Šta je novo?

Metro

vucko":wlpkul9e je napisao(la):
Sve japanske zeleznice osim onih vozova cije ime zaboravih a idu 300-400 km na sat su na metarskom koloseku,pa cak i metro u Tokiju,dakle nema veze sa sirinom koloseka.Vec je mantra kod nas od Jovina i ekipe od 1980tih na ovamo da je sve sto je na koloseku od metar tramvaj a to nije istina.
Ostavi ti Jovina,posle onakve skandalozne Egis studije Vukana V.i saobraćajne ekipe,on je genijalac. :kafa: Slatko i vodu da mu nose..ma nisu ni za to.. :wink:
 
Опет ниси довољно упућен, а испаљујеш жаоке према људима без икаквог повода и разлога.

Тај необјашњиви зазор од метарског колосека, осим код "Јовинове" екипе (која цитира потпуно нестручне Добровићеве ставове - критику београдских власти из 19. века да су изабрали "паланачки трамвај"), постоји још у већој мери управо код "саобраћајаца" које толико не волиш - добрим делом и њиховом "заслугом" су током осамдесетих метарски трамвајски колосеци грађени изузетно неквалитетно (најјефтинијим могућим грађевинским поступком), јер су увек "у подсвести", као крајњи наум имали њихову конверзију у трамвај нормалног колосека. Зато су се пруге и буквално распале после 7-8 година употребе (рецимо, она у Јурија Гагарина).
Илузорно је говорити колико њихова опсесија нема смисла, када се зна да, нпр. метро у Билбаоу вози на метарском колосеку, а сви јапански возови осим шинкансена (укључујући и теретне, а познато је да Јапан, је л` да, има слабу и неразвијену индустрију) саобраћају на колосеку са тек 6 цм већим размаком међу шинама.

Укратко: да имамо метро и да иде на метарском колосеку - ништа нам не би фалило. О трамвајима и да не причамо; то нема везе са животом - прва стварно стручна студија ("Систрина") је утврдила да ширину трамвајског колосека у Београду не треба мењати.
 
Ja ne govorim o tramvajim nego o metrou,da je metarski kolosek odlican standard cela bi ga Evropa imala,a mi cemo se uhvatiti jednog ili dva primera a svi ostali su budale..cela Evropa je luda sto nema metarski kolosek..da ste imali siri kolosek onda bi stvrano tramvaj mogao da se surdukne u tunel od Vukovog spomenika,kasno je za naricanje..Pantograf uvek navedi kome se obracas da bi te razumeli s kim se svadjas.. :kafa:
 
Нема разлога да наводим коме се обраћам, ако пишем први следећи пост.
Исто као и трамвај колосека 1.435 мм и метарски трамвај може да се спусти код Вука под земљу; нема ама баш никакве разлике. Оба трамваја могу да буду једнако широка, ако на то мислиш, и да се крећу истом брзином. Управо о тој мистификацији причам.
Због таквих, у невероватној мери стручно неутемељених ставова, нисмо могли да пре много година (деценија) добијемо преметро, који бисмо данас могли да претворимо у метро (никакав проблем не би био ни да се накнадно постави шири колосек). Незнање и манипулације полуистинама - то је оно што је уништило саобраћај у Београду. Над тиме можемо сви да "наричемо" - до сутра.

П. С.
Да се разумено, рекао бих да је данас касно за преметро (штатбан) и да одмах треба градити метро.
 
Da, FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), Metro u Bilbau i Palma de Majorki su izgradjeni na osnovu preuredjenja lokalnih uskotracnih pruga (Spanski uski kolosek je uglavnom metarski i uz nadleznosti je posebne drzavne firme (FEVE)). Po meni je to OK, ako zelis da konvertujes postojecu prugu (bilo standardnog ili uskog koloseka), a pri tom da smanjis troskove izgradnje.
Da bi se nesto smatralo metroom mora da ima sledece: elektricni sistem sa potpuno nezavisnu trasu, da deluje unutar gradske zone (ovde moze biti i malo odstupanja), da ima u vrsnim casovima freklvenciju od 10 minuta i manju i da ima visinu poda u ravni sa stanicnom platformom.
 
Pantograf,prava istina je da nas je tvoja saobracajna ekipa unakazila,i da smo skupljeni samodoproinos za metro skrckali na metarski kolosek,a sada jos naricete sto ste umesto vaseg ceda Belama kupili Lrt tramvaje koji skripe u krivinama i idu sporije od starih..dobro je da niste stigli nista od vecih planiranih projekata,ima pravde..
 
2012 malo sam kopao da vidi makav je prevoz bio u bg tih godina prije nego kako ti kazes sprcanja para od samo doprinos u tramvjsku mrezu koja da tad nije prosirena tek nebi licila na nista ,prevoz se dugo cekao ,vozila su bila stara ,nije bio redovan interval ,pogotovo nbg je imao problema mali broj vozila uopste ,neke pogresne odluke ukidanje trola pa brzinsko uvodjenje navrat nanos a da jenda sitnica para nije bilo .Prisjeti se malo plus i tada kao i danas poslovicno lose odrzavanjer i rad gspa
 
Problem je sto 2012 i Delija zamisljaju da je tada para bilo koliko hoces samo zatrazis iz zahvatis iz nekog budzeta.
 
i dok su se obe strane decenijama svadjale koja šina je bolja . . . to sto smo mi ostali kratkih rukava ni po jada
kolika je jos veca sramota da smo ostali samo sa jednim auto Terezsikim tunelom po ovolikim BG brdima
zbog metroa , nemoj ovde , nemoj onde da bušiš auto tunel a mi ko ludaci em sto se gužvamo em sto idemo naokolo
kad vec pricamo o buducoj trasi
bilo bi fer da ta metro trasa ne ugrožava ni buduce auto tunele
uzgred koje bi mogli i tramvaji da iste koriste
na žalost o tome ni jednog slova obe zagrižene strane ni da zucnu
 
direktor":21snlrxa je napisao(la):
2012 malo sam kopao da vidi makav je prevoz bio u bg tih godina prije nego kako ti kazes sprcanja para od samo doprinos u tramvjsku mrezu koja da tad nije prosirena tek nebi licila na nista ,prevoz se dugo cekao ,vozila su bila stara ,nije bio redovan interval ,pogotovo nbg je imao problema mali broj vozila uopste ,neke pogresne odluke ukidanje trola pa brzinsko uvodjenje navrat nanos a da jenda sitnica para nije bilo .Prisjeti se malo plus i tada kao i danas poslovicno lose odrzavanjer i rad gspa

Pantograf moze i detaljnije da opise stvari posto ih je on i doziveo licno za razliku od nas zutokljunaca.

U zemlji je bila bolja situacija ali je gsp bio uzasan a motorizacija je bila mnogo manja sto znaci da je mnogo vise stanovnika zavisilo od JGP-a.

Uvek zaboravljamo da je Beograd dobio od SFRJ beogradski cvor sa skupocenim tunelima,i vijaduktom na NBG i autoput kroz centar grada dok to nije dobio ni delimicno Zagreb.

Dakle,para je bilo ali je izabrano da se prvo gradi zeleznica a na kraju metro sto i nije lose jer je razmisljano o buducnosti.Ali smo poklekli na tom premetro delu,gde je Bec odradio stvari sto bi se reklo po PS-u.

Zamislite samo troskove kopanja tunela na NBG,pa zeznuli bi i Amsterdam po ceni izgradnje kilometra,samo da bi Jovin bio u pravu.

Kao sto ranije rekoh nisam za ovu drugu stranu koju pominje 2012. vec sam za realno resenje koje je prakticno kompromis obe strane.Jovin nije cvecka kao sto mislite,recimo zalio se oko podzemne garaze ispred skupstine grada,a sam ju je projektovao pre 30-40 godina,da ne kazemo da je radjena po njegovom projektu.To dovoljno govori o njegovoj sujeti,mada ne opravdava ovakvu vlast koju apsolutno ne zanima narod i gradski prevoz vec nas smatra stokom koja treba da sluzi njima umesto da je obratno.
 
Igor":n1l06vj3 je napisao(la):
Problem je sto 2012 i Delija zamisljaju da je tada para bilo koliko hoces samo zatrazis iz zahvatis iz nekog budzeta.
Па питање је чији је став проблематичан.Мени је 200 милиона долара деловало сасвим стварно,као и пројекција по којој би се тим новцем градило 4 године. Ако погледамо однос финансијског стања и могућности за задуживања са једне стране и цене планираних система план из 1976е је појам рационалности и јефтиноће у поређењу са замислима садашњих градских планера у студији о метроу.Пример УМП-а боље да не потежем.То је тек пример фантазирања о неким финансијским изворима а на тој теми си другачије писао.Ајмо мало доследности за почетак. :)

Пантографе,метарски колосек је лош у случају нископодних трамваја јер је капацитет тиме смањен,па чак и проточност унутар возила.За метро на метарском колосеку си у праву јер се,јелте,ради о високоподном возилу са платформом изнад точкова.Метарски колосек,сам по себи није паланачки али је у Београду изведен на неописиво лош и нефункционалах начин.
 
Pa i niskopodni tramaji sa dobrim rijesenjem i dobrim rasporedom stolica nemaju taj problem sa protocnosti putnika to sto su nasi kupili to sto su kupili.A METARSKI kolosjek imamo nemozemo ga sa ignorisati
 
Па да али ето,у нашем случају се то показало као проблем.А мањи капацитет свакако остаје.
 
2012":3pwq9zo3 je napisao(la):
Pantograf,prava istina je da nas je tvoja saobracajna ekipa unakazila,i da smo skupljeni samodoproinos za metro skrckali na metarski kolosek,a sada jos naricete sto ste umesto vaseg ceda Belama kupili Lrt tramvaje koji skripe u krivinama i idu sporije od starih..dobro je da niste stigli nista od vecih planiranih projekata,ima pravde..


Легендо, ја сам политиколог, а не саобраћајац, само ми је железница један од хобија. Против Белама сам радио активно, а не пишући по форумима. А да има правде - има; најглупљи смо и зато се, за разлику од свих осталих, возимо као ст*** и плаћамо папрено.
 
Delija":1piajeim je napisao(la):
Пантографе,метарски колосек је лош у случају нископодних трамваја јер је капацитет тиме смањен,па чак и проточност унутар возила.За метро на метарском колосеку си у праву јер се,јелте,ради о високоподном возилу са платформом изнад точкова.Метарски колосек,сам по себи није паланачки али је у Београду изведен на неописиво лош и нефункционалах начин.

Тако некако. С тим да нам се свакако не исплати да сада конвертујемо трамвајске колосеке у 1.435 мм, чему се својевремено надала екипа саобраћајаца.
 
E, sad malo da pokušamo da analiziramo šta nam zaista sledi u vezi sa metroom. Naime, evo neobjavljenog dela intervjua od 7. marta ove godine tadašnjeg francuskog ministra evropskih poslova Bernara Kazneva (sadašnji ministar
budžeta) za jedne naše dnevne novine. Razlog zašto to nije objavljeno treba tražiti u ograničenoj sferi interesovanja tadašnje urednice (nije iz Beograda, niti iz Srbije):

" Dokle se stiglo s projektom beogradskog metroa?
- Izgradnja prve linije metroa u Beogradu, koja će povećati atraktivnost i savremenost srpske prestonice, istaknuti je projekat našeg strateškog partnerstva. Fransuka je obezbedila izuzetnu finansijsku podršku bez presedana za ovaj projekat, koji je potvrđen i konkretizovan tokom potpisivanja tripartitne deklaracije o namerama 18. novembra 2011. godine između francuskih i srpskih vlasti i Grada Beograda. Drago mi je što je prva etapa pređena, kada je u novembru prošle godine Skupština grada Beograda usvojila opšti koncept. Operativna studija za prvu liniju mogla bi da započne vrlo brzo, ukoliko srpske vlasti razjasne svoje namere oko određenog tehničkog izbora i oko finansijskog zatvaranja operacije.


Po meni - čeka se promena vlasti u gradu Beogradu i dogovor sa gospodarima naših sudbina u narednom desetleću, naprednjalima. Takođe, rekao bih da su dobre šanse da prva linija ne bude LRT.
 
2012ice covece,projekat je Jovinov,nisu usli u trasu nego radili po njegovom projektu,laze jovin oko toga samo tako.

Pantografe,dakle gradska vlast nista ne radi i to jasno i kaze ministar.Kao sto smo znali.
 
Нисам сигуран да Јовин лаже по том питању пошто ја имам информацију из прве руке од некога ко је доктор наука да јесу ушли у трасу метро линије.

И буди мало прецизнији са терминологијом.Јовинов може бити једино идејни пројекат, па можда чак ни то већ "само" замисао и евнтуално нека разрада на нивоу студије из 1976. године.
 
Obavezno da se ceo BB preimenuje u Jovinbuild a posebno tema metro kao i buduci naziv samog metroa :p
 
Ma neki traže opravdanja za svoje promašaje,tamo gde za to nema mesta,nije im Jovin krivi što su upropastili svega čega su se dotakli,niti je u toj njihovoj priči bio niti učestvovao,prema tome teško im je sada da se posipaju pepelom,a još teže da drugi sedne u njihove udobne fotelje.. :kafa:
 
vucko":3g2jyvpd je napisao(la):
Pantografe,dakle gradska vlast nista ne radi i to jasno i kaze ministar.Kao sto smo znali.

Тако изгледа; а вероватно да се после "Ежисове" студије појавила и поприлична недоумица у вези са сврсисходношћу нископодних ЛРТ возила на првој линији, јер је јасно да она нису неопходна.
 
Izvinite sto vas prekidam u vasoj `navijackoj` raspravi. :mrgreen:
Hteo bih samo jos jednom da naglasim da u Beogradu
nikakav samodoprinos za BG metro nije nikada bio raspisan niti realizovan!
Samodoprinos je bio za tramvaj do B. Brda, Bloka 45, za trolejbus do Banjice kao i do i Zvezdare i za Izgradnju Klinickog centra. Prestanite slepo da verujete (kvazi)medijima koji manipulisu narodom i shvatite da je kriza 80-tih godina bila slicna ovoj danasnjoj. I kada to kazem ne mislim samo na nekadasnju SFRJ, nego na veci deo sveta !
Koga zanima realnost tog doba, na nekoj od prethodnih stranica imate moj opsiran tekst o bonovima, nestasicama, par-nepar sistemu i slicnim svakodnevicama tog vremena. Nisam cuo ili citao, ziveo sam u tom vremenu!
 
Vrh