Šta je novo?

Проширење улица Љубинке Бобић и Гандијеве

Гага

Professional
Učlanjen(a)
08.12.2010.
Poruke
11.994
Pohvaljen
19.078
Lokacija
Бежанијска коса
Пошто се на подтеми "Војвођанска-Тошин бунар" на последње три стране, развила конструктивна дискусија о проширењу улица Љубинке Бобић и Гандијеве, то ми је дало идеју да отворим ову подтему.

Да не би пуно оптерећивали постојећу подтему, а где се о томе говори, све поруке (постови) ће бити пребачени овде. Са Игором сам се договорио да он пребаци те поруке, а тек након пребацивања истих можемо полако да наставимо дискусију.

Из тог разлога бих замолио чланове да још ништа не пишу, док Игор не пребаци све те поруке, нема их пуно. Надам се да ће подтема бити интересантна :)
 
Игор ми је одговорио да је мало незгодно пребацити све те поруке на нову подтему (форум), пошто је више њих у питању. Пребацићу их ја као цитиране, па после тога нека иде дискусија. :)
 
Гага":29glmjie je napisao(la):
Пар сличица од суботе-05.април и стање саобраћаја у Гандијевој улици превац низ Бежанијску косу.
Овакве велике гужве су сваке суботе, недељом мање, а радним данима их и нема, а да будем искрен, не знам као је у јутарњим часовима (радним данима).
А тек кад буду задушнице, не питајте.

Значи гужве почињу од семафора на раскрсници Љубинке Бобић-Партизанске авијације-Гандијева-Бежанијских илегалаца (код Циганског насеља), возила има и у раскрсници, и ред се протеже скроз доле до семафора на раскрсници Гандијева-Војвођанска-Земунска:








Пошто неки пут нема возила у траци за лево скретање из Гандијеве у Земунску, неки "фини" возачи искористе моменат и пређу у ту траку и наставе да возе право. Чак је и возач аутобуса 82., тако поступио, али ајде барем је смањио дужину реда возила :p
 
milos.tro":1eq3rm3i je napisao(la):
Gago i da se nadovezem na fotke kolone u Gandijevoj, ujutru kada prolazim vidim deo kolone, ali da se to proteze do Ciganskog naselja :shock: nisam mogao ni da predpostavim.Da li imas neke informacije da li ce se nesto raditi na tom delu ulice,trebalo bi da rade prosirenje pod hitno.
 
dane bezanija":2alzon1o je napisao(la):
А кад сам ја једном приликом поменуо проширивање, одмах је неко кренуо,па шта фали...катастрофа...те гужве су ,па сигурно задњих 3 године.не видим зашто се не би проширило, јер је са обе стране је брдо,до оне старе куће пре раскрснице са горњом улицом пере сегединца,мислим да и ту има места,једино доле макси може да зеза,а и са друге стр је брдо и има доста баш простора,све се то може направити,ако је лоше брдо,нека се уради подзид,па то је 200,300м,не може да кошта 100 дуката.Може мало да се скрене цео пут на лево код максија(инжењери су учили школе, мора да може да се нешто направи а да се на пример не руши макси и нешто слично,чак и у наставку љубинке бобић мислим да има простора за још једну траку) и решена ствар јер су гужве огромне а кад се погледа и ружно све то изгледа.
 
Гага":17ui18bg je napisao(la):
milos.tro":17ui18bg je napisao(la):
Gago i da se nadovezem na fotke kolone u Gandijevoj, ujutru kada prolazim vidim deo kolone, ali da se to proteze do Ciganskog naselja :shock: nisam mogao ni da predpostavim.Da li imas neke informacije da li ce se nesto raditi na tom delu ulice,trebalo bi da rade prosirenje pod hitno.

dane bezanija":17ui18bg je napisao(la):
А кад сам ја једном приликом поменуо проширивање, одмах је неко кренуо,па шта фали...катастрофа...те гужве су ,па сигурно задњих 3 године.не видим зашто се не би проширило, јер је са обе стране је брдо,до оне старе куће пре раскрснице са горњом улицом пере сегединца,мислим да и ту има места,једино доле макси може да зеза,а и са друге стр је брдо и има доста баш простора,све се то може направити,ако је лоше брдо,нека се уради подзид,па то је 200,300м,не може да кошта 100 дуката.Може мало да се скрене цео пут на лево код максија(инжењери су учили школе, мора да може да се нешто направи а да се на пример не руши макси и нешто слично,чак и у наставку љубинке бобић мислим да има простора за још једну траку) и решена ствар јер су гужве огромне а кад се погледа и ружно све то изгледа.

На ово сам већ одговорио 18. марта о.г. и имате одговор на 88 страни, али ево још једном:

"dane bezanija" каже: “...jedino resenje po meni,vezano za guzvu u ljubinke bobic je da se celom duzinom od eko pumpe na dole napravi jos jedna traka,za sta mislim da ima prostora osim problema zbog maxija ali zato valjda i postoje strucnjaci da nadju neko resenje jer posle do pumpe mislim da cak ima prostora i za jednu traku i za smer ka ljubinke bobice jer je prazno brdo,jer se guzve i na semaforu kod pumpe formiraju.”

Ово је тешко изводљиво јер треба велика гомила пара, које Град нема.

Као прво не би могла да се направи још једна трака од раскрснице где је Еко пумпа и оно циганско насеље, тј. где је почетак Гандијеве улице, јер је проблем у „сечењу“ брда, а онда су у проблему оне куће изнад. Ако се сећате кад је пре две године пукла цев у самом том брду испод тих кућа, негде неких тридесетак метара низ Гандијеву. Тада је са водом нестао добар део брда, а сав муљ и нечистоћа је завршила на раскрсници Гандијеве, Војвођанске и Земунске улице. Тада је тај део Гандијеве од Еко пумпе/Циганског насеља до раскрснице са Војвођанском био два дана затворен. То је један проблем.

Друга трака би могла да се прави од оне кривине, кад се иде низбрдо па на даље !!! Е ту је сад други проблем, а то су оне две куће на раскрсници Гандијеве и Пере Сегединца. Те две куће су под бројевима 6 и 8 (Гандијева улица). За откуп-експропријацију треба пуно пара, а нема их.

Трећи проблем је Макси, треба срушити пола Максија ради проширења, а и ту треба доста пара за откуп и где надокнадити сличан простор Максију за онолико квадрата које би се рушило ?

Четврти проблем, све они локали са десне стране Гандијеве пре раскрснице, а после Максија, би требало исто рушити. Мада продавница боја и лакова припада Војвођанској, али би ради изградње те друге траке у Гандијевој требало и њу рушити. И за то се нема пара, јер би тек то било скупо за откуп.
------------------------------

Да овде само допуним, а гледао сам пре неки дан, требало би срушити цео Макси да би се урадило проширење Гандијеве !!!! Што каже Шојићћћ, неће да може.

Ето, толико о томе и заборавите проширење овог дела Гандијеве за један дужи временски период. Можда у неком другом животу :(
 
belka":3ec783x0 je napisao(la):
O proširenju Gandijeve i Ljubinke Bobić. Gagi su rekli da to tako izgleda, ali to u najvećem delu nije tačno. Krenimo od raskrsnice Vojvođanska - Ganidjeva.

1) ne mora da se ruši objekat u kome je Roma, jer je sasvim dovoljno prostora na suprotnoj strani da se napravi uliv-izliv 2+2.

2) Dolazimo do raskrsnice Pere Segedinca i Gandijeve kod Maksija. Tu jeste usko grlo, ali Maksi ne mora da se ruši, već bi se u javnom interesu narušila urbanistička pravila o udaljenosti zgrade od javne saobraćajnice i ona mogla proširiti na nivo 2+2, i to tako što bi po meni, trotoar do Maksija bio 1,3 metra i na samim ivičnjacima bili postavljeni jaki betonski ili metalni stubići, dok bi trotoar kod zgrade prekoputa bio 1,5 metara širok, takođe uz stubiće, a samo na tih nekih 15-20 metara sama saobraćajnica bi imala suženje, pa bi umesto da traka ima 3 metra, tj širina čitave saobraćajnice bila 12 metara, ona bila ukupno samo 10 metara (po 2,5 metara po traci). Znači , samo u tom delu ne bi bilo drvoreda ispred zgrade.

3) Sad dolazimo dos ledeće raskrsnice Gandijeve i Pere Segedinca da kažemo kod vrtića. Pre toga da ponovimo, da posle onih prethodnih 15 metara suženja, iza maksija prema zgradi koja je iza Maksija ima sasvim dovoljno mesta da malo zanesemo osovinu saobraćajnice i da dobijemo opet pun profil od 12 metara. Sad dolazimo do brda, i tu nije potrebna eksproprjacija te dve kuće broj 6 i 8. One su oduzete davno i isplaćene, tako da eksproprijacija i trošak nisu potrebni. Ubeđen sam da adekvatnom izgradnjom potpornog zida i drugim građevinskim metodama brdo može da se zaseče još malo sa obe strane i napravi prostor za profil 2+2 opet ako treba sa širinom 10 metara (ograničenje brzine, češća saobraćajna policija i ljudi će se navići). Što se tiče kuća iznad brda koje je Gaga apostrofirao kao ugrožene, njih ima ja mislim 2 ili 3 i sve su divlje. Dakle, ako se hoće rešenje, onda varijanta uklanjanje, bez para za ekspropirjaciju.

4) Stigosmo do raskrsnice gore kod Eko pumpe, pa do raskrsnice sa Nedeljka Gvozdenovića, ja ne vidim nikakav problem da dođemo do profila 12, uz blaga lelujanja osovine saobaćajnice. Prostora ima sasvim dovoljno.

5) Ja problem ne vidim ni dalje. Na raskrsnici sa Nedeljka Gvozdenovića ima nekoliko divljih objekata, market Tramizo, one kladionice, pekare, kiosci, sve to može da se ukloni, ako je ovo proširenje prioritet (po potrebi opet suženje do širine profila na 10 metara - 4 puta po 2,5 metara po traci).

6) I tako dođosmo do ulaza u Novo Bežanijsko groblje. I oni restorani i kamenoresci sa leve strane gledano iz pravca Bežanije prema groblju su divlji objekti (ako neko neće da širi profil saobraćajnice u tom delu na desnu stranu, jer je to parking ili ne znam potencijalna parcela za gradnju).

Dakle, malo dobre volje i novca i skoro nikakvih eksproprijacionih troškova nema. Nego, neće neradnici iz Direkcije za građevinsko zemljište i Sekretarijata za saobraćaj da rade i da se trude, u tome je problem. Ne postoji osećaj za lokalnu problematiku. Projekti se sa kabinetskog nivoa spuštaju u realizaciju na teren, bez sluha šta se n samom terenu stvarno događa i šta je stvarna potreba korisnika saobraćajnice.
 
severian":21abne5d je napisao(la):
Znajući stanje na terenu (prolazim tuda bar 10x nedeljno) sve ovo što belka piše je izvodljivo. Mislim da je mejk-or-brejk ;) projekta proširenja od Gandijeve do groblja upravo lesna zaravan Kose, tj. lova koja je potrebna za obezbeđenje potencijalnog klizišta nastalog usled eventualnog proširenja ulice. Drugim rečima, verujem da ćemo to proširenje videti NIKAD, ili jako blizu tome ;).

Za nas koji Vojvođansku i T.Bunar pamtimo još iz vremena kada je druga traka J.Gagarina bila kanal Galovice u kome su ljudi prali automobile ;))) i ova skoro trideset petogodišnja izgradnja je ravna čudu (setimo se samo broja godina potrebnih da se reši čuvena biljna apoteka!).
 
belka":1mwp3lpe je napisao(la):
Najbitnija je činjenica da nikakve pare nisu potrebne za eksproprijaciju. Svo zemljište pripada gradu Beogradu, nema objekata koje treba eksproprisati, već samo (doduše) srušiti i ukloniti, jer su divlji, nelegalni. Kritične tačke su suženje kod Maksija i suženje kod Tramiza, gore na Bež kosi. Siguran sam da ovde kod Maksija ima širina od 13 metara od građevinske linije Maksija do građevinske linije zgrade prekoputa. To je dovoljno za moju varijantu 1,5 + 10 + 1,5, metara odstojanja. Ne može niko živ da me ubedi da činjenica da 2,5 metra širine po traci nisu standard od 3 metra, ne može da se prevaziđe sa saobraćajnim znakom ograničenja brzine i pojačanom kontrolom saobraćajne policije. Vozači bi se brzo privikli.

Upravo ovo što je Severian rekao je problem. Obezbeđenje potencijalnog klizišta. Najbolje obezbeđenje je prvo uklanjanje svih objekata kojima bi eventualno pretila opasnost od klizišta. Ali, pošto niko neće da se cima i potrudi, šta mi tu možemo. Sad pre 3 minuta na ulici me zaustavlja vozilo i ljudi idu sa groblja i pitaju: kako da siđemo dole u Vojvođansku, ja kažem vratite se do semafora kod Eko pumpe pa desno dole, oni kažu: Ne, tu smo bili, ogroman je red, jel ima neki drugi put? i ja ih onda upućujem da se vrate u Nedeljka Gvozdenovića pa na drugom semaforu od pijace da idu levo i spuste se ulicom Dušana Vukasovića, koja je široka upravo 2,5 metra, jer tu nema gužve.

Inače, rešavanje i te ulice kao i nastavka ulice Marka Ristića do Vojvođanske kod škole Milana Rakića su takođe naredne 2 neuralgične tačke, kod kojih će takđe biti teško rešiti i pitanje saobraćajnice i pitanje rešavanja imovinskopravnih odnosa, a obe su kao i Gandijeva za nas kao lokalne korisnike izuzetno važne. Kao i dugo očekivani završetak kraka T6 od Kvantaša do Grand kafe i dloe do kružnog toka u Vojvođanskoj.
 
astrodule":jbn529wm je napisao(la):
Što se tiče proširivanja Gandijeve i Ljubinke Bobić (kod pijace): ne znam koja je minimalna širina trake, ali mislim da je to širina u Brankovoj gde su trake baš uske.
Bežanijska kosa je dosta narasla i bilo bi dobro da se napravi što više novih traka, ali to će se desiti tek kad neko od nas sa foruma dogura do neke funkcije.

Poslato sa telefona
 
Ево пребацио сам све поруке (као цитиране) у којима је било речи о проширењу ових двеју улица, значи изволите дискусије на сунце :dil:
 
Evo, ja ću da pobrojim probleme koje vidim:

1. Visina investicije (zbog sainranja potencijalnog klizišta u pitanju je daleko iznadprosečna cena po m2 ulice)
2. Protest stanara zgrade preko puta Maksija ("automobili će gaziti decu koja izlazi iz zgrade" itd.)
3. Problem (medijski i realan) sa raseljavanjem nehigijenskog naselja kod EKO pumpe (nije obična favela na koje smo navikli, iako neosporno bespravno - ti ljudi su tu godinama, nešto slično bivšem problemu kod Radio fara)
4. Problem raseljavanja lokala kod pijace na Kosi i (manji) problem rušenja nekoliko kamenorezaca

Sve ovo čini da je potencijalni projekat neosporno dugogodišnji, tj. zahteva veliku energiju i rešenost. Sa druge strane dobit je realno samo lokalna. Kada saberemo 1+1, dobijemo da u stvarnosti nema te političke elite koja će ovo zagristi. Osim, samo možda i eventualno, u slučaju velike lokalne buke. Ipak, za to po meni nema mnogo šanse, tj. lokalnog jedinstva, videti pod 2 ;).

Više je cela ta ideja proširenja samo normalna ljudska potreba (u ovom slučaju naša ;)) da se stvari završe idealno i kompletno, do detalja kako je logično i kako valja. No, život je komplesniji od toga... :laugh:
 
Ako se gleda šira slika i ako se cena proširenja stavi na stranu i obračuna se na kraju:
srž problema nije ni proširenje ulice koja ide uz brdo i niti utvrđivanje padina zbog klizišta - ne sumnjam da je to tehnički izvodljivo.
Srž je da li Ljubinke Bobić zaista može da se proširi za još dve trake u delu od EKO pumpe do groblja (sa ili bez suženja profila).
Od toga zavisi da li uzbrdo treba da ide jedna ili dve trake koje bi nastavljale pravo ka groblju, a logično, od toga zavisi kako i koliko se proširuje ulica i koliki je obim radova na padinama.
Moje mišljenje je da za uzbrdo treba da postoje dve i da treba dobro razmisliti o izgledu raskrsnice kod pumpe, tj kako bi se izvelo skretanje levo u Bežanijskih ilegalac i desno u Partizanske avijacije.
Nesporno je da u smeru nizbrdo, prema Gandijevoj, nedostaje još jedna traka.

Da sam ja neki faktor, naredio bih da se isele i EKO pumpa i ono nehigijensko naselje i napravio skver sa kružnim tokom.

Na kraju - mislim da ovde o ceni treba pričati samo pri poređenju raziličitih načina izvođenja radova, a da je nesporno da je proširenje potrebno i da treba da bude 2+2 sa kružnim tokom umesto semafora na mestu sadašnje pumpe.
 
Е, овде ја, као становник оближње Улице Исмета Мујезиновића, имам мало другачије мишљење.

Проширење Улице Љубинке Бобић од "Еко" пумпе до пијаце и даље, наиме, није неопходно, док проширење пута низ гребен ка блоковима - јесте.
Од наших пројектаната новије генерације (старији нису уопште познавали феномен уског грла!) сам, наиме, научио да ширина раскрснице често више утиче на проточност неког правца од ширине саобраћајнице. Е, сад, кад возите из Љубинке Бобић ка блоковима, схватићете да чеп настаје пре раскрснице код "Еко" пумпе. Она, наиме, није широка како је требало да буде, због дивљег ромског насеља (види се да није завршена). Када би ту било урађено проширење, возила би могла да чекају пред семафором у две колоне - уз 2+2 траке низ гребен, то би гарантовало да загушења не буде. Пролазили би сви на прво зелено светло. Проблем решен.
Из супротног смера, одоздо, саобраћај се на семафору ипак готово равномерно дели на право и десно, тако да једна трака у Љ. Б. остаје довољна.
Треба, дакле, само урадити још две траке у Нехруовој. Верујем да је то сасвим изводљиво. Минимална ширина саобраћајних трака за макс. брзину од 50 км/сат је, иначе, 2,75 метара.

(Наравно, боље и скупље решење би био некакав коси тунел, а не звао се ја Пантограф, ако туда не бих протерао и трамвај :D )
 
Kada već "pretresamo" problem:
šta se sve i gde se nalazi ispod kolovoza na samoj padini?

Svako ko se spuštao kolima niz ovu ulicu zna za niz šahtova koji mnogi vozači izbegavaju vozeći "slalom" između ulegnuća od poklopaca.
 
Slozio bih se sa Pantografovom konstatacijom.
Kada se malo bolje pogleda, priroda problema je malo drugacija - stvar je u raskrsnici.
Naime, sve okolne ulice i u Bezaniji, i na Kosi - Zemunska, Pere Segedinca, kao i Bezanijskih ilegalaca, Partizanske avijacije,pa i sama ulica Ljubinke Bobic'na Kosi imaju vrlo nizak intenzitet saobracaja. prblem je u losim i nedovrsenim raskrsnicama na pocetku i na kraju surduka, tj. padine, koja, da budemo sasvim jasni, pripada ulici Gandijevoj.
Mislim da je mnogo moglo da se postigne sa dva kruzna toka - jednim gore, kod EKO pumpe i jednim doel kod farbare Roma, kao i zabranom levog skretanja na raskrsnici Gandijeve, Pere Segedinca i Zemunske (kod vrtica).

edit: odgovor na reljino pitanje iz prethodnog posta - mislim da je ono sve kanalizacija.
 
Drugari da se osvrnem na situaciju na terenu koju vidjam u jutarnjim časovima radnim danima (jer često tada prolazim tim delom Gandijeve,najčešće u periodu 8-8:30h)
- u jutarnjem špicu imamo velike guzve od brda ka Gandijevoj (Gaga je to i dokumentovao u ranijim postovima),u suprotnom pravcu od Gandijeve ka brdu je intezitet saobraćaja mnogo manji. Mislim da bi rešenje bilo proširenje 2+1.
-svakako da bi trebalo analizirati i popodnevni špic,ako bi gužve bile u suprotnom pravcu,onda bi rešenje bilo alternativni saobraćaj 2+1 (1+2)
 
Мислим да би ипак морало 2+2. У јутарњем шпицу је катастрофа на доле, али је гужва и у поподневном, када, међутим, има застоја и у другом смеру. Евентуално 2+1 уз добрано проширење раскрснице код "Еко" пумпе.

Као што Бежанинац написа, укидање неких левих скретања би морало да се деси.
 
Vi koji živite u okolini ove ulice bolje od mene znate trenutnu situaciju.

2+2 košta više od 2+1, samo nekako mi je logično da ako se ulica proširuje i ako se utvrđuje padina jaruge, onda treba da se proširuje u oba smera jednom za svagda.
Ako ništa drugo, voleo bih da ulica bude uvek prohodna za prolaz hitnih službi.
 
Kad sam predlozio proširenje 2+1,pomislio sam i na finansijski momenat.
Evo i jedne fotke koju je Gaga postavio,da li je na ovom delu moguće 2+2,meni vizuelno izgleda da nije.
1263.jpg

Ako je neko od forumaša raspoložen mogao bi da skicira predloge proširenja :gobb:
 
belka":29kqmcxz je napisao(la):
O proširenju Gandijeve i Ljubinke Bobić. Gagi su rekli da to tako izgleda, ali to u najvećem delu nije tačno. Krenimo od raskrsnice Vojvođanska - Ganidjeva.

1) ne mora da se ruši objekat u kome je Roma, jer je sasvim dovoljno prostora na suprotnoj strani da se napravi uliv-izliv 2+2.

2) Dolazimo do raskrsnice Pere Segedinca i Gandijeve kod Maksija. Tu jeste usko grlo, ali Maksi ne mora da se ruši, već bi se u javnom interesu narušila urbanistička pravila o udaljenosti zgrade od javne saobraćajnice i ona mogla proširiti na nivo 2+2, i to tako što bi po meni, trotoar do Maksija bio 1,3 metra i na samim ivičnjacima bili postavljeni jaki betonski ili metalni stubići, dok bi trotoar kod zgrade prekoputa bio 1,5 metara širok, takođe uz stubiće, a samo na tih nekih 15-20 metara sama saobraćajnica bi imala suženje, pa bi umesto da traka ima 3 metra, tj širina čitave saobraćajnice bila 12 metara, ona bila ukupno samo 10 metara (po 2,5 metara po traci). Znači , samo u tom delu ne bi bilo drvoreda ispred zgrade.

3) Sad dolazimo dos ledeće raskrsnice Gandijeve i Pere Segedinca da kažemo kod vrtića. Pre toga da ponovimo, da posle onih prethodnih 15 metara suženja, iza maksija prema zgradi koja je iza Maksija ima sasvim dovoljno mesta da malo zanesemo osovinu saobraćajnice i da dobijemo opet pun profil od 12 metara. Sad dolazimo do brda, i tu nije potrebna eksproprjacija te dve kuće broj 6 i 8. One su oduzete davno i isplaćene, tako da eksproprijacija i trošak nisu potrebni. Ubeđen sam da adekvatnom izgradnjom potpornog zida i drugim građevinskim metodama brdo može da se zaseče još malo sa obe strane i napravi prostor za profil 2+2 opet ako treba sa širinom 10 metara (ograničenje brzine, češća saobraćajna policija i ljudi će se navići). Što se tiče kuća iznad brda koje je Gaga apostrofirao kao ugrožene, njih ima ja mislim 2 ili 3 i sve su divlje. Dakle, ako se hoće rešenje, onda varijanta uklanjanje, bez para za ekspropirjaciju.

4) Stigosmo do raskrsnice gore kod Eko pumpe, pa do raskrsnice sa Nedeljka Gvozdenovića, ja ne vidim nikakav problem da dođemo do profila 12, uz blaga lelujanja osovine saobaćajnice. Prostora ima sasvim dovoljno.

5) Ja problem ne vidim ni dalje. Na raskrsnici sa Nedeljka Gvozdenovića ima nekoliko divljih objekata, market Tramizo, one kladionice, pekare, kiosci, sve to može da se ukloni, ako je ovo proširenje prioritet (po potrebi opet suženje do širine profila na 10 metara - 4 puta po 2,5 metara po traci).

6) I tako dođosmo do ulaza u Novo Bežanijsko groblje. I oni restorani i kamenoresci sa leve strane gledano iz pravca Bežanije prema groblju su divlji objekti (ako neko neće da širi profil saobraćajnice u tom delu na desnu stranu, jer je to parking ili ne znam potencijalna parcela za gradnju).

Dakle, malo dobre volje i novca i skoro nikakvih eksproprijacionih troškova nema. Nego, neće neradnici iz Direkcije za građevinsko zemljište i Sekretarijata za saobraćaj da rade i da se trude, u tome je problem. Ne postoji osećaj za lokalnu problematiku. Projekti se sa kabinetskog nivoa spuštaju u realizaciju na teren, bez sluha šta se n samom terenu stvarno događa i šta je stvarna potreba korisnika saobraćajnice.

Белка друже, све што си рекао је тако. Закључке сам извукао из онога што ми је речено, а остало сам сам закључио између редова и онога што сам видео на терену-лицу места.

1) Оно што нисам могао да кажем, а везано за проширење овог дела Гандијеве кад је рађено, јер сам тако замољен, је то да по пројекту који је урађен за Гандијеву улицу, тј. за део од Војвођанске до Пере Сегединца (доњи део) значи до Максија, је требало да се раде 3+3 траке !!! У самом пројекту нигде нема ни те продавнице боје и лакова и осталих „локала“ изнад и још неких кућа ! А ето на терену сасвим другачије. Не знам да ли је извршена експропрајација за све те објекте, предпостављам да јесте, јер онда се не би радио ни такав пројекат, али тако је. А да ли су власници те продавнице боје и лакова (Ромићи) и власници тог објекта, то не знам.

Ето кад је рађен тротоар поред тих објеката, нису дали извођачу радова да уклони она узвишења (мени личе на неке велике жардињере од цигала !, па су морали тротоар да скрате тј. сузе. Нису дали да се уклони ни оно бетонско узвишење код мини маркета, него су морали да поплочавају до узвишења !
На сликама сам означио те „жардињере од цигала“ и то бетонско узвишење. Било је ту кажу и мало тежих речи кад је рађен тротоар, а из продавнице боја су „тражили“ да им на тротоару направе део за истовар робе !!! Осећам да ће бехатон плоче на овом делу брзо да страдају, јер ће ови то сигурна да раде (да ту истоварају робу!).





Да је могло да се направе 2+2 траке у овом делу, могло је без проблема, али ето...неко је кратковид, а то је вероватно и последица не изласка на терен и сагледавање проблематике.

2) Раскрсница Гандијева-Пере Сегединца (доњи део). Тротоар код Максија, зграде иза/испред Максија и зграде преко пута где је дрворед може да се сузи на неку пристојну ширину која не би угрожавала безбедност пешака, мислим да је по закону неких 1,6 метара. У неким ситуацијама се дозвољава да буде и ужи, а то све зависи од саме “ситуације на терену“. На сликама које сам снимио од раније из репортажа „Војвођанска – Тошин бунар“ се види да тротоари са обе стране у Гандијевој, у делу од ове раскрснице па до горњег дела раскрснице Пере Сегединца- Гандијева (где је вртић) има по 2 метра ширине (тротоар на слици са десне стране), а тротоар са леве стране има и читавих 3 метра, а можда и више! По мени би се од тротоара са десне стране могло узети и цео метар ширине, а са леве стране 1,5 метара, онда би се и сутио и померио и зелени појас, јер мора да га буде, садашњи дрворед би морао да ода, али би онда засадили неко друго младо растиње. Мислим да је овде коловоз укупне ширине 8 метара, ако не и читавих 9 метара ! То оцењујем по ширини аутобус који се види на слици, а који стоји на стајалишту. Иначе по неким назнакама и сам објекат Максија је нелегалан (односно онај накнадно проширени део, тамо где је улаз) !!! Зна се како је накад изгледао овај објекат тј. бивши Ц Маркет.




3) Следећа раскрсница Гандијева-Пере Сегединца (горњи део) код вртића. Од ове раскрснице би већ требало да се ради проширење Гандијеве, с тим да се поруше оне две куће (6 и 8). Нисам знао да је већ урађена експропријација тих кућа, као што је Белка ракао. Иначе у тим кућама још увек живе ти људи чије су куће, зашто се још нису иселили то је већ друго питање. Пошто од ових кућа па неких двадесетак метара даље иде блага кривина улево, она би могла да се мало испегла, а брдо би онда, и да се укопа и да се, што каже Белка, практично бетонира и на тај начин спречи урушавање истог. Пре две године је ту код оних кућа изнад, пукла водоводна цев и вода је однела део брда. Саобраћај је у овом делу Гандијеве био затворен скоро два дана док све то нису поправили.
Значи Белка оне две куће изнад на брду (једна од њих је онај ауто сервис за дојче возила :p) су нелегалне !!! Види, види, а дечко улаже и улаже у сервис тј. у обнову. Сад је ето скоро нешто дограђивао и све кречио.
Потпорни зид за брдо би требало највише да се уради због оне „зградице“ тј. станова у низу са по два спрата, који иду од ове две нелегалне куће па до ивице Косе. И сам знаш ко ту све станује, односно ко је све ту расељен.
Овде би исто ширина целог коловоза могла да буде 2+2 без икаквог проблема све до горе до семафора.

4) У овом делу је за сад проблем сама раскрсница Гандијева-Партизанске авијације-Љубинке Бобић-Бежанијских илегалаца. Док се не исели постојеће Циганско насеље (бежанијско Дедиње :D ) нема ништа ни од проширења, ни од сређивања овог дела Б. косе, а и изградње зграде која треба ту да се изгради. Надам се да неће бити дивља-нелегална као и она зграда која је изграђена до самих цигана !
Простора за проширење од ове раскрснице па до следеће са Рашка Димитријевића тј. код зграде МУП-а има довољно, јер је већ после цигана и урађено проширење Љ.Б. Овде би се морало још „дрпнути" од зелене површине, а онда би требало да се мало сузе и тротоари, они су у овом делу ширине скоро по 4 метра.
Од раскрснице са Рашка Димитријевића па до следеће не би исто било проблема за проширење, поготово са леве стране, јер са те стране нема никаквих објеката, сем оног техничког прегледа и перионице. Тај простор је (троугао) је још неизграђен (троугластог је облика), а шта би ту сад требало да буде не знам (планиран је био тржни центар па се одустало кад је изграђена пијаца), и у том делу проширење улице Љ.Б. није проблем. Ни десна страна улице, где су зграде, у овом делу није проблем, ту је сад дивљи паркинг, али би по проширењу улице он нестао. Можда да се направи и прави паркинг, али тако да се возила паркирају једно иза другог.
Мада што каже и Пантограф, проширење ове улице од цигана па до гробља можда и није толико неопходно. Тачно је да „чеп“ настаје на раскрсници код цигана, а као што сам већ рекао, проблем „одчепљавања“ баш овог дела, ће се решити кад се они иселе и сама улица Љ.Б. се у овом делу прошири на ону ширину која већ постоји после њих.
За сад је улица Љ.Б. прометна и из разлога што је још увек главни улаз у гробље баш из ове улице. Кад се отвори нови главни улаз у гробље (кажу да ће ове године) из улице Марка Челебоновића, онда ће већина оних који долазе колима на гробље ићи на овај улаз јер ће капела, крематоријум,... бити баш овде.
Немам бољу слику ове раскрснице, али за сад може да послужи и ова коју сам снимио у мају 2012. године. Снимио сам из Партизанске авијације, право од семафора иде Бежанијских илегалаца, лево од семафора је Гандијева, а десно Љубинке Бобић.


5) Раскрсница Љубинке Бобић-Недељка Гвозденовића-Др. Хуго Клајна можда не би била проблем, али би проблем била ширина коловозних трака (2,5 метара) коју наводиш. Аутобуси су широки од 3 до 3,5 метара и не би могле тако уске траке да се раде.
За уклањање оних нелегалних објеката нема проблема, ја једва чекам да се они уклоне, поготово она коцкарница и мини-маркет Трамизо. Мислим да она друга пекара (Хермес), која је увучена у односу на тротоара није нелегална. Надам се да би онда и она свако јутарња бахата паркирања испред пекара, стајалишта 82-ке и овог дела пијаце у Љубинке Бобић престала (или сам можда оптимиста).
Једва чекам да и ону такси станицу од 5 места за таксисте, која је у Др. Хуго Клајна, уклоне иако је легална, али је прави пример бахатости таксиста, њихове небриге, јавашлука, итд.

6) Раскрсница Љубинке Бобић-Норвешка-Грчка-улаз у Ново Бежанијско гробље I. У делу улице од претходне раскрснице до ове мислим да би морали углавном да „украду“ простор са десне стране Љ.Б., гледано према гробљу. Са леве стране нема баш нешто пуно простора за проширење, зграде су мало ближе улици, а на истој страни, а при крају (односно на почетку ове улице) је и оно стајалиште 82-ке. Значи (на жалост) иако су онај ресторан (за подушја) и каменорезац и онај још незавршен „објекат“ нелегални, сигурно би до даљег ту остали. Проширење би морало углавном да се ради са десне стране (гледано према гробљу) јер има простора. Имам неколико слика ове раскрснице, али не показују најбоље ситуацију.
Иначе за ову годину је планирана семафоризација ове раскрснице.

Да, уз добру вољу и добре идеје, али и уз „нешто мало пара“ може да се уради штошта лепо од ове деонице. Али тога нема. Ми можемо само да „притискамо“ и Дирекцију за грађевинско земљиште и Секретаријат за саобраћај и да им преносимо наше предлоге и могућа решења, али...џаба. Па они и за „обичан“ кружни ток, проблематику решавају годинама.

Планирам иначе да обиђем целу ову деоницу, и снимим садашњу ситуацију.
 
Све смо рекли, Гага све нацртао. Још само да то дође на ред...
 
Vrh