Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Da :D predivno.... :)
boim se da nema toliko novca da se odmah nešto tako lepo preduzme
a treba odmah malo preurediti sa nekim jeftinijim rešenjem ,
što zahtevaju kulturna dešavanja na Cvetnom trgu kako bi postala redovna nedeljna dešavanja za koim vapi ovaj grad.

Inače odmah preko puta uz pozorište je najveća koncentracija mladih ljudi koj na svojim instrumentima imaju
šta da pokažu Beograđanima uz ličnu afirmaciju na sve opšte zadovoljstvo svih nas.
 
Glas prirode":173q4ec1 je napisao(la):
stf":173q4ec1 je napisao(la):
Феликс, дао сам ти плус, и иако изгледа као рај, тешко је оствариво, у наредних 50 година минимум.

Треба се усресредити на приближавање природе људима и граду, сваким месецом по мало, неким јефтиним и могућим подухватом, и полако ићи ка овоме, него балавити на овако грандиозан пројекат, и притом, не добити ништа.

Na osnovu cega tvrdis da je moguce tek za pola veka ukloniti saobracaj sa Terazija, a u Knez Mihajlovoj je to ucinjeno skoro pre pola veka. Navedi nam tvoje razloge za tu tvrdnju !
Непостојање саобраћајне алтернативе.
Кнез Михаилова има саобраћану алтернативу у виду Узун Миркове, па је то било сасвим могуће.
 
Cekajte trecu liniju metroa dorcol,trg slavija,Ondak ce i moci to da se odradi,samo strpljenja imajte :D
 
,,Volim ja naranđe no trpim,, :laugh:
gde god koju temu otvorim ko ona stvar viri metro metro metro , postaje malo zamorno :mad:
Hocu metro , al hade prvo da zaradimo naše pare a ne dug na dug.
Čudim se odakle nam i za kupovinu ,,cafka,, a kamoli metroa
to mu dođe ko da sami sebi kolac šiljimo, pa još sami da na nj. naskočimo , to je za trenutno stanje u kome živimo

Jeste neka daleka SF buducnost kojoj treba da stremimo da potez Slavija -Kalemegdan bude pešački
Na primer kombinacija pešačko-biciklistička tramvajske zone saobracaja
ali metro :rant: još stanicu ispod Pobednika da nam se uplanira i bice cool :cool:
Važno da ce stranci uspeti i sa te strane od nas jadnika da iscede i poslednju kap života
pa onda mogu i u drvenim odelima da nas vozaju tim metroom.
 
Ziveo Boca-Ica! :) Plus od mene! Lepo kaze nas narod "sve u svoje vreme". Taj jadni metro nas nece spasti svih muka, ako na povrsini nemamo valjano resen saobracaj, koji ce razvoziti ljude do i od metroa. A i dok se ne izgradi dovoljno velika mreza metroa, treba i ziveti i preziveti, a i voziti se koliko-toliko brzo i udobno.
 
stf":smz8br9s je napisao(la):
Glas prirode":smz8br9s je napisao(la):
stf":smz8br9s je napisao(la):
Феликс, дао сам ти плус, и иако изгледа као рај, тешко је оствариво, у наредних 50 година минимум.

Треба се усресредити на приближавање природе људима и граду, сваким месецом по мало, неким јефтиним и могућим подухватом, и полако ићи ка овоме, него балавити на овако грандиозан пројекат, и притом, не добити ништа.

Na osnovu cega tvrdis da je moguce tek za pola veka ukloniti saobracaj sa Terazija, a u Knez Mihajlovoj je to ucinjeno skoro pre pola veka. Navedi nam tvoje razloge za tu tvrdnju !
Непостојање саобраћајне алтернативе.
Кнез Михаилова има саобраћану алтернативу у виду Узун Миркове, па је то било сасвим могуће.

А зашто не враћање трамваја у Краља Милана и Теразије па даље преко Васе Чарапића као саобраћајна алтернатива? Дакле, на целом правцу Славија-Калиш протеривање свог саобраћаја,поплочавање Краља Милана,сређивање трга републике и по средини туристичка трамвајска линија Славија-Калиш.Било би пожељно да то делемично буде линија са напајањем преко шина као што је случај у Бордоу нпр у старом језгру града како не би та пешачка зона и каква таква архитектонска целина била нарушена стубовима и кабловима.

tram_bordeaux.jpg
 
Mislim da se ona kucica iza Igumnove palate ne renovira, vec da je ruse. Mozda sam se istripovao, ali tako mi je delovalo poslednji put kad sam prolazio.
 
boca-ica":nxjmgkwa je napisao(la):
,,Volim ja naranđe no trpim,, :laugh:
gde god koju temu otvorim ko ona stvar viri metro metro metro , postaje malo zamorno :mad:
Hocu metro , al hade prvo da zaradimo naše pare a ne dug na dug.
Čudim se odakle nam i za kupovinu ,,cafka,, a kamoli metroa
to mu dođe ko da sami sebi kolac šiljimo, pa još sami da na nj. naskočimo , to je za trenutno stanje u kome živimo

Jeste neka daleka SF buducnost kojoj treba da stremimo da potez Slavija -Kalemegdan bude pešački
Na primer kombinacija pešačko-biciklistička tramvajske zone saobracaja
ali metro :rant: još stanicu ispod Pobednika da nam se uplanira i bice cool :cool:
Važno da ce stranci uspeti i sa te strane od nas jadnika da iscede i poslednju kap života
pa onda mogu i u drvenim odelima da nas vozaju tim metroom.

PLUS!

Mene iskreno smara pokretanje ovakvih tema van rubrike Radionica. Pesacka zona Kalemegdan-Slavija, oh please! Apsolutno se slazem da je Knez bilo moguce zatvoriti zbog postojanja alternativne dzade na 100m, i uz to je Knez zapravo jedna dosta uska ulica, a ovde jt idu trole i autobusi i sta ces sa njima?

Neka mi neko da primer nekog grada velicine Beograda (da neko ne bi lupio nesto kao Stradun u Dubrovniku, mada je i on samo 300m) u kome je jedna od glavnih centralnih arterija zatvorena za saobracaj na ovolikoj duzini.

Po meni je u tome najdalje otisla Barselona. ALI i te njihove "ramble" su ukupno 1.2 km duzine a dobrim delom i tako imas pristup kolima sa strane, da ne govorim o TRI stanice metroa koji ide ispod. Beograd vec ima nekih 0.8 km duzine od Albanije do Pariske ulice. I sad TO treba da produzimo na vise od 2 km do Slavije?! Jel' neko stvarno misli da cemo i u sledecih 50 godina dobiti tih PET stanica metroa koje bi trebale da se to slicno pokrije javnim prevozom, a i da smo kojim slucajem Abu Dabi pa da to izgradimo za par godina, STA ce nam pesacka zona te velicine? Beograd je i tako jedan od retkih gradova koji ih vec IMA - uz reke.

Na kraju, bolje napraviti tunel ispod Pariske i spojiti Kalemegdan ako je nekome do kilometarskih pesackih poteza, to bi bar puno manje kostalo. I zar nije bolje da ih bude vise ali manjih? Po meni je poenta dati ljudima/pesacima mesta za uzivanje i odmor od huke i buke okolo a ne praviti dzadu za nekakav pesacki maraton. Sta nam je sa zapustenim prolazima i ulicicama tipa Bezistana? Kakva nam je Sremska? Koliko ima fenomenalnih ulicica u Savamali koje jednostavno ne mogu da sluze nekoj ozbiljnoj saobracajnoj nameni prirodni su materijal za ovakvu ideju?

Ne kazem da nije lepo mastati, ali je to po meni za radionicu. A tamo bih jos i ustvrdio da se saobracaj u tom obimu NIKADA nece proterati iz gradova. Ulazne takse i smanjenje obima saobracaja, verovatno. Metro, kad-tad, sigurno! Ali da neko zatvori potez ovog saobracajnog znacaja za grad, Boze sacuvaj! Da tako nesto ima smisla, vec bi to odavno videli u nekom Oslu ili Kopenhagenu.
 
Одличан пост Џони, иако се слажем са њим, некако ми је иритантан. :lol: Без обзира на то, дајем ти + :kk:

JohnyBgood":2v936csl je napisao(la):
PLUS!
Mene iskreno smara pokretanje ovakvih tema van rubrike Radionica. Pesacka zona Kalemegdan-Slavija, oh please! Apsolutno se slazem da je Knez bilo moguce zatvoriti zbog postojanja alternativne dzade na 100m, i uz to je Knez zapravo jedna dosta uska ulica, a ovde jt idu trole i autobusi i sta ces sa njima?
Пре свега, пешачки потез Славија-Кнез постоји и данас, јер су тротоари широки и безбедни, и очишћени од пешачког непријатеља: паркинга. Пешачки потез је и више него функционалан и још један од разлога, да се пешачке зоне праве на другим местима, где су пешаци угрожена врста.
JohnyBgood":2v936csl je napisao(la):
Na kraju, bolje napraviti tunel ispod Pariske i spojiti Kalemegdan ako je nekome do kilometarskih pesackih poteza, to bi bar puno manje kostalo.
И то је бацање новца, јер се саобраћај може усмерити око Калемегдана, а Париска претворити у улицу каскадних фонтана, са директним излазом на Велико степениште, и Бетон халу.

JohnyBgood":2v936csl je napisao(la):
I zar nije bolje da ih bude vise ali manjih? Po meni je poenta dati ljudima/pesacima mesta za uzivanje i odmor od huke i buke okolo a ne praviti dzadu za nekakav pesacki maraton. Sta nam je sa zapustenim prolazima i ulicicama tipa Bezistana? Kakva nam je Sremska? Koliko ima fenomenalnih ulicica u Savamali koje jednostavno ne mogu da sluze nekoj ozbiljnoj saobracajnoj nameni prirodni su materijal za ovakvu ideju?
За овај део поста си добио + Толико улица је потпуно нефункционално за било шта, сем за уживање, а прилично је јефтино уредити их тако, а да са друге стране не испашта саобраћај.
Треба се усресредити на приближавање природе што већем броју становника, а не све улижити у једну џаду а остатак града убити протераним саобраћајем.
JohnyBgood":2v936csl je napisao(la):
Ne kazem da nije lepo mastati, ali je to po meni za radionicu. A tamo bih jos i ustvrdio da se saobracaj u tom obimu NIKADA nece proterati iz gradova. Ulazne takse i smanjenje obima saobracaja, verovatno. Metro, kad-tad, sigurno! Ali da neko zatvori potez ovog saobracajnog znacaja za grad, Boze sacuvaj!
Слежем, се, ово је лепа идеја, али за даљу будућност. Моје мишљење је да чак ни метро неће створити услове за овај подухват, али кад га буде било, видећемо.
Треба да се промени концепт функционисања целокупног града, што није немогуће......у Шведској.
 
,, . . . nesto kao Stradun u Dubrovniku. . . .,,

Vrednost bilo kog šetališta ustostručuje se ako je uz vodu
more, reku, kanal, jezero , potok, ....
šetnja ima za cilj relaksaciju a voda oduvek ima duhovne blagodeti na čoveka
pa zato su najlepša i najvrednija šetališta uvek uz vodu . . .

Mi se naših voda odričemo :( napravili su nam u Knezu zarad čije koristi, al hajde, neka ga . . . .
neka ostane kao mikro oaza kad je već toliko uloženo pa nek bude ,,trgovački potez,,

Do Savskog šetališta postoje prirodni spustovi
a isti su poprilično pravilno raspoređeni upravo duž poteza od Slavije do Kalemegdana
samo smo ih jako zapustili :rant:
Na ovom potezu Slavija Terazije Kalemegdan treba da pronađemo i uredimo upravo te ,,portale,, koj vode do najprirodnijeg i najlepšeg šetališta ovog grada, koje je uz vodu a sa druge strane neka imaju isto kao i Knez :)
 
Delija":3lkvhj0v je napisao(la):
А зашто не враћање трамваја у Краља Милана и Теразије па даље преко Васе Чарапића као саобраћајна алтернатива? Дакле, на целом правцу Славија-Калиш протеривање свог саобраћаја,поплочавање Краља Милана,сређивање трга републике и по средини туристичка трамвајска линија Славија-Калиш.Било би пожељно да то делемично буде линија са напајањем преко шина као што је случај у Бордоу нпр у старом језгру града како не би та пешачка зона и каква таква архитектонска целина била нарушена стубовима и кабловима.

tram_bordeaux.jpg

Veliki plus!

Pritom bi mogla i da se obnovi stara fontana sa Terazija...
Mada, slažem se, ovakve maštarije su za Radionicu.
 
Pa to je to,treca linija metroa :D

Da ide od dorcola ili Bekoa preko studentskog trga preko terazija,slavije pa dalje trasom 14ice.A ovu sadasnju 14icu ukinemo i gotovo :)
 
Да вам кажем да то уопште није лоша идеја. 3. линија метоа би у том случају била ЛРТ

Траса независна: Бањица-В. Степе (затворена за остали саобраћај)- Аутокоманда-Булевар Ослобођења (независне баштице на левој страни улице)-Бирчанинова-Краља Милутина-Краља Милана-Теразије-Узун Миркова
 
Sto se tice iznetih ideja oko postavljanja fontane na Slaviji, mislim da fontani ma kako gracioznoj tu mesto NIJE! Jednostavno, ne uklapa se. Zamislite u Parizu umesto trijumfalne kapije fontanu. Ovde imamo neku vrstu replike, isto kruzna raskrsnica i isto nekoliko ulica koje se ulivaju. Prenatrpan je i zgrcen prostor, progutao bi fontanu nebi onde nikakva fontana dosla do svog izrazaja kao sto bi naprimer neki upecatljiv i reprezentativan spomenik koji bi dominirao prostorom, bas kao sto je i slucaj sa triumfalnom kapijom.
 
NebojsaG":2ec9c5yh je napisao(la):
Sto se tice iznetih ideja oko postavljanja fontane na Slaviji, mislim da fontani ma kako gracioznoj tu mesto NIJE! Jednostavno, ne uklapa se. Zamislite u Parizu umesto trijumfalne kapije fontanu. Ovde imamo neku vrstu replike, isto kruzna raskrsnica i isto nekoliko ulica koje se ulivaju. Prenatrpan je i zgrcen prostor, progutao bi fontanu nebi onde nikakva fontana dosla do svog izrazaja kao sto bi naprimer neki upecatljiv i reprezentativan spomenik koji bi dominirao prostorom, bas kao sto je i slucaj sa triumfalnom kapijom.

Слажем се, треба нека већа маса, нешто маркантније, а по мени и нешто што ће се лакше одржавати јер би фонтана коју тај простор не би прогутао морала да буде јако скупа у том смислу.

Ја сам за Расцианов обелиск на теми Славија у радионици. У ствари, композицију (асиметричну) са два обелиска јер се улице које се уливају у Славију не секу све у једној него у две тачке. Нешто на ту фору, можда и да може да се пење бар уз један од њих ради панораме... неке спиралне степенице, неко лудило, да не буде нека бледа копија прастарих обелиска него нешто свежије.
 
Fontana , spomenik , itd bez obzira koje se rešenje bude primenilo , treba nam javna česma
Beograd oduvek je imao prirodne vode : izvore, potoke rečice koje smo uništili uglavnom prevodeci u kanalizaciju

Projektovanje kao u Sahari, na ovoliki broj stanovnika se granici sa kliničkom umobolnošću
tako samo došli u situcaciju da važno raskršce kao što je Slavija nema ni običnu česmu :bash:

Najobičnije Tašmajdansko ,,burence ,,- česma u nekom uglu Slavije bi završila veliki posao
ovako kada su visoke temperature dovoze cisterne sa vodom, ko da je opet ratno stanje - ružno i neprijatno
Jel takve trgove pa i Slaviju želimo ?

Da nema fontane ,,Vrelo života,, ceo potez Terazije - Kralja Milana - Slavija, bi bio čist Afrički urbanizam
plz , koje god rešenje da pobedi , mora da sadrži i česmuuuu :grand:
 
JohnyBgood":30d0ufry je napisao(la):
Ја сам за Расцианов обелиск на теми Славија у радионици. У ствари, композицију (асиметричну) са два обелиска јер се улице које се уливају у Славију не секу све у једној него у две тачке.
Обелсик је илуминатски симбол, и не поставља се у асиметрији. :D
 
stf":3jhe59fg je napisao(la):
JohnyBgood":3jhe59fg je napisao(la):
Ја сам за Расцианов обелиск на теми Славија у радионици. У ствари, композицију (асиметричну) са два обелиска јер се улице које се уливају у Славију не секу све у једној него у две тачке.
Обелсик је илуминатски симбол, и не поставља се у асиметрији. :D

Mislis ko je iluminat nece ga postaviti u simetriji. Ja sam za kreativnost a iluminati me ne zanimaju... a Beograd u kome je i tako jako malo toga nacentrirano mozda idealno mesto da se neke "norme" razbijaju.
 
JohnyBgood":3adx5oyi je napisao(la):
stf":3adx5oyi je napisao(la):
JohnyBgood":3adx5oyi je napisao(la):
Ја сам за Расцианов обелиск на теми Славија у радионици. У ствари, композицију (асиметричну) са два обелиска јер се улице које се уливају у Славију не секу све у једној него у две тачке.
Обелсик је илуминатски симбол, и не поставља се у асиметрији. :D

Mislis ko je iluminat nece ga postaviti u simetriji. Ja sam za kreativnost a iluminati me ne zanimaju... a Beograd u kome je i tako jako malo toga nacentrirano mozda idealno mesto da se neke "norme" razbijaju.
Не верујем да би Илмунинати то дозволили. ;) Осим тога, обелиск има одређену симболику, која везе нема са .....
 
Али су у истој линији.... на крају крајева, небитно скроз :)
 
Pa dva obeliska bi silom prilika bila u istoj liniji, cak i na Slaviji i cak i ako sam ja to predlozio :D , kako drugacije moze da bude?
 
Sad ja opet vrlo verovatno da ponovim neciju ideju, koju cu da prisvojim :).
Prvo sa Slavije proterati sva autobusko, tranvajsko, trolebuska stajalista. Ondak ( opet malo bagerisanja ), porusiti sve one objekte izmedju Slavije i Narodne banke, a ondak ispod tog dela i one novonastale rupendace na uglu Kralja Milutina i srpskih Vladara napraviti veliku podzemnu garazu u koju ce se ulazizti iz Kralja Milutina kod Narodne Banke, a izlaziti isto u K.M. samo u delu iznada Srpskih Vladara. Tako da ce novo nastala rupendaca dobiti jedan lep i jak temelj za neku ozbiljniju gradnju. Onda proterati sve one parkinge i parkingcice koji obitavaju oko Slavije i napraviti umesto njih jedan zeleni pojas kao potkovicu. Od Nemanjine, iznad te nove garage, preko Miticeve rupe i onih odvratnih parkinga preko puta hotela Slavija. Tek kad se tako nesto izvrsi i Slaviji u celini da malo na nekom estetskom smislu onda tek razmatrati fontanu ili obelisk ( i asterisk :). Cak ne bih dozvolio bageri da se olade vec bi zgrnuo i one objekte izmedu s.V. i Narodne banke i tu jednim zelenim pojasem spojio Manjez i Slaviju, ali to su vec pusti snovi, a ima tu i nekih lepih zgrada te ih je greota zgrnuti, na deponiju...
Da se jos nadovezujem na onu fantasticnu ideju( ne mogu da se setim cija je ), da se izmedju generalstaba napravi isto jedan lepi pesacki prolaz i time poveze i manjez sa Finansijskim parkom i eto jedne super zelenkaste pesacke zone koja ce od Slavije voditi do novog centra Beograda cim one sinetine pretopimo u nakovnje :)
 
a česma ? :laugh:

ni u starim ni u buducim projektima
nigde da neko pomene javnu česmu ,
super su svi novi predlozi, samo zaboravljate da uračunete i čuvenu ultra van -vremensku cisternu BVKa

Slavija 5012.g svuda uslužni hologrami a među njima cisterna :laugh: :lool: :laugh:
 
Vrh