Šta je novo?

Semafori

BOKI SMOKI

Advanced
Učlanjen(a)
23.03.2009.
Poruke
2.015
Pohvaljen
19
Lokacija
Pancevo
Novi Sad

2wd0jl5.jpg
- Ranko Su NS SCC


Interesuje me kakvo je stanje celokupno u Beogradu.Da li svi rade, koliko njih ima zvucni signal za slepe i ima li nekih kao sto je ovaj na slici u Novome Sadu.Meni su ti najomiljeniji.I da li su svi pravilno kodirani crveno- zeleno u zavisnosti gde se nalaze.Kod nas u pancevu npr jedan semafor drzi crveno 3 minuta a zeleno samo 5 sekundi a nalazi se na autoputu Pancevo - Dolovo.

ako ova tema postoji prebacite je.Ja je u searchu nisam nasao.
 
ima otprilike 2 ta koja odbrojavaju u bg-u. onih na dugme isto ima jako malo (sad mi je u glavi samo jedan na parkingu kod interkontinentala). za slepe se ne sećam kada sam poslednji put čup zvučni signal, mada moguće da ne obraćam pažnju

danas sam video jedan zanimljiv na raskrsnici starine novaka i 27. marta. i sam prelaz je na kolovozu posebno obeležen (pretpostavljam za slepe), a na semaforima je jedna poveća kutija sa jednim velikim crvenim i jednim velikim zelenim znakom i jednim dugmetom, čiju funkciju nisam uspeo da skapiram, a naravno nigde ništa nije objašnjeno. može biti da je to dodatno svetlo za slabovide ili tako nešto, ali ako je tako onda ne funkcioniše pošto ništa ne svetli :/
 
@BOKI SMOKI, zaffa

Nisam toliko siguran da ih ima baš malo. Onih na dugme ima bar dva komada na Kanarevom/Miljakovcu, gde se takođe može naći jedan na odbrojavanje, a mi nismo baš neki infrastrukturni centar grada. :)
 
Ima semafor sa dugmetom i kod studentskog grada.
Cini mi se da ih ima na dosta lokacija, ali kao sto kaze zaffa ne obracam previse paznju na to .
 
Ako nista drugo barem bi svi u centru morali biti na odbrojavanje.Milsim to se odnosi i na druge gradove.
 
Veoma dobar bi legao jedan pre raskrsnice Dimtrija Tucovica i Batutove kada se ide iz pravca grada.Jer na tom semaforu skoro uvek nema nikoga pa se bez potrebe pravi guzva...
 
Bajata vest ali korisna

Pametni semafori ubrzavaju saobraćaj
Politika četvrtak, 27. mart 2008.
Politika: Pametni semafori ubrzavaju saobraćaj
Politika

Zbog neispravnog semafora na Ibarskoj magistrali, kod groblja Orlovača, poslednjih desetak dana bile su velike saobraćajne gužve. Mic po mic, branik uz branik, kretala se kilometarska kolona vozila, a kiša koja je često padala dodatno je usporila njihovo kretanje. Radnici „Beograd puta” juče su popravili semafor i saobraćaj se ponovo nesmetano obavlja na ovoj magistrali.

Čedomir Vukašinović, pomoćnik gradskog sekretara za saobraćaj, kaže da je na raskrsnici kod Orlovače na kolovozu, na nekoliko metara ispred semafora, ugrađen sistem koji detektuje kada automobil stane.

– Da bi saobraćaj mogao nesmetano da funkcioniše, na tridesetak raskrsnica u gradu ugrađen je sistem sa najavom. To znači da, tek kada vozilo stane ispred semafora, uključi se zeleno svetlo koje traje desetak sekundi koliko je potrebno da prođe automobil – kaže Vukašinović.

U više od četiri hiljade beogradskih ulica, semaforizovano je oko 500. Postavljeno je devet hiljada lanterni, odnosno delova uređaja koji pokazuju svetlosne signale. O njihovoj ispravnosti vodi računa 16 ekipa Službe za održavanje semafora „Beograd puta” koje prosečno dnevno poprave pet-šest semafora.

– Kada padaju kiša ili sneg, naši radnici moraju da poprave do 20 saobraćajnih uređaja. Voda najčešće ošteti elektroniku na semaforu. Naše ekipe patroliraju ulicama i kontrolišu da li su svi saobraćajni uređaji ispravni. U prigradske opštine odlazimo kada nas pozovu. Ukoliko građani primete da neki semafor ne radi trebalo bi da pozovu „Beograd put” na telefon broj 2071-720 i naše ekipe će odmah izaći na lice mesta – kažu u „Beograd putu”.

Da bi se lakše regulisao saobraćaj u prestonici, danas se koristi sistem za daljinsko upravljanje i nadgledanje raskrsnica, koji omogućava pristup svim uređajima u sistemu.

Na ulicama Beograda, osim standardnih, saobraćaj reguliše i 20 ekoloških semafora, 60 sa zvučnim signalom za zeleno svetlo namenjenim slepima i 66 sa tasterima za zeleno svetlo za pešake. Ekološki semafori postavljeni su na mestima gde crveno svetlo traje duže od sto sekundi, tako da vozači mogu da isključe motor dok čekaju signal za polazak. Cilj ovih semafora je smanjenje buke i zagađenja na takvim mestima i podizanje ekološke svesti vozača. Ovaj ekološki uređaj prvi put je postavljen na raskrsnici Bulevara despota Stefana i Cvijićeve. U početku su se vozači pridržavali pravila i gasili motore svojih vozila, dok je sada mnogo manje takvih.

Prvi semafori u glavnom gradu postavljeni su 1953. godine, na raskrsnici ulica Kralja Milana i Kneza Miloša. Posle četiri godine Beograd je na četiri raskrsnice imao 16 semafora.

D. Spalović
 
BOKI SMOKI":1qrq8keu je napisao(la):
Novi Sad


Kod nas u pancevu npr jedan semafor drzi crveno 3 minuta a zeleno samo 5 sekundi a nalazi se na autoputu Pancevo - Dolovo.

ako ova tema postoji prebacite je.Ja je u searchu nisam nasao.
Cudilo me zbog posta bokija
 
Nisma dovrsio odgovor.Zaboravio sam da kazem da se pored tog semafora nalazi veliko naselje MISA a sa druge strane je skola.Pre pola godine je postavljen. I stvarno je iritirajuce cekati da pozeleni.
 
jovanovm":14g6s62h je napisao(la):
@filip14586

Već decenijama.
Zeleni talas na pancevackom autoputu ne radi dobro vec skoro godinu dana. Pre je bio savrsen. Uhvatim brzinu od 65-70kmh i ceo put bez stajanja.

Onda je jednom nesto nestalo struje i nikada ih nisu namestili. Sada nekada ne stanem nekada stanem na svaki semafor. Ali uglavnom mora da se potrefi bar 4 zaustavljanja.

offtopic
A bio je dobar taj talas. Cak mi se dogodilo par puta da od Panceva preko 29tog-Takovske-Kneza Milosa-Bulevar Vojvode Misica-Radnicka i dalje prema Obrenovcu ne stanem ni na jedan semafor. Naravno to je bilo oko 2 posle ponoci sa malo cinculiranja i usporavanjana 30-40. Ali bez stajanja kroz ceo grad....bilo nekada sada se prica.
 
А самим путем за Панчево (какав, бре, аутопут??? :laugh: ) је, богами, морало да се вози око 80 да би се ухватио зелени талас. А кад већ говоримо о Панчеву, тамо је увек био хроничан мањак семафора. Последњих година се стање поправља, али још увек на неким опасним раскрсницама их нема (на пример, Моше Пијаде и Синђелићеве).
 
Semafore na putu BG-PA treba hitno skloniti i staviti ograničenje brzine 80, a ponegde 100. Sa obe strane puta, gde je prvobitno bilo predviđeno, potrebno je izgraditi paralelne ulice, koje služe za komunikaciju sa objektima pored puta, i na koje se izdvaja odmah posle pančevačkog mosta, i na samom kraju, a kasnije možda jedna kod kanala Reva (gde su Holcim, Pevec i rafinerija maziva).
 
Ono što je meni genijalno, a na žalost prošlo nezapaženo, kod zgrade Inex-a su postavili neke nove semafore za pešake, sa ojačanim stazama za slabovide, kao i nekim ogromnim kutijama gde imaš brajevom azbukom nešto napisano, i između ostalog veliku strelicu ka napred, i veliki x, pretpostavljam da oni vibriraju zavisno od svetla, te da je to za slepe i gluve; kao i da je inspirsiano seljenjem gradske uprave..
 
GOJE":2ihhk0ly je napisao(la):
Semafore na putu BG-PA treba hitno skloniti i staviti ograničenje brzine 80, a ponegde 100. Sa obe strane puta, gde je prvobitno bilo predviđeno, potrebno je izgraditi paralelne ulice, koje služe za komunikaciju sa objektima pored puta, i na koje se izdvaja odmah posle pančevačkog mosta, i na samom kraju, a kasnije možda jedna kod kanala Reva (gde su Holcim, Pevec i rafinerija maziva).
Previše košta zarad sitnog benefita kakav je uklanjanje semafora, pogotovo ako se ima u vidu da oni tamo služe i da bi ravnomernije rasporedili dotok vozila na Pančevački most, zbog ukrštanja sa Zrenjanincem i zakrčenja u 29. novembra. Taj fazon imamo na Gazeli - zato i izgleda onako u špicu.
 
connect":ga6l5cnm je napisao(la):
GOJE":ga6l5cnm je napisao(la):
Semafore na putu BG-PA treba hitno skloniti i staviti ograničenje brzine 80, a ponegde 100. Sa obe strane puta, gde je prvobitno bilo predviđeno, potrebno je izgraditi paralelne ulice, koje služe za komunikaciju sa objektima pored puta, i na koje se izdvaja odmah posle pančevačkog mosta, i na samom kraju, a kasnije možda jedna kod kanala Reva (gde su Holcim, Pevec i rafinerija maziva).
Previše košta zarad sitnog benefita kakav je uklanjanje semafora, pogotovo ako se ima u vidu da oni tamo služe i da bi ravnomernije rasporedili dotok vozila na Pančevački most, zbog ukrštanja sa Zrenjanincem i zakrčenja u 29. novembra. Taj fazon imamo na Gazeli - zato i izgleda onako u špicu.
Semafori ne samo da usporavaju saobraćaj i povećavaju zagađenje i buku, već i katastrofalno utiču na bezbednost jer prave velike oscilacije brzine. Takođe pravi projekat tog puta i predviđa posebne uslužne saobraćajnice. To je trebalo da bude magistralni put a ne gradska ulica. Naročito jer je u pitanju industrijska zona.
 
Да би то имало већу сврху, требало би регулисати укључење из 29. на Панчевац (негде на форуму и има слика пројекта), јер се гужва из Крњаче по завршетку петље преместила на следећу нивелисану раскрсницу. Такође би требало оне слепе прикључке на мост повезати са индустријском зоном, па не би гомила камиона скретала у 29. па на мост. Онда се гужва мало распореди.

А семафори на путу не морају да се дирају ако постоји зелени талас на, рецимо, 80 км/ч. Такође би требало да поред пута постоје дисплеји који би показивали тренутну брзину зеленог таласа (кад је шпиц, вероватно треба да се успори да би 29. примио мањи број возила).

Мада се ја генерално слажем са тим да онолики семафори стварно само праве крш. Са пар надвожњака (код Рафинеријеобавезно) и помоћним саобраћајницама, све би изгледало много културније.
 
Gledam ovu sliku gore i pomislih "joj, kada ce ovo biti u Beogradu", kad ono, medjutim! :)
Stvarno lepo!
 
zaffa11":3vp9teqg je napisao(la):
Overio sam jucer,ok je semaforcic,uvek pisti semafora.Samo sto kad je zeleno u drugacijim intervalima je.Ova traka na zemlji je ok,cak i sticem utisak da malo usporava saobracaj jer je kao mini lezeci saobracaj mada ne mislim da je to problem.Sve u svemu super stvar1Jos kad bi skloni 10tak dzipova koji su u okolini bili parkirani i naravno neki idol je ponovo parkirao na sine.
 
Vrh