Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Earthmoving

Expert
Učlanjen(a)
22.01.2016.
Poruke
7.617
Pohvaljen
16.693
Lokacija
Lion
Umesto da putarina bude skuplja za strance od čijih para bi se pare "raspodeljivale" našim građanima za njihovo blagostanje, mi radimo upravo suprotno, negujemo strance a naše ljude kažnjavamo (slično i u samoj Srbiji: ko plaća struju a ko baš i ne mora; ko mora da ima dozvolu za vozila a ko baš i ne mora za šklopocije; ko sme da gradi objekte bez dozvola jer je druge vere pa da mu se ne zameri, a ko ne...). Ovde je naizlged u pitanju tehniči problem (sitnina u evrima) ali efekat je isti:
"Slična situacija (kao na naplantoj rampi Preševo) je i na naplatnim rampama Takovo i Preljina. Stanovnici Srbije na njima plaćaju 70 i 140 dinara, a stranci 50 centi i jedan evro. Vlasnici vozila domaćih registracionih oznaka nemaju mogućnost izbora, već putarinu plaćaju isključivo u dinarima."
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1237389
 
Pa nisu stranci krivi što dinar ima inflaciju i što mi redovno ne usklađujemo cenu putarine prema kursu.

A ne vidim ni jedan razlog zašto bi stranci neku uslugu u Srbiji morali da plaćaju skuplje od domaćih korisnika, to bi bila čista diskriminacija. Većina ljudi u Srbiji misli da su stranci bogate 'ovce za šišanje' koje treba 'izmusti' za sve jer su oni bogati a mi smo siromašni. Takvom politikom se ništa ne postiže. Veliki deo stanovništva živi baš od tih stranaca iz čijih zemalja se svake godine slije u Srbiju nekoliko milijardi EUR koje šalje rodbina, a i na osnovu penzija iz inostranstva. To što je kod nas standard nizak, za to nisu krivi stranci, nego mi sami. Kako bi se ti osećao da ti u inostranstvu isto tako kao strancu sve bude skuplje nego za domaće ljude, pa nije sve ni u inostranstvu izgrađeno od strane privatnog kapitala, dosta toga je izgrađeno i od novca poreskih obveznika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438124#p438124:b61z487s je napisao(la):
Stomatolog » 07 Mar 2017 12:46 pm[/url]":b61z487s]Pa nisu stranci krivi što dinar ima inflaciju i što mi redovno ne usklađujemo cenu putarine prema kursu.
Razlog nisu ni kurs ni inflacija. Osnovni razlog je ogromno kašnjenje u izgradnji koridora, jer se ovako pod naplatu stavljaju samo patrljci od po 10-15km (konkretno Preševo-Levosoje). Tada se razlike mogu javiti zaokruženjem na minimalno prihvatljivi apoen od 50 evrocenti. Da je pod naplatu stavljena duža deonica, problem zaokruživanja ne bi bio toliko upadljiv.
 
Nisam ni mislio da su stranci krivi nego naši nadležni. Diskriminacija etimološki, po poreklu reči, znači razdvajanje, a pošto je Srbija odvojena od stranih zemalja onda po definiciji postoji diskriminacija. Dozvolićete mi pravo na stav, ja jesam za diskriminaciju :mrgreen: Takođe predmet mog interesovanja nisu "naši" ljudi koji žive u inostranstvu nego naši ljudi koji žive ovde. Nemam ništa protiv ni da u inostranstvu sve bude skuplje za mene (zaradiće nula evra na meni :) ) Ni nas Nemci, Mađari, Austrijanci, Turci... ne pitaju dal se nama sviđa visina i politika njihovih putarina, pa nismo u obavezi ni mi njih da pitamo.
 
Ne pitaju nas, ali ne placamo vise od Madjara. Putarine su za sve iste i nema logike da stranac vise plati samo zato sto je stranac. Valjda treba da mu bude drago da ti prodje kroz zemlju, sipa gorivo, prenoci, kupi nesto i opet i tako ostavi pare.
 
Земљани,

То за шта се залажеш било би клање вола за кило меса. Значи, да бисмо приходовали пар десетина милиона евра, штетовали бисмо више милијарди.

Без намере да ширим полемику с тобом, подсећам те да смо све до пре десетак година имали "дискриминирајући" модел за који се ти залажеш у сваком другом посту, као да си измислио топлу воду. И због тога су нам странци џвањкали током, такође, сваке друге посете и подсећали нас да, ако већ желимо да нам укину визе, да извозимо бесцарински нашу робу (а то је, подсећам те, 65% у ЕУ и још 20% у земље ЦЕФТА) и да будемо део заједничког тржишта, онда не можемо имати две цене. И онда су наши, у пар корекција, морали да подигну цене за домаћа возила и уједначе их за сва.

Зато, дај да више не филозофирамо, већ да причамо о ономе што је овде тема - о аутопуту Београд-Пожега-Бољаре-Подгорица-Бар.
 
Da li mi kao stranci ne plaćamo skuplje u okolnim zemljama? Ili ipak postoji posredna diskriminacija? Na primeru automobila do 3,5 t u zemljama gde su vinjete (prema podacima sajta AMSS) videćemo da postoji posredna diskriminacija :
Bugrska: nedeljna 8e, godišnja 50e. 99% Srba u ovoj kategoriji (automobil do 3,5 t) će kupiti nedeljnu, a 99% Bugara godišnju. Nedeljna košta oko 1 evra po danu, dok godišnja košta svega 0,13 e po danu. Godišnja se više isplati, godišnju za kola više koriste Bugari nego stranci, Bugarima je jeftinija putarina. Isti slučaj je i u donjim primerima.
Mađarska: desetodnevna 2.975 HUF (oko 10 evra), godišnja 42.980 HUF (oko 145 evra). Nedeljna košta 1,5 evra po danu, godišnja 0,4 evra po danu.
Rumunija: sedmodnevna 3 evra, godišnja 28 evra. Nedeljna košta 0,4 evra po danu, godišnja košta svega 0,07 evra po danu!
Austrija: desetodnevna 8,90 evra, godišnja 86,40 evra. Nedeljna košta 1,2 evra po danu, godišnja košta evra po danu svega 0,23 evra po danu.
...itd itd... http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=186
Sad se Austrija i Nemačka svađaju jer Nemci uvode putarine ali će svojim građanima da refundiraju taj iznos (dok strancima neće). Austrijanci i druge okolne zemlje poput Holandije i Belgije kažu da je to diskriminacija. http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1231603
I to sve primeri u samoj EU koja je jedan entitet, a Srbija čak nije ni deo EU, pa uopšte ne podlaže njenim komisijama kao što je Nemačka podlegala u slučaju uvođenja putarina.
Sad pogađajte da li vi u ovim zemljama kupujete godišnje ili najkraće vinjete. Naravno, tamo nigde direktno ne piše "diskriminacija" ali kad bi i vi videli statistike koje oni gledaju i znali bi da velika većina stranaca će za kola kupiti kratke vinjete, a velika većina njihovih godišnje. Na taj način te zemlje svojim ljudima pružaju jeftinije putarine u odnosu na strance. Time smo dokazali da zemlje EU i same koriste diskriminatorne putarine. A kod naših nedoraslih nadležnih upravo suprotno, u gornjoj vesti mi našima naplaćujemo skuplje, a strancima jeftinije. Diletantizam. I naravno da ću pričati o ovome dok se ne ispravi i bude kako treba. (veza sa ovom temom - vest: jeftinije putarine za strance nego za domaće na naplatnim rampama Takovo i Preljina)
 
Ма само ти настави. Докон поп и јариће крсти.
 
Ti opet mešaš babe i žabe.
Uspoređuješ naš sistem naplate putarike koji je zasnovan na zatvorenom tipu po pređenoj deonici i sistem naplate putarine kroz vinjete.
Ako već želiš da nas sa nekim uspoređuješ onda nas uspoređuj sa zemljama u kojima je identičan sistem naplate.

Pošto si već pomenio vinjete, oni koji često putuju autoputem kroz neku državu koja ima vinjete, oni će kupiti godišnju vinjetu bili stranci ili domaći.
Sistem vinjeta je takav da stimuliše cenu godišnje vinjete i to je tako u svim zemljama gde su vinjete, tako bi bilo i kod nas da se one uvedu.
Nigde nije godišnja vinjeta samo za domaće vozače, u ponudi je za sve, tako da i stranci mogu uzeti godišnju, ali imaš i domaće vozače koji uzimaju sedmične vinjete jer neko ko retko koristi autoput, ima dva automobila ili mu je autoput daleko taj će uzeti sedmičnu za jedno ili dva putovanja godišnje jer mu se sigurno ne isplati uzeti godišnju vinjetu. Tako da sistemom naplate upotrebe autoputeva vinjetama dovodiš i među domaćim vozačima do diskriminacije.
 
Da, Mađari npr. time diskriminišu 1 ili 5% svojih građana, i 99 ili 95% stranih. Primećuješ razliku? Kažem, moraš videti njihovu statistiku prometa da bi ti bilo jasno šta se u stvari time radi. Takođe, ako bi računali broj pređenih kilomtara u odnosu na cenu vinjete, dobio bi još jasniju sliku da su domaće tablice privilegovanije od stranih. Pa ti sad pričaj da formalno nema diskriminacije, a u stvari je ima realno kad se podvuče crta na kraju godine :) Jel ti bitnije formalno ili faktičko stanje?
Takođe, ako se ne slažeš, slobodno navedi primer zemlje gde su putarine skuplje za domaće nego za strance kao sada na rampama Preljina, Takovo, Preševo? Koja to zemlja putarinu strancima naplaćuje zaokruživajući niži kurs evra kao ovde?
 
Ponovo uspoređuješ dva različita sistema naplate, ako želiš da praviš neku usporedbu onda je pravi sa sličnim sistemima naplate putarine.
I kod nas da se uvedu vinjete, bilo bi jeftinije onome koji kupi godišnju u odnosu na sedmičnu, tako je svagde gde su vinjete.

Ako pogledaš cenovnik putarine sa sajtu Putevi Srbije videćeš da je približno na pola deonica putarina skuplja za plaćanje u EUR u odnosu na RSD i obrnuto na onoj drugoj polovini deonica.

Cenovnik: http://www.putevi-srbije.rs/index.php/% ... 0%BD%D0%B5

Zašto se cena putarine u EUR ne usklađuje prema kursu bar jednom mesečno ili tromesečno, krivi smo mi, a ne stranci...
 
Mene nije mrzelo da uzmem i napravim uporednu tabelu za deonicu Beograd-Nis (po danasnjem srednjem kursu NBS: 123.8002):



Ne branim nikome pravo da misli sta god zeli, samim tim i da trazi skuplje putarine za strance. Moje je pravo, takodje, da se sa time ne slazem.

Ono sto, pak, izrazito ne volim i protiv cega cu se boriti uvek je tendecioznost i borba za sopstvene stavove neistinama. Iz gornje tabele se jasno vidi da stranci, u proseku, ipak placaju veci iznos putarine, a ne obratno.
 
У питању су ситне и безначајне разлике. Не треба правити тему због 5 динара.
 
Ne vredi, ti imaj svoje misljenje a mi cemo nase. Koje se srecom poklapa sa razvijenim svetom.
 
Druže, promašio si temu, pišeš o rampama na Koridoru 10, a ovo je tema "autoput Beograd-Požega (tj. "Koridor 11")". Koliko ovde ima naplatnih rampi? Dve (Takovo i Preljina). Na kolko od te dve stranci plaćaju manje? Na obe, tj na svim (znači i prosečno i apsolutno koje navodiš). Jesam ja to tendenciozno izmislio? Ne, vest je preneta iz medija. Prijatno doviđenja :sesir:
 
Brate mili, govoris o komadicu autoputa koji je daleko od kompletiranja i ima jednu jedinu deonicu pod naplatom i njega uzimas kao relevantan uzorak za tvrdnju da stranci placaju manje od domacih vozaca?!

A, "druze", ako sam vec promasio temu, ti si prvi pomenuo naplatnu rampu Presevo, podseti me, na kom autoputu se ona nalazi?
 
Rampa Preševo je navedena u vesti. A evo ti si još vredno uložio energiju i dodatno pokazao da do Niša ima još 6 od 20 rampi gde stranci plaćaju jeftinije putarinu. To znači da stranci na 30% rampi plaćaju jeftiniju putarinu na K10 i na 100% rampi na "K11".
Da podsetim i da sem putarina koje su po politici Srbije jednake za strane i domaće, mi domaći smo za razliku od stranaca primorani da kroz porez otplaćujemo i kredite za autoputeve. Dakle kod nas je izabran model otplate gde i beba i baba (koja više nikad neće koristiti autoput) mora da ga plaća kad kupuje sebi hranu za preživljavanje. Zato i nije nepravedno da stranci plaćaju bar skuplju putarinu od naših ljudi kad već ne moraju deo kroz porez. Druge zemlje su to rešile "neprimetnom" vremenskom diferencijom cena vinjeta (meni je kao strancu koji jednom godišnje prođe kroz Mađarsku jeftinije da dva puta platim putarinu nego vinjetu za 10 dana, a biću u Mađarskoj svega dva puta po 3 sata, ne treba mi 10 dana ali sam primoran da kupim, a time i platim više nego što mi treba).
I to da mi plaćamo kroz porez svoje kredite je ok ali pod uslovom ako gradimo autoputeve koji su nama prioriteti, a ne koje nam traži EU (autoput ka Prištini, istočni krak K10 od Niša ka Bugarskoj, tj Turskoj) a gde je i mali ukupni promet a još manji udeo naših ljudi na autoputu (znači po prometu naših ljudi nama nije prioritet). Zašto EU hoće da kreditira autoputeve prema svojim dragim Turcima i Albancima, a neće "K11" prema Crnoj Gori i Bosni? Jeste se uopšte zapitali? Može biti da je slučajno... E pa ako je tako onda naravno da oni, a ne mi treba da otplaćjuju kredite za te autoputeve i da njima budu skuplje putarine (npr. Ni-Pš). Kao, ista nam je putarina plus ja kome taj autoput ne treba, nego Albancima da otplaćujem kroz cenu mleka koje kupujem detetu? Pa jesmo mi pri sebi? Znači Zapad vas tera da gradite neke autputeve koji vama ne trebaju, a posle vam kaže vi morate da plaćate iste putarine i plus da samo vama bude na teretu da otplaćujete kredite, a ne Albancima kojima koristi taj autoput kao jedini izlaz ka Evropi (slično je na K10 sa Turcima i ostalim bliskoistočnjacima, a koji su vidimo lepo besplatno koristili K10 za vreme imigrantske krize 2015-e, čak i nekažnjeno pešačili njime, ilegalno ulazili i vozili se prepunjenim kombijima, gnuli i ugrožavali živote svim učesnicima u saobraćaju, a sve je to bilo dozvoljeno jer je EU tako tražila).
Takođe pogledajte tranzitne takse ne samo za puteve nego i za energente ali i druge stvari. Zbog toga onaj u Turskoj ili Mađarskoj plaća jeftiniji gas i ima jeftinije energente za svoju industriju a mi skuplje troškove proizvodnje i korišćenja u našoj zemlji. Ja sam naime da i ovu tranzitnu taksu kao i ostalo ubacimo u sveobuhvatnu računicu i da TEK na osnovu toga napravimo ravnotežnu cenu za domaće i strance, a ne samo parcijalno na osnovu ovoga koje njima odgovara. Ravnotežna cena mora biti sveobuhvatna a ne parcijalna u delu gde drugima odgovara.
 
Prvo i prvo, niko strancima ne brani da na GP horgos posete menjacnicu i nakon toga plate u dinarima. Takodje, mogu da plate platnim karticama, i racun ce im biti naplacen u dinarima, a koliko ce im to iznositi u valuti zemlje gde se racun vodi, zavisi od kursa i provizije banke.
Earthmoving":uip33ouk je napisao(la):
Da li mi kao stranci ne plaćamo skuplje u okolnim zemljama? Ili ipak postoji posredna diskriminacija? Na primeru automobila do 3,5 t u zemljama gde su vinjete (prema podacima sajta AMSS) videćemo da postoji posredna diskriminacija :
Bugrska: nedeljna 8e, godišnja 50e. 99% Srba u ovoj kategoriji (automobil do 3,5 t) će kupiti nedeljnu, a 99% Bugara godišnju. Nedeljna košta oko 1 evra po danu, dok godišnja košta svega 0,13 e po danu. Godišnja se više isplati, godišnju za kola više koriste Bugari nego stranci, Bugarima je jeftinija putarina. Isti slučaj je i u donjim primerima.
Mađarska: desetodnevna 2.975 HUF (oko 10 evra), godišnja 42.980 HUF (oko 145 evra). Nedeljna košta 1,5 evra po danu, godišnja 0,4 evra po danu.
Rumunija: sedmodnevna 3 evra, godišnja 28 evra. Nedeljna košta 0,4 evra po danu, godišnja košta svega 0,07 evra po danu!
Austrija: desetodnevna 8,90 evra, godišnja 86,40 evra. Nedeljna košta 1,2 evra po danu, godišnja košta evra po danu svega 0,23 evra po danu.
...itd itd... http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=186
Sad se Austrija i Nemačka svađaju jer Nemci uvode putarine ali će svojim građanima da refundiraju taj iznos (dok strancima neće). Austrijanci i druge okolne zemlje poput Holandije i Belgije kažu da je to diskriminacija. http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1231603
I to sve primeri u samoj EU koja je jedan entitet, a Srbija čak nije ni deo EU, pa uopšte ne podlaže njenim komisijama kao što je Nemačka podlegala u slučaju uvođenja putarina.
Sad pogađajte da li vi u ovim zemljama kupujete godišnje ili najkraće vinjete. Naravno, tamo nigde direktno ne piše "diskriminacija" ali kad bi i vi videli statistike koje oni gledaju i znali bi da velika većina stranaca će za kola kupiti kratke vinjete, a velika većina njihovih godišnje. Na taj način te zemlje svojim ljudima pružaju jeftinije putarine u odnosu na strance. Time smo dokazali da zemlje EU i same koriste diskriminatorne putarine. A kod naših nedoraslih nadležnih upravo suprotno, u gornjoj vesti mi našima naplaćujemo skuplje, a strancima jeftinije. Diletantizam. I naravno da ću pričati o ovome dok se ne ispravi i bude kako treba. (veza sa ovom temom - vest: jeftinije putarine za strance nego za domaće na naplatnim rampama Takovo i Preljina)
Ne bih da idem stavku po stavku, ali omasio si fudbal.
Niko tebi ili meni ne brani da platimo godisnju vinjetu u HU ili A, zar ne?
E sad sto ti koristis prolazak kroz A par puta godisnje ili i manje, sta da se radi. I madar koji zivi i radi u Djeru i ne putuje nigde osim na letovanje ce takodje uplatiti "matricu" na kraci period.
I tu istu matricu za HU mozes da platis od kuce 'online' a mozes i na svakoj vecoj MOL pumpi u Srbiji i to za dinare, te ne moras da brines ni o kursnoj razlici.
Dakle, ne nismo disktiminisani, jer svuda za nas vaze identicna pravila kao i za domicilno stanovnistvo te zemlje.
IDENTICNA!

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Otvorio sam temu gde mozemo nastviti diskusiju o tome koji je sistem naplate bolji, pravedniji itd.
 
Ja sam za putarine i ENP, i da se obezbedi uvek dostupna traka za ENP. TAG uredjaj se moze nabaviti na NIS petrolu za 2020 din, moglo bi biti i niza cena ako bi se vise prodavalo.
Cena dopuna za TAG uređaj?

Potrošač sam određuje sumu koju želi da uplati kao dopunu, dok za veće uplaćene svote postoji niz popusta, po skali koja je navedena na slici

[http://www]



Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Tag jednostavno nije prilagodjen prosecnom vozacu, a nije ni vinjeta.
Ko ce pri zdravoj pameti da spuca 100 evra kredita u tag ako putuje autoputem jednom mesecno?
Imalo bi smisla da dobijes taj popust na svakih XY uplacenih dinara, a ne samo ako uplatis odjednom.

Slazem se da se popularizuje ENP, ali ovo dosadasnje resenje jednostavno nije dovoljno dobro.
 
Ali tamo je naznaceno da vozac uplati sumu koju zeli, a ne 100 e a veci iznosi donose popuste. Tako da placas realnu cenu za tu deonicu

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Meni odgovara dopuna, uplatim za one iznose koje nameravam da prodjem sezonski. A to su relacije dva do tri puta mesecno ns su, ns bg, i jednom godisnje sigurno ns Presevo i nazad a ako treba jos onda jos. Da trecina kamiona i autobusa to ima i cetvrtina putnickih, naplatne rampe bi bile sasvim lepo resenje i u buduce jer ne bi bilo tolikih zadrzavanja

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Kad bi nadoknada za putnička vozila bila 15 evra, za motocikle 8 e a za teretna, buseve i ostala komercijalna 100 e godišnje prihodi bi bili oko 55-60 mil evra. A možda i više.
Ostatak bi mogli lepo da nakupe od stranaca putem vinjeta.

U toku 2015 godine, zvanično je registrovano 1833219 putničkih vozila, 39396 motocikala, 198966 teretna vozila, 9492 autobusa, 35.933 vučna vozila(2013.), 143996 priključnih vozila. U konačnom zbiru, našim putevima se ukupno kreće preko 2.260.000 vozila.
 
Vrh