Šta je novo?

Kinezi hoće i kanal D-M-V

Kanal Kinezima svetionik za Evropu
Izvor: Novosti

Beograd -- Ideja da se izgradi kanal Dunav-Morava-Vardar-Solun stara je 100 godina, a interesi Srbije, Makedonije i Grčke, država kroz koje bi prolazio - jasni su.

1640482118510e3a17ed8f4496107576_640x480.jpg


Dve susedne države ne pokazuju poseban interes za projekat čiju je izradu oživela Vlada Srbije, ali se kao zainteresovana strana pojavila Kina.

Koji bi bili interesi ove velike zemlje, teritorijalno veoma udaljene od balkanske regije, da učestvuje u ovom skupom, gigantskom projektu?

Pre svega moglo bi biti reči o ekonomskim interesima, jer bi učešćem u projektu Kina uposlila svoje velike firme, kao i ljude. Kinezi žele robu da plasiraju na teritoriju Evrope i svoje najveće tržište - Evropsku uniju.

Da najveći interes za izgradnju projekta imaju kineske firme, rekao je i Džu Lijenši, savetnik kineske ambasade za ekonomiju.

"Taj projekat bio bi velika ekonomska šansa za naše firme, a pre svih zainteresovana je firma "Čajna grup korporejšen“, koja je radila najveću branu u Kini "Tri klisure“, kaže Džu za Novosti.

On navodi da srpska vlada i kineska država još nisu sklopile konkretan sporazum o izgradnji moravskog kanala:

Ministar Bačević, koji kaže da je kanal stogodišnji srpski san, ocenio je da su interesi Kine za ovaj projekat mnogostruki.

"Važno im je da njihova roba ovim plovnim sistemom mnogo lakše i jeftinije dopre do srednje i zapadne Evrope. Jedna velika država, koja ima toliko novca, koji želi da plasira u velike projekte, ne bi propustila tu šansu. Pitanje je da li tu šansu po povoljnijim uslovima može da ponudi i neko drugi. O tome ćemo još da razgovaramo", rekao je Bačević i naglasio:

"Onaj ko bude na Moravi u Srbiji bez obzira na to kakav vlasnički odnos bude bio, on je i geopolitički i geostrateški prisutan u tom delu Evrope".

Za sada, Srbija ima potpisan Protokol o razumevanju za izradu studije opravdanosti izgradnje plovnog puta „Kanal Morava“ koji je 26. januara u Pekingu potpisao ministar Bačević i to sa predsednikom kineske kompanije „Čajna džezuba grup korporejšen“ Žen Đienguom.

Potpisanim protokolom, dogovorena je saradnja dve strane na izradi studije kojom će biti obuhvaćeni svi elementi koji se odnose na projekat u delu kroz Srbiju, sa osvrtom na Makedoniju i Grčku. Protokol predviđa i nastavak dobre saradnje Srbije sa pomenutom kineskom kompanijom, koja će se odnositi na pomoć kineskih eksperata i naučnika u oblasti geodetskih i geomehaničkih ispitivanja u Srbiji.
A, šta konkretno znači potpisivanje protokola?

"Realizacija protokola je obavezujuća, ali je pitanje do kog nivoa se stigne", kažu u Vladi. Protokole, inače potpisuju ministarstva nakon što dobiju ovlašćenje vlade.

"Protokoli se ne prave za adhok slučajeve. Ne postoji nijedan protokol da nije počela njegova realizacija. Ali, oblasti u kojima se potpisiju obuhvataju veliku lepezu pitanja i saradnja traje. Protokoli su osnov da se počne sa radom", kažu u vladi.

Inače, osim protokola, potpisuju se sporazumi i memorandumi, a najjači su međudržavni dokumenti koji moraju da se ratifikuju u Skupštini.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=683279
 
U poslednjem broju Vremena bio je tekst na dve strane o ovom kanalu. Suština je da se rečnim transportom prenose tereti kojima dan-dva dužeg prevoza ne predstavlja problem (šljunak i sl). I takvi tereti će jednostavno već postojećim plovnim putem (Dunav) izlaziti na more (Crno). Takođe, argument je i da luka u Solunu nije optimizovana za ovakve terete. Ovo pišem kao laik, i razmišljam logički. Ti napisani argumenti mi deluju logični.
Orgromno ulaganja - mala isplativost.
Desetine puta jeftinije ulaganje u železnicu na koridoru 10, sa dodatnim koristima (i putnički prevoz) meni deluje kao mnogo bolja verijanta.
 
Ако не узимамо кредит и не учествујемо финансијски у изградњи, шта је проблем? Ако то узму кинези да направе и експлоатишу да би се намирили? У том случају ми имамо само корист од упошљавања и можда неке секундарне. Уговором обавежеш и обезбедиш себе, а изграђен вероватно не би сметао, ако не би и решио неке проблеме. Ако ништа од свега, бар су се министри и новинари забавили...
 
Borcanac, apsolutno je totalno nemoguce da ce neko da nam izgradi kanal za dzabe. Nesto ce Srbija morati da plati - recimo eksproprijaciju zemljista.

No, ajde cak i da zamislimo da ce neko da pokrije apsolutno svaki trosak izgradnje kanala. Zasto bi 1) iseljavao tonu svojih gradjana i 2) pravio ekolosku stetu za nesto sto se ne isplati? Sto ce verovatno investitor posle da shvati kao promasenu investiciju, ostavi nam kanal i ode (plativsi penale i sl.), koji ne sluzi nicemu, a ipak treba da se odrzava bar da se ne bi izlio, sto ce opet da nas kosta.

Da ne pricamo da postoji opasnost da neko pocne da gradi, pa da shvati na pola puta da mu jeftinije da plati penale i odustane, nego da zavrsi. I sta cemo onda? Da li treba da imamo jedan gigantski Prokop, gigantsku Miticevu rupu? Mislim, bio bi to adekvatan spomenik srpskoj pkrasi nedovrsenosti objekata, ali ne mozemo celu zemlju pretvarati u delo konceptualne umetnosti koje izrazava nas pristup gradjevinskim projektima, to je ipak previse.

Kanal treba graditi ako za njim postoji potreba i ako se on moze isplatiti (nebitno ko placa). Posto je odgovor na oba pitanje jedno veliko NE, onda ne treba vise trositi misli, reci, ni vremena na to.
 
Људи, Дунав до Београда је ЈЕДИНИ ЕВРОПСКИ ВОДОТОК КЛАСЕ 7, дакле највише класе. Наша кључна предност је лука на Дунаву и величина бродова који могу да плове до ње. Овај канал је за пловидбу готово непотребан (мада би било сјајно да регулишемо ток В. Мораве).
 
Тако је хазард! То сам и напоменуо, обавежеш на санацију, обезбедиш себе. Па тек онда ако се некоме исплати нека улаже... Одмах би одустао од свега ако је потребно учешће, а за остало сигурно постоји нека струка која би проценила безопасне етапе а да нека кинта уплива, па још и да буде користи од нечијег интересовања.
Са друге стране, кинези су ми преозбиљни чак и да разматрају нешто, ако ништа од тога. Ма само гледати своју буљу, на највишем нивоу, можда и политички пре свега... нека то неко много озбиљнији од мене процени. Жив био :vops:
 
Uh kako su zabrinuli Turci zbog kanala,geostrateski položaj Srbije bi se znatno unapredio,a i Eu transport rečnim tokom do Soluna bi potpuno zaobišao crno more..
 
Поред хиљаду и једног проблема са овим пројектом још треба имати на уму да су сви слични мегаломански пројекти усмеравања речних токова завршавали као непредвидљиве а вероватно и најгоре икад забележене еколошке катастрофе несагледивих размера (а овај министар загубљен у времену и простору тога очигледно није свестан). Стаљин је био посебно велики фан, вероватно отуд толика љубав ове старе гарде напредњака ...
 
Ja se samo bojim da će izgraditi taj kanal :p , a da ćemo 40 godina kružiti zaobilaznim putevima jer mostovi nisu izgrađeni kada je trebalo, kako tradicija nalaže....
 
Preševo kao Panama

Sjedinjenim Američkim Državama obratio se Demokratski front za nacionalno objedinjenje iz Tirane tražeći da spreči gradnju kanala Dunav–Egejsko more kroz Srbiju i da takozvana Preševska dolina postane američka prekomorska teritorija, poput Panamskog kanala.

Demokratski front za nacionalno objedinjenje (DFNO), sa sedištem u Tirani, traži od Sjedinjenih Američkih Država (SAD) da takozvanu Preševsku dolinu, jug centralne Srbije, oduzmu od Srbije i na taj način onemoguće Rusiju da gradi kanal Dunav–Morava–Vardar, piše skopska Nova Makedonija.

Tirana.jpg


U pismu bivšoj američkoj državnoj sekretarki Hilari Klinton, Front sugeriše da SAD takozvanu Preševsku dolinu oduzme od Srbije tako što će je proglasiti svojom prekookeanskom teritorijom, po principu Panamskog kanala.

List na naslovnoj strani piše da bi cilj ove eventualne američke intervencije bio uspostavljanje dominacije u celosti na Balkanskom poluostrvu.

DFNO, koja u svom logu ima mapu velike Albanije, smatra da je "ideja oko izgradnje kanala antialbanska s ciljem etničkog čišćenja Albanaca i davanja mogućnosti Rusiji da kontroliše celu teritoriju".

DFNO Klintonovu podseća da je projekat izgradnje kanala star više od 100 godina kada je, kako navode, dopisnik Njujork tajmsa sa Balkana obelodanio dogovor koji su američki i ruski kapitalisti potpisali u Sant Peterburgu.

Time su, tvrdi se u pismu Klintonovnoj, Amerikanci stekli pravo na Preševsku dolinu, piše makedonski dnevni list citirajući delove pisma.

Preševska dolina treba da bude vraćena u fokus interesovanja SAD kao prekomorska američka teritorija jer je podjednako važna kao i Panamski kanal, koji je eksteritorijalan od Paname. Na toj teritoriji je potrebno američko prisustvo isto kao i u ostalim ovakvim teritorijama, navodi se u pismo.

U DFNO-u smatraju da bi za rešavanje problema Preševske doline trebalo ispoštovati princip samoopredeljenja, odnosno da bi Albanci s juga Srbije trebalo da imaju pravo na svoj stav.

"Tim ljudima treba dozvoliti da imaju poslednju reč sa kim žele da žive i staviti tačku na eksperimentalne politike na Balkanu", smatraju u DFNO.


http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... nama+.html
 
Malo su se zeznuli, ne gradi kanal Rusija ,vec Kina i Nemacka. :kafa: ....
 
2012ice upozoren si oko psovanja,ovaj forum ima neki nivo I od sada cu strogo sankcionisati psovanje.Necemo se spustati na ulicni nivo psovanja na ovim diskusijama.
 
Uh kada se ja setim unazad šta si ti sve pisao ,mislim da si ti tu rekorder u psovanju. :wink:
 
Ja sam obrisao deo posta koji nije slozices se prikladan za drugu nacionalnost dok je Vucko samo javno spomenuo post. Po koja psovka promakne ali moram priznati da sam daleko osetljiviji na neprimerene postove ili delove postova kao sto sam obrisao nego na neku psovku koju naravno ne opravdavam takodje.

Vuckov avatar je njegov izbor kao i njegov politicki stav. Naravno jos davno smo imali slicnu primedbu na forumu i prosli smo tu tematiku i prihvatam da Vucko kao moderator ne treba otvoreno da napada ili brani neku politicku opciju sto je nekako najosetljivije cisto radi neke objektivnosti i nepristrasnosti sto mislim da se nije toliko cesto desavalo.

I nema ljutis pa nije ovo ni prvi ni poslednji editovan post nekog forumasa daleko je bitnije da se razumemo
 
Što se mene lično tiče ,sve je uvek ok,znaš i sam da sam tolerantani, imidž foruma mi jeste važan.Moj post jeste bio emotivna rekacija,ali izazavana onim što videh na slici najviše!.I nije mi pravo,i dalje msilim da ovakvim uvredljivim slikama nije mesto na ovom forumu,ali kako ja nisam moderator i ne spovodim pravila,onda drugima ostavljam da razmisle. :kafa:
 
trialin":13en0dpk je napisao(la):
Preševo kao Panama

Sjedinjenim Američkim Državama obratio se Demokratski front za nacionalno objedinjenje iz Tirane tražeći da spreči gradnju kanala Dunav–Egejsko more kroz Srbiju i da takozvana Preševska dolina postane američka prekomorska teritorija, poput Panamskog kanala.

Ovaj clanak ilustruje koliko je cela prica sa kanalom smejurija. Mogu da zamislim cudjenje pa onda gromoglasni smeh nekog mladjeg referenta u Stejt dipartmentu kada je procitao ovo "pismo".
 
Kanal će "potopiti" Makedoniju?
Izvor: Tanjug

Skoplje -- Relevantne institucije u Makedoniji trebalo bi pažljivo da analiziraju pozitivne i negativne efekte mega projekta - plovnog kanala Morava-Vardar-Egej.

1640482118510e3a17ed8f4496107576_640x480.jpg


Takođe, trebalo bi proveriti ekonomsku opravdanost kanala, smatra prof. Ljupčo Petkovski, rukovodilac Katedre Građevinskog fakulteta u Skoplju za hidrotehničke objekte.

Realizacijom plovnog kanala Morava-vardar-Egej bile bi potopljene velike poljoprivredne površine u Makedoniji i najmanje tri naselja u Tikveškom i đevđelijsko-valandovskom regionu, izazivajući negativne društvene uticaje - migracije i profesionalnu preorijentaciju stanovništva, istakao je Petkovski u intervjuu "Politici".

"Projekat bi promenio hidrogeološke uslove u pojedinim regionima, tako da bi u đevđelijsko-valandovskom regionu navodnajvanje moralo da bude zamenjeno odvodnjavanjem. Ove promene ukazuju na zaključak da bi bilo neophodno inoviranje studije izvodljivosti", rekao je Petkovski.

On je podsetio da je ovaj projekat zanemaren u poslednje četiri decenije, a tehnička dokumentacija nije unapređena.

Tokom tog perioda zaoštreni su ekološki i sociološki aspekti vodoprivrednih projekata, a izmenjeni su i standardi za plovne puteve koji garantuju njihovu rentabilnost i izgrađeni su novi transportni sistemi, tj. savremen auto put i naftovod od Soluna do Skoplja, napomenuo je on.

Petkovski smatra da bi relevantne institucije u Makedoniji trebalo pažljivo da analiziraju pozitivne i negativne efekte ovog mega projekta i da provere njegovu ekonomsku opravdanost.

"Projekat zaslužuje veliku opreznost, jer će progutati ogromne finansijske resurse. Zadužio bi zemlju, a ukoliko ne da očekivanu dobit, može da zaustavi ceo dalji razvoj države", rekao je Petkovski i naglasio da Makedonija nema kapacitet da finansira tako skup infrastrukturni sistem, a, prema njegovom mišljenju, veoma je delikatan i njen interes u ovom projektu.

"Usmerevanje u prijekat 'Plovni Vardar' iscrpelo bi sve raspoložive resurse i zanemarilo realizaciju trenutno značajnih hidrosistema", kazao je on.

Petkovski je rekao da je Vardar u pogledu bilansa voda veoma nepovoljan za organizovanje vodnog saobraćaja, a još je nepovoljnija hidrologija reke Pčinje u čijoj dolini je locirana trećina plovidbenog kanala u Makedoniji.

http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... _id=684982
 
pitam se samo koliko su iskorišteni postojeći plovni putevi (i kakvi su?), koji je to obim transporta (ne računajući tranzit) koji se obavlja rekama/kanalima kod nas, kolika je flota, kakva je struktura i namena i uopšte koja je računica da se sve ovo pravi?

da ne govorimo o tome kolike su naše mogućnosti i brzina da se urade drumski, pa onda železnički koridori, već tu su u igri decenije, mislim da je ovo naučna fantastika gledajući našu poziciju i (rastuću) zaduženost.

Ovde se stalno nešto počinje a retko kad završava, postoji li ijedna stvar koja je doterana do kraja i kako valja?
 
Kanal DMV dobro prihvaćen u Skoplju
Izvor: Beta

Ministarstvo prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Srbije predstavilo je u Skoplju inicijativu za izgradnju plovnog kanala Dunav-Morava-Vardar.


Direktor Republičke agencije za prostorno planiranje Srbije Dragan Dunčić je obavestio učesnike skupa o aktivnosti Ministarstva da se ponovo pokrene ideja izgradnje koridora Dunav-Morav-Vardar.

Ministarstvo prirodnih resursa u saopštenju piše da su učesnici konferencije Konektivna Evropa - odgovor regiona CEFTA" izuzetno dobro primili tu inicijativu.

Konferenciju je organizovala Privredna komora Makedonije s ciljem pokretanja inicijative za razvoj transportne infrastrukture u regionu.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=695315
 
Grčki i Makedonski Rotarijanci žele kanal Dunav-Morava-Vardar-Egej
DRUŠTVO,16:39, 11.05.2013.
Autor: Agencija TANJUG


Predstavnici Rotari klubova rekli su da podržavaju izgradnju kanala jer bi to doprinelo ne samo ekonomskom razvoju Srbije, Makedonije i Grčke, već bi došlo i do poboljšanja međudržavne saradnje na Balkanu
LESKOVAC - Članovi Rotari klubova juga Srbije i Makedonije podržavaju izgradnju kanala Dunav-Morava-Vardar-Egejsko more (DMVE).
Tokom trodnevne Međunarodne Rotari konferencije, koja se u nedelju završava na leskovačkom izletištu Pašina česma, oko 60 predstavnika Rotari klubova potpisaće Deklaraciju o podršci Rotari klubova izgradnji višenamenskog sistema (DMVE).

http://www.kurir-info.rs/grcki-i-makedo ... nak-784763
 
Kinezi zadovoljni, kanal sve bliži?
Izvor: Tanjug

Predstavnici kineske nacionalne kompanije "Čajna Gezhouba Grup Korporejšn" uverili su se u dobru plovnost prve deonice Velike Morave.
171110388551a70c6c9ffa1399333063_640x480.jpg


Predstavnici kineske kompanije koji su započeli prikupljanje podataka za studiju opravdanosti i gradnje Kanala Morava, kažu da je dobra plovnost od Smedereva do Ljubičevskog mosta u blizini Požarevca.

Predstavnik kineskog radnog tima Huang Lin izjavio da je zadovoljan prvom posetom i onim što je video na prvoj deonici Velike Morave u dužini od 30 kiometara.

On je rekao da bi gradnja Kanala Morava bila veoma značajna za to područje, kao i za celu Srbiju.

Državni sekretar Ministarstva prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Srđan Belij kazao je da su kineski stručnjaci tokom plovidbe mogli da utvrde hidrološki režim te reke, visinu vodostaja, plovnost, zatim da snime uzdužne i poprečne rečne profile, utvrde tačke koje mogu da budu ograničavajući faktori za plovidbu i upoznaju se sa fizičko-geografskim karakteristikama reke.

Posebni savetnik ministra prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Milan Punišić je kazao da će kineska kompanija narednih dana prikupljati podatke ploveći i Zapadnom i Južnom Moravom i da će im biti posebno interesantna Grdelička klisura.

On je istakao da bi, budući kanal od Dunava, kod Smedereva, Velikom Moravom i Vardarom do Soluna, bio veoma značajan za srpsku privredu, jer bi Srbija dobila novi rečni koridor, gradile bi se hidrocentrale, obezbedilo navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta na tom području i gradili bi se mnogi privredni sadrzaji duž kanala koji ide paralelno sa Koridorom 10.

Punišić, koji je i koordinator srpske strane, dodao je da na toj trasi ima kulturnih i istorijskih znamenitosti i da bio gradnja kanala doprinela i razvoju turizma Srbije.
 
Kinezi istražuju Moravu

Gezoba grupa iz Kine počela pripreme za studiju izvodljivosti plovnog kanala na Moravi. Prostorni plan za kanal će, prema najavama iz Vlade, biti završen do kraja jula. Kineski inženjeri snimaju priobalje i reku, istražuju dubinu, vodostaj i hidrološki režim.

Kineski partneri ovih dana prikupljaju dokumentaciju potrebnu za izradu prostornog plana za Kanal Morava, koji će, prema najavama iz Vlade, do kraja jula biti završen. Studiju opravdanosti tog projekta Srbiji besplatno radi kineska "Gezoba grupa".

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... oravu.html
 
SRBIJA | NEDELJA 9.06.2013. | 13:07
Kako su Kinezi ispitivali Moravu
IZVOR: NOVOSTI
Beograd -- Naoružani mapama i foto-aparatima kineski inženjeri su snimali tačke na rečnom toku Morave za koje su procenili da bi mogle da budu najproblematičnije.

127650794751b46984a8dd2115666022_orig.jpg



Delegacija kineske kompanije „Čajna Gezhouba grup korporejšn“ posle dve nedelje ispitivanja ocenila je da je projekat gradnje kanala „Morava“ - „izvodljiv, iako postoje određene infrastrukturne prepreke, koje je moguće rešiti“.

Reporteri „Novosti“ pridružili su se kineskim stručnjacima na poslednjoj etapi ispitivanja plovnosti Morave. Od Niša do Bujanovca zajedno smo pratili tok Južne Morave. Kopnom, jer se rekom još ne može.

Prva ih je sačekala već na izlazu iz Niša. Sa mosta se pruža pogled na jednu od najvećih znamenitosti ovog kraja - televizor „EI Niš“ potopljen u mulju reke, koja se može pregaziti zavrnutih nogavica da se pantalone ne iskvase. Teško je zamisliti da bi ovuda mogao da plovi brod, ili makar barža.

"Južna Morava jeste mala, ali ovaj projekat je veliki, čak i za naše standarde" - spremno odgovara Huan Ling, prvi čovek delegacije kineske kompanije.

"Znam da je ideja postojala i pre stotinu godina, ali tehnologija kojom sada raspolažemo, nije. "

Tehnički to je svakako izvodljivo, ali osnovno pitanje je - koliko je isplativo. Kada budemo završili detaljne analize i utvrdili isplativost, moći ćemo da donesemo odluku o učešću u ovom projektu. Već za nekoliko nedelja poslaćemo prve nacrte vašoj vladi i na osnovu njihovog odgovora razgovarati o narednim koracima.

Dok nastavljamo auto-putem i prolazimo ispod putokaza za Solun, pokušavamo da od kineskih stručnjaka saznamo za koliko vremena bi, u najboljem slučaju mogli da se prema Egeju umesto druma uputimo rekom. Odgovor, lakonski, dobijamo od Linga:

"Vreme se u ovom slučaju meri novcem. Ako se proceni da ima interesa i uloži se dovoljno novca, posao se može završiti i za pet godina, ali može da potraje i dvadeset, trideset ..."

Dok uzduž i poreko premeravaju Moravu, kineski inženjeri ne propuštaju priliku da se upoznaju sa Srbijom. U Grdeličkoj klisuri zastali su da slikaju železnički most srušen u NATO bombardovanju i spomenik žrtvama. Nešto niže fotografisali su prolazak verovatno najsporijeg voza koji su ikad videli. Bez reči ih je ostavila netaknuta priroda u kojoj su uživali na većem delu puta.

"U Kini industrijalizacija sve više uništava prirodu, a ovde je ona još sačuvana" - priča nam inženjer u srpskom delu delegacije poznat kao „mister Li“.

"Takođe, kod nas gde god da se okrenete naiđete na stotine i hiljade turista, dok ovde toga nema. Čovek može na miru da uživa."

Isplativost projekta
Profesor Milan Punišić, savetnik ministra prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja, kaže da prve procene govore da bi izgradnja kanala „Morava“ mogla da bude isplativa i višestruko korisna.

"Ne samo što bi bio omogućen jeftiniji transport robe, već bi Srbija dobila i efikasan sistem navodnjavanja, odbrane od poplava, a na toku Morave bilo bi izgrađeno još pet hidrocentrala. Ima nagoveštaja da su za ovaj posao zainteresovani neki od svetskih ekonomskih giganata jer bi izgradnjom kanala bio značajno skraćen put do Soluna" - kaže Punišić.
 
Ček prvo da napravimo 10 km auto-puta, po mogućstvu punog profila... Da ispuno kotu za ovu godinu, a za kanal ćemo posle lako.

Šta je za državu koja je prešla dozvoljenu zaduženost, u kojoj se sve više spominje bankrot, gde nema proizvodnje već samo potrošnje, da spuca par milijardi na neki kanal? A verovatno su i Makedonci i Grci puni kapitala, pa jedva čekaju da im mi predložimo ovaj projekat :bash: . Ili ćemo da pravimo samo prvu fazu do Niša, pošto mi sve volimo po fazama tj lotovima da radimo :lol:

Što se malo ne vratite u realnost, već 75 postova o ovom kanalu, a nismo u stanju ni običnu rupu na Slaviji da zakrpimo :roll: .

Treba zaključati temu dok ne iskopaju barem jedan metar, inače ode ovo na 400+ strana kao tema o metrou, s tim što je izgradnja metroa mala maca u odnosu na ovo, pa ga i dalje čekamo 40+ godina :D :D

Ili možda bolje da otvorimo i temu kako počinjemo da pravimo stepenice do meseca, sa ciljem ekspoatisanja helijum 3? Braća Kinezi će uraditi studiju i malo fotkati. Naravno, pod patronatom da je to plan još iz doba Tita, sasvim realan za naše današnje uslove :lol: :lol: :lol:
 
Vrh