Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

TRASA

Trasa auto-puta Beograd - južni Jadran je poznata. Bilo je dilema oko ulaska auto-puta u Beograd, da li će se put protezati levom ili desnom obalom Save i doneta je odluka da to bude leva obala, kako bi se izbegla klizišta „Umka“ i „Duboko“. Od Preljine do Boljara trasa ide preko Peštera.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... u-do-Ljiga
 
Iz članka u Novostima:
...radovi na izgradnji još dveju deonica Koridora 11, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, dužine od oko 50 kilometara, mogli bi da počnu već ove godine - saznaju „Novosti“ u Vladi Srbije. Vrednost ovog posla, koji bi trebalo da bude završen u roku od 40 meseci (tri meseca za pripremu i 37 meseci za gradnju), procenjuje se na oko 300 miliona evra.

Pitanje koje mi se nameće je cena po kilometru puta. Po meni je cena od 6mil EUR po kilometru na ovoj deonici velika.
Ipak to nije vrletno područje nego većinom ravno sa manjim brežuljcima. Možda i grešim. molim nekog ko je iz struke i upoznat sa troškovima da uradi neku analizu.
 
Cek cek, planiraju novi most za autoput na levu obalu Save ili sam ja nesto pogresno shvatio?!
 
Da.Sa sve mostom,a kao jeftinije je nego preko klizista...
 
Feanor":3we5s2ls je napisao(la):
Cek cek, planiraju novi most za autoput na levu obalu Save ili sam ja nesto pogresno shvatio?!

da , ali cena se odnosi na deonicu od obrenovca, zar ne ??? :shock:
 
Kinezi uređuju desnu obalu Dunava
Izvor: Tanjug

Beograd -- Predsednik Tomislav Nikolic je razgovarao sa delegacijom Razvojne banke Kine o finansiranju izgradnje Koridora 11 i o drugim investicijama.

Tokom razgovora sa kineskom delegacijom, koju je predvodio Lei Jufeng, bilo je reči o mogućnostima da Kinezi finansiraju uređivanje desne obale Dunava, otvaranje bescarinske zone, a takodje i da ulože sredstva u našu poljoprivredu i izgradnju hidrocentrale Djerdap 3, saopšteno je iz Kabineta predsednika Republike.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je ranije da se koneski partneri posebno interesuju za delove autoputa od Beograda do Čačka koji nisu započeti - deonicu od Beograda do Obrenovca u dužini od 27 kilometara, od Obrenovca do Uba - 25 kilometara, od Lajkovca do Ljiga - 25 kilometara i od Preljine do Čačka, što je sve oko 100 kilometara.

Kinezi su, kako je ministar rekao, zainteresovani i za izgradnju poprečnog autoputa Pojate-Preljina u dužini oko 100 kilometara, a čija bi izgradnja koštala, prema sadašnjim procenama, izmedju 400 i 450 miliona evra.

Takozvani Koridor 11 još nije zvaničan evropski koridor, a trebalo bi da spoji Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju trasomTemišvar-Beograd-Bar-Bari.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=643873
 
prvo, jedno pitanje..


zašto tema o autoputu stoji u regionalnom razvoju, a ne u sekciji o auto putevima?


drugo.....


nisam znao gde da okačim sledeću vest, da li da to bude u koridoru 10, takozvanom koridoru 11, ili novu temu.....

u pitanju je vest koja se odnosi takozvani moravski koridor, odnosno veza preljina-pojate koja spaja ova dva auto puta....

generalno ne polažem mnogo značaja na onome šta pričaju ovi iz URS-a, pogotovu kalanovićka, pošto su mnogo puta lagali do sada, a pogotovu ona, ali ipak pošto su i kinezi u igri, koji su ozboljni igrači, preneću vest.....

Kinezi grade i "moravski koridor"
Izvor: Tanjug
Beograd -- Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović kaže da je započela pregovore sa Kinezima o izgradnji tzv."moravskog koridora".














Ilustracija

Taj koridor se odnosi na regionalni autoput Pojate - Preljina, koji će biti dugačak oko 110 kilometara.

Kalanović, koja je na čelu pregovaračkog tima za utvrdjivanje izvodjačkog ugovora, kaže da će taj posao biti najverovatnije poveren kineskoj kompaniji "Putevi i mostovi" (China road and bridge corporation), koja već gradi u Beogradu most preko Dunava između Zemuna i Borče.

Kalanović je istakla da će Srbija dobiti od Kineza do sada najpovoljniji kredit za realizaciju tog projekta, koji bi trebalo da bude na 18 godina sa veoma niskom i fiksnom kamatom.
"Cena će biti najeftinija i najpovoljnija za našu zemlju u to budite sigurni", naglasila je ministarka dodajući da se o finansijskim uslovima pregovara sa kineskom Eksim bankom.

Konačno imamo uslove da počinjemo pregovore oko početka realizacije tog autoputa. Formiran je pregovarački tim i mi u narednim danima menjamo dokumentaciju i pregovori se spuštaju na nivo eksperata, sa jedne strane oko utvrdjivanja cene i definisanja izvodjačkog ugovora i sa druge strane oko finansijskih uslova, rekla je ona.

Na tom području živi više od pola miliona stanovnika Srbije i "moravski koridor", kako je rekla, povezaće koridore 10 i 11 odnosno autoput Beograd - Niš i budući autoput od Beograda do granice sa Crnom Gorom.

Kalanović je kazala da će ona biti na čelu međuresornog pregovaračkog tima za autoput Pojate - Preljina, a da će ministar gradjevine Velimir Ilić biti na čelu pregovaračkog tima za gradnju Koridora 11, koji je od nacionalnog značaja.

Ministarka je navela da će autoput Pojate - Preljina, koji će povezati tri velika grada - Čačak, Kraljevo i Kruševac, biti klasičan autoput sa šest traka. Ona je istakla da je to jedan od najznačajnijih poljoprivrednih i industrijskih regiona u Srbiji.

"Prvi rezultati pregovora su da je reč o projektu koji će biti finansiran po sličom modelu kao most Zemun Borča, u okviru sporazuma koji je Srbija napravila sa Kinom pre nekoliko godina i koji podrazumeva tehničku saradnju dve zemlje u vezi sa razvojem infrastrukturnih projekata", kazala je ministarka. U ovom trenutku Ministarstvo finansija pregovara, prema njenim rečima, sa Eksim bankom Kine o uslovima kredita i prve najave su da će to biti jedan od najpovoljnijih kredita koje je Srbija ikada dobila za realizaciju infrastrkturnih projekata.

Ona je podsetila da je je za most Zemun - Borča sa 27 kilometara saobraćajnica ugovorena fiksna cena od 170 miliona evra, koja može da se poveća samo 10 odsto, zbog eventualnih naknadnih radova.

Kalanović je dodala da će gradnja autoputa Pojate - Preljina biti realizovana u okviru paketa projekta koje Kina namerava da finansira u Jugoistočnoj Evropi sa 10 milijardi evra, a koordinator za sve srpske projekte je ministar prosvete Žarko Obradović.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=644341
 
MilisaV":zktgjgif je napisao(la):
prvo, jedno pitanje..

zašto tema o autoputu stoji u regionalnom razvoju, a ne u sekciji o auto putevima?
Управо тако, Игоре и Вучко на потезу сте, пребацујте тему. Сад кад је форум унапређен, да и ово средите.
 
evo još jedne vesti o autoputu pojate - preljina (aka "moravski koridor")

ako stvarno počne gradnja otvaram temu na pravom delu foruma (autoputevi, magistrale....)


elem u tekstu se pominje da put počinje da se gradi kod kruševca. kod kruševca je dobar deo puta već urađen u profilu auto puta 2+1, ali su ukršatanja rešena kružnim tokovima, a ne petljama. razmišljam da li će oni samo dograditi potrebne petlje, ili će napraviti ceo novi auto put.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=645401

Eksim banka gradi Moravski koridor
Izvor: Novosti
Beograd -- Izgradnja auto-puta Pojate-Preljina počinje na proleće, i to kod Kruševca.

Prva deonica, u dužini od 12 kilometara, koja će se graditi na auto-putu Pojate - Preljina jeste obilaznica oko Kruševca, za koju je već završena eksproprijacija, saznaju „Novosti“.

Početak radova očekuje se na proleće 2013. godine, a izgradnja kompletnog auto- -puta u punom profilu, dužine 110 kilometra, mogla bi da bude završena u roku od tri godine. Glavni izvođač biće kineska firma za koju se opredeli kreditor - kineska Eksim banka.

Prema proceni stručnjaka, izgradnja jednog kilometra za takvu konfiguraciju terena kreće se od 3,5 do 4,5 miliona evra, bez eksproprijacije. Koliko će Srbiju zaista koštati kilometar ove saobraćajnice zavisi od pregovora sa Kinezima, koji su u toku.

Takozvani Moravski koridor, odnosno auto-put Pojate - Preljina, povezaće pravcem istok-zapad koridore 10 i 11, odnosno niški auto-put sa budućim Beograd-južni Jadran. Trasa Moravskog koridora ide od Pojata preko Kruševca, Trstenika i Kraljeva do Preljine odnosno Čačka. Tu se auto-put spaja sa koridorom 11 i njime nastavlja do Požege, a prema planu nadležnih gradiće se od Požege preko Užica i krak ka Republici Srpskoj, odnosno Višegradu.

Na čelu pregovaračkog tima Vlade Srbije za izgradnju auto-puta Pojate - Preljina je Verica Kalanović, ministar za regionalni razvoj, koja je obećala da učešće domaće operative neće biti manje od 45 odsto. Projektna dokumentacija je već završena za polovinu trase.

Nadležni najavljuju da će Srbija od Kineza dobiti do sada najpovoljniji kredit za realizaciju ovog projekta. Zajam bi trebalo da bude odobren na period od 18 godina sa niskom i fiksnom kamatom. Glavni izvođač će najverovatnije biti kineski „Čajna rod end bridž korporejšn“, koji je već angažovan na izgradnji mosta Zemun - Borča.

Na potezu od Pojata do Preljine živi više od pola miliona stanovnika Srbije i to je jedan od najznačajnijih poljoprivrednih i industrijskih regiona . Nesporno je da ovaj auto-put ima punu opravdanost u saobraćajnom, ekonomskom, finansijskom, tržišnom, ali i u strateškom smislu. Postojećim saobraćajnicama dnevno prođe više od 10.000 vozila, što opravdava izgradnju auto-puta.

Ministarka regionalnog razvoja Verica Kalanović sastala se sa predstavnicima kineske grđevinske kompanije „Šandong hajspid grup“, koja je zainteresovana za poslove u Srbiji, posebno za izgradnju regionalnih auto-puteva Pojate - Preljine i Novi Sad - Šabac - Loznica.

Obe strane su otvorene za saradnju, a dogovoreno je da ova kineska kompanija u narednim danima uputi i zvanično pismo o namerama za saradnju na ovim projektima, saopšteno je iz Vlade Srbije.

Kompanija „Šandong hajspid grup“ je jedna od najjačih svetskih građevinskih kompanija u oblasti izgradnje auto-puteva, železnica, aerodroma i luka.

Posluje u više od 30 zemalja širom sveta, a jedan od njihovih najvećih i najpoznatijih projekata je most dužine 43 km u kineskoj regiji Šan Dong, koji je izgrađen za samo četiri godine, navodi se u saopštenju.
 
MilisaV":ayxu72vm je napisao(la):
evo još jedne vesti o autoputu pojate - preljina (aka "moravski koridor")

ako stvarno počne gradnja otvaram temu na pravom delu foruma (autoputevi, magistrale....)
Не би било лоше да отвориш тему, без обзира кад ће почети да се гради. Тема ће се пре приметити, него да остане овако написано !
 
Milisave misljenja sam da treba ici u regionalni razvoj dok u tom drugom podforumu trebaju stajati stvari koje imaju veze sa Beogradom.A ovaj moravski autoput nema nikakvih veza sa Beogradom.
 
Intervju sa Veljom Ilićem:

* Kako napreduju pregovori sa Kinezima o izgradnji Koridora 11?

- Od Beograda, uključujući surčinsku petlju i most na Savi pa do Obrenovca, u dužini od oko 27 kilometara, radiće se pun profil auto-puta po modelu koncesije, odnosno javno-privatnog partnerstva. Kompanija ”Čajna Šandong internešenel” je ponudila dobre uslove. Investicija je vredna od 260 do 270 miliona evra. Udeo Srbije bi bio oko 15 odsto kroz eksproprijaciju, projekte, nadzor... Dve deonice od Obrenovca do Ljiga gradiće se pomoću kredita kineske Eksim banke i za te deonice je ”Čajna Šandong” dala najpovoljniju ponudu, nešto manje od šest miliona evra po kilometru.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovn...9548-Velimir-Ilic-Cvrsti-temelji-mnogima-spas
 
O neee, ipak se ide preko reke... A planiraju i put Novi Sad - Sabac...
 
mekbejn":2cticbx6 je napisao(la):
Ako je koncesija onda u redu. Mada nisam siguran ko bi plaćao putarinu dok se ne završi neki deo bar do Ljiga.
Од Барселоне до Коста Браве имаш ауто-пут од неких 60 километара. И на њему две наплатне рампе. Они који су радили ауто-пут наплаћују путарину на неких 30 километара. Две фирме радиле. Мислим да негде има и краћих деоница које се наплаћују.
 
Ne kažem da je nemoguće. Nego mislim da će ljudi izbegavati taj pravac jer već postoji put za Obrenovac. A pogotovo ljudi iz centra BGa kojima je preko NBG totalno okolo.
 
Pa sad - to što je okolo ne znači da je i sporije, ko se iz centra Beograda dokopa Gazele i spraši autoputem prema aerodromu i obilaznici, lako može stići tim novim krakom auto puta brže do Obrenovca nego onaj ko bi nastavio da se provlači pored Sajma, uz Adu sve dok se ne dokopa početka auto puta koji bi išao tom (desnom) obalom Save.
 
totalno mi je suludo da da bi se putovalo ka jugu, iz grada izlazi na severozapad.
Takodje praviti jos jedan most preko save kod Obrenovca i time znacajno poskupeti ceo projekat
je u interese samo onih koji imaju svoj procenat od te cene.
Razumeo bih da je alternativni pravac zaobisao kliziste negde ka jugu u cilju stednje novca, jer zaista je u ovakvoj situaciji potrebno stedeti, ali ovako ce se potrositi isto ili mozda jos vise novca nego da je kliziste sanirano.
Takodje sto severnije trasa ulazila u Beograd efekat rasterecenja Ibarske magistrale i Obrenovackog puta bice manji.

miki_ns@ mozda sam centar , NBG i Zemun , ali sta sa konjarnikom, vozdovcem, banjicom, rakovicom, senjakom, dedinjem, vidikovcem.... hoce li i njima biti `naokolo brze` ?
Ne zaboravi da do ADE ima otprilike kao do studenjaka, a posle je i juzna trasa otvoren put.
 
mekbejn":7iizhqgc je napisao(la):
Ne kažem da je nemoguće. Nego mislim da će ljudi izbegavati taj pravac jer već postoji put za Obrenovac. A pogotovo ljudi iz centra BGa kojima je preko NBG totalno okolo.
Имаш избор. Преко пар новобеоградских булевара да се докопаш ауто-пута или да врлудаш кроз приградска насеља, шуме и кривине до Обреновца. Тај пут је и дању "феноменалан" за вожњу, а ноћу је прича за себе.
 
Постоји могућност да северна варијанта дела овог аутопута код Београда не прође ревизију. :vops:
 
Чију ревизију делија? То нам је једина нада.
 
laki72":eghj7nts je napisao(la):
... mozda sam centar , NBG i Zemun , ali sta sa konjarnikom, vozdovcem, banjicom, rakovicom, senjakom, dedinjem, vidikovcem.... hoce li i njima biti `naokolo brze` ?
Ne zaboravi da do ADE ima otprilike kao do studenjaka, a posle je i juzna trasa otvoren put.
Pa OK, ali oni će imati dve opcije - kao do sad uz Savu Obrenovačkim putem do Ostružnice (a ovi sa Voždovca, Banjice, Rakovice će verovatno čak ići na to da se pre dokopaju obilaznice, da uopšte ne idu uz Savu), a onda preko Save obilaznicom do Surčinske petlje (što je oko 3-4 minuta vožnje) na kojoj će počinjati novi auto-put. Druga opcija preko mosta na Adi, dok auto put bude gotov taman će i UMP do Tošinog Bunara biti gotov, a odatle je auto put lako dohvatljiv, ili preko Jurija Gagarina kad bude produžena skroz do obilaznice kod Surčina (što će biti lošije zbog mnogo semafora).
Ne znam, iako ova severna varijanta deluje nepovoljnije zbog mosta na Savi, vući auto put preko klizišta (ma koliko se kleli da bi se dalo sanirati) je vrlo nezgodno. Ko bi posle bio kriv ako se za pet-šest godina put pokrivi kao špagete? Pa onda po pola godine bude cela traka zatvorena zbog sanacije klizišta. Pogledajte Begaljičko brdo, svakih par godina put je neravan, da je velika klizišta tako lako sanirati svi bi to radili. I sanacija jednog klizišta može koštati zntano, znatno više od mosta, pogotovo ako je to klizište aktivno i stalno podržavano podrivanjem reke (a ovo to jeste). Za stabilizaciju samo jednog nosivog stuba Mosta slobode u Novom Sadu je potrošeno par godina, i ne znam da li je zvanično to sad trajno stabilno.
 
Vrh