Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Planovi i ideje za unapređenje sistema železnice

Moderator: Igor

Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1332
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 173
Pohvalio: 650

Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod Siniša » Čet Dec 31, 2015 8:56 am

Predlažem da se takođe bavimo sa idejama za unapređenje šinskog saobraćaja u Novom Sadu.
Novi Sad je otvorio tramvajsku liniju 30. IX 1911., a ukinuo istog dana 1958. Postojale su dve linije:
1. Futoška kapija – Temerinska ulica
2. Bivša železnička stanica – Dunavska ulica (Brodska stanica kod Oficirskog doma)
Kolosek je bio standardni 1435 mm. Evo i slike mape.
Slika
Negde 1991. (a možda i ranije), začeta je ideja da Novi Sad vrati tramvaje. Predviđeno je da novi sistem, NOSTRAM, ima pet linija, do 2030. Evo i mape budućih pet linija.
Slika
Moja ideja je da se krene sa linijom dva, Gl. Železnička stanica – Mišeluk, koja bi se spojila sa postojećom beočinskom prugom. Tako bi Novi sad imao dve tram – train linije
1. Gl. ž. Stanica – Mišeluk – Petrovaradin
2. Gl. ž. Stanica – Mišeluk – Beočin
Problem je kod Mišeluka. Naime, nakon mosta, petlja i put ide ka tunelu i on je u brdu. Mislim da bi bio problem napraviti krakove prema postojećoj pruzi.
Slika
Izvinjavam se na lošem označavanju linija, nadam se će i ovako biti jasna moja zamisao.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 21837
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8580
Pohvalio: 3243

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod direktor » Čet Dec 31, 2015 9:30 am

Fino a preko kojeg mosta idu preko vode
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7943
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2607
Pohvalio: 3935

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod JohnnyLee » Čet Dec 31, 2015 12:24 pm

direktor » 31 Дец 2015, 08:30 napisao:Fino a preko kojeg mosta idu preko vode


Мост слободе

ево нешто моје од прошле године

новосадски трамвај
NS-T.jpg


НС-Воз
NS-V.jpg


комбиновано
Novi Sad.jpg


идеја је да иду двосмерни трамваји на нормалном колосеку (1.435 мм), са максималном брзином од 90-100 км/х која би могла да се развије на релацији Нови Сад-Бачки Петровац и Футог-Бегеч
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 3
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3910
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2389
Pohvalio: 6515

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod Дошљак » Čet Dec 31, 2015 1:51 pm

Добра идија, Нови Сад заиста има добре услове за развој шинског система јавног превоза, ем што је у равници, ем што има широке булеваре.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1332
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 173
Pohvalio: 650

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod Siniša » Čet Dec 31, 2015 8:44 pm

Naravno, Most Slobode, kao i u NOSTRAM-ovom planu. Isti plan predviđa linije 4 i 5 preko Varadinskog mosta, ali, lično, meni se ta ideja ne dopada. Varadinski most ima samo dve trake i nažalost, moraju se koristiti i za tramvaj i za automobile.
TranspoWarrior
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 131
Pridružio se: Pet Feb 07, 2014 3:38 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 210
Pohvalio: 29

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod TranspoWarrior » Pet Jan 01, 2016 2:10 pm

Na ovom linku se može naći prezentacija studije o tramvaju koji je radio Zavod za urbanizam NS, zanimljivo štivo. Uradili su i O-D parove, na osnovu čega se mogu planirati linije. Ako neko zna za neku studiju sa O-D parovima za Beograd, bio bih zahvalan za link.
Prikačeni fajlovi
Capture.JPG
Pohvale za post: 1
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1731
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 1985
Pohvalio: 2523

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod Karlo del Ponte » Pet Jan 01, 2016 5:46 pm

На НС-БИЛД форуму сам дао своје виђење развоја трамваја у НС. О "НС:ВОЗ" нисам пуно писао, зато што нису отворили засебну тему.

Као основу за избор решења за Нови Сад, користио сам следеће параметре:
- Прва фаза градње система мора бити што јефтинија, а при томе употребљива. Корисном дужином се сматра траса дугачка минимално 6 километара, траса која повезује урбане садржаје са зонама велике густине становања. Најјефтнија траса је коришћењем половних шина са главних пруга, на железничким, или бившим железничким коридорима.
- Трамвајска мрежа мора имати језгро (затворени круг), ради постојања алтернативних траса за што већи део мреже, ради веће линераности путовања, балансирања урбаног развоја и балансирања оптерећења саме транспортне мреже.
- Главна железничка станица се мора налазити у језгру транспортне мреже, и у граду величине Новог Сада директну везу из свих делова града.
- На крајевима транспортне мреже мора постојати веза са приградским железницама. На периферији такви терминали се требају формирати као реонски центри, а веза са приградским железничким правцем представља предуслов за трамвај-воз.
- Мрежа треба да буде конципирана да генерише урбани развој ван садашњег градског центра.

Slika
На слици је црвеном бојом означена прва фаза, плавом друга, зеленом трећа, а црном бојом железничке пруге.
Pohvale za post: 1
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1332
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 173
Pohvalio: 650

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod Siniša » Čet Jan 07, 2016 7:11 pm

Slika
Gledajući staru mapu sa linka Studije tramvaja za NS, koju je postavio TranspoWarrior, čini mi se da je Novi Sad bio poprilično "prošaran" šinama. Tu su bile dve tramvajske linije, Trčika i stari i novi čvor.
Trčika je bio uskotračni laki voz (760 mm kolosek) koji vozio od grad do kupališta sezonski od 1.VII do 31. VIII svake godine sve do 1941. Neki tvrde da je vozio i do 1944. Mnogi brkaju Trčiku sa tramvajem, misleći da je to bio naziv za tramvaj, a to su bila dva različita sistema.
Meni je jako žao što je stari novosadski čvor ukinut, a mogao se tako lepo iskoristiti za gradski/prigradski saobraćaj.
Davno sam pisao na forumu da mi je želja da vidim S-bahn liniju Pančevo-Beograd-Novi Sad. Međutim, ta linija ne bi trebala da završava na postojećoj novosadskoj železničkoj stanici, već bi trebala da zalazi dublje u grad. Ovaj stari čvor bi bio idealan za tako nešto.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 21837
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8580
Pohvalio: 3243

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod direktor » Čet Jan 07, 2016 7:41 pm

Kad je demontiran stari cvor moze li koja fotka trase gugl ulce ili tako nesto
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1332
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 173
Pohvalio: 650

Re: Razvoj šinskog prevoza u Novom Sadu

Postod Siniša » Pet Jan 08, 2016 12:02 pm

Direktore, stari čvor je napušten 1962. Ako si član railserbia foruma, postoji u podsekciji "infrastruktura" tema ISTORIJA: NS čvor
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=206
Nažalost, neke slike u starijim postovima su izbrisane.

Povratak na “Udruženje ljubitelja železnice”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost