Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pendolino":oulcwq8y je napisao(la):
Saobraćaj na svim ostalim unutrašnjim linijama treba organizovati po sistemu taktnog saobraćaja. Stajanjem na što više stanica u gradu povećaće se interesovanje putnika.
Sigurno si primetio da autobusi koji dolaze sa niškog puta staju na autokomandi i kod hitne.

Oko prolaznih linija se odavno slazemo, kako za gradsku zeleznicu tako i za ostale vozove

http://www.imamoplan.com/index.php?/sao ... ---beovoz/

Ova ideja za stanicu iznad Sajma bi se baš sviđa. :kk:

Mogli bi vec sutra da je napravimo, sigurno bi imala veci promet od Prokopa.

Samo most bilazanac ovom bi realno koštao oko 150M€, a možda i više.

Novi most blizanac nam ne treba, za sadasnji zeleznicki saobracaj dovoljan je i stari zeleznicki most. A i dalje stoji prazna sredina mosta na Adi.


milanche":oulcwq8y je napisao(la):
Iskreno sumnjam da je bilo ko ovde potrudio da nadje studiju/studije Beogradskog cvora, a kamoli procitao i upoznao se sa logikom i nacinom razmisljanja (izvinjavam se pojedincima unapred).

Izvinjenje prihvaceno :D

Revija Beograd iz 76. koja je onomad okacena na ovom forumu odlicno opisuje ceo projekat.
Preporucujem i knjigu Ljiljane Blagojevic "Novi Beograd - osporeni modernizam" u kojoj izmedju ostalog razmatra ulogu novog cvora kako u formalno/simbolicnom tako i u funkcionalnom razvoju grada i Novog Beograda.


Sa druge strane, u danasnjim okolnostima ne vidim alternativu koja bi bila racionalna i opravdana, ako bi se Prokop izbacio iz putnickog zel cvora i ostao samo za gradsku i prigradski zeleznicu.

U danasnjim okolnostima jadnog novog reda voznje, 40 pari vozova dnevno iz/za Beograd od kojih samo 7 medjunarodnih, bilo koja od postojecih beogradskih stanica mogla bi da bude glavna.

Trenutnom zeleznickom saobracaju novi cvor nazalost nije ni malo potreban. Gradskoj zeleznici je i te kako koristan.

Nazalost sa ovako zalosnim redom voznje postaje svejedno da li ce zeleznica koristiti novi cvor ili ne. Mogli bismo vec danas da zatvorimo Beograd Glavnu i sve vozove teramo
1) preko Prokopa
2) preko starog mosta
sa stajanjima u Rakovici, NBGD i Tosinom bunaru i servisiranju u Rakovici ili Zemunu.

Samo ako odaberemo opciju 2 ne mozemo da pojacamo takt BG:voza ili da uvodimo novu liniju za jug, a sa opcijom 1 mozemo.

boca-ica":oulcwq8y je napisao(la):
Trola zbog bolnickog kruga jer nepravi buku
a bolnice postaju saobracajno pristupacnije sa Deligradskim nadvoznjakom

Trole kroz Bolnicu, sto da ne, to ima smisla, ali onda samo trole, bez automobilskog saobracaja.
Ipak nija lako premostiti dolinu Jatagan male, preci preko Prokopa i zakaciti se na bulevar mira, ozbiljan je to posao.
Ali fakat da bi trolejbuska linija Banjica-Prokop-Bolnica-Slavija-Trg rasteretila i Mostar i Autokomandu.

SRBIJA | NEDELJA 9.12.2012 | 13:23
Dačić "uzima" kredit za Prokop
IZVOR: TANJUG

Srbija je, odlukom Upravnog odbora da joj odobri kredit od 25 miliona evra

Kroz Beogradski železnicki čvor, čiji je deo Prokop, prolaze međunarodne magistralne pruge koje preko Beograda povezuju Pariz sa Istanbulom, Budimpeštu sa Atinom i Bukurešt sa Barom.
[/quote]

Prolaze pruge, ali nema vozova :bash:

Cemu stanica bez vozova ? Bolje za te pare da napravimo stanicu na Sajmu, korisnija bi bila.
I naravno prilaz sa starog mosta na NBGD
 
Treba urgirati kod rusa da nova transibirska linja do Evrope, umesto kako su planirali do Beča dolazi u Beograd.
 
I potpisano je! Sad čekamo Kineze...

SRBIJA | PONEDELJAK 10.12.2012 | 13:01
Kuvajt odobrio kredit za Prokop
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Vlada Srbije i kuvajtski Fond za arapski ekonomski razvoj potpisali su ugovore o kreditu od 25 mil. € za izgradnju glavne železničke stanice Prokop u Beogradu.

60471937550c5d73ad82e0377247777_640x461.jpg


Ugovor o garanciji između Republike Srbije i Kuvajtskog fonada za taj projekat potpisali su u Vladi Srbije premijer Ivica Dačić i generalni direktor fonda Abdulvahab al Bader.

Ugovor o zajmu između Železnica Srbije i Kuvajtskog fonda potpisali su direktor tog preduzeća Milovan Marković i al Bader.

Premijer Dačić izjavio je posle potpisivanja ugovora da je ovaj kredit samo deo neophodnih sredstava za završetak projekta Prokop.

On nije želeo da precizira rokove za završetak tog projekta, ističući da je u interesu Srbije da on bude završen što pre i da lokacija na kojoj se sada nalazi glavna železnička stanica u Beogradu može da se iskoristi za mnogo profitabilnije svrhe.


Premijer je napomenuo da je Srbija ovaj kredit dobila pod veoma povoljnim uslovima sa fiksnom kamatom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine.

Prema rečima Dačića, ovo je samo prvi deo mogućih projekata u saradnji sa Kuvajtom, jer postoje potencijali za saradnju u oblasti poljoprivrede, gradjevinarstva i vojne industrije.

Dačić je naveo da je obim spoljnotrgovinske razmene Srbije i Kuvajta sada zanemarljiv čak i za srpske okvire i da iznosi svega nekoliko miliona dolara.

Premijer je naglasio da je interes i želja Srbije da se odnosi Srbije i Kuvajta kao i drugih arapaskih zemalja snažno razvijaju.

Al Bader je istakao da taj fond radi u mnogim zemljama sveta koje imaju poteškoće u ekonomskom razvoju i da je srećan što mogu da pomognu i Srbiji i ovaj projekat je važan u tom pravcu.

Kroz Beogradski železnicki čvor, čiji je deo Prokop, prolaze medjunarodne magistralne pruge koje preko Beograda povezuju Pariz sa Istanbulom, Budimpeštu sa Atinom i Bukurešt sa Barom.

Na železničkoj stanici Prokop treba opremiti preostala peronska stajališta i podići gornji sprat stanice na kome će se nalaziti komercijalni centar.

Stanica Beograd centar danas opslužuje prigradsku železnicu Beovoz i gradsku železnicu BG voz, dok medjumesni i medjunarodni polasci kreću sa Glavne železnicke stanice.

Gradnja Prokopa je počela 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka finansijskih sredstava, zatim je 1990-ih nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.

Na tenderu 2005. je pobedio madjarski "Trigranit" sa kojim su pregovori prekinuti, jer je izmedju ostalog tražio da mu bude ustupljeno pravo gradnje na mestu sadašnje železničke stanice, odnosno u Savskom amfiteatru.

Beogradski čvor predstavlja centar železnicke mreže Srbije na kojoj ima ključnu ulogu u odvijanju železnickog saobraćaja.

Izvor: B92.biz

A to je i Mrka sa svojim uvek realističnim i pragmatičnim planovima i rokovima :D

SRBIJA | PONEDELJAK 10.12.2012 | 14:15
Umesto stanice biće poslovni centar
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić ponudio je predstavnicima Kuvajta da na lokalitetu Železničke stanice u Beogradu naprave Kuvajtski poslovni centar.

111745829050c5e32367dc7255579058_640x360.jpg


Ministar Mrkonjić je rekao i da će posle dužeg zastoja izgradnja "Prokopa" biti nastavljena na proleće 2013. godine.

On je predložio da Kuvajt na lokaciji stare železničke stanice, nakon izmeštanja, napravi poslovni centar koji bi predstavljao njihovu evropsku bazu i najbolju vezu sa svim zemljama na Starom kontinentu.

"Naša vlada najbliža je odluci da se ova ekstra lokacija iskoristi za izgradnju velikog poslovnog prostora", rekao je Mrkonjić tokom sastanka sa generalnim direktorom Fonda za arapski ekonomski razvoj Abdulahom Al Baderom.

"Vrednost zemljišta koji pripada prvoj zoni, i ima izvanrednu konekciju sa svim vidovima saobraćaja, kao i ogromnu frekvenciju ljudi procenjuje se na 10 milijardi evra", istakao je ministar Mrkonjić prilikom prezentacije.

Pre potpisivanja Ugovora o garanciji izmedju Srbije i Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj za projekat železničke stanice "Prokop" Mrkonjić je kuvajtskoj delegaciji predstavio mogućnost pokretanja novog investicionog ciklusa koji bi obuhvatio izmeštanje stare železničke beogradske stanice, čijom bi se realizacijom završila i druga faza u izgradnji kompletnog železničkog čvora "Prokop".

"Veoma smo zadovoljni što ste u potpunosti razumeli značaj kompletnog završetka beogradskog železničkog čvora. Nema sumnje da će današnji ugovor u velikoj meri ubrzati završetak dugogodišnjeg projekta, koji nismo uspeli da do sada stavimo u funkciju, pre svega zbog hroničnog nedostatka sredstava", poručio je Mrkonjić predstavnicima Kuvajta.

"Završetak 'Prokopa' nije značajan samo sa Beograd, već i za poboljšanje ukupne privredne slike Srbije. Ali pošto smo, uz vašu pomoć, na korak da završimo prvu fazu, želim da nam ponudim da učestvujete i u nastavku ovog veoma velikog projekta".

"Radi se o izmeštanju stare železničke stanice, u ekstra gradskoj zoni, koja zauzima preko 86 hektara, i po svim evropskim kriterijumima i parametrima predstavlja ogromni potencijal za investiranje", rekao je Mrkonjić.

Al Bader je istakao da Kuvajt ima mogućnost i raznovrsne modele da saradjuje sa Srbijom i na ovom projektu i da ostvari zajednički interes.

"To bi bio sasvim prirodan i logičan nastavak posla sa čijom smo konkretizacijom počeli danas. Spremite sve projekte vezane za izmeštanje stare železničke stanice, i mi ćemo veoma seriozno i krajnje ozbiljno razmotriti vaše konkretne predloge", kazao je on.

Kroz Beogradski železnički čvor, čiji je sastavni deo "Prokop", prolaze medjunarodne magistralne pruge koje preko Beograda povezuju Pariz sa Istanbulom, Budimpeštu sa Atinom i Bukurešt sa Barom.

Na železničkoj stanici "Prokop" treba opremiti preostala peronska stajališta i podići gornji sprat stanice na kome će se nalaziti komercijalni centar. Stanica Beograd centar danas opslužuje prigradsku železnicu Beovoz i gradsku železnicu BG voz, dok medjunarodni polasci kreću sa Glavne železničke stanice.

Izvor: B92.biz
 
Nego jel neko primetio novi projekat koji je prezentovan u dnevniku,bilo je kratko ali se vide izmene..
 
Pa odgledah animaciju na sajtu RTS tj.prilog iz dbevnika,gde je vizuelizacija nova tj.različita od onih koje smo viđali.Ako možeš da prebaciš ovde snimak,ja nisam vičan tome.. :oops:
beijing_south1.jpg

umanji ovu kinesku stanicu na ploči prokopa x10 i to meni liči na to..
2009_7_7_82436_9582436.jpg

moj favorit je ovo,, :p kako bi leglo pored auto puta..
changshastation01zs2.jpg

Zamisli još ono jezerce tamo umesto Bip-a :shock:
 
Dobro bibilo jezerce umesto BIPa ali ni ovde nema Deligradskog nadvožnjaka preko auto-puta :lool: :laugh: :lool:
 
E hvala Vučko,i meni izgleda kao prastara igrica ali je očigledno neki novi koncept,za koji treba treba da se detaljno uradi animacija,mada bih ja rekao da je stanična zgrada za putnike ta okrugla mini arena u sredini,bila je takva zgrada u predhodnom projektu ali detaljno uređena u obliku hale kocke, dok je ostali prostor ostavljen za projektovanje novom investitoru ono javni-privatno kinesko partnerstvo i komercijalno-poslovni prostor ili mega tržni centar.
Za vreme gradnje ovog staničnog dela verovatno će zainteresovani investitor raditi odvojeno projekat komercijalnog dela prostora..s obzirom da naši još ne znaju kasko će to da izgleda ,uradili su samo ulazni deo u stanicu na sredini ploče..(ne treba nam ništa veća stanična hala od toga,zaista)a primetio sam da je i ploča ispred produžena u dve etaže..vidi se garaža itd.
Koliko primetih ulaz u stanicu putnički deo će biti na ploči a ne ispred kako su rađeni predhodni renderi,time očigledno žele da dobiju još veću površinu komercijalnog dela za privatnog investitora.
 
Ovo jeste vrlo rani render, ali deluje kao takav "ripoff" ovog kineskog projekta :D

prokop-rts.png


prokop-rts1.png


prokop-rts2.png
 
Preto sam da u medijima govore o kreditu za završetak prokopa, što ne odgovara istini.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Koliko vidim ova hala meni simpa NLO oblika ce biti stanica ,tj,putnicki deo sa koga se silazi ispod ploce na perone.Ovo oko hale je ostavljeno buducem investitoru, da projektuje prostor i namenu kao i velicinu toga prostore po zelji.
Evidentno je da je ploca ispred prosirena u dve etaze,znaci extra prostor.
A stanicni trg je po ovom resenju podignut na ploci,dok je po predhodnom bio ispred ploce kao i stanicna zgrada.Toliko opisah sto i videh. :kafa:
P.S ovo resenje omogucuje da se glavni ulaz u stanicu locira u sredini .tj osi objekta ,da bi se verovatno po toj zamisli omogucio ravnoporavan prilaz stanici iz svih pravaca i saobracajnica, a ne samo s auto/puta., :roll:
P.S X2,Posebno mi se svidja sto se trole mogu spustiti tj.novi krak iz bulevara tacno do pred ulaz u stanicu,to bi mnogo znacilo za putnike,kako i korisnike trzno/poslovnog centra.
 
zidar":oxw6zxng je napisao(la):
Ova ideja za stanicu iznad Sajma bi se baš sviđa. :kk:
Mogli bi vec sutra da je napravimo, sigurno bi imala veci promet od Prokopa.
Mislim da ne treba mešati jedno stajalište na dobrom mestu sa velikim potencijalom i buduću Glavnu stanicu "Prokop".
Sve ima svoju svrhu.

zidar":oxw6zxng je napisao(la):
Samo most bilazanac ovom bi realno koštao oko 150M€, a možda i više.

Novi most blizanac nam ne treba...

I ja sam mišljenja da su nam dvokolosečne pruge dovoljne čak i pri najoptimističkijim predviđanjima za putnički saobraćaj za duži period.

zidar":oxw6zxng je napisao(la):
... za sadasnji zeleznicki saobracaj dovoljan je i stari zeleznicki most. A i dalje stoji prazna sredina mosta na Adi.

Ako misliš na stari "Novi železnički most" onda u redu, ali ako misliš na stari "Stari most" onda ništa.
Taj most je u katastofa stanju, i treba mnogo miliona € da bi se vratio na neku brzinu od 60km/h i na neku optimalnu bezbednost.
Mislim da ovde kod mnogih forumaša postoji negracija notorne činjenice da bi zadržavanje starog sistema (Topčider-BG Spoljna-BG Glavna-BG Dunav) zahtevalo kapitalni remont epskih razmera.
Sve novo od podloge, pruga, elektroinstalacija, perona, totalni remont mosta. To je sve mnogo para.
A šta se dobija?
Jedan loš i spor sistem koji dovozi ljude na (manje-više) jednu tačku.

Ovde pričamo o Prokopu, a niko ne razmatra činjenicu da ni stara stanica nema adekvatnu zgadu, da nema adekvatne sadržaje.
Mnogo je lakše i jeftinije graditi novo nego krpiti staro.



zidar":oxw6zxng je napisao(la):
U danasnjim okolnostima jadnog novog reda voznje, 40 pari vozova dnevno iz/za Beograd od kojih samo 7 medjunarodnih, bilo koja od postojecih beogradskih stanica mogla bi da bude glavna.

Trenutnom zeleznickom saobracaju novi cvor nazalost nije ni malo potreban. Gradskoj zeleznici je i te kako koristan.

Nazalost sa ovako zalosnim redom voznje postaje svejedno da li ce zeleznica koristiti novi cvor ili ne. Mogli bismo vec danas da zatvorimo Beograd Glavnu i sve vozove teramo
1) preko Prokopa
2) preko starog mosta
sa stajanjima u Rakovici, NBGD i Tosinom bunaru i servisiranju u Rakovici ili Zemunu.

Samo ako odaberemo opciju 2 ne mozemo da pojacamo takt BG:voza ili da uvodimo novu liniju za jug, a sa opcijom 1 mozemo.

...
SRBIJA | NEDELJA 9.12.2012 | 13:23
Dačić "uzima" kredit za Prokop
IZVOR: TANJUG

Srbija je, odlukom Upravnog odbora da joj odobri kredit od 25 miliona evra

Kroz Beogradski železnicki čvor, čiji je deo Prokop, prolaze međunarodne magistralne pruge koje preko Beograda povezuju Pariz sa Istanbulom, Budimpeštu sa Atinom i Bukurešt sa Barom.
Prolaze pruge, ali nema vozova :bash:

Cemu stanica bez vozova ? Bolje za te pare da napravimo stanicu na Sajmu, korisnija bi bila.
I naravno prilaz sa starog mosta na NBGD

Meni je ovo baš krunski dokaz da treba graditi nov čvor, jer sadašnji ne valja.
Naravno ne valja ni cela železnica, ne valja infratruktura, ne valja ni menadžment.

Moja vizija BG čvora je sve novo sa Prokopom u centru, i tu mnogo EMV...
Puno BG:vozova, BeoVozova i ostalih regionalnih Valjeva, Požarevca, Smedereva, Mladenovca, Inđije, Rume i naravno Pančeva.
IC vozovi do Subotice, Sombora, Šabca, Niša, Kruševca, Kraljeva

Uz sve njih mogu da budu i daljinski brzi iz Užica, Vranja, Pirota,... kao i međunarodni.

Da bi ovo putnici prihvatili, treba nabaviti nove vozove, srediti stanice i osoblje, srediti infrastrukturu.

Vozove su počeli da kupuju, naročito mi se sviđaju ovi EMV.
Sređivanje stanica u građevinskom pogledu i nije neki veliki posao, i nije neki trošak.
Pruge su najskuplje (uz čvorove). Da bi bili konkurentni drumskom saobraćaju neophodno je ozbiljno podizanje brzine gde god je to moguće.

Ipak, po meni najveći problem su same železnice.
Ako će Srbija zaista u €U moraće da dođe do velikih promena.
Od liberalizacije, preko konačnog odvajanja infrastrukture i prevoza.
Tek kada se to reši, uz ostvarivanje gore navedenog, biće mnogo putnika i robe svuda na železnici, pa i na Prokopu.

...da ne ostanem nedorečen.

Mislim da staru Glavnu u današnjem obliku treba potpuno ukinuti.
Ipak na strateškom pravcu SA treba zadržati dva koloseka za potencijani dalji razvoj, pre svega kao nove linije BG:Voza
 
На том снимку нема ни једне од највећих и најлепших кинеских станица.
 
Ako ti ove nisu dovoljno velike.. :mrgreen: Reklo bi se da su to stanice na trasi njihovog super brzog voza za koji kažu da je u mogućnosti da dosegne preko 400km/h,ali sve jedno ovaj ariel video je zanimljivo pogledati..
 
Pa, jeste napunjeno pivom,iscurelo kada je rušen BIP :mrgreen:
..Možda bi neki Kineski investitor ovo napravio na stanici Nbg.. :?
 
Nisam stigao ranije da pogledam temu, sad videh da su se i kinezi ukljucili. Videcemo sta ce biti od svega toga na kraju.
zidar":1c5km1iy je napisao(la):
Revija Beograd iz 76. koja je onomad okacena na ovom forumu odlicno opisuje ceo projekat.
Preporucujem i knjigu Ljiljane Blagojevic "Novi Beograd - osporeni modernizam" u kojoj izmedju ostalog razmatra ulogu novog cvora kako u formalno/simbolicnom tako i u funkcionalnom razvoju grada i Novog Beograda.

Naravno procitao sam Ljiljinu knjigu, i slazem se da je dobra. Medjutim ona se i na predavanjima kao i licno bavi vise teorijom, i to sjajno, ali i knjiga se bavi pre svega teoreckim aspektom urbanizma Novog Beograda,projektovanog kao nov grad,simbol nove Jugoslavije, ali posmatran kroz razlicite uglove teorije.

Medjutim, "glavna zel.stanica"* se odnosi na ceo grad a ne samo na opstinu. Pored simbolizma, koji definitivno svaki vazniji objekat nosi, ima citav niz drugih kriterijuma, koji su egzakni i bazirani na cinjenicama. U tom kontekstu sam i spomenuo studiju, koju je radio SANU, jer je izmedju ostalih, analiziran i polozaj gl.zel.st i na Novom Beogradu i to na dve lokacije. Pa bi bilo korisno procitati i upoznati se sa zaključcima.

"glavna zel.stanica"* ovo je sa zvezdicom, jer sam koncept Bg cvora nije nametnuo jednu glavnu, polaznu i krajnju tacku, vec se sam koncept zasniva na Rakovici i Prokopu sa juzne strane Bg-a i Nbg i Zemunu sa severne. I upravo zbog toga je napredan ovaj koncept, jer nije iskljuciv.
 
SRBIJA | NEDELJA 23.12.2012 | 12:59
Mrkonjić: Gradnja Prokopa u januaru
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Izgradnja beogradske železničke stanice Prokop biće nastavljena već početkom januara, najavio je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

155506181550d6fb8181b8d958632742_640x338.jpg

Foto: A.Veljković

Ministar je podsetio da je Srbija prošle sedmice dobila kuvajtski kredit od 25 miliona evra za nastavak gradnje tog veoma važnog dela Beogradskog železničkog čvora.

Mrkonjić je rekao Tanjugu da će najverovatnije Kinezima biti ponuđeno da iznad stanice, na ploči, izgrade komercijalne sadržaje.

"Dobili smo deo sredstava kojima će biti završena saobraćajna infrastruktura Prokopa, a ono što je iznad ploče ostaje kao komercijala i to ćemo verovatno ponuditi Kinezima", istakao je on.

Mrkonjić je naveo da će radovi na saobraćajnoj infrastrukturi Prokopa početi pre proleća, jer i u toku zime može da se radi unutar stanice.
Za završetak i unutrašnjih saobraćajnica u Prokopu, prema njegovim rečima, potrebno je obezbediti još oko 60 miliona evra.

Ministar saobraćaja je ranije izjavio da je ponudio predstavnicima Kuvajta da na sadašnjem lokalitetu Glavne železničke stanice u Beogradu, po njenom izmeštanju i izgradnji stanice Prokop, naprave Kuvajtski poslovni centar. Generalni direktori Železnica Srbije Milovan Marković i Fonda za arapski ekonomski razvoj Al Bander potpisali su 10. decembra Ugovor o kuvajtskom kreditu.

Kredit je odobren po vrlo povoljnim uslovima sa tri odsto kamate, rokom otplate 18 godina i grejs periodom od četiri godine.

Izvor: B92.Biz
 
Za završetak i unutrašnjih saobraćajnica u Prokopu, prema njegovim rečima, potrebno je obezbediti još oko 60 miliona evra

:mrgreen:

Ako se ugrade 90%, moguće je...

:bash:
 
Vereovato jeste jer se finansiraju kompletne pristupne saobraćajnice..
 
Vrh