Šta je novo?

Most Beška 2, E75.

GOJE":6wbwlexd je napisao(la):
Diogen":6wbwlexd je napisao(la):
@ GOJE
Mislim da je malo promaseno pricati koja je bila ugovorena za most na Adi. Prema budzetskim izvestajima ona je vec premasila duplu cifru od toga i to ne racunajuci prilazne puteve.

ne znam odakle ti ova informacija.

To nije nikakva tajna. Dovoljno je da saberes sve kredite koje su podigli za most i videces. Prosto ne mogu da verujem da si "neobavesten" po tom pitanju :) O tome su pisale skoro sve dnevne novine, Blic je pravio tabele, a i Beobuild je pravio pre nekoliko meseci malu rekapitulaciju. Evo ti odlomak:

"Prve preliminarne ocene troškova izgradnje mosta bez prilaznih saobraćajnica iznosile su 85 miliona evra, gde bi još 65 miliona evra bilo potrošeno na izgradnju prilaznica. Već do formiranja konzorcijuma i potpisivanja ugovora cena mosta je podignuta na 120 miliona evra. Objašnjenje koje je tada lansirano u javnost je bio skok cene čelika na svetskom tržištu. U međuvremenu se usled globalne ekonomske krize cena čelika prepolovila, ali izvođačka cena nije korigovana. Isto tako podignut je još jedan kredit u iznosu od 60 miliona evra u junu 2010, čime je samo kreditno zaduženje za most bez pritupnica dostiglo 130 miliona evra. Koliko je još grad svojih sredstava potrošio za razne troškove režije nije nam poznato. Neke procene govore da su “unutrašnji “ troškovi za konsultacije, porez i druge dažbine punih 50 miliona evra, pa cena mosta bez pristupnih saobraćajnica dostiže cifru od preko 180 miliona evra."

I to je deo koji je poznat javnosti i u tu cenu nisu uracunate kamate na te kredite. Vrlo je moguce da je realna slika jos sumornija od ovoga sto smo do sad znamo.
 
^^ koji je izvor ove info? Nemoj procene, ocene, preliminarno ovo ili ono. Ako nema ugovora sa tacnim ciframa onda je ovo besmislena rasprava.
 
Pravu cenu novog mosta preko Save i Ade Ciganlije saznaćemo kada i ako dodje do smene vlasti.
U našim "korumpiranim" strukturama vlasti to je jedini način. :grand:
 
U tom tekstu ne postoje nikakvi zvanični podaci o ceni koja je plaćena izvođaču i projektantu mosta. Vreme će definitivno pokazati. U svakom slučaju cena mosta ni približno ne može da bude onolika kako je Diogen prvobitno naveo (to bi ispalo oko 250 miliona Eura).

Ja sam takođe naveo i da je prema mojim informacijama (koje su takođe daleko od zvaničnih) most kod Beške izašao na oko 50 miliona Eura.

Nadam se da ćemo imati otvoren uvid i u jednu i u drugu zvaničnu i tačnu računicu uskoro, pa da barem možemo da poredimo finansijski aspekt, jer sam već naveo da tehnički se radi o prilično različitim gabaritima.
 


Uploaded with ImageShack.us


Prosao jucer preko mosta, lepo je da posle godina onih budzaka i raznih bankina ispred sebe vidis novi put... Medjuti asfalt je toliko neravan, da je pravo zadovoljstvo kada posle dodjes na stariji deo auto puta. A mozda se ja ne razumem pa tako mora da bude neravan
 
Чекај мало, немој рећи да су сада пустили смерове одвојено??? Старим мостом и даље иде саобраћај, али у једном смеру??? :shok:
 
Da, bas tako.. S tim sto je na sada na staorom mostu katastrofa, asfalt se raspada a i kako su ranije onim debelim trakama obelezavani suprotni smerovi, to je sve ostalo pa nije bas zgodno da se naleti pri punoj brzini na njih
 
Невероватна глупост. Ја сам мислио да ће одмах да затворе стари мост и да оба смера пребаце на нови. Изгледа да ће чекати пролеће. :bash:
 
Pa Njile mora malo da se slika kako idu 2 smera u saobracaju dva mosta, pun profil, da bude materijala za predizborne spotove
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=10&dd=29&nav_id=553332

Beška: Most "grbav" zbog sleganja

Novi Sad -- Otvaranje novog mosta kod Beške s velikom radošću su dočekali svi koji češće putuju na relaciji Novi Sad – Beograd, računajući na bržu i sigurniju vožnju.

Međutim, nakon pompeznog puštanja saobraćaja preko "brata blizanca", vozači su primetili da im automobili nekako "poskakuju", kao da voze uzbrdo pa nizbrdo, što je probudilo njihovu sumnju u valjanost posla.

U Putevima Srbije kažu da se svi mostovi velikih raspona, posebno betonski, projektuju tako da imaju ozbiljna nadvišenja u sredini raspona da bi se neutralisala vremenska deformacija. Ugib, odnosno vidna deformacija mosta, može se primetiti i na starom beščanskom mostu, mostu Gazela i drugima.

Objašnjavaju da je na novom mostu kod Beške namerno formirano nadvišenje od 60 metara, između 150. i 210. metra, jer se očekuje da će u narednih desetak godina most "sesti" od 10 do 15 centimetara.
 
@Wile E. Coyote
Па и рекли су да остављају радове на старом мосту за пролеће када су овај завршили.
 
То сам превидео негде успут. Хвала за подсећање. :kk:

Мада, требало је да ипак затворе стари мост. Таман ће се људи навићи на одвојене смерове, а онда ће да их поново споје. :D
 
Isao sam ovih dana preko Beske, izbocina se lepo vidi i vrlo je upadljiva, ali se ne oseti uopste, cak ni na 140km/h, jer je veoma velikih dimenzija (dugacka je 15-20m).
 
http://www.vrelegume.rs/test/most-kod-beske-alpina/

"Što je mnogo-mnogo je!"
Bar da su uradili most čestito pa da im se i progleda kroz prste, neko ostaviše iza sebe građevinsku sramotu, grbe u konstrukciji i neravan asfalt. A kako su obradili klizište i koliko su bili savesni saznaćemo za par godina.

Umesto što nas nadležni ubeđuju da nas oči varaju i da grbe ne postoje, svaki savestan investitor, u ovom slučaju država bi za ovakve manjkavosti trebala da papreno “napenali” izvođača.
 
18. 01. 2012. 02:00h | V. S.| foto: B. E.
Most kod Beške koštaće između 70 i 80 miliona evra

Obnova starog i gradnja novog mosta kod Beške koštaće državu između 70 i 80 miliona evra, dvostruko više od početne cene, saznaje „Blic“.

Prvobitno ugovoreni iznos bio je 37 miliona evra, država smatra da treba da plati 70 miliona evra, a izvođači radova, austrijska „Alpina“ i nemački DSD, traže i više od 100 miliona evra.

Koliko će zvanično koštati ovaj projekat, znaće se posle nadzora koji obavlja konsultantska kuća „Skot Vilson“. Problem oko cene je nastao jer je ugovor potpisan bez glavnog projekta na osnovu kojeg se ne može odrediti prava cena, pošto nisu predviđeni svi radovi.

- Radovi su bili obimniji od planiranih kod potpisivanja ugovora. Država mora da plati više, ali ne koliko traži investitor, jer je to previsoka suma - kaže sagovornik „Blica“ iz Vlade Srbije. Izvođaču radova su dosad isplaćena 43 miliona evra.

2012 © - blic.rs

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/302013/Most-kod-Beske-kostace-izmedju-70-i-80-miliona-evra
 
Kao i sa mostom preko Ade--

Problem oko cene je nastao jer je ugovor potpisan bez glavnog projekta na osnovu kojeg se ne može odrediti prava cena, pošto nisu predviđeni svi radovi.
 
Tragedija. A kada je Beska 1 napravljena i koliko je tehnologija odmakla. Ali odmaklo i ugradjivanje i dilovi...
 
Vrh