Šta je novo?

Kolektori otpadnih voda Beograda

Budzet za interceptor su smanjili za 20-30 odsto zadnjim rebalansom :(
 
Pa bolje da povećaju za Metro.. ;) interceptor može da se gradi laganim korakom..jer košta skoro kao gradnja Metroa..
 
Jel to znači i 30 posto sporiji tempo rada male krtice
ili jednostavno pauza u radovima
 
Ja mislim da je u pitanju dotok materijala,cementa,betona i sl.
P.S mislim da je tema trebala da bude naslovljena kao Interceptor-kolektor otpadnih voda,tako zvuči poznatije o čemu se radi.. :)
 
@2012
Sigurno si u pravu, što se tiče dinamike minus 30 posto (mada kad se setim Prokopa :bash: . . . . )
nedostaje nam insajder ili neko blizu gradilišta za ovako važnu temu

Što se tice naslova slobodono neka Vucko promeni kako je zgodnije
važno je samo da se radi, što omogucava dogledan završetak

Vizit karta svakog restorana je njegov toalet, tako ovaj projekat jeste važan za Bgd i sve nas
 
2012":3r698298 je napisao(la):
Pa bolje da povećaju za Metro.. ;) interceptor može da se gradi laganim korakom..jer košta skoro kao gradnja Metroa..
Не бих се баш сложио. Интерцептор је далеко битнија инвестиција од метроа.
 
Predizborna vrednost kolektora je nula,zato i preusmerise novce na uvodjenje kanalizacije i vodovoda u nelegalna naselja pod avalom i u podrucju zemuna i bataje.
 
Kolektor INTERCEPTOR Ušće-Veliko Selo je predviđen kao rešenje za prikupljanje i odvođenje otpadnih voda i dela atmosferskih voda iz centralnog beogradskog kanalizacionog sistema, uključujući Novi Beograd i Zemun, koje bi se prikupljale i odvodile nizvodno od grada u Dunav. Ukupna dužina Interceptora iznosi 12639 m i proteže se od crpne stanice "Ušće" do budućeg postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda "Veliko Selo". Slivna površina Interceptora iznosi oko 28000 hektara na kome danas živi procenjuje se oko 1150000 građana.

interceptor-1.jpg

interceptor-2.jpg

interceptor-3.jpg

interceptor-4.jpg


http://www.hidrotehnika.rs/images/stories/Dokumentacija/Projekat_tunel_i_visnjica.pdf
 
Pomislih kupiše krticu da kopaju kanalizaciju, ponadah se metrou
 
Baš čudno
ni jedne informacije dokle su radovi stigli a pisalo je

OBJEKAT: KANALIZACIONI KOLEKTOR INTERCEPTOR TUNEL „VIŠNJICA“
(deonica od km 5+867,0 do km 12+639,0)
INVESTITOR: GRAD BEOGRAD – DIREKCIJA ZA GRAĐEVINSKO
ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA JP
PROJEKTANT: INSTITUT ZA VODOPRIVREDU ′′JAROSLAV ČERNI′′ A.D.
IZVOĐAČ RADOVA: HIDROTEHNIKA-HIDROENERGETIKA A.D.
POČETAK RADOVA: AVGUST 2009. GOD.
PREDVIĐENI ZAVRŠETAK RADOVA: DECEMBAR 2011. GOD. :rolleyes:

Edit

Ona krtica što je kopala duž Zrrenjaninskog puta
izgleda (po ne proverenom izvoru) da nece ici ispod reke, do Interceptora ,,Veliko selo,,
vec ce se na stari klasičan način ispuštati kanalizacija u Dunav
upravo kolektorom koj je krtica pravila
i to negde ispod Krnjače u pravcu Pančeva :(
 
Незваничан инфо за тунел Вишњица: да је тунел дошао до Роспи Ћуприје, полако иде ка Вишњичкој Бањи, треба до краја година да се заврши, чим се то заврши креће се са ширењем улице Сланачки пут, ја се надам да ће то кренути ове године.
 
Камо среће да постоји свест да је ово један од најважнијих пројеката иако је од земљом па се не види па да се политичари утркују да нас извештавају докле је ово догурало, макар да се дају лажни рокови, шта год само да буде у жижи јавности
 
@Ashatoraman
+1 :)
baš su utanjili sa izveštavanjem javnosti ,
ako saznaš još koj detelja ili info javljaj odmah ipak je to naš mega projekat
udavismo se od informacija o osvetljavanju fasada a o ovakvom ozbiljnom i važnom projektu sve na slamčicu . . . . .
 
Ћути се о том пројекту зато што много касни, он је колко знам требао да се заврши у децембру прошле године, сад ће они то све пред изборе, па глупи људи ће опет гласати за њих и тако све у круг.
 
Eh,tako je uvek.Drago mi je da makar rade.Jasno mi je da ga i ne forsiraju toliko jer je u rupi pa ne moze da dodje neki politicar uslika se i gotovo vec mora ici onim vozicem,secam se da su politicari isli tim vozicem negde kod velikog sela pre godinu dve.

Zanimljivo je sto nadjoh i na planu kuda ide interceptor,ide juzno od pancevackog mosta otprilike gde ce se sada graditi petlje,a onda izlazi tacno na zeleno ostrvo u visnjickoj i dalje nastavlja do ko zna dokle tacno ispod razdelnog ostrva.

Zna li se na kojoj je dubini?
 
vucko wrote: ,,. . . . . vec mora ici onim vozicem. . . ,,
a uuuu. . . . , a na BB nema ni sekunde snimka sa takve vožnje . . . , :p
 
Данас су били код мене и ставили су неку сонду поред моје гајбе, ипак ће за месец дана бити тачно испод моје гајбе, рекли су нам да ћемо осетити турбуленције и да се не плашимо :lol:
 
untitled.jpg


Прошли петак су ископали до цвећаре у Вишњичкој Бањи, ја мислим да су сада стигли до Трудбеника, ускоро и ка Роспи Ћуприји, а главни чвор ће бити код фабрике Минел у Вишњичкој улици.
 
Fine vesti.Ako nije tajna,kako to saznajes,da li na povrsini prave neke sahtove,cuje se buka ili imas nekog kako bi se reklo po srpski insajdera koji radi na projektu?Hvala unapred na odgovoru :)
 
Ево већ пар пута су долазили код мене, ставили су неку сонду поред моје гајбе, данас су опет били и мерили нешто, а онда сам их питао како стоје ствари, докле су стали итд... Обавестићу вас ја још пар пута сигурно :)
 
Ashatoraman
+1 :)
držim palčeve , da saznamo bar po nešto . . .
do sada su informacije stizale do nas na kašičicu i ako se zapravo radi o vrlo važnom projektu za Bgd
 
Ovo je clanak iz 2006 godine

Uskoro počinju radovi na izradi kolektora "Interceptor"
Potpisan ugovor sa izvođačem radova
Prvi deo kolektora kod Višnjice koštaće 4,8 milijardi dinara, a radovi na tunelu će trajati dve godine
Višedecenijski problem Beograda sa izlivanjem fekalnih voda u reke Dunav i Savu konačno bi trebalo da bude rešen u naredne dve godine, izgradnjom kanalizacionog kolektora "Interceptor". Direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Boris Ranković potpisao je juče ugovor s Dragišom Vučkovićem, direktorom preduzeća "Hidrotehnika - Hidroenrergetika", kojim se reguliše izvođenje radova na izgradnji ovog kolektora, na delu tunela Višnjica.

Radovi na deonici Veliko Selo - Rospi Ćuprija, dužine blizu sedam kilometara, trajaće dve godine, a 4.8 milijardi dinara, za realizaciju ovog posla, obezbedila je Direkcija, iz fonda od naknade za uređenje građevinskog zemljišta.
- "Interceptor" će omogućiti prikupljanje svih otpadnih i dela atmosferskih voda sa područja Centralnog sliva beogradske kanalizacije, površine od oko 28.000 hektara, što je teritorija na kojoj danas živi 1,15 miliona Beograđana. One će se potom iz centra grada odvoditi do buduće fabrike za prečišćavanje vode u Velikom Selu. Tako ćemo podići nivo kvaliteta života u prestonici i rešiti problem sa zagađenjem reka - rekao je Ranković.




RADOVI POČELI PRE 30 GODINA

Radovi na "Interceptoru" traju skoro 30 godina. Idejni projekat je urađen 1979. godine na Institutu za vodoprivredu "Jaroslav Černi", dok je Glavni projekat rađen od 1982. do 1986. godine. Tokom devedesetih urađene su dve deonice, tunel "Karaburma" (dužine 532 metra) i deo u Višnjičkoj ulici od 779 metara. Zbog ratova, radovi su stali, tuneli su konzervirani, da bi projekat sada bio ponovo aktiviran.





Dinamika izgradnje na ostalim deonicama biće usklađena s radovima na prvom delu "Interceptora", a radiće se od Velikog Sela ka uzvodnom delu. Sistem će, bar što se tiče desne obale Save, biti zaokružen kada cevi dođu do kanalizacione crpne stanice "Ušće". Cela trasa od 13,5 kilometara koštaće oko pola milijarde evra. Prema rečima Dragiše Vučkovića, direktora "Hidrotehnike", za radove na "Interceptoru" koristiće se mehanizovani štit sa segmentnom oblogom, takozvana "krtica".

- Mašina je vredna 6,8 miliona evra i biće isporučena iz Nemačke za godinu dana. Pošto se programira, "krtica" ponire u tlo i pravi tunel prečnika 4,8 metara. Mašina će napredovati po 30 metara dnevno. U tako prokopani tunel spuštaće se delovi betonskih prstena, od kojih ćemo praviti betonsku oblogu - izjavio je Vučković.

- Inače, period do isporuke "krtice" biće utrošen na pripremne radove, odnosno zaštitu zone radova od vode Dunava, geološka ispitivanja deonice, kao i izradu fabrike za pravljenje betonskih prstena. Dvojica direktora su se složili da ova tehnologija jeste skupa, ali da su se njenim izborom izbegle komplikacije u vezi sa sređivanjem imovinskih odnosa jer će se oni regulisati samo u zoni poniranja i izlaska mašine na površinu.

http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2006/10/11/srpski/BG06101003.shtml
 
Tunel je trenutno dugačak oko 7200 m i stigao je skoro do Rospi ćuprije.
Par zanimljivosti: unutar tunela postoji pruga, kojom se u jednom smeru vozi iskopana zemlja, a u drugom smeru betonski segmenti kojima se oblaže tunel. Uz segmente se doprema i malter i sl.
Maksimalna brzina voza je 18 km/h, ali samo u teoriji, pošto nije sve ravno, ima i skretnice i sl. Kada je pun treba mu skoro 2 sata da izađe iz tunela, a kada je samo lokomotiva, onda oko 45 minuta.
Inače 6 segmenata pravi pun krug. Segmenti se proizvode u maloj fabrici u blizini ulaza u tunel, kod Velikog sela.

Toliko sam do sada uspeo da saznam. Burazer koji radi tamo će nešto i snimiti, ali to mogu da postavim tek za nekoliko nedelja.
 
Vrh