Šta je novo?

Kragujevac

bigvlada

Advanced
Učlanjen(a)
29.06.2007.
Poruke
2.610
Pohvaljen
14
Lokacija
Beograd - blokovi
U poslednje vreme ima više vesti pa da ih slažemo na jedno mesto

„Fijat“ zainteresovan za fabriku
Autor: N. Radišić | 25.04.2008 - 08:24

zastava_v.jpg


Delegacija menadžera iz italijanskog „Fijata“ juče je posetila „Zastavu“ i obišla sve pogone kragujevačke fabrike. Grupu biznismena predvodio je potpredsednik „Fijata“ Stefan Kepter, jer je ova firma zainteresovana za proširenje saradnje sa srpskom automobilskom industrijom i za eventualnu kupovinu fabrike.

Da li će „Fijat“ hteti da uloži najmanje 250 miliona evra u modernizaciju zastarele tehnologije i da uposli, kako je predviđeno planom „Zastave“, 4.000 radnika, pokazaće se kroz nekoliko meseci. Tender za prodaju „Zastave“, najavljivan za decembar prošle godine, odlagan je do sada dva puta, a ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić je kao novi rok istakao septembar.


„Zastava“ je kroz prodaju svoje imovine do sada izmirila sve zastarele obaveze prema „Fijatu“, i vratila dug od 11 miliona evra. U isto vreme, uloženo je i 14 miliona evra za kupovinu nove montažne linije, delimično robotizovane, na kojoj se proizvodi srpski „punto“, po italijanskoj licenci, sa oznakom „Zastava 10“. Ovo je i dalje strani automobil, koji se u Kragujevcu sastavlja od gotovih delova koji stižu iz Italije. Da bi nosio oznaku „napravljeno u Srbiji“, ovaj automobil mora da ima najmanje 60 odsto delova (od ukupno 1.000), koji su napravljeni u domaćim fabrikama.
Na novoj montažnoj liniji u „Zastavi“ može da se napravi 40.000 automobila godišnje, a do sada je, za proteklih osam meseci, tu sklopljeno blizu 5.000 „punta“. Kako tvrdi direktor „Zastava auta“ Zoran Bogdanović, „moguće je i da će se u Kragujevcu sklapati još jedan ‘Fijatov’ model“.
Tržište Srbije je siromašno i premalo za bilo kog svetskog proizvođača vozila, ali je interes stranih kompanija pre svega, kako saznajemo u poslovodstvu „Zastave“, u „jeftinoj ali kvalitetnoj radnoj snazi“. Ukoliko se „Fijat“ odluči da kupi „Zastavu“, moraće i da prihvati uslove sindikata koji traže i otpremnine od 300 evra po godini radnog staža za sve radnike koji dobrovoljno napuste fabriku.
Do sada je „Zastavu“ posetila kineska kompanija FAW, koja proizvodi 1,5 miliona vozila godišnje. Kinezi su zainteresovani da u Kragujevcu prave novi mali automobil, čija cena neće prelaziti 5.000 evra, sa oznakom „hepi“, namenjen tržištu Zapadne Evrope. Zainteresovani za ulaganja u srpsku automobilsku industriju su i Austrijanci, jer je „Magna Štajer“ više puta slala svoje delegacije u „Zastavu“.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=39287


„Seićento“ iz Kragujevca
Autor: Ekipa „Blica“ | 26.04.2008 - 06:02

fica_v.jpg


Vlada Srbija planira nov model za privatizaciju fabrike automobila „Zastava“ u Kragujevcu, po kome bi italijanski „Fijat“ postao većinski vlasnik kragujevačke fabrike sa 300 miliona evra ulaganja u rekonstrukciju fabrike, dok bi manjinski vlasnik bila država, saznaje „Blic“. Ovaj model privatizacije biće predstavljen u ponedeljak radnicima ove fabrike.

Naime, „Zastava“ je trenutno društveno preduzeće sa velikim dugovanjima prema državi. Ta dugovanja bila bi pretvorena u kapital države. U toku su pregovori Ministarstva za ekonomiju sa „Fijatom“, kome je država spremna da prepusti većinski paket akcija u „Zastavi“ ukoliko minimalno uloži 300 miliona evra, a ishod pregovora biće poznat do kraja aprila.

- „Fijat“ bi uložio 300 miliona evra u rekonstrukciju fabrike kako bi se podigao kapacitet proizvodnje vozila u narednim godinama na 150.000 vozila. Prvi automobil koji bi se proizvodio je „seićento“ ili novi „fića“ - kaže naš izvor iz Ministarstva za ekonomiju.
On navodi da je „Fijat“ zainteresovan za ovakvu vrstu kombinatorike jer Srbija ima pravo na bescarinski izvoz u EU, gde bi italijanski gigant izvozio ovaj model.
- Srbija bi podržala investiciju sa 50 miliona evra u narednih nekoliko godina, a na ovaj način država bi ostala manjinski vlasnik preduzeća, dok bi „Fijat“ preuzeo menadžerski deo i proizvodnju, a u toj fabrici bilo bi zaposleno oko 3.500 radnika - kaže naš sagovornik, koji ističe da će već naredne nedelje biti poznato da li će ovakav aranžman biti sklopljen ili ne.
Takođe, planirana je i proizvodnja delova za „Fijatove“ automobile, koja bi zaposlila oko 8.000 radnika.
U aranžman bi bio uključen i „Iveko“, koji u „Zastava kamionima“ ima već 33 odsto vlasništva, i takođe bi preuzeo vlasnički paket akcija po sličnom modelu.


„Folksvagen“ već dobio ponudu Vlade
Paralelno sa „Fijatom“, pregovara se i sa „Folksvagenom“, koji traži lokaciju za fabriku u okolini Kragujevca, saznaje „Blic“. Nemački gigant zatražio je 400 hektara u okolini grada za izgradnju svoje fabrike i iz Vlade je već poslata ponuda.
- Sa Nemcima bi bio postignut isti dogovor kao i sa „Fijatom“, a država nudi besplatno zemljište sa kompletnom infrastrukturom i ulaganje od 50 miliona evra u narednih nekoliko godina - kaže naš izvor.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=39506

I za kraj, slika novog budženog fiće :D:D:D:cool::p
Fiat-500-Abarth-v.jpg
 
Da li mi se cini ili je Blic postao sanduce za DS-G17 propagandu? Posle onog tajnog dogovora Kostunica-Seselj?

Znam da skrecem sa teme, ali previse mi je ocigledno... :(
 
Ocigledno je...Svi listovi guraju interes neke stran(k)e.Kao i sve u srbiji...Elem,nadam se da ce ona kineska firma FAW da kupi zastavu jer nema proizvodnju u evropi dok ove ostale firme imaju..
 
vucko":x6ak0zp5 je napisao(la):
Ocigledno je...Svi listovi guraju interes neke stran(k)e.Kao i sve u srbiji...Elem,nadam se da ce ona kineska firma FAW da kupi zastavu jer nema proizvodnju u evropi dok ove ostale firme imaju..
ja ne bi ipak, video sam negde njihove modele automobila, liče na plastične igračke :(
 
HenkMan":zxgx79iz je napisao(la):
Da li mi se cini ili je Blic postao sanduce za DS-G17 propagandu? Posle onog tajnog dogovora Kostunica-Seselj?

Znam da skrecem sa teme, ali previse mi je ocigledno... :(
Blic je postao bukvalno partijski bilten DS-a i G17 plus u tolikoj meri da je to postalo degutantno...fuj.
 
Da li su bolji od juga?Jesu
Da li ce se proizvoditi vise automobila nego do sada?Hoce
Da li ce biti jeftini?Hoce
Da li ce vise ljudi dobiti posao?Hoce

Pa sta cemo vise?:)

Elem,videh na wikipediji da oni proizvode u kini neke licencirane zapadnjacke automobile,ne znam da li je bio u pitanju opel ili sta...
 
vucko":6071sylu je napisao(la):
Da li su bolji od juga?Jesu
Da li ce se proizvoditi vise automobila nego do sada?Hoce
Da li ce biti jeftini?Hoce
Da li ce vise ljudi dobiti posao?Hoce
1 - To što je neki auto bolji od juga ne znači i da je to dobar auto :D
2 - I Dacia Logan je jeftina pa je po performansama bolja nego mnogi kinenski automobili, a još i ispunjavaju Euro 3, 4.. standarde
3 - Da će više ljudi dobiti posao to će se desiti bez obzira koja fabrika dođe...
 
1.Naravno,ali je ipak napredak a to se podrazumeva i pod 2...
2.-II-
3.Slazem se.
Elem,bas me zanima sta ce se odvitit od ovoga,i moram priznati da mi je drago sto ce se najzad skinuti sa grbace zastava automobili...
 
Pa biće najbolje ako ih kupi Fiat, onda ćemo umesto Zastave 10 imati novi Grande Punto i malog fiću :) Ne zaboravite da je brand i name recognition za Fiat ogromna dok se to za Faw ne može reći.

Mene interesuje šta bi VW ovde mogao da pravi? Škodu neće, Češka je blizu, možda Golfa? Ili Audi? Na 400 hektara može mnogo da stane.
 
Zastava i Fijat potpisali Memorandum o razumevanju
Autor: Tanjug | Foto: Reuters | 01.05.2008 - 06:57


Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik "Fijata" Afredo Altavila potpisali su juče u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i zajedničkom ulaganju.
Markione: SSP odlučujući faktor

fijat-v.jpg


Predsednik Boris Tadić i predsednik Fijata Serđo Markione saglasili su se da je veoma dobro što italijanska kompanija želi ponovo da proizvodi automobile u Srbiji. Tadić je rekao da u Srbiji vlada pozitivno uzbuđenje zbog vesti da Fijat ponovo želi da proizvodi automobile u Srbiji.
Serđo Markione je naveo da je potpisivanje SSP-a bio odlučujući faktor da Fijat dođe u Srbiju. Markione, međutim, nije mogao da kaže koji će modele automobila Fijat proizvoditi u Kragujevcu.

Memorandum predviđa formiranje zajedničke kompanije, u kojoj bi "Fijat" imao 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.
"Fijat", prema potpisanom memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje. U drugoj fazi, do kraja 2010. godine "Fijat" bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla na 300.000 vozila godišnje.

Aranžman sa "Fijatom" je model zajedničkog ulaganja u "Zastavu", tako što bi država Srbija bila manjinski, a italijanska kompanija većinski vlasnik u toj kragujevačkoj fabrici.
"Fijat" će se tim sporazumom obavezati da podigne proizvodnju sa sadašnjih 12.350 automobila u 2007. godini, na oko 50.000 komada u prvih devet meseci od potpisivanja ugovora.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=39997

700 miliona je samo ulaganje u opremu, tu treba dodati i indirektne koristi, poput proizvodnje komponenti za nova vozila. U vezi ovoga, izgleda da će VW uložiti 300 miliona evra u novu fabriku. Milijardu evra u automobilsku industriju u Kragujevcu, malo lli je :D
 
bigvlada":2iz5b2qg je napisao(la):
700 miliona je samo ulaganje u opremu, tu treba dodati i indirektne koristi, poput proizvodnje komponenti za nova vozila. U vezi ovoga, izgleda da će VW uložiti 300 miliona evra u novu fabriku. Milijardu evra u automobilsku industriju u Kragujevcu, malo lli je :D
Nije mi jasno kako fabrika koja samo sklapa automobile, i to 300K komada godisnje, moze kostati 700 miliona. Deluje mi cifra malo nerealno, ali kolika god su ulaganja ako budu proizvodili 300K bice super.
 
Pa poenta je što više neće biti samo šrafciger industrija. Čitao sam pa članaka na sajtu hrvatskog autokluba, oni su skoro pravilii reportažu iz Kragujevca. Po njima, radnici su im priznali da kvalitet završne obrade Zastave 10 nije na nivou Punta. Dakle, treba unaprediti proces da bi u potpunosti zadovoljio Fiatove standarde, renovirati sve delove fabrike, strpati bar jednu liniju za proizvodnju Fiće, dok će izgleda drugi model biti mali Fiat Topolino, još manji model, preteča fiće, koji se pojavio posle ww2.

Da li još nekoga Topolino podseća na smart?
Fiat-Topolino-gl-2.jpg
 
Tjah... imam rezerve prema pisanju hrvatskih casopisa o domacoj privredi. Kao "priznali su im radnici" :rolleyes: Mesta za unapredjenje proizvodnje svakako ima a posao sa Puntom je i bio predstavljen kao esperiment koji se do sada pokazao relativno uspesnim. Bitno je da su se stvari pokrenule i da za Kragujevac kao industrijski grad ima nade.
 
ima li negde podatak koliko je prodato zastava 10 u 2007. i u 2008. god?
 
Pošta je prva kupila Zastavu 10 koja se sklapala u Kragujevcu (prvih xy hiljada se sklapalo u Italiji, ali se uvozilo bez carine) i ljudi zaduženi za automobile uopšte nisu bili zadovoljni. Boja nije bila dobro naneta, stavljen najjadniji kineski alarm, ali se opušteno moglo u auto ući kroz peta vrata (znaju jer su to isprobali :lol:) - znači, otvoriš peta vrata i ništa ne pišti. Bilo je tu još dosta stvari koje jednostavno nisu odrađene kako treba.
Generalno, nije Zastava to uradila na nivou Italijana.
 
recimo da su posao odrađivali sa 80% kvaliteta fiata. Sada će to morati da bude 100% ili kola neće izaći iz fabrike. EU tržište jednostavno ne trpi javašluk. Najzad će ta fabrika da radi kako treba i da se skine sa državnih jasli.
 
Detalji sporazuma sa italijanskim gigantom
„Fijat“ investira 1,2 milijarde evra
Autor: Marija Maleš | 03.05.2008 - 06:34

fiat-v.jpg


Iznenađujuća odluka „Fijata“ da u kragujevačku „Zastavu“ uloži 700 miliona evra umesto prvobitno planiranih 300 miliona doneta je zahvaljujući potpisivanju sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između EU i Srbije, kaže za „Blic“ ministar ekonomije Mlađan Dinkić i otkriva da će „Fijat“ dodatnih pola milijarde evra uložiti u nove fabrike u Srbiji za proizvodnju automobilskih delova. Konačnom realizacijom ovog projekta zaposlenje bi trebalo da dobije 10.000 ljudi.

Stručnjaci očekuju da će ova investicija označiti početak nove eve auto-industrije u Srbiji. Kako nezvanično saznajemo, pored već najavljenog „Folksvagena“, za grinfild investicije u Srbiji zainteresovani su i „Mercedes“ i „Sitroen“, koji poslednjih godina beleže ekspanziju u proizvodnji automobila u istočnoj Evropi. Ovi industrijski giganti, međutim, čekaju najpre da vide rezultate parlamentarnih izbora u Srbiji.
Nakon povratka „Fijata“ u kragujevačku „Zastavu“, ministar Dinkić očekuje da će Srbija, poput Slovačke, postati centar auto-industrije u regionu.
U „Fijatu“ su, prema njegovim rečima, već duže vreme procenjivali u kojoj od istočnoevropskih zemalja bi imali najviše interesa da lansiraju novi model A klase putničkog automobila. A, kako kaže, odluku da u kragujevačku „Zastavu“ investiraju 700 miliona evra, umesto prvobitno planiranih 300 miliona, doneli su odmah po potpisivanju sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) Srbije i Evropske unije.
- „Fijat“ je u decembru prošle godine konkurisao na raspisan tender za „Zastavu“, pored „Folksvagena“ i kineskog „Šaula“, koji je odustao. Pošto je italijanska kompanija zainteresovana isključivo za izvoz na evropsko tržište, za njih je veliki problem predstavljala neizvesnost da li će se nulta carina na izvoz zadržati i tražili su garancije da se ona neće uvećati. Rekao sam im da smo pred potpisivanjem sporazuma sa EU, a bukvalno iste noći kada je Srbija potpisala SSP, u rukovodstvu „Fijata“ su doneli odluku da umesto proizvodnje redizajniranog „fiće“, o čemu su prvobitno razmišljali, i 300 miliona evra investicija u „Zastavu“, ulože 700 miliona evra i lansiraju dva nova modela automobila - kaže Dinkić.
Rukovodstvo „Fijata“ je, kako pojašnjava, svoju odluku preinačilo, jer je zaključilo da je Srbija potpisivanjem SSP postala sigurnija i bolja baza za proizvodnju automobila od Rumunije i Mađarske.
Prema potpisanom ugovoru, „Fijat“ će u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočeti proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje. U drugoj fazi, do kraja 2010. „Fijat“ bi trebalo da u Kragujevcu počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi“ porasla na 300.000 vozila godišnje.
- „Zastava“, koja je u proseku proizvodila 12.350 vozila godišnje, do kraja 2009. godine proizvodiće 20 puta više, a 2010. godine čak 30 puta više automobila. To će biti najveća proizvodnja koju je „Zastava“ ikad zabeležila, a od koje će se 95 odsto izvoziti. To će pokrenuti metalski kompleks Srbije posle dvadeset godina propadanja - ocenjuje Dinkić i podseća da su naši građani u protekloj deceniji sa pola milijarde evra iz poreza finansirali pokrivanje gubitka „Zastave“.
Pored toga, ističe Dinkić, „Fijat“ će 500 miliona evra uložiti u nove fabrike u Srbiji za proizvodnju automobilskih delova. Sugerisano je da one budu otvorene u mestima koja već imaju kapacitete i stručnjake u određenim delatnostima auto-industrije, kao što je na primer Niš, kada je elektronika u pitanju. U početku će „Fijat“ u Srbiji proizvoditi sve delove novog modela osim motora, a do kraja godine ovde će početi i proizvodnja motora.
- Novi posao će dobiti 10.000 ljudi, od kojih polovina u samom Kragujevcu, a polovina u drugim delovima Srbije, gde će „Fijat“ otvoriti prateće fabrike za proizvodnju delova. Važna dobit za građane, osim što će moći da kupuju jeftine automobile, to što će moći da se duplo smanji carina na uvoz novih automobila drugih proizvođača - navodi Dinkić i objašnjava da je dogovoreno da carina na uvoz automobila bude smanjena sa sadašnjih 20 na 10 odsto. On kaže da u „Fijatu“ planiraju i to da do kraja ove godine pojačaju proizvodnju „punta“ na 80.000 komada.
- Važno je reći i to da kada je proizvodnja automobila u pitanju, sva vrednost ostaje u Srbiji, za razliku od dosadašnje situacije kada su se ovde samo sklapali delovi „punta“ - napominje Dinkić za „Blic“.
Srbija se obavezala da će „Fijatu“ omogućiti dodatne podsticaje u narednih deset godina, kao što su poresko oslobođenje, obezbeđivanje infrastrukture i besplatno zemljište za proširenje kapaciteta, oslobađanje od lokalnih poreza i taksi, davanje statusa slobodne carinske zone Kragujevcu. Potpisani memorandum, takođe, podrazumeva i stratešku saradnju italijanske kompanije „Iveko“, članice „Fijat“ grupe i „Zastava kamiona“.
Dinkić dodaje je i nemačka kompanija „Folksvagen“ veoma zainteresovana za grinfild investiciju, odnosno gradnju nove fabrike na 400 hektara u okolini Kragujevca. U „Folksvagenu“, međutim, kako kaže, čekaju da vide rezultate izbora.

Druga poseta na najvišem nivou
Predsednik Srbije Boris Tadić i predsednik „Fijata“ Serđo Markione, na ceremoniji potpisivanja memoranduma, ocenili su kao veoma dobro to što će italijanska kompanija ponovo da proizvodi automobile u Srbiji.
- „Fića“ je u nekadašnjoj Jugoslaviji smatran nacionalnim vozilom, spojio je dva naroda i kulture, i zato je dobro što se posle pola veka „Fijat“ vraća u Kragujevac, Srbiju i jugoistočnu Evropu - rekao je Tadić i istakao da zbog te vesti u Srbiji vlada pozitivno uzbuđenje. Bila je to druga poseta delegacije „Fijata“ Beogradu na tako visokom nivou nakon više decenija. Svojevremeno su sličan ugovor potpisali nekadašnji prvi čovek kompanije iz Torina Đani Anjeli i tadašnji predsednik SFRJ Josip Broz Tito.



Anketa: Kragujevac
Šta očekujete od posla sa „Fijatom“?
Slobodan Krstić, auto-mehaničar
Plašim se da će novozaposleni biti samo italijanski stručnjaci i možda mali broj mladih metalaca. Za starije je već sve prošlo.
Olga Kostić, ekonomista
Mislim da „Fijat“ ovde dolazi ne samo zbog jeftine radne snage nego, pre svega, zbog kvaliteta rada naših radnika, koji sasvim dobro poznaju proces proizvodnje. Ovaj ugovor znači preporod za Kragujevac.
Aleksandar Jovanović, bivši „Zastavin“ radnik, auto-mehaničar
Kada je propala „Zastava“, propala je i država, sada se nadam da će biti suprotno. Ovo mi daje nadu da će mojim unucima u ovom gradu biti bolje nego meni.
Slobodanka Ivanović, taksista
Nemam poverenja u sve to. Mislim da će sada jedan radnik raditi za troje i opet više ljudi otići iz „Zastave“ nego zaposliti se u njoj. Ne verujem u prosperitet dok ga ne vidim i ne osetim.
Nikola Kostić, tehničar za rashladne uređaje
Pola familije mi radi u „Zastavi“, a moji su drugovi učili da bi tamo radili. Zbog svih njih i ovog grada koji volim nadam se da će napokon „Zastava“ prestati da se pominje u kontekstu jada, bede i pošalica na račun vozila koje prave.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/temadana.php?id=40129

Meni je najinteresantniji podatak da će svi kooperanti biti iz Srbije, što u slučaju ranijih modela nije bio slučaj, kao i činjenica da će se ovde proizvoditi i motori. Jel' to Fiat planira da kupi rakovički DMB?
 
Ko zna ali ovo ispada mnogo dobra stvar za nasu drzavu :)
 
velicina investicione sume je proporcijalna blizini izbora? :D
 
Ja se iskreno, najiskrenije nadam da se ova varijanta nece zavrsiti kao "brze pruge Srbije".
 
Sta da vam kazem....Vec znam,! Od ove realizacije ce da bude patka....poz, trebaju im glasovi .

SRB-RS-CG
 
Italijanski partneri ulažu i u proizvodnju kamiona i dostavnih vozila
„Zastava“ brža od Rumuna u trci za „Fiat“
Autor: K. P. | 04.05.2008 - 00:01


Aranžman između „Fiata“ i „Zastave“ pored fabrike automobila odnosi se i na kragujevačku fabriku „Zastava kamioni“, koja će imati stratešku saradnju s kompanijom „Iveko“, koja je član Grupe Fiat. To znači da će „Iveko“, koji je već vlasnik 34 odsto „Zastava kamiona“, doneti novu modernu tehnologiju, uz pomoć koje će „Zastava kamioni“ uskoro početi da proizvode lake kamione iz „Fiatove serije“, najavljuje za „Blic nedelje“ Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja.

Dinkić ističe da će to imati presudan značaj za razvoj ove fabrike, u kojoj je zaposleno 913 radnika. Kompanija „Fiat“ je takođe zainteresovana i za fabriku „Zastava- specijalna vozila“ u Somboru, koja proizvodi pik-ap dostavna vozila.
- Uskoro će posebna delegacija „Fiata“ doći u Sombor, kako bi obišla ovu fabriku, koja zapošljava 250 ljudi. Postoji mogućnost da „Fiat“ preuzme i ovu fabriku i krene u dalja ulaganja - objašnjava Dinkić, koji je juče bio u poseti Somboru.
On podseća da su za ulazak „Fiata“ na svoje tržište svojevrsnu „bitku“ vodile Srbija i Rumunija, sa kojom je italijanska kompanija imala skoro gotov ugovor o izgradnji nove fabrike automobila.
- Presudila je činjenica da je Srbija potpisala Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa EU, čime je definitivno potvrđena nulta stopa carine za izvoz vozila iz Srbije na evropsko tržište. Uz to, ulaganje u „Zastavu“ omogućava „Fiatu“ da osam meseci ranije počne s proizvodnjom novog modela A-klase, jer bi im toliko vremena trebalo da sagrade novu fabriku u Rumuniji. Zato smo na izvestan način pretekli Rumune i doveli „Fiat“ u Srbiju, što je za nas velika stvar - objašnjava Dinkić.
On najavljuje da će u utorak delegacija „Fiata“ predvođena potpredsednikom „Fiata“ Alfredom Altavilom stići u Kragujevac, gde će biti potpisan Memorandum o saradnji „Fiata“ i grada Kragujevca. Taj Memoradnum predviđa da grad italijansku kompaniju oslobođa od plaćanja taksi i dažbina u narednih deset godina, kao i dodelu zemljišta za proširenje kapaciteta, koji će biti potrebni kada godišnja proizvodnja u „Zastavi“ bude dostigla 300.000 vozila. Uz to, kaže Dinkić, Vlada Srbije se obavezla da Kragujevac postane slobodna carinska zona.
Konačan ugovor između „Fiata“ i Vlade Srbije o starteškom partnerstvu u „Zastavi“ biće potpisan u narednih mesec dana, a on će predviđati i isplatu neisplaćenih plata radnicima „Zastave“ iz prethodnih pet godina.
Torinska firma će uložiti 700 miliona evra u „Zastavu“, a još 500 miliona je planirano za nove fabrike auto-delova. Posao će dobiti najmanje 10.000 ljudi.

Kar šou u Kragujevcu
Delegacija „Fiata“ koja će u Kragujevcu boraviti u utorak 6. maja na Đurđevdan, kada je i slava ovog grada, organizovaće tom prilikom na gradskim ulicama reviju svojih automobila. Ovom svojevrsnom kar šouu „Fiatovih“ modela prisustvovaće predsednik kompanije „Fiat“ Serđo Markijone, predsednik Srbije Boris Tadić, ministar ekonomije Mlađan Dinkić, a proslava će biti završena koncertom Zdravka Čolića u prestonici Šumadije.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/temadana.php?id=40239
 
Uh ko zna koje su jos show-ove pripremili ZESovci, posle onih pasosa juce :D
 
„Fijat“ obezbeđuje posao za 30.000 radnika
Autor: N. Radišić | 06.05.2008 - 06:15

fijat-zastava-v.jpg


Potpredsednik „Fijata“ Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović potpisaće danas memorandum o strateškoj saradnji, na osnovu kojeg se gradska uprava obavezuje da će osloboditi italijansku kompaniju svih taksa i dažbina u narednih deset godina i da će, ukoliko se „Fijat“ odluči da proširi sadašnje kapacitete u „Zastavi“, besplatno ustupiti potrebno građevinsko zemljište.

Prema rečima glavnog gradskog stručnjaka za privredu Vlade Vučkovića, „dolazak ‘Fijata’ u Kragujevac i ulaganja koja će prevazići milijardu evra znače oporavak metalskog komleksa ne samo u centru Šumadije, već i u celoj Srbiji“.

- Proradiće firme koje prate automobilsku industriju, koje prave komponente za vozila, pre svega proizvođači plastičnih delova, enterijera, sedišta, mehaničke sklopove, otkivke, elektroinstalacije... Najavljeno je samo u „Zastavi“ 10.000 novih radnih mesta u naredne dve godine, a zna se da će prateća industrija uposliti još najmanje 20.000 radnika - kaže Vlado Vučković.
Nebojša Zdravković, član gradskog veća zadužen za saradnju s Vladom Srbije, tvrdi da je potpisivanje sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s Evropskom unijom uz „Fijat“ privuklo i druge velike kompanije koje će uložiti novac u kragujevačke industrije.
- Osim najave „Folksvagena“ da će graditi potpuno novu fabriku automobila u Kragujevcu, pojavila se još jedna nemačka kompanija iz samog vrha svetske auto-industrije, koja je najavila dolazak i investiranje. I prestižna firma iz Engleske, koja se bavi proizvodnjom delova za automobile, zainteresovana je da gradi pogone u Kragujevcu, i da tu zaposlih 500 radnika. Sve je odjednom krenulo nabolje i nakon 30 godina Srbija ima veliku šansu da postane lider u automobilskoj industriji ne samo na Balkanu, vać i u celoj jugoistočnoj Evropi. Dovoljno je da se zna da za „Fijat“ delove proizvodi 17.000 malih i srednjih privatnih preduzeća koja upošljavaju od tri do 25 radnika. Oni će masovno svoju delatnost seliti u Srbiju, pa se očekuje otvaranje mnoštva malih firmi na prostoru od 50 kilometara oko Kragujevca - kaže Nebojša Zdravković.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=40454
 
Vrh