Šta je novo?

Marina ' Dunav' na ušću - Pristanište Beograd

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Ideja o izgradnji marine na samom ušću Save u Dunav mi se nameće svaki put kad vidim
kako izgleda Pristanište Beograd i sve ono oko njega, a koje ostavlja prvi i nezaboravan
utisak na sve strane turiste koji brodom dođu u Beograd.
Sa druge strane reke je totalno zapušteno i neiskorišćeno zemljište od samog ušća uzvodno prema Zemunu.

Prvo da postavim post br.17 od 28.Dec'06g.,koji se izgubio na jednoj opštoj temi -' Preuređenje dunavske obale' :

dragan 28.Dec'06g.":1jjtkydk je napisao(la):
Pošto će da se gradi nova Luka, mogli bi da izgradimo i novo Pristanište, da
se nebrukamo više.

Novo Pristanište Beograd ( po mojoj ideji :) ) treba da se izgradi na samom ušću:



GUP-om je predviđena "zelena površina",park.Nisu "videli" potencijal ove lokacije.
Taj prostor koristi Vojska ( Rečna mornarica ) kojoj uopšte nije mesto u centru grada.I neki splavovi, bez dozvola za rad.
Tu se nalazi sva infrastruktura zato što je to bila luka za titovu jahtu "Šumadinka",koja je prodana.

Mesto je idealno, jer mogu da se naprave vezovi i na Konjskom ostrvu ( 300m ), a ono poveže mostovima ili
pontonom sa obalom.
Turisti bi imali mnogo bolji doživljaj u parku i pogledu na Kališ, a pogotovu kad se izgradi Hotel "Dunav"
na samom špicu,gde sad nema ni keja ( opet moja ideja :) )



Vojsci treba oduzeti pravo korišćenja i napraviti idejni projekat za Novo Pristanište Bgd. na 4-5ha ( N.Bgd.) i
Konjskom ostrvu ( Zemun ), kao za marinu Dorćol.

Strani investitori će se "potući" na tenderu za ovu lokaciju , koja je jedinstvena na Dunavu.




Hotel "Dunav" može da se izgradi na špicu u sadašnjem vrbaku iza broda.Sa terasa hotela i staklene bašte
na krovu, turisti bi imali izvanredan pogled.

ue2.jpg


Novi hotel "Dunav" bio bi idealan za goste Centra "Ušće" .Mogli bi pešaka na posao ;)
-------------------------------------------------------------------------------

Tako sam pisao pre godinu dana, a sada se opet povela diskusija na ' Opera na uscu ... ' :

bigvlada":1jjtkydk je napisao(la):
Ne vidim šta gradski arhitekta vidi neponovljivo u špicu ušća.
To je desetak stabala, koja su gotovo uvek u mulju, starim lancima, raznoraznom
đubretu kao i vrbama koje nisu sečene zadnjih petnaest godina.
dragan":1jjtkydk je napisao(la):
maroplh1.jpg

.Marina ' DUNAV' ( trenutno u idejnoj razradi ) će da bude na Dunavu, tj. mora da bude na ušću.
Na toj lokaciji već postoji dobra infrastruktura, jer je tu nekad bila privezana titova lađa.
Zato se dva keja nikad nisu ni spojila - da bi bio šumarak za maskiranje.

Tu je sada Rečna Mornaraca u onom belom pontonu-stambenoj lađi, gde se prave terevenke
i večerinke vojnih penzionera, a noću vojnika koji je kao čuvaju.
Imaju i sportske terene, odbojka i košarka, koji su totalno propali, a zauzimaju lep plac.

To treba 'oterati' i izgraditi na špicu lux hotel sa terasom-vidikovcem na krovu, a marina
bi mogla da primi i 4-5 brodova da se gosti Beograda iskrcaju ko ljudi, a ne kao dosada.
Za taj i takav projekat ima odmah danas investitora, koji neće pitati za cenu.
Nenad":1jjtkydk je napisao(la):
A inace ideja marine je interesantna: objasni sta podrazumevas pod tim konceptom.
 
Da počnem sa 'Parkom prijateljstva' zato što lokacija zasada pripada njemu.

ПАРК ПРИЈАТЕЉСТВА

Урбанистички завод Београда ЈП. припрема анализу просторних и програмских могућности простора
који обухвата комплексе СИВ-а, Музеја савремене уметности и Парка пријатељства у Новом Београду.

parkprijateljstva1hk8.jpg


ПОЗИВАМО ГРАЂАНЕ
да својим идејама, предлозима и сугестијама имајући у виду изузетну атрактивност овог подручја, узму
активно учешће у реализацији овог пројекта.

Своје предлоге доставити Урбанистичком заводу Београда ЈП, на e-mail адресу:
parkprijateljstva@urbel.com
 
Ok kapiram ideju u osnovi i potrebu za tim mada mi nije bas jasno zasto ta lokacija. Mislim da nije neophodno da luksuzna marina za te potrebe bude bas na toj lokaciji tj moze se pomeriti jos malo uzvodno i da se uradi ista stvar a da se prostor oslobodi za operu. A mozda da se napravi neka kombinovana varijanta sa marinom i operom u okviru nekog kompleksa a da se park kod Siva privede nameni tj da se oplemeni i dodaju novi sadrzaji (ne grubo gradjevinski).
 
Igor":1qh3ohfv je napisao(la):
Ok kapiram ideju u osnovi i potrebu za tim mada mi nije bas jasno zasto ta lokacija.
Mislim da nije neophodno da luksuzna marina za te potrebe bude bas na toj lokaciji tj moze se
pomeriti jos malo uzvodno
marinavy8.jpg

Ta lokacija je građena za malo, ali dobro opremljeno pristanište.
Tu je nekad bio vez za jahtu od druga Tita i Rečnu mornaricu.
Ima već izgrađen kej oko 100met., trafo-stanica, vodovod,linija za parno grejanje
je u blizini kod restorana 'Ušće', izgrađena je raskrsnica i ulica do pristaništa.

Znači, to je već sada pristanište koje se ne koristi, osim što je tu vez za
pontonsku stambenu lađu od Rečne mornarice.
Na obali Vojsci, kojoj uopšte nije mesto u centru grada, pripada i dosta veliki
plac gde su sada bivša igrališta i ona kuća u kojoj je neka radnja ili sl.

Ta parcela ili više njih, koje sada koristi Vojska, kao i šumarak na samam ušću-špicu
može da se objedini u lokaciju za Marinu prve klase sa Hotelom i svim ostalim
sadržajima po najvišim evropskim standardima..... pošto je na odličnoj lokaciji.

Pošto je to već pristaniše nema nikakve logike pomerati ga uzvodno, radi izgradnje
bilo kojeg drugog objekta koji može da se gradi na drugom mestu.
Tu je mesto za Marinu i Hotel sa 5 zvezdica od 30sp. na mesto šumarka.
Tada će dolaziti jahte i brodovi bogataša koji su navikli na takve uslove.

A putničko-turističi brodovi koji sada pristaju sa druge strane iskrcavaće putnike
u park, a ne na šine i onakvu ulicu, da se brukamo prve sekunde kad izađu stranci.
 
koliko sam shvatio grad će da produži pristanište za brodove kod Kalemegdana, obnoviće se stari teretni lift koj će turiste voziti do Kosančićevog venca, rekonstruisaće se Đumrukana a nadam se uskoro i skloniti pruga, tako da otpada jedan argument.

Ovi turistički brodovi su izuzetno dugački i glomazni, ne znam da li ste videli proceduru kada mora da se okrene, gotovo da zauzme celu širinu Save. E sad, ako bi pristajao kod ušća, procedura bi bila još komplikovanija, morao bi da ide unazad i da se okreće. Znam da može da produži i okrene oko VRO, ali to nije dugoročno održivo rešenje.

Grad (ili i sam Dunav) će napraviti nasip od VRO do hotela Jugoslavija pre ili kasnije. Pričali smo već da su pokušali da očiste daj deo od taloga i da je Dunav to odmah popunio. Zašto se protiviti reci? Taj rukavac bi mogao ceo da se nameni marini, tj. od nasipa do vojnog pristaništa koje bi se preuredilo za rečni deo gsp-a. Pored pristaništa bi bila opera.

Ovakva marina bi mogla da prima brodove male i srednje veličine dok bi ove rečne krstarice nastavile da pristaju u Karađorđevoj.

Dakle, slažem se , ideja je odlična, ali uz malo tolerancije bilo bi mesta i za marinu i za luku i za operu. :)
 
Cini mi se da se ovde mesaju dva pojma: marina je mesto gde se brodovi kratkorocno ili dugorocno vezuju, da kazemo parking, ali za jahte i brodice. Pristaniste je ono sto imamo u Karadjordjevoj.
Meni se ideja marine kod Usca svidja, ali samo kao deo veceg komplexa hotela, shopping ulica i mozda nekog objekta koji bi se koristio u kulturne svrhe (pa izmedju ostalog i opera, ali bez limitiranja na iskljucimo operski repertoir).
Luka, tj. pristaniste stranih brodova je jako lepo leglo u Karadjordjevoj, samo treba da se uloze sredstva i da se sredi (kao i sve ostalo u Beogradu). Ako bi se pristaniste gradilo na Uscu, onda tamo nikakvoj marini nema mesta jer recni brodovi iziskuju prostor za manevar.

@bigvlada
Iako bismo mi to zeleli, nema izgleda da ce se pruga oko Kalemegdana uskoro seliti - u svakom slucaju ne pre izgradnje obilaznice oko Beograda i Panceva sa sve prugama (ukljucujuci i most kod Vince, a i nekoliko teretnih stanica). Na zalost...
 
poreenjewl9.jpg

link : http://maps.google.com/maps?q=Belgr...20.469761&spn=0.055416,0.173035&t=h&z=13&om=1

@bigvlada .. i kad se završi sve što je planirano u Karađorđevoj
biće mnogo bolje i lepše iskrcavanje preko puta u Marini Dunav, bolji pogled
na park, Tvrđavu i nove zgrade, a pogotovu Hotel - 'Svetionik Beograda'?

Sada je problem ulaz i izlaz tim brodovima, pogotovu ako ima saobraćaja na Savi, a ima ga.
Na slici se vidi da je Dunavac širi od Save, a nema toliko saobraćaja.
Nemoj da brineš o okretabnju brodova - to je mnogo jednostavnije kod ušća.
Odu malo uzvodno, okrenu i sa druge strane MRO -Konjskog ostrva se vrate.To nije problem.

Kad se izgradi elitna Marina, onda mora da se i održava Plovni put za nju i oko nje.
Znači, manji dežurni bager koji bi čistio određeni deo dna Dunavca i prodavao pesak.
To bi moralo da se radi pogotovu što sam planirao i rečno-morske brodove.
Slično se radilo kod Brodogradilišta kada su gradili takve brodove za izvoz.

@ Nenad ... Pristanište Beograd je ustvari samo jedan ponton koji lako može
da se prevuče preko puta u novu Marinu - pogledaj na slici ili linku.
Na obali ima samo neka kao Carina i valda frišop- praktično ništa.

'Parking' ili Zimovnik za jahte i jedrilice ( a to se debelo plaća) može da se radi uzvodno - ima mesta.
Tu bi bile i radionice za servis, pumpe za gorivo, suvi dok za izvlačenje sa dizalicom,.. itd.
A od špica uzvodno bi moglo da se parkira bar 4-5 brodova ( ako baš treba) da se nepreskače
kao sada u starom pristaništu iz jednog u drugi, pa i preko pruge .... strava.

3brodaqa9.jpg


Dosta za sada, a vi pogledajte šta rade na Dunavu u Beču i pogotovu Budimpešti.
Naša Marina Dunav sa hotelom 'Svetionik BG' mora da bude dvaput bolja od njih.
Imamo veću reku i bolje mesto, samo da se još 'dosetimo' ..... nastavak sledi o objektuma.
Beč : http://www.marinacity.at/index.php?mid=1
http://diepresse.com/home/leben/wohnen/304984/index.do?from=simarchiv

Budimpeša : http://www.marinapart.hu/index.php?area=flatbrowser&id_lang=2
 
Bio sam proletos na tom pristanistu. Samo pristaniste su sredili (izgleda isto kao i u Londonu), ali je sve ostalo uzas jer stvarno moras da preskaces prugu, i jos onda kada ide voz, ceka se zbog rampe, a stranci kulturni pa strpljivo cekaju :) Mislim da sam sa nekim Amerima jedno 10 minuta cekao: Cika Pera spustio lepo rampu i ceka voz (inace, neka teretna krntija iz Rumunije) i onda smo se nacekali zivi dok je voz prosao sa svojih 2,5 km/h. To je po meni trenutno jedini bez veze momenat pristanista u Karadjordjevoj, sve ostalo se super da srediti, a pogotovo ako se izgrade i liftovi i uredi sama Karadjordjeva ulica (sine, drvoredi, FASADE itd.).

Prednost ove lokacije je takodje i to sto je centar "samo da se popnes uz brdo". To mnogo znaci jer se stranci (citaj strane bake i deke) ne snalaze u gradu. Sa Usca bi morali da imaju organizovan prevoz do centra, pa onda uvek prelazenje Brankovog mosta itd. Ovako su odmah na licu mesta.

Sto se mene tice, ja totalno podrzavam gradnju na spicu Usca, a ta lokacija je zlata vredna i samo ceka da bude capnuta. A ove lokacije u Budimpesti i Becu ne mogu ni da pridju Uscu. Ni jedna nije u centru grada, a ona u Becu se nalazi pored autoputa.
 
Neko vec spomenu"hotel svetionik"na shpicu ushca..pa i ja sam o nechemu slichnom razmishljao...kada su odustali od Besixa navodno jer bi "pojeo"ceo blok 26(i ja ne verujem da je to pravi razlog..ali za ovu raspravu nevazno) meni ja na pamet pala lokacija shpica Ushca...gde bi zgrada takvih gabarita bila neshto kao svetionik...znam da mnogima tolika zgradurina deluje nezgrapno izolovano...mozda ne neshto toliko visoko ali u tom pravcu..znachi reda velichine"vishe od Bobicevih dominantnih blizanaca"..."zimovnik za vece jahte" bi u nekoj perspektivi mogao biti tamo gde je danas brodogradilishte,gde bi mogla biti Novobeogradska marina...
Ima mnogo stvari za taj prostor...oko SIV-a,hotela Jugoslavija,parka prijateljstva i muzeja savremene umetnosti a uz reke...mnogo stvari koje bi mogle da se urade jer po meni je to mozda i atraktivnija lokacija od famoznog Savskog Amfiteatra...tretirati sve to kao park,neshto kao "Beogradski Central park" po meni je besmislica...nit je Beograd Njujork niti ce ikada biti a taj prostor je danas totalno zapushten..muzej savremene umetnosti u sred nichega,kej ili zapushten ili ga nema.Meni nije jasno kako svi kukaju da nema zemljishta za gradnju na NBG a ovu bukvalno najatraktivniju lokaciju ne samo u gradu nego u celoj zemlji niko skoro ni ne spominje..ili parcele levo i desno od SIV-a(koje predpostavljam nisu deo parka).Daleko od toga da mislim da park prijateljstva ne treba da postoji ali ga treba urediti i svesti na neku razumnu meru.:)
Ja jesam za operu na NBG ali ne vidim logiku da se gradi na temeljima tog neizgradjenog muzeja..to nije uz reke...operu treba postaviti negde uz reku...ali ne na shpic ushca nego uz Savu negde izmedju muzeja zavremene umetnosti i Brankovog mosta.
 
hmm, trebalo bi izračunati koliko peska i mulja nanosi Dunav na tom mestu, ne verujem da je nov materijal isključivo pesak. Lako bi moglo da se desi da taj bager bude uposlen 24/7, pa onda buka, kamioni sa peskom, milina :)
Ipak je bolje sa nasipom.

Nenad je već pričao zašto se neće izmeštati pristanište pa da ne ponavljam. To sa okretanjem ne može da bude lakše u rukavcu, na Savi mora samo da se okrene za 180 stepeni, i za to mu treba dvadesetak minuta. Drugo, kakve su veze tog dela grada sa ostalim saobraćajnicama? Najbliža je stanica gsp-a kod SIV-a. Sem ako se opet ne asfaltira po parku.

Najveći problem sa Karađorđevom je pruga, ali ona će da leti kad-tad.

Mi nismo Aleksandrija a ni ušće nije Faros - sa dela NBGD-a (a u Zemuna) se više ne bi video Kalemegdan, kao ni budući Beograd 3 na banatskoj strani ako se na špicu izgradi nešto slično.

I tebi je glavni argument pogled putnika kada se iskrcaju? ;)
 
bigvlada":25uarnf3 je napisao(la):
hmm, trebalo bi izračunati koliko peska i mulja nanosi Dunav na tom mestu, ..
Nanosi vrlo malo, skoro ništa! ... zato što je to već kraj Dunavca u kojem je ostao talog.
Za TO nemoj uopšte da brineš, jer ima tu raznih rešenja kao 'potopljeni lukobran'.
Radio sam u firmi koja je bila svetski izvođač radova na vodi, specijalizovana za luke.
Eno sada radi kej u Zemunu - PIM, a nekad smo bili 4 na svetu po ugovorenim poslovima.
I to po američkoj proceni - 2 njihove firme i 1 japanska su samo bile ispred nas.

Nenad je već pričao zašto se neće izmeštati pristanište pa da ne ponavljam. To sa okretanjem ne može da
bude lakše u rukavcu, na Savi mora samo da se okrene za 180 stepeni, i za to mu treba dvadesetak minuta.
Samo sam napomenuo da bi brodovi mogli da pristaju i u Marini, a ostavimo
tur-operatoru da odluči gde hoće da pristane.... Okretanje brodova nije problem.

Drugo, kakve su veze tog dela grada sa ostalim saobraćajnicama?
Najbliža je stanica gsp-a kod SIV-a. Sem ako se opet ne asfaltira po parku.
Pa, jel to problem da se oformi još jedna stanica kod opere? ..Nije.
Neki prilaz operi bi morao da bude ili hoćeš da ideš na koncert po travi?

Najveći problem sa Karađorđevom je pruga, ali ona će da leti kad-tad.
Mi nismo Aleksandrija a ni ušće nije Faros - sa dela NBGD-a (a u Zemuna)
se više ne bi video Kalemegdan, kao ni budući Beograd 3 na banatskoj strani
ako se na špicu izgradi nešto slično.

I tebi je glavni argument pogled putnika kada se iskrcaju? ;)
Pa, neće valda jedna 'vitka' zgrada ( sa malim presekom) zakloniti pogled 360' stepeni?
Koliko ti onda sada zaklanja Ušće1? .. vidiš li ti uopšte nešto od njega? ... Smešno.:)

Šta je moj argumet za izgradnju Marine na špicu ušća piše u predhodnim postovima, a pisaće još.
Ti izgleda to i ne razumeš, ako me sada tako pitaš. .... potrudi se malo, nije teško.
 
kula33ej2.jpg


Evo ovako nešto ili slično - oko 25-30sp., a svetlo da sija non-stop na vrhu u bašti.

Ako imate, a sigurno imate, neku drugu sliku kule - možemo da kombinujemo.
 
Искрено, мени идеја о кули на ушћу баш безвезе. У околину Парка пријатељства, Музеја савремене уметности, ВРО-а, се кула, хотели и остала комерцијала никако не уклапа! То може да се гради на толико места по београду, а кула на овом месту баш боде очи!
Са друге стране, упечатљива опера би на овом бесту баш легла, са Калемегдана и воде би изгледала сјајно, не би овако штрчала, већ би се много боље уклопила у целокупан амбијент.

Што се марине тиче, мислим да за тим тотално нема потребе на овом месту. Све је извесније да ће се садашње бродоградилиште изместити и претворити у огромну марину,а онда је изградња марине на овом месту непотребна. Још кад се размотри поприлично лош положај (с обзиром на могућности за маневрисање по дунавцу, као и засипање корита) онда дилеме нема. Ако је до искрцавања, онда се може направити пристаниште на савској обали ушћа, преко пута садашњег у карађорђевој и готово - опера, парк мостић до вро-а, и лепота. Мислим да би изградња марине и куле на ушћу била концептуална, урбанистичка и визуелна катастрофа!
 
Све је извесније да ће садашње бродоградилиште .. ostati tu , jer je to privatno vlasništvo.

Ti 'ne vidiš' Marinu na idealnom mestu, a ja je 'vidim' - ne vide je ni nadležni za sada.
A sviđati se baš opera i mostići ... ok., različita razmišljanja. Pročitaj i temu o operi.

Ostali ti argumenti ne stoje i na njih sam već odgovorio. O ekonomičnosti neću ni da pišem.
-----------------------------------------------------------
ps

plankx0.jpg


Na nekim kartama je obeležena površina koju zauzima Vojska, ali ona je i veća.
Na ovoj nije prikazana zelenom bojom - nije park, kao i što nije.

Kada se donese Zakon o Glavnom gradu i zemljište pripadne sasvim pod grad
onda moram da odem u opš. N.Bgd. da vidim tačno koje su parcele u pitanju.

Znam da će opštinska arhitektica I.M. da se oduševi sa Marinom na ušću. :)
 
Meni nije jasno jedino kako moze jedan park da bude izdeljen na 100 delova i da se sve to smatra "Parkom prijateljstva"...to mi je tako bezveze i glup koncept...Bulevar Nikole Tesle je tu i ostace zauvek a postoji i put za kola koji razdvaja deo kod "vechne vatre"(tako se valjda zove?) od bloka gde je muzej savremene umetnosti.Na taj nachin "park "obihvata 3 potpuno zapushtee i fizichki razdvojene celine-Onaj oko SIV-a,blok 14 uz Dunav i shira okolina muzeja savremene umetnosti sa shpicom Ushca.Park Prijateljstva po meni treba da bude"trougao"izmedju Bulevara Nikole Tesle,Dunava i ex-hotela Jugoslavija,odnosno blok 14 sa gornje slike..i taj prostor uz reku je maltene velichine Belvila po povrshini...ako se pristojno uredi dovoljan je za "glavni" NBG park,a sve ostale prostore(shpic ushca,oko SIV-a i muzeja savremene umetnosti)treba koristiti kao veoma atraktivno gradjevinsko zemljishte(uz recimo manje parkove u okviru njih kao shto sam negde ovde prochitao u vezi ideje proshirenja muzeja savremene umetnosti,novih sadrzaja na tom prstoru i formiranja neke vrste "trga"oko novoizgradjenih objekata...tako da u nekoj slichnoj koncepciji je moguce i tu iskombinovati neki manji park).
 
dragan":3shk7bqx je napisao(la):
Све је извесније да ће садашње бродоградилиште .. ostati tu , jer je to privatno vlasništvo.

Ti 'ne vidiš' Marinu na idealnom mestu, a ja je 'vidim' - ne vide je ni nadležni za sada.
A sviđati se baš opera i mostići ... ok., različita razmišljanja. Pročitaj i temu o operi.

Ostali ti argumenti ne stoje i na njih sam već odgovorio. O ekonomičnosti neću ni da pišem.
Бродоградилиште је превише атрактивна локација за бродоградилиште :) и пре или касније ће га град откупити, или ће сам власник да продаје земшиште за изградњу новог Новог Београда...

Прочитао сам тему о опери још пре ове, али су главни аргументи које истичу противници изградње велике и упечатљиве опере то да Београд нема публилку!? Е, па господо, да смо мало више улагали у културу, данас би нам требало много више позоришта, опера, галерија... Можда је време мало и томе да се посветимо сада.

Што се тиче економичности, питање је да ли је опера баш толико непрофитабилна. Она сигурно не може директно да генерише велики профит, али би зато индиректно могла, од туиризма, реклама итд. У сваком случају, када би се гледао само профит, представе, опере, балете бисмо вероватно гледали напољу на бинама склепаним од грађевинских скела...
 
lepo sam rekao da će zgrada te veličine zakloniti pogled iz pojedinih uglova, ne iz svih. CK je u centru bloka i možeš da je obiđeš, ovo ne bi mogao.

Tvoje rešenje za operu podrazumeva asfaltiranje dela parka sa čime se duboko ne slažem.

Može da se izgradi još jedna autobuska stanica, ali bi morala da se uvede bar još jedna linija gsp-a. Uostalom stavi se u poziciju tur operatera, (pod pretpostavkom da su marina i ta kula završene), zašto bi brod pristajao tu? Koliko je taj deo grada daleko od spiska stvari koje vredi videti u Beogradu? Gde bi se parkirali autobusi koji bi nosili sve te turiste? Ako odluče da ostanu duže u Beogradu, zašto bi izabrali baš taj hotel umesto nekog drugog, kod kuće imaju mnogo hotela u visokim zgradama?

Ta zgrada bi zahtevala i proširenje ulice od nje do PC Ušće, što opet za sobom povlači smanjenje parkova kojih i onako imamo tako malo.

ovo rešenje sa potopljenim lukobranom mi deluje jako interesantno (naravno da bih više voleo da VRO ostane ostrvo), možeš li da malo detaljnije objasniš kako to funkcioniše?

Verujem da će na kraju Beograd imati 6 marina: NBGD (brodogradilište - pričali smo o njemu na temi o uređenju obala - stranci su uložili novac u mašine, firma je i dalje državna koliko sam shvatio - može da se pomeri), Ušće, Zemun, Dorćol, Ada i Ada Huja.
 
I kula i pristaniste i opera i postojeci muzej. Sve tu.
Smanjenje parkova kojih ima malo?
Beograd je sav u dzbunju i drvecu. Ko iz sume da je izrastao.
Dakle, sve da se gradi . Hotel Svetionik , 30 spratova, da bude malo vislji od Usca, ali ne preterano. velika opera sa prilazom sa Save, Kapetanija, uprava Marine, uz kulu - hotel prateci sadrzaji. Most do malog ostrva. Sve!
Ugrozava pogled? Ljudi , to nije argument.
 
Dragane, evo par ideja za kulu i marinu na ušću, jedina razlika je što bih ja ovo smestio na banatsku stranu, jednu zgradu na ostrvo Čaplja a druga dva iza kanala. Tamo ima dovoljno mesta a i nikome ne može da smeta njihova visina. Svi projekti su predviđeni za luku u Tokiju ali bi mogli bez problema da stanu i ovde. Naravno, dizajnirani su tako da mogu da izdrže jače zemljotrese i uragane, kojih mi ipak nemamo. Na Diskaveriju su bile emisije o Sky i Pyramid city-ju, mislim da svaki od njih može da primi 100.000 stanovnika, plus poslovni prostor i komercijalne sadržaje.


Bionic tower:


Sky city - npr. kako bi izgledao da ga gledaš iz Parka prijateljstva


ovo su osnovne dimenzije


Pyramid city - dobra stvar kod ovog projekta je što je predviđeno da stoji na pontonima, tj. ne mora da se krči šuma i nasipa zemljište


Cijena - sitnica, oko 15-20 milijardi dolara po projektu :)
 
Sa li bi mogli da stanu? Razlika u veličini između ušća i tokijskog zaliva je... uf... pa, zaliv je 900 km2, a ušće? A i ovo su sve ideje, ništa od ovoga nije bilo planirano za gradnju.

A slažem se sa tim da je kula na ušću apsolutno nepotrebna, da bi bola oči baš gadno
 
Kada je izgrađeno Ušće 1 takođe 'je bolo oči', pa su se oči navikle.
Zamisli sad kada bi ga srušili, tek to bi 'bolo oči'. ... ali ne ćemo. :)

Za izgradnju Marine su bitni kejovi i pontoni za pristan, radionice za servis,
pumpe za gorivo, suvi dok za izvlačenje sa dizalicom,..... itd.

Bilo bi lepo i korisno da ima i jedan hotel ili motel, bar od 2-3sp. za one koji neće da spavaju
u svojim jahtama i jedrilicama ili ako su mi plovila na remontu da budu blizu njih kada se ujutru probude.

Jar ti ljudi shvataju svoje jahte kao 'decu' i kada bi morali da biraju
između žene i jahte trebalo bi im tri dana da odluče koju će zadržati . :D
 
Ovo sve može, samo ne insistiraj na građevini od 50 spratova :)
 
Insistiram na Marini, a toliki objekat sam pomenuo jer drugi insistiraju na
reprezentativnoj građevini na samom šipcu, pa sam predložio hotel za brodovlasnike.

Objekti Marine ne moraju da budu uopšte visoki 1-2sp., a mogu biti urađeni bez stakla
već opekom, kamenom ili fasadnom ciglom da se uklope u okolinu.

Poenta je dovući strane jahte i njihove vlasnike u Beograd.
Oni sada nedolaze zato što nemaju bezbedno mesto za brodove, servis, snabdevanje
za putovanje, hotel sa pogledom na njihove jahte, ... itd., a cena tih brodova nije mala
i vlasnici su bogati ljudi koji bi potrašili koliko treba samo da budu zadovoljni uslugom.
 
slažem se da bi, šta god da se izgradi na špicu ušća, zgrada trebalo da bude od belog kamena, bilo da izgrade hotel kako ti hoćeš ili operu čemu se ja nadam (meni se najviše sviđa ona u Valensiji).

Tokijski zaliv jeste ogroman, ali i ovde ima mesta. Deo o kome govorim ima par kilometara prostora u kom god pravcu da pogledaš. Projekti za sky city i pyramid city su gotovi, ali čak ni u Japanu niko nema toliki keš. Ovde bi verovatno bilo jeftinije zbog blažih uslova (nemamo zemljotrese od 9 rihtera niti uragane) ali sam sva tri projekta naveo kao primer gde bi u Beogradu pored reke mogle da se grade izuzetno visoke zgrade (1000 metara) a da svojom veličinom ne zaklanjaju do sada izgrađene delove grada.

Beograd 3 na reci treba graditi u duhu Arcology ideje, ko je igrao sim city 2000 shvatiće iz prve, za ostale evo glavnih postavki i primera:

http://en.wikipedia.org/wiki/Arcology
 
@ bigvlada

Ti pišeš o nekoj vrlo dalekoj budućnosti. a ja o sledećoj godini :

Industrijski parkovi i slobodne zone - Mamac za strance
Nacrt zakona o industrijskim parkovima predložen je krajem prošle godine, a Zakon bi trebalo
da se usvoji u prvoj polovini 2008. godine. Nacrtom je predviđeno da država unapred finansira do 50 %
vrednosti troškova izgradnje sekundarne infrastrukture industrijskog parka.

To podrazumeva izgradnju saobraćajnica, elektroinstalacija, vodovoda, kanalizacija, gasovoda,
telekomunikacione mreže, i to u skladu sa standardima savremenih industrijskih parkova.
e-Kapija ceo text : http://www.ekapija.com/website/sr/page/144607

Marina je i planirana da bude Slobodna zona na površini od 8ha ( 400x200met.)
Ovakvim zakonom o kojem govori Ž.Ožegović, pred.opš.N.Bgd. moža da se uredi
i lokacija na njegovoj opštini - samo još da ga obavestim. :)
 
Vrh