Аутопут Бања Лука - Београд

Diskusije o razvoju u regionu

Moderator: Igor

Дрински
Novice
Postovi: 4
Pridružio se: Pet Jul 20, 2018 2:08 am
Kontakt:
Pohvaljen: 49
Pohvalio: 25

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod Дрински » Pon Okt 22, 2018 6:31 pm

Слажем се да је правац преко Бадовинаца најрационалнији

Дошљак, изгледа да ме ниси добро разумео. То нисам рекао.
те сам ја за сва четири брза пута/аутопута који би нас спајали (Рача преко Саве, Бадовинци и Зворник преко Дрине, и правац ка Сарајеву од Пожеге преко Вишеграда)

Ја мислим да је то погрешно, што се тиче прва три поменута правца, а правац преко Вишеграда је нешто друго , и није везан за ову причу.

Ево, да мало боље образложим своју идеју:
Овако изгледа тренутно стање - подебљао сам државне путеве IB реда (магистрални путеви)
шалобн 1.png
шалобн 1.png (214.19 KiB) Pogledano 1034 puta

Постоји, на неки начин, три паралелна правца:
Пут бр. 19 (Кузмин - Рача)
Пут бр. 20 (Ср. Митровица - Бадовинци)
Пут бр. 26 (Шабац - Лозница - Зворник) (који се надовезује на пут бр. 21 "Шабац - Рума")
Ниједан од ових путева сам за себе нема довољно саобраћаја да би оправдао изградњу аутопута.
Ево званичних података о оптерећењу ових путева из 2017. године са сајта http://www.putevi-srbije.rs
Пут бр. 19 (овде је битна само деоница "Кузмин - Рача")
19.PNG


Пут бр. 20
20.PNG


Пут бр. 26
26.PNG


А, ево и података за путеве око Бијељине из 2015. године (нема новијих података) са сајта http://www.putevirs.com/
bn2015.PNG
bn2015.PNG (286.64 KiB) Pogledano 1034 puta

Деоница "Бијељина - Рача - Кузмин" је тренутно главни транзитни правац ка Србији, а попут пута "Шабац - Лозница", ова деоница пролази кроз неколико насељених места, а има и сличан ПГДС.
Проблем ове две деонице врло сличан:
- обе деоница пролазе кроз насељена места у којима је ограничење и 50km/h;
- обе деонице су транзитни правци којим пролази велики број камиона;
- ни једна, ни друга немају довољан ПГДС који би оправдао градњу аутопута.

Према тренутним плановима, као што сам показао у претходном посту, у плану је изградња брзог пута од Шапца који би се у Слепчевићу гранао на два крака (један ка Павловића мосту код Бадовинаца, а други ка Лозници). Дакле, уколико би се ти планови остварили имали би смо овакву ситуацију:
шалобн 2.png
шалобн 2.png (222.38 KiB) Pogledano 1034 puta

А често се у јавности помиње и изградња брзог пута "Кузмин - Рача", иако још нисмо видели конкретан план за тај пут.

Дакле, моја идеја је да се уместо планиране градње ова два крака гради аутопут (или брзи пут) "Шабац - Прњавор - Бијељина" који би постао главни транзитни правац, на који би се у Прњавору повезао пут "Прњавор - Лозница". Овим би се највећи део садашњег саобраћаја са деоница "Бијељина - Кузмин" и "Лозница - Шабац" пребацио на тај будући аутопут/брзи пут, чиме би се добило довољно саобраћајно оптерећење које би оправдало градњу овог аутопута/брзог пута. Такође, овај пут би се надовезао на планирани правац у Републици Српској "Бијељина - Брчко", и тако постао саставни део много значајнијег коридора.

У суштини, све се своди на малу корекцију ове планиране брзе саобраћајнице "Нови Сад - Рума - Шабац - Лозница", на делу између Прњавора и Лешнице.
Slika

Ево, увећано тај део, и предложена корекција:
kor.png
kor.png (827.89 KiB) Pogledano 1034 puta


Или да поновим слику коју сам поставио у претходном посту:
Capture.PNG



Јасно је мени да се ништа од овога у догледној будућности неће градити, а не кажем ни да је ова моја идеја једина исправна, али ми је запала за око очигледна неусклађеност планираних путева у Републици Српској и Србији, која би овом малом корекцијом била исправљена.
:sesir:
Pohvale za post: 6
Gringo
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 180
Pridružio se: Ned Jul 30, 2017 9:06 am
Lokacija: Исток-Запад-Југ
Kontakt:
Pohvaljen: 352
Pohvalio: 285

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod Gringo » Pon Okt 22, 2018 8:08 pm

Дрински, свиђа ми се идеја. Развијајући твоју идеју, намеће се решење да тај пут из Србије, пређе Дрину, прође кроз Јању, па право ка Угљевику. На тај начин, се не би радиле обилазнице око великих градова, Бијељине и око Лознице, а скратио би се и пут ка Бањалуци. Бијељина и Лозница, би практично имали аутопут.
Боље фићом у швалерацију него фераријем на посао
KrCan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 157
Pridružio se: Pon Jun 11, 2018 1:58 pm
Lokacija: Sydney
Kontakt:
Pohvaljen: 2513
Pohvalio: 261

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod KrCan » Uto Okt 23, 2018 9:22 am

Odavno neko nije izneo ovde na forumu detaljniju i sadrzajniju analizu! Svaka cast Drinski i hvala ti sto si doprineo da sad mnogo bolje razumem ! :kk:
IMA 'GI RAZNI :roll: :lol:
spatiotecte
Expert
Postovi: 9920
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6498
Pohvalio: 1559

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod spatiotecte » Uto Okt 23, 2018 11:41 am

Zasto i dalje ne postoji najbitnija deonica tog autoputa a to je Beograd-Sabac?
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
KrCan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 157
Pridružio se: Pon Jun 11, 2018 1:58 pm
Lokacija: Sydney
Kontakt:
Pohvaljen: 2513
Pohvalio: 261

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod KrCan » Uto Okt 23, 2018 12:09 pm

spatiotecte napisao:Zasto i dalje ne postoji najbitnija deonica tog autoputa a to je Beograd-Sabac?

Ne odrice im se Bratstva i Jedinstva :mrgreen: Kad bi uspeli izgraditi od Bjeljine do Sapca to bi bila premija, lako bi im oprostio da se vozim na A3 dok nekad ne kompletiraju desnom obalom Save do Obrenovca tj A2 :sesir:
IMA 'GI RAZNI :roll: :lol:
Дрински
Novice
Postovi: 4
Pridružio se: Pet Jul 20, 2018 2:08 am
Kontakt:
Pohvaljen: 49
Pohvalio: 25

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod Дрински » Uto Okt 23, 2018 7:52 pm

Gringo » Пон Окт 22, 2018 8:08 pm napisao:Развијајући твоју идеју, намеће се решење да тај пут из Србије, пређе Дрину, прође кроз Јању, па право ка Угљевику.

Не видим разлог за тако нешто, тиме се ништа не би постигло. У том случају, пут би ишао предалеко од Бијељине.
Угљевик и Јања су мања насеља, и оба су прилично добро повезана са Бијељином према којој гравирају (магистралним путевима М18 -Угљевик и М14.1 - Јања).
Gringo » Пон Окт 22, 2018 8:08 pm napisao:На тај начин, се не би радиле обилазнице око великих градова, Бијељине и око Лознице

И око Бијељине и око Лознице, а и око Шапца већ постоје обилазнице које сасвим добро обављају своју функцију. Нису проблем обилазнице, већ поменуте деонице које пролазе кроз насеља, због чега се саобраћај одвија успорено. Уосталом, управо то је разлог због којег се планира аутопут/брзи пут "Лозница - Шабац - Нови Сад".

Ја мислим да су правци тренутно планираних аутопутева у Републици Српској и Србији генерално добри, и не треба их драстично мењати, само их треба међусобно ускладити, а то би се постигло укидањем планираног правца "Слепчевић - Бадовинци", и малом корекцијом планираног брзог пута баш као што сам нацртао.
Gringo » Пон Окт 22, 2018 8:08 pm napisao:а скратио би се и пут ка Бањалуци.

Управо би тај будући правац који сам нацртао у преспективи био део коридора ка Бањалуци, а уједно би се повезало неколико градова (Брчко, Бијељина, Лозница, Шабац). Поготово Бијељина и Шабац, два велика града која су релативно близу један другог, а који су тренутно прилично лоше повезани.

Ако би се пут ка Бијељини и Бањалуци (а и Сарајеву - јер се и то помиње у виду такозваног "кружног аутопута") градио преко Кузмина и Раче, што се неретко помиње као солуција, онда би планирани правац "Нови Сад - Шабац - Лозница" заправо био слепи пут, јер после Лознице и Зворника не постоји ниједно веће место према којем би се тај пут наставио, што значи да би вероватно био неисплатив, при томе би Бијељина и Шабац и даље остали практично неповезани иако се налазе на неких 40km удаљености.

То значи да би из ове мале и једноставне корекције проистекла вишеструка корист - Шабац, Бијељина и Брчко би били повезани важним и прометним коридором, који би уједно пролазио близу Лознице.
Pohvale za post: 2
Gringo
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 180
Pridružio se: Ned Jul 30, 2017 9:06 am
Lokacija: Исток-Запад-Југ
Kontakt:
Pohvaljen: 352
Pohvalio: 285

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod Gringo » Ned Okt 28, 2018 7:36 pm

Дрински, па моје размишљање је ишло у правцу, да аутопут иде Бијељине и Шапца, негде код Јање, па да се са њега одвајају путеви Бијељини и Шапцу. Ништа неће изгубити путници ка и из тих градова, да избију на аутопут. О колико километара говоримо? О колико минута вожње? А као што си и сам рекао проблеми су у пролазу кроз градове. Уосталом, аутопут није џада, да иде од куће до куће.

Замисли која експропријација треба да се уради за та два града, па то неће никад завршити. Овако, кад прође аутопут, брзо ће се договорити о откупу земљишта за приступ наведеним градовима. Значи само бих пут са твоје последње мапе спустио са Прњавора (Србија) ка Јањи (РС) и дање у правцу Угљевика. Остали твоји предлози су баш добри.
Боље фићом у швалерацију него фераријем на посао
nikicakica
Novice
Postovi: 29
Pridružio se: Čet Jul 19, 2018 11:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 87
Pohvalio: 8

Re: Аутопут Бања Лука - Београд

Postod nikicakica » Ned Okt 28, 2018 8:34 pm

Problem kod te varijante bi, pored toga što Ugljevik i Janja zajedno nemaju 20 hiljada stanovnika, što od Ugljevika počinje dosta brdovitiji teren i nadmorska visina dosta više varira nego kod Bijeljine, a još su na Ugljevik sa istočne strane, gde bi bilo logičnije da prođe u toj varijanti, a ne ka Majevici, naslonjena sela i opet nailazimo na problem ekspropriacije. Ko dolazi iz pravca Srbije rastojanje se ne povaćava mnogo, oko 10 kilometara, ali ko dolazi iz Posavine ili Krajine će ipak preći dosta više ako bude išao autoputem do Janje, a ne isključi se negde na postojećem putu jer u značajnom luku se udaljava i onda još plus tih 10 kilometara od Janje do Bijeljine.

Kad smo kod obilaznica, Bijeljina ima sasvim pristojnu obilaznicu, a oko Brčkog se obilaznica gradi. Problem su konkretno na putu Rača-Bijeljina to što, kao što kaže Drinski, put maltene konstantno ide kroz naseljena mesta, jedino ne ide na oko prvih 5km od granice, i ograničenje je 50, što značajno usporava, dok se kroz Srbiju prolazi samo kroz Kuzmin i Bosut, a prelazi se otprilike isto rastojanje.

Povratak na “Regionalni razvoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: trialin i 17 gosta