Šta je novo?

Novi koridor ka Peći

trialin

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2008.
Poruke
3.082
Pohvaljen
4.709
Beograd -- Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić kaže da je planirana izgradnja autoputa od Negotina preko Zaječara, Niša, Prištine i Peći do granice sa Albanijom.

Ministar Mrkonjić kaže da je u Strategiji razvoja saobraćaja Srbije do 2027. godine, koja je usaglašena sa Evropskom unijom, već planirana izgradnja tog putnog pravca kroz Srbiju, jer bi to bilo ekonomski opravdano.

Ministar je naveo da se na Kosovu i Metohiji već gradi autoput od Prištine ka Peći, ali ne i deo od Prištine prema Merdarima.
Trasom novog autoputa do bugarskog grada Vidina, bio bi povezan Koridor 10 (K-10) sa Koridorom četiri (K-4) kod granice Srbije sa Bugarskom i Rumunijom i ta saobraćajnica bi prema svim evropskim standardima mogla da bude novi putni koridor, istakao je ministar saobraćaja.

"Predsednik vlade Ivica Dačić je veoma praktičan čovek i zna program razvoja saobraćaja Srbije", kazao je Mrkonjić.

U razgovorima koje je sredinom ove sedmice u Briselu premijer Dačić obavio sa visokom predstavnicom EU Ketrin Ešton i kosmetskim premijerom Hašimom Tačijem, dogovoreno je osnivanje zajedničke radne grupe, koja će pripremiti studiju izvodljivosti izgradnje autoputa Niš-Priština, a od EU je zatraženo da učestvuje u finansiranju projekta.

Mrkonjić je podsetio da se od poprečnih autoputeva koji treba da povežu koridore u Srbiji planira i izgradnja autoputa Pojate-Preljina i autoputeva koji bi povezali Novi Sad, Rumu, Šabac i Zvornik.

Ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, a posebno putnu, ima ogroman značaj za Srbiju, istakao je Mrkonjić dodajući da je ranije bilo puno polemika i oko izgradnje K- 10 u zemlji, ali da je Indjija najbolji primer koliko je važna saobraćajna insfratruktura.

Inđija je uspela da privuče dosta stranog kapitala zato što se nalazi na putnom i železničkom K-10 i Dunavu, koji je Koridor 7, kazao je Mrkonjić.
Mrkonjih je dalje iyneo da je u železničkom saobraćaju na K-10 u punom zamahu izgradnja dve velika objetka - novi Žeželjev most u Novom Sadu i most preko Velike Morave kod Chuprije.

Ministar je dodao da su to dva ključna mesta na železničkom K-10 u Srbiji. Takodje i "Kineski most" preko Dunava izmedju Zemuna i Borče u Beogradu se gradi odličnom dinamikom, dodao je Mrkonjić

Tim projektom su se partneri iz Narodne Republike Kine kvalifikovali za uključivanje u izgradnju Koridora 11 (K-11) na nedostajućim denicama - od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kao i dela od Preljine ka Čačku.

Na tenderu je, kako je rekao, izabran izvodjač radova za čišćenje toka Dunava, Save i Tise. Mrkonjić je naveo da će se prvo raditi na čišćenju Dunava i da su predvidjeni radovi na 82 mesta, koji bi trebalo da počnu narednih dana. U pitanju su veoma značajni radovi jer Dunav nije čišćen od Drugog svetskog rata.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=659184
 
е одлично што си отворио тему...
по мени, ако се ишта гради на косову то треба да иде преко косовске митровице и да уједно "приближи" копаоник и нови пазар остатку Србије.
 
Aman ljudi pa ko ga vise shvata za ozbiljno, ja se samo setim da je koridor 10 trebalo da se zavrsi za olimpijadu u Atini, a vi pricate o koridorima preko Kosova...

To se Mrka malo zapio sa Bekutom pa mu u krevetu sinula jos jedna pusta zelja.
 
И који би ово коридор био по реду ? Уместо да се коначно завршава већ одавно започето, Мрки се дигао да прави нови коридор. Значи да планира (умислио) да буде министар саобраћаја и до 2020. године !
 
Barkley":uxt4gkbu je napisao(la):
А појавила се и ова идеја - од Приштине до Бујановца:

I ja sam jutros razmisljao da li da jedem burek sa mesom ili sirom. Mislim da ishod mog razmisljanja nikog ne zanima.
 
Barkley":1c1irslp je napisao(la):
А појавила се и ова идеја - од Приштине до Бујановца:

http://www.politika.rs/rubrike/tema-dan ... na.sr.html

С тим да је текст написан нејасно за медаљу.

Pa ovo jedino i ima smisla, a za Srbiju je mininimalna investicija jer bi finansirala samo deo od Bujanovca do administrativne linije KiM.

Sto se tice severa i KM, tu bi po meni trebalo spustiti jedan krak tzv. "Koridora 11".
 
Vrh