Šta je novo?

Novi Sad - Zrenjanin - Temisvar

STELLANOVA

Beginner
Učlanjen(a)
27.12.2011.
Poruke
59
Pohvaljen
1
Lokacija
San Francisco / California
Pozdrav,

interesuje me da li negde postoji plan za zeleznicko povezivanje Novog Sada sa Temisvarom preko Zrenjanina? Dok sam se interesovao o ovoj ideji dosao sam i do informacije da uopste ne postoji zeleznicka veza Novog Sada sa Zrenjaninom sto je dosta cudno ako se ima u vidu industrijska moc Zrenjanina u proslom veku i blizinu Novog Sada i Dunava za transport robe. Od Novog Sada do Temisvara putem ima 150Km, dakle manje od 2h opustene voznje ili 90min vozom. Da li negde postoji neki plan za izgradnju ili predlog?

Potreban je samo jedan most preko Tise i dodavanje 2 trake na vec dosta sirokom putu.

Hvala na odgovorima.
 
Stellanova, postoji železnička veza Novog Sada i Zrenjanina, samo nema putničkog voza.. pruga ide od Novog Sada do Orlovata, gde se spaja s prugom Zrenjanin - Pančevo..

Postoje neke ideje o mostu preko Tise između Bečeja i Novog Bečeja, čime se ne bi postigla bitno bolja veza između Novog Sada i Zrenjanina, ali bi veza Novi Sad - Kikinda (i dalje Temišvar) bila vrlo efikasna..
 
Da da, ali to je vise od 20Km duzi put i u dosta losijem je stanju. Ako se pogleda mapa moze se doci do zakljucka da je Novi Sad - Zrenjanin - Temisvar dosta zahvalana trasa zbog malo naselja i sela kroz koje prolazi. Put Novi Sad - Zrenjanin fakticki ne prolazi ni kroz jedno naselje.

Opravdanost puta (pruge) je nesporna ako se uzme u obzir aerodrom u Temisvaru, preko 20 000 italijanskih kompanija kojima bi ta veza bila najbrzi i najbolji nacin transtporta do Italije...

Vazno da gradimo "koridor 11'' :( ....
 
čekaj, pa koridor 11 i ide na to da se poboljša postojeća pruga Beograd - Temišvar, što je bitno jeftinije od izgradnje nove pruge..
 
Treba razvijati i druge delove Srbije. Zasto sve mora da ide preko Beograda?

Komplet auto put Novi Sad - Zrenjanin - Temisvar ne bi kostao vise od 100 000 000e. Ima manje od 100km i sve je ravno da ravnije ne moze + potreban je samo jedan most pored postojeceg na Tisi.

Razvoj tog dela Srbije bi bio mnogo izvesniji i brzi sa jednom takvom saobracajnicom (pruga + autoput ili magistrala).
 
auto put novi sad zrenjanin bi imao smisla, ali posle zrenjanina saobraćaj je maltene mrtav.
 
Autoput ili motoput Novi Sad - Zrenjanin je ozbiljna potreba.

Što se pruge tiče, mislim da je bolje srediti ovo što već postoji, ili premostiti Tisu kod Bečeja da se skrati postojeći put i napravi alternativa.

Ustvari ja nešto ne verujem ni da će pruga i put Beograd - Temišvar u bližoj budućnosti biti isplativa investicija, a kamoli deo od Zrenjanina do granice.. iza Žitišta možeš povremeno da naiđeš na pecaroše, i tek poneka kola koja idu za Crnju, put nije bogzna kako dobar ali stvarno ne vidim da je potreban bolji..

ako je i do razvijanja tog kraja, mnogo je bolje raditi put od Zrenjanina ka Novom Sadu, Kikindi i Pančevu/Beogradu, za tim već ima potrebe..
 
Novi Sad - Zrenjanin svakako! Tu bi jedan motoput bio odlično rešenje.

Za sve ostalo nema ama baš nikakve potrebe. Teren možda jeste ravan ali bi cena eksproprijacije bila ogromna, zapravo ona je uvek nekoliko puta veća nego cena same gradnje puta.

Nova pruga je ponajmanje potrebna, prvo da se obnove stare. Ono što je potrebno je elektrifikacija postojeće pruge Pančevo - Vršac - Temišvar i izgradnja železničke obilaznice oko Beograda sa mostom kod Vinče. To rešenje bi bilo sasvim dovoljno za sve potrebe železnice, uz gradnju drugog koloseka Novi Sad - Inđija. Sve ostale investicije bi trebalo usmeriti na kapitalni remont postojeće železničke infrastrukture, koja je u očajnom stanju, pa tek kada se sve glavne pruge u Srbiji dovedu u tip-top stanje onda treba možda otvarati temu o novim prugama, ako za to ima i potrebe (a prema Rumuniji svakako neće biti, osim onog što gore već napisah).
 
Verovatno vam je promaklo ali je cinjenica na u okolini i u Temisvaru i Aradu posluje preko 20 000 italijanskih preduzeca, toliko ukupno stranih firmi nema u celoj Srbiji. Proverena je informacija da su italijanske firme bile spremne da delom finansiraju auto put i prugu jer bi im isti snizili troskove poslovanja i vratili pare kroz 10 godina. Sve je stopirano tj. nije ni zapoceto jer ne postoje projekti niti zainteresovanost vlasti na republickom nivou za tako nesto...

Temu sam i postavio da bi dobio informacije od nekoga ko je mozda upuceniji i postojanju projekta ili planova za tako nesto u proslosti (vreme SFRJ).
 
Koliko ja znam, Italijani/Rumuni koriste pravac BG - PA - VŠ - Temišvar, koji je u odličnom stanju. Možda bi zaista izgradnja puta NS - ZR - Temišvar preuzela dobar deo putnika. Koliko ja znam, tunel Iriški venac i "Sremska dijagonala" su u stvari deo ovog planiranog pravca odnosno povezivanje zapadne granice Srbije sa Temišvarskom regijom.
 
Jeste planiran ali od novca od prodaje Telekoma, dakle nista od toga :(

Taj pravac koji spominjes je dosta naporan i problematican, prolazi se kroz ceo Beograd i Pancevo da bi se izaslo na auto-put. Mislim da je u interesu Beograda da se saobracaj sa tog pravca preusmeri na Zrenjanin - Novi Sad. Sve sada ide preko Pancevackog mosta :(
 
Most Zemun - Borča će deo toga popraviti.
Da se razumemo, nisam ja protiv izgradnje ovog pravca, samo mislim da to trenutno nije realno. A i kad bude, Iriški venac bi trebalo da bude top prioritet u okviru celog puta.
 
STELLANOVA":k61k8hc2 je napisao(la):
Verovatno vam je promaklo ali je cinjenica na u okolini i u Temisvaru i Aradu posluje preko 20 000 italijanskih preduzeca, toliko ukupno stranih firmi nema u celoj Srbiji. Proverena je informacija da su italijanske firme bile spremne da delom finansiraju auto put i prugu jer bi im isti snizili troskove poslovanja i vratili pare kroz 10 godina. Sve je stopirano tj. nije ni zapoceto jer ne postoje projekti niti zainteresovanost vlasti na republickom nivou za tako nesto...

Nije promaklo, pa upravo taj podatak se i koristi u lobiranju za priznavanje koridora 11 za zvanični evropski koridor... ali tim italijanskim firmama nije potreban autoput za Novi Sad, kao ni pruga, koliko veza ka Beogradu i dalje ka Baru ili Veneciji.

Ne verujem u te priče kako država i vlasti nisu zainteresovani da uzmu pare koje im se nude da nešto naprave, obzirom da se kod nas samo i rade projekti koje neko sa zapada plati ili kreditira. Odsustvo projekta je već druga stvar..
 
mekbejn":7h9tw48x je napisao(la):
Koliko ja znam, Italijani/Rumuni koriste pravac BG - PA - VŠ - Temišvar, koji je u odličnom stanju. Možda bi zaista izgradnja puta NS - ZR - Temišvar preuzela dobar deo putnika. Koliko ja znam, tunel Iriški venac i "Sremska dijagonala" su u stvari deo ovog planiranog pravca odnosno povezivanje zapadne granice Srbije sa Temišvarskom regijom.

90% Italijana koristi pravac preko Mađarske direktno na Arad i Temišvar, jer je neuporedivo brži. Put preko NS nema veze sa Italijanima.
 
medjutim":3dwdryhl je napisao(la):
Nije promaklo, pa upravo taj podatak se i koristi u lobiranju za priznavanje koridora 11 za zvanični evropski koridor... ali tim italijanskim firmama nije potreban autoput za Novi Sad, kao ni pruga, koliko veza ka Beogradu i dalje ka Baru ili Veneciji.

Ne verujem u te priče kako država i vlasti nisu zainteresovani da uzmu pare koje im se nude da nešto naprave, obzirom da se kod nas samo i rade projekti koje neko sa zapada plati ili kreditira. Odsustvo projekta je već druga stvar..


Za to povezivanje je potreban jos jedan most na Dunavu + dosta komplikovano ukljucivanje na auto put. Ne znam zasto bi ima bilo potrebno to sto pricas jer od Temisvara do Bara ima 700km dok od Temisvara do Trsta ima 760Km. Problem je u tome sto ovdasnji politicari ne zele tu vezu jer bi se time favorizovao koridor 4 i niko ne bi isao kroz Srbiju i koridor 10.

Sto se tice projekata to je i problem kod politicara jer za projekte treba vreme i znanje a toga nema dovoljno ili bar u meri u kojoj je potrebno da bi se veliki projekti pravili.

GOJE":3dwdryhl je napisao(la):
90% Italijana koristi pravac preko Mađarske direktno na Arad i Temišvar, jer je neuporedivo brži. Put preko NS nema veze sa Italijanima.

Ovo nema nikakve logike niti je tacno (nekoliko kolega imam iz Temisvara). Ne znam zasto mislis da bi neko iz Italije isao okolo, od Trsta do Temisvara ima 760Km ako se ide preko auto puta Beograd - Zagreb:

http://maps.google.com/maps?saddr=B...A&vpsrc=6&mra=dpe&mrsp=1&sz=8&via=1,2&t=m&z=7

Dok preko Madjarske ima 860Km i put je dosta losiji.

http://maps.google.com/maps?saddr=B...&vpsrc=0&mra=dvme&mrsp=2&sz=7&via=1,2&t=m&z=7
 
STELLANOVA":3q9qqmjx je napisao(la):
Za to povezivanje je potreban jos jedan most na Dunavu + dosta komplikovano ukljucivanje na auto put. Ne znam zasto bi ima bilo potrebno to sto pricas jer od Temisvara do Bara ima 700km dok od Temisvara do Trsta ima 760Km.

Ako neko šalje robu u Trst, stoji.

A kolika je razdaljina do Barija, Napulja, Peskare, Sicilije, pa i Rima? Da ne pričamo o razdaljini do država iz kojih se uvoze sirovine brodom.

Svrha takve pruge ne bi bio prevoz ljudi koliko robe, a za to trasa koridora 11 može da ima dosta prednosti, pre svega moguću konačnu nižu cenu i kraće vreme transporta.

STELLANOVA":3q9qqmjx je napisao(la):
Ovo nema nikakve logike niti je tacno (nekoliko kolega imam iz Temisvara). Ne znam zasto mislis da bi neko iz Italije isao okolo, od Trsta do Temisvara ima 760Km ako se ide preko auto puta Beograd - Zagreb:

ja prvi bih pre išao preko Mađarske i Slovenije, jer ima dva granična prelaza manje, a pošto se autopiut plaća vinjetama, konačna cena nam se nikako ne isplati. Putarina od Zagreba do granice sa Srbijom je 15 evra za kola. Dodaj tome putarinu u Srbiji, prolazak kroz Beograd, dve granice i stanje srpskih puteva, sasvim dovoljno.

I to sve ako zanemarimo avion..
 
Kompletna italijanska industrija je na severu, nema smisla iz Rumunije nesto slati u Bari ili Napulj ako postoji veza sa Trstom. :)

Sto se tice drumskog saobracaja vidim da nisi pogledao linkove koje sam postavio, nigde se ne ulazi u Beograd. Putarina je samo 15e. Dok je kod Madjarske varijante potrebno ici i preko Slovenije gde su putarine jos skuplje + vinjeta za Madjarsku.

Takodje nisi pogledao kakav je put kroz Madjarsku i koliko je malo auto puta koriscenjem te trase sto znaci skoro 2h duzi put.
 
mislim da ova tema nema poentu pošto bi realno trebalo da se spoji sa temom sremska gazela odnosno putem šabac - sremska mitrovica - novi sad - zrenjanin


dalje stellanova želiš da kažeš da samo sever italije vredi a da ostatak ne valja ništa?!

to je u krajnju ruku smešno.

ako si ikada vozio kolima budimpešta - novi sad mogao si do segedina da primetiš dosta rumunskih registracija, a posle da primetiš da više ih nema. hoću da kažem da iako je put kroz srbiju i hrvatsku kraći, rumuni ipak biraju put koji je jeftniji.
 
Da to hocu da kazem. :) Ziveo sam tamo dosta dugo i znam da je 80% industrije i firmi na severu. Jug je bedan i siromasan i jedino sto vredi jeste kulturnog i istorijskog znacaja a ne ekonomskog. ;)

Inace put preko Madjarske je skuplji i duzi fyi. ;) Proveri cenu putarine u Sloveniji + Madjaskoj i uporedi sa cenom putarine kroz Cro i Ser. ;)

Da ti olaksam, cena vinjete u SLoveniji je 15e (najjeftinija - 7 dana) + Madjarska 9.91e (2975 forinti) sto na kraju izadje oko 25 evra.
 
STELLANOVA":2y7h4t4p je napisao(la):
Kompletna italijanska industrija je na severu, nema smisla iz Rumunije nesto slati u Bari ili Napulj ako postoji veza sa Trstom. :)

uglavnom jeste na severu, ali ovo sa sirovinama ostaje..

STELLANOVA":2y7h4t4p je napisao(la):
Sto se tice drumskog saobracaja vidim da nisi pogledao linkove koje sam postavio, nigde se ne ulazi u Beograd.

Na putu koji si postavio ne ulazi se u Beograd već u Novi Sad (manje gužve ali svejedno prolazak kroz grad), ali mislim da je to sporija deonica nego autoputem kroz Beograd. Na stranu što se inače i ne ide ucrtanim putem preko Jaše Tomića gde granični prelaz nema status međunarodnog prelaza, nego preko Srpske Crnje i Jimbolie. Za Arad stoji da Beograd nije usput, ali za Arad je varijanta preko Mađarske još povoljnija.

STELLANOVA":2y7h4t4p je napisao(la):
Putarina je samo 15e. Dok je kod Madjarske varijante potrebno ici i preko Slovenije gde su putarine jos skuplje + vinjeta za Madjarsku.

Pretpostavljam da bi ovde bila reč o nekom ko zbog posla ide relativno često. S druge strane, 15 evra Zagreb - granica + deo puta kod nas + desetak evra od Zagreba do Rijeke + tunelarine ili kako se već zovu..

STELLANOVA":2y7h4t4p je napisao(la):
Takodje nisi pogledao kakav je put kroz Madjarsku i koliko je malo auto puta koriscenjem te trase sto znaci skoro 2h duzi put.

Znam da su mađarski autoputevi zvezdasti i to nije sporno, ali i pored svega toga mislim da je veće cimanje srpskim neautoputevima i uz tri prelaza granice (ne dva, zabrojao se malopre) koje ne računaš u utrošeno vreme.

I pored svega toga nisam baš ubeđen da bi kompletan saobraćaj iz Italije do Temišvara zasluživao autoput. A ni u Zrenjaninu još nikad nisam čuo da imaju nešto mnogo Italijana u prolazu, osim na Carskoj Bari..
 
@stellanova

- Putarina kroz Sloveniju se plaća u obe varijante, pa ima smisla porediti isključivo mađarsku vinjetu, i putarine kroz RS i HR. Razlika u ceni je jako velika, (mada nije presudna u izboru trase).
- Kilometraža od Trsta do Temišvara nije jedina merodavna, već možemo da uzmemo generalno sever Italije, severozapad Rumunije (gradovi Temišvar, Arad, Kluž...). Put kroz Mađarsku je sve samo ne loš. U satima se sigurno stigne brže zbog manje čekanja na granicama.
- De fakto dokaz je taj što na Rumunskim putevima postoji ogromna (ali stvarno ogromna količina vozila sa italijanskim tablicama, sve do deonice Temišvar-Vršac, kada jednostavno nestaju, jer 90% ide preko Mađarske.
 
Ova tema je postala aktuelna, jer je potpisan "Mеmorandum o razumеvanju o izradi planskе i tеhničkе dokumеntacijе za projеkat izgradnjе auto-puta Bеograd - Zrеnjanin i Zrеnjanin - Novi Sad".
https://www.mgsi.gov.rs/lat/aktuelnosti ... novog-sada

Kada se izgrade obe deonice koje povezuju ZR sa BG i NS, sledeći korak bi bila veza sa Temišvarom.
Naravno, to bi moralo da se dogovori sa Rumunijom, tj. kakav put bi trebalo graditi.
 
Više se pominje put za Temišvar preko Vršca. Dva puta se neće sigurno raditi a saobraćaj na ruti Zrenjanin - Temišvar nije dovoljan ni za motoput a kamoli nešto više. Ceo prostor istočno od Zrenjanina se ubrzano prazni, a prosek starosti stanovništva je verovatno veći od republičkog proseka.

Predlog za admina: napraviti podsekciju budući projekti/maštarije. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701772#p701772:txgiww53 je napisao(la):
milaki990 » 24 Jan 2020 07:32 am[/url]":txgiww53]Više se pominje put za Temišvar preko Vršca. Dva puta se neće sigurno raditi . . .
Da, do sada se pominjala trasa preko Vršca, ali pošto je odlučeno da se gradi autoput BG-ZR, onda je ustvari odabrana ta trasa do Temišvara, pogotovu što ona više odgovara NS i Vojvodini.

A, pošto će se graditi i autoput E70 - Ruma - Novi Sad (Fruškogorski koridor), onda je to veza sa NS-ZR.
Nije bitan "prostor" do granice, već veza sa Temišvarom i okolinom gde ima hiljade italijanskih firmi.
 
Како је Петровбечкерек важнији центар, има више смисла да ауто-пут за Румунију пролази преко њега, а не преко Вршца.

И просторно је боље, јер се тако ка Румунији директно "отвара" и Нови Сад.
 
Vrh