Šta je novo?

Rekonstrukcija Brankovog mosta

Relja ove fotke su fantasticne ! Nisam video do sada ove krupne kadrove :) Bravo !

Vrlo je moguce da je nekome palo na pamet da gradi Terazije iz 30tih pod utiskom naseg foruma, ali da ne bi pravio i nadstresnice na pogresnom mestu, sada na osnovu ovih fotki, mozemo zakljuciti da se leva svakako moze obnoviti jer je sve isto kao i pre rusenja.

Ono sto sa desne strane pravi problem je stepeniste, koje je pogresno postavljeno.
Kada bi se stepeniste pomerilo udesno, dobili bi prostor i za desnu nadstresnicu :) + bi i desna strana pored stepenista trebala simetricno da se uredi kao i leva.

Leva i desna strana je gledano iz pravca Brankove ulice :)

postojece stanje
2m2yxhc.jpg


predlog
2eluyvc.jpg


I da...treba vratiti grbove na kamene delove mosta :)
 
Kada je most proširivan, i stepenište je prilagođavano, pa je "tvoje desno" malo preuređeno.

Meni je i danas neverovatno da su se 70-tih zezali sa tim stepeništima, premestili kamenu fasadu od stuba...
 
relja":psyfmwh5 je napisao(la):
Zar to nisu bile nadstrešnice tramvajskih stanica na mostu?

Uglavnom, uklonjene su nakon puštanja Brankovog u saobraćaj, ali ne znam tačno kada...
Да нису и оне постале технички превазиђене? :wink:

Који је разлог за уклањање њих ако не идеолошки? Технички нису ничему сметале а нису биле ни оштећене, нити су сметале новом мосту.

На крају крајева, искључење са моста је на идентичном месту као пре рата, а то би био једини смислени разлог за уклањање. То се јасно види на упоредним фотографијама моста из истог угла у књизи "Тајна Новог Београда".

-----------

Оно што мене занима код сумануте идеје да порушимо сами себи мост је питање зашто заиме света нису порушили комплетне приступне путеве са НБГ стране?!?!? Немце би успорили, а мост би остао читав. Више времена би им требало да њих обнове него да израде понтон, што јесу урадили...
 
uuu relja svaka cast + 1
sve se vidi jasno i precizno.

ne znam koja je funkcija ovog 'magacina' prillepljenog uz most u crnogorskoj ul. bilo bi zgodno da na tom mestu postoji lift za invalide i starije, ili cak podzemni prolaz u krajnjem slucaju od strane kosancicevog venca do crnogorske.
 
nemci su došli iz pravca sopota tako da je rušenje mosta bilo uzaludno.
 
stf":2bhoj8vx je napisao(la):
relja":2bhoj8vx je napisao(la):
Zar to nisu bile nadstrešnice tramvajskih stanica na mostu?

Uglavnom, uklonjene su nakon puštanja Brankovog u saobraćaj, ali ne znam tačno kada...
Да нису и оне постале технички превазиђене? :wink:

Који је разлог за уклањање њих ако не идеолошки? Технички нису ничему сметале а нису биле ни оштећене, нити су сметале новом мосту.

Ne znam tačan razlog. funkciju više nisu imale, da su sremetile čistu siluetu mosta - jesu, da se stilski nisu uklapale sa Brankovim - mislim da se nisu uklapale... sa druge strane, ako ćemo o ideologiji - u istom sistemu je sačuvana kamena fasada stubova sa lukovima, premeštena ka ulici, kada se gradio most u pravcu ka NBG...


stf":2bhoj8vx je napisao(la):
На крају крајева, искључење са моста је на идентичном месту као пре рата, а то би био једини смислени разлог за уклањање. То се јасно види на упоредним фотографијама моста из истог угла у књизи "Тајна Новог Београда".

Nisu, rampe su dodate posle rata.

beogradmostkraljaaleksa.jpg


Da li to znači da je postojao smisleni razlog? :D

stf":2bhoj8vx je napisao(la):
Оно што мене занима код сумануте идеје да порушимо сами себи мост је питање зашто заиме света нису порушили комплетне приступне путеве са НБГ стране?!?!? Немце би успорили, а мост би остао читав. Више времена би им требало да њих обнове него да израде понтон, што јесу урадили...

Vojska...mada, bilo je mnogo šašavijih odluka u prethodnim danima - npr objasniti Hitleru da puč u stvari ne znači i izlazak iz sporazuma i da nije okrenut protiv Nemačke...
 
Vratite stanice bas su bile fensi .Relja ako su prosirili mosti i novoizgradjeni dio oblozili kamenom da bi bilo lijepo simetricno nevidim ralog da nevrate nadstresnice
 
Da li je neko primetio da most nije bas u najsjajnijem stanju sto se vidi odozdo mada I sa gornje strane.
 
Zek smislio sam kako da napravimo omaz aleksandrovom mostu umjesto tramvajskog napravi se sredisnji dio sa stubovima i lancima ala aleksandar most sirine 2 trake i tuda se turi tramvaj a sa strane ljevo i desno po 2 kolovozne trake i biciklisticke staze
Molim te za malu vizuelizaciju tako ce mo pomiriti zelje svih forimasa u jednom mostu
 
Реља, одлична фотка. Јасно показује колико је позиција моста била сулуда. Јасно се види да траса Бранкове насилно сече оформљено градско ткиво и спушта јаку саобраћајну артерију у сред мирног стамбеног дела града.

Последица те одлуке је додатно рушење и додатно визулено, еколошко и психолошко загађивање града прављењем аутопута и деградирајућег Теразијског тунела, који опет није решио никакав проблем.

Потом нам се смеши могуће ново рушење око Бранковог зарад наставка урбнистичке грешке столећа у виду ЛРТ моста.

На овој слици се такође види да те надстрешнице нису сметале рампама. Рампе почињу после њих и иду преко ових порушених блокова.
 
Direktore, imam drugo resenje, na osnovu postojece ideje LRT-a sa onih animacija od pre nekoliko godina, videces :) a na Starom savskom cu kasnije da intervenisem :)

Stef, videces koje nove probleme stvara dodavanje duplog koloseka za metro, ali sam estetski pokusao da ublazim novo prosirenje mosta, da ne ispadne na kraju da smo dobili "Brankov plato" na vodi...

A smetala je samo desna nadstresnica, nju bi ionako uklonili '79 pri prosirenju. Naravno mogli su 50tih da ostave obe, kao sto kazes, uopste nisu ni smetale tada, kada je most imao uske 4 trake.
 
Ne znam zašto ste toliko zapeli oko tih nadstrešnica. Jedina funkcija bi im a bila: ukras, ukoliko se mogu smatrati ukrasom na novom Brankovom mostu.
Po meni, one su remetile čiste i jednostavne linije mosta, pomeranjem stanica bliže Pop-Lukinoj izgubile su praktičnu primenu, a i remetile su pogled preko mosta na Novi Beograd. Uklapale su se u Most kralja Aleksandra, ovde su već bile suvišne.
Da su bile starije, pa da možemo da pričamo o nekom nasleđu od izuzetnog značaja...
Negde bi trebao da imam fotografiju Brankovog, slikano iz današjeg APR-a u Brankovoj, na koojoj se vidi i most i nadstrešnice, probaću da nađem..


Voleo bih da vidim razrađenu ideju dodavanja metro-konstrukcije, razrađenu dalje od one odvratne animacije LRT-a.
Ne znam kaok zamišljate metro "po sredini" kada su u pitanju dva mosta sa više nego uzanim raszojanjem između oslonaca...
 
Ja ne bi' voleo da vidim cak ni crteze te gluposti od dodatka LRT-a ovom mostu. Toj ideji jednostavno daleko lepa kuca. Zakopati u zemlju, probosti glogovim kocem, spaliti sve projekte i crteze, opirati se svakom pokusaju povratka te gluposti u krvotok javnosti ovog drustva.
 
Зашто смо толико запели за надстрешнице?

Зато што представљају још једну бесмислену и безумну грешку и насиље према историји архитектуре овога града. Још један у низу примерака "бријања сувишних детаља". Српско византијски стил је био прст у око ондашњим владаоцима. У Београду је било, и и даље има јако мало примерака тог стила, јединственог у свету, и самим тим представља културну баштину. Не разумем како по теби надстрешнице не представљају баштину?!?! Мени је овај став тотални шок.

Какве су то једноставне и чисте линије моста? Индустријске? Не видим по чему би оне сметале тим линијама будући да и технички нису део моста, доста су далеко од њега и у урбаном су ткиву старог дела града. Уклапају се у град.

Ако ћемо о уклапању са мостом, дотичне конструкције степеништа се нису уклапале ни са Александровим мостом који је такође имао чисте и једноставне линије, представљао модеран мост док су конструкције стилски да кежемо, касниле. Према томе, ништа се оне нису више уклапале уз Александров него што се уклапају уз Бранков.
Осим тога, иако се стилски не уклапају, дотични стубови се уклапају у типичном БГ шмеку спајања стилова, и као што сам већ напоменуо, само због тих стубова Бранков мост има архитектонску вредност.

Ако ћемо о лепоти самог моста....Газела је примерак високе естетике примењене на мосту типа греда. Она има елеганцију. Бранков је нема. Обичан мост. Најобичнији. Необичан је због стубова. ...мада технички Газела је чудна мешавина греде и лучног моста. Врло занимљив спој.
............................................................

Ако причамо о локацији ЛРТ моста (надам се да ће тај пројекат пропасти), требало би га одмакнути од Бранковог и направити засебан нови мост. Технички би и "проширење" Бранковог заправо била градња новог, и не видим разлог да се припаја уз сам Бранков. Много је једноставније правити стубове изнова него играти се са статиком постојећег моста.

Дакле, лоцирати га између постојећих вишеспратница, као на приложеној слици.

Код овог моста семоже направити омаж Александровом. Готово иста локација. Обавезно да буде висећи мост. Наравно, не реплика, већ модерар висећи мост. Модеран дизајн.

e999ch.jpg
 
Svakako, ruesenje nadstresnica je divljastvo i primitivizam, barem sa stanovista kako danas tretiramo istoriju. Da su ostale, bile bi jako lepa naznaka da je tu zpravo bio neki drugaciji most koji je srusen, i odlican prelaz od NBg ka "ka gradu".

Sto se tice LTR mosta, jos jedno premoscavanje Karadjordjevoj treba kao prst u oko. Da ne pricam da je logicno da metro (kakav god bio) ide Bul. Z. Djindjica a ne ivicom nastanjenog podrucja Novog Beograda. Jedini izgovor za to je da bude stanica kod TC "Usce" i pitam se kome je to u interesu i ko vuce na tu stranu. A da se pomeri na Stari most koga vec imamo i samo treba zatvoriti za automobile i nameniti samo za sinski saobracaj, onda metro puno bolje "hvata" i Sava centar, i Arenu, i dostupan je na 5 minuta hoda ljudima iz puno veceg broja blokova, a tu je i jednog dana obnovljeno Staro sajmiste.

Sa druge strane, neka zaroni u greben negde blizu Ekonomskog, pa onda Terazije, Tasmajdan, Vuk. Gotova prica. A drugi krak negde na liniji Raskrpetlja-Terazije-Studentski trg, jer za vise i tako necemo imati para u sledecih 50 godina. Muka mi je od uguravanja linije Trg Republike - TC Usce, to je jednostavno protivprirodni urbanisticki blud.
 
Nadstešnice se nisu uklapale sa Brankovim jer svojom masivnošću iskaču iz siluete, a više nsu bile u funkciji.
Da li su to razlozi zbog kojih su uklonjenje - ja ne znam, ali poslednje što mi pada na pamet je da su uklonjene zato što podsećaju na prethodno državno uređenje.

Na Mostu kralja Aleksandra su se uklapale u siluetu - zbog ukupnih gabarita mosta i detalja konstrukcije - sa redovima zakivaka, pločama, lamelama, sajlama, vijcima je ceo izgledao "starinski".

Takođe, treba imati u vidu da je prelazak preko mosta iz pravca Zemuna predstavljao zapravo ulazak u Beograd (Sajmište, aerodrom i sve ostalo na levoj obali su faktički bili izvan Beograda), a nadstešnice su verovatno odavale utisak stražara/kula od kapije grada. Izgradnjom i naseljavanem NBG i puštanjem trola i autobusa most je postao samo veza između dva dela grada, pa su i na ovaj način izgubile smisao.

Ja u njihovom uklanjanju ne vidim neko nasilje. Ko zna, možda su postale trošne, možda je postojao neki tehnički razlog koji nama danas nije očigledan.

A možda ste i previše osetljivi. Zamislite kako bi reagovali ljudi koji su iskusili 3.5 godine rata, smrti, gladi, okupacije, terora, bombardovanja... da im vi objašnjavate nasilje nad tramvajskim nadstrešnicama srušenog mosta....

Ima toliko stvari u Beogradu koje i dan danas mogu da se obnove i da ga oplemene. Mislim da je ovo suvišna stvar, a da izgled sadašnjeg mosta (mostova) može da se unapredi.

Jedna od stvari koja bi mogla da se uradi: preuređenje fasade stuba u Karađorđevoj. Svi znamo da su pri proširenju mosta lukovi i stubovi okrenuti ka Savi razmontirani i ponovo postavljeni sa strane tramvajske stanice, a ispod nove konstrukcije kojom se ide ka NBG.
Kako bi bilo ponovo napraviti dva nova luka i dva nova reda stubova okrenutih ka Savi, kopije ovih koji gledaju na stepenište? U neko dogledno vreme, pošto je rekonstrukcija tog stuba praktučno završena?
 
stf":14dmptoc je napisao(la):
Код овог моста семоже направити омаж Александровом. Готово иста локација. Обавезно да буде висећи мост. Наравно, не реплика, већ модерар висећи мост. Модеран дизајн.

e999ch.jpg


Mislim da ne treba nikako izgraditi bilo koji most toliko blizu nekog postojeceg. U Beogradu postoji ritam mostova koji se od prilike nalaze na svakih 500 metara jedan od drugih (fali nam samo most u savskom amfiteatru da bi se ispunila praznina koja postoji izmedju gazele i tramvajskog mosta)

Ali nikako ne kvariti taj ritam dodavanjem jednog mosta 30 metara nizvodno ili uzvodno od postojeceg. Izgleda odvratno. :(
 
Veceras postavljam metro most, ali me jako interesuje sta je bila prvobitna ideja ovog tada trouglastog dela mosta (koji je Drakche pominjao)? (veci crveni krug). Takodje mozemo videti da je manji objekat u sklopu mosta (manji crveni krug) ostao maltene netaknut, i za to mi nije jasna namena.

2vwioav.jpg



Stef, zanimljivo razmisljanje, videcu da postavim neki savremen most pored Brankovog na mestu gde si ti postavio ovu mini repliku :)
 
Реља,

ти стубови и те надстрешнице као ретки примерци у свету јединственог националног стила би требале да представљају културну баштину од изузетног значаја. Као такви, свако преправљање и рушење је скрнављење и вандализам.

Друго, Бранков мост је тај који је дошао после, и који је требао да се прилагођава окружењу у ком је подизан, а не да се ради обрнуто. Да се све што смета руши и прекраја? Пе где се то ради? Има ли сличног примера?
 
pa ima primera, ali to nije ni bitno, cak ni razlog zbog cega su ih srusili (nadstersnice strazarnice), jednostavno su neodoljivi :) meni dovoljan razlog da ponovo postoje.
 
Ja mislim da je taj stil, zbog svog karaktera, jako polarizujuci u nasem drustvu. Mnogima koje bi uslovno mogli nazvati "prozapadnjacima" i "modernostima raznih usmerenja" (protokomunisti, esteticari, itd.) on bas bode oci. Sa druge strane "tvrdi nacionalisti" ga obozavaju i trpali bi ga samo zato sto je prepoznatljivo nacionalan i gde treba i gde ne treba. Po meni treba naci neku razumnu meru i obnoviti ono sto je stvarno deo nasledja ali onda hrabro krenuti napred. Drugim recima, obnovimo ono sto smo bez veze rusili a imamo dobre crteze i/ili fotografije ali onda nemojmo graditi nove gradjevine koje se prave da su stare, to je em kic, em realno gledano odvratno estetski.

A takodje mislim da se te dve gradjevine na kraju mosta obnove, dale bi jos jednu injekciju obnavljanju fasada po Karadjordjevoj. :kk: A kad smo vec tu i taj (potencijalni) trgic na kome je spomenik prvoj konferenciji pokreta nesrvrstanih vapi za uredjenjem. U biti bi tu mogli da imamo jedan jako sarmantan i "beogradski" ulazak u stari deo grada sa mosta.

PS A sto se tice uticaja Brankovog mosta na grad, sta je tu je, najbolje bi bilo sto pre sagraditi jos jedan most u amfiteatru (i eventualno prosiriti / rekonstruisati Stari) da se ova arterija bar malo rasterecuje. Svako smanjenje recimo broja linija autobusa koji tuda tutnje bi bila k'o melem na ranu stanju u Brankovoj i Terazijskom tunelu. Ne mora tuda da ide recimo i autobus #95. A o metrou na liniji stari Merkator - Vuk da ne govorim, koliko bi tek to moglo da rastereti Brankovu.
 
Evo je i verzija Brankovog mosta sa prosirenjem za metro !

U sustini, ima mesta taman, do prve susedne zgrade u Karadjordjevoj, ali se kao prvi veci problem javlja povezivanje pesackih staza.

Ono sto bi bilo neminovno je ponovno pomeranje obe terase mosta.

Ukupna sirina Brankovog mosta sada je 40m, sa dodatkom dveju novih traka za dupli kolosek i novom pesackom stazom, sirina se uvecava na 50m !

Prosirenje sam radio na osnovu one animacije od pre par godina, sve je to lepo u animaciji, ali kada se sedne onda se tek tada vide moguci problemi prilikom prosirenja mosta.

Nova konstrukcija je celicna (resetkasta) iz razloga da bi most izgledao prividno uze, i da bi se videla tekstura postojece stare konstrukcije.

Vratio sam i cuvene nadstresnice :D, prepravio stepeniste sa desne strane mosta (gledano iz Brankove ulice), i napravio simetriju u odnosu na levo stepeniste.
Kompozicije nisu neke, to je neki model brzog voza koji sam imao, ali je posluzilo.

Dakle najveci problem po meni je povezivanje postojece pesacke staze sa novom pesackom stazom na novom delu mosta.
Definitivno bi morao da se radi podzemni prolaz negde u blizini novog metro tunela, ali svakako bi nova staza, i metro stanica imala direktnu fizicku vezu na povrsini sa Pop Lukinom i TC Usce na drugoj strani.

Da bi prisli uopste novoj pesackoj stazi iz Karadjordjeve, morale bi da se prave nove prosirene stepenice ispod mosta, u istom stilu iz 30tih...to cete uociti na renderima...

Postojecu pesacku stazu pored koje je planu dodavanje metro sina, bi trebalo osposobiti iskljucivo za bicikliste, a pesake prebaciti na novi deo mosta.

Takodje, sami koloseci bi imali zelene travnate bastice, sto bi svakako oplemenilo sam most (uz redovnu negu i zalivanje).

No evo kako to sve izgleda :)

detaljno objasnjena osnova...
34861cy.jpg


Prvo verzija bez nadstresnica i detalja...

kompozicije...
xndzig.jpg


k3p0rb.jpg


tunel ispod Pop Lukine, bez stanice i starih nadstrasnica...
2rfai4g.jpg


1g5gr8.jpg


nova konstrukcija
wh0d4h.jpg


15mfxhx.jpg


Verzija sa nadstresnicama :D
zsqo1w.jpg


30cp25u.jpg


wb2kw4.jpg


mt79t5.jpg


263af15.jpg


2qc41av.jpg


2m7g6m8.jpg


2cffn84.jpg


pogled ka Brankovoj
zwcmco.jpg


nova metro stanica (dekonstruktivisticka) :)
21ee2zd.jpg


156a5wk.jpg


35n3oco.jpg


i jedan zoom
214o26x.jpg


:)
 
JG ako ce tuda po mostu da idu vozovi tik uz prozore ovih starih zgrada, i ako cemo ponovo da sutiramo pesake u neke podzemne prolaze da bi tu ugurali jos i je*******eni LRT onda ne moraju da se trude ni sine iz amfiteatra da sklanjaju. Ja onda od ovog grada dizem ruke, i molim neka neko ugasi svetlo. Sve, sve, samo da dobijemo metro stanicu "Usce" :bash:
 
Vrh