Šta je novo?

Metro

Есть ли какие-нибудь новости о строительстве метро? Когда начало?
 
не так скоро, первый самолет и поездов и подводных лодок... :vops:
 
Sutra na Mikseru postavljamo sleper sa radovima i radionicom, malo siri opis akcije ovde :

viewtopic.php?p=236495#p236495

Naravno bice tu i prica o metrou, kako da je izostavimo :)

Evo plana koji ce biti izlozen, ali nece biti sam, drustvo ce mu praviti Pariz, Moskva, Tokio, Seul, Njujork i Sangaj :)

Navratite ovih dana do Savamale :D

100_metrobeograd-mikser.png
 
То есть, они предлагают оставить Трамвай №7, а линию метро вести по другому маршруту?
 
Metro i dalje samo na papiru

N. V. BRKOVIĆ | 29. maj 2013. 21:42 | Komentara: 2


Šest meseci proteklo od kada je Skupština grada usvojila studiju opšteg koncepta metro sistema u srpskoj prestonici. U Gradu tvrde da je za realizaciju ovako velikog projekta neophodno učešće države
bg-Beo_620x0.jpg

BEOGRADSKI metro još nije stigao do druge faze. Papir idejnog projekta za prvu liniju, koji je uslov za razgovor o kreditiranju sa evropskim bankarima, i dalje je beo. Na projekat su stavljene "tri tačke" u novembru prošle godine kada je Skupština grada usvojila Studiju opšteg koncepta metro sistema, a nastavak njegove realizacije čeka zaključak Vlade Srbije. Od tada, ovaj ambiciozni projekat tapka u mestu, pa je teško verovati da bi prva linija, kao što je najavljeno, mogla da bude gotova 2017. godine.
Studija koja je donacijom francuske vlade poverena kompaniji "Ežis Rejl", predstavlja prvu fazu, a druga faza je izrada idejnog projekta prve linije metroa.

- Radi nastavka realizacije očekuje se formiranje radne grupe koju će činiti predstavnici Francuske, Republike Srbije i grada Beograda - kažu u Gradu. - Grad i Ministarstvo su dali svoje predstavnike i očekuje se da će Vlada doneti zaključak o njenom formiranju, što je preduslov za nastavak realizacije druge faze francuske donacije.Takođe, započeta je priprema podataka za bliže definisanje trase i pojedinosti druge linije metroa.
Konsultant je dao nekoliko scenarija za način finasiranja izgradnje metroa - dodaju u Gradu. - Jasno je da postoji interesovanje za finansiranje od strane banaka, ali je za preciznije dogovore neophodno izraditi idejni projekt. Grad Beograd je duže vreme posvećen izgradnji metroa, ali ovako veliki projekat ni u jednoj zemlji nije, niti može biti
realizovan bez učešća države.
UKUPNA DUŽINA

STUDIJA daje smernice ka izradi plana prve linije metroa, koja bi trebalo da bude duga 14, a ukupna dužina čitavog metroa bila bi 41 kilometar. Studija je pokazala da bi maksimalni kapacitet ovog sistema bio 18.000 putnika u vršnom satu sa vozilima dužine do 70 metara, a čak 24.000 u vršnom satu sa vozilima od 90 metara.

OD USTANIČKE DO ZEMUNA

PREMA Studiji, prva linija bi išla od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu, u dužini od 12,2 kilometra s dodatkom tehničkog dela koji će voditi od depoa u Bulevaru Zorana Đinđića do Bloka 66, dužine do 2,6 kilometara.

Druga etapa bi, prema tim proračunima, trebalo da bude gotova 2021/2022. godine.
PRVA FAZA PRVI koncept beogradskog metroa bio je laki šinski sistem, ali je kasnije zaključeno da prestonica mora da dobije nezavisni sistem koji se ni na jednom jedinom mestu neće ukrštati s drumskim saobraćajem. Krajem 2012. prilikom usvajanja Studije u Skupštini grada, tvrdilo se da bi prva linija, sa opremom i vozovima, koštala oko milijardu evra.
Izvor;www novosti .rs
 
Mešaju se karte...da vidimo šta će da se izvuče na stol :kafa:
 
Sta ce bre francuzi u toj radnoj grupi? "Donirali" studiju i sada odlucuju o svemu?
 
Alstom je upravo na konferenciji javnog saobracaja koja se odrzava u Zenevi predstavio svoj novi koncept "lakog metroa", kaku kazu, znatno jeftinijeg za izgradnju od klasicnog:

http://www.alstom.com/press-centre/2013 ... olutions-/

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZyO0w#t=0s

I sto je zanimljivo u pitanju su metropolis vozila,a ne citadisi :kk:

Alstom launches Axonis light metro system to meet the specific transport needs of fast-growing and densely-populated cities that are seeking quick construction, easy urban insertion and improved life-cycle cost.

Axonis is a turnkey light metro system designed to run on an elevated viaduct, in underground tunnels or at street-level in the suburbs, carrying up to 45,000 passengers per hour, per direction. It is composed of industry-standard subsystems and interfaces in order to allow upgrades and line extensions.

Axonis is:

Easy to insert and elegant in your city: This steel-wheel system can run on lines on viaduct, underground and at grade, with 45-meter curve radius and 6% ramps.
Fast to build: Modular viaduct, smart system integration and innovative construction methods make it possible to reduce project execution. Axonis can be built and operational in only 3 to 4 years.
Economical to acquire and operate: the system is designed with a Total Cost of Ownership approach.
Non-proprietary and easy to expand: Axonis metro system utilizes a non-proprietary vehicle-guiding interface (UIC-1435 mm gauge), permitting operators to increase capacity and develop line extensions.
Safety and comfort for all: Axonis features the highest safety measures and deliver best-in class reliability and comfort for passengers.

http://www.alstom.com/transport/news-an ... 13/axonis/
 
Наведени радијус од 45 метара ми говори да су радили београдску студију према овом концепту...

Чини ми се да је независни Цитадис у Београду овим изгубио сваку перспективу. Што је још боље, представљају истовремено нови систем сигнализације, који наводно омогућава мин. интервал од једног минута. Тиме и (за мене спорно) рачвање ка Блоку 45 постаје оправдано - мада, неће моћи да се изведе у Булевару уметности како су замислили.
 
Имаш понешто већ на "Алстомовом" сајту. Класично метро возило са минималним радијусом и максималним нагибом готово као ЛРТ, троши 40 одсто мање енергије од сличних типова "тешког" метроа, уз огроман максимални капацитет итд. Уз то, изградња вијадукта од префабрикованих елемената, бржа и јефтинија и заузима мање места. У њиховом саопштењу подвукљао сам оно што сматрам посебно битним:

Axonis – a fully integrated metro solution available in a record time

Axonis is an elevated metro system able to transport from 15 to 45 000 passengers per hour per direction which run mainly on viaduct but can also run on ground level and tunnels. It is a non-proprietary system, allowing cities to increase their fleets and develop line extensions through a competitive bidding process. Axonis fits smoothly into the cityscape thanks to a narrow viaduct that follows the curves of the street (45m curve radius)...
The viaduct designed in partnership with a subsidiary of Bouygues (VSL) uses precast concrete girder boxes for technological simplicity, enabling them to be built by a large number of public works companies around the world. To limit construction nuisances, the viaduct superstructure is formed by concrete beams, cast off-site. Once the viaduct is elevated, concrete railway tracks will use Appitrack - an Alstom fast building method for trams and metro tracks that lays 150 metres of tracks per day compared with 20-50 metres when using traditional technology.

The train is Metropolis comprising two to five cars that can run at a speed of up to 80 km/hour on a gradient as high as 6%. With over 70 years of experience, Energy consumption is limited as it is equipped with steel wheels, 100% motorised bogies and Hesop, a technology that enables full reuse of the kinetic energy generated by the train in breaking phases. Hence combination of these three elements reduces the traction energy required up to 40% compared with metro trains running on rubber wheels. The metro is driverless, equipped with the latest Alstom CBTC solution, Urbalis Fluence, which ensures maximum fluidity with minimum headways.

Axonis is designed for cities with high population density not yet equipped with metro systems or seeking to extend their current networks... Lastly, it can meet the needs of cities looking for a faster metro system at lower cost.


И - нова сигнализација:

Urbalis Fluence, the new Alstom signalling solution, has been chosen by the Urban Community of Lille Metropole in France for Line 1 to be delivered in 2015.

Urbalis Fluence is the first vehicle-centric CBTC2... The train registers only the track resources it requires to optimise traffic fluidity and communicate with other train much more quickly, leading to headways reduced from three minutes to only one. With intervals reduced, Urbalis Fluence increases transport capacity and decreases saturation... Furthermore, the new solution offers higher operation availability (24/7 operations) with extreme flexibility of train movements. Therefore in the event of incidents such as a station closure or a point failure, the solution allows the train to move back to the previous station or bypass the failed point...
 
Zanimljivo. Definitivno bolje od tramvaja na stubovima. Ovaj sistem se zamislja kao potpuno nadzeman?
 
Uh, pa ovo već obećava.
Znači
- prava metro vozila
- prefabrikovani elementi koje može da pravi bilo ko
- brza gradnja
- automatska vozila (jeeee)
- savremena signalizacija
- cena LRT-a

Sve u svemu, mora da ima neka caka, inače je previše dobro da bi bilo istinito :)
 
Има цака,Београд ово неће видети или ће видети по већој цени јер смо се већ ограничили на Алстом.А и ако дође до градње на основу студије коју имамо искусићемо "пун потенцијал" ових малих радијуса а цео систем ће у доброј мери заменити постојећи трмвајски што је класична самодеструкција.

Иначе,овај нови Алстомов систем ми делује погодним за Београд под условом да не потерају ове вијадукте по центру града.
 
Цака је да се цена градње нископодног ЛРТ-а на независној траси изједначава са ценом градње другачијег метроа, што су потенцијални купци свакако схватили, па је конкретни произвођач понудио "нешто између" (други произвођачи такође нуде "нешто између", само мало друкчије).

Ценим да ће, чим се промени власт у Београду, "Евро-Алек" сести са Французима и уговорити градњу овога - а, ако притисну, и пре тога.
 
Мишљења сам да није толико битно какав ће бити систем ако ће се радити на основу ове студије. У сваком случају је боље да то буде прави метро али штета у виду малих радијуса,погрешних делова трасе и изгубљеног или окрњеног трамвајског система остаје ако ежисова(Вуканова) студија преживи.
 
Da li to Alstom sprema premijeru za Beograd,ne mogu da dajem sud dok se dublje ne analiziraju stvari,cena +vreme+vozovi su prednost ovoga ako govorimo o NBG u starom gradu mora ispod zemlje neme druge.Ali ne rekose kolika je cena po kilometru sa stanicama recimo na NBG.u svakom slucaju novo vreme donosi nove koncepte,ali bih voleo da cujem uporedbu strucnjaka i kompanije koje se bave izgradnjom klasicnog metroa i Alstomove nove jeftinije solucije,jer to je samo jedan od koncepta koji Alstom je ponudio..
Ja na ovoj prezentaciji ne videh nadzemne stanice,kako su to resili,je li kao na mostu na adi...siba te vetar i sunce..
 
Пантограф":14wtcwj5 je napisao(la):
Цака је да се цена градње нископодног ЛРТ-а на независној траси изједначава са ценом градње другачијег метроа, што су потенцијални купци свакако схватили, па је конкретни произвођач понудио "нешто између" (други произвођачи такође нуде "нешто између", само мало друкчије).

Ценим да ће, чим се промени власт у Београду, "Евро-Алек" сести са Французима и уговорити градњу овога - а, ако притисну, и пре тога.

Verujem da je tako.I niko normalan ne bi stavljao niskopodna vozila na nezavisnu trasu ako vec mogu da uglave metropolise,valjda ce tako i biti kod nas.

Mozes li pojasniti oko ovih radijusa jel su isti kao po studiji za nas ili sta?
 
Hm...Da li to bas radise za nas ili za nekog drugog?

Za koga jos trenutno projektuje metro alstom?
 
Uh za mnoge od Atine produžetak M3,Istanbula,Budimpešte,Kine poduži spisak dosta toga ima u Rilway Gazette i sličnim sajtovima.
Izgleda da je Alstom ovu premijeru spremio za Beograd,pa ga uz to predstavio kao novi koncept lakog metroa, pažljivo pratio beobuild i primedbe i napravio Kmpromisno rešenje, na Lrt vozila pa predložio Metropolis,kapacitet moguć do max.Automatski bez mašinovođe,stanice nisu prikazali jer će zavisiti od modela i cene.Prednost je brz način gradnje modularni.Ali opet ne dobismo cenu po km,+izgled stanica(obavezno bi bilo da su zatvorene.)
 
Систем у теорији није лош, алу примењен у БГ пракси по тренутно важећој студији неће бити ни близу ње.

Тренутна студија је аматерска и што пре треба да је поништимо. Можемо да градимо и прави метро али са оваквом студијом, добићемо срање.

Студија је срање, то је алфа и омега целе приче.
 
Ja se nadam da će ova nova komisija na koju sada uticaj ima republika biti protiv trenutno predložene studije i odbaciti je,ako Alstom ima novi predlog to je ok,ali da se zvanično stavi na stol konačno i Jovin/Maletin studija pa da se vidi gde može da se uštedi ,šta je neophodno i sl.
 
Vrh