Šta je novo?

Примедбе на постојећи и предлози за будући ред вожње

Karlo del Ponte

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2011.
Poruke
2.804
Pohvaljen
6.684
Lokacija
Svuda po malo
Удружење љубитеља железнице има намеру да од 25.3.2016. до 10.4.2016. скупи примедбе на ред вожње и испуњење реда вожње за целу Србију:

Поред примедби, Удружење љубитеља железнице ће предати и све предлоге у складу са техничким могућностима и расположивим возним парком. Ипак, Удружење ће захтевати велики оправак са модернизацијом макар 30 путничких вагона код домаћих ремонтера за електрификоване пруге, јер је електромоторних возова премало. Како ће се тражити и директан воз Београд-Зајечар и опстанак пруга у Источној Србији, минимално улагање у инфраструктуру ван одобрених кредитних аранжмана би морало бити ремонт пруге Београд-Зајечар (Раковица-Вражогрнац) од Звижда до Мајданпека у дужини око 40 километара и најлошијих делова на пружном правцу Панчево-Зрењанин-Банатско Милошево-Сента-Суботица.

Наше примедбе и предлоге ћемо послати:
1) А.Д. "Србија воз"
2) Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Од министарства ћемо изричито захтевати да, како ће и убудуће већина ових возова бити у саобраћају по обавези јавног превоза и са од државе ограниченом ценом карте, да затвори финансијску конструкцију кроз тачно одређене субвенције, а да се железници наплаћују пенали за кршење уговора. И једнима и другима ћемо понудити помоћ око истраживања потреба путника.

ПРИМЕР 1: Краљево - Београд. Ако можете обезбедити само један полазак ујутру из Краљева, он треба бити у 6-8 ујутру, а никако пре 6.

Пример 2: Београд - Нови Сад.И поред великог броја полазака на релацији Београд - Нови Сад, не постоји јутарњи полазак за Београд којим радници могу да стигну на време за смене које почиње у 6-7 ујутру. Без икаквих додатних улагања, побољшање је могуће додавањем воза који стигне у 6 ујутру у Београд и укидањем неког од полазака између 8 и 11 који нису везани за смене. Возови везани за смене потребно је да стају у Земуну и Тошином бунару.

Пример 3: Београд-Љубљана-Шварц С Вејт. Воз стиже прекасно у Словенију и Аустрију за могуће преседачке везе. Требао би кренути из Београда уместо у 11 између 8 и 9 ујутру, уз договор са другим железничким управама. У Љубљану треба стићи најкасније у 19:30.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377875#p377875:1xu2pajv je napisao(la):
Karlo del Ponte » 25 Мар 2016 01:10 pm[/url]":1xu2pajv]Удружење љубитеља железнице има намеру да од 25.3.2016. до 10.4.2016. скупи примедбе на ред вожње и испуњење реда вожње за целу Србију:

Поред примедби, Удружење љубитеља железнице ће предати и све предлоге у складу са техничким могућностима и расположивим возним парком. ...............................
Како ће се тражити и директан воз Београд-Зајечар и опстанак пруга у Источној Србији,
Зашто само до Зајечара, некад је био директан воз до Прахова преко Неготина. На томе би требало да инсистирате, односно предате предлог, а не само до Зајечара.
Ионако је тај део Србије ткз. Неготинска Крајина, од Зајечара па до границе са Румунијом и Бугарском, практично слепо црево.
 
За сада, имамо проблем да се изборимо за обнову најлошијег дела пруге, од Звижда до Мајданпека, па макар се успоставила и веза са преседањима. Директну везу за Неготин нисмо разматрали до сада због проблема са временом обрта гарнитура. Да је стање пруге као пре 30-40 година, брзина би била већа, а самим тим и обрт гарнитура краћи.

Могућа решења би била у садашњим условима или са погодним преседањима, или са озбиљним померањем времена полазака у нешто што није погодно у односу на потребе људи у Кучеву, Мајданпеку, Бору и Зајечару који гравитирају Београду.

Концепт реда вожње који смо припремили за предлог, након обнове критичне деонице између Звижда и Мајданпека половним материјалом, је:
Београд 6:00- Пожаревац 8:00- Бор 11:30 - Зајечар 12:30
Београд 15:00 - Пожаревац 17:00 - Бор 21:30 - Зајечар 22:30

Зајечар 2:30 - Бор 3:30 - Пожаревац 7:00 - Београд 9:00
Зајечар 15:00 - Бор 16:00 - Пожаревац 19:30 - Београд 21:30

Са овим је могуће имати везе из Неготина за све осим ујутру из Зајечара. Тај ујутру из Зајечара је тако постављен да би људи из Источне Србије могли да по Београду позавршавају своје дневне обавезе, а времена у Београду су подешена тако да буде могуће преседати на ГСП из свих делова града.
 
Ja bih dodao sledece sto se tice medjuanarodnih polazaka bilo bi korisno da vozovi staju na Novom Beogradu a ne na nekim stanicama koje nemaju ni otpravnike vozova i slicno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378577#p378577:2o5extu6 je napisao(la):
tragac » Wed Mar 30, 2016 12:35 pm[/url]":2o5extu6]Direktan voz za Temišvar

Da bi taj voz ponovo isao bolje je da urade remont pruge i elektrifikaciju do rumunske granice i izgrade drugi kolosek.
 
пруга до Вршца је у сасвим добром стању. највећи проблем је са румунске стране. пруга до Темишвара је у релативно лошијем стању. за даље не знам, али по редовима вожње што сам гледао, пруга од Темишвара до Букурешта је баш лоша
 
Овде покушавамо да направимо реалне прелоге за ред вожње 2016/2017 (децембар 2016). Не треба сада измишљати електрификацију и дупли колосек за Вршац како би се успоставила линија Београд - Темишвар. Не требају уопште такви неки сајбер мега гига услови. Сада имамо два пара возова са преседањима, а располажемо са доста мало локомотива и вагона.

Следећи корак ка бољем квалитету би био директни возови и убрзавање (прескакање већине међустаница). У самој Румунији је пруга у доста лошијем стању него у Србији. То значи да би се требало допустити да ДИЗАРО дође до Дунав станице, а да РУС 711 дође до Темишвара. Мислим да би било сасвим довољно за почетак да ујутру пар убрзаних Дизара иде Темишвар - Београд - Темишвар, а поподне РУС 711 Београд - Темишвар - Београд. Време путовања би могло бити око 3 сата и 20 минута. Ради поравнања броја пређених километара, викендом би наша гарнитура могла још један пар убрзаних да ради (та гарнитура радним даном би била појачање за превоз радника и ђака).

За одржавање 4 пара полазака, нисам сигуран да имамо толику транспортну тражњу. Изузетно се повремено гарнитуре могу дуплирати када и ако долазе веће групе туриста.
 
то треба видети са Румунима, да ли они имају интерес да пошаљу Дезира до Београда
 
Karlo zar nije neko pominjao ovde da Ruskinje nemaju neku dozvolu ili homologaciju od UIC što onemogućuje međunarodni saobraćaj?
 
Ван УИЦ могуће је вршити међународни саобраћај између суседних држава по међудржавном споразуму. Нама ништа више од тога ни не треба да пустимо директне возове:
- Суботица - Сегедин
- Суботица - Осијек
- Суботица - Темишвар
- Београд Дунав - Темишвар
 
Тренутно имамо сараднике са којима ћемо кренути у кампању за возове Београд - Шабац - Лозница. У Србија возу смо се дуууго натезали око тога што они сматрају директне возове "нерентабилним".

Време путовање бусом БГ-ША 90 минута без успутних заустављања осим Сава центар и Студентски град. Време путовања возом 100 минута, са стајањима на Новом Београду, Тошином бунару, Старој Пазови, Руми, Буђановцима, Никинцима, Платичеву и Кленку. За Лозницу исто слично време путовања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395184#p395184:284tpifp je napisao(la):
Karlo del Ponte » Thu Jun 30, 2016 5:57 pm[/url]":284tpifp]Тренутно имамо сараднике са којима ћемо кренути у кампању за возове Београд - Шабац - Лозница. У Србија возу смо се дуууго натезали око тога што они сматрају директне возове "нерентабилним".

Време путовање бусом БГ-ША 90 минута без успутних заустављања осим Сава центар и Студентски град. Време путовања возом 100 минута, са стајањима на Новом Београду, Тошином бунару, Старој Пазови, Руми, Буђановцима, Никинцима, Платичеву и Кленку. За Лозницу исто слично време путовања.

To sto oni smatraju rentabilnim i nije za komentar jer sve redove voznje prave uglavnom sve sami strucnjaci sa megatrenda. Sto se tice medjunardonih vozova da se u sledecem redu voznje da se ukine stajanje medjunarodnih vozova 410/411 i 414/415 u Novoj Pazovi jer ta stanica nije ni posednuta moze se tretirati kao stajaliste a tu skoro niko ni ne ulazi. Takodje trebali bi vratiti stajanje medjunarodnih vozova na Novom Beogradu u oba pravca kada izlaze iz Beograda i kada dolaze za Beograd.
 
(није да браним Мићу) али редове вожње не праве ти стурчњаци вћ високо стручни вајари, сликари, пољопривредни инжењери и остале струке врло блиске железничком саобраћају
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395322#p395322:2va1nmub je napisao(la):
JohnnyLee » Fri Jul 01, 2016 7:45 am[/url]":2va1nmub](није да браним Мићу) али редове вожње не праве ти стурчњаци вћ високо стручни вајари, сликари, пољопривредни инжењери и остале струке врло блиске железничком саобраћају

Pa vidi da prave stvarno vajari, slikari i poljoprivredni inzenjeri ispalo bi bolje a ovako je katastrofa. Kad cujem neku pricu o zeleznici na TV kao da gledam politicku pornografiju.
 
Са свог студијског путовања у Шабац, утврдио сам систем по којем је направљен ред вожње Рума - Шабац:

Рума - Шабац: 5:00-5:38 Матична станица Рума, а можда чак неко и оде у школу и на посао преко сат времена раније.
Шабац - Рума: 5:50-6:25 Јутарња смена железничара у Руми, али корисно и онима који раде у Руми у другим секторима. Не одговара сасвим за смену, али има везу за Београд. Да иде 5 минута раније имао би везу и за Нови Сад.
Рума - Шабац: 7:00-7:35 Повратак железничара из ноћне. Нема везу ниодакле, стиже прекасно у Шабац за било коју смену било кога. Чак ни бирократе више не раде од 8, него од 7:30.
Шабац - Рума: 7:55-8:25 Нема везу ни за шта, али треба да се врати у матичну станицу и депо.
Рума - Шабац: 12:25-13:00 Добар је за одлазак ђака у поподневну смену у Шабац, али за мало. Просто, поласци за јутарњу смену су неповољни, и ту се прича са ђацима завршава. Ипак, ово је први јутарњи воз којим се из Београда може стићи у Шабац, дана 1.7.2016. нас укупно троје.
Шабац - Рума: 13:25-14:00 Опет нема никакву везу ни са чим, а прерано је за одлазак ђака из јутарње смене, али нису имали чиме нормалним ни да дођу у исту...
Рума - Шабац: 15:10-15:45 Повратак са посла из Руме железничара који раде једносмерни, али одговара и у односу на Јужнорумску индустрију. Има везу из Београда.
Шабац - Рума: 15:55-16:30 Има мазохиста у индустрији у Шапцу, који долазе на посао скоро сат ипо раније, а одлазе скоро сат времена касније, али су они ретки. Што каже наш вољени Премијер, немамо ми такав однос према раду. Има везу за Београд.
Рума - Шабац: 17:25-18:00 Последњи воз за Шабац који има везу из Београда. Додуше, чека се пола сата у Руми, али вреди чекати! Иначе, из Београда 2204 за Шид креће у 15:45. Ипак, много је важније да се воз постави у Шапцу како би довео ноћну смену железничара!
Шабац - Рума: 18:25-19:00 Врло важан воз, довози свих 10 железничара из овог правца, који ће у Руми радити ноћну! Иначе, последњи воз са везом за Београд, али вреди чекати 40 минута!
Рума - Шабац: 19:15-19:50 Дневна смена железничара не сме да чека. Иначе, овај полазак нема везе ни са чим другим.
Шабац - Рума: 20:10-20:48. Ђаци из поподневне смене, уколико су мазохисти, или немају за тротинет да би раније стигли кући, имају задовољство да користе овај полазак. Иначе, зна се да је Рума матична станица.

Иначе, везано за директан воз Београд - Шабац Стручне службе "Србија воза" су утврдиле:
- Да не постоје токови путника на правцу Београд Шабац. (Јесте то један од најоптерећенијих друмских коридора у Србији, али друм је друм, а пруга је пруга.)
- Да возно време Београд-Шабац мора да се продужи са 1 сат 37 минута на 2 сата (јер не сме да се користи траса брзог воза до Руме, већ искључиво путничког, а у Руми никако не сме да стоји краће од 15 минута. У супротном избиће, епидемија, колера, Трећи светски рат...)
- Да аутобуски превозници преко Обреновца то растојање прелазе за сат и 15 минута, јер је пут поправљен. (Како иначе, од центра Београда до западних предграђа Обреновца фабрички аутобуси ТЕНТ са једва пар стајања путују сат времена, од Обреновца до Шапца се налази супербзи аутопут, којим аутобуси са млазним погоном путују у просеку 200км/с. Макар је тако, ако бих веровао информацијама из Стручних служби. )
- Велики су трошкови ангажовања ДМВ-711, не могу оправдати увођење. (Конкретно, 300 евра један полазак у једном правцу. Са ценом карте од просечно 300 динара, требало би да буде 120 путника, који путују целом дужином линије. Више се исплати превозити по 10-20 железничара, раднике у Руми у једној смени, и по неког залуталог.)
- Цена карте од 600-700 динара за аутобус је ситница (у односу на оно колико ми немамо шта да дамо путнику, што њему треба.)

Наравно, ово је све карикирано, са мојим коментарима. Настављамо борбу са ветрењачама.
 
Карло, видео сам на фејсбуку да сте имали трибину у Шапцу на железничкој станици јуче, можете ли да пренесете неки утисак?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395444#p395444:13g6vmdk je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pet Jul 01, 2016 11:01 pm[/url]":13g6vmdk]
Иначе, везано за директан воз Београд - Шабац Стручне службе "Србија воза" су утврдиле:
- Да не постоје токови путника на правцу Београд Шабац.

Dnevno ide samo 42 autobusa od Sapca ka Beogradu. Sitnica.

http://assabac.co.rs/index.php?option=c ... &Itemid=56


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395444#p395444:13g6vmdk je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pet Jul 01, 2016 11:01 pm[/url]":13g6vmdk]
- Да аутобуски превозници преко Обреновца то растојање прелазе за сат и 15 минута, јер је пут поправљен.

Od ta 42 autobusa, samo dva idu preko Obrenovca. Na sajtu BAS-a se moze i videti koliko taj put traje

xnvq0x.png


19:50 - 18:15 = 1:15 (± 20min)

Рума - Шабац: 5:00-5:38 Матична станица Рума, а можда чак неко и оде у школу и на посао преко сат времена раније.

Putovao sam par puta ovim jutarnjim, i to svaki put nedeljom. Svaki put je bilo po nekih dvadesetak putnika koji su isli po dve-tri stanice
 
Prosto mi je fascinantno da nešto što je već na ovako niskim granama može da ide još niže kao srpske železnice. A novi red vožnje to pokazuje. O ukidanju noćnog voza za Sofiju, voza za Skoplje, činjenici da noćni voz za Ljubljanu postaje sezonski kapiram da ne vredi raspravljati. Kakvi su nam vagoni i pruge dobro je da još neko hoće da sarađuje sa nama na tom planu.

Primedbe udruženja ljubitelja železnice su se uglavnom odnosile na veće promene i sistemsko poboljšanje železničkog putničkog saobraćaja, ali glavešine iz železnica to ili ne žele ili su jednostavno nesposobne. E sad ne znam da li ste vi zainteresovani da im predložite neke mikropromene koje na manjem planu mogu doneti dosta. A kapiram da ako stignu kao zvaničan predlog možda ih i ispoštuju.

- poslednji polazak iz Novog Sada je pomeren na 23:25, što je lepo, lepo je uvek ostati malo duže u Novom Sadu, ali postoje dva problema: voz je ranga "brzi", što znači da staje na manje stanica. Konkretno u Beogradu samo u Batajnici, na Novom Beogradu i Prokopu, što je drugi problem. Kapiram da ne moram da objašnjavam zašto je potrebno vratiti ovaj voz na Glavnu jer kada posle ponoći stignete na Prokop možete samo da skočite pod voz kojim ste došli. Takođe da staje na svim stanicama.
- Srbija fleksipas je smanjen na 8 dana u okviru mesec dana, to vratiti na 10
- BG voz u smeru ka Ovči polaske u 09:12, 17:12, 17:42, 19:57 produžiti da idu normalno, tj do Ovče.
- - - Subotom takt od pola sata postoji samo u jutarnjem špicu, obezbediti ga i u popodnevnom

Takođe, ovi rangovi vozova, imamo 3 ranga vozova za unutrašnji saobraćaj. Putnički koji je verovatno vezan za par preostalih RVR-ova u unutrašnjem saobraćaju, Regio koji su ustvari putnički na kojima saobraćaju Štedleri i Brzi u koje spadaju ovih nekoliko međunarodnih i Štedleri koji staju na manje stanica u principu oni koji su bili Regio pre novog reda vožnje. Po neki brzi imaju duže vrme putovanja od regio na relaciji Beograd - Novi Sad. Prilično je zbunjujuće sve to.
 
Свакако, отварамо нови круг сакупљања примедби. Рецимо:

1) Нема вечерњег поласка Београд - Лапово у 19:30, који је увек био добро попуњен.
2) На многим локалним линијама смањен је број полазака викендом. Врло често јутарњих полазака, који викендом значе због радника викендом и пијачара. Директно узимање хлеба из уста.
3) Укинут јутарњи полазак из Оџака са Сомбор, који је јако пуно значио људима. Много деце сада буквално нема чиме да иде у средњу школу! Још прошле године укинут поподневни из Сомбора ка Оџацима у 20:00!
4) Ако идете викендом у Панчево, чекаћете у Овчи 40 минута на преседање!

и тако даље.
 
Karlo trebas ih pitati zasto medjunarodni vozovi koji idu za Budimpestu i Bec ne staju u Indjiji. To je po meni katastrofa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423775#p423775:1fxqfsd1 je napisao(la):
Kolega2357 » 18 Dec 2016 11:08 pm[/url]":1fxqfsd1]Karlo trebas ih pitati zasto medjunarodni vozovi koji idu za Budimpestu i Bec ne staju u Indjiji. To je po meni katastrofa.
Шта је ту катастрофа? Инђија има 16 пари других возова, а ако је негде вредно укидати међустанице ради убрзања, онда је то Београд-Нови Сад. Једино рано ујутру за Београд, због непостојања полазака са којима људи могу стићи пре 7 ујутру на посао, 341 би требао стати у Бешки и Земуну.
 
Da li Beograd, kao i Sarajevo pre par godina sada ima Muzej novih vozova?

Flirtove sa BB pruge su trebali da upotrebe uza još polazaka na niškoj pruzi.
 
Vrh