Šta je novo?

Aerodrom "Morava" Kraljevo

DzonTravolta

Expert
Učlanjen(a)
26.07.2015.
Poruke
5.649
Pohvaljen
6.794
Dakle, pošto se rasprava na temu kraljevačkog aerodroma, njegovih perspektiva i mogućnosti već povela na drugim podforumima, uz dopuštenje drugih forumaša pokrećem ovu temu.
Želju za pokretanjem civilnog saobraćaja iz Kraljeva iskazali su ne samo stanovnici samog Kraljeva, već i Čačani (koji i vode nezvanično FB stranicu aerodroma), ali i ljudi iz svih okolnih opština.
Do Beograda još ne postoji kvalitetan put (nešto po tom pitanju će biti rešeno završetkom radova na Koridoru XI), Niš je takođe dosta udaljen, komercijalna potreba je ogromna.

Nešto o tome postoji na ovom linku: http://www.dzenarika.net/vesti/item/678 ... propustiti .
 
Све би то било лепо да некада снажна привреда западне Србије, а Краљева нарочито, није потпуно уништена.
А што се тиче саобраћаја, претварање правца Баточина - Краљево - Прељина у аутопут је нешто што се подразумева, уз обавезну модернизацију пруге наравно.
 
Од Крагујевца до Краљева нажалост неће скоро бити аутопута. Али би требало да га буде на траси Чачак - Краљево - Крушевац - Појате.

Оперативан регионални аеродром је такође један од услова за развој привреде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396998#p396998:20rs0d36 je napisao(la):
Пантограф » 12 Јул 2016 05:01 pm[/url]":20rs0d36]Од Крагујевца до Краљева нажалост неће скоро бити аутопута. Али би требало да га буде на траси Чачак - Краљево - Крушевац - Појате.
И не треба да га буде на деоници Крагујевац - Краљево. Сасвим је довољан магистрални пут М24. У понедељак сам прошао тим путем и он је феноменалан. За аутопут Чачак - Краљево - Крушевац - Појате се слажем.

Краћа моја фоторепортажа са деонице Баточина-Крагујевац viewtopic.php?f=17&t=1250&start=75#p397202 , и на крају репортаже две битне реченице о деоници пута Крагујевац-Краљево-Врњачка Бања и даље.
 
Веза два аутопута свакако треба да иде преко Краљева, међутим мислим да је претварање правца Прељина - Краљево - Баточина у аутопут у перспективи од већег приоритета од правца Прељина - Краљево - Појате, који такође треба радити, али овај први по мени ипак треба да има предност. Ипак, веза Краљева са Кш (и даље) се не може поредити са оном које Краљево има са Београдом и Кг.
А што се тиче "романтике", увек су ту стари крагујевачки пут и стари пут Краљево - Чачак.. :)
 
потенцијалне дестинације (нашао сам)



с тим да су Крф, Родос, Ираклион, Анталија и Тиват само у летњој сезони
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397246#p397246:1ei2vb9x je napisao(la):
JohnnyLee » Thu Jul 14, 2016 6:59 am[/url]":1ei2vb9x]потенцијалне дестинације (нашао сам)



с тим да су Крф, Родос, Ираклион, Анталија и Тиват само у летњој сезони
file.php

Deluje prilično obećavajuće. Odakle si preuzeo?

Jedna opaska: Dortmund je već krenuo iz Niša, tako da ne verujem da će i iz Kraljeva. Ali naravno - zavisi i koja kompanija bi letela. Slobodno nagađam da bi to mogao da bude Eurowings, pošto oni neće ići za Niš.
 
Aerodrom MORAVA je veoma perspektivan aerodrom, jer se nalazi na idealnoj poziciji u Šumadiji, u središnjem delu Srbije, u području kome gravitira 1.6 miliona stanovnika i u području koje ima puno privrednih, poljoprivrednih, autoindustrijskih, vojnoindustrijskih i turističkih potencijala koji će se još više uposliti dolaskom investitora, poslovnih ljudi, raznih društveno-političkih delegacija, turista, naše dijaspore, sportista, hodočasnika, stranaca koji će ovde zbog idealnog okruženja da se poslovno i životno što duže zadržavaju, itd. Aerodrom MORAVA će sve to da poveze, i da podigne celu ekonomiju i standard na mnogo viši nivo, a time će se svi efekti veoma brzo multiplikovati. Sve one priče koje od prvog dana kruže po medijima, forumima i sl. o tobože nepotrebnom, neprofitnom itd aerodromu, a što se jedino ovako intenzivno i kontinuirano dešava kada je Morava u pitanju, rezultat su veoma kontinuirane subverzivno propagndne aktivnosti već decenijama uperene ka tom području, u raznim aspektima, a MORAVA je samo jedan, ali za široke mase, najvidljiviji aspekt toga. Da se u Moravu i u aerodrom uložilo delić onoga što se uložilo /i ulaže/ u Beograd i Teslu, bez obzira koliko to možda malo izgledalo u gloalnim poređenjima, gde bi MORAVI bilo kraja! Ali i to će biti, jer drugačije ni ne može - ako ne bude Morave, neće biti ni ljudi sa Morave.

https://www.facebook.com/AERODROMMORAVA ... =3&theater

http://viamorava.blogspot.rs/2013/03/ae ... orava.html

https://www.facebook.com/AERODROMMORAVA ... =3&theater
 
Ne mogu da se porede "Tesla" i "Morava" iz nekoliko razloga. Najpre, više je nego očito da je "Tesla" viđen da bude jedini "mainstream" aerodrom u Srbiji. "Morava" je sa druge strane znatno bliža nekom niškom modelu. Jedino za šta je objektivno da KV aerodrom (ako uopšte bude mogao da zaživi) može da računa jesu Low Cost kompanije, i to ne Wizzair i Ryanair, već neke treće.
 
Da bi se o jednom velikom infrastrukturnom projektu u nekoj regiji govorilo, odnosno o potrebi da isti postoji, moraju mnoge činjenice i okolnosti da se poznaju i u obzir pri odlučivanju uzimaju, /i prirodno geografske, i međugradske, i funkcionalne, i ekonomske, i demografske, i istorijske, i privredne, i turističke, i socijalne, i etnološke, i projekciono razvojne, i lokalne i regionalne, i bezbedonosne, i strateške, itd, a ne samo da se paušalno o tome, uglavnom u slučaju MORAVE, koja negativna reč prozbori. I to uglavno od ljudi koji gotovo o ovoj oblasti malo, ili vrlo malo znaju. To se odnosi i na one koji bi da se navodno samo uskospecijalnim analizama bave, ali vidimo da se, iz pretpostavimo kojih razloga, počesto subjektivnim ili nekim drugim potrebama vode /ili ne uzimaju u osnov analiza sve relevantne činjenice/.

Dovoljno je kada neki analitičari, koji sebe tako zovu, kažu da MORAVA nema nikakve potencijale, pa da vam bude jasno o čemu bi neki da se ovde radi.
A bez obzira što je od nekog /KOGA!!!/ viđen neki drugi aerodrom za prililegovan da bude /!!!/, nađite mi, ne ex Jugoslaviji, nego u celoj Evropi, regiju koja ima više prirodnih i razvojnih potencijala i bolju mogućnost za saobraćajnu i funkcionalnu povezanost gradova na tako malom prostoru,/uključujući i putnu i avio infrastrukturu/.

Naravno, MORAVA će se otvoriti za civilni avio saobraćaj, i buće to veoma uspešan aerodrom,uostalom kao i ceo region i oblast kome pripada, samo prethodno moraju neke /već odavno podmetnute/ paralelne sistemske kočnice da se uklone.

http://plavosrce.com/DOWNLOAD/regionaln ... centar.pdf
https://www.facebook.com/AERODROMMORAVA ... =3&theater
 
izvor FB profil AERODROM MORAVA

post
RASTOJANJE DO MORAVE

Rastojanje od aerodroma Morava do gradova, turistickih mesta i železničkih čvorišta

PRVI KRUG udaljenosti:
Čačak 23 km, Kraljevo 17 km, Kragujevac 39 km, Vrnjačka Banja 39 km, Gornji Milanovac 33 km, Topola 60 km, Rača 69 km, Lapovo 66, Batočina 60, Trstenik 47 km, Stragari 49 km, Arilje 61 km, Požega 57km, Guča 45 km, Lučani 50 km, Preljina 19km, Knić /Gružansko jezero 19 km, Banja Trepča 23 km, Mataruška Banja 24 km, Ovčar Banja 41 km, Bogutovačka Banja 35 km, Aranđelovac /Bukovička Banja/ 70 km,

DRUGI KRUG udaljenosti:
Užice 80 km, Jagodina 80 km, Kruševac 74 km, Rekovac 71 km, Varvarin 97km, Ćićevac 96 km, Svilajnac 83 km, Ivanjica 71 km, Kosjerić 81 km, Brus 91 km, Aleksandrovac 83 km, Raška 93 km,

TREĆI KRUG udaljenosti:
Despotovac /Manasija/ 104 km, Novi Pazar 114 km, /Sopocani 128 km/, Resavska Pecina 123 km, Bajina Basta 120 km, /Mokra Gora 126 km/, Nova Varos 133 km, Zlatar 138 km,

PLANINSKI TURISTIČKI CENTRI:
turistički centar Rudnik 54, ski centar Kopaonik 112 km, turisticki centar Zlatibor 103 km, park prirode Golija 111, nacionalni park Tara pocev od 120.kilometra, ...

GLAVNI ŽELEZNIČKI ČVOROVI
/ drumskim putem/ - Lapovo 68* km, Stalac 93 km, Pozega 60 km. A iz pravca juga - Raska 92 km.
/* put zeleznickom trakom je ovde duzi za cca. 25 km jer ide preko Kraljeva/
 
ја се са Пургером не слажем око тих прогноза. има места и за Мораву и Поникве
 
Naravno da Morava ima potencijal i naravno da ce biti civilni Aerodrom. Morava ima veci potencijal od Ponikve iako ja licno vise gravitiram ka Zlatiboru ali istina se mora reci. Samo treba raditi, i nista vise.
 
ima potencijal za sportku aviaciju. mozda i poljoprivrednu, za nesot ozbiljnije ne verujem ni u jedan ni u drugi. Kada vec niski aerodrom nije profitabilan sta reci za ova dva
 
Niski aerodrom zaradjuje profit ce se vidjeti na zavrsnom racunu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413894#p413894:6qcsoidc je napisao(la):
nensav » 01 Нов 2016, 18:30[/url]":6qcsoidc]ima potencijal za sportku aviaciju. mozda i poljoprivrednu, za nesot ozbiljnije ne verujem ni u jedan ni u drugi. Kada vec niski aerodrom nije profitabilan sta reci za ova dva

на основу чега си закључио да аеродром није профитабилан? да нису случајно објавили финансијски извештај?
 
Niški aerodrom se polako razvija, videćemo dokle će dogurati, ali koncept je dobar.
Za kraljevački sam prilično skeptičan. Moraju pod hitno da pronađu nekoga (stranu kompaniju ili investitora), kome bi bio u interesu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413968#p413968:4ix8ykmo je napisao(la):
JohnnyLee » 02 Nov 2016 06:52 am[/url]":4ix8ykmo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413894#p413894:4ix8ykmo je napisao(la):
nensav » 01 Нов 2016, 18:30[/url]":4ix8ykmo]ima potencijal za sportku aviaciju. mozda i poljoprivrednu, za nesot ozbiljnije ne verujem ni u jedan ni u drugi. Kada vec niski aerodrom nije profitabilan sta reci za ova dva

на основу чега си закључио да аеродром није профитабилан? да нису случајно објавили финансијски извештај?
Ко не зна да ради и ствара, наћиће изговор нема пара, коме пословност није страна, јасно ће рећи да нема плана.

Постоји и трећи модел улупавање јавних фондова ради популизма, захваљујући чему ће половина најскупље друмске инфраструктуре (аутопутеви) бити нискокоришћена.

То значи, није немогуће имати економски успешан аеродром "Морава" ако постоји квалитетан бизнис план на реалним основама. За сада лутамо око тога чак и са Аеродромом Ниш, који има много више предуслова да са не великим додатним улагањима буде успешан.
 
Vrh