Autoput Beograd - Sarajevo

Diskusije o razvoju u regionu

Moderator: Igor

trialin
Higher intermediate
Postovi: 1402
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 3:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 700
Pohvalio: 95

Autoput Beograd - Sarajevo

Postod trialin » Pon Jan 23, 2017 8:33 pm

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, razgovarala je danas sa ministrom komunikacija i transporta u Savetu ministara BIH, Ismirom Juskom, o projektu gradnje auto-puta Beograd-Sarajevo i rekonstrukciji pruge između dve prestonice.

Srbija i BiH su se saglasile da se auto-put Beograd-Sarajevo gradi, a u narednom periodu razgovoraćemo o detaljima realizacije, kao što su izrada prethodne studije izvodljivosti i načini finansiranja - rekla je Mihajlovićeva.

Jusko je naglasio da je ovaj projekat važan za brži ekonomski razvoj BiH, te da se očekuje da u narednih mesec dana bude poznata preliminarna trasa ovog auto-puta na teritoriji BiH, navodi se u saopštenju Ministarstva građevinarstva.

Mihajlovićeva i Jusko dogovorili su i da se u najkraćem roku formira zajednička radna grupa za projekat rekonstrukcije pruge Beograd-Sarajevo, koja će razmatrati i pitanje bržeg kretanja robe na železničkom graničnom prelazu izmedju dve zemlje.

Na sastanku održanom u okviru posete predsedavajućeg Saveta ministara BiH, Denisa Zvizdića, dogovoreno je i formiranje radne grupe Srbije i BiH koja će se baviti pitanjem održavanja mostova koji spajaju dve zemlje, a ima ih ukupno 11.

Mihajlovićeva i Jusko razgovarali su i o pripremi Sporazuma o izgradnji i uspostavljnju zajedničkog graničnog prelaza na mostu Ljubovija-Bratunac i o saradnji u oblasti vazdušnog saobraćaja.

Takođe je dogovorena intenzivnija saradnja dva ministarstva u suzbijanju sive ekonomije u oblasti drumskog prevoza putnika.

http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/miha ... ao/r2qyz8d
Pohvale za post: 3
spatiotecte
Expert
Postovi: 7657
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3750
Pohvalio: 878

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod spatiotecte » Pon Jan 23, 2017 9:33 pm

Projekat na veoma dugackom stapu.
Pohvale za post: 1
Earthmoving
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1996
Pridružio se: Pet Jan 22, 2016 11:32 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 2130
Pohvalio: 1167

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod Earthmoving » Pon Jan 23, 2017 9:49 pm

Slazem se sa Spatiom, o ovome se moze pricati tek kad autoput stigne do Pozege, a to nece biti bar jos 3 godine. Ali dobro je sto je trialin otvorio temu, pa da lagano pratimo razvoj dogadjaja.
Govori istinu i dobro barataj lukom i strelom
Pohvale za post: 1
medjutim
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1240
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 10:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 379

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod medjutim » Pon Jan 23, 2017 11:40 pm

Ne bi me iznenadilo da su čekali s putem do Požege da bi probali da izvuku neke pare za put do Sarajeva, kad već niko ne da za put do CG..
varos kapija
Intermediate
Postovi: 343
Pridružio se: Čet Okt 04, 2007 3:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 244
Pohvalio: 137

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod varos kapija » Čet Feb 16, 2017 9:47 pm

Osam potencijalnih ruta za autoput Sarajevo-Beograd
...
Jusko je kazao da će konačna odluka o tome biti doneta nakon sastanka sa investitorom u Turskoj, koji će se održati najkasnije za mesec dana, nakon čega će biti definisana i ruta.
...

http://www.ekapija.com/website/sr/page/1672661/Osam-potencijalnih-ruta-za-autoput-Sarajevo-Beograd
Живојин Мишић
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 30
Pridružio se: Pet Jul 29, 2016 1:12 am
Kontakt:
Pohvaljen: 15
Pohvalio: 1

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod Живојин Мишић » Pet Mar 24, 2017 12:48 am

Мишљења сам да назив теме треба да буде Пожега - Сарајево.
Наслови који садрже реч "аутопут" треба изменити у "ауто-пут".
Не би било лоше да се на неки начин називи тема у вези коридора истакну од осталих (додатком неких симбола поред постојећих назива).


Љајић: Соразум о царинској унији имао би велики значај


БЕОГРАД - Споразум о царинској унији између држава региона имао би несумњиво веома велики значај, изјавио је данас потпредседник владе и министар трговине Расим Љајић, прецизирајући да би то пре свега значило слободан проток људи, веће инвестиције и већу запосленост.

Гостујући на Пинк тв, Љајић је објаснио да би, уз уважавање професионалних критеријума, то практично значило да би пословни људи могли да раде у било којој земљи региона без разних перипетија које сада имају.

Министар каже и да би то апсолутно зачило повећање запослености, јер би дошло до повећане мобилности радне снаге.

"То аутоматски значи веће инвестиције, веће инвестиције повлаче запосленост. За велике компаније ми смо појединачно исувише мала тржишта. Они ће радије доћи на тржиште са 20 милиона људи, пре него на тржиште од четири, пет или шест милиона", јасан је Љајић.

Веће инвестиције, већа запосленост, осим тога и већи капацитети српске привреде, као и већа конкурентност наше привреде.

"Апсолутна корист за сваку појединачну земљу, за нас као највећу економију и највећа је корист", казао је.

У прилог заједничког тржиста земаља региона, Љајић је подсетио на искуство које Србија има са спорзумом ЦЕФТА од пре десет година.

"И, ако погледате резултате, то више није ствар ни утиска ни перцепције. Извоз је повећан 75 одсто унутар земаља чланица ЦЕФТА откада је тај споразум ступио на снагу. Вредност извоза земаља чланица ЦЕФТА је такође значајно повећана према трећим тржиштима. Ми смо имали суфицит пре десет година од 1,1 милијарду долара у трговини са земљама ЦЕФТА споразума", казао је Љајић.

Прошле године, истакао је, наш суфицит је био 2,1 милијарда долара, што је за милијарду или дупло више.

" Према томе, огромна је корист од овог споразума. Свака од тих земаља видела је бенефит од споразума о слободној трговини. Уколико имате највећу трговину, логично је да имате и највећу корист", навео је.

Србија, каже, није у потпуности искористила своје потенцијале и наша је жеља да још више олакшамо трговину и промет и људи и робе и капитала.

" Рецимо, Албанија извози 40 одсто мање од својих потенцијала у ЕУ. Босна и Македонија извозе 33 одсто мање од онога што би реално могли. Ми и ЦГ извозимо 27 одсто мање од онога што би смо могли", навео је министар и додао да још увек имамо те ванцаринске баријере, још увек постоје препреке.

Управо зато је премијер Александар Вучић изашао са овом идејом да у потпуности отворимо тржисте и створимо заједничко тржиште међу свим овим земљама.

Упитан докле се стигло са пројектом аутопута који би повезивао Пожегу са Вишеградом, а потом Сарајевом и даље, Љајић каже да се о том пројекту разговара дуже од годину дана.

"Турска је изразила спремност да учествује у ко-финансирању тог пројекта, тј. финансирање главног, генралног пројекта, па да заједно тражимо даље инвестиције.

Најпогоднија деоница, рута, била би ова од Пожеге до Вишеграда, пошто ћемо деоницу до Пожеге изградити нашим средствима на Коридору 11. Преостаје тај део од 60 километара до Вишеграда. Са друге стране, у Босни нажалост још увек нема сагласности да ли ће тај аутопут, заправо њихова деоница, ићи од Сарајева преко Горажда до Вишеграда. Појавио се предлог да иде преко Тузле. Ми чекамо одлуку сарајевских институција, ми смо спремни да уђемо у тај пројекат
", рекао је Љајић.

Иначе, на састанку премијера Западног Балкана, који се одржавају у оквиру Берлинског процеса, споменуто је неких 13 пројеката чија је укупна вредност око 825 милиона евра.

На опаску да се о томе говори три године и да је Вучић изнео да три године причамо о Нишу, Приштини, Драчу, а да од тога, за сада, нема ништа, Љајић каже да управо због тога страхује, јер људи не виде конкретне бенефите и предности нашег приступања ЕУ.

Зато, додао је, пада и подршка евроинтеграцијама.

"Мене је страх да се и ови састанци не обезвреде, да људи не изгубе поверење и у ове самите уколико не виде да се тај пут бар почне радити, уколико не виде било шта, школу, болницу, било какав заједнички регионални пројекат који може бити од интереса за све људе овог региона", рекао је.

Према томе, истакао је Љајић, ЕУ је овде на потезу.

"Они су направили огромне грешке. Овај замор о проширењу је свакако утицао да падне подршка у појединим земљама према ЕУ интеграцијама, што је јако лоше. Европа не би смела да направи другу грешку, да сад кренемо у серију оваквих самита, који не доносе конкретну корист или да људи не могу да виде или осете ту корист", прецизирао је Љајић.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%B0%D1%98
Drakche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1510
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 578
Pohvalio: 830

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod Drakche » Pet Mar 24, 2017 5:09 am

Nekako je logicno da BiH dobije auto-put ka jugo-istoku preko Uzica, Pozege, Nisa. Njihova najbrza veza ka zapadu bi bila Sarajevo, Banja Luka, Zagreb, a ima i onaj E73 Sarajevo, Osijek, Budimpesta, ali to je na dugacnkom stapu.
msksim1
Novice
Postovi: 28
Pridružio se: Ned Feb 19, 2017 10:13 am
Kontakt:
Pohvaljen: 23
Pohvalio: 6

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod msksim1 » Ned Mar 26, 2017 9:33 pm

Вожд
Advanced
Postovi: 4511
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3488
Pohvalio: 3380

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod Вожд » Uto Mar 28, 2017 10:20 am

varos kapija
Intermediate
Postovi: 343
Pridružio se: Čet Okt 04, 2007 3:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 244
Pohvalio: 137

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod varos kapija » Uto Apr 18, 2017 9:21 am

Predstavljen najpovoljniji pravac brze ceste Sarajevo-Beograd - Izgradnja 113,4 km preko Prače košta oko 1 mlrd EUR

Varijante koje su rađene za računsku brzinu od 80 kilometara na sat su jeftinije u odnosu na varijante za 100 kilometara na sat, iako su većih dužina, ali su objekti znatno kraći. Preporuka je da se drži puni profil brze ceste, ali primjene ograničenja za brzinu od 80 kilometara na sat - navode eksperti u studiji.

http://www.ekapija.com/website/bih/page ... 1-mlrd-EUR
mekbejn
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4161
Pridružio se: Uto Jul 13, 2010 9:01 am
Lokacija: 44.835749,20.411082
Kontakt:
Pohvaljen: 1229
Pohvalio: 4523

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod mekbejn » Sre Apr 19, 2017 12:12 pm

pa put sa ogranicenjem od 80 km/h vec imamo :D
Relja: Srbin je u 19. veku pronašao obrtno magnetno polje, a u 21. je izumeo parkiranje u kružnom toku.

http://www.kia-klub.in.rs/
Galeks
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1554
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 4:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 772
Pohvalio: 343

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod Galeks » Sre Apr 19, 2017 1:36 pm

Rekao bih, sta ocekujes od Bosanaca, ali bilo bi previse :) :P
AVE Beli
Pohvale za post: 1
miki_ns
Intermediate
Postovi: 427
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 227
Pohvalio: 107

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod miki_ns » Pet Apr 21, 2017 12:10 pm

Pa dobro rekli su za računsku brzinu od 80 km/h to znači da bi efektivno putovanje trajalo kao da ste od BG do SA putovali konstantno 80km/h. Danas ni na jednom putu koji ima ograničenja DO 80 km/h to nije moguće postići. Dakle treba vam put koji će većim delom imati više od 80 ili 100 km/h, a samo na najzahtevnijim delovima do 80 km/h da bi stvarno postigli tu računsku brzinu.
Pohvale za post: 2
varos kapija
Intermediate
Postovi: 343
Pridružio se: Čet Okt 04, 2007 3:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 244
Pohvalio: 137

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod varos kapija » Uto Jun 20, 2017 9:29 am

Na sastanku ministra komunikacija i saobarćaja BiH sa resornim ministrima iz Republike Srpske i Federacije BiH, koji je održan u ponedeljak (19. juna 2017. godine) u Sarajevu, ponovo nije postignut dogovor o trasi kojom bi trebalo da se gradi brzi put Sarajevo – Beograd.


http://www.ekapija.com/news/1794131/i-d ... vo-beograd
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 988
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 476
Pohvalio: 986

Re: Autoput Beograd - Sarajevo

Postod Kokos » Uto Jun 20, 2017 11:04 am

Kako nije? Pa jel ga nacrtao Vučić?
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/

Povratak na “Regionalni razvoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gosta