Šta je novo?

Praznični i noćni režimi rada semafora

GOJE

Expert
Učlanjen(a)
15.04.2008.
Poruke
7.018
Pohvaljen
24.218
Lokacija
Dort Yol
Mislim da je već svima poznato koliko mrzim semafore, i koliko se zalažem za kružne tokove. Ali, hajde da vidimo šta se može učiniti sa ovim nužnim crveno/žuto/zelenim zlom:

1. Na svim magistralnim prilazima Beogradu postoje semafori, koji čine pravi nervocid (da tako kažem), naročito u smeru ka Beogradu poslednjih dana praznika i vikenda. Najpoznatiji su u Stepojevcu, Bariču, Umci, zatim na pančevačkom i zrenjaninskom, smederevskom putu... Nije preterivanje, jer svi koji su to iskusili znaju, kad kažem da kolone mogu da budu i preko 10km (Stepojevac), a čekanje pola sata. Takođe nije preterivanje ako navedem da svaki od tih semafora u navedenom terminu drži kao taoce desetine hiljada ljudi, pravi nenormalna zagađenja gasovima i bukom. Činjenica je i da u vreme najvećih gužvi, a semafor ne radi, kolona nema, a pešaci i automobili iz sporednih ulica zapravo nemaju većih problema. ZATO, bar u ovim navedenim špicevima, ISKLJUČITE *EBENE SEMAFORE!!!! ili im promenite režim. Kod ove promene režima važno je znati da trajanje zelenog signala mora da traje drastično duže (90 ili 120 sekundi), jer sadašnjih 30 izaziva ove ogromne probleme.

Voleo bih da znam da li iko ima neku moralnu primedbu na ovo, ili tehnički problem, ili finansijsku prepreku. Ja ne vidim.

2. Noćni režimi rada semafora u gradu. Vozeći se tako raznim gradovima, primetio sam zanimljivost, gde se (npr. u 21h) noću semafori isključuju iz redovnog režima (i samo signaliziraju trepćuće žuto), osim na najprometnijim raskrsnicama. Mislim da bi to apsolutno bilo poželjno i korisno i za Beograd.
 
Da li ti semafori na prilazima uopšte mogu da se kontrolišu daljinski?

Ili mora lično da dodje čika i preprogramira ga.

Živeli ham kružni tokovi nedeljom, noću i praznicima.
 
Milim da je bas to Trepcuce zuto svetlo krivac za veliki broj udesa u nocnim satima posto svi daju gas da prolete raskrsnicu, a niko ne obraca paznju da li ima prednost - Pogotovo kada je u pitanju raskrsnica dva bulevara ili nekih vecih ulica.

Sto se mene tice semafori su odlicna stvar samo ih treba sto vise automatizovati i prilagoditi realnoj situaciji u saobracaju, a ne isprogramirati jednom i ostaviti 20g.
 
Kao neko ko mora da prodje 14 semafora na 6 km Zrenjaninskog puta do skretanja za Borcu imas svakako moju podrsku, ali mislim da ti niko ovde nece ni dati razlog zasto je to tako. Jedina nedoumica koju imam je da li je u pitanju obicna glupost i nezainteresovanost, ili tu ima i namere da se vozaci nateraju da voze nepropisno (cesto se semafori lepo otvore kada ides 60-70 umesto propisanih 40-50) da bi mogle da se razrezu kazne kada im zatrebaju pare.
 
Trebalo bi uvesti dugmiće za pešake i senzore za automobile koji dolaze iz sprednih pravaca. Na putevima reda Pančevačkog puta ili Ibarske Magistrale previše bi bilo držati upaljeno žuto trpćuće svetlo a senzori za sporedne učesnike u saobraćaju bi radili isti posao samo što bi sve bilo bezbednije.

Žuto trepćuće svetlo bi moglo da se koriszti na manjim raskrsnicama po centru tipa Resavska i Kralja Milana ili kod Doma Omladine....
 
Definitivno postoje vrlo predvidiva i logična opterećenja na nekim saobraćajnim pravcima, krajem vikenda ili praznika.
Postoje i uska grla koja dramatično otežavaju situaciju tokom tih opterećenja.
Najčešći uzroci (Barič, Umka, Stepojevac...) su ultrakratki intervali zelenog svetla za automobile u smeru ka Beogradu.
Kad semafor ne radi, nema ni zastoja ni bilo kakvih drugih problema.

Koliki je finansijski trošak da se semafor isprogramira ili daljinski kontroliše da prati predvidive obrasce? Ako je to tehnički podržano - finansijski trošak je NULA! Ako nije tehnički podržano - jedna ekipica može da ih obiđe i pogasi tokom špica i kasnije upali. U tom slučaju trošak jednog auta i ekipe u njemu naspram troška hiljada zaglavljenih vozila i ljudi, takođe gravitira NULI.

Uz takođe mali trošak, semafori mogu i da se opreme tasterima za pešake, kakvih ima na daleko besmislenijim mestima po gradu (koje podržavam isključivo zbog bezbednosti dece, jer velika većina odraslih pešaka tu opciju ne koristi, a najveći problem su seniori koje ne zanima bilo kakva signalizacija).

Dakle, finansije nisu nikakav problem, samo je problem bar mrvicu uključiti mozak, naći malo energije i mrdnuti debele kancelarijske guzove.
 
Desavalo se da trepcuce zuto izazva saobaracajke na nbg kultura nam je na niskom nivou
Gaze ljude na zeleno recimo kod hotela jugoslavija poznanika udarilo majmun
Sta mu vrijedi sto je prelazio na zeleno u komi je vec 5 dana nadam se da ce se izvuci
I stavio bi na svaku znacajniju raskrnicu kameru
Da kad se ovako nesto desi moze lako utvrditi ko je kriv bez podmetacine koja je uobicajna
 
Trepćuće žuto nije uzrok nesreća, već divljanje. Sam si rekao da gaze ljude i na zelenom i na crvenom, pa što ne bi i na žutom.

Nije moja ideja da se svuda stavlja takva signalizacija, nego samo na onim mestima gde to ne ugrožava bezbednost, kao što je pešački prelaz na magistralnom putu. NBG bulevari nisu dobar primer.
 
NBGD bulevari su odličan primer gde treba postaviti kružne tokove. Samo treba voditi računa da se onemogući prolazak kroz kružni tok u skoro pravoj liniji koji je omogućen i kod opštine, a i u Blokovima (onaj mali u Nehruovoj).

Poenta je da se smanji brzina, a ne da se stane kao na semaforu.
 
Vrh