Šta je novo?

Tramvaji

Ako postije ikakva sredstva, i dalje ,,glasam,, pre za prosirenje mreze
 
a sta ce da voze na prosirenim kolosecima ???
katice koje se raspadaju ili :)
 
Ambassador":1oagvel4 je napisao(la):
sinskisistem1990rt0lc3.jpg

Na ovoj mapi je tunel ispod centra grada, da li je za to bilo planirano da se iskoristi tunel iz Gavrila Principa?! Da li neko zna šta se dešava sa tim tunelom, koliko je dubok, širok i ko ga koristi?! I kad je on građen?! Znam da je tu pored diskont pića i neki električar/automehaničar ili štagod..

Da li bi se on mogao iskoristiti za nešto? Tramvaj? LRT? Ili u krajnjem sluačju klub? :)
eh kako bi lepo bilo ;)
 
ja sam to nasao na nekoj od prvih stranica :D
pa bi i ja voleo da znam sta je to :)
 
Somi303":2p436k5y je napisao(la):
Јел може више информација о том тунелу? :D

тунел у Гаврила Принципа је почео да се гради између два светска рата за потребе везивања садашње железничке станице са Дунав станицом и даље Панчевачким мостом (ГП Београда из '23), па би тако сви возови из правца северо-истока пролазили испод центра града и даље ка југу и западу, управо са циљем да се укине пруга око Калемегдана. ископано је колико је ископано (око 0 м) и почео је рат. после су биле разне идеје за пренамену тог тунела, али се никада ништа није реализовало
 
Interesantno,primetih danas da su svi zeleni švajcarci na linji 12 za B.Brdo bili bez prikolica.
Pohvaljujem jer su prikolice pravile nesnosnu buku..verovatno s obzirom da su u eu izbačene iz upotrebe zbog bezbednosti.. :kafa:
 
Ниједан Швајцарац данас није вукао приколицу, а превелику буку су стварале приколице са 3 осовине..
 
E ,te sa tri valjda...stvarno je bilo grozno,posebno u uskim ulicama tipa Požeške nesnosna buka,klaparanje i sl.jutros su švajcarci bili neverovatno tihi.. ;)
 
Katice nešto ne primetih..ali one sa reduktorima(valjda su to reduktori,oni što pište :D) su ok,mislim tiše..
 
Rekose da su na svajcarcima skinuti neki delovi koji su potrebni kod spreganja dva tramvaja. Verovatno neko od strucnjaka za tramvaje zna to da objasni.
 
Danas sam prolazio pored depoa i video da su svi zuti duvazi naredjani tamo, ali nijedan nema pantograf. :(
 
Voltaza je ista u Bazelu i u Beogradu (600V). Mislim da su tramvaji stigli bez pantografa.
 
JohnnyLee":21v9aekl je napisao(la):
Somi303":21v9aekl je napisao(la):
Јел може више информација о том тунелу? :D

тунел у Гаврила Принципа је почео да се гради између два светска рата за потребе везивања садашње железничке станице са Дунав станицом и даље Панчевачким мостом (ГП Београда из '23), па би тако сви возови из правца северо-истока пролазили испод центра града и даље ка југу и западу, управо са циљем да се укине пруга око Калемегдана. ископано је колико је ископано (око 0 м) и почео је рат. после су биле разне идеје за пренамену тог тунела, али се никада ништа није реализовало


Не.
То је зачетак ДРУМСКОГ тунела. Почели су да га граде после Другог светског рата. То је фамозни Базисни тунел из ГУП-а 1950, који би био ослонац Савско-дунавске магистрале - омогућавао да се стигне из савског до дунавског приобаља без проласка кроз центар града.
Око 1955. (нисам сигуран за тачну годину), наишли су на подземне воде и, званично, због тога одустали; незванично - све паре су отишче на наставак изградње Новог Београда, који је "мировао" готово већ деценију... (извор: Б. Јовин).
Модерном технологијом свакако би га било могуће изградити га, али је каснијим плановима улаз у тунел померен на место данашњих перона Главне ж. ст. уз денивелисану везу са метро-друмским мостом. Ето...
 
Пантограф":3b1r6g5a je napisao(la):
Не.
То је зачетак ДРУМСКОГ тунела. Почели су да га граде после Другог светског рата. То је фамозни Базисни тунел из ГУП-а 1950, који би био ослонац Савско-дунавске магистрале - омогућавао да се стигне из савског до дунавског приобаља без проласка кроз центар града.
Око 1955. (нисам сигуран за тачну годину), наишли су на подземне воде и, званично, због тога одустали; незванично - све паре су отишче на наставак изградње Новог Београда, који је "мировао" готово већ деценију... (извор: Б. Јовин).
Модерном технологијом свакако би га било могуће изградити га, али је каснијим плановима улаз у тунел померен на место данашњих перона Главне ж. ст. уз денивелисану везу са метро-друмским мостом. Ето...

не. тај тунел је направљен пре рата
 
JohnnyLee":3nqmaual je napisao(la):
Пантограф":3nqmaual je napisao(la):
Не.
То је зачетак ДРУМСКОГ тунела. Почели су да га граде после Другог светског рата. То је фамозни Базисни тунел из ГУП-а 1950, који би био ослонац Савско-дунавске магистрале - омогућавао да се стигне из савског до дунавског приобаља без проласка кроз центар града.
Око 1955. (нисам сигуран за тачну годину), наишли су на подземне воде и, званично, због тога одустали; незванично - све паре су отишче на наставак изградње Новог Београда, који је "мировао" готово већ деценију... (извор: Б. Јовин).
Модерном технологијом свакако би га било могуће изградити га, али је каснијим плановима улаз у тунел померен на место данашњих перона Главне ж. ст. уз денивелисану везу са метро-друмским мостом. Ето...

не. тај тунел је направљен пре рата




Није сигурно. Можеш проверити нпр. у архиви Урбанистичког завода, или код старијих урбаниста, који су, колико познаваоци, толико и сведоци покушаја да се пробуши тај тунел (Б. Јовин, пре свега, па Бранко Бојовић). А и железничари ти могу потврдити да реконструкција железничког чвора Београд, премда се о њој гооворило, није започела пре рата.
 
Vrh