Šta je novo?

Нови мост на Дунаву код Бачке Паланке

Гага

Professional
Učlanjen(a)
08.12.2010.
Poruke
11.958
Pohvaljen
18.957
Lokacija
Бежанијска коса
Већ дуже време размишљам да отворим тему о могућој изградњи моста на Дунаву код Бачке Паланке, а о томе се последњих годину дана доста причало у јавности. Ето сад ми је повод за отварање ове теме дао и званично расписани тендер „Путева Србије“ за изградњу овог моста, а и чланак у дневним новинама „Дневник“.

Овај мост је био преко потребан да се изгради, јер сви знамо да је постојећи мост на Дунаву између Бачке Паланке и Илока, подељен границом између Србије и „њихове лепе“. Изградњом моста ће се повезати Срем, Бачка, Мачва, Семберија и становници овог дела Србије неће више морати да прелазе четири гранична прелаза уз пасош. Доста ђака, пољопривредника и запослених из Нештина, Ердевика и околних села на десној обали Дунава, који раде и школују се у Бачкој Паланци, морају да прелазе четири гранична прелаза, два сувоземна и два код постојећег моста и сви они доста трпе због компликоване пасошке процедуре, нарочито деца. Иначе пограничне пропуснице од јула 2013. више не важе.

Мост ће се градити са свим прилазним саобраћајницама, а биће изграђена и нова саобраћајница Ердевик-Нештин. Дужина моста се предвића да буде 1600 метара, а идејно решење моста је већ урадио Саобраћајни институт ЦИП, а завршетак радова би био крајем 2017., а вероватније током 2018. године. Мост ће бити део државног пута првог Б реда број 19 (М 18) и веза је са државним путем 12 Нештин-Ердевик-Кузмин-државна граница са Босном (прелаз Сремска Рача). Финансијска средства за изградњу моста, преко 30 милина евра, ће се, како је речено, обезбеђивати из акциза од продатог горива, а ко ће га градити видеће се још. У игри су и кинези, а на скорашњем самиту (17-19 децембра 2014.) је разговарано о овом пројекту.

На жалост има и противника изградње овог моста, а као највећи аргумент против, наводе да већ постоји мост изнад Дунава код Бачке Паланке. А такви заборављају оно најосновније да постојећи мост сад повезује две државе, што и треба да буде, ипак је овај мост изграђен пре више од 40 година, а нови мост треба да повеже и олакша кретање људи у нашој земљи, да повеже два дела Србије који су неприродно одвојени због девет километара пута који иде кроз Хрватску.

Као што рекох на сајту „Путева Србије“ је објављен тендер или ти јавна набавка број 107/2014 са позивом за подношења понуда идејног пројекта са студијом оправданостим овог моста на Дунаву код Бачке Паланке са свим прилазним саобраћајницама. Ово је позив за подношење понуда:
http://www.putevi-srbije.rs/pdf/nabavke ... ponuda.pdf , а ово је конкурсна документација: http://www.putevi-srbije.rs/pdf/nabavke ... tacija.pdf
Предпостављам да би се онда током ове године могло почети са изградњом моста.

Изглед будућег моста по идејном пројекту:


Исечак са видео снимка на ју тјубу о положају моста на Дунаву. На снимку је то 1:25

http://www.youtube.com/watch?v=SrsaYLj5Qrc

По нацрту са видео снимка мост би трабало да буде овде, на гугл мапи сам означио са жутим линијама


Ево га и чланак из „Дневника“:

Мост ће прекорачити Дунав код Бачке Паланке
Ажурирано пре 1 недеља 1 дан
На сајту Јавног предузећа „Путеви Србије“ 24. децембра објављена је јавна набавка бр. 107 у 2014. години, а реч је о позиву за подношење понуда за пројекат са студијом оправданости моста на Дунаву код Бачке Паланке с прилозима.
http://www.dnevnik.rs/ekonomija/most-ce ... ke-palanke

Било би лепо кад би се могао набавити и цртеж идејног решења овог моста.
Ко год има свеже вести о овом јако важном пројекту, нека поставља.

Потребно је још оваквих мостова на Дунаву, а један од могућих би био и код Костолца, односно повезивање Костолца и Гаја. Ту баш недостаје мост.
 
значи тек се ради "идејни пројекат са студијом изводљивости"


можда могу да ураде саму студију до 2017 године, али сам мост не могу још пар година после тога.

моје лично мишљење је да је то направљено само да би се пребациле паре неком партијски подобном пацову..


ја колико се сећам АВ је рекао да је европска унија оно чему тежимо.

у европској унији не постоје гранични прелази. уместо да радимо на укидању граничних прелаза између нас и хрватске, ми желимо да градимо нови мост.

али како АВ предвиђа ми жемо 2020 у ЕУ, па ваљда ћемо укинути пасошке контроле са хрватском. и то ће сигурно бити пре изградње овог моста.

при томе стари мост се налази на одличном месту, најближа је тачка између шида и бачке паланке.
 
Mnogo je svrsishodnije napraviti dogovor sa Hrvatskom o jednom od sledeća dva scenarija:

- Izmeštanje graničnih prelaza, tako da ostane slobodna trasa za tranzit Neštin - BP.
- Izgradnja nove (isključivo) tranzitne trase preko teritorije Hrvatske.
 
Гоје слажем се, ал знаш кад ће да пристану Хрвати, НИКАД!
А да се не лажемо, не бисмо ни ми! А вала не би ни Шенген пристао на то.
А да не причам да и даље контролишемо де јуре хрватске (мада против сваке памети) аде баш ту у околини БП.
Ако бисмо им предали аде, предали бисмо им и половину дунава у тим деловима.


А ма шта АВ причао... ипак ћемо ући у ЕУ, можда и 2030. Обзиром да Србији треба превише ствари, нисам сигуран да је ово приоритет.
 
Nemjesaj granicni spor na dunavu sa mostom zna se kuda granica ide samo u hr mudruju
 
ipak mogu da to koriste za cenkanje i pregovaranje. nema tu pravde ni razuma a trazice to za EU 100%. . .

Tapatalk
 
Oce trazice i oni i mnogi drugi razne stvari.
Tako je to kad kao papagaj ponavljas da nemas alternativu, pri tom svim silama se trudeci da 'ubijes' moguce alternative...
 
Pa dobro, da imamo neku veliku alternativu... i nemamo. Okruženi smo skoro u potpunosti zemljama članicama unije, istovremeno i članicama NATO pakta. OK, BiH nije u EU, ali je i ona sama dalje okružena HR teritorijom. Crna Gora će pre ili kasnije (rekao bih pre nas) postati članica bar jednog od ovih udrženja država. Makedonija nije članica, ali iza nje sledi Grčka koja jeste. Albanija nije u EU, ali jeste u EU. Tako da nam je ako nećemo u EU (pa i NATO) dugoročno jedina alternativa da postanemo Švajcarska. Što bi bilo predivno, ali realno gledano to je još manje verovatno nego da se učlanimo u EU.
 
Iz transportnih razloga najpametnija pozicija mosta bi bila Beočin - Futog, ali bi to opet bilo veliko kruženje za stanovnike Neština i Suska. Malo povoljniji po njih i nepovoljniji ukupno bi bio negde bliže Beočinu, recimo u Banoštoru, na taj način postao bi vrlo upotrebljiv i kao veza Beočin - Futog, koji su dva najveća naselja na suprotnim obalama Dunava na tom potezu, a i Beočin ima ozbiljnih transportnih potreba zbog fabrike cementa.
Most na tom mestu bi značio određeno kruženje za meštane Neština, za meštane Suseka bi bio vrlo blizu, a istovremeno bi omogućio da se put iz Sr. Mitrovica skoro direktno spoji na magistralu Novi Sad - B. Palanka. Naravno moguće je sve ovo postići i sa mostom u Neštinu, ali to podrazumeva i novi put preko Fruške Gore (ako je verovati ovom opsiu gore), a smanjuje upotrebnu vrednost za najnaseljenija mesta (Beočin, Futog).
 
Нема у опште разлога да се гради мост на позицији Беочин-Футог, а због становника Нештина, Ердевика и околних села да би прелазили Дунав и ишли у Бачку Паланку. И сам кажеш да би било велико кружење за те људе, чему онда градити тај мост ту. Плус што би онда становници тих места имали много веће трошкове око издатака за гориво, скупље карте за аутобус и слично.
Један од разлога градње моста код Нештина је, као што знамо, да се не би ишло преко територије "њихове лепе", а други разлози су привредни, боље повезивање насеља и места у том делу Србије.

Неко ко сваки дан мора да иде из Нештина, околних села, Едревика... у Бачку Паланку, мора осам пута да прелази нашу и њихову границу 2 х по 4 границе), што сваки пут значи ударање печата у пасош. То јако компликује ствар кад морате сваки дан да прелазите две границе толико пута. Из тога произилази да се пасош попуни јако брзо, односно да траје тек неколико месеци. Издавање новог пасоша кошта сад преко 3000,- динара, израчунајте сами колико је то по сваком становнику ових места, који морају да ваде нове пасоше. Јесте да ће наша држава ту да заради, али наравно није се хтело то, јер уласком "њихове лепе" у ту Јевропу су ови укинули пограничне пропуснице.

Знам да су наши надлежни органи тражили од њихових органа, да мештани тих места који живе у тим местима, а раде или иду у школу у Бачку Паланку и даље задрже те пропуснице, али ови нису дозволили.
 
Izvini, ali mislim da ti baš i ne poznaješ taj potez. Razloga za most Futog - Beočin ima mnogo više nego za ovaj (ako se gleda broj stanovnika, i ukupan transport). Zato i rekoh kompromisno rešenje bi bio most negde kod Banoštra, za ljude iz Neština i Suska to nije veliko kruženje, a za Beočin još uvek nije predaleko da bi bilo neisplativo. Neštin ima oko 900 stanovnika, a Vizić (drugo selo na Fruškoj Gori koje pripada opštini B. Palanka) ima oko 350. Beočin mesto ima nasuprot tome oko 8000, a opština Beočin 15000. Osim toga cement iz fabrike cementa u Beočinu putem uz Dunav se šleperima provlači sve do Sremske Kamenice, a ako ide ka severu, mora i kroz grad Novi Sad. A to je pojedinačno najbitniji transport koji se tim putem uopšte transportuje.
Kao što rekoh regionalni put (koji je u začuđujuće dobrom stanju), a ide iz Sremske Mitrovice do Novog Sada izbija na Dunav neposredno nizvodno od Suska. Pa bi most bliže Banoštru bio dobra opcija da ovaj put zaživi kao ozbiljnija alternativa opterećenom putu preko Iriškog Venca.
E sad stanovnicima Neština i Vizića je glavni razlog odlazaka u B. Palanku to što joj administrativno pripadaju, a to što je to geografski malo naopako i bilo bi logičnije da su u opštini Beočin je skroz druga stvar. Pretpostavljam da bi njima gomilu životnih problema rešilo da se ta naselja prebace u opštinu Beočin, ali mislim da bi kod nas takvo administrativno prekrajanje izazvalo mnogo vrele krvi.
Nisam protiv mosta ni kod B. Palanke, ali bi ovaj bliže Beočinu prosto bio korisniji, jer se prirodnije povezuje na postojeće puteve, i velika naselja, a praviti skup most preko Dunava koji završava u selu i ne vodi nigde dalje (a mogu da garantujem da od novog puta preko F. Gore prema Šidu duuuugo neće biti ništa). Erdevik je suštinski usmeren na Šid, a koliko ima saobraćaja ka B. Palanci stvarno ne znam. Znam da vrlo često kad ne žurim, ili kada znam da na Vencu mogu očekivati mnogo kamiona, krenem od Kuzmina upravo putem preko Erdevika, pa na Divoš i Sviloš, ka Banoštru (ima se šta i videti, Fruška Gora na tom delu je predivna). Kada se preko Sviloša spustite na Dunavsku obalu (a to je pored Banoštra), idealno bi bilo da se odmah prelazi Dunav tu i izbija na magistralu B. Palanka - Novi Sad, ali to rešenje opet ne bi najbolje opsluživalo i Beočin, koji prosto vapi za mostom.
 
Zasto se svaki put udara pecat u pasos????
Sasvim je dovoljno skeniranje pasosa prilikom prelaska granicnog prelaza.
Nekoliko puta sam na Bajakovu prolazio bez pecatiranja, tako da ne pricam napamet.
 
Ovdje namjerno lupaju pecat u njihovoj lijepoj bio je rpilog kako djeca idu uskolu sa pasosima
 
Ah 'braca' ize tamne proslosti (sfrj) i svetle buducnosti (eu)...
Al se veliki smeju dok gledaju banana drzave i iskompleksirane narode poput nas i njih...
Tuga jedna...
 
Како би сад добро дошао да постоји мост код Бачке Паланке, а не ово с….. од моста – граничног прелаза. Надам се да је идејни пројекат моста готов.


Хрвати сад не пуштају ни своје
Ђ. Вукмировић | 27. септембар 2015. 20:22 | Коментара: 3
И даље затворено пет од осам граничних прелаза између Хрватске и Србије - не зна се разлог. Код Бачке Паланке враћали и хрватске држављане који су пешке хтели да пређу границу



Од укупно осам, пет прелаза на граници Србије и Хрватске није било отворено ни током данашњег дана. Хрватска страна их, наиме, и даље држи затвореним, а данас су, чак, са неких од њих враћали и своје држављане који су, пешице, покушали да уђу у Хрватску!
- У суботу су пуштали и наше и њихове људе који су пешке прелазили мост, да би прошле ноћи и са тим прекинули. Штавише, данас пре подне су вратили две старије жене које су њихове држављанке. Када су се, после пешачења од готово километар колико је дуг мост на Дунаву, вратиле на нашу страну, биле су видно огорчене - испричали су нам јуче касно по подне службеници на граничном прелазу Бачка Паланка - Илок.
Никаквог промета данас није било ни на прелазима Нештин, Сот и Љуба који се налазе низводно од Паланке и које Хрватска и даље не отвара. Информацију о отварању са хрватске стране, што би аутоматски значило и отварање са српске, узалуд су чекали и на најсевернијем прелазу између Бездана и Батине.
- Нити има икаквих најава, нити ико од путника долази, пошто знају да је граница овде и даље затворена и не желе да се излажу чекању и непријатностима - рекли су нам у безданској испостави српске Управе царина, смештеној на самом прелазу.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%98%D0%B5
 
Завршен је идејни пројекат са студијом оправданости моста са прилазима. Тај део посла о техничком пројектовању је урадило предузеће ДБ Инжењеринг-Београд са својим подизвођачима МХМ Пројект-Нови Сад, Геом-Београд и АБиЦО Геосистем-Нови Сад, а вредност тог уговора је била 19,8 милиона динара без ПДВ-а http://www.putevi-srbije.rs/pdf/nabavke ... govoru.pdf

До краја марта следеће године треба да буде комплетирана планска и пројектна докуменатција за добијање грађевинске дозволе за сам мост и прилазне саобраћајнице с обзиром да је дефинисана коначна траса. Кад се прибави сва потребна папирологија, онда се прелази на питање финансирања целог овог пројекта.

„Путеви Србије“ су у јулу ове године објавили позив за подношење понуда за иновацију идејног и главног пројекта (у пројекат за грађевинску дозволу) за пут првог Б реда (IБ) Ердевик-Нештин, дужине 7,92 километара, а која је такође у склопу овог целог пројекта http://www.putevi-srbije.rs/pdf/nabavke ... ponuda.pdf , по конкурсној документацији: http://www.putevi-srbije.rs/pdf/nabavke ... tacija.pdf

Уговор је закључен са заједничком групом понуђача Панпро тим-Београд, Пројект биро Утибер-Нови Сад и Геовизија-Панчево, вредност уговора је 5,75 милиона динара без ПДВ-а, а рок завршетка је 180 дана рачунајући од 21. септембра 2015.године (крај марта 2016.) : http://www.putevi-srbije.rs/pdf/nabavke ... govoru.pdf

Дефинисана је коначна траса моста са прилазним саобраћајницама:

 
Siri Dunav-duzi most.
Duzi most-vise para.
Vise para-...
 
Тек сад видех да постоји и овај топик, а и ова идеја... Е па, људи, не премошћује се Дунав тек тако, да се повеже неколико села са седиштем општине. Како им не паде на памет да уведу скелу, као између Рама и Банатске Паланке, ако треба људима да се помогне? Или да угроженим становницима држава издаје пасоше по повлашћеној цени? Је л да да је јефтиније да се направи ћуприја преко... Дунава?
 
ovo će se rešiti kad srbija uđe u šengen.


naravno da od ovog mosta neće biti ništa. pretpostavljam da je neko uzeo pare da uradi projekat za most i na tome će se stati.
 
Пантограф":3bokgt7k je napisao(la):
Тек сад видех да постоји и овај топик, а и ова идеја... Е па, људи, не премошћује се Дунав тек тако, да се повеже неколико села са седиштем општине. Како им не паде на памет да уведу скелу, као између Рама и Банатске Паланке, ако треба људима да се помогне? Или да угроженим становницима држава издаје пасоше по повлашћеној цени? Је л да да је јефтиније да се направи ћуприја преко... Дунава?
Скела постоји и доста је у употреби била кад је Киза из "њихове лепе" затворио границу.
Мислим да се угроженим становницима издају пасоши по мањој цени, а ђацима бесплатно.

У оквиру доњег чланка има и краћи видео, али не знам да га поставим :( , сем овако као исечена слика.

Zbog "rata" HR i SRB do lekara i komšije skelom
Meštani Neština nakon zatvaranja graničnog prelaza Iloka do Bačke Palanke mogu ili putem preko Novog Sada, što je 100 kilometara, umesto sedam, ili skelom.
IZVOR: B92 UTORAK, 29.09.2015. | 17:54




Skelom pored ostalih, prevoze se od Bačke Palanke do Neština i nazad, dve učiteljice, jedan doktor i dva pacijenta, od kojih jedan svakoga dana ide na hemodijalizu.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1045299
 
Vrh