Šta je novo?

Идеје за ширење београдског трамваја

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
18.777
Pohvaljen
40.280
Разлог деловања:

Запостављеност трамваја и шинских система уопште у систему јавног градског превоза Београда, што утиче на нижи квалитет услуге и знатно повећање трошкова ЈГП.

Циљеви:

- Унапређење функционисања постојећег трамвајског подсистема ЈГП;
- Осмишљавање правца ширења мреже;
- Повећање удела електричног шинског превоза, као просторно штедљивијег, економичнијег и еколошки прихватљивијег од аутомобилског и аутобуског превоза;
- Повећање брзине и поузданости јавног превоза кроз унапређење трамваја и његово боље коришћење;
- Повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна;
- Унапређење постојећих и градња нових трамвајских пруга на оптерећеним транспортним правцима у Београду.

Могући правци ширења мреже:

0 Краткорочно/средњорочно:

- Пруга преко Моста на Ади;
- Приступница Мосту на Ади - Општина Нови Београд - Земун (Кеј или Карађорђев трг);
- Трошарина - Кумодраж;
- Трећи (Миланковићев) булевар - Војвођанска - Нехруова - Блок 44 (Сава);
- Устаничка - Мали Мокри Луг;
- Баново брдо - Видиковац;


0 Средњорочно/дугорочно:

- Калемегдан - Теразије - Славија;
- Трећи булевар - Тошин бунар - Горњи Земун;
- Крак за Бежанијску косу;
- Повезивање Прокопа (ако је могуће);
- Богословија - Вишњичка - Миријево (са депоом)
- Бањица - Баново Брдо, Борском (размотрити техничко решење са зупчаником).


0 Дугорочно:

- Хајат - Булевар Николе Тесле - Главна у Земуну (пешачко - трамвајска, као Илица у Загребу) - Цара душана - Нова Галеника;
- Петља "хиподром" - Аутокоманда (тунелом);
- Калемегдан - Котеж - Борча - Падинска скела (преко новог трамвајско - пешачко - бициклистичког моста на Дунаву);
- Приградска и регионална железница компатибилна са трамвајском мрежом (колосек од 1.000 мм), узор - нови Glattalbahn у Циришкој регији: Устаничка - Гроцка - Смедерево; Орловача (Сремчица) - Обреновац; Горњи Земун - Батајница - Нови Бановци; Блок 45 - Сурчин - Аеродром (- Јаково - Бољевци - Прогар, једноколосечно); Борча - Зрењанин (једноколосечно).

- Преметро: коси тунел Економски факултет - Вуков споменик са три подземне станице; тунелска веза Славија - Правни факултет - 27. марта, са две подземне станице), плус тунел Ветеринарски факултет - Славија (са или без подземне станице код Храма).

Сви су позвани да допсинесу својим сугестијама и предлозима!
 
Evo, za početak nešto od mene. Umesto Cobri koje voze Glattalbahnom, mošda je bolje da se razmotri Stadtler NExT.
img_rbs_100311_0266.jpg
 
Ово би било одлично, мада сам имао у виду компатибилност са постојећом трамвајском мрежом, као у Цириху. Верујем да би овај "Штадлеров" воз могао да вози кроз Јурија Гагарина, али даље...?
 
Moja ideja je bila da ovi prigradski tramvaji budu tipa "Interurban", najviše širine do 2650 mm. Ovaj koristi takođe metarski kolosek. Verujem da još neke trase mogu da prime ovaj voz. Možda oni ne bi trebali dublje da idu u centar.
Kad smo pomenuli Glattalbahn i Cobru, i ona je širine 2400 mm
Ove postove sam postavio za početak, čisto da se krene sa raspravom. Ništa nije konačno.
Ovde ima nekih zanimljivih modela
http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/customized/
 
У принципу си ти у праву - када би постојао метро, они не би морали да залазе даље од његових почетних станица. Али, да из оволиких композиција путници прелазе у 95, то нема смисла. Тако да је све питање тајминга.
 
Mogu i do prve BG:voz stanice da završe, kao npr. predložena trasa Zrenjanin - Borča, produžena do Krnjače. Ali tu si u pravu da iz voza nema smisla da presedaju u autobus, u gradu. Dakle, Interurban mora da ide dublje u centar.

U vezi predloženog pravca Bogoslovija - Karaburma - Mirijevo, lično sam protiv tog produženja. Postoje tunelske cevi koje idu od vračarskog tunela ka Karaburmi i treba insistirati na završetku ove pruge, kao linije gradske železnice. Takođe, gledajući google maps, mislim da je moguće gradsku železnicu produžiti ka Mirijevu.
 
Међу главне циљеве је требало ставити тежња ка убрзавању трамвајског саобраћаја и већем издвајању трамвајског у односу на друмски саобраћај при реконструкцији постојећих и градњи нових деоница.

Други важан циљ је повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна.
 
Odlična tema.

Ponoviću ono što sam pisao na drugim temama:

- postavljanje šina u ulici Marka Hristića na Novom Beogradu - tj spajanje koloseka u Jurija Gagrina sa Đorđa Stanojevića
- okretnica za vanredne prilike kod Starog Sajmišta (ima mesta na zelenoj površini između pumpe Dejton i Starog Sajmišta)
- kolosek na trasi ulice Vladimira Popovića
 
Пантограф" wrote : Могући правци ширења мреже: ... Galenika...
Hm ... suviše kratko... bez Bataje skoro besmisleno

Kompletna ,,raštrkana,, naselja od ,,gornjeg Zemuna,, treba da su povezana tamvajem
jer po ravnom ima mogucnost tj prostora za nezavisne trase
koje omogucavaju velike (prave) brzine
za brzo prelaženje postojecih velikih (ne naseljenih) razdaljina

Garaža Nbgd, uspon na Bežanisku kosu, pa Altina,....i sve redom do Bataje ...
plus veza sa Zemunskom garažom gde je ranije i bio tramvajski depo (garaža)
a ne mora da silazi u Donj grad Zemuna
te bi tako jednog dana limenko mogao da prodje i Pupinovim mostom preko Dunava.... :vops:
 
Žarkovo, Cerak, ima mesta sredinom Trgovačke. Okretnica na kraju Jablaničke. Ovo proširenje ne bi koštalo mnogo i ne bi zahtevalo neke veće promene u konfiguraciji ulica.
 
Ovo obecavaju lokalni klosari od politicara pred svake izbore skoro. Ima mesta, a bio bi pun pogodak, pogotovo zbog kolicine ljudi koji zive ovde.
 
Karlo del Ponte":1pjax9j2 je napisao(la):
Међу главне циљеве је требало ставити тежња ка убрзавању трамвајског саобраћаја и већем издвајању трамвајског у односу на друмски саобраћај при реконструкцији постојећих и градњи нових деоница.
Jasno, više zatvaranja manjih raskrsnica a veće treba denivelisati podzemnim kratkim tunelom.
Karlo del Ponte":1pjax9j2 je napisao(la):
Други важан циљ је повратак трамваја у строги центар Београда и Земуна.
Najbolje da se u tom slučaju krene sa premetro tunelom Ekonomski fakultet-Vukov spomenik
 
Ulazem protest!!! :D :p
Heheee
Ljudi moji, od banjice niz Borsku ulicu i dalje ka Patrijarha Pavla do N. Beograda.
Zastoja nema, trasa je (gotovo) u celosti nezavisna!

P.S.
Idiotluk No1
Produzenje tramvaja do ceraka i vidikovca je bilo planirano pre vise od 25 godina o cemu svedoci ne samo siroko razdelno ostrvo kroz zarkovo, vec i 3 mosta (stari je u sredini) preko potoka izmedju centra zarkova i belih voda.

Idiotluk No2
Umesto da je preko mosta na adi direktno produzen pravac ka topcideru i rakovici, a na drugoj strani da je odmah napravljena veza na jurija gagarina, kako bi se odmah moglo pristupiti koriscenju ove trase, napravljen je 'rolerkoster' sa jedne i 'slepi zavrsetak' sa druge strane.
 
Лаки,
Нагиб у Борској је превелики за трамвај. Карло је нешто мозгао како да се испегла стрмина - вијадукт при дну улице, серпентине... могао би и неки тунелчић на Бањици - али то је поприлично скупо, а Борска је као створена за тролу.

Кад је о слепом завршетку трамваја на НБ страни Моста на Ади реч, ту има и једна добра околност. У продужетку УМП-а ка Тошином бунару предвиђено је разделно острво за трамвај/ЛРТ. То значи да бисмо врло лако могли да добијемо поприлично брзу линију за Бежанијску косу (предлажем ЏониЛију да то унесе у своју иначе добру мапу).
Уз пругу која би ишла до краја Миланковићевог булевара и скренула лево у Т. бунар/Војвођанску, добијамо лепу прилику за знатно ширење трамваја на Новом Београду.
 
радо, али има једна ствар. коридор за трамвај/лрт је скоро спуштен са моста ка Ђорђа Станојевића, тако да неће бити тог коридора целом дужином до Тошиног бунара. види се то лепо овде
 
Ako bi se iskoristila ulica Josipa Slavenskog (druga strana trznog centra Banjica) a onda postupno ka Borskoj, deluje da uspon ne bi bio nista veci nego na kalemegdanu, li kod hipodroma.
Bar meni tako deluje...
 
Dopada mi se ova tema, a predlozi su u najmanju ruku "mlitavi". U ovom gradu se sve vrti oko automobila i bahatih vozaca i u svakoj temi na forumu glavno pitanje je sta ce da se desi ako neko kolima stane na sine ili zaustavi/parkira vozilo na kolovozu. Ja sam vozac i stanujem u uzem centru grada, ali ne vidim nijedan valjani razlog da se tramvaj ne vrati u sam centar mnogo vise nego sto je predlozeno ovde.

Zasto da se trasa do Studentskog trga tu zavrsava? Bolje je napraviti okretnicu na Studentskom trgu, ali trasu produziti do Tadeusa Koscuska i omoguciti levo i desno skretanje (ka Pristanistu i ka Dusanovoj).

Nijedna od "najsmrdljivijih" ulica u gradu nije ukljucena u prosirenje tramvajske mreze (a ni trojelbuske, for that matter!). Takodje prosirenje na sremskoj strani je vrlo stidljivo, uzimajuci u obzir da je konfiguracija terena idealna (manje-vise sve je ravno s prilicno sirokim ulicama). Ja bih rado ucrtao svoje predloge, ali iskren da budem ne znam kako se to radi. :oops:
 
A da vratimo okretnicu ispred cvjete zuzuoric i koplet ukrstanje u tadeusa
 
Nemam nista protiv toga da tramvaj 'zalazi' u ili prolazi kroz parkovske povrsine.
Kao klincu, dozivljaj mi je bio voznja tramvajem kroz Topcider, posebno na prvom sedistu prikolice :D

Slicno resenje postoji i u Becu, gde tramvaj ide duboko u Praterski park (sumu).
 
To bi bilo nepotrebno gomilanje okretnica, s obzirom da sad postoje na Pristanistu i kod Beka.

direktor":16yxpd3u je napisao(la):
A da vratimo okretnicu ispred cvjete zuzuoric i koplet ukrstanje u tadeusa
 
имам ја и варијанту са окретницом трамваја испред Цвијете Зузорић, ал' да ме убијете ако знам где ми се налази. у ствари, имам још најмање три варијанте за ширење трамвајске мреже, али ко ће знати где су ми
 
boca-ica":3kywjp8h je napisao(la):
Пантограф" wrote : Могући правци ширења мреже: ... Galenika...
Hm ... suviše kratko... bez Bataje skoro besmisleno

Kompletna ,,raštrkana,, naselja od ,,gornjeg Zemuna,, treba da su povezana tamvajem
jer po ravnom ima mogucnost tj prostora za nezavisne trase
koje omogucavaju velike (prave) brzine
za brzo prelaženje postojecih velikih (ne naseljenih) razdaljina

Garaža Nbgd, uspon na Bežanisku kosu, pa Altina,....i sve redom do Bataje ...
plus veza sa Zemunskom garažom gde je ranije i bio tramvajski depo (garaža)
a ne mora da silazi u Donj grad Zemuna
te bi tako jednog dana limenko mogao da prodje i Pupinovim mostom preko Dunava.... :vops:


Мислило се и о Батаји :)

То је легитиман правац за продужетак трамваја, али, мислим, не из правца Бежанијске косе (може једном и та попречна веза, мада баш и не видим куда), већ од Цара Душана, Батајничким друмом, који ионако једном треба да буде проширен.
Иако до Батајнице вози приградска железница, стари планови су предвиђали да она буде повезана и метроом. Ја мислим да то није сасвим реално, и да би воз+трамвај требало да буду довољни. Па ми онда пада на памет и метарски ЛРТ од Ж. ст. Батајница до Бановаца, Белегиша... Све то може, али хајде да прво направимо основу, па кад доведемо пругу до Нове Галенике, да планирамо даље.
 
U pravu si vezano za pravac GSPova garaža (stari tram. depo) Cara Dušana, Batajnički put
jer to je naj optereceniji pravac sa naj više putnika

Iza drvoreda platana Batajnički put ima dosta slobodnog prostora do vlasničkih parcela
tako da nije potreban nikakav otkup zemljišta tj. naj jeftinije za postavljanje tramvajske trase
pa čak postavljanje šina ne bi imalo nikakvih fizičkih ometanja postojecem saobracaju :)

Batjnički put je suviše udaljen od železničke pruge , tako da je teško na nj. računati
 
laki72":2ruiui1d je napisao(la):
Ako bi se iskoristila ulica Josipa Slavenskog (druga strana trznog centra Banjica) a onda postupno ka Borskoj, deluje da uspon ne bi bio nista veci nego na kalemegdanu, li kod hipodroma.
Bar meni tako deluje...
Baš sam gledao na google mapsu slike. Ulica J. Slavenskog deluje idealno za tramvaj, ima lepi zeleni pojas za tramvaj, ali onda nailazi Plitvička ulica, uska i kuće uz nju, i tu bi onda trebalo dosta da se ruši.
Povezivanje Banjice i Banovog Brda preko Borske je potrebno, ali izuzetno komplikovano. Bilo koje rešenje da se uzme (koristeći Borsku ili izvan nje) neće proći bez rušenja i sečenja zelenila.
Možda je ovo bolje rešiti sa Trolleybus Rapid Transit-pretvoriti liniju 50.
 
Vrh