Šta je novo?

Novi tramvaji - namesten konkurs?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Zaboravljaš da se radi o Srbiji i da se radi o predizbornom obećanju, valjda to eto tako može, nijedno drugi logičniji odgovor na tvoje pitanje mi ne pada na pamet...
 
laki72":2z83cliz je napisao(la):
Majke ti?
I kakve veze ima sve ovo sto si napisao - la (nick u zenskom, pises u muskom rodu) sa pricom o ventualnoj korupciji i namestanju tendera?
;-)

Hahahaha!!! dobro si me nasmejao Laki! evo ti plus! :D :D :D :lol:
 
@Becks
Slazem se da je radni vek tramvaja duzi od ostalih vozila, ali kod nas je i radni vek autobusa dosta skracen u poredjenju sa drugim gradovima, razloge si i sam sto puta rekao(opterecenje, 3 smene dnevno, odrzavanje). Remont KT4 ce u svakom slucaju biti neophodan vec sledece godine posto dosta njih ne lici ni na sta.
Sto se tice price o Koncaru, meni je iskreno drago sto nismo uzeli te tramvaje, prvenstveno zato sto ne vidim da je i jedan prevoznik u hrvatskoj kupio niti Neobus niti Ikarbus, pa ne vidim poentu da mi potpomazemo njihovu privredu. Takodje Koncari su imali probleme i to u gradu za koji su projektovani, tako da ne vidim kako bi kod nas radili saverseno.
O prici da je deo nase industrije trebao da ucestvuje je suvisno i govoriti. To je samo nastavak Vucicevog fazona "oni su krivi sto vas ja j.bm" kao i nastavak zaje*******avanja naroda ala IkaMerc itd.
 
VIšemilionske nabavke ovog tipa (kada je država naručilac) se uglavnom rade u reciprocitetu, nešto za nešto. Slažem se sa Bazangom, da je napravljen "dil" sa Hrvatskom, 30 Končara za 100 Ikarbusa u tom slučaju bi bilo u redu - ovako ne.

Hrvatska da ignoriše i srpske čokoladice a mi da im kupujemo tramvaj, pa da li je to normalno? Sa Špancima je napravljen dil, oni su podržali srpski sta o Kosovu, mi njima kupili tramvaje. E, sad, glupost je praviti takav reciprocitet političko-ekonomski, ali je reciprocitet. Sa Hrvatima ne bi bilo nikakvog reciprociteta jer nijedan prevoznik tamo ne bi kupio Ikarbusa jer bi ih ustaše polupale prvi dan.
 
не бих се сложио да су ЦАФ-ови комфорнији од катица.

ЦАФ је у предности у две ствари, клима и нископоднодност.

али то што је нископодан је уједно и огромна мана. много је скучен. седишта у ЦАФ-у нису прављена за људе. ту двоје људи стандардних димензија не могу да седе комотно. избегавам да седнем поред неког у ЦАФ-у зато што могу да седим само једним гузом на седиште.

Даље, ако имамо ред од 4 седишта која су попуњена, ЦАФ је претесан за комотно кретање путника. то у катицама није случај. у катицама флуктација путника се одвија без икаквих проблема чак и у пуном трамвају.

ЦАФ такође има катастрофалан систем за отварање врата. а поред тог система и сама брзина отварања и затварања врата је недопустиво спора.

даље, превише је свилен за наше услове.
 
У БГ су кафоње пресвилене,катице дотрајале,а дивази имају по 50 година(такође су дотрајали).Треба узети Алстом или Шкоду уместо Каф срања. :fijasko:
 
Алстом не прави трамваје за метарски колосек. Шкода је данас другоразредни произвођач.
КАФ је срање само на Беобилду, а у свету је међу најпопуларнијим трамвајима.
 
Нисам седео у кафу али...Милисаве можда је време да се размишља о дијети? :D

Морам да се сложим са онима који сматрају да је шпанац промашај. У пакету са пољацима то је све 150 милиона евра минимум. За те паре су могли да доведу трамвај/воз до свих насеља на левој обали Дунава, до П.Скеле. Да тако укину 85 аутобуса на 12 линија и замене их чистијим, ефикасним и далеко јефтинијим превозом. Овде или на неком другом месту, Батајница, Карабурма на пример, то би био развојни потез, еколошки, економски...врхунски! Сви добијају а још раде и домаће снаге

Овако имамо трамваје који су нови и већ им је перспектива на издисају јер не могу да се одржавају. Као што нису могли потпуно ни да се користе... а 30 трамваја вишка седи, не може да се користи јер мрежа нема капацитета и зато што су слабо попуњени...како директор гсп каже. А све ће то троструко још наплатити народу.

Наравно да у свему томе има реципроцитета... али другој страни то, а на нашој страни том и том, уместо држава са државом, фирма са фирмом погодби.
 
stf":yqsui41n je napisao(la):
...
Sa Špancima je napravljen dil, oni su podržali srpski sta o Kosovu, mi njima kupili tramvaje. E, sad, glupost je praviti takav reciprocitet političko-ekonomski, ali je reciprocitet. Sa Hrvatima ne bi bilo nikakvog reciprociteta jer nijedan prevoznik tamo ne bi kupio Ikarbusa jer bi ih ustaše polupale prvi dan.

u ovome silno gresis. Nikakav dil oko Kosova nije postugnut, vec Spanci vide paralelu izmedju separatizma kod nas i separatizma kod njih.
To sa CAF-om nema nikakve veze.

i mali OFF
Sto se tice odnosa sa Hrvatskom, stvar je daleko kompleksnija i prevazilazi okvire ove teme, ali Jafa, medeno srce, smoki, Bakina Tajna, Tomy majonez (made in Serbia :wink: ) i jos mnogi drugih pokazuju da je plasiranje proizvoda na njihovo trziste uprkos opstrukcijama izvodljivo i moguce.
Podseticu vas da je odmah nakon ``III balkanskih ratova 91-95`` obnovljena isporuka motora-agregata istarskom `Labin Progresu` koje je proizvodio DMB. Isporuke su prestale kada je DMB propao. Ko je krivac?
U Konzumu po HR se distribuiralo dugotrajno `moja kravica` mleko sve do trenutka kada smo sebi dozvolili aferu sa aflatoksinom. Ko je krivac?
Gumarska industrija Rekord, je i za vreme sankcija preko cerke firme u makedoniji prodavala traktorske pneumatike po HR. Rekord vise ne postoji. Ko je krivac?
Da, postoji odredjen animozitet kod jednog broja gradjana prema nasim proizvodima, ali da su samo oni uzrok slabe prisutnosti na trzistu HR , to je neistina. to nam je samo izgovor.
Uostalom, u vreme kada je HR bila pod skriningom EU, nasi celnici nisu ni jednom uputili protest za blokadu tog trzista za nase firme, prema tome toga nije ni bilo ;-) (sarkazam)


da se vratim na temu.
Nismo mi nikom poklonili novac, niti smo dobili tramvaje na poklon. A samo se poklonu u zube ne gleda!
Ako je Koncar bio jeftiniji, ako je imao pogon na svim postoljima, on je po svakoj logici trebao da pobedi na tenderu. :grand:
(osim ako lepota bila glavni kriterijum, sto je opet subjektivno) :laugh:
 
Борчанац, београдски трамваји, са изузетком 30 ЦАФ-ова и 20 КТ4 набављених крајем деведесетих, стари су између 25 и 46 година. Да ти упростим: то значи да ће, без још једне (и то не мале) набавке нових возила у наредних 10-15 година, трамвајски систем у Београду морати да буде сведен на две, највише три линије (само на седмици возе 24 трамваја), јер највећи део возног парка више неће бити употребљив - десиће се исто што и српским железницама, јер су неки тупани у власти годинама (ако не и деценијама) говорили да није приоритет набавка нових возова. Ђавола није. Зато сада немамо директан воз Београд - Крагујевац, нити Ниш - Нови Сад.

Другим речима, трамваји су дуготрајни, али нису вечни. Капитална улагања у КТ4 имају смисла само код ових 20 најновијих - тако нешто чинити са трамвајем старим 35 година је ван памети, тј. у потпуности економски неприхватљиво, и са тим се слажу практично сви стручњаци (а таквих има чак и у ГСП). Дакле, рачунај да Београд на дужи рок има 50 трамваја - а за постојећу мрежу му треба 150. А, ако хоћемо ширење...
 
Наравно Пантографе! Хвала на указивању, ја сам то поменуо подразумевајући ремонте катица. Наравно да повремено треба наставити са животом и обновом возног парка. Само умерено и у складу са могућностима.
Мој пост је везан на могућности које су постојале са истом количином новца. Ако не грешим, а мислим да не. И сам си предлагао јефтине могућности довођења пруге на леву обалу и друго... таквим приступом сам се водио и користио информације из медија и са форума око цена, ресурса, могућности, па направио ову кашу. :)
 
Лаки,
Када је о Кончару реч, то је трећеразредни произвођач, који је нудио потпуно непроверен производ. И који има силне кварове по Загребу. И - још нешто - да ли баш нема никакве везе што је тај производ из Хрватске? Мени има, и ја га макар и због тога - не бих купио. Чоколадицу "Животињско царство" у "Идеи" да, али нешто што ће да вози центром Београда наредних пола века - е то не бих. Па како ко схвати.
 
@Pantograf
ma naravno , razumem ja da je koncar autsajder i da bi bilo vrlo rizicno uletati u celu tu pricu.
Ali meni sledeca stvar , a ona je i tema bode oci.
imamo tender za kupovinu solidnog broja tramova u trenutku kada se privreda sveta nalazi na klimavim nogama.
koliko se ponudjaca javlja na tender?
od njih, bira se `skuplji` i `losiji` (govorim o karakteristikama na papiru) !
Logicno bi bilo da se odustane od kupovine, isto kao sto se odustalo od prodaje Telekoma kada je procenjeno da nije postignuta odgovarajuca cena.
I jos jedna stvar, a upravo ima veze sa onim sto si napisao u obracanju Borcancu.
Tacno je da ce u neko dogledno vreme Beograd imati manjak tramvaja. Ali danas situacija nije takva. Nije bila ni u trenutku kada su porucivani CAF-ovi.
i situacija nece biti takva ni u narednih nekoliko godina. Zar nije bilo logicnije da se onda postojeci resursi u vozilima koriste do tog vremena, a tada da se kupe vozila. to bi po meni bilo racionalno.
Ovako cemo u tom trenutku imati vozila koja su vec stara oko 10 godina.
 
Končar i jeste pobedio na tenderu u smislu da je iimao najviše poena - ovo je info iz samog GSP-a.
 
Пантограф":2eswfapt je napisao(la):
Лаки,
Када је о Кончару реч, то је трећеразредни произвођач, који је нудио потпуно непроверен производ. И који има силне кварове по Загребу. И - још нешто - да ли баш нема никакве везе што је тај производ из Хрватске? Мени има, и ја га макар и због тога - не бих купио. Чоколадицу "Животињско царство" у "Идеи" да, али нешто што ће да вози центром Београда наредних пола века - е то не бих. Па како ко схвати.
U kuci mi je koncarov sporet vec 30 godina koji je i dalje u upotrebi. Spavao sam i sedeo 20 godina na trosedu koji je bio deo garniture proizvedene u Hrvatskoj. U cemu bi bio problem da voze Hrvatski tramvaji po Beogradu ako bi bili dobri? Eto ja bi bas zbog toga sto su iz Hrvatske bio vise za to da ih Bg kupi. Bas zbog orijentacije ka buducnosti a ne proslosti. Ne pricam sad o kvalitetu tramvaja koji je ocigledno upitan vec se samo osvrcem na pricu odakle dolaze tramvaji.
 
I takav kakav je - na tenderu je bio bolji od CAF.
 
Samo kod nas moze da se cuje da je Koncar ispred CAF u bilo kom smislu. To sto je on na papiru isti ili bolji veze sa stvarnoscu nema jer je onda IK218M kao MAN Lions City.
@Angry
Zasto se onda i braca Hrvati nisu u duhu svetle buducnosti nasih odnosa nisu ispruzili za jedno 50 Ikarbusa i 50 Neobusa? Dokle cemo mi izigravati budale i opterecivati se kreditima za sranja od tramvaja zbog dobrisusedstva a za uzvrat dobijati nista?
 
Ajde procitaj jos jednom sta sam napisao. Ne pricam o tome da po svaku cenu kupimo tramvaje iz Hrvatske zbog "dobrosusedkih odnosa" vec kazem da ne vidim zasto bi to bila prepreka ako bi sve ostalo odgovaralo. I ne znam sto ti uopste prevodim sta je napisano. Citaj pa komentarisi.
MilisaV":1d2awl82 je napisao(la):
не бих се сложио да су ЦАФ-ови комфорнији од катица.

ЦАФ је у предности у две ствари, клима и нископоднодност.

али то што је нископодан је уједно и огромна мана. много је скучен. седишта у ЦАФ-у нису прављена за људе. ту двоје људи стандардних димензија не могу да седе комотно. избегавам да седнем поред неког у ЦАФ-у зато што могу да седим само једним гузом на седиште.

Даље, ако имамо ред од 4 седишта која су попуњена, ЦАФ је претесан за комотно кретање путника. то у катицама није случај. у катицама флуктација путника се одвија без икаквих проблема чак и у пуном трамвају.

ЦАФ такође има катастрофалан систем за отварање врата. а поред тог система и сама брзина отварања и затварања врата је недопустиво спора.

даље, превише је свилен за наше услове.
Sedista su takva jer su nasi genijalci trazili da tako bude i sta je tu losa izrada caf-a? Oni su mogli da naprave i drugaciji raspored sedista ali nasa porudzbina je bila takva, isto kao i za broj i polozaj rukohvata kao i za dizajn sedista.
Procitao sam razne zamerke na caf tramvaje ali prvi put vidim da i sistem otvaranja vrata ne valja. Nije mi bas jasno sta ne valja jer nisam primetio tu neki problem.
 
laki72":30hu8p9x je napisao(la):
stf":30hu8p9x je napisao(la):
...
Sa Špancima je napravljen dil, oni su podržali srpski sta o Kosovu, mi njima kupili tramvaje. E, sad, glupost je praviti takav reciprocitet političko-ekonomski, ali je reciprocitet. Sa Hrvatima ne bi bilo nikakvog reciprociteta jer nijedan prevoznik tamo ne bi kupio Ikarbusa jer bi ih ustaše polupale prvi dan.

u ovome silno gresis. Nikakav dil oko Kosova nije postugnut, vec Spanci vide paralelu izmedju separatizma kod nas i separatizma kod njih.
To sa CAF-om nema nikakve veze.
А по том резону, како Бртитанци не виде сепаратизам? И они имају више сепаратистичких држава а имају и терористичку организацију па су најгласнији заговорници независности Косова. Сепаратизам је разлог званичне Шпаније, а у ствари је економска прича.

angry bird":30hu8p9x je napisao(la):
U kuci mi je koncarov sporet vec 30 godina koji je i dalje u upotrebi. Spavao sam i sedeo 20 godina na trosedu koji je bio deo garniture proizvedene u Hrvatskoj. U cemu bi bio problem da voze Hrvatski tramvaji po Beogradu ako bi bili dobri?
Признаћеш да шпорет и трамвај није баш исто, а и квалитет југословенских производа са квалитетом транзиционалних такође нема много везе.

Ја као што рекох, не бих имао ништа против Кончарових трамваја да смо им увалили барем 100 Икарбуса.
 
@Stf
Citirao si post koji nisam ja napisao. Molim ispravi to da se ne stekne pogresna slika.
 
Dorcolski44":1vqpippq je napisao(la):
У БГ су кафоње пресвилене,катице дотрајале,а дивази имају по 50 година(такође су дотрајали).Треба узети Алстом или Шкоду уместо Каф срања. :fijasko:
Чеси су толико задовољни Шкодом да је (их, 59 комада) продају због пуцања шасије :lol:
CKD-KT4":1vqpippq je napisao(la):
Прага, 25 сентября: Компания-перевозчик DPHM выставила на продажу 59 низкопольных 5-секционных вагонов Škoda 14T производства 2006-2009 гг. с внешним дизайном фирмы Порше. Вагоны имеют неповоротные тележки. Вагоны были отстранены от эксплуатации 05.08.2014 по причине массового образования трещин в конструкции тележек. Средний пробег у вагонов 315000 км. Отстранение от работы Škoda 14T означает продление службы старым вагонам Татра Т3.

http://transphoto.ru/
 
laki72":4fl8ygaq je napisao(la):
@Stf
Citirao si post koji nisam ja napisao. Molim ispravi to da se ne stekne pogresna slika.
Jeste, a tek kad ispravi post i usudi se da me citira onda cu moci ja njemu da odgovorim citatom. :mrgreen: On to mene izgleda nesto zaobilazi, ignorise?
 
Somi303":wshcri01 je napisao(la):
Чеси су толико задовољни Шкодом да је (их, 59 комада) продају због пуцања шасије :lol:
CKD-KT4":wshcri01 je napisao(la):
Прага, 25 сентября: Компания-перевозчик DPHM выставила на продажу 59 низкопольных 5-секционных вагонов Škoda 14T производства 2006-2009 гг. с внешним дизайном фирмы Порше. Вагоны имеют неповоротные тележки. Вагоны были отстранены от эксплуатации 05.08.2014 по причине массового образования трещин в конструкции тележек. Средний пробег у вагонов 315000 км. Отстранение от работы Škoda 14T означает продление службы старым вагонам Татра Т3.

http://transphoto.ru/
Samo ovaj model 14T je bio najlošiji Škodin model. Ovi ostali i nisu bili tako loši.
 
@angry
Uporedio si frizider iz doba Jugoslavije sa novim tramvajem...
U cemu bi bio problem da voze Hrvatski tramvaji po Beogradu ako bi bili dobri? Eto ja bi bas zbog toga sto su iz Hrvatske bio vise za to da ih Bg kupi. Bas zbog orijentacije ka buducnosti a ne proslosti. Ne pricam sad o kvalitetu tramvaja koji je ocigledno upitan vec se samo osvrcem na pricu odakle dolaze tramvaji.
Ovde prvo kazes ako bi bili dobri a onda ne pricas o upitnom kvalitetu?
Uopste mi nije cilj da se raspravljam sa tobom, samo ne razumem cemu stav rezim i besan sam na normalnu raspravu razumnim argumentima...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh