Šta je novo?

Кумодрашка и Нова авалска

Karlo del Ponte

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2011.
Poruke
2.831
Pohvaljen
6.828
Lokacija
Svuda po malo
Након што сам прегледао да ли се покренула ова, тема, утвдио сам да треба покренути нову тему:

КУМОДРАШКА И НОВА АВАЛСКА

За почетак, један од приказа са јавног увида, који за Нову авалску траје од 7.4.2014. до 12.5.2014.
23mvrrr.jpg
 
Zanimljivo, ipak je planiran a petlja na obilaznici malo zapadnije od petlje na avalskom putu iznad kruznog puta.
 
Предочио сам им све оно што сам написао о теми са трамвајима, и саму иницијативу за трамвај ка Степи и Кумодражу. По свему што су рекли, план је више за показивање него за мењање. Ако би и дошло домање измене, морала би да прође кроз 5 секретаријата и дирекција, а ко би било прихваћено да се измени пројекат са остављањем простора за трамвај, све би било одложено за бар 2 године.

Питам се зашто је то проблематично, када за то нису обезбеђена средства, коштало би бар 50.000.000 евра, и градило би се најмање 3 године.
 
Док ова саобраћајница дође на ред за изградњу могу да промене план још барем два пута.
 
Koliko li ce samo da kostaju ta 3 tunela i vijadukti?

Ova trasa ispod kumodraskog brda je veoma teska deonica.
 
Данас 25.4.2014. сам био на сакупљању потписа за трамвај кроз Кумодраж, и утисци су следећи:
- 1 - Први пут наилазим на неку жену, која тврди да ако петиција није од стране месне заједнице, да је нелегитимна, и да она то не потписује. Убедила у то и остале чланове породице. :bash:
- 2 - Разговарао сам са одређеним људима, који се налазе на траси Нове авалске, поред гробља. Њихов став је тврд: неће да продају кућу и земљиште ни за живу главу. Нису обавештени о томе да би преко њихове куће требало да прође пут, а велики проблем им представљају и притисци да се гробље шири преко њиховог имања. Кажу, преко дана немају мира од нарицања, а увече од наркомана, који по гробљу вриште целу ноћ. Међу њима су и староседеоци, који су пре ДСР били власници земљишта по Браће Јерковић, Касарне Степа, и који никада нису били правилно обештећени. Тврде да се то могло једноставно решити кроз станове у Степи, што није било урађено.

- 3 - Било је доста пензионера, који нису хтели потписати у стилу "шта ће то мени, идите код моје деце да потпишу. Ја ионако нећу још дуго".
- 4 - Кумодраж је комунална катастрофа, и за такве ствари су многи Кумодражани постављали питања. Неком приликом ћу и слике качити.

Иначе, ради поређења, жутом бојом сам обележио трасу мотопута пројектованог за 100км/с кроз сафари (тако у Урбанистичком заводу и осталим институцијама доживљавају Кумодраж), а црвеном предложену трасу трамвајске пруге за брзине до 60км/с, без рушења и једне једине куће, и без приласка и једној јединој кући ближе од 10 метара. Чак и тамо где су куће на 10 метара од трамвајске пруге, могуће је посадити лигуструм живу ограду ради контроле буке. Уколико би пут прошао кроз оптималну деоницу за трамвајску пругу, заобишли би смо сељаке који кажу "само преко мене мртва". Опет би морало да се сруши пар кућа у правцу Титовог гаја због пута, а тек треба да проверим како се они односе према томе. Са том променом успон се ублажава, а брзина ограничава на 70км/с.
25fooz7.jpg
 
Јавна презентација Плана одржаће се у згради Градске општине Вождовац (Устаничка 53) у среду, 07. маја 2014. год. са почетком у 14 часова.

Ја ћу обавезно доћи.
 
Dobar plan samo mislim da bi tramvaj trebalo da skrene kod one lakat krivine i da se popne (kao sad autobus 39 i 25) do Vojvode Stepe kod Farmaceutskog fakulteta i tu skrene ka centru Kumodraža (spomenik vojvode Stepe). Ne bi trebalo nikako da ulazi u ulicu Gornjak jer su te kumodraške ulice uske, sa oštrim krivinama i strme. Po tvom (Karlo) predlogu tramvaj produžuje pravo pored groblja a taj deo je slabije naseljen. Trasa nastavka Kumodraške ulice dobro je postavljena i ona bi ostala (žuta linija). Interesantno je da je pred WWII počela izgradnja modernog avalskog puta od Autokomande do trošarine. To je sadašnji bulevar Oslobođenja. Počet je i njegov nastavak od Trošarine vrlo lepo izrgrađenim vijaduktom preko tramvajske pruge (koje onda nije bilo). Ali, zbog rata, tu se stalo. Trebalo je da bulevar do Avale ide dalje Beranskom ulicom i ispod Farmaceutskog fakulteta.
 
Ono што је сигурно је да немамо чврсту одлуку нити фикс идеју куда тачно да иде трамвај. То ни у петицији није јасно назначено, због 1001 компликације на терену. Ипак, траса у самој улици Војводе Степе је доста проблематична, па је стога нисмо ни разматрали, због комуналних инсталација испод улице, уског профила улице (од дворишта до дворишта) и великог успона од Фарамацеутског факултета према врху брда.

То што је тај крај иза гробља ређе насељен је управо и велика предност, са обзиром на слободне парцеле за планску градњу оријентисану на трамвај као превозно средство. Већ густо насељеним деловима кумодража најбоље можемо помоћи тако што ћемо транзитна кретања и главне токове извући из њих на Нову авалску и на трамвајску пругу.

Напоменуо бих на сложеност имовинско-правних проблема, због које сумњам да ће трамвај ићи даље од Кумодража 2, али ако и дође до Кумодража 2 је велики добитак.
 
Идемо мало у Источну Афику, која је самом чињеницом да није део НБГ лишена средстава за инфраструктуру која сви плаћају, планског урбаног развоја, комуналне инфраструктуре...

Ипак нешто невероватно се десило након неколико деценија препуштања урбаног развоја самом себи... Неко се сетио да ради Нову авалску, планску и модерну саобраћајницу. Ипак, занемарено је много чињеница, попут интереса становништва насеља кроз које пут пролази, као што су бочна комуникација различитих страна пута, јавног превоза, бициклистичке стазе, прикључака на тај пут, инсистирања на траси са којом се руши више стамбених објеката...

Идемо полако. За почетак, место где би требао да буде почетак тунела ка Авали гледано у правцу Браће Јерковић. На дну ове њиве тренутно засејане житом је улазак у тунел дужине око 600 метара. Кота тунела је углавном око 260 мнм, а врх брда је око 300мнм. На дну њиве је група кућа која би требала да буде порушена по свим варијантама, и ту нема среће. Поготову што ће због слабог терена растојање између тунелских цеви бити око 15 метара. Средина слике је место куда ће пут ићи према Кумодрашкој.
2agq153.jpg


Ово је друга страна брда, где тунел излази према Авали. Преко долине би требао бити мост, па опет кратак тунел. Види се торањ на Авали, да имате оријентацију.
mb51ci.jpg


Ево како у овом делу града изгледа паркинг поред гробља.
bgts76.jpg


Наставиће се...
 
To karlo slike slike cekamo nastavak ,jesu li kuce divlje ili legalne te koje su predvidjene za rusenje
 
Da li je Avali potreban baš autoput (2x3). Avala je izletište i svakako je važna kao spomenik alito nije nikakav magistralan pravac. Taj put koriste samo sela iz tog dela Šumadije. Mislim da i iz Mladenovca postoji odlična veza preko autoputa za Niš. Do Avale obavezno treba napraviti novi put (ovaj sadašnji, stari preko Jajinaca potpuno je zastareo sa svojih bezbroj krivina). Taj novi put do Avale treba da ide preko Kumodraža i da ima širinu 2x2 bez razdeobnog ostrva. Tunel je ili nepotreban ili će biti kraći, kuće će se mnogo manje rušiti, put će biti mnogo jeftiniji i sasvim će zadovoljiti potrebe beograđana, turista i podavalskih sela.
 
У питању је мотопут (пут резервисан за саобраћај моторних возила) профила 2+2 траке. Разлика између у уштеди времена путовања мотопута за 100км/с и брзог булевара за 70км/с је само један минут на овој деоници, у условима проходног саобраћаја. Истовремено, са једне стране се завршава семафоризованом раскрсницом са у будућности важним булеваром, а са друге са кружним током.

Ефекат брзог булевара за 70км/с у односу на мотопут на урбани развој би био огроман. А то би била и превенција "лендграбинга" до кога би дошло спонтано, за најразличитију градњу, и дивљих прикључака на овај пут. Боље плански направити једно 3 прикључка на ових 4 километра, него чекати стихијски развој опасан по безбедност саобраћаја. Чак, повраћај инвестиција би био већи, због веће употребне вредности нове саобраћајнице, који би се отплатио кроз будуће Накнаде за грађевинско земљиште.
 
Ја сам упутио следеће примедбе:
1) Пресецање насеља: Пут је постављен као бедем дужине 1200 метара у сред насеља. Минимум бочне комуникације насеља у односу на пут су пешачки прелази или пасареле сваких највише 500 метара.
2) Експропријација и рушење кућа: Према тренутно изложеном плану предвиђено је рушење великог броја кућа, иако се са одређеним варијантама решења број срушених кућа могао смањити на минимум. Конкретно, станари групе кућа непосредно поред садашњег гробља имају малтене консензус да им се не руше куће, а померањем трасе мало северније не би морао да се сруши ни један стамбени објекат. Без обзира што за експопријацију за путеве првог реда није потребна сагласност власника, сматрајте да ће ти људи ометати, или чак онемогућити пројекат по садашњем плану. Ово је велики пројекат, са вредношћу радова преко 50 милиона евра, а реално је очекивати да би се финансирање решило једино међународним кредитним линијама. Ни један међународни кредитор неће пристати да уложи у пројекат уколико постоје спорови са грађанима. А уколико би се кориговањем трасе број срушених кућа смањио за 40, то је уштеда бар 4 милиона евра на експропријацији. Врло је лако у јавности отворити питање зашто се инсистира на решењу које је скупље, а захтева уништавање више домова.
3) Вождовцу треба булевар, а не мотопут: Не постоје прикључни путеви ка огромном насељу кроз које пролази. Због стихијске градње, Вождовац урбанистички/функционално заостаје, и стога је јако важно да нова инфраструктура буде булеварска, око које би се градски садржаји развијали плански и уз одређену регулацију. У тренутном плану је са једне стране направљен пут са благим кривинама, физичким спречавањем левих и полукружних скретања (карактеристика путева резервисаних за саобраћај моторних возила), а са друге су дрвореди постављени сувише близу да би то могло бити мотопут. Сугеришем да се минимални полупречник кривине са 350 смањи на 225 метара, а да се успостави систем управљања саобраћајем и безбедности саобраћаја који би омогућио брзину од 70км/с. Разлика у времену путовања аутомобилом између мотопута за 100км/с и булевара за 70км/с би била само један минут, а ефекат на урбани и привредни развој захваљујући овој промени стандарда би био огроман, уз смањење трошкова градње.
4) Не постоје аутобуске нише: Нови пут се планира кроз огромно насеље, и делове истог у којима се грађани годинама боре за јавни превоз, и где пешаче до истог 15-20 минута. Најважнији разлог што немају јавни превоз је недостатак путева довољних габарита и носивости за исти. Нови пут би задовољавао и један и други услов, и утолико је сулудо на истом изоставити стајалишта у нишама. То је боље него да се аутобусима, као тешким возилима, оптерећују мање улице. Тежак друмски саобраћај је најрационалније концетрисати у одређене главне улице. Наравно, бициклисте не усмерити у тунеле већ изнад истих.
5) Непотпуно решење за индивидуални саобраћај: На највећем делу плана пута је изостављен бициклистички саобраћај, који је поред приградских железница и трамваја једино превозно средство које дугорочно може бити брзо, поуздано и економично на Вождовцу. Са обзиром на профиле садашњих улица, Нова авалска је једина шанса да у Кумодражу буде бар један бициклистички коридор са високим стандардима. Упозорићу вас и да ће вас одређени људи обмањивати како нема бициклиста по брдима, а управо је Авалски један од најпопуларнијих праваца међу бициклистима. Бициклиста би било далеко више да постоји безбедна издвојена стаза за њих, а много нарочито деце и младих у Кумодражу користи бицикл у нерекреативне сврхе.
Наравно, указао сам у наставку и на иницијативу везану за ширење трамвајске мреже.
 
Сутра 3.јуна у 13:00 је јавна седница везана за Нову авалску.
2. JAVNA SEDNICA Komisije za planove Skupštine grada Beograda, održaće se u zgradi Gradske uprave grada Beograda, u Ulici 27. marta br. 43-45 (sala 2 u suterenu), 3. juna 2014. godine, u 13 časova. U toku javne sednice, sva prisutna fizička i pravna lica koja su podnela primedbe u vezi sa Nacrtom plana u pisanom obliku, mogu obrazložiti primedbe pred Komisijom za planove Skupštine grada Beograda.
 
Vrh