Šta je novo?

Beton hala

Zato Beograd i oskudeva u vrednim arhitektonskim delima danasnjice. Jer ima likova koji bi tu ugurali dva limena mostica....

Ako je neko lud u arhitekturi, to su Japanci. Ako je neko funkcionalan, to su Japanci. Ako je neko inovativan, to su Japanci, ako je originalan, to su Japanci.
Ako neko ima zamerke na japanske projekte, mogao bi da se zapita, koga to kritikuje....

Japanski projekat je od svih ovde najoriginalniji. I zasluzeno je pobednik.
 
stf":1nse55tr je napisao(la):
Ako neko ima zamerke na japanske projekte, mogao bi da se zapita, koga to kritikuje....
.
ja da se pitam ja bih doveo 200 japanaca i dao im odresene ruke da od nas naprave ljude, umesto da i dalje budemo karika koja nedostaje.

kritikujem one koji 50 godina nisu u stanju da okrece tri fasade i sruse 4 udzerice i makar upristoje jednu od potencijalno najlepsih lokacija glavnog grada. pri tome ne mislim samo na trenutne protagoniste te tuzne price vec na sve one koji su prodefilovali foteljama u proteklih pola veka, a to su sve nasi divni, prepametni nebeski srbi...raspisan je nekakav konkurs da bi par dripaca imalo razloga da se slika. nije prosao ni dan od proglasenja pobednika a neki genije iz vlasti se oglasio i kaze mozda bude jedan, mozda drugi projekat, mozda neki kompromis a mozda nesto sasvim trece.. da li ti i dalje zelis da pricas o japancima i njihovoj arhitekuri ili da vidimo ko te (nas) pravi budalom?

ps. vec si zaboravio da japanski projekat nije pobednik vec deli prvo mesto sa obicnom betonskom pasarelom.. zamisli kredibilitet takmicenja u kome prvo mesto dele takva dva projekta, ko izbor za mis peronaliti gde titulu dele jelena trivan i andjelina dzoli
 
Posto nisam dobio nagradu pa me nema u novinama :) dozvolite da vam prikazem i moj rad

logo.png


u par reci:

- NOVI PESACKI MOST, neprekidna pesacka veza izmedju Kalemegdana i Gardosa

- NOVA KAPIJA, nastavak tvrdjave uz reku ka starom gradu i nova kapija Beograda

- NOVA TRAMVAJSKA LINIJA br 1 SAVA - KNEZ - DUNAV, linija 2 se produzava oko kalemegdana kroz donji grad a sine u pariskoj postaju linija 1 od savske kapije do 25. maja sa starim tramvajima tipa Lisabon.

44_1.png


44_2.png


44_f1.png


44_3.png


ostatak materijala na http://www.jugcerovic.com/index.php?/public/sava-gate-center/
 
Lijep je japanski projekat ali bi tek mogo da sudim kad vidim iz drugih uglova ,Dok ona resenja koja zelenilom pokrivaju ulicu su mi takodje super .Samo da vas podsjetim da je bio konkurs i 1985 i tad je neko pobjedio pa nista tako da prognoziram za 15 godina novi konkurs ko ce da se kladi :kafa:
 
Zidar :gobb: postovali smo u isto vrijeme narocito mi se svidja ideja sa tramvajem i pjesackim mostom
 
@ zidar, vidim da su faraoni bili inspiracija......
 
Cak stovise faraonka (hatchepsout), svrha ove forme je masa, nastavak tvrdjave palatom sa kulama u cijem rascepu je kapija to jest trg za ulazak u Grad.

U sustini mislim da u ovom konkursu izgled samog objekta i nije toliko bitan jer je program ionako slabo definisan, organizatori nisu cak umeli da odgovore ne pitanje sta je to komercijalni sadrzaj ili na cemu je zasnovana stalna postavka izlozbenog prostora. Tesko je iz takvog programa izvuci objekat koji ima ikakvo zaista funkcionalno opravdanje, vise se ide ka pukom formalizmu ili lepoj prici.

Bitne su veze izmedju dve obale i resavanje saobracajnih problema, tramvaj + bul. Vojvode Bojovica, koje omogucavaju da prostor beton hale zaista zazivi sta god se na njemu nalazilo.

Mislim da je pesacki most na ovoj lokaciji bitniji od bilo kakvog "waterfront centra".
 
Wow!

Prvo sto mi upada u oci je da je tramvaj zajedno sa pesackim mosticem pun pogodak!Takodje mi se svidja sto pariska ulica vise ne ide direktno pored tvrdjave vec skrece ka Brankovom mostu.

Projekat Beton hale mi se vec manje svidja pogotovu sto je kao neka moderna tvrdjava pa vidim konflikt izmedju toga.I dobro kaze bg259 kao da si pravio modernizovan staroegipatski stil,bas se pitah gde su statue Ra i ostalo :)

I vidim da nisi malo hrabrije poterao kao ostali neku pasarelu ka tvrdjavi sto mi se i svidja,ipak je to Tvrdjava pa nek se pomuce malo ako hoce da se pentraju.
 
Sad bas gledam taj potez oko beton hale. I dalje ne mogu da se otrgnem misli i stava da je betnon hala jedno obicno smece od objekta, koja uskoro treba da dobije masnu koja ce zaseniti sve ono sto ima neku vrednost, a nalazi se upravo iza tog prosto nakaradnog objekta. Napravljen je konkurs i po meni je ishod svih radova koje sam imao priliku da vidim, cisto arhitektonsko izdrkavanje bez trunke osvrta na postojecu poziciju i njen znacaj. Moj licni, ne strucni stav i zakljucak ( gledajuci vec neko vreme ponudjene mogucnosti i potencijal pozicije ) je, da se sve na tom mestu treba porusiti i ustupiti mesto jednom novom delu kalemegdanskog parka, sa lepim novim drvecem i jednom lepom velikom fontanom, mozda cak i nekim muzejom. Sa malim stazama i stepenicama koji ce voditi sa gornjeg grada u novi donji grad. Bulevar vojvode Bojovica treba u citavoj duzini smestiti duboko pod zemlju isto kao i prugu koja se tu nalazi. I time konacno pustiti taj fantasticni deo grada konacno da prodise. Sve te arhitektonske perverzije bih prosto pogurao malo uzvodno i ocistio konacno one slepove i autobusko zeleznicke stanice, a Sava gate i waterfront bi smestio izmedju Brankovog i Starog mosta.
 
"drvecem i jednom lepom velikom fontanom", svaki put kad neki deo beograda treba da se regenerise, ili izgradi sve sto polovina beobuildovaca traze su jos parkova jos drveca jos fontana (porcitajte i postove sa savskim amfiteatrom gde isto se ljudi protive da bude izgradjeno), alo bre, imali mesto u beo-gradu za grad , negede mora nesto da se izgradi,
 
bg259":23q5iksg je napisao(la):
"drvecem i jednom lepom velikom fontanom", svaki put kad neki deo beograda treba da se regenerise, ili izgradi sve sto polovina beobuildovaca traze su jos parkova jos drveca jos fontana (porcitajte i postove sa savskim amfiteatrom gde isto se ljudi protive da bude izgradjeno), alo bre, imali mesto u beo-gradu za grad , negede mora nesto da se izgradi,
Slazem se sa tobom u potpunosti. Medjutim bez pristrasnosti treba ipak razmotriti koje su gradske celine pogodne za prakove i fontane, a koje nisu. Uostalom ako polovina beobildovaca trazi fontane i parkove to znaci da i njih treba graditi i da su u oskudici. Sto se tice savskog amfiteatra, tu je moj stav potpuno drugaciji. To je meni pozicija milion puta prikladnija za izgradnju.
Ali ajde da obrazlozim svoj stav. Onog trenutka kada se oslobodi savski amfiteatar ( sto je po meni apsolutno neprikosnovena ambicija beograda pored izgradnje metroa ) bice oslobodjeno mnogo atraktivnije mesto za izgradnju i samog waterfronta. Dakle posto je ( opet po meni ) neminovno da ce se taj deo grada jednog lepog dana osloboditi sina, sve izgradjeno pod Kalemegdanom je samo privremeno i ako se sad ne uradi da opravda svoj smisao ( sto vecina projekata suocavajuci se sa ulicom i sinama prosto nije ), bice ili poruseno ili suvisno. Dakle jos jedan u beogradskom stilu preskupi privremeni objekat, uzidan kao bunker. A narocito imam jak utisak da se citava prica oko beton hale svodi na izgradnju velike kolicine jefitine atrakcije da se s nogu strancima uzmu pare na sarene laze! Doduse moje znanje na ovu temu je jako ograniceno i moguce da sam ja stvarno sve pogresno interpretirao.
 
stf":2lzajwz7 je napisao(la):
Zato Beograd i oskudeva u vrednim arhitektonskim delima danasnjice. Jer ima likova koji bi tu ugurali dva limena mostica....

Ako je neko lud u arhitekturi, to su Japanci. Ako je neko funkcionalan, to su Japanci. Ako je neko inovativan, to su Japanci, ako je originalan, to su Japanci.
Ako neko ima zamerke na japanske projekte, mogao bi da se zapita, koga to kritikuje....

Japanski projekat je od svih ovde najoriginalniji. I zasluzeno je pobednik.
Ja mislim da nam je ne samo u Beogradu nego i u zemlji tako kako je zato sto smo lenji i u razmisljanju a kamoli u akciji i organizaciji. Zapanjuje koliko je cak i nekakva intelektualna elita sklona tome da pronadje neko uber-simplifikovano pravilo i onda misli da je zavrsila posao. U politici je to "Samo sa Rusima i kako Rusi kazu", "ako su Amerikanci protiv ja sam za", "EU, EU, i samo kako EU kaze", "uvek i svugde protvi "liberalnog" kapitalizma", "slobodno trziste i samo slobodno tziste"... A kad pricamo o uredjenju grada onda cesto vidim "samo zelenilo/fontane/pesacke zone, ma koji prostor bio u pitanju", "da nista sto je novo ne strci", a medju mladjim arhitektima koji valjda zude da "budemo deo sveta", to se cesto manifestuje u "samo da je sto smelije/otkacenije", "vertikale, vertikale, vertikale", i slicni pod-pravci tipa "kako Japanci kazu".

Ljudi, za razlicite situacije i uslove su optimalna razlicita resenja i pristupi. Za neke situacije je primeren minimalizam pa su dva mostica ne samo dovoljna nego i optimalna (i da, negde je optimalno da most bude cak i limeni, negde drveni, itd. ali to je vec sledeci nivo diskusije), pogotovo ako ce situacija uklanjanjem pruge da se menja. I isto resenje moze da bude dosadno u jednom kontekstu, cudo koje strci u drugom, a idealno u trecem. Dakle nema univerzalno dobrih precica, sto je zapravo draz problema, za one koje ne mrzi i u stanju su da sagledaju i kontekst i problem/zadatak a ne samo svoju licnu estetiku i ukus (i aspiracije) u ocenjivanju predlozenih resenja.

Po meni Beograd ima silne prilike za razigravanje, Novi Beograd, obala Dunava, buduci savski amfiteatar gde su neki prostori potpuno otvoreni za inventivnost i smela resenja, a neki tipa kruznog toka oko stanice ce biti mozda i prilike za sulude sudare izmedju starog i novog, Karadjordjeva mozda mesto za uklapanje starog i novog, ali ovaj deo uz sam Kelimegdan, ja sam za cist minimalizam. Iz razloga koji sam gore naveo. Beograd su ratovi sprecili da dobije bilo koji veci, znacajniji, i neprekidan deo klasicnog gradskog tkiva. Ono je u slucaju Karadjordjeve naznaceno nekim lepim objektima (pogledati temu fasade ovih dana) i zbog zle srece to nikad nije isterano do kraja. Po meni je bar tu, od "Simpa" do Kalemegdana mesto na kome to treba ispostovati bez umetanja objekata ove velicine i razigranosti oblika, nego to sto su oni poceli kompletirati (naravno ne imitiranjem starih stilova nego postovanjem gabarita i linija). Samo MALO dalje, u prostoru amfiteatra, ovako nesto bi bilo u odlicnoj konverzaciji i sa Novim Beogradom preko puta reke, i sa starim gradskim tkivom niz reku (koga, nadam se, necemo narusiti), i sa tom cudnom mesavinom stilova uz Nemanjinu ulicu pa sve gore do hrama.

Na kraju, ma koliko mozda bio ispljuvan, po meni bi ovako nesto bilo odlicno za Prokop sa spiralnim prilazima i za drumski i za pesacki saobracaj, koga tu stvarno zapravo treba usisati i povezati iz raznih pravaca. Cini mi se da bi tako nesto tamo bilo fenomenalno, dok ispod Kalemegdana jednostavno ne ide. Ali ono sto ide je ideja povezivanja Kalemegdana stazama iz vise pravaca. U tom smislu neka minimalisticka pod-verzija (dakle i dalje ultra moderna, i verovatno ne limena :rolleyes: ) je verovatno najbolje resenje. No meni malo "smrdi" da oba prva resenja planiraju izgradnju na celom trenuto travnatom troglu iza beton-hale, mozda u tom grmu lezi zec, a onda ce se napraviti neki "zadivljujuci" hibrid od pasarela iznad cisto da bi se zabasurilo sta se zapravo htelo.

Zato ponavljam, najbolje ne dirati nista dok se ne digne pruga, ali podskup ovih elgantnih pasarela da se poveze Kalis sa beton-halom i tamo posetioci mogu da sidju (jer stvarno ima sve vise i vise sadrzaja, i gore na tvrdjavi i dole u hali). To bi u sustini moglo da izgleda kao moderna minimalisticka skulptura, u jako dobroj funkciji. Tako reci "japanski" :D
 
zidar":3twle5e9 je napisao(la):
Posto nisam dobio nagradu pa me nema u novinama :) dozvolite da vam prikazem i moj rad

http://www.jugcerovic.com/files/logo.png

u par reci:

- NOVI PESACKI MOST, neprekidna pesacka veza izmedju Kalemegdana i Gardosa

- NOVA KAPIJA, nastavak tvrdjave uz reku ka starom gradu i nova kapija Beograda

- NOVA TRAMVAJSKA LINIJA br 1 SAVA - KNEZ - DUNAV, linija 2 se produzava oko kalemegdana kroz donji grad a sine u pariskoj postaju linija 1 od savske kapije do 25. maja sa starim tramvajima tipa Lisabon.

http://www.jugcerovic.com/files/gimgs/44_1.png

http://www.jugcerovic.com/files/gimgs/44_2.png

http://www.jugcerovic.com/files/gimgs/44_f1.png

http://www.jugcerovic.com/files/gimgs/44_3.png

ostatak materijala na http://www.jugcerovic.com/index.php?/public/sava-gate-center/
Po meni je ovo jos jedna ilustracija toga da sam konkurs pokusava da pomiri rogove u vreci.

Bilo koji veci zahvat, a ovaj je jako veliki, mi se cini neracionalnim DOK GOD JE PRUGA TU.

A ako se ukloni pruga onda prvo treba resiti pitanje beton-hale. I tu se moze ici u dva pravca:

U prvom, beton-hala ostaje kao naznaka istorije - tu je isla pruga i bilo je to skladiste koje je sada (prilicno dobro) pretvoreno u druge sadrzaje i mi tu naznaku istorije hocemo da sacuvamo. Uz to bi se u nekom obliku sacuvao i koridor kojim je isla pruga, mozda tramvaj u novoj verziji ili neka druga vrsta "strafte". U tom slucaju mi se "gutanje" beton-hale od neke velike konstrukcije ovog tipa cini neprimerenim. Ako ces je (beton-halu) vec minimizirati, sminkati, ili sakrivati, onda je brate lepo srusi pa pravi radikalno drugacije resenje bez tog ogranicenja. A to nas dovodi do drugog pravca: lepo reci od pocetka, ide pruga a ako neko hoce da predlozi resenje bez beton-hale neka izvoli. U tom slucaju projekti ovog tipa bi imali vise smisla, em bi mogli da se razigraju bez ogranicenja pruge, em bi i uklanjanje beton-hale bilo opcija pa bi se dodatno moglo pustiti masti na volju.

Zakljucak: prevremen i promasen konkurs, a kad je tako, onda ne mozes posteno ni da ocenjujes razna resenja...
 
VELIKI POZDRAV za Juga Cerovica !!! :vops:

A evo i naseg tima koji su sacinjavali:

Autor & koautor:

Anatole Damjanovic arch. - autor projekta ( ili poznatiji kao spatiotecte)
Predrag Krgovic arch. - koautor projekta

Saradnici :

Zeljko Zdravkovic diz. - 3D model, vizuelizacije & graficki dizajn
Ksenija Vuckovic diz - vizuelizacije rucnom tehnikom
Nenad Petrovic ing. - proracun i predmer konstrukcije

OPIS:

Centralna kompozicija naseg projekta je ideja da spojimo kalemegdansku terasu sa rekom Savom. Smelim i elegantnim dizajnom celicne mega strukture sa malim brojem oslonaca u nekoliko skokova dolazimo do reke. Iz ovako stvorenog centralnog prostora simetricno je rasporedjeno sa obe strane 4500 m² komercijalnog prostora izmedju postojeceg tunela za zeleznicu i bulevara Vojvode Bojovica i Karadjordjeve ulice.
Dve bocne zgrade apsolutno simetricne prate lucni oblik glavnog nosaca kao krilo aviona. Komercijalne povrsine radnje prvog sprata izlaze na siroku galeriju koja daje linearnu povezanost i predstavlja linearno setaliste poput brodske palube koje asocira na plovni saobracaj. Sa te visine, omogucava setacima i kupcima izuzetan pogled na reku Savu i Novi Beograd, duz celog recnog fronta.

VISECA PASARELA

U mega strukturi naseg centralnog prostora postoje 4 linije lucnih nosaca koje nose staklenu konstrukciju koja pokriva centralni prodor u kompleks. Izmedju 2 centralna lucna nosaca smo stvorili prostor za pasarelu sirine 4 metara koja prateci formu krova glavnog nosaca, pod maksimalnim nagibom od 13% u svojoj sredini povezuje Kalemegdansko setaliste i platformu-vidikovac iznad reke Save. Pasarela je okacena na dva srednja nosaca metalnim zategama koje svojom prostorno resetkastom geometrijom stabilizuju pasarelu. Panorama na Novi Beograd i reku iz zastakljene pasarele je izuzetna i nestvarna kao iz svemirske letelice. Takodje pogled na dole ka centralnom kaskadnom prodoru trznog centra ce zadiviti setace svojom egzoticnoscu kao pogled sa viseceg mosta. Za poslednji segment naseg savskog bulevara, “platforma-vidikovac”, osmisljena kao pramac broda, mislimo da ce biti prava atrakcija grada jer ce pruzati izuzetan pogled iznad krova Beton hale i reke Save i zavrsavati spustanje sa kalemegdanskog setalista na grandiozan nacin.
Duz cele pasarele smo predvideli da ugradimo pokretnu platformu sirine 1,2m za osobe sa posebnim potrebama koja se spusta pomoci jedne sine koja se ugradjuje na jednu od ograda pasarele.
Ako se ostvari kandidatura grada Beograda da postane evropska prestonica culture 2020te godine, mislimo da ce Beton Hala Waterfront centar u mnogome doprineti

PARKING

Nas prvenstveni i osnovni cilj pri projektovanju velike parking garaze od preko 800 mesta, koja cini citavih 2/3 celokupne povrsine kompleksa je bio da izbegnemo takozvani “bunkerski” izgled dobrog dela objekta imajuci u vidu da je tesko uklopiti toliku betonsku zatvorenu povrsinu. Dosli smo do ideje da smestimo sakrijemo parking mesta iza butika, odnosno da butici cine zavesu ispred garaze i tako ulepsaju svojim staklenim izgledom fasadu duz cele fasade i unutar shopping mall-a. Uspeli smo da smestimo u cetiri nivoa bez ukopavanja 840 parking mesta. Ova solucija smanjuje troskove izgradnje. Prva dva donja nivoa imaju dve polukruzne rampe na ekstremima nivoa. Uspeli smo da ispunimo uslove date u programu da ulaz u parking bude moguc iz Bulevara Vojvode Bojovica i Karadjordjeve ulice u nivou 1 parking garaze i dodali smo jos jedan treci ulaz u nivo-u 2 u neposrednoj blizini benzinske pumpe sto omogucava veliku dostupnost vozacima cim izadju iz garaze trznog centra. Svi standardi u projektovanju velikih garaza su izrespektovani, liftovi, stepenista (jezgra), naplata parkiranja automatima u izolovanom prostoru, parkiranje turistickih autobusa u posebnom sektoru nadkriven nastresnicom.
Prilaz sa reke Save je kroz deo Beton hale pretvoren u hol iz koga uz pomoc eskalatora se stize na nivo krova beton hale koji se nalazi 7 metara iznad. Mala staklena struktura zatvara donji deo hola i stiti ga od padavina. Osobe sa posebnim potrebama kao i ostali korisnici buduceg zdanja imaju dva panoramska lifta na samoj fasadi beton hale koje ih dovode do nivo-a krova i produzavaju se dalje do platforme-vidikovca.
Nas koncept koji povezuje kalemegdansko setaliste sa objektom je sledeci :
Kruzna platforma takozvane « pjacete », koja se nalazi iza objekta i prelazi preko bulevara Vojvode Bojovica je na prosecnoj visini od 7,50 metara u odnosu na kolovoz bulevara.
Krov beton hale je tretiran tako sto razliku izmedju konstrukcije krova beton hale i krova tunelske konstrukcije nasipamo zemljom i izjednjacujemo u isti nivo. Time dobijamo uslove da sadimo drvece na toj povrsini i tako stvorimo vegetativnu bazu za rasad raznih tipova parternog zelenila, i ostalog nizeg dendro materijala.Zelene povrsine isprekidane pesackim prolazima cine kompaktnu i kompletnu ambijentalnu celinu koja ce pruzati setacima odmor i prijatnu setnju uz propratni urbani mobilijar i adekvatnu dekorativnu rasvetu .
Veliku paznju smo posvetili uredjenju ploce desnog krila objekta posto smo je organizovali tako sto smo ubacili razlicite sadrzaje. U projektu vidimo drvene kontejnere minimalisticki dizajnirane dimenzija 80x80x120.


Vizuelizacije:

2csfbco.jpg


2nkswuu.jpg


2i8bpzs.jpg


v8kkmu.jpg


10op7c7.jpg


2v14vn5.jpg


hsqrzk.jpg


PLANSKA DOKUMENTACIJA

15z1o2f.jpg


2icbhx3.jpg


2ik5q8o.jpg


2i12etv.jpg


n5pn2p.jpg


b80dja.jpg


69errt.jpg


2qura0z.jpg



Za sve detalje spatiotecte ce vam objasniti vrlo brzo.

:vops:
 
@johnybgood

Od reci do reci. Od tacke do tacke, zareza do zareza se slazem sa tobom.
Hocemo da sacuvamo beton halu kao deo istorijskog nasledja, a ustvari se koristi samo kao ltemelj za leteci tanjir od betona?! A uostalom zato sto je stara to je jos uvek ne cini kvalitetnim objektom vrednim ocuvanja. Pa onda jos i leteci tanjir na nju?
Mislim da problem silaska Kalemegdana na reku se moze resiti na mnogo jednostavniji, konvencionalniji i estetski prihvatljiviji nacin od ponudjenih. Naravno kad vidim ovakve preambiciozno besmislene projekte meni se uvek javlja jedno pitanje. Koj motiv stoji iza nekog takvog projekta. Ali sad da ne ulazimo u takve teme. Dve ideje mi se ipak izuzetno dopadaju. Jednu si ti predolzio, ali je vezana za Prokop. Mislim da je ideja napraviti tako nesto na Prokopu izvanredna. Drugu ideju je dao nas dragi forum koleg @zidar, a odnosi se na pesacko biciklisticki most preko Save. To mi isto deluje kao izvanredna ideja...
 
Kada malo razmislim, ovaj konkurs me podseća na jedan drugi, od pre par godina, za rešenje spomenika žrtvama ratova 90-tih, na trgu ispred železničke stanice. Konkurs radi konkursa.

Obzirom da je na krovu Parking servis tek otvorio parkiralište, ne verujem da će ga skoro uklanjati,

Moram da primetim, u oba rešenja je ostao i onaj jedini preostali žuti kran. Pohvalno.
 
@Kole
za nekoliko predhodnih postova i ovaj +1 (plus) :kk:
 
искрено, мени зексов, зидарев и Делијина друга слика изгледају најбоље. иначе, зидару + јер форсира идеју о трамвају око Калиша :)
 
Koliko god mi se sviđala ideja novog pešačkog mosta, mislim da je trenutno to preskupa investicija. Pogotovo što par stotina metara dalje može da se pređe Brankov most uz pomoći liftova.
A što se tiče projekta dobudživanja beton hale, meni se većina ne dopada. Prosto tu kalemiti neka čuda koja gutaju Kališ, meni deluje preterano. Neka ultra pojednostavljena verzija Japanskog projekta (dakle obična pasarela, bez stakleno betonske aždaje preko beton hale), koja daje pristup reci s tvrđave i obrnuto je za mene sasvim dovoljna...
 
mekbejn":38fup56a je napisao(la):
Koliko god mi se sviđala ideja novog pešačkog mosta, mislim da je trenutno to preskupa investicija. Pogotovo što par stotina metara dalje može da se pređe Brankov most uz pomoći liftova.
A što se tiče projekta dobudživanja beton hale, meni se većina ne dopada. Prosto tu kalemiti neka čuda koja gutaju Kališ, meni deluje preterano. Neka ultra pojednostavljena verzija Japanskog projekta (dakle obična pasarela, bez stakleno betonske aždaje preko beton hale), koja daje pristup reci s tvrđave i obrnuto je za mene sasvim dovoljna...
jedan pešački most na tom mestu bi BGD-u legao ko bu**** šamar. Preći peške brankov most nije "to", ono ideš preko branka i gušiš se 15 minuta u izduvnom oblaku, bučno je itd...
 
most na toj lokaciji bi vise bio pecaroski nego pesacki bar u narednih 10-15 godina dok se ne izgradi nesto sto ce ljude masovnije privuci na taj deo obale, sa obe strane. ako ti je lose na brankovom mostu kako bi ti tek bilo u karadjordjevoj kad predjes reku i sta bi ti tu radio? ista ta buka i smrad plus sivilo fasada desno ili fri klajmning do kalemegdana levo. dovedite vi ljude na obalu pa ce se naci i zainteresovane camdzije da ih prebace preko, ne kosta nista a jos ce neko da zaradi i zivi od toga a pare za most ulozite da se sredi makar deo karadjordjeve kod pristanista, da kad neko stigen tu ne misli da je teleportovan u vremenu i prostoru
 
Brankov se prepešači za kraće vreme. 400 metara ima od stepeništa na NBG do lifta, što je manje više ista dužina puta.
Ko prelazi peške 400 metara za 15 minuta? :p
A da je buka na Brankovom, zaista jeste, i zna da bude neprijatno kada prođe autobus GSPa. Srećom, vetar brzo raznosi izduvne gasove.

Gabariti pešačkog bi bili veliki obzirom da ispod prolazi plovni put., zbog klirensa ispod mosta i nagiba prilaznih pešačkih rampi.
Takođe, na tom mestu manevrišu oni dugački kruzeri. Nije neostvarivo, ali bi to bila jedna pozamašna konstrukcija.
 
Steva":3amq5c81 je napisao(la):
mekbejn":3amq5c81 je napisao(la):
Koliko god mi se sviđala ideja novog pešačkog mosta, mislim da je trenutno to preskupa investicija. Pogotovo što par stotina metara dalje može da se pređe Brankov most uz pomoći liftova.
A što se tiče projekta dobudživanja beton hale, meni se većina ne dopada. Prosto tu kalemiti neka čuda koja gutaju Kališ, meni deluje preterano. Neka ultra pojednostavljena verzija Japanskog projekta (dakle obična pasarela, bez stakleno betonske aždaje preko beton hale), koja daje pristup reci s tvrđave i obrnuto je za mene sasvim dovoljna...
jedan pešački most na tom mestu bi BGD-u legao ko bu**** šamar. Preći peške brankov most nije "to", ono ideš preko branka i gušiš se 15 minuta u izduvnom oblaku, bučno je itd...
ehh, znaci zidamo most za pesake na 50m od postojeceg mosta da bi tih 500m mosta prelazili bez "zagadjenja". Kada predjes most sta ces onda, da udjes u neku novu ulicu bez zagadjenja ?
I protiv sam svih tih budz varijanti, od 3 pravimo jednu, pa kako ispadne. Pre sam za realizaciju nekog projekta, za koji znamo kako izgleda od samog pocetka.
 
Ovi projekti su radjeni u nekom 3d programu, oni mogu da izbace sliku iz kog god ugla zelite. Ono sto me interesuje da li se negde koriste i 3d engini, te se postojeci 3d modeli mogu obici u 3d okruzenju nekog 3d engina ? Da li je to retkost, odnosno da li ima projekata u nekom 3d enginu. Mislim da bi 3d engine doprineo boljoj prezentaciji, i priblizio nam prostor, a kod ovako skupih projekata mislim da je to veoma bitno. Cudi me ako se takve stvari ne rade, obzirom da ima sigurno puno jeftinih 3d engina.
 
He, he, dize se polemika oko mosta znaci da je tema na mestu. Da spojimo Zexovu pasarelu i moj most i resimo stvar, bez nadogradnje beton hale :cool:

zahvaljujem svima koji ideju pesackog mosta podrzavaju, za godinu dana cemo da organizujemo konkurs za dizajn mosta :D


JohnnyLee":1yuos9vs je napisao(la):
иначе, зидару + јер форсира идеју о трамвају око Калиша :)
dobre ideje uvek rado prisvajam :)

zexland":1yuos9vs je napisao(la):
VELIKI POZDRAV za Juga Cerovica !!! :vops:
pozdrav i tebi, vidimo se na radionici!

Lagana pasarela na stamenim nosacima koja se u blagom luku spusta sa Kalisa do reke izmedju dve mase i zavrsava se konzolnom platformom iznad vode elegantno je resenje za savladavanje ove velike visinske razlike. Uz to omogucava sagledavanje kako reke sa tvrdjave tako i tvrdjave sa reke.

Svaka cast na trudu i timskom radu !
 
Vrh