Идеје за ширење београдског трамваја

Planovi i ideje za unapređenje sistema železnice

Moderator: Igor

Пантограф
Expert
Postovi: 5589
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6102
Pohvalio: 3972

Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Пантограф » Pet Apr 24, 2015 5:44 pm

Разлог деловања:

Запостављеност трамваја и шинских система уопште у систему јавног градског превоза Београда, што утиче на нижи квалитет услуге и знатно повећање трошкова ЈГП.

Циљеви:

- Унапређење функционисања постојећег трамвајског подсистема ЈГП;
- Осмишљавање правца ширења мреже;
- Повећање удела електричног шинског превоза, као просторно штедљивијег, економичнијег и еколошки прихватљивијег од аутомобилског и аутобуског превоза;
- Повећање брзине и поузданости јавног превоза кроз унапређење трамваја и његово боље коришћење;
- Повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна;
- Унапређење постојећих и градња нових трамвајских пруга на оптерећеним транспортним правцима у Београду.

Могући правци ширења мреже:

0 Краткорочно/средњорочно:

- Пруга преко Моста на Ади;
- Приступница Мосту на Ади - Општина Нови Београд - Земун (Кеј или Карађорђев трг);
- Трошарина - Кумодраж;
- Трећи (Миланковићев) булевар - Војвођанска - Нехруова - Блок 44 (Сава);
- Устаничка - Мали Мокри Луг;
- Баново брдо - Видиковац;


0 Средњорочно/дугорочно:

- Калемегдан - Теразије - Славија;
- Трећи булевар - Тошин бунар - Горњи Земун;
- Крак за Бежанијску косу;
- Повезивање Прокопа (ако је могуће);
- Богословија - Вишњичка - Миријево (са депоом)
- Бањица - Баново Брдо, Борском (размотрити техничко решење са зупчаником).


0 Дугорочно:

- Хајат - Булевар Николе Тесле - Главна у Земуну (пешачко - трамвајска, као Илица у Загребу) - Цара душана - Нова Галеника;
- Петља "хиподром" - Аутокоманда (тунелом);
- Калемегдан - Котеж - Борча - Падинска скела (преко новог трамвајско - пешачко - бициклистичког моста на Дунаву);
- Приградска и регионална железница компатибилна са трамвајском мрежом (колосек од 1.000 мм), узор - нови Glattalbahn у Циришкој регији: Устаничка - Гроцка - Смедерево; Орловача (Сремчица) - Обреновац; Горњи Земун - Батајница - Нови Бановци; Блок 45 - Сурчин - Аеродром (- Јаково - Бољевци - Прогар, једноколосечно); Борча - Зрењанин (једноколосечно).

- Преметро: коси тунел Економски факултет - Вуков споменик са три подземне станице; тунелска веза Славија - Правни факултет - 27. марта, са две подземне станице), плус тунел Ветеринарски факултет - Славија (са или без подземне станице код Храма).

Сви су позвани да допсинесу својим сугестијама и предлозима!
Poslednja izmena od Пантограф u Pon Jun 01, 2015 6:50 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 2
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1363
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 258
Pohvalio: 776

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Siniša » Uto Maj 05, 2015 7:47 pm

Evo, za početak nešto od mene. Umesto Cobri koje voze Glattalbahnom, mošda je bolje da se razmotri Stadtler NExT.
Slika
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 5589
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6102
Pohvalio: 3972

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Пантограф » Čet Maj 07, 2015 2:11 pm

Ово би било одлично, мада сам имао у виду компатибилност са постојећом трамвајском мрежом, као у Цириху. Верујем да би овај "Штадлеров" воз могао да вози кроз Јурија Гагарина, али даље...?
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1363
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 258
Pohvalio: 776

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Siniša » Pet Maj 08, 2015 10:11 am

Moja ideja je bila da ovi prigradski tramvaji budu tipa "Interurban", najviše širine do 2650 mm. Ovaj koristi takođe metarski kolosek. Verujem da još neke trase mogu da prime ovaj voz. Možda oni ne bi trebali dublje da idu u centar.
Kad smo pomenuli Glattalbahn i Cobru, i ona je širine 2400 mm
Ove postove sam postavio za početak, čisto da se krene sa raspravom. Ništa nije konačno.
Ovde ima nekih zanimljivih modela
http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/customized/
Пантограф
Expert
Postovi: 5589
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6102
Pohvalio: 3972

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Пантограф » Pet Maj 08, 2015 12:43 pm

У принципу си ти у праву - када би постојао метро, они не би морали да залазе даље од његових почетних станица. Али, да из оволиких композиција путници прелазе у 95, то нема смисла. Тако да је све питање тајминга.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1363
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 258
Pohvalio: 776

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Siniša » Sub Maj 09, 2015 9:45 am

Mogu i do prve BG:voz stanice da završe, kao npr. predložena trasa Zrenjanin - Borča, produžena do Krnjače. Ali tu si u pravu da iz voza nema smisla da presedaju u autobus, u gradu. Dakle, Interurban mora da ide dublje u centar.

U vezi predloženog pravca Bogoslovija - Karaburma - Mirijevo, lično sam protiv tog produženja. Postoje tunelske cevi koje idu od vračarskog tunela ka Karaburmi i treba insistirati na završetku ove pruge, kao linije gradske železnice. Takođe, gledajući google maps, mislim da je moguće gradsku železnicu produžiti ka Mirijevu.
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1882
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2415
Pohvalio: 3204

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Karlo del Ponte » Uto Maj 26, 2015 10:27 pm

Међу главне циљеве је требало ставити тежња ка убрзавању трамвајског саобраћаја и већем издвајању трамвајског у односу на друмски саобраћај при реконструкцији постојећих и градњи нових деоница.

Други важан циљ је повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11305
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3969
Pohvalio: 1527

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod relja » Pon Jun 01, 2015 9:53 pm

Odlična tema.

Ponoviću ono što sam pisao na drugim temama:

- postavljanje šina u ulici Marka Hristića na Novom Beogradu - tj spajanje koloseka u Jurija Gagrina sa Đorđa Stanojevića
- okretnica za vanredne prilike kod Starog Sajmišta (ima mesta na zelenoj površini između pumpe Dejton i Starog Sajmišta)
- kolosek na trasi ulice Vladimira Popovića
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8154
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2832
Pohvalio: 707

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod boca-ica » Pon Jun 01, 2015 10:10 pm

Пантограф" wrote : Могући правци ширења мреже: ... Galenika...

Hm ... suviše kratko... bez Bataje skoro besmisleno

Kompletna ,,raštrkana,, naselja od ,,gornjeg Zemuna,, treba da su povezana tamvajem
jer po ravnom ima mogucnost tj prostora za nezavisne trase
koje omogucavaju velike (prave) brzine
za brzo prelaženje postojecih velikih (ne naseljenih) razdaljina

Garaža Nbgd, uspon na Bežanisku kosu, pa Altina,....i sve redom do Bataje ...
plus veza sa Zemunskom garažom gde je ranije i bio tramvajski depo (garaža)
a ne mora da silazi u Donj grad Zemuna
te bi tako jednog dana limenko mogao da prodje i Pupinovim mostom preko Dunava.... :vops:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 1
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4097
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1967
Pohvalio: 3547

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod tragac » Pon Jun 01, 2015 11:26 pm

Žarkovo, Cerak, ima mesta sredinom Trgovačke. Okretnica na kraju Jablaničke. Ovo proširenje ne bi koštalo mnogo i ne bi zahtevalo neke veće promene u konfiguraciji ulica.
Dok Milorad Dodik ima dvojno prebivalište u Banjaluci i Beogradu, hiljadama rođenih Beograđana je uskraćeno pravo na jedno jedino prebivalište, tu gde žive decenijama.
loyola
Higher intermediate
Postovi: 1782
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 3:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 969
Pohvalio: 932

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod loyola » Uto Jun 02, 2015 12:48 am

Ovo obecavaju lokalni klosari od politicara pred svake izbore skoro. Ima mesta, a bio bi pun pogodak, pogotovo zbog kolicine ljudi koji zive ovde.
#samojako da pobedimo #napreDNO
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1363
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 258
Pohvalio: 776

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Siniša » Uto Jun 02, 2015 3:04 am

Karlo del Ponte napisao:Међу главне циљеве је требало ставити тежња ка убрзавању трамвајског саобраћаја и већем издвајању трамвајског у односу на друмски саобраћај при реконструкцији постојећих и градњи нових деоница.

Jasno, više zatvaranja manjih raskrsnica a veće treba denivelisati podzemnim kratkim tunelom.
Karlo del Ponte napisao:Други важан циљ је повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна.

Najbolje da se u tom slučaju krene sa premetro tunelom Ekonomski fakultet-Vukov spomenik
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8370
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3174
Pohvalio: 4810

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod JohnnyLee » Čet Jun 04, 2015 5:24 pm

ево пар предлога

Slika

Slika
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 7494
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6381
Pohvalio: 1642

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod laki72 » Čet Jun 04, 2015 6:15 pm

Ulazem protest!!! :D :P
Heheee
Ljudi moji, od banjice niz Borsku ulicu i dalje ka Patrijarha Pavla do N. Beograda.
Zastoja nema, trasa je (gotovo) u celosti nezavisna!

P.S.
Idiotluk No1
Produzenje tramvaja do ceraka i vidikovca je bilo planirano pre vise od 25 godina o cemu svedoci ne samo siroko razdelno ostrvo kroz zarkovo, vec i 3 mosta (stari je u sredini) preko potoka izmedju centra zarkova i belih voda.

Idiotluk No2
Umesto da je preko mosta na adi direktno produzen pravac ka topcideru i rakovici, a na drugoj strani da je odmah napravljena veza na jurija gagarina, kako bi se odmah moglo pristupiti koriscenju ove trase, napravljen je 'rolerkoster' sa jedne i 'slepi zavrsetak' sa druge strane.
Пантограф
Expert
Postovi: 5589
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6102
Pohvalio: 3972

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Пантограф » Pet Jun 05, 2015 11:07 am

Лаки,
Нагиб у Борској је превелики за трамвај. Карло је нешто мозгао како да се испегла стрмина - вијадукт при дну улице, серпентине... могао би и неки тунелчић на Бањици - али то је поприлично скупо, а Борска је као створена за тролу.

Кад је о слепом завршетку трамваја на НБ страни Моста на Ади реч, ту има и једна добра околност. У продужетку УМП-а ка Тошином бунару предвиђено је разделно острво за трамвај/ЛРТ. То значи да бисмо врло лако могли да добијемо поприлично брзу линију за Бежанијску косу (предлажем ЏониЛију да то унесе у своју иначе добру мапу).
Уз пругу која би ишла до краја Миланковићевог булевара и скренула лево у Т. бунар/Војвођанску, добијамо лепу прилику за знатно ширење трамваја на Новом Београду.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8370
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3174
Pohvalio: 4810

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod JohnnyLee » Pet Jun 05, 2015 11:18 pm

радо, али има једна ствар. коридор за трамвај/лрт је скоро спуштен са моста ка Ђорђа Станојевића, тако да неће бити тог коридора целом дужином до Тошиног бунара. види се то лепо овде
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
laki72
Expert
Postovi: 7494
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6381
Pohvalio: 1642

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod laki72 » Sub Jun 06, 2015 1:34 am

Ako bi se iskoristila ulica Josipa Slavenskog (druga strana trznog centra Banjica) a onda postupno ka Borskoj, deluje da uspon ne bi bio nista veci nego na kalemegdanu, li kod hipodroma.
Bar meni tako deluje...
lento
Higher intermediate
Postovi: 525
Pridružio se: Pon Maj 23, 2011 12:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 36
Pohvalio: 514

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod lento » Sub Jun 06, 2015 10:14 pm

Dopada mi se ova tema, a predlozi su u najmanju ruku "mlitavi". U ovom gradu se sve vrti oko automobila i bahatih vozaca i u svakoj temi na forumu glavno pitanje je sta ce da se desi ako neko kolima stane na sine ili zaustavi/parkira vozilo na kolovozu. Ja sam vozac i stanujem u uzem centru grada, ali ne vidim nijedan valjani razlog da se tramvaj ne vrati u sam centar mnogo vise nego sto je predlozeno ovde.

Zasto da se trasa do Studentskog trga tu zavrsava? Bolje je napraviti okretnicu na Studentskom trgu, ali trasu produziti do Tadeusa Koscuska i omoguciti levo i desno skretanje (ka Pristanistu i ka Dusanovoj).

Nijedna od "najsmrdljivijih" ulica u gradu nije ukljucena u prosirenje tramvajske mreze (a ni trojelbuske, for that matter!). Takodje prosirenje na sremskoj strani je vrlo stidljivo, uzimajuci u obzir da je konfiguracija terena idealna (manje-vise sve je ravno s prilicno sirokim ulicama). Ja bih rado ucrtao svoje predloge, ali iskren da budem ne znam kako se to radi. :oops:
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 24775
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10994
Pohvalio: 4301

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod direktor » Sub Jun 06, 2015 11:23 pm

A da vratimo okretnicu ispred cvjete zuzuoric i koplet ukrstanje u tadeusa
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
laki72
Expert
Postovi: 7494
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6381
Pohvalio: 1642

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod laki72 » Ned Jun 07, 2015 11:59 am

Nemam nista protiv toga da tramvaj 'zalazi' u ili prolazi kroz parkovske povrsine.
Kao klincu, dozivljaj mi je bio voznja tramvajem kroz Topcider, posebno na prvom sedistu prikolice :D

Slicno resenje postoji i u Becu, gde tramvaj ide duboko u Praterski park (sumu).
Pohvale za post: 1
lento
Higher intermediate
Postovi: 525
Pridružio se: Pon Maj 23, 2011 12:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 36
Pohvalio: 514

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod lento » Ned Jun 07, 2015 12:50 pm

To bi bilo nepotrebno gomilanje okretnica, s obzirom da sad postoje na Pristanistu i kod Beka.

direktor napisao:A da vratimo okretnicu ispred cvjete zuzuoric i koplet ukrstanje u tadeusa
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8370
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3174
Pohvalio: 4810

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod JohnnyLee » Ned Jun 07, 2015 10:39 pm

имам ја и варијанту са окретницом трамваја испред Цвијете Зузорић, ал' да ме убијете ако знам где ми се налази. у ствари, имам још најмање три варијанте за ширење трамвајске мреже, али ко ће знати где су ми
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Пантограф
Expert
Postovi: 5589
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6102
Pohvalio: 3972

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Пантограф » Uto Jun 09, 2015 1:10 pm

boca-ica napisao:
Пантограф" wrote : Могући правци ширења мреже: ... Galenika...

Hm ... suviše kratko... bez Bataje skoro besmisleno

Kompletna ,,raštrkana,, naselja od ,,gornjeg Zemuna,, treba da su povezana tamvajem
jer po ravnom ima mogucnost tj prostora za nezavisne trase
koje omogucavaju velike (prave) brzine
za brzo prelaženje postojecih velikih (ne naseljenih) razdaljina

Garaža Nbgd, uspon na Bežanisku kosu, pa Altina,....i sve redom do Bataje ...
plus veza sa Zemunskom garažom gde je ranije i bio tramvajski depo (garaža)
a ne mora da silazi u Donj grad Zemuna
te bi tako jednog dana limenko mogao da prodje i Pupinovim mostom preko Dunava.... :vops:



Мислило се и о Батаји :)

То је легитиман правац за продужетак трамваја, али, мислим, не из правца Бежанијске косе (може једном и та попречна веза, мада баш и не видим куда), већ од Цара Душана, Батајничким друмом, који ионако једном треба да буде проширен.
Иако до Батајнице вози приградска железница, стари планови су предвиђали да она буде повезана и метроом. Ја мислим да то није сасвим реално, и да би воз+трамвај требало да буду довољни. Па ми онда пада на памет и метарски ЛРТ од Ж. ст. Батајница до Бановаца, Белегиша... Све то може, али хајде да прво направимо основу, па кад доведемо пругу до Нове Галенике, да планирамо даље.
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8154
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2832
Pohvalio: 707

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod boca-ica » Uto Jun 09, 2015 3:40 pm

U pravu si vezano za pravac GSPova garaža (stari tram. depo) Cara Dušana, Batajnički put
jer to je naj optereceniji pravac sa naj više putnika

Iza drvoreda platana Batajnički put ima dosta slobodnog prostora do vlasničkih parcela
tako da nije potreban nikakav otkup zemljišta tj. naj jeftinije za postavljanje tramvajske trase
pa čak postavljanje šina ne bi imalo nikakvih fizičkih ometanja postojecem saobracaju :)

Batjnički put je suviše udaljen od železničke pruge , tako da je teško na nj. računati
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1363
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 258
Pohvalio: 776

Re: Идеје за ширење београдског трамваја

Postod Siniša » Pon Jun 15, 2015 10:44 am

laki72 napisao:Ako bi se iskoristila ulica Josipa Slavenskog (druga strana trznog centra Banjica) a onda postupno ka Borskoj, deluje da uspon ne bi bio nista veci nego na kalemegdanu, li kod hipodroma.
Bar meni tako deluje...

Baš sam gledao na google mapsu slike. Ulica J. Slavenskog deluje idealno za tramvaj, ima lepi zeleni pojas za tramvaj, ali onda nailazi Plitvička ulica, uska i kuće uz nju, i tu bi onda trebalo dosta da se ruši.
Povezivanje Banjice i Banovog Brda preko Borske je potrebno, ali izuzetno komplikovano. Bilo koje rešenje da se uzme (koristeći Borsku ili izvan nje) neće proći bez rušenja i sečenja zelenila.
Možda je ovo bolje rešiti sa Trolleybus Rapid Transit-pretvoriti liniju 50.

Povratak na “Udruženje ljubitelja železnice”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost