Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Objavljen je koncano tender za izgradnju deo autoputa Sofija-Nis. Deonica GP Kalotina/Gradina - Hrabarsko (mesto gde pocinje onaj 4 lentovi put) je duga 31,5 kilometara je razdeljena na 2 lota i kostace oko 102 miliona eura. Rok za izgradnja je 36 meseca, sto znaci u najboljem slucaju 2017.
 
Andrej_LJ":1it4jo98 je napisao(la):
Objavljen je koncano tender za izgradnju deo autoputa Sofija-Nis. Deonica GP Kalotina/Gradina - Hrabarsko (mesto gde pocinje onaj 4 lentovi put) je duga 31,5 kilometara je razdeljena na 2 lota i kostace oko 102 miliona eura. Rok za izgradnja je 36 meseca, sto znaci u najboljem slucaju 2017.
Ovo je odlična vest, jer je do skora bila aktualna varijanta da će se graditi samo 2+2 brzi put.
 
PLAN ZA IZGRADNJU M3 U SOFIJI (Andrej_LJ & JloKyM). Klik za veću verziju!

Mislim da se sve razume iz teksta, ako imate pitanja, slobodno. Uglavnom sledeća godina počinju da kopaju centralni deo linije 8km, 8 podzemnih stanica. Inače sama linija M3 se je preobrazila u klasičan metro jer su odbacili još 3 stanica i sada na glavni deo linije M3 imamo 16 stanica (12 podzemnih i 4 nadzemnih) i 17 kilometara trase.






 
A metro im je vrhunski, karta 1lev, i mozes da presednes na drugu liniju bez placanja nove karte. Vozio se pre neki dan, najcistiji metro od nekoliko kojih sam koristio u mesec dana.
 
Sad se ultrakorumpirani Srbi dive ultrakorumpiranim Bugarima, baš kako su se Bugari divili nama pre 30 godina.
Pravilan odabir spoljnopolitičke orjentacije je 90% posla, sopstvena (ne)sposobnost utiče na ostalih 10%
 
tragac":3j295psc je napisao(la):
Sad se ultrakorumpirani Srbi dive ultrakorumpiranim Bugarima, baš kako su se Bugari divili nama pre 30 godina.
Pravilan odabir spoljnopolitičke orjentacije je 90% posla, sopstvena (ne)sposobnost utiče na ostalih 10%

Komentar koji je bez bilo kakve logike i poznavanja situacije. Ne bih hteo da ulazim u nekakve glupe goepoliticke diskusije, samo cu ti napomniti da je izgradnja metroa u Sofiji krenula u vreme vrha komunizma, tj jos 1978 godine. U vreme planske ekonomije cak su bili naruceni prvi vozovi za metro iz SSSR koji su stigli 1990 godinu, ali su 8 godina sedeli u hali, sve do 1998 godine kada je prvi deo linije M1 otvoren. Sofija je pocela metro u vreme komunizma, izdradila veci deo prve linije (14 stanica) pre ulazkom u EU i ostale 21 stanice u poslednjih 7 godina (tu racunam i stanice koje se sada grade).

I kada govorimo bas o metrou ne bih rekao da je bilo bilo kakve divnje niti pre 30 godina, niti sada. Javni prevoz u Bugarsku je uvek imao znacajno mesto u drustvu i mislim da je na dovoljno dobrom nivou narocitu u vremenu komunizma kao i u poslednjim godinama kada je krenula njegova masovna revitalizacija.
 
Trenutno se vodi velika bitka oko SST /severna skorostna(prev. brza) tangenta/ Sofije. Njenim završetkom na putu ka Crnom moru i Turskoj zauvek ćemo zaboraviti obilaznicu Sofije i njenih 35 km pakla za koje treba oko 1h . Prvo što je kraća(oko 18 km) i ide po obodu samih gradskih naselja, a drugo što je projektovana kao autoput sa 3+1/3+1 trake! Problem prave 340 vlasnika parcela oko eksproprijacije. Prvi pokušaj nove vlade, kojoj je to top prioritet, da donese novi zakon po hitnom postupku, kojim bi bio dozvoljen početak gradnje objekata od nacionalnog značaja i pored sudskih sporova zbog eksproprijacije, nije uspeo. U drugom pokušaju, juče je resorna ministarka najavila početak direktnih pregovora sa svakim od 340 nezadovoljnih vlasnika. Poenta je da SST mora da bude završena i puštena do 31.12.2015., jer tada ističe rok za povlačenje sredstava iz EU (Operativni program Transport). Nova vlada ne želi da propusti tu šansu! Tako će, ako bude rešen problem sa vlasnicima, bugarski konzorcijum koji je dobio tender imati težak zadatak da je počne i završi od početka do kraja građevinske sezone (mart - novembar 2015.). To ne deluje nemoguće, jer trasa ide kroz ravnicu (Sofijsko polje), ali s druge straneima 4 petlje (plus bulevar) i prelazak na trasu postojeće obilaznice na kraju - poslednjih 1,5-2km do uključenja na AM Trakija, odosno autoput za Plovdiv, Burgas i Istanbul.

http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Speed_Tangent_(Sofia)
http://bg.wikipedia.org/wiki/Северна_скоростна_тангента
 
@caribrod,

Lepo si opisao (naročito 35km pakla!!!). Hvala na info i nadam se da će ovaj projekat uspeti!

Krajem 2015. očekuje se i puštanje u saobraćaj nekih deonica novog kraka Niš-Dimitrovgrad (ili ipak Caribrod :lol: )
 
GOJE":3sus2wf7 je napisao(la):
@caribrod,

Lepo si opisao (naročito 35km pakla!!!). Hvala na info i nadam se da će ovaj projekat uspeti!

Krajem 2015. očekuje se i puštanje u saobraćaj nekih deonica novog kraka Niš-Dimitrovgrad (ili ipak Caribrod :lol: )

"Zovi me i loncem, samo me nemoj razbiti..." :)
Teoretski, na AP Niš - granica Bugarske (msm da je taj naziv zvanično :roll: ) mogu da se parcijalno puste samo sledeće deonice, koje imaju vezu sa postojećim putem:
1. Niš (Prosek, odn. kraj sadašnjeg autoputa) - Čiflik (35,2 km), koja će po mojoj skromnoj proceni teško biti završena, zbog teških planinskih deonica /Prosek- tunel Bancarevo i tunel Bancarevo-Crvena reka/, gde fali mnogo toga. Da je pameti kod naših putarskih rukovodilaca naterali bi Grke (Aktor-Terna) da kako znaju i umeju do leta i turske najezde završe bar 1 traku i puste taj "poluprofil", jer on zaobilazi pakao #2 - Sićevačku klisuru.
2. Pirot istok - Granica sa Bugarskom (22,9 km) - Terna završava tunele na obilaznici, možda čak i pre Nove godine (grčkog Božića), ali bugarski Trace od samog starta nešto kilavi sa ex Alpininim deonicama, koje uopšte nisu teške, jer je više od 90% velikih konstrukcija završeno! Za parcijalno otvaranje ove deonice morali bi Grci da završe petlju Pirot istok.
3. Čiflik - Pirot zapad (oko 15 km) - ovo će zasigurno biti prva nova deonica, kojom ćemo se voziti, jer će svakako morati da puste polufrofil (buduću levu traku), kako bi prešli na sadašnji put, buduću desnu traku. Španski Rubau radi svojih 12,5km udarnički. Juče sam prošao - već su skoro pa spojili dve obale ogromnog novog mosta preko Nišave (i provalije) kod Čiflika, sa miniranjem su završili, delovi trase već imaju betonsku stabilizaciju! Ostaje Aktor i njihovih 2,5 km, među kojima i tunel Sopot, koji već rade u širokom iskopu sa potonjim zatrpavanjem cevi, plus petlja Pirot zapad. Imam utisak da ih je neko stiso, jer baš tu kratku deonicu rade sa velikim brojem mašina. Moja neka procena, ako im vreme dozvoli ovim tempom bi do maja mogli da puste ovu traku i pređu na drugu.
Ostaje obilaznica Pirota između 2 petlje, koja će vrv biti puštena među poslednjima. Malo je oftopik, ali eto...
 
A što se tiče Bugarske, oni polako, ali sigurno privršavaju pun profil autoputa ka Turskoj, čime će se izbeći landaranje po bugarskim selima na putu za Istanbul. E, to je tek pakao, posebno leti tokom najezde gastarbajtera. LOT 2 (34 km) od Dimitrovgrada (bugarskog :) ) do Harmanlija završen je više od 80%, skoro komplet trasi nedostaje samo habajući sloj, ostale su mahom sitnice (par iskopa, nešto bankina, ograda, potpornih zidova, finalni radovi na 2-3 nadvožnjaka, rasveta), plus velika petlja na početku lota kod Dimitrovgrada - puna detelina na ukrštanju sa 2x2 putem- koja će se dalje graditi i tokom zime. Ovu deonicu će 99% pustiti pre Uskrsa i povezati je upravo preko te petlje sa sadašnjim magistralnim putem kod Haskova.
LOT 1 (31 km), od isključenja sa autoputa ka moru, završen je tek oko 50%. Fale mu neke velike konstrukcije, na kojima su tek sad počeli ozbiljni radovi i biće ih kad god vreme dozvoli i tokom zime. Pokušaće da ga zbrzaju do letnje sezone, ali teško će to ići! Realno - krajem 2015. od Sofije do Istanbula u punom profilu autoputa (uz 2x2 od turske granice do Jedrena).
Imaju i nekih 9km obilaznice Svilengrada, gde su radovi odmakli, pa će vrv čim počne građevinska sezona uraditi habajući sloj, koji nedostaje i pustiti ga kao poluprofil, a zatim remontovati aktuelnu magistralu, koja postaje leva traka AP i do leta završiti i ovu kratku deonicu. Sve ostalo je završeno i pušteno u punom profilu na tom pravcu, iako ima jako nekvalitetnog asfalta u određenim delovima.
 
@caribrod, hvala na informacijama iz prve ruke. Vozio sam tim putem do Istanbula (sva sreća van sezone) i stvarno je gore i od ibarske na momente.
 
Неколкико видеа којих сам снимио. Уживајте :vops:

Станица Сердика 2 (линија М2, трансфер на линији М1)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UF6cMZNsejU[/youtube]

Станица Сердика 1 (Линија М1, трансфер на линији М2)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J7w9GpjPuM4[/youtube]

Станица Софијски Университет Св. Климент Охридски (линија М1, где че од 2018 бити трансфер на линији М3).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-445gVnB60Q[/youtube]

Снимано је у понедељак, 22.12.2014 у 18 часова, т.е. у време вечерног пика. Како се може забележити станице су препуне а метро се масовно користи. Критично че бити кроз четири месеца када се отварају 7 нових станица линије М1. Тада још 90 000 људи дневно је планирано да користе метро, нашироко се прича да че бити неопходна нова набава возова како би се смањио интервал.
 
To je ovaj prooduzetak m1 do aerodroma? Svaka im cast
 
baš mi je drago da vidim da je metro prevazišao očekivanja.
 
loyola":3r2n9lsp je napisao(la):
To je ovaj prooduzetak m1 do aerodroma? Svaka im cast

Ne, nije. Produžetak linije M1 ka Aerodromu se još gradi. Biće gotov kroz 3-4 mesece. Najavljeno otvaranje 7 novih stanica ka Aerodromu i Mladost IV je u April-Maj 2015.



Što se tiče ostalih novosti vezani sa gradskom transportu u Sofiji, samo nakaratko ću vas informisati sad zbog nedostatak vremena, a podrobnije kasnije.

METRO:

M1: Nastavlja se izgradnja 7 stanica, koje će biti gotovih u roku 3-4 meseca. Još ni reći o izgradni preostalih 2 stanica na ovoj liniji (jedna je konstruktivno gotova, tz. stanica prizrak (angl. ghost station), a druga treba da se izgradi na zaopadnom kraju linije, u Ljulinu).
M2: Gradi se stanica Vitoša, na južnom delu linije, koja mora biti gotova u 2016.
M3: Tu je najviše vesti tako da idem polako:
- Objavljen tender za izgradnju centralnog dela linije (7,5 km, 7 podzemnih stanica). Ima 4 lota: 3 za igradnju stanica i jedan za izgradnju tunela pomoćem TBM.
- Objavljen tender za izgradnju metro depoa Zemljane.
- Objavlejn tender za nabavu 30 vozova sa pantografom.

TRAMVAJI:

- velike rekonstrukcije tramvajske mreže su najavljene za ove i sledeće godine. Oko 20 km tramvajskih šina biće rekonstruisano, a oko 6,5 km biće produženih linija (2 ka Drvenici i 23 ka metro stanicu Mladost III).
- još 6 novih PESA120Na stiže letos u Sofiji pored onih 20 kojih nama je stigao prošle godine.
- 28 tramvaja iz Bazela će stići u 2016 i 2017. Voziće po linije 3 i 12, koje do tada po projektu moraju biti delimično rekonstruisane.

AUTOBUSI:

- 40 od ukupno 126 zglobni MAN Lions City CNG busevi je stigao, ostale očekujemo u sledećih 6 meseci.
- Novi tender za 110 jedinačnih dizel autobusa je bio objavljen. Rok dostave je 10 meseca od potpisivanje ugovora, a cena je 22 miliona eura bez PDV.
 
Koji model tramvaja ce vam stici iz bazela zna li se model
 
Kako što se celo vreme govorilo, Sofija dobija modernizirane tramvaje. Nizak pod, modernizovani, sa klimu, 57 sedišta i 158 mesta za stajanje. To su infiormacije koje su oficijalno saopštili gradonačalnica i švicarski ambasador. Isto tako u Sofiji ima zakon koji zabranjuje nova vozila gradskog transporta da nemaju barem jednu niskopodovu sekciju.

Ako se može suditi po faktu da Sofija dobija tramvaje nakon Beograda (u Sofiji isporuka biće 2016-2017) onda verovatno Sofija dobija malo noviji i moderniji model. Logično je da Bazel prvo penzionira starije tramvaje sa ulicama. Tako da tekst koj se je pojavio u srpskim novinama pre nekoliko dana je u potpunosti netočan.
 
U sredu počela izgradnja Severne brze tangente Sofije, koja će tranzit oko Sofije od Srbije ka Turskoj i Crnom moru ubrzati višestruko! Malo će biti skarabudžena, jer mora da bude gotova do kraja godine, kada ističe rok za završetak radova u okviru projektnog perioda (n+2) "Operativnog programa regionalni razvoj 2007-2013" EU. Za nas je još bitnije da se početak tangente projektno poklapa sa završetkom budućeg autoputa A7 Kalotina (granica sa Srbijom) - Sofija. Autoput A7 (48,5km) je ušao u ekspoze ove vlade i biće rađen 2016-17 iz "Operativnog programa Transport 2014-2020" EU ili iz programa "Connecting Europe Facility". Projekat je više puta menjan, ali je prema aktuelnom planirano da od granice do Dragomana (LOT 1a - 13km) bude 2x2 brzi put, ukupne širine 23,5m, a od Dragomana do Herakova (LOT 1b-18,5 km) klasičan autoput (2+1/2+1). Kompletan LOT1 ide trasom postojećeg magistralnog (od granice do Slivnice) i 2x2 (od Slivnice do Herakova) puta. Izgradnja ove deonice možda krene i ove godine. LOT2 (Herakovo - Severna tangenta, 17km) ide potpuno novom trasom u punom profilu autoputa, mahom prateći međunarodnu prugu Niš-Sofija, tu još nisu rešeni ni eksproprijacija, ni finansiranje, ali se radi na tome, pa je realno da se tu konkretni radovi očekuju tokom 2016.
 
Iskreno pre 2020 godine nema nikakvu potrebu da se gradi autoput Slivnica - Sofija jer tamo vec postoji put sa 4 traka (2+2).
 
Pa, delimično si u pravu. Jeste da postoji 2+2, ali prolazi kroz naseljena mesta (Božurište, kod Poršea i Atlantika) sa ograničenjima, a ima i semafora kod metroa, što nije dobro za tranzit, naročito u letnjim mesecima ka Turskoj i Crnom moru. E, sad - zamisli leto 2016. kad svi u tranzitu ka Srbiji i Evropi krenu sa Trakije preko SST sa 3+3 pa počnu da se koče malom deonicom SOP do sada već "istorijskog" kružnog toka na početku bul. Slivnica. I obrnuto, još ako naprave 2+2 od granice do Slivnice i odjednom usporavaš pre kružnog toka (naselje, semafori). Tu i sada ima čepova, koje ponekad ne možeš da prođeš po 30-60 minuta, leti i više. Kad završe SST, kružni tok na ulazu u Sofiju je kolaps u najavi tokom leta! Upravo je poenta da se SST nastavi ka Herakovu, kako bi tamo bio ulaz na 2+2 za Sofiju, a da tranzit ide dalje od grada - prema i od SST (severne tangente). Tako da ima potrebe i sada, a tek će biti neophodna kad završe SST.
 
Vidi, ja se slazem da je potrebno da se izgradi i taj otsek ali ne sada. Ulaz kod Slivnice je problematican, ali ima puno vise problematicnijih mesta. Visestruko vaznije je da se doizgradi i juzni deo Obilaznice (SOP) i to deonice Ljulin-Borovo i Mladost-A1 Trakija, kao i da se celostno rekonstuise istocni deo SOPa (A1 Trakija-A2 Hemus). Nema para za puno projekta, a imamo jos puno autoputa da izgradimo. Tu su i A5 Cerno more i A8 Ruse-Vel. Trnovo kao i brzi put Botevgrad-Vidin i A2 ka Varnu.

Letishte Sofia (Sofia Airport) metro:


11014648_1559583967659612_2821683723587657890_n.jpg
 
Izgradnja puteva u i oko Sofije i autoputeva imaju različito finansiranje: OP "Regionalni razvoj" i OP "Transport". Izgradnja SOP jug Mladost-Trakija još i nekako, ali Ljulin-Bojana... To su tuneli, mostovi i ko zna šta sve ne. To nije u skorijem planu. Istočni luk (дъга) će sigurno 2016. posle SST , mada bih ja lično SST nastavio iza Kazičene i da se uključi na AM Trakija kod Lozena.
O A5 više niko i ne razmišlja ozbiljno, 2x2 do Sunčane obale (to je tačan srpski prevod za Слънчев бряг, a ne Sunčani breg/Слънчев хълм/, baš kao što ni engleski prevod nije tačan: Sunny coast, a ne Sunny beach) i to je to! A8 neće da grade dok ne završe A2 od Jablanice do Belokopitova (250km), a i to će ko zna kad. U principu, radiće se ovim redom u narednih 5-6 godina: 1. AM Marica. 2. SST, 3. Struma (bez LOT3 - Kresnanski tesnac), 4. SP Botevgrad-Vidin i 5. A7 Sofija -Kalotina, jer je to međunarodni koridor i isto takvo finansiranje. Ostalo, pa čak i A2 - znatno sporije, veruj mi!
Bravo za metro, kad puštaju deonicu Carigradsko-Aerodrom? Da se malo provozam...
 
Vrh