Šta je novo?

3. Beograd

Izgorela baraka u Krnjači
Požar koji je sinoć izbio na levoj strani Dunava u Krnjači ubrzo je ugašen. Baraka izgorela do temelja, ali srećom niko od stanara nije povređen
BGD-pozarKrnjaca3_310x186.gif

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -u-Krnjaci
 
Сада је био и прилог у Београдској хроници. Избегличке бараке пливају у фекалијама, никога не делује да интересује. Поготово сад када су мозгови упрегнути око фенси шина, којих неће ни таквих бити.
 
http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beog ... _id=258757

Изгледа да се развијају идеје, како узети још пара житељима леве обале. Не знам само, да ли би план обухватио неки прорачун одакле људи да изваде паре.
Како им је то омогућено да зараде? Да нису социјална категорија, ту не би ни градили, а ни не формално!
 
Борчанац":1gl9an74 je napisao(la):
http://www.palilula.net/?p=678

Овако се на чист и јефтин начин могу грејати и читава насеља.


:)

borcanac samo mi objasni kako se mogu grejati citava naselja i sta je tu cisto . sve mi to lici na perpetumobile , pa ako znas nesto vise o toj tehnologiji napisi da i mi nesto naucimo
 
bboris7":2ui77i46 je napisao(la):
Борчанац":2ui77i46 je napisao(la):
http://www.palilula.net/?p=678

Овако се на чист и јефтин начин могу грејати и читава насеља.


:)

borcanac samo mi objasni kako se mogu grejati citava naselja i sta je tu cisto . sve mi to lici na perpetumobile , pa ako znas nesto vise o toj tehnologiji napisi da i mi nesto naucimo

Па у фирми ПКБ је већ направљен систем грејања за пластенике, то су радили људи из института Винча, колико се сећам. Не могу да се сетим детаља али уштеда је огромна, 1000 до 2000 евра дневно, користе се обновљиви извори енергије, смањује енергетска зависност, губитак... Пријатељ из П.Скеле ми је испричао да се по насељу прича да ће сви прећи на тај систем у наредној фази.
Моја је претпоставка је да би Палилулска лева обала и периферни Земун могли пуно да профитирају и лако дођу под тај систем због близине ресурса, а вероватно и други делови града.
Замисли зими када десетине хиљада оџака испуштају угаљ у атмосферу, итд у односу на један оџак који сагорева сламу и његов степен искоришћења! Ако пластеници штеде 1000-2000 дневно, замисли читава насеља. Србија располаже са 10 милиона тона био масе, што је еквивалент 2,5-3,5 милиона тона течног горива.
Овај програм просто моли за развој! Е толико знам!

http://www.vibilia.rs/srpski/izvestaj/0 ... 030608.pdf

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=288798
 
ma znam borcanac, sve to , nego me malo nerviraju svi ti izrazi "biomasa ", " obnovljivi izvori energije "...a fakticki spaljuju slamu . ne vidim ni sta je tu obnovljivo , ni sta je ekoloski , a jos manje da cemo zameniti ugalj drva struju plin sa slamom ...
 
bboris7":30swl5h1 je napisao(la):
ma znam borcanac, sve to , nego me malo nerviraju svi ti izrazi "biomasa ", " obnovljivi izvori energije "...a fakticki spaljuju slamu . ne vidim ni sta je tu obnovljivo , ni sta je ekoloski , a jos manje da cemo zameniti ugalj drva struju plin sa slamom ...

У ПКБ су заменили, резултат је 2000 евра на дан!
Угља, нафте у једном тренутку неће бити више, а слама, ветар... ту су сваке године.

Да ли си некада налетео на густ облак дима од десетина хиљада димњака на Зрењанинцу? Ја то препознам у смогу у Деспота Стефана код Баније када сам тамо зими, ваздушном линијом је пар километара а толико се осећа. Не верујем да би слама са једног прописног димњака могла да парира томе.

Додатна вредност је што за толико мање увозимо деривата. То не треба потценити, Немачка негде субвенционише производњу уљане репице и сличних ствари за неколико стотина ако не и неку хиљаду фармера. Тако производе био дизел. Нема директних већих прихода, али су и држава и фармери свесни потребе за смањењем енергетске зависности и односе се према томе са дозом патриотизма. У Аустрији користе отпад од обраде дрвета, улажу у развој и запошљавање кроз такве пројекте и стално их шире.

У нашем случају корист би била, или ће бити, и у квалитету живота, екологији, развоју, ефикасности, запошљавању трећег Београда.

Већ има планова разних у БГД. Да се спаљује на пример комунални отпад из истог разлога. Замисли Крњачу без отпада, депонија, погледај слике са претходне стране, а заузврат свима доступно, јефтиније грејање.

Опет, да се разумемо, свестан сам колико је далеко то од нас. То и све друго! Али бар могу да досађујем...
 
Данас је отворена дечија радња на Зрењанинском путу. Друга велика тог типа. Сигуран сам да ће то бити погодак јер уз Гроцку, делове Земуна овде сигурно има највише деце. Сам сам безброј пута правио гужву по граду одлазећи у такве радње.
Добра вест је и већа радња са спортском опремом пар километара даље. Да не рекламирам називима радњи превише, морао сам да споменем све ово. То је надам се препознавање потенцијала од стране приватног капитала и убеђен сам у експанзију.
На страну што су садржаји, било који врсте, овде добродошли, пионири у инвестирање у ова насеља извући ће корист, убеђен сам.

Борчи сигурно недостаје рецимо и хипер маркет, ко би у то уложио, брзо би профитирао. Постоји 4 максија, гомекси, амани и брдо малих радњи али на 50+ хиљада људи увек је гужва, има доста оних који одлазе у велике набавке. Међу њима сам и ја са 2 месечна прављења километраже кроз сам град.

Сваки капитал, фирма, радња добродошли су овде и преко су потребни. А ја ћу испратити од сад шта ухватим, да похвалим и подржим. Са улагањима и трећи Београд мењаће лице!
 
Већ сам на овој теми постављао тај линк, па и још неке занимљиве. Друга страница уназад. Ниси био пажљив на часу :D
 
Govorite o megamarketima, mostu, obilaznici, distributivnim centrima.. kao resenju za K/O/B. Mislim da je to promasena tema, problemi su mnogo dublji i siri. Cilj bi po meni bio da se napravi pristojno mesto za zivot, koje svojim velikim prostorom moze vise da pruzi od centra. I jos dodatno da ima neki identitet. Govorite da je infrastruktura prvi korak. Ja mislim da je to drugi korak. Prvi korak je kvalitetno planiranje svih delova KOB. Dzabe infrastruktura ako izgradimo jos tri Kaludjerice, sa sve pripadajucim stanovnistvom i megamarketima. Za posmatraca sa recimo Zapada, ceo ovaj potez leve obale bi automacki bio oznacen kao slam. Steta, ovo mesto ima potencijala.
 
Све је већ доста веће од калуђерице, мислим на дивље делове. Давно сам рекао да има простора за раст становништва за још 20-30% али да се испланира, да не издивља. Овај већ огроман број становника мора да добије и саобраћај и инфраструктуру сваке врсте, да добија на садржају и пре свега на пословима. И то сад, чекање одузима шансу.
У овом тренутку ниче стотине приватних зграда и ко зна колико кућа, парцелише се њива и насипају путеви. Без реда, плана, у тесним улицама без канализације, телефона, осветљења.
Решење би било да се све сруши, сви преселе у подручје око луке и ка ади хуји, савском приобаљу, попуне рупе по центру? Да се заокружи, попуни, појефтини и уреди град на шумадијско/сремској страни!? Али живот тече, не чека. Какав ред и културу очекивати од полу лудих, очајних и гладних људи, који из фекалија путују по сат, сат и по до посла, школе, болнице, суда, позоришта, стадиона, биоскопа, продавнице...

За посматраче не хајем, а волео би да ти даш неки предлог! Објасни шта си мислио и како би ти то волео да видиш?
Лично ћу се обрадовати сваком размишљању на ову тему, волео би да се заинтересује што више људи. Па макар тема била макар поправити ствари, само не игнорисање и гурање под тепих. Ако не можемо да спалимо све, шта ћемо?
 
Ima prostora i za 100% bez rušenja na trenutnim rupama od Dunava do obilaznice. Nema potrebe širiti grad sa ovako malo stanovništva, trend je gustina a ne razvlačanje. Čak se i američki gradovi više ne šire nego zgušćuju (kako se ovo napiše? :)).
 
Борчанац":2c9oo3te je napisao(la):
За посматраче не хајем, а волео би да ти даш неки предлог! Објасни шта си мислио и како би ти то волео да видиш? Лично ћу се обрадовати сваком размишљању на ову тему, волео би да се заинтересује што више људи. Па макар тема била макар поправити ствари, само не игнорисање и гурање под тепих. Ако не можемо да спалимо све, шта ћемо?

I ja bih voleo da čujem razmišljanja na ovu temu. Što se mene tiče, mogu samo da dopunim predlog o kome sam već pisao.

Apsolutno najpreča stvar koja se sada mora uraditi je izrada projekta trasa glavnih magistrala, a po mogućnosti i manjih ulica unutar tako definisanih blokova zgrada, uz postavljanje standarda o minimalno dozvoljenom rastojanju između naspramnih zgrada na svim budućim tipovima ulica u trećem Beogradu. Unutar blokova čije su spoljašnje konture definisane tako ucrtanim trasama ulica se onda može privremeno tolerisati čak i divlja gradnja, budući da je zemljište rezervisano za ulice i postavljanje gradskih instalacija trajno zaštićeno od gradnje. Razlog ovakvog redosleda poteza je što se trase ulica i trase instalacija više nikada ne mogu promeniti, dok se divlja gradnja može vremenom rušiti (zgrada po zgrada), ali samo ako se nalazi tamo gde će kasnije ionako biti neka druga zgrada pa se to može raditi postepeno. Tako dobijamo u vremenu do završetka kompletnog plana i izvlačimo se iz trenutnog haosa. Naravno da bi bilo bolje odmah imati takav plan, ali ovo je minimum. Takođe, ako neko najavi pravljenje kompletnog plana, ali pare za njega nisu obezbeđene ODMAH, opet je bolje prvo napraviti parcijalni plan koji sam opisao.

Što se tiče trenutnog zaustavljanja divlje gradnje, to bi trebalo da bude trivijalno. Dovoljno je javno objaviti da divlja gradnja u ovom prostoru nikada ne može dobiti dozvolu, da se trajno izuzima iz svih sadašnjih i budućih legalizacija, a zatim zabraniti svakoj vrsti provajdera da potpomažu ilegalne aktivnosti. Drugim rečima, da uvode BILO KOJE instalacije u zgrade koje nemaju dozvolu. Takva zgrada NE SME dobiti struju, vodu, kanalizaciju, telefon, Internet, toplovod... Ako neka ilegalna zgrada ima bilo šta od gradskih instalacija, drastično će biti kažnjen onaj ko je dao dozvolu, investitor radova ako dozvole nema, kao i provajder servisa koji je uveden.

Naravno, onda se mora reći i kako napraviti zgradu koja može dobiti dozvolu. To znači da grad odmah mora da da pare za pravljenje prostornog plana, da će mnogi provajderi i gradske službe ostati bez prihoda koji sada uzimaju od svake divlje zgrade, ali i da grad ne može kao i uvek do sada da se pravi lud, da u početku u novim naseljima planski ne radi uglavnom ništa sem što uzima pare, pa da na kraju objavi ko zna koju po redu legalizaciju haosa koji je sam napravio. Ali tako nema nikakvog posla, nije doneo nikakve odluke koje opozicija može da ospori, nema nikakvih prethodnih troškova, nisu potrebna nikakva znanja ni predviđanja, a mnogi mogu da zarade na crno dajući razne dozvole onome ko da najviše. To što će sve ovo kasnije da ispadne mnogo skuplje, uopšte nije važno. Narod tad neće imati izbora, videće da se mora, pa će da stisne zube i plaća poreze. Ako svi budu ćutali, ćutaće i gradske službe. Niko nije lud da ljulja brod koji svima donosi novac bez naročitog rizika i truda.

Ovoliko kašnjenje u pravljenju planova za levu obalu Dunava (ili bar u zaustavljanju divlje gradnje) je stvar za krivičnu odgovornost. Nikakve Agrobanke i slične afere se ne mogu porediti sa trajnim uništavanjam punih razvojnih potencijala trećine Beograda. I samo poređenje je apsurdno. Neverovatno je kako o ovako krupnom pitanju ne govori ni jedan jedini medij.
 
@ borcanac

Sta treba uraditi, duga je lista:
- koncept urbanizma i arhitekture, tj kakav karater mesta se zeli sa uputstvima, moj izbor bi bio vrtni grad, pedestrian comunity, comunity based planning.
- pokriti vece povrsine detaljnim urbanistickim planovima
- zone zabrane i zone eksproprijacije za buduci BeoVoz ( na razdaljini od jednog bloka od Zrenjaninca) ili na drugim mestima.
- zone konzervacije za Staru Borcu i autohtoni deo Ovce
- konkretni urb/arh planovi za pojedine zone, uz Zr. Put
- plan kanalizacije i vodjenja svih instalacija
- plan revitalizacije drenaznih kanala i pumpi
- plan upotrebe prirodnih zona Priobalje Dunava, Veliko Blato
- plan parkova, KOB nema ni jedan park
- plan skola, vrtica, domova zdravlja,
- izmena gradskog GUP-a za potrebe lokalne zajednice.
- plan za srednjivanje romskih naselja i ukljucivanje te populacije u drustvo
- plan za finansiranje vaznih stvari iz lokalnih izvora i evropskih fondova, grad nije biriga za levu obalu niti ce imati interesovanja niti para u sledecim decenijama.
- plan odrzivog razvoja, sa planom resursa, troskova i prihoda
- plan koriscenja obnovljivih izvora energije i kogeneracije uz povoljno kreditiranje....

Kako bi to moglo da se izvede.
- Posebna upravna jedinicia - Dunavski venac
- Proglasenje zone DEVASTACIJE i posebne drzavne paznje. Razlog je u tome sto ce ovde da se kreira najveci slam na Balkanu, i verovatno prva masovna epidemija malarije, dengue feawer-a, kolere u Evropi posle 19 veka. Epidemija zutice vec postoji.
- Dodeljivanje jedinice inzinjerije vojske za pomoc drzavnoj upravi.
- Komunalna banka sa ucescem EBRD i gradjana radi finansiranja projekata infrastrukture. Beograd i Srbiju nije briga za KOB, niti ce biti biriga.
- urb/arh/ gradjevinska centar + policija koja bi interaktivno planirala, pratila izgradnju, u njoj bi sedeli ljudi sa fakulteta a ne ljudi iz partija.
- Autsorsovanje uprave opstinom nekom Zapadnom Universitetu na period od 10 godina.
- Autonomna sudska jedinica sa sirim ovlascenjima i specijalnim timovima koji bi radili na problemima zemljista i kriminala.
- PR kampanja o problemima KOB, i direktna veza sa republickim vlastima i evropskim institucijama.


To bi bile neke dugorocne mere.
Kratkorocne mere:

- Zabrana rada preduzimacima koji prave slamove od 50 stanova na 2 ara placa.
- Smanjivanje gustine dozvoljene gradnje.
- Zabrana izgradnje i nasipanja u priobalnom delu Dunava
- Hitno napraviti biznis plan za kanalizaciju, i plan finansiranja nezavisno od grada. Traziti povracaj para od grada na ime komunalnih doprinosa.
- Hitna revizija rada kanala i pumpi, sa ucescem vojske i plicije.
- Lonalni prefabrikovani dizajn septicke jame koji bi bio dostupan po pristupacnoj ceni.
- Hitan plan upravljanja sutom otpadom, reciklazom
- Organizovati permanentno ciscenje povrsina sa od strane lokalne uprave.
- Hitan plan brobe protiv komaraca ( umesto da se borimo sa larvama u februaru sa BTI sredtvima, mi prskamo gradjane tokom cele godine HEMIJSKIM OTROVIMA )
- Uvesti lokalne policajce i lokalne stanice, napraviti plan borbe protiv droge.
- Hitno napraviti 5 vrtica i 5 MANJIH skola u blizini vrtica. Na pesackoj distanci od mesta zajednice.
- Ostatak rasadnika REVA rezervisati za park i zabraniti gradnju. Urediti park od Toyote do nasipa na dunavu. Krnjaca nema ni jedan park.
- Sve drzavne ili para-drzavne parcele zemljista konzervirati ili urediti u parkove dok se ne naprave planovi uredjenje i izgradnju...
 
Зума, Досен, Странац... хвала за труд.
Покушаћу да илуструјем моје аматерско виђење обавезних корака, да се трасира развој трећег Београда и тренутно побољшају услови за живот највећег броја становника. Да се реорганизује саобраћај и јавни саобраћај, смањи број аутобуса и повећа укупна проточност.
Дајем ову слику, коју је неко на форуму већ постављао ради прегледности и исту али означену. Овај предео сматрам најугроженијим и јединим могућим за озбиљнији развој.

Ево Легенде:
- Црвено означава улице које би по ономе како сам разумео Зуму биле артерије.
Значи бар 2+2 уз додатни заштићени простор.
- Жуто осенчено, су већ ретко настањени делови
- Плаво је траса воза који би се интегрисао у Бг саобраћај и драстично смањио велики број аутобуса
- Сиво су додатне саобраћајнице које прате досадашњи правац развоја ка Земуну и допуњавају мрежу планираних путева а делом и сад постоје ( да се не препусти случају )

1. - од П. моста до новог моста ( алтернатива и растерећење за Зрењанинац али и нову саобраћајницу од П. Пута до новог моста) као и припремна инфраструктура за даљи развој. Напомињем да иде блиско иза Крњаче и Котежа и даље ка другим везама и новом мосту ка Земуну. Бар пола ове трасе већ постоји пут.

2. - Друга иде од станице воза или негде близу код будућег насеља на Овчанском путу и уз Велико блато ( за које очекујем да временом добија на значају ) до већ предвиђеног укључења из Борче на нову саобраћајницу моста која се види на слици

3. - Насеље Ковилово - до срца насеља Борча ( осим комуникације два насеља, повезује и већ настала између и спречава да се претворе у слепо црево) колико сам ухватио, ту се негде већ гради из другог разлога надвожњак преко саобраћајнице од моста, тако да делимично имамо уштеду.

4. - Ово је само проширење уског грла Зр. пута на 2+2

5. - Траса воза од П. моста до Падинске скеле тик уз нај насељеније делове и кроз сва насеља. Пролази и поред неких битних тачака на којима су станице, којих је 4. То су Котеж, Борча код Бск Стадиона, ту је и густина насељености велика. Даље, тромеђа код насеља Ковилово, истоименог хотела С/Р Центра и на крају П. Скела.



Боља је прегледност кликом на слику


Север слике, уз саобраћајницу ка мосту, попуниће према најавама вероватно индустрија, то је и ПКБ земља. Даље ни не треба гледати у овом тренутку. За сада обезбедити бољитак за становништво и перспективу за даље.
Трасе 1 и 5 пролазе и поред ( Чапље ) Можда ће се у будућности и ту нешто дешавати
Има простора и за неку топлану на обновљиве изворе, постројење за прераду отпадних вода које ће доласком фирми имати све већи значај
За друге, микро локације, има низ идеја, али корак по корак
Све ово, коштаће мало више или ту негде као пола вредности овог моста ка Земуну, који је отворио ове шансе
Ја тако као аматер, колико и како умем, све и да баш ништа нисам убо, да је све смеће, бићу задовољан ако потакнем још некога на труд
 
Када су у питању основни коридори саобраћаја, ево и мог предлога:

5yxieq.jpg


Светло жуто - Постојећи друмови, минимум 2+2
Жуто - предлози развоја друмова 2+2 (или више). Један попречни пут између петље у Крњачи и Збега је премало. Предлажем 3. Сви главни друмови морају имати дрвореде и бициклистичке стазе.
Црвено - Лака железница - трамвај. Ту предлажем и нови пешачко-бициклистичко-трамвајски мост, којим би још могла да се крећу и возила хитних служби. По питању траса кроз град, за сада, не дајем никакав конкретан предлог. Сугеришем нормалан колосек. У предлогу је улазак трамваја у центре садашњих насеља Борча 3 и Котеж, али и постојање интерне линије за 3.Београд од Источне Крњаче за Борчу. Код тог трамвајског система, међустанична растојања су 500-800 метара, а баш нигде се не зауставља на семафорима. Највећим делом се креће са једне стране главних улица, како се не би правила
Црно - Железничке пруге. Предлог решења није фиксан, и и даље размишљам о краћој варијанти, директно од Панчевачког моста према Борчи, са тим што би то захтевало скупо и компликовано решење. Разлика у километражи је око 6 киломатара, што значи да се предложеном варијантом путује 8 минута дуже. На пример, са том дужом варијантом, путовање од Борче 3 до Вуковог споменика је 18 минута уместо 10 минута (уколико се користе "метролике" гарнитуре, садашњи РВР 412-416 би био спорији). То је доста велика разлика, са обзиром да је циљ не навлачити аутомобиле у "Стари Београд", а са друге стране, пружити веома квалитетан јавни превоз.
Плавом бојом сам означио канал, који би се користио пред свега и за градски саобраћај.

Центром Трећег Београда сматрам део између Борче, Црвенке и Котежа, и ту сам предвидео друмско раскршће, трамвај и приградску железницу. Тежња је да све станице приградске железнице буду центри развоја градских садржаја (болница, пијаца, средњошколских центара, тржних центара, итд).
 
Da ne ispustimo i ovo
radax":28ak0df4 je napisao(la):
put.jpg


Ja sam nekada davno predlagao nešto ovako... pošto je krak obilaznice i most kod Batajnice daleka budućnost ovo bi mogao da bude dobar kompromis - Obuhvatilo bi se Pančevo i Južni Banat bi "prodisao".
 
Свака част Карло!
Изгледа да сам и ја ( ћорава кока ) убо неко зрно. А ти си се лепо потрудио +
 
Јавни увид у Нацрт плана детаљне регулације привредне зоне између Панчевачког пута, Заге Маливук 3, постојеће железничке пруге, канала, трасе СМТ-а и приступног пута у Крњачи, Палилула
Комисија за планове Скупштине града Београда, на седници одржаној 28. маја 2013. године, утврдила је Нацрт плана детаљне регулације привредне зоне између Панчевачког пута, улице Заге Маливук 3, постојеће железничке пруге, канала, трасе СМТ-а и приступног пута у Крњачи, Градска општина Палилула, са Извештајем о стратешкој процени утицаја предметног Плана на животну средину, и на основу члана 50. Закона о планирању и изградњи („Службени гласник РС”, бр. 72/09, 81/09, 64/10, 24/11 и 121/12)

оглашава

ЈАВНИ УВИД У НАЦРТ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ПРИВРЕДНЕ ЗОНЕ ИЗМЕЂУ ПАНЧЕВАЧКОГ ПУТА, УЛИЦЕ ЗАГЕ МАЛИВУК 3, ПОСТОЈЕЋЕ ЖЕЛЕЗНИЧКЕ ПРУГЕ, КАНАЛА, ТРАСЕ СМТ-А И ПРИСТУПНОГ ПУТА У КРЊАЧИ, ГРАДСКА ОПШТИНА ПАЛИЛУЛА, СА ИЗВЕШТАЈЕМ О СТРАТЕШКОЈ ПРОЦЕНИ УТИЦАЈА ПРЕДМЕТНОГ ПЛАНА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ

1. ЈАВНИ УВИД обавиће се у згради Градске управе града Београда, 27. марта бр. 43-45 (сала 2 у сутерену) у периоду од 3. јуна до 3. јула 2013. године, сваког радног дана од 9 до 18 часова.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1555614
 
Karlo del Ponte":2tnxlwp2 je napisao(la):
Када су у питању основни коридори саобраћаја, ево и мог предлога:

5yxieq.jpg


Светло жуто - Постојећи друмови, минимум 2+2
Жуто - предлози развоја друмова 2+2 (или више). Један попречни пут између петље у Крњачи и Збега је премало. Предлажем 3. Сви главни друмови морају имати дрвореде и бициклистичке стазе.
Црвено - Лака железница - трамвај. Ту предлажем и нови пешачко-бициклистичко-трамвајски мост, којим би још могла да се крећу и возила хитних служби. По питању траса кроз град, за сада, не дајем никакав конкретан предлог. Сугеришем нормалан колосек. У предлогу је улазак трамваја у центре садашњих насеља Борча 3 и Котеж, али и постојање интерне линије за 3.Београд од Источне Крњаче за Борчу. Код тог трамвајског система, међустанична растојања су 500-800 метара, а баш нигде се не зауставља на семафорима. Највећим делом се креће са једне стране главних улица, како се не би правила
Црно - Железничке пруге. Предлог решења није фиксан, и и даље размишљам о краћој варијанти, директно од Панчевачког моста према Борчи, са тим што би то захтевало скупо и компликовано решење. Разлика у километражи је око 6 киломатара, што значи да се предложеном варијантом путује 8 минута дуже. На пример, са том дужом варијантом, путовање од Борче 3 до Вуковог споменика је 18 минута уместо 10 минута (уколико се користе "метролике" гарнитуре, садашњи РВР 412-416 би био спорији). То је доста велика разлика, са обзиром да је циљ не навлачити аутомобиле у "Стари Београд", а са друге стране, пружити веома квалитетан јавни превоз.
Плавом бојом сам означио канал, који би се користио пред свега и за градски саобраћај.

Центром Трећег Београда сматрам део између Борче, Црвенке и Котежа, и ту сам предвидео друмско раскршће, трамвај и приградску железницу. Тежња је да све станице приградске железнице буду центри развоја градских садржаја (болница, пијаца, средњошколских центара, тржних центара, итд).


Karlo iako potpuno podrzavam ove ideje , mislim da je ipak malo nerealno sve ovo zamisljeno . Ako bi se ostvarilo samo 20 posto od ovog i 50 posto uslo u zvanicna razmatranja , to bi bio veliki uspeh.

Po meni postoje prioriteti , pa ih tako treba i resavati .

-broj jedan je Zrenjaninski put . Tu saobracajnicu je potrebno potpuno resiti i saobracajno i infrastrukturno (kanalizacija vodovod , elektroenergetski , gasovod , telekomonikacije itd.). Naravno najvaznije je resiti kanalizacioni sistem citavog podrucja, jer bez toga nema ni planske gradnje .

-broj dva su kanalni sistemi ( resiti podzemne vode )

O svemu ostalom , u prioritetnom smislu ( a mnogo su pisali i Dosen i Borcanac pa da se ne ponavljam) treba dobro razmisliti .

Sto se tice buducih saobracajnih resenja , pored SMT - a (tamno plavo ) , trebalo bi prvo resiti crvene trase (Zrenjaninski i Ovcanski put) , a svetlo plave bi bile sledece ( veza dva mosta i veza naselja borca sa SMT - om).

Sto se tice buduceg centra izmedju Borce , Crvenke i Koteza sa njim se slazem , ali ne pre gradnje mosta u jednom od ova tri pravca : prema centru , prema NBG ili prema Zemunu . Bez toga , taj centar nece imati svoju pravu ulogu .

Postoji jos jedna ideja , a to je oznaceno sa ovim pravougaonikom , ali i mostom prema Tosinom bunaru , jer tu zemljiste nije privatno .

plan.jpg
 
Сада се појављује и БМВ на овој страни и ја не сумњам у све већи број инвестиција у овај део града.
До тад и мале разлике чине живот бољим

Пре

После

Промењено је и побољшано за нијансу осветљење у дивљим насељима код Котежа.
 
Bravo bborise, taj most koji bi izlazio na Tosin Bunar je neizbezan ali bi bio komplikovan jer bi morao da ide Tunel kroz ono brdo u Zemunu.

Mislim da bi tim mostom i trasom metroa makar za 50-100 godina koja bi pokrila treci Beograd on postao jednako atraktivan kao recimo i NBG.
 
Vrh