Šta je novo?

Žičara: Novi Beograd - Ada Ciganlija - Košutnjak

milos.tro":k4z4oold je napisao(la):
Zagreb na vodi, žičara....
sljeme833300s1.jpg

http://www.jutarnji.hr/zagreb-i-zagorje ... a/1351397/

Jedina razlika je što je ta žičara u Zagrebu zaista postojala i radila 40 god (ali samo od strane Zagreba do vrha, na suprotnu stranu su išle samo skijaške žičare). Zatvorena je kada je jedan od motora "riknuo", a već je postojao plan da se radi nova kako bi se zamenila postojeća zbog dotrajalosti. Onda je došla kriza pa je projekat zaleđen. Tamo ne sumnjam da će je ponovo izgraditi, jer je i prošla bila sasvim lepo korišćena. Ali između nje i ovog predloga u BG nema nikakve sličnosti. Zagrebačka žičara vodi na vrh planine (gde je čak i skijalište, kakvo takvo, ali na njemu su i FIS trke) i svrha joj je turistička. Jedini koji su je koristili kao redovno prevozno sredstvo su bili zaposleni na TV tornju i zaposleni u planinarskim domovima i hotelima na vrhu planine. Zagrepčani generalno imaju naviku da idu na Sljeme na izlete, a put je uzak i pri tome se teži da važi zabrana za putnička vozila zbog zaštite prirode. Do žičare se stiže brdskom tramvajskom linijom (br 15) i laganom šetnjom kroz šumu. Po novom projektu početna stanica bi bila spuštena tačno na okretište tramvaja, čime bi i atraktivnost žičare bila još veća.
Ovo u BG (znam da će me sad napasti) mi se kao ideja čak i dopada, samo to ne treba raditi zato što se nekome dopalo, već kad se uradi statistička analiza koliko bi to stvarno rasteretilo saobraćaj. U međuvremenu meni se čini da se gradska vlast u BG ponaša oko mosta na Adi po principu "ako zatvorimo oči, ili se pravimo da ga nema, možda ga niko neće ni primetiti". U svakom slučaju ogromno poboljšanje javnog saobraćaja bi bilo da su konačno postavili tramvajske šine preko njega umesto što pala...de o žičari.
 
Добар пример ми је и Скопље. Дакле поента је доћи превозом до једне тачке одакле се даље може само жичаром а не да жчара буде само један од начина за стизање до циља, при томе још спорији начин.
 
Palo mi je na pamet da bi se mozda mogle jednim udarcem ubiti dve muve.
Izgradnja panoramskog tocka i zicare na dionici NBG-Ada!
Npr...

untitled-1.jpg


Ovaj sistem bi (ako je moguce) koristio jedan pogon sa dva stepena prenosa. Brzi stepen za zicaru a sporiji za panoramski tocak.
Od ovog sistema bi i Ada i NBG imali koristi ali ponajvise sama Ada Ciganlija.
Za Adu je to i turisticka atrakcija i vazan vid povezivanja sa ostatkom Beograda. Pretpostavljam da se automobilom ne ide po adi a pristup samo preko jednog nasipa na sjevernoj strani Ade nije dovoljan. Ovo bi islo u prilog razvoja Ade kao turisticko-sportskog centra u sred BG, posebno njenog juznog dijela kojem trenutno nedostaju sadrzaji.
Druga opcija bi bila pravljenje pjesacko-biciklistickog mosta NBG-Ada Ciganlija a panoramski tocak bi bio u nekoj drugoj prici.
Da napomenem da panoramske tockove (ferris Wheel) imaju mnogi gradovi u svjetu.
 
Rio, hej, Adi ne nedostaju nikakvi sadrzaji, ima ih i previse, ona je zamisljena vise kao neko prirodno okruzenje, bolje da taj panoramski tocak bude na vrhu kule u Beogradu na Vodi.
 
Priznajem na Adi sam bio samo jednom i tad mi se ucinilo da na juznoj polovini ostrva osim pjesacko biciklisticke staze, zapravo nema nista.

Mozda se u medjuvremenu nesto izgradilo ali cini mi se da je jedan od vecih problema sa Adom to sto ima samo jedno pristupno mjesto iz pravca grada i to na njegovom krajnjem sjevernom vrhu. Pristup s juzne strane nije okrenut gradu. Dodatno, ostrvo je dugacko oko 5km sto znaci da pjesaku pa cak i biciklisti nije lako doci od ulazne tacke do juznog kraja. To ce onda neminovno znaciti ulazak automobila na Adu (ako vec nisu) i onda ce se sve pretvoriti u jednu betonsko-asfaltn-sumsku dzunglu nista drugaciju od bilo kog drugog gradskog parka. Zato mislim da je potrebno sve djelove Ade pribliziti pjesacima i biciklistima a odvojiti od automobila.

U tom smislu, zicara je jedan (+). Druga opcija, mozda bolja, je pjesacko biciklisticki most.

A sto se tice panoramskog tocka (koji bi mozda bio u paketu sa zicarom) moguce je da ima i boljih lokacija. Kad kazes kula u BNV pretpostavljam da mislis na eventualni vidikovac tamo. To jeste bolja lokacija ali bi mislim kapaciteti na toj kuli bili znatno manji nego da postoji zaseban panoramski tocak.
 
Rio, sad je sve kafic do kafica skoro bez prekida na obe strane, a jos je pritom ona strana na Makisu " elitnija" od prvobitne strane na bivsem ostrvu... Na Makiskoj strani moze kolima da se dodje, starim obrenovackim drumom.
 
Žičara, kao javni prevoz postoji u nekim gradovima, posebno u Južnoj Americi, kao npr. u La Pazu, čije slike su postavljene na prethodnim stranicama, a zove se Mi Teleférico. Drugi gradovi su Caracas, sa dve linije i Medellín, sa tri linije i one služe za povezivanje predgađa sa metro stanicama.
Kako to izgleda u Medellinu, možete da vidite ovde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mdWFFEA0t00[/youtube]

A što se tiče ove BG žičare, priznajem, izgeda atraktivno, i mogla bi da počinje umesto Bloka 44 od Bežanijeske Kose, verujem da bi bilo putnika. Ali ima daleko važnijih stvari da se uradi ili popravi. Drugo, šta kad košava dune? Kako su autori zamislili da žičara podnese njen udar vetra, koji može da bude i do 70 km/h?
 
Inace na prvoj strani sajta mozete ucestvovati u anketi ;)

Centralni sredisnji deo stanice nije potrebno da se ulazi u vest tj najavu ankete ;)
http://www.beobuild.rs :)
 
U jedno gradu u gruziji bilo je vise zicara tj linija kao javni prevoz ,to je bilo po sssr normalno vecina je ukinuta i zbog neodrzavanja starosti .U sarevu je postojala zicara mislim da je ugasena prije rata .
 
Ja sam se vozio u Njujorku sa roosevelt island žičarom. Ona spaja menhetn i rusvelt ostrvo koje je izmedju queens-a i menhetna
tram.jpg

Koristi se obična karta za prevoz, važi i mesečna karta. Voze se uglavnom ljudi kao prevoz do ostrva (ima i autobusa), ali ima i turista.

U londonu sam se takodje vozio emirates žičarom, u njoj se uglavnom voze turisti.. i ne važi karta za prevoz, već se mora pojedinačno kupiti karta.
cable-car-o2-2.jpg
 
kopmania":19imggce je napisao(la):
Koristi se obična karta za prevoz, važi i mesečna karta. Voze se uglavnom ljudi kao prevoz do ostrva (ima i autobusa), ali ima i turista.

Koliko mi je poznato Roosevelt Island nema cestovnu vezu sa Manhattanom iako preko njega prelazi most jer most samo povezuje Manhattan i Queens. Slicno kao sto Ada Ciganlija nema cestovnu vezu sa Novim Beogradom iako preko nje prelazi most. (ako izuzmemo pjesacki i biciklisticki prelaz)
Dakle, dvije velike cjeline New Yorka, Roosevelt Island i Manhattan su povezani samo sa ovakvom zicarom iako je u pitanju bogata Amerika :roll:
Doduse...postoji i metro linija ispod svega :D
 
Valjda gradski oci ne citaju ovaj forum, inace ce smisliti Prvu A fazu Blok 70 - Ada Medjica, ili Palata Srbija - Malo ratno ostrvo... Sa ovakvim kabinama!

tram.jpg
 
И Бејрут има жичару. Био мој син пре месец дана. Пролази метар два од прозора зграда.
 
RioBL":3fkn55sm je napisao(la):
Koliko mi je poznato Roosevelt Island nema cestovnu vezu sa Manhattanom iako preko njega prelazi most jer most samo povezuje Manhattan i Queens. Slicno kao sto Ada Ciganlija nema cestovnu vezu sa Novim Beogradom iako preko nje prelazi most. (ako izuzmemo pjesacki i biciklisticki prelaz)
Dakle, dvije velike cjeline New Yorka, Roosevelt Island i Manhattan su povezani samo sa ovakvom zicarom iako je u pitanju bogata Amerika :roll:
Doduse...postoji i metro linija ispod svega :D


Roosevelt island nema vezu menhetn - island, ali ima vezu sa queensom.
 
Da. Meni je to zanimljivo da nisu napravili vezu mostom vec su se zadrzali na metrou i zicari.
 
"Žičara" na Adi
M. Lj. POPOVIĆ | 02. jun 2015. 11:37 | Komentara: 4

Uskoro nova adrenalinska atrakcija na "Beogradskom moru". Sa jedne na drugu obalu "voziće se" na specijalnoj sajli

BEOGRAD će dobiti žičaru i brže nego što se mislilo! Istina, neće povezati Košutnjak i Blok 44, ali hoće dve obale na Adi Ciganliji!

Od ove sezone "beogradsko more" će, posle bandži džampinga i skijanja na vodi, dobiti još jednu rekreativno-adrenalinsku atrakciju - "zip lajn". Reč je o svojevrsnoj žičari kojom će posetioci moći da se "prevezu" sa jedne na drugu obalu.

Pre nekoliko dana radnici su počeli da postavljaju betonske ankere sa obe strane jezera. Do polovine juna, na tom mestu trebalo bi da bude postavljena platforma.

- "Zip lajn" je svojevrsna vožnja, odnosno spuštanje niz sajlu sa jednog na drugi kraj reke, odnosno jezera - kaže Saša Mandić, iz firme "Zip lajn", koja je zadužena za postavljanje ove atrakcije na "beogradskom moru". - Građani će imati priliku da specijalnom žicom pređu oko 350 metara, i to na visini od 18 metara, sa posebnim panoramskim užitkom. Biće instalirane dve trake iz oba smera sa po dve linije.

Bezbednost je - zagarantovana.

- Radi se o najsavremenijoj opremi i materijalima - kažu u "Zip lajnu". - Bezbednost konstrukcije proveriće pripadnici Vojske Srbije i policije, a svi korisnici biće osigurani.

Žičaru će, kako navode organizatori, moći da koriste i deca od sedam godina.


PRVA POSTAVLjENA NA KOPAONIKU

Poslednjih nekoliko godina "zip lajn" je postao svetska atrakcija. Širom planete se na najatraktivnijim lokacijama postavljaju linije koje privlače na stotine hiljada turista. Od pre nekoliko godina jedna je postavljena na Kopaoniku.


ZA 500 DINARA SNIMAK I FOTOSI

Zainteresovani će ovo zadovoljstvo morati da plate oko 500 dinara, a uz to će dobiti besplatne fotografije i snimke svoje vožnje. Posetioci će biti obučeni u specijalnu opremu, a o njihovoj bezbednosti će brinuti profesionalci.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ara-na-Adi
 
Intenzivno radimo na projektu gondole u Beogradu
Tanjug | 20. 07. 2015. - 17:32h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je danas da se intenzivno radi na realizaciji projekta gondole koja će povezivati Novi Beograd, Adu Ciganliju i Košutnjak, dodajući da su gondole među najzanimljivijim turističkim atrakcijama, ali i gradsko prevozno sredstvo budućnosti.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/576787 ... u-Beogradu
 
Samo da podsetim:

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/576787 ... u-Beogradu
Tanjug | 20. 07. 2015.

Kako je istakao, definisan je rok za završetak prethodne studije opravdanosti, a on je 60 dana od dana potpisivanja ugovora, odnosno do kraja septembra.


Studija se, dodao je on, radi fazno - generalni projekat u roku od 30 dana od zaključenja ugovora, a prethodna studija i finalna vezija elaborata u roku od 60 dana od dana potpisivanja ugovora.
 
ево, сада када су продали станове у БнВ могу слободно од профита да граде жичару. а не, чек....
 
Београдска жичара још "у магли"!
М. Т. КОВАЧЕВИЋ | 17. октобар 2015. 17:50 | Коментара: 0

Не зна се да ли је помпезно најављен пројекат "ваздушног трамваја" економски оправдан. Студија ускоро, изградња можда крајем 2016. године

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... os-u-magli
 
Kod ovih je sve u magli.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Magla padnala na Srbija, ništa se ne vidi! Trebalo bi da otvorimo temu 'Projekti u magli' i da tamo potrpamo ove žičare, nano-centre, metroe i sl. :idea: :D
 
Vrh