Šta je novo?

Nove okretnice tramvaja

trafikant

Beginner
Učlanjen(a)
20.07.2010.
Poruke
77
Pohvaljen
3


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Pojačavanje frekfencije tramvajskog saobraćaja i uvodjenje novih linija se sudara sa problemom efikasnih okretnica. Ovo je moje razmišljanje kako dobiti nove okretnice sa što manje troška i urbane štete. Nova okretnica na Novoj Banjici pre postojeće. Okretnica u blokovima kod "Kozare" zatim okretnica iza Belvilla na NBG koja koristi podojeću tehničku prugu do garaže. Dorćol koji dobija još jedan "točak" sa dva koloseka. Aktivirati staru okretnicu na Bulevaru pre Ustaničke za neke duže linije. Okretnica kod Gospodarske mehane može da dobije liniju koja tu okreće.

Ako smo već daleko od metroa, barem da dobijemo efikasnije tramvaje, po razumnom nivou ulaganja.
 
Banjicka okretnica nova koju su predlozio po meni ima najvise smisla jel otvara prostor ispred trznog centra koji predstavlja mali centar u tom delu i mogucnost stvaranja kao nekog trga ili neceg slicnog.
 
Ne razumem bas smisao tih novih okretnica u neposredoj blizini postojecih, mozes li pojasniti malo.
 
Новобеоградске окретнице имају највише смисла по мени (нарочито раздвајање окретнице у блоку 45, с тим што је ја не бих ставио где ти предлажеш, мада немам идеју где бих, можда само проширити постојећу?). Све остале треба да буду помоћне (а на Новом Београду заиста нема ниједна, осим импровизације кроз гаражу), мада ми није баш претерано логично гурати окретницу на Вождовцу и још две на Бањици. Ја размишљам (што се многи не би сложили) чак и о укидању окретнице код Радио индустрије, јер две окретнице на станици удаљености ми нису баш смислене.
 
Ha :) ha vazno da klikeri rade :)
reci da se varam
postojece okretice su vec formirale prirodni forum koj je zauzet šinama izmeštanjem šina ostaje forum - trg sve sa zelenilom
građanima na korist :)
 
Не вараш се. Многе целине у Београду настале су управо пратећи некадашње трасе и окретнице трамваја.
 
mislim da se od tih okretnica (pogotovo od banjičke) mogu napratviti lepi trgovi bez da se okrtenice premeštaju
 
Iako se principski slažem da nam treba još okretnica, mislim da ne treba ići na to da se samo naprave nove okretnice pored starih, jer je najveći posao u celoj priči poterati da se bilo šta uradi, već negde možda i nešto sitno produžiti u odgovarajućem pravcu.

Npr, ako bi se već gurala neka nova okretnica tramvaja na Novom Beogradu, mislim da je Belvil loša lokacija, jer već svakako ima tramvajske linije pored. Bolje je gurati blok 39 (budući novi objekti će privlačiti dosta saobraćaja, a i mogli bi za promenu da radimo infrastrukturu pre svega ostalog), a deo iza Belvila ostaviti za nekad u budućnosti kad se Milankovićev bulevar spoji s Tošinim Bunarom..

Okretnica na Banjici mi se ne uklapa sasvim, jer se gubi mogućnost direktnog presedanja na trolejbus. Značila bi sigurno GSPu iz tehničkih razloga, ali nisam siguran da bi mnogo pomogla putnicima.

Kod Bloka 61 mi se ne sviđa to što bi imali više okretnica raznih linija na malom prostoru, ali nedovoljno blizu za presedanje. Ali ovo se lako rešava pomeranjem linije 89 da okreće gde i tramvaj. Obzirom na sve što već imamo tamo, mislim da je bolja (mada nešto skuplja) varijanta sa okretnicom još jedan blok dalje, do Vinogradske ulice, ipak je to dosta naseljen deo grada, a ima i mesta za izmeštanje iz bloka 45 okretnica prigradskih linija 602 i 604, možda čak i 94.

Ranije se dosta pričalo o mogućnostima nove okretnice trojke ispod Miljakovca, može da bude zanimljiva varijanta, ali ne bih baš rekao da je izvodljiva za male pare..
 
Banjicka je glupa tamo treba produziti prugu i napravti zajednicki tramvajsko trolejbuski terminal :kafa:
 
Banjicka okretnica je na dobrom mestu, njoj je preko potreban jos jedan rezervni kolosek za privremeno ostavljanje tramvaja.
Okretnica kod Vidin kapije, ne samo sto ne bi pravio novu okretnicu, vec bi totalno ukinuo taj krak pruge od 300 m koji prolazi pored zoo vrta i bivseg Beko-a. Ono je slepo crevo i nicemu ne sluzi. Taj krak bi trebao da bude prema Dorcolu, a ne tu.
Umesto okretnice kod Bellvila, pre sam za jednu okretnicu ispod Z.St. Novi Beograd, koja bi bila povezana i sa gradom i sa blokovima. I ne bi bilo lose provuci trasu kroz bulevar Milutina Milankovica do Studentskog grada.
Okretnica preko 61 bloka je nepotrebna.
medjutim":bupdu9m1 je napisao(la):
Ranije se dosta pričalo o mogućnostima nove okretnice trojke ispod Miljakovca, može da bude zanimljiva varijanta, ali ne bih baš rekao da je izvodljiva za male pare..
Gde si to cuo? Znas li nesto vise o tome? Ja znam da se jednom u "Politici" provukla ideja da se trasa produzi putem ukinute zeleznicke pruge za Miljakovac sve do Resnika.
 
Nisam se precizno izrazio, ovde se pričalo :) a baš zbog te ideje iz Politike.. inače ne mislim da je ideja dobra, bolje imati BG voz do Resnika i tamo praviti lokalne autobuske linije koje bi punile voz nego davati povelike pare za tramvaj koji bi jednim delom išao paralelno s trojkom a drugim van grada..
 
Naravno, bolje je da se BG vozu daje prednost gde god je to moguce. A i od trase prema Resniku sigurno nece biti nista sto je uz sam put gde je isla pruga niklo puno nelegalnih kuca. Jos bi se moglo graditi do bivse Z.St Miljakovac, ali pre bi tu uveo krak BG voza umesto tramvaja.
Ja isto mislim da okretnica kod Radio industrije nema nekog smisla. Mislim da bi dobro dosla jedna okretnica kod Cvetkove pijace, kao i Vukov spomenik.
 
Sto se tiče Direkctorove ideje o spajanju okretnica, generalno sam za, ali u slučaju banjičke okretnice mislim da nema potrebe.
Pre svega, zbog toga što se tramvajske okretnice sasvim lepo implementiraju u parkove, a da ih ne narušavaju. Takodje, i sam park, praktično ‚‚skriva‚‚ okretnice, koje su manje-više vizuelno loše.

Banjička okretnica je na dobrom mestu, i nikako nije smetnja pravljenju trga. Naprotiv, okretnice tramvaja i treba revitalizovati u trgove, da bi, izmedju ostalog i ljudima koji čekaju tramvaj bilo neuporedivo prijatnije. Za razliku od autobuskih ili trolejbuskih okretnica, koje moraju biti gomile asfalta, tramvajske se mogu oplemeniti, i time neutralisati generalno depresivna mesta.

Spajanje tramvajske i autobuske okretnice je u ovom slučaju fizički moguće, jer odmah pored trolejbuske okretnice se nalazi velika prazna (čitajte zelena) površina. U tom slučaju bi se tramvaji produžili pored Bulevara oslobodjenja do te lokacije. Problem kod ovakvag rešenja je neiskorištenost te trase i odsečenost od centra Banjice i tržnog centra. U svakom slučaju, sve trase su odlično povezane i nema potrebe za spajanjem.

28u1vki.jpg


Ja bih predložio ovakvo rešenje okretnice. Sama okretnica je na istom mestu, sa tim što je dodat jedan luk. Tako dobijamo zasebne terminuse za 9 i 10 (vecina se slaze da je 14 bespotrebna i da je treba ukinuti). Trasa ka gradu je produžena sa druge strane parka i sa njom se spaja na raskrsnici sa Bulevarom oslobodjenja. Ovim rešenjem se dobija celokupna parkovska povrsina, a trg se moze napraviti u samom luku.
 
Meni nisu jasni ovi postovi. Tramvajske linije treba produžavati a ne skraćivati pomeranjem okretnica. Izrazit primer je okretnica na Banjici. Ona je u parku spretno postavljena i nikom ne smeta. Posebna je prednost što je u neposrednoj blizini trolejbuskih stanica kao i autobusa za Avalu. I sad neko predlaže da se ta lokacija ukine i da tramvaj okreće gore više bliže Avalskom putu (tako ga svi zovu, Bulevar oslobođenja se završava kod trošarine). Time bi se tramvaj udaljio od pomenutih drugih stanica GSP, tržnog centra kao i stambenih zgrada. Igore, tu nema uslova za formiranje nekog trga. Bolje da se tramvaj produži na dole paralelno sa Borskom ulicom. Stf, tvojim predlogom se gubi parkovska površina jer park postaje sa svih strana opkoljen tramvajskim šinama. Moderni tramvaji su nečujni, brzo voze i oko parka mogu biti opasni pogotovu za decu. Najbolje rešenje je ono kako je sada.
 
Не видим како?
По садашњем стању, пруга сече парк по дијагонали, а мојим предлогом иде ивицом парка.
Па већа је опасност за децу садашње решење, него мој предлог.. Јер, деца се играју У парку, а не на ободима са саобраћајем.
 
Pa oba koleka tramvaja sada idu uz Baštovansku ulicu od avalskog puta do tržnog centra . Otkud pruga seče park po dijagonali ako ne misliš na samu okretnicu ali to je periferija parka i u pitanju je 30 metara. Kako je sada od Baštovanske ulice i tramvajskih koloseka koji su direktno uz nju pa sve do stambenih zgrada koje su prema Avali patk je slobodan, ne toliko širok ali dosta dugačak (avalski put - tržni centar) i potpuno bezopasan. Po tvom predlogu ceo park sa svih strana bio bi po svojoj periferiji opkoljen tramvajskim kolosekom.
 
Kakvi su planovi oko produzenja tramvaja Bulevarom ka Velikom Mokrom Lugu, tj. koliko je izgledno da se tramvaji krecu i "desno" od Ustanicke?
 
Dobrodosao komsija na forum.

Toga ne verujem da ce biti jer cemo pre docekati metro koji ce da li isao ispod ili iznad zemlje ici do ustanicke.Kao sto vidis tek za nekoliko godina ce siriti Bulevar od Cvetka do Ustanicke.Dakle nece skoro...
 
vucko":9p3vj05l je napisao(la):
Kao sto vidis tek za nekoliko dana ce siriti Bulevar od Cvetka do Ustanicke.
Немој да дајеш људима лажну наду :)
 
pogresih,sad cu sredim :)

Gledah nesto,ako bude metro u bulevaru i to cut and cover.Koje stanice bi ti recimo stavio?

Ja sam za Vukov Spomenik,Djeram,Lion(ka Batutovoj),Cvetkova Pijaca,Kluz i Ustanicka.Razdaljina stanica bi bila malo veca ali bi zato bila ogromna brzina a ne ovaj trip sa belamom na svakih 500 m stanice
 
@Вучко
Ако мене питаш:
Постављао сам ово и раније:
stanicebulevar.jpg

Станице на 500м имају смисла само у ужем центру. Ван њега 700-900м је ОК (то је макс. 350-450м до најближе станице).
 
Hvala na odgovorima. Iskreno, skoro svake godine se cuje po neka "informacija" o produzenju trase tramvaja duz Bulevara. Prosle godine je opstina pistila u javnost GUP Malog Mokrog Luga i po njemu se vidi da tramvaji idu do Jugopetrol pumpe (raskrsnice Partizanske i Smederevskog puta)



Cenite da od toga, cak i na duzi rok, nema nista?
 
са онаквим Булеваром ка ММЛ-у? не на дужи рок, него ни теоретске шансе нема за то
 
То се шири и протура трамвај-ЛРТ, званично до 2021. видећемо.
 
Vrh