Šta je novo?

ЈУЖНА ПРУГА

Karlo del Ponte

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2011.
Poruke
2.804
Pohvaljen
6.681
Lokacija
Svuda po malo
САОПШТЕЊЕ ВЕЗАНО ЗА ЈУБИЛЕЈ 130 ГОДИНА ЈУЖНЕ ПРУГЕ
Данас, 18. марта 2016. навршава се 130 година одкако је први воз дошао у Лесковац. Пре доласка железнице, Србија је имала само две фабрике, а Београд и Ниш су заједно имали мање становника него Лесковац данас. Од тада, Лесковац је постао индустријски центар, сајамски центар, центар производње поврћа за удаљена тржишта, чак су поједини факултети Нишког универзитета лоцирани у Лесковцу. Много становника мањих места је завршило средње школе и факултете у већим градовима, много њих се излечило у болницама и бањама ван свог родног места, много људи је свакодневно путовало на посао у фабрикама, јер се скоро сва раније врло развијена индустрија налазила уз пругу.

Untitled%2B8.jpg


Како је све почело?

Европа је желела најкраћу и најјефтинију бродску и железничку везу са Азијом и Индијом преко Солуна и Суецког канала, отвореног за бродски саобраћај 1869. После Берлинског конгреса 1878, када је Кнежевина Србија коначно добила независност, једна од обавеза је била и изградња пруге од Београда до границе са Турском и Бугарском на југу. Јабланички округ је тада био тек ослобођен од Турака, а Србија је била економски слаба и заостала. Ипак, 8 година после Берлинског конгреса, први воз је свечано стигао у Лесковац. На почетку је ишао само један мешовити путничко-теретни воз дневно, а Србија се споро развијала. Јужна пруга, у то време познатија као Солунска пруга, била је од великог значаја за извоз живе стоке и меса за време Царинског рата 1906-1910, односно у време забране увоза и транзита пољопривредних производа из Србије за Аустроугарску. Тада је у те сврхе коришћена лука Солун, која је и дан данас веома важна за Србију.
ОПШИРНИЈЕ НА БЛОГУ УДРУЖЕЊА

Изузетно добро испраћена акција на југу!
 
Како је рад Удружења љубитеља железнице јаван, ево скенирана жалба везано за укидање скоро комплетног путничког саобраћаја на Јужној прузи за време радова.
Србијавоз":2g4kmaqb je napisao(la):
Građevinski radovi na delu pruge Niš-Preševo
Pocev od 18. aprila 2016. godine vozovi broj: 334, 335, 336, 4904, 4905 i 4906 ne saobracaju. Voz broj 337 (491) saobraca na relaciji Beograd-Niš a NE saobraca Niš-Preševo. Vozovi broj: 4900 i 4902 NE saobracaju na relaciji Preševo-Leskovac, voz 4901 NE saobraca na relaciji Leskovac-Preševo, a voz broj 4903 NE saobraca na relaciji Leskovac-Ristovac;
24dlxfn.jpg
 
Fin ti dopis samo mogao je biti na cirilici
 
Pisali smo na latinici, jer nam je logo na latinici. Grafički dizajner nije uspeo da ubaci ćirilicu, a pošto je radio drugarski, nisam mogao da se žalim. I inače, kako ne bi bilo frljanje, čas ćirilica, čas latinica.
 
Какве то везе има што је знак на латиници, па да не може да се пише ћирилицом ? То први пут чујем !!!!
 
Саопштење Удружења љубитеља железнице, поводом укидања возова јужно од Лесковца.

Општине Врање и Владичин Хан, и јужни део Општине Лесковац за време радова на Коридору 10 остаће потпуно без железничког превоза, иако је пруга проходна све до Врањске бање. Како је за време радова на Барској и Новосадској прузи увек био организован саобраћај до станица на граници зоне радова, и алтернативни превоз за брзе возове, Јужна пруга је дискриминисана.

Још почетком 2016. укинуто је пола возова који саобраћају јужно од Лесковца. Остала су једино два пара брзих возова за Скопље, дневни и ноћни, и један пар локалних путничких, све до почетка радова на Коридору Х 18.априла2016. Од тог дана јужно од Ниша остало је само 4 пара локалних возова до Лесковца, а до Владичиног Хана и Врањске бање ни један, иако је дотле пруга проходна! И све то у години јубилеја 130 година воза за Лесковац и Врање. Радови ће трајати до пролећа 2017. што значи да ће ђаци, студенти, радници, пољопривредници, и уопште сви становници Јабланичког и Пчињског округа имати знатно погоршане транспортне везе.
Опширније на нашем блогу.
 
Vrh