Šta je novo?

Metro

U laboratoriji Imamo Plan UG projekat "Metro Beograd" polako postaje "Metro Srbija" :D

Naime sve vise mi se cini da treba potpuno integrisati sve danasnje (Putnicki vozovi, beovoz, bg:voz) i buduce (metro) zeleznicke podsisteme u Srbiji u jednu jedinu efikasnu mrezu.

Ako izuzmemo medjunarodne vozove sve zeleznicke garniture na elektrificiranim prugama u Srbiji moraju biti standardizovane, bilo da je u pitanju medjugradski, prigradski ili gradski saobracaj.

Sa istim (ili slicnim :) ) EMV garniturama imamo:
- isti napon na svim linijama
- istu visinu perona
- iste rezervne delove i odrzavanje
- velike narudzbine, za celu drzavu, umesto kupovine malo po malo
- dovoljno velike potrebe dase garniture mogu sklapati u Srbiji (a mozda cak jednog dana i izvoziti)

Isti voz koristimo za voznju Novi Sad - Pozarevac i Zemun-Medakovic.

U takvom sistemu Beogradski metro je samo dopuna postojece zeleznicke mreze a nove trase moze koristiti svaki voz, recimo gore spomenuti Novi Sad-TERAZIJE-Pozarevac.

Za to je potrebno svaku gradsku (metro) trasu vezati na svakom kraju za postojecu prugu kako bi svi vozovi mogli da je koriste po potrebi.

Lokalni vozovi stajali bi na svakoj stanici i imali krace trase dok bi ekspresni preskakali stanice i imali duze trase.

Metro od Novog Sada do Nisa preko Terazija !


Beograd nece nista postici bez ostatka Srbije, Srbija nista nece postici bez Beograda.
Red bi bio da udruzimo snage i pogledamo siru sliku.

I da barem jedanput ne kaskamo za svetom vec odmah primenimo napredno resenje do kojeg vecina gradova danas ionako polako dolazi.

Ilustracija:

100_metro-beograd-maj-2013.png
 
Zidra,lepo je to zamišljeno ,i ja mislim da je bi bilo idelno kada bi BGVoz,Beovoz prerastao u regionalni metro,sa istim standardima na stanicama,peronima,vozovima,ali je potrebno neko da donosi dobre strateške odluke na nivou regiona pa BG-NS bi trebalo da zajednički pristupe viziji razvoja javnog transporta.
Prednost je što regionalni metro već ima kičmu u vidu ž.čvora,koji je sam po sebi remek delo mogućeg razvoja,ali ajde prvo da ovu L1 BGVoza sredimo do kraja,odradimo nekoliko novih stanica,pokrijemo NBG,rekonstruišemo postojeće,platforme a do tada bi drugi kolosek BG-NS bio završen,pa bi i novi Stadler vozovi dovozili novosađane do centra Beograda ili obrnuto,baš kao za Valjevo.A to umrežavanje Regionalnog i gradskog metroa zahteva kapacitni gradki mketro sa širim tunelima i platformama komplemetranim sa BGVozom,da smo imali bolju viziji i racionalnost samo bi dodavali nove tunele i linje ne postojeći ž.čvor a to smo mogli da uradimo i predhodnh 5 god. :kafa:
 
Поштовани Зидар, не бих да ти кварим ако си већ наумио да добијеш Нобелову награду за метро (јер је "метро" који досеже 400 километара од метрополитенског подручја револуционарни новитет у светским размерама, и у саобраћајном и у семантичком смислу), али ово неће функционисати.

Поготову ово: Isti voz koristimo za voznju Novi Sad - Pozarevac i Zemun-Medakovic - да треба тако, неки Немац стручнији од тебе би се сигурно већ тога сетио, буди уверен. Да не причамо о томе да би ти, изгледа, да исти воз као за Земун вози и за Врање?

А тек ово: - isti napon na svim linijama - 25.000 волти код Фонтане; е, ту ја имам стан, богме неће моћи...
 
Pantograf,Šta je problem sa naponom?,to nisam razumeo.. :kafa:
 
Пантограф":2khm29sk je napisao(la):
- 25.000 волти код Фонтане; е, ту ја имам стан, богме неће моћи...

Al si na kraj srca
mnogi se namucili da osposobe jednu stolicu a ti dobijes gratis osposobljen citav stan :laugh: :lool: :laugh:
 
2012,
Pa, ako bi bilo nadzmno, što je autor već pominjao kao mogućnost u prethodnim postovima objašnjavajući trasu kroz Bulevar M. Pupina umesto kroz Z. Đinđića, onda bih svakako tužio grad da me obešteti za stan koji gleda na ulicu P. komune, jer bi zdravlje njegovih stanara (trenutno majka i otac) bilo itekako ugroženo. Dakle, realna mogućnost je duboki tunel, uz to, zbog znatno većih mera zaštite nego za napon od 750 ili 1.500 volti, uključujući i veće gabarite, poprilično skuplji od onog u "Jovinovom" planu. Pritom je nasuti teren Novog Beograda, naravno, idealno mesto za duboki tunel.

Sve se to, svuda, rešava tako što metro radi na mnogo nižoj voltaži. Ne otkrivajte ljudi toplu vodu.
 
Pantograf,Aha dobro,sada razumem,nisam sve elemente pogledao samo trase..
 
Moze voz isti voz da koristi razlicite voltaze na razlicitim deonicama to danas nije problem jedino je skuplje, kao visesistemske lokomotive tako mogu biti i EMV garniture mislim da tako nesto imaju i svedjani
 
Svratih malo da vidim sta ima novo u virtuelnom bg metrou i koliko vidim nema bas nista. Ovo vise nije humano! Molim vas zamrznite ovo mrcvarenje od teme na neodredjeno vreme jer je pointless. Prvi post oktobar 2007 i sest godina kasnije nema ni crtice od m od metroa na papiru. Ovo nigde nema da postoji 400 stranica u temi o nepostojecem metrou. Ne da samo nije humano nego je i urnebesno.
 
Angy bird,šta da ti odgovorim..uticali smo na mnoge stvari..ako si pratio od početka foruma biće ti jasno da nije uzalud,beobuild jeste institucija koja se čita sa pažnjom u javnosti,novinarima i krugovima,a predstavlja "javno mnenje",barometar,alarm kao i inkubator ideja i vizija,održivog razvoja i sl.Ne bih da drvim dalje.. :kafa:
 
Možda malo iskačem iz trenutne teme ali morao sam da iskustvo koje sam imao podelim sa nekim.Za praznike sam bio do Budimpešte,Beča i Minhena i svuda se vozio javnim prevozom( metro,tramvaj,autobus,gradska železnica).Ukratko,taj nivo organizovanosti,usluge,tačnosti i svega što uz to ide mi nikad nećemo dostići. A šta metro znači za grad čovek može da se uveri samo uživo kad to vidi i doživi.Toliko. :(
 
Синиша,
Ево погледао сам тај делхијски метро и одмах увидео да је реч о мрежи која се може поредити са системима регионалене железнице какви постоје у европским градовима, никако са европским метроима. Растојање између станица 1.500 метара, огромни и вема изоловани вијадукти, дужина линија 30 и више километара... Реч је о систему који треба да опслужи мегалополис са 20 милиона становника и с те стране је логичан, мада у уређенијим земљама од Индије ипак не би био направљен у том облику, јер, рецимо, многе европске државе не дозвољавају регенеративно кочење возовима таквих перформанси због огромне буке коју то производи. Итд. И ми имамо нешто слично и зове се БГ:воз (Беовоз) - кроз град се креће дубоким тунелима и изолованом трасом на насипу. Такав систем кроз Париске комуне и Булевар Михајла Пупина нико и никада неће пројектовати, нити одобрити.

Директоре,
Наравно да знам да постоје вишесистемски возови, који могу да раде под различитим напонима (и ЖС чак тренутно раде на набављању таквих локомотива) - међутим, аутор пројекта "Метро Србија" то очигледно није знао, јер је децидно навео да у његовој мрежи све ради на истом напону. То говори о недостатку чак и површног познавања железнице, чији резултат је предложени систем који би возове потпуно другачије сврхе и намене - интерсити и регионалне, па чак и градске, тј. метро - интегрисао у јединствен систем, чак са истим (сличним) возовима. Тако добијамо воз габарита и перформанси за линију Суботица - Врање, којем треба прилагодити пругу за метро! То баш нико није радио, а једини резултат би били непотребни трошкови мерени милијардама евра. Следећи корак је, ваљда, интегрисање Те-Же-Веа са трамвајем.
 
angry bird":sasqfj3p je napisao(la):
Svratih malo da vidim sta ima novo u virtuelnom bg metrou i koliko vidim nema bas nista. Ovo vise nije humano! Molim vas zamrznite ovo mrcvarenje od teme na neodredjeno vreme jer je pointless. Prvi post oktobar 2007 i sest godina kasnije nema ni crtice od m od metroa na papiru. Ovo nigde nema da postoji 400 stranica u temi o nepostojecem metrou. Ne da samo nije humano nego je i urnebesno.
Dobro neka pricaju ljudi o metrou ako im je tako lakse. Razumem ja to.
 
Љута `тицо, да видим да ли ће после овога теби бити лакше:

Да би се један метро воз капацитета 600 путника превезао од уласка у Земун до краја Булевара (12,5 километара), то свеукупно - с трошковима радне снаге, утрошене енергије, одржавања итд. - кошта 45 евра. Ако се током вожње измени 1.000 путника (што је веома реално и у шпицу извесно), добијамо цену вожње од 4,5 евроцента, односно 5 динара по путнику. У периодима мањег оптерећења цена, наравно, скаче, али, подсећам те, карта за јавни превоз у Београду кошта 72 динара.

Сад ти је ваљда јасно колико метро уствари није скупа инвестиција и зашто многима од нас заправо уопште није лакше што његова изградња још никако да почне.
 
Gotov je projekat za metro stanicu Hladilnika na liniji M2. Tender će do kraja ovog meseca, a izgradnja kreće od jeseni.

Projekat za izgradnju metro stanice II-12 Hladilnika na liniji M2 je bio završen i odobren sa strane Metropolitena. Stanica će biti za 1080 metara oddaljena od postojeće krajne u naselju Lozenec. Imaće dva vestibjula- severni i južni sa ukupno 8 izlaza. Jedan od ovih ide direktno u najvećji i najnoviji mol u Sofiji-Paradise center Sofia. Gradiće se po novo-avstriskem tunelnem metodu da bi se minimalno narušio saobraćaj na bul. Černi vrh. Sama stanica biće na dubočini od 16 metara, dok najdublji tuneli na 19 metara ispod zemlje.

Na kraju stanice je predvidena i izgradnja servisnog centra u kojem će dva voza mogu da spavaju i biti servisirana. Taj će biti oko 160 metara posle ove stanice, koja će barem srednoročno biti zadnja južna stanica na liniji M2. Ukupna dužina proširenja je zato 1,2 kilometara.

Zajedno sa izgradnju metroa biće izgrađen i tunel za bulevar Černi vrh pod budućem bulevaru Todor Kableškov, koji će biti ekspresan rungov bulevar 3+3 sa LRT u sredini i bezkonfliktne raskrsnice.

Tender će biti raspisan tokom ovog meseca, a izgradnja trebala bi da počne do jeseni i završi u toku 2015 godine. Ova će biti osma stanica u izgradnji i tu će završavaju sve južne prigradske i lokalne bus linije, kao i tramvaj 10. Idikativna cena mislim da je tamo oko 30 miliona eura.

 
Пантограф":1jkvntgk je napisao(la):
Љута `тицо, да видим да ли ће после овога теби бити лакше:
Nece ni malo. A posle Adrejevog posta mi je jos teze. I takvi i slicni postovi iz kojih se vidi kako guraju komsije mi samo predstavljaju stajanje na muku. Sve sto vidim je da se decenijama o tome raspravlja a nista se konkretno ne desava. Ja hocu da pocne konacno nesto da se gradi, da se desi neki tender, da se propise neki rok, da se konacno pomeri makar jedan kamicak.
Ali ko ce razmisljati o metrou kad se sve vise prica o bankrotu i o tome da uskoro nece biti novca ni za penzije. Mislim da je ta prica o metrou pukla skroz.
 
Ma ne brini sada ce EU da nam izgradi metro..bice najbolji u regionu.. :kafa:
 
Пантограф":1yprkee7 je napisao(la):
...али ово неће функционисати.
Поготову ово: Isti voz koristimo za voznju Novi Sad - Pozarevac i Zemun-Medakovic - да треба тако, неки Немац стручнији од тебе би се сигурно већ тога сетио, буди уверен.
Да не причамо о томе да би ти, изгледа, да исти воз као за Земун вози и за Врање?

Bas tako, za Vranje. A pametni Nemci, Spanci, Japanci pa i Indijci to de fakto vec rade.

Primer Francuske:

Danas se razlika izmedju gradske, prigradske i regionalne zeleznice cesto ne moze ni primetiti, Pariski RER odavno se u centru grada koristi kao lokalni prevoz, isto kao i metro, a sa druge strane opsluzuje veoma udaljena sela u sred njiva, bas kao regionalni voz (ne prigradski, regionalni).

Ista garnitura zadovoljava potpuno razlicite potrebe stanovnika metropole, u centru grada, na periferiji i totalno van urbanog podrucja.

Shodno tome pametni Francuzi nove metro linije projektuju sa tim novim nacinom funkcionisanja u vidu, primer je linija 14 cije su stanice medjusobno daleko udaljenije nego uobicajene pariske metro stanice, slicno RER-u iako su vozovi metro tipa (i to automatizovani) a linija se planski produzava duboko u periferiju.
Novoprojektovane linije takozvanog "Velikog Pariza" takodje je nemoguce jasno definisati kao metro ili prigradska zeleznica.
Francuske zeleznice koriste dva razlicita napona - 1500 V i 25000 V (istorijsko nasledje) - a na linijama gde postoje oba napona koriste se specijalni vozovi (primer RER B, Thalys vozovi mogu da saobracaju pod cak 4 razlicita napona).

Metro funkcionise pod 1500V a vecina RER-a, pa i gradske deonice na otvorenom, pod 25000V (u nekim tunelima se za napajanje korsti viseca sina kako bi se smanjio potreban gabarit)

Inace Francuzi su dosli do toga da je cak i TGV postao neka vrsta metroa. Na pojedinim linijama kao Pariz-Tours - 240km- vecina putnika ima pretplatnu kartu i svakodnevno iz Tours-a (gde su nekretnine daleko jeftinije a zivot mirniji) ide na posao u Pariz.

Primer Japana (ucimo se od najboljih :)):

Japanci su davno otisli korak dalje. U oblasti oko Tokija svi sinski sistemi, javni i privatni, dele iste karakteristike.
Svi vozovi koriste isti sinski razmak, peroni su iste visine, isti je napon na celoj mrezi.
Oni cak idu do toga da vozovi jednog privatnog operatera povremeno udju u "metro tunel" drugog operatera pa izadju sa druge strane na liniji treceg privatnog operatera. I to sve sa savrseno tacnim redom voznje :)

Razlika izmedju gradske, prigradske i regionalne zeleznice jednostavno ne postoji.
Za medjugradske relacije je zaduzen brzi voz -Shinkansen- koji ima totalno odvojenu trasu.

Primer Spanije:

U Madridu prigradske linije Cercanias funkcionisu kao metro a metro linije zalaze toliko duboko u periferiju da funkcionisu kao prigradski voz pa cak i regionalni.
Jedino nesrecna okolnost da Metro i Cercanias vode ralicita preduzeca sprecava intagraciju sistema (nismo mi na Balkanu najgori :))

Mogu ovako do sutra.


A sada primer Srbije, to jest Srbija kao primer za svet :D

Umesto da sagradimo novi sistem pa da ga prilagodjavamo bolje je da ga odmah postavimo kako valja, to jest kako ce valjati i u buducnosti.
Umesto da kupujemo male serije razlicitih vozova za razlicite sisteme - Metro, BG:voz, prigradske zeleznice, regionalne zeleznice - daleko je bolje da integrisemo sve to u jedinstven sistem i nabavimo, ili jos bolje sami prizvedemo, veliku seriju vozova za sve potrebe Srbije.

Stojim iza stava da ista garnitura moze da efikasno da se koristi i za metro saobracaj u Beogradu, i za prigradske relacije Beograd-Ripanj, i za regionalne relacije Novi Sad-Pozarevac pa cak i za medjugradske tipa Subotica-Vranje (iako ce tu ulogu cesce imati medjunarodni vozovi kroz Srbiju)

Ako mogu Japanci i francuzi sto smo mi losiji?

Dovoljno je samo prilagoditi broj vagona svakoj liniji (sto Madrid rasi sa svojim metro vozovima)

Brojne prednosti velike serije: niza nabavna cena, isti rezervni delovi, isto odrzavanje, isti depo...


Umesto da se Beograd i Srbija prepucavaju oko toga ko radi a ko se gradi pravimo drzavni razvojni projekat koji ide u korist svim gradjanima. Svi jednaki, svima lepo :)

Suludo bi bilo praviti metro u Beogradu kao potpuno novi nezavistan sistem i ostaviti neiskoriscen ogroman potencijal postojeca zeleznicke infrastrukture, od pruga i tunela do depoa i radne snage.
Suludo bi bilo projektovati metro u Beogradu bez osvrta na uticaj tolikog projekta na ostatak zemlje.

Kada uspesno integrisemo zeleznicu i Metro u jednu celinu i postavimo primer bicemo tolike face da cemo po celom svetu razvijati metro mreze i prodavati nase vozove (a Pantograf ce mi dodeliti Nobelovu nagradu ;)).

Metro ne treba da bude trosak, metro mora biti put u srecniju buducnost.

Пантограф":1yprkee7 je napisao(la):
А тек ово: - isti napon na svim linijama - 25.000 волти код Фонтане; е, ту ја имам стан, богме неће моћи...

Zasto da pravimo razlicite mreze sa razlicitim naponima ako vec imamo drzavnu mrezu pod 25KV? Zasto da koristimo specijalne garniture kada za tim nema potrebe? Francuzi ih koriste zato sto im je to jeftinije nego da menjaju pola mreze ali mi nemamo taj problem. A i sve Zemlje u okruzenju koriste 25KV.

Kao sto je Sinisa rekao Delhi ima nadzemni metro pod 25KV, Pariz ima bezbroj nadzemnih linija pod 25KV, najmanji je problem provuci jak napon kroz urbano podrucje, to su suve tehnikalije. Malo maste i reseno.

Пантограф":1yprkee7 je napisao(la):
Такав систем кроз Париске комуне и Булевар Михајла Пупина нико и никада неће пројектовати, нити одобрити.

Rec "nikad" treba veoma oprezno koristiti, ja je izbegavam :mrgreen:

Пантограф":1yprkee7 je napisao(la):
Тако добијамо воз габарита и перформанси за линију Суботица - Врање, којем треба прилагодити пругу за метро! То баш нико није радио

Isto vazi i za "niko", oprezno :)
Cesto su gradski tuneli prilagodjavani klasicnim medjugradskim vozovima, a mi cemo da uradimo jos bolje, prilagodicemo i vozove (jer dabome nabavljamo nove) i tunele (jer dabome kopamo nove).

- - -

Inace primeticete da u mom planu ima veoma malo novih tunela, 7-8 Km, a koristi se jos toliko postojecih (Tosin Bunar, Banat-Dedinje, Makis)

Vecina trase koristi postojece nadzemne koridore: pruga uz Sajam, pruga u luci, Bul. Mihajla Pupina, mokroluska dolina juzno od autoputa, unutrasnja saobracajnica u Bezanijskim blokovima, Makiska livada.

Nema rusenja, prostor je cist. A opsluzeni su glavni pravci (Brankov, Bul V. Misica, 29. Novembar, Bul. JNA), gusto naseljena podrucja i prazni prostori za urbanizaciju.

Krak kroz blokove ide do Aerodroma NT i dalje do aerodroma Batajnica. Time pola Srbije dobija direktnu zeleznicku vezu sa oba aerodroma.
 
zidar wrote: ,,. . . Kada uspesno integrisemo zeleznicu i Metro. . . ,,

Ne zaostajemo mi bas toliko, ideja je kod nas dosta stara iz vremenam kada je za EU bio pojam standard YUSa

kao si i naveo, metro odavno postoji samo se odaziva na ime BGvoz-Beovoz
pruga, napon i garniture odavno pokrivaju i lokalne i regionalne trase


U svakom slučaju
+1 :)
sto si na jedan vrlo lep način ukazao na vec zaboravljen ispravan i jedini zdrav put
kuda treba ići u ovoj Domanicevoj stradiji

Edit
potsetimo se samo postojece linije do Valjeva
 
Пантограф":1v1jb73n je napisao(la):
То баш нико није радио....

Па шта ако није? Поставља се питање у ком моменту смо изгубили самопоштовање и тежу да напредујемо и постали закржљали ресавци. Колико пута сам на овом форуму прочитао: "То нема у свету"... Па шта ако нема? То значи да не треба?

Некада смо били у много чему први и после нас су се угледали на нас. Зашто то не можемо опет? Од стотине примера навешћу само један, и то баш на железници.

У Београду је изграђен први висећи железнички мост са косим затегама, што је био преседан у свету!!!! Нико то никада пре није урадио. Па је после нас то исто урађено и по свету.
 
Zaista uporedjujete SFRJ 1970tih i ovaj izgovor za zemlju 2013. godine???

Potrebna vam je doza realnosti drugari.
 
зидар, не ваља ти траса 2 после Чукаричке падине. боље да метро иде трасом трамваја са станицама Жарково, Церак и Церак виногради, а трамвај Требевићка, Ратка Митровића, Кнеза Вишеслава ка Видиковцу.
линија 3 можде да озгледа овако: ВШ-Панчево-НБГ-Нехруова-Аеродром НТ-Батајница-даље ка НС, а линија 4 ВА-Раковица-НБГ-Земун-Аеродром Батајница-Нова Пазова Север (у равни са аеродромом)-даље ка НС и линија 5 Младеновац-Раковица-Панчево. линија 1 може да иде из Ср. М
 
Vrh