Šta je novo?

X most - pesacka pasarela preko Save

zidar

Advanced
Učlanjen(a)
23.03.2010.
Poruke
2.079
Pohvaljen
3.034
Otvaram temu na radionici Imamo Plan sa zeljom da jednog dana bude prebacena u "Projekti u izgradnji" :D

Beogradu je preko potreban pesacki most preko Save. Setnja preko Brankovog mosta je ravna provlacenju uz autoput a Stari Savski most nije nista bolji.

Uz to pesacka veza je potrebna nizvodno od ova dva mosta, od pristanista do Muzeja savremene odnosno od pesacke zone starog grada (knez-Kosancic) do Usca.

2013. predlozili smo da se napravi X most, remek delo graditeljstva i resenje za sve nase potrebe. :gobb:

x-most-beograd--x-bridge-belgrade.png


Polozili smo kamen temeljac, postavili gradjevinsku tablu, seik je potpisao cek, ali avaj od tada projekat stoji u mestu. :cry:

otvaranje-izgradnje-mosta-1.jpg


http://www.imamoplan.com/predlozi/x-most/


Elem, krajnje je vreme da se prica ponovo aktivira jer potreba je i dalje tu a resenje fantasticno. Red je da Beograd sagradi nesto jedinstveno, prepoznatljivo, objekat koji ce ga proslaviti po svetu a na kojem ce Beogradjani svakodnevno uzivati.

Ziveo nam X most ! :pob:

x-most-slika.jpg


x-most-plan.jpg


x-most-simbol.jpg


x-most-crtez.jpg
 
tzv. "makaze most" :D
Ideja vam nije nova, ali je i dalje dobra, prakticna, logicna...

mogli bi sada plan da predstavite malo detaljnije np. prilaze sa strane starog grada.
 
Sanjam dan kada će se napraviti jedan most u Beogradu samo za pešake i bicikliste.

Možda da se kontaktiraju oni Danci što prave projekat za park na ušću kod Muzeja, pa da i oni malo poguraju ovu sjajnu ideju.
 
Шта више мислим да су ти Данци и предложили пешачко-бициклистички мост пре него гондолу Ушће-Победник као много практичније решење, у чему се слажем с њима. Имате моју пуну подршку и дефинитивно треба да ступите у контакт с њима и предложите им ово решење.
 
Људи, укључите се мало. X мост је настао дискусијом на Беобилду и дискусијом треба идеја да се бруси и када се избруси да иде даље. Моменат је никад бољи.

Елем, X мост је резултат дискусије о позицији пешачког моста који је тада помирио два најзаступљенија предлога: позиције Косанчић и позиције Париска (велике степенице). Међутим, и сам X може да се постави на чак три смислене позиције између Бранковог моста и Калемегдана и свака позиција има и предности и мане:

Позиција 1:
Покрива правце Доњи град - МСУ - ТЦ Ушће и Бетон хала - Парк пријатељства - земунски кеј
11h7w9j.jpg


Позиција 2:
Покрива правце Париска - ТЦ Ушће и Косанчић - МСУ - Парк пријатељства - земунски кеј
5k0vbo.jpg


Позиција 3:
Покрива правце Калемегдан - Батон хала - ТЦ Ушће и Косанчић - МСУ - Парк пријатељства - земунски кеј.
300u2s8.jpg
 
Да ли је потребно да мостови иду толико дубоко на НБГ страни?

Предлажем следеће локације:
1) од Косанчића до између МСУ и самог ушћа, ближе МСУ.
2) од бетон хале (али са стране ближе ушћу, негде код планиране пасареле) па отприлике до оних степеница за пењање на Бранков мост.

Мислим да је то погодно са аспекта пешака/бициклиста. С једне стране повезани су бетон хала, доњи град а посредно и Калемегдан, затим Косанчић (што значи и центар и опет Калиш), а са друге МСУ, кеј према Земуну, као и савски кеј, а није далеко ни од ТЦ Ушће.

За естетику, висинску разлику и техничке детаље ме не питајте. :D
 
Podrška za X most! Uklapa se savršeno u plan oživljavanja Ušća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451592#p451592:1xl1fk10 je napisao(la):
Barkley » 16 Мај 2017 08:26 am[/url]":1xl1fk10]Да ли је потребно да мостови иду толико дубоко на НБГ страни?

Не иду, урадио сам само графички приказ праваца. Мада, могу и да иду, што да не? Пешачко бицикслистички мост коме један од праваца иде преко парка на Ушћу. Можда чак оба правца? Па да се одвајају краци за ранија спуштања? или да иде као ролокостер, спусти се на земљу па се попне и тако може да иде до Земуна.

a6a421e403f1f76fc0e273ed50868db4.jpg

ccb9e5bef876c8e20b316dcb4fd2440a.jpg



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451592#p451592:1xl1fk10 je napisao(la):
Barkley » 16 Мај 2017 08:26 am[/url]":1xl1fk10]Предлажем следеће локације:
1) од Косанчића до између МСУ и самог ушћа, ближе МСУ.
2) од бетон хале (али са стране ближе ушћу, негде код планиране пасареле) па отприлике до оних степеница за пењање на Бранков мост.

Мислим да је то погодно са аспекта пешака/бициклиста. С једне стране повезани су бетон хала, доњи град а посредно и Калемегдан, затим Косанчић (што значи и центар и опет Калиш), а са друге МСУ, кеј према Земуну, као и савски кеј, а није далеко ни од ТЦ Ушће.

Овако?
el9zc6.jpg
 
Maло ми је тај икс преширок. Мени је некако најлогичнија позиција 3, само што искрено не бих баш ишао на то да се мост пење на Калемегдан, пре бих га само до крова Бетон хале и до окретнице двојке, где би направио другу атракцију за туристе - успињачу до Савског шеталишта Калемегданског парка.
 
@stf, да, тако некако. Јесте тада Х мало преширок, али сам покушао да предлог максимално прилагодим токовима кретања, како их ја видим.

Ова решења на сликама које си ставио су прелепа, само мислим да се не уклапају у амбијент ушћа, и потеза ка Земуну јер нема толике густине шуме. Друго, већ постоје и шеталиште и бициклистичка стаза на правцу ка Земуну, не знам ко би ишао овим пасарелама донде.

Међутим, идеја ми се свиђа, могао би тај ''ролеркостер'' да се спусти преко Саве до МСУ, па да има још пар скокова да се заврши у висини између Малог ратног острва (шпица ка Земуну) и простора за концерте. А други крак Х би могао да иде до ТЦ Ушће. Можда би тако могло да изгледа и визуелно решење, стилизација прављења ''жабица'' на води. Први лук (преко реке) највећи, па сваки следећи све мањи. :) Тада би и Х био ужи и вероватно би се МСУ нашао у ''маказама''.
 
Taj široki se meni sviđa, mislim da lepo bode poentu potrebe. E sad, kako takav most može da se održi u vazduhu? Neka sajla i stub ili može samostalno bez neke nadgradne konstrukcije?
 
Морамо такође узети у обзир и путничко пристаниште за бродове, да ли и како прописи стоје по том питању. Ако би морао неки пилон са сајлама, он само и искључиво са НБГ стране. Некако ми уже Х делује технички изводљивије.
 
Можда је решење и у неправилном Х, који би био ужи са НБГ стране? Или чак Y мост са два крака на страни старог Београда?
 
Mислим да на десној обали где год да се позиционира мост није грешка, приобално шеталиште је увек пуно шетача, а до Калемегдана и Косанчићевог венца се лако стигне и пешке. На НБГ страни ипак мора некако да се одвуче маса света око ТЦ Ушћа и шетачи са Дунавског кеја. Мислим да је садашњи спој кеја уз Дунав и кеја уз Саву лоше изведен код оне рампе као и сама веза МСУ са околином и да се са свим тиме треба позабавити заједно са овим мостом.
 
Evo jedna ideja koja mi se mota po glavi, nepravilan X sa jednim dužim i jednim kraćim krakom. Npr MSU - Pristanište, SKejt park - Kalemegdan. Ne znam samo kako bi se rešila visinska razlika na ukrštanju.

 
Ideja X mosta polako postaje mainstream, danasnji Blic:

18527400_1427258080664359_4544576848850612627_o.jpg
 
Treba uzeti u obzir i visinu mosta, desna obala Save bi zahtevala liftove. Ili neke veoma vijugave rampe ili stepenice (kakve već i postoje na toj lokaciji do parkinga).
 
Онда лепо један крак на Бетон халу а други на Косанчићев.
 
E kad smo kod ovoga, šta mislite za tunel ispod sa staklenim krovom? Prošetaš se ispod mutne save i gledaš kroz vodu ka nebu? :)
 
Мислим да би видљивост била слаба.
 
Vrh