Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Arnorian

Higher intermediate
Učlanjen(a)
11.07.2010.
Poruke
1.194
Pohvaljen
184
Predstavljen idejni projekat:

pp1l.png


pp2k.png


http://www.rapp.gov.rs/index.php?idstr=289
 
Moram da priznam da od svih planova gradnje (auto) puteva, ovaj mi se čini najrealnijim i najisplativijim. Takva poprečna veza je jednostavno davno trebala postojati. Još kad bi uz ovo odmah sređivali i prugu Stalać - Kraljevo, ovaj centralni deo Srbije bi konačno bio potpuno infrastrukturno opremljen.
 
Zna li neko kilometrazu tog buduceg AP Pojate-Preljina?

edit: bio sam lenj, ima u ovim PDF-ovima, sledite link ispod karti... 109,6km
 
Iako sam Beograđanin koji relativno često koristi Ibarsku magistralu, i kome će izgradnja "koridora 11 ;) "
biti vekiko olakšanje, realno ovaj pravac Pojate - Preljina je daleko logičniji u ovom trenutku.
Prvo trasa je kraća, povezuje više većih centara, a mislim i da je zbog konfiguracije terena jeftiniji po kilometru.
NJegovom izgradnjom bi se rasteretila Ibarska, a stanovnici Kragujevca, Kraljeva, Čačka bi dobili modernu i brzu saobraćajnicu.
Realno logičnije je bilo raditi prvo taj AP, pa zatim nastaviti ka Požezi, zatim krak ka ivanjici i N. Pazaru, kao i krak ka Užicu.
Tek nakon toga bi po meni trebalo raditi vezu Beograda i Požege i to starom trasom preko Valjeva


1. Pojate - Preljina
2. Preljina - Požega
3a. Požega (Zlatibor) BiH
3b. Požega (Ivanjica) CG
4. Boegrad - Požega

Ovako nešto bi to izgledalo:
autokartazapadnesrbije.jpg

By laki72 at 2012-05-15
 
Лаки, спојио си Прељине са Баточином, а не са Појатама.
 
Prioritet autoputeva trebalo bi da se definiše prema obimu saobraćaja, a tu Deonica Beograd - Preljina, nema alternativu.
 
Вероватно прво иде Прељина-Краљево, што и јесте најоптерећенија траса. Онда Појате-Крушевац, и на крају спајање.

@laki72
Београд-Пожега иде преко Љига, Такова и Чачка, не преко Ваљева и Косјерића.
 
Када погледаш то су деонице од 100-150 км, а ићи сада тим правцима изискује два-три сата путовања. Само нека раде.
 
Ispravljeno

autokartazapadnesrbije2.jpg

By laki72 at 2012-05-15




@ Goje
Slažem se goje da je Beograd - Preljina najopterećeniji pravac, ali bi se povezivanjem preljine na Koridor 10 deo saobraćaja izmestio sa Ibarske magistrale.

@Arnoirian
Znam to, to je usvojeno pre nekoliko godina, do tada je zapadna trasa bila u opticaju.
Neću reći pod čijim političkim pritiskom je trasa promenjena da ide preko Čačka :laugh:

Naravno, ovaj projekat je gotov i krenulo se u realizaciju i za mene lično je ovo najkorisnija varijanta, znači kao da su je trasirali za moje potrebe. :)

Ali realno poprečna veza Zapadne Srbije, preko Šumadije do Pomoravlja i koridora 10 je preko potrebna ovoj Zemlji, A ujedno bi Sarajlijama bila najbrža veza ka Turskoj što me navodi na pomisao da bi se tu mogla realizovati neka koncesija

@Barkley
Da :bash: u pravu si... Mada ... ne bi bilo loše povezati na obe lokacije jer se pored pojata koje su geografski najlogičniji pravac , Batočina nameće zbog Kragujevca, veze FAS-a sa kooperantima iz zapadne srbije i slično.

Ovo su neka moja razmišljanja, ne moraju svi putevi da vode u Rim (BGD) :D
 
не, добро су сада кренули. Београд-Прељина је највећи приоритет, па онда Прељина-Краљево (мада то може и паралелно да се ради са делом Таково-Прељина, па да у исто времем буду отворени). е онда може да се крене даље ка Појатама и Црној Гори
 
Да, Лаки, и мени је одавно на памети да се направи тај троугао: Баточина - Краљево - Појате. Мада, искрено, мислим да је то парче од Крагујевца до Краљева ипак знатно нижег приоритета од осталих који су набројани, а и од многих других пројеката широм земље.

Такође, планирана је и изградња тзв. ''Шумадијске магистрале'', која би ишла од ГМ преко Тополе, Аранђеловца до Малог Пожаревца, где би се спајала са Коридором 10. Тај пут, ако буде изграђен у скорије време, може да има функцију везе о којој пишеш. Плус, био би идеална попречна веза са том западном варијантом ''Коридора 11''. Нисам знао за ту варијанту, али ми она делује много боље од усвојене. Ем што мање пут кривуда, ем што је тако ближи западној Србији, а централни део Шумадије и Чачак не би били закинути јер би им оба аутопута била близу. Не знам само да ли је терен повољнији. Али, шта је ту је. :bash:

Иначе, нисам сигуран да би редослед изградње, према твом предлогу покупио део саобраћаја са Ибарске. Предуго је да се туда обилази. Можда је најбоље да се ради овако како је и планирано, не верујем да је овај пут оптерећенији од Ибарске. Говорим напамет. Само да од идејног пројекта па до реализације не прође ''100 година''.
 
meni je drago da se posle godina i godina koje su prolazile
bez i jednog kilometra novog magistralnog puta, a kamoli AP konačno gradi i otvara za saobraćaj.

Jedino mi nije jasna varijanta na "koridoru 11", gradimo put od sredine?!
Jer imam utisak da će se time postići zagušenja na krajevima ove deonice (Ljig i Preljina)
Moguće je s‚druge strane da je izabrana baš ova deonica jer je ona najzahtevnija i najskuplja, a da će se dalja veza ka Obrenovcu i BGD raditi uporedo iz ‚nekih‚sopstvenih izvora...

Preljina - Pojate definitivno treba da bude deo nekog budućeg Autoputa Istok - Zapad, i zaista sam mišljenja da bi se koncesionar za taj pravac mogao lakše naći nego što većina misli.

Samo nek se gradi putna infrastruktura i nek se ´kraducka´ da se ne krade na veliko :laugh:
 
Планским подручјем се, као "кичма" пружа саобраћајница државни пут првог реда бр. 5, која повезује
сва већа насеља у региону: Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак. По свом
положају пут је од изузетног значаја, јер повезује централне делове Републике правцем исток – запад
са два најважнија путна правца државе а који припадају и европској мрежи путева, аутопут Е - 75
Београд - Ниш (источна Србија) са новопројектованим аутопутем Е - 763 Београд - Јужни Јадран и
Ибарску магистралу (централна Србија), при чему пресеца, односно повезује следеће путне правце:
Горњи Милановац - Чачак - Ужице, Крагујевац - Краљево - Рашка и Крушевац - Александровац.
Општа одлика западноморавске долине дуж целог истражног простора су врло неповољни просторни
односи између градских насеља и околних села, где се сеоска, псеудоурбана и градска насеља повезују
и формирају изграђена подручја. Позиције поменутих насеља су углавном на терасним ободима долине
Мораве са покривањем простора у ножичним деловима падина поменутих планина.
Према ПП РС до 2020.године Крушевац, Краљево и Чачак су 2010.године центри националног значаја,
који су истовремено и центри функционалних урбаних подручја државног значаја.
Цела западноморавска долина се налази у рејону ратарске производње са најквалитетнијим бонитетом
земљишта, али у водопривредно неуређеном простору, па се реализацијом аутопута, поред извесног
умањења површина пољопривредног земљишта, очекују ефекти побољшања услова обраде истих.
Значајни туристички потенцијали овог региона који ће се наћи у утицајној зони будућег аутопута су : део
средишње копаоничке зоне са центрима Жељине, Гоч и Столови, затим горња Расина, Врњачка Бања,
Краљево, бања Горња Трепча и Матарушка Бања.


http://www.rapp.gov.rs/media/RAPP-PLANO ... 4.2012.pdf


moravski.jpg


moravski1.jpg


moravski2.jpg


moravski3.jpg


moravski4.jpg


moravski5.jpg
 
Srbija | četvrtak 27.12.2012 | 16:28
Kinezi nam grade i Moravski koridor
Izvor: Tanjug

Beograd -- Ministarka Verica Kalanović potpisaće sa kompanijom CRBC (China Road and Bridge Corporation) iz Kine predugovor za izgradnju dva autoputa u Srbiji.

Radi se o autoputu Moravski koridor od Pojata do Preljine i autoput Novi Sad - Ruma.
Autoput od Novog Sada do Rume obuhvata i izgradnju tunela kroz Frušku goru.

Ministarstvo građevine i urbanizma potpisalo je, ranije danas, predugovor za izgradnju dela Koridora 11 (K-11) od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga sa predstavnicima kompanije "Šandong haj-spid grup" iz NR Kine, a vrednost te investicije je 333 miliona dolara.

Kompanija CRBC, koja će graditi Moravski koridor i autoput Novi Sad-Ruma, već gradi most preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu.
CRBC je u sastavu Kineske kompanije za telekomunikacije i infrastrukturu (C C C C International), sa kojom je 22. decembra Ministarstvo saobraćaja potpisalo Memorandum o razumevanju koji predviđa učešće te kompanije u projektima za modernizaciju pruga u Srbiji.

Ministarka Kalanović je ranije izjavila Tanjugu da će autoput od Pojata do Preljine biti dugačak oko 110 kilometara (km).
Ministarka je navela da će autoput Pojate-Preljina, koji će povezati tri velika grada - Čačak, Kraljevo i Kruševac, biti klasičan autoput sa šest traka.
Taj deo Srbije je, kako je rekla, jedan od najznačajnijih poljoprivrednih i industrijskih regiona u zemlji.

Gradnja autoputa Pojate-Preljina trebalo bi da bude realizovana u okviru paketa projekta koje vlasti NR Kine nameravaju da finansiraju u Jugoistocnoj Evropi sa 10 milijardi dolara.
CRBC je državna spoljno-trgovinska korporacija za ekonomsku saradnju i primarno se bavi izgradnjom puteva, mostova, tunela i luka, kao i drugim vidovima saobraćajne infrastukture.

Istovremeno CRBC predstavlja platformu za inostrane projekte kompanije C C C C koja je uvrštena u listu 500 vodećih globalnih korporacija.
C C C C je najveća građevinska i projektantska kompanija u NR Kini za luke, puteve i mostove.
CRBC je osnovao ogranke u više od 40 zemalja i regija, sa razgranatom mrežom u Aziji, Africi i Evropi.
Prvi evropski ogranak je osnovan u Beogradu radi izgradnje mosta između Zemuna i Borče sa pripadajućim saobraćajnicama.
To je prvi saobraćajni infrastrukturni projekat koji predstavlja osnov za Sporazum o tehničkoj saradnji na polju infrastrukture, koji je potpisan izmedu Vlade Srbije i NR Kine u aprilu 2010.
Od 30 planiranih stubova kineskog mosta postavljeno je 24, a rok za završetak mosta je 2014, objavljeno je na sajtu CRBC.
Postavljen je prvi deo kolovozne konstrukcije budućeg mosta i u vodi su izbetonirani glavni stubovi.
Investicija je vredna 170 miliona evra - 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, a 15 odsto sredstava obezbeduju država Srbija i Grad Beograd.
 
Potpisan predugovor za izgradnju auto-puteva od Pojata do Preljine i od Novog Sada do Rume, u dužini od oko 140 kilometara sa Kineskom korporacijom za puteve i mostove. Vrednost radova 642 miliona evra.

Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović potpisala je sa Kineskom korporacijom za puteve i mostove predugovor za izgradnju dva auto-puta u Srbiji: od Pojata do Preljine na Moravskom koridoru i za auto-put Novi Sad–Ruma, u ukupnoj dužini oko 140 kilometara.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... -puta.html
 
Ovi nisu normalni!
Pored nezavršenog Koridora 10, obilaznice, oni daju 642 naših miliona za delove dva nepotrabna autoputa.
 
Nisu nepotrebni.


Btw već postoji tema o ovim putevima tamo je sve objašnjeno. Ova se može brisati ili spajati.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Novi sad - Ruma kroz FG je ok (2 x 2), ono što me brine je nastavak tog AP.
Moravski AP nema potrebe za 2+1 x 2+1 i na to mislim da je nepotreban. Denivelisana 2 x 2 magistrala i piči.
 
mekbejn":39cx6vx1 je napisao(la):
.
Moravski AP nema potrebe za 2+1 x 2+1 i na to mislim da je nepotreban. Denivelisana 2 x 2 magistrala i piči.

Mora, zbog dalje konekcije na Bugarsku (pravac Vidin) i Republiku Srpsku i FBiH tj. Vc.

Trebalo bi spojiti i Batocinu sa tzv. Moravskom koridorom preko Kragujevca uz funkcionalnu obilaznicu oko Kragujevca.
 
Tačno. Sa time da se radovu na spajanju batočine i kg već u toku.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
MilisaV":1c524zc5 je napisao(la):
Tačno. Sa time da se radovu na spajanju batočine i kg već u toku.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Veza Batočina - Kragujevac jeste u toku (malo duže nego što bi trebalo) i to je uslovno rečeno obaveza prema Fijatu. Poenta je da, kada su već povezali Batočinu (autoput Beograd - Niš, E75) i Kragujevac, mogu u perspektivi da produže od Kragujevca do npr. Kraljeva ili gde već i time povežu E75 sa tzv. Moravskim koridorom i dalje na tzv. Koridor 11 prema Preljini i Čačku.

Time bi se npr. skratio put svima koji su južno od Beograda, ka Čačku, jer ne bi morali da obilaze preko Pojata i Kruševca. Za Beograđane je svejedno, jer ionako će na Čačak da izlaze preko Koridora 11.

Mislim, kada su već stigli (ili planiraju da stignu) do pola puta (Batočina - Kragujevac), mogu i da produže daje tih nekoliko desetina kilometara (Kragujevac - Kraljevo)

Mislim da to nažalost još uvek nije u planu, iako su u planu neki dugoročni projekti kao što je spomenuto povezivanje Pojata sa Bugarskom i sl.

srbwaystc9.jpg
 
mekbejn":1ok3m6v3 je napisao(la):
Pored nezavršenog Koridora 10, obilaznice, oni daju 642 naših miliona za delove dva nepotrabna autoputa.

па пре ће Кинези да направе те путеве него што ће ови да заврше Коридор 10
 
mekbejn":16fo7a3p je napisao(la):
Ovi nisu normalni!
Pored nezavršenog Koridora 10, obilaznice, oni daju 642 naših miliona za delove dva nepotrabna autoputa.

Bez ikakve zelje da vredjam, gluplju izjavu od ove nisam video.
 
MilisaV":hez5vkxj je napisao(la):
Tačno. Sa time da se radovu na spajanju batočine i kg već u toku.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
Da...Bice gotovo za 5 godina ovim tempom I to sa sve semaforima na trasi.Vise o tome na SSC forumu.
 
Vrh