Stranica 7 od 7

Re: Industrija Srbije

Poslato: Ned Apr 08, 2018 11:34 pm
od abrines
Вожд » Суб Мар 17, 2018 6:41 pm napisao:
DSC_0201.JPG
DSC_0202.JPG

Slika
Slika

Neki su svoju industriju robota sacuvali.. https://www.youtube.com/watch?v=tIIJME8-au8

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sub Apr 14, 2018 12:48 am
od Вожд
DSC_0239.JPG
DSC_0239.JPG (125.25 KiB) Pogledano 5400 puta
DSC_0238.JPG
DSC_0238.JPG (120.14 KiB) Pogledano 5400 puta

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pon Maj 14, 2018 5:32 pm
od Igor
:vops: :sesir:

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sre Maj 16, 2018 5:13 pm
od Gazi Bengazi

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pet Jun 22, 2018 4:48 pm
od abrines
Како коментаришете долазак ZF у Панчево? Још пре 3 године сам добио информацију од професора да постоји јака идеја да Србија буде лидер у хибрид ауто индустрији. По његовој причи сва та индустрја би се сконцентрисала у местима око Београда.

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pet Jun 22, 2018 5:17 pm
od direktor
Neka ih samo neka dolaze sto vise tehnoloski zahtjevnije od motaca kablova kojih sad u srb ima preko 20 ako se nevaram

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sub Jun 23, 2018 10:42 pm
od Propeler
abrines » Pet Jun 22, 2018 3:48 pm napisao:Како коментаришете долазак ZF у Панчево? Још пре 3 године сам добио информацију од професора да постоји јака идеја да Србија буде лидер у хибрид ауто индустрији. По његовој причи сва та индустрја би се сконцентрисала у местима око Београда.


Nije loše. Svaka investicija u proizvodnju bilo čega namenjenog za izvoz je uglavnom dobra, prvenstveno složenijih proizvoda.

Što se tiče ideje da Srbija postane lider u hibrid auto industriji, ona je ekvivalentna Vučko-arapsko-cionističkom obećanju da će se u Srbiji proizvodi mikročipovi :lool: . Taj film nećemo gledati :kafa: :laugh: .

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sub Sep 15, 2018 2:15 pm
od ink
Osvanula iznenađujući pozitivna vest koju sam ja video na N1 ali potiče sa sajta Novosti:

Novosti: Novi model Fijata sledeće godine
http://rs.n1info.com/a420129/Auto/Novos ... odine.html

E sad, ne kažem da je to tačno ili da će da se ostvari ali ako jeste to je onda jako dobro za KG i za industriju u Srbiji uopšte.

Baš me zanima koji novi model planiraju da uvedu... Ukoliko se uspostavi da je vest tačna.

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sub Sep 15, 2018 2:29 pm
od Vox91
Baš juče čitam jedan odvratan članak pun likovanja, o verovatnom odlasku Fijata iz Srbije, na sajtu hrvatskog Jutarnjeg lista..Danas ova, nadam se tačna i pozitivna vest o proizvodnji novog modela. Svakako mislim da se ostanak Fijata ne dovodi u pitanje, a i našla bi se zamena..

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sre Sep 19, 2018 4:31 pm
od Nebojsa
Slika

Slika

Re: Industrija Srbije

Poslato: Uto Sep 25, 2018 2:30 pm
od KimIlSin
abrines » 08 Apr 2018 10:34 pm napisao:
Вожд » Суб Мар 17, 2018 6:41 pm napisao:
DSC_0201.JPG
DSC_0202.JPG

Slika
Slika

Neki su svoju industriju robota sacuvali.. https://www.youtube.com/watch?v=tIIJME8-au8


Industrija robota kod nas je jedan veliki mit. Pogoni FAM ILR su još bili opremljeni mašinskim parkom dobijenim 1946. na ime reparacija iz Nemačke. Tek 80-ih je nabavljena jedna linija za mašinsku obradu Wotan Rapid 1. Livnica je podsećala na filmove sa motivima industrijske revolucije. To je uzrokovalo veoma skupu proizvodnju, a finalni proizvodi su prodavani po ceni manjoj od troškova proizvodnja, pa su se pravili enormni gubici. Da ne govorim da je najveće tržište bio SSSR i zemlje SEV-a, i to iz prostog razloga što im je uvoz mašinskih alatljika sa zapada bio zabranjen. Čim je zabrana podignuta, brže bolje su obnovili mapinski park. Većina tehničkih rešenja je nastala kopiranjem nemačkih.

Re: IMT

Poslato: Uto Sep 25, 2018 2:39 pm
od KimIlSin
Bender Rodriguez » 14 Nov 2017 12:47 am napisao:Hoću da kažem da propast srpske privrede nije počela s raspadom Juge, nego još ranije. I da je niz faktora i loših odluka koji su se savršeno (loše) poklopili, doveo do ovog stanja u kome smo.

A prvi korak u tom procesu je bila težnja Juge da se iz jedne pretežno ruralne i zanemarljive zemlje preraste u industrijsku silu koja će da pravi sve. Da me ne shvatite pogrešno, ne mislim da je to nužno loše. Pa tenk M-84 ne bi bio napravljen 80ih da 48' Tito nije ''naložio'' fabriku Petar Drapšin u Mladenovcu da SFRJ može da napravi svoj tenk. Koji je bio loša kopija T-34ke. ALI je udario temelje za razvoj domaćih oklopnjaka koji su posle postali vrlo dobri. Dakle, taj optimizam i polet su imali svoje prednosti.

Međutim, mislim da se išlo previše u širinu i u tu ''nezavisnost u svemu''. Mislim da je umesto 50 ind. grana, trebalo forsirati 20. Da je trebalo imati meru i adaptirati se. A ne zacementirati jedan pravac i forsirati ga narednih 40 godina. I to se pokazalo 80ih, kad su mnoge fabrike podignute u vreme čekića i srpa (i bukvalno i figurativno) počele da zaostaju u novoj eri kompjutera, automatizacije, novih materijala, ergonomije, i ostalog.
Još nešto, mnoge te fabrike su bile ululjkane u ideji da dokle god postoji svet podeljen na blokove, i dokle god ima neki tamo Afrikanac koji će da kupi našeg Stojadina/M70/Magnohroma/šta god... nema potrebe da se nešto previše gura napred.

Dakle stagnacija je počela još tada, 80ih. A eksplodirala je prvo 1990. kad su počeli da padaju čitavi blokovi i ideologije širom sveta, a sa njima i tržišta. I drugi put je eksplodirala naredne godine kad je počeo raspad zemlje. Ali kažem, ono što je otvorilo vrata svemu tome je bila kombinacija te SFRJ težnje da budemo dobri i nezavisni u svemu. Što je bilo nerealno.


Na pravom si tragu!
Da je posle Titove smrti počela privatizacija, nešto bi možda i moglo da se spasi. Međutim, posle "stabilizacionih" mera 80-ih, ratova i sankcija sve je manje - više propalo. Fabrike u ex-YU su već 80-ih tehnički znatno zaostajale za zapadom, pa čak i za svojim pandanima u nekim "istočnim" zemljama. Glavni razlog za to je bio hroničan nedostatak deviza za uvoz kapitalne opreme, politizacija apsolutno svega, od fakulteta do fabrika, što je dovelo do neizbežne negativne selekcije kadrova na rukovodećim položajima, kao i zanemarivanje profita na račun volumena proizvodnje. Drugim rečima, sudbina većeg dela industrije u Srbiji je zapečaćena još početkom 80-ih.

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sub Sep 29, 2018 7:49 pm
od Nick Slaughter
abrines » 22 Jun 2018 03:48 pm napisao:Како коментаришете долазак ZF у Панчево?

Хммм по свему судећи још једна фирма у низу за убадање каблова и томе слично.
Био сам на конкурсу, и неко тестирање које је обављено сасвим сигурно сугерише на бесконачно убадање и лемљење жица и каблова О.о
А то значи да ће такви конкурси бити вечно отворени, јер тешко да ће неко имати воље да дуже од три месеца у три смене ради такве депресивне послове...
:kafa:

Re: Industrija Srbije

Poslato: Ned Sep 30, 2018 12:17 pm
od abrines
Зар неће бити и развојни сектори? Да ли су дали неке друге конкурсе сем техничарских? Какви лажови ови политичари, рекоше бар 100 инжињерских позиција.

Re: Industrija Srbije

Poslato: Ned Sep 30, 2018 7:11 pm
od Nick Slaughter
abrines » 30 Sep 2018 11:17 am napisao:Зар неће бити и развојни сектори? Да ли су дали неке друге конкурсе сем техничарских? Какви лажови ови политичари, рекоше бар 100 инжињерских позиција.

Политичари су у Србији најављивали све и свашта, а народ је добијао велико НИШТА :mrgreen:
Има разних конкурса, а све делује као измишљене позиције за страначке кадрове како би се ухлебили а да не морају ништа велико да раде али са натпросечним платама...
:kafa:

Re: Industrija Srbije

Poslato: Ned Sep 30, 2018 8:31 pm
od Nick Slaughter
Ево назива неких позиција на конкурсима:
Процесни експерт у квалитету
Експерт процеса у квалитету
Тим лидер у одељењу квалитета
Сарадник у квалитету
Техничар у процесном планирању
Процесни техничар
Специјалиста за извештавање у сектору квалитета
Супервизор лабораторије за мерења
Техничар квалитета за контролу улазних материјала
Мерач времена

:shock:
Поштено речено, у фирми где ја радим све ове "позиције" обављао би један човек, и још би му остало и вишка времена.
Како ли ће изгледати њихов радни дан, жали Боже свих државних субвенција :laugh:

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pon Okt 01, 2018 7:19 am
od abrines
Уфф, па квалитет се код нас доста занемарује, друг се запослио у Бошу баш у сектору квалитета, то су озбиљни послови.

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pon Okt 01, 2018 10:15 am
od Žika
abrines » Ned Sep 30, 2018 11:17 am napisao:Зар неће бити и развојни сектори? Да ли су дали неке друге конкурсе сем техничарских? Какви лажови ови политичари, рекоше бар 100 инжињерских позиција.


Razvojni centar sigurno neće biti u Pančevu ili bilo gde u Srbiji. Ovde su zbog jeftine radne snage, subvencija i ništa više.

Recimo proizvođač pneumatika Hankook otvorio je svoj peti istraživački centar upravo u Hanoveru gde ima i Continental. Naravno uzeli su i iskusne inžinjere iz Continental-a.
Teško da ovde ima stručnjaka koji su već radili na razvoju novih sistema, tehnologija i slično. Da gube vreme i da ih školuju, uvode u posao ?

Re: Industrija Srbije

Poslato: Sre Okt 03, 2018 1:32 pm
od laki72
Upravo tako žiko.
To je ono na sta su mudri ljudi upozoravali godinama.
Nakon vec zastarele tehnologije, ostalimo i bez takve.
Nakon kadrova koji nisu imali saznanja o najnovijim dostignucima, li su pokusavali da se drze (korak, dva, tri) iza, dosli smo u vreme kada je skolstvo unisteno, privreda ne postoji, a istrazivacki i razvvojni centri vec dve decenije postoje samo na papiru.

Pa kakve investitore i sa kakvim investicijama onda ocekivati, do najprostije montaze ili eventualno proizvodnje nekih prostijih komponenti.


Vidim, u Zrenjaninu se najavljuje kineska fabrika pneumatika.
Izgleda da smo svi zaboravili "rekord" i njegovu pljackasku privatizaciju i 'konverziju' u ledinu, a zatim u TC.
Taj rekord je i u vreme sankcija i vreme gradjanskog rata na prostorima exyu nalazio nacin da izveze svoje proizvode.
Zato sto suproizvodi bili dobrog kvaliteta kao i zato sto su vec bili pozicionirani na regionalnom trzistu.
No, umesto da se takav 'Rekord' dodatno modernizuje kroz partnerstvo ili delimicno vlasnistvo sa nekim od manjih ili vecih igraca, a zatim eventualno proda kao ozbiljna i uspesna firma, uradjeno je sve suprotno.

Ono sto rade investicioni fondovi sirom sveta, to je morala raditi i drzava Srbija. Na zalost nije te smo danas "presrecni" ako neko dodje i otvori bilo sta, pa makar i najprostiju montaznu liniju gde ljudi rade za minimalac.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pet Jan 11, 2019 1:00 am
od Kokos
Ako iko ima živaca, meni posle samo 12 minuta pritisak skače...



Re: Industrija Srbije

Poslato: Pon Mar 11, 2019 2:43 am
od direktor
Slika

Slika

Slika

Fabrika neceg pokoj joj dusi nek na savjest onom ko je unistio
Nalazi se odma do pokojne precizne mehanike
Zna li neko scim su se bavili sta su radili
Logo koji se vidi mozda ima veze sa fabrikom ....

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pon Mar 11, 2019 12:10 pm
od gundeljbananko
direktor » 11 Mar 2019 01:43 am napisao:
Spoiler!
Slika

Slika

Slika


Fabrika neceg pokoj joj dusi nek na savjest onom ko je unistio
Nalazi se odma do pokojne precizne mehanike
Zna li neko scim su se bavili sta su radili
Logo koji se vidi mozda ima veze sa fabrikom ....


Bukulja, hemijska industrija, smrdeli su za dve medalje dok su radili i fala bogu da više ne rade ali dodao bih, na tom mestu, lepo bi bilo da je preživela u nekoj industrijskoj zoni. A IPM :(, izgradila je cele Šumice, sve koje znam u kraju su imali najmanje jednog člana porodice tamo zaposlenog. Tuga od boga da je to otišlo do đavola.

Re: Industrija Srbije

Poslato: Pon Mar 11, 2019 1:16 pm
od Žika
I onda će novi zakon o korupciji/imovini i slično da obuhvata preiod posle 2009. godine.
Poreska uprava kaže da od tada imaju elektronske zapise i nikog pametnog da pregleda papire.