora tramvaj staje na 13 stanica, od kojih su bar dve nepotrebne, a plus ima i tri skoro obavezna zastoja mimo stanica i semafora: kod starog sajmišta, kod bas-a i kod žs.

Moja vožnja starim tramvajem u normalnim okolnostima traje do 30 minuta. Novim CAF-om u normalnim okolnostima traje 40 minuta, a leti u vreme raspusta, kad nema zastoja dešava se da stignem za nešto preko 20 minuta !!!

Uradio sam prikaz svih stajanja tramvaja na tom delu trase, pa naše kolege forumaši koji su saobraćajne struke mogu da ga malo pogledaju i da predlože neka rešenja. Ne poznajem detalje ostatka trase sedmice ali sam siguran da je slično "pametno" organizovan kao i ovaj. Situacija sa slike je za smer ka Tašmajdanu, u obrnutom smeru ima razlika.

34diqmf.jpg


Apsolutno se slažem da je sistem stanice posle raskrsnice loš i za one koji su u vozilu i za one koji ga čekaju ali i za one koji trče ka njemu sa druge strane ulice pa je bolje da to rade na pešačkom ispred vozača a ne iza. Kada bi stajalište bilo tik ispred pešačkog, odnosno raskrsnice onda bi vreme provedeno na stajalištu (sa otvorenim vratima za ulaz-izlaz) ulazilo u ukupno vreme čekanja na semaforu. Ako vozač propusti da zatvori vrata na žuto i krene na zeleno, onda može da ostane na stajalištu sa otvorenim vratima do narednog žutog. Bolje to nego da 'stane na semaforu-krene-odmah stane na stanici- čeka putnike-krene' itd.

Najgori primeri su mi semafor tik ispred ŽS NBG, koji mi obavezno zaustavi tramvaj pa onda propustim konekciju na BG:Voz zbog njega, ili onaj u Bloku 23 koji traje koliko i treptaj ali dovoljno da tramvajdžija skroz stane pa onda krene da bi odmah nakon toga stao na stajalište.

Najbolji primer mi je kod ekonomskog i na savskom trgu i kod beograđanke, gde tramvaj stoji na stanici sve dok je semafor crven. Kad se otvori on zatvori vrata i lepo krene. Milina jedna. Umesto dva stajanja i dva čekanja, putnici imaju jedno, svakako je kraće i bolje.
 
Podrska za akciju!Takodje mislim da je i problem sto tramvaji jedino u Milentija Popovica na celoj trasi NBG ne idu po sredini,mada tu bi moglo biti resno i sa time da tramvaji budu na istocnoj strani ulice ka Savi zbog skretanja ka tramvajskom mostu.
 
belgrey":19ljcvr2 je napisao(la):
Najgori primeri su mi semafor tik ispred ŽS NBG, koji mi obavezno zaustavi tramvaj pa onda propustim konekciju na BG:Voz zbog njega, ili onaj u Bloku 23 koji traje koliko i treptaj ali dovoljno da tramvajdžija skroz stane pa onda krene da bi odmah nakon toga stao na stajalište.

Cini mi se da bi ta dva semafora mogla jednostavno ukinuti.
Kada god je semafor na sredini bloka a ne na raskrsnici dva bulevara on nema smisla:
- Ako je trasa po sredini onda sluzi samo za pesake, te je nepotreban jer nema potrebe tramvaj da propusta pesake vec obrnuto.
- Kada je po strani ili na ulazu u blok opet je dovoljna prednost tramvaja a automobili koji ulaze/izlaze iz bloka da pricekaju.

To je vec 5 semafora manje.
Za ostale nagazna varijanta.

Neke stanicne perone mozda treba pomeriti ali treba voditi racuna i o presedanjima na autobuse.

68_semaforinbgd.png
 
zidar":hmacjbnh je napisao(la):
Mudro zboris Karlo, ali ovolika lista deluje malo deprimirajuce :)
Evo par ideja za Savski trg:
Ето, често сам на форумима истицао како причамо о метро-у, а не можемо трамвај да доведемо у ред. И онда у јавности лакошинска решења добију обележје :fijasko: . Трамвајски систем није за подцењивање, и град са, рецимо, 35 километра метро-а би требао имати 100-120 километара трамвајске мреже. А док се деценијама чека метро у неким деловима града, овај подсистем треба да буде ослонац превоза у тим деловима града. :kk:

Свиђају ми се те идеје за Савски трг :kk: Уопште ми нису падале на памет јер сам се држао "неповредивости" оног паркића, те размишљао о спуштању аутомобила испод земље. Драго ми је да постоје другачији погледи, и алтернативни приступ. Нарочито ми је интересантан Белгрејев приступ :kk: :gobb: Од варијанти за Савски трг и Еконмски факултет размишљам о некој комбинацији варијанти 1 за Савски трг и 2 за Економски факултет. У питању је регулација система тако да трамвај пресеца само по један ток друмских возила, а на Савском тргу да постоји "Ротари", односно да постоје семафори. Такође имам предлог решења двоколосечних стајалишта, која би служила за пеглање реда вожње. Да се постигне квалитет као да трамваји полазе са самог Савског трга. Савски трг је станица где се остварује прелом токова путника, срце трамвајског система Београда. :gobb:
 
Varijanta 1 je laksa za realizaciju, pomeraju se samo automobilske trake, ali vrijanta 2 bi trajno unapredila tramvajski saobracaj eliminisanjem ukrstanja kod ekonomskog fakulteta (ako i dalje ostanemo bez linije NBGD-Kalemegdan) i kamiona na sinama a zahteva premestanje i rekonstrukciju 400m trase u Karadjordjevoj gde se iopnako raspada. Sada mi je zao sto su tramvaji prebaceni u sredinu Savske, vise bi odgovaralo da su sa zapadne strane :)

Evo jednog miksa oba resenja

- Tramvajske sine i stanice ostaju na mestu, saom se deo u Karadjordjevoj prebacuje na zapadnu stranu (narandzasto).
- pravi se novi kolovoz na Savskom trgu kao pocetak buduceg kruznog toka.
- Pravac ka jugu u Savskoj propatice jer ima dva ukrstanja sa Tramvajima, sa druge strane nema vise ukrstanje kod Ekonomskog.
68_savski-trg--3.png
 
Добићеш додатно укрштање код Хотела Бристол, када она "трака" што обилази стуб Бранковог моста треба да се врати у Карађорђеву.

Све у свему, као и код Славије, и овде имамо прилику да прогурамо пројекат на време, јер је планирана реконструкцуија Карађорђеве. Па кад се већ ради, да се уради како треба, а не да се препише већ сто пута доказано најгоре решење.
 
vucko":3m5yv03x je napisao(la):
Podrska za akciju!Takodje mislim da je i problem sto tramvaji jedino u Milentija Popovica na celoj trasi NBG ne idu po sredini,mada tu bi moglo biti resno i sa time da tramvaji budu na istocnoj strani ulice ka Savi zbog skretanja ka tramvajskom mostu.
Mislim da bi u Milentija Popovica moglo sve da ostane isto, samo da se u odvojenim tramvajskim trakama zabrani kretanje motornih vozila, odnosno autobusa 95 i takcija, mozda cak i da se kao u savskoj posadi trava, a autobus 95 koristi trasu buvljak-> pa ulicom Proleterske solidarnosti i da se ukljuci u bul M.Pupina i dalje ka uscu i Brankovom mostu.
 
Разлози зашто у Милентија Поповића трабају да буду удвојене траке, и то или са једне, или са друге стране:
-1- Минималан број семафора, потпуно независних од аутомобилских и од аутомобилског зеленог таласа. Ефикасан систем сигнализације омогућава затварање пешачких прелаза пред наилазак трамваја. Лева и десна аутомобилска скретања нису фиксни у зеленим таласима, и опет је могуће пустити трамвај по приоритету.
-2- Погодност за ограђивање трасе, као мере за безбедно постизање већих брзина, веће безбедности и обесхрабривање друмских возила да користе трамвајску баштицу.
-3- Бољи предуслови да се на раскрсници Милентија Поповића и Милутина Миланковића стварно направи кружни ток.
-4- Бољи предуслови за касније потенцијалне денивелисане раскрснице.

Ту сам опет више за варијанту са стране Хајата и Сава Центра, због одвајања од друмског саобраћаја на раскрсницама код Хајата и Булевара Зорана Ђинђића.
 
stf":3oornbmg je napisao(la):
Добићеш додатно укрштање код Хотела Бристол, када она "трака" што обилази стуб Бранковог моста треба да се врати у Карађорђеву.

Osim ako proteram tramvaj oko stuba uz reku umesto "one" trake i nastavim dalje uz prugu sto mi je namera, a kamioni zauzmu mesto sadasnje tramvajske trase. Tramvaju od Beka do Nemanjine ostaje samo jedna ozbiljna raskrsnica, sa Bul. V. Bojovica.
Tram wins ! :D

stf":3oornbmg je napisao(la):
Све у свему, као и код Славије, и овде имамо прилику да прогурамо пројекат на време, јер је планирана реконструкцуија Карађорђеве. Па кад се већ ради, да се уради како треба, а не да се препише већ сто пута доказано најгоре решење.

Bas tako, treba da sastavimo nacrt celokupnog projekta tramvaja i zapocnemo ozbiljnu saradnju sa gradskim institucijama, posebno sekretarijatom za saobracaj.
 
Karlo del Ponte":3agxg8gw je napisao(la):
Разлози зашто у Милентија Поповића трабају да буду удвојене траке, и то или са једне, или са друге стране
Slazem da je tako bolje i to da budu udvojene sa strane sava centra jer onda ne seku Milentija Popovica kada skrecu ka mostu. Medjutim za to trebaju znatna finansijska sredstva, a moja zelja je bila da se bez i jednog dinara poboljsa stanje, jer sam bio svedok koliko autobus a pogotovu taksisti usporavaju tramvaje kad je guzva, iz razloga sto dele trasu.
 
Vrh