Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Таман за на петљу..
designboommichel-rojkind.jpg

http://www.designboom.com/interviews/ro ... interview/
 
Постоји ли икаква могућност да се након изградње обилазнице и укидања ауто пута кроз Београд направе пешачко-бициклистичке стазе на прилазним рампама Газеле из правца Савске и војводе Мишића са једне стране Саве и из правца Владимира Поповића са друге стране? Колико знам на самом мосту постоји техничка стаза пристојне ширине.
 
Могли би бар лифтови са кеја да би се могла користити стаза у дужини моста изнад реке, где је стаза коректне ширине.
 
Moгли би, мада је тај кеј нажалост слепо црево, а са друге стране моста је шљункара. Уистину нема пешака ни у Владимира Поповића, али треба планирати да ће се и тај део града једног дана урбанизовати, али и да је у близини Сава центар као једно од чворишта међуградког и градског саобраћаја у Београду.
 
Posle desetina miliona evra uloženih rekonstrukciju Gazele i dalje možemo videti ovakve slike

gazelaograda.jpg


gazelaograda1.jpg


gazelaograda2.jpg


Na pešačkim stazama ograda istrulila na pojednim delovima, a vidi se da propada i betonska konstrukcija. Izgleda da treba sve da se sruši nekom na glavu pa će možda da se sete da poprave. :kafa:


Takođe, prilaz petlji iz pravca Sarajevske vodi vas preko kružnog platoa na kome su sve ploče polomljene. Sve okolo je sređeno i asfaltirano samo su ove ploče ostavili ovako raspadnute da neko polomi noge. :roll:

mostarpetlja-plato.jpg
 
Na uglu Drinske i Savske nema pesackog prelaza uopste, a postoje staza iz parka i trotoari.

Ako te uhvati policajac, mozes odmah da ides u SUP da platis, blizu je, to je bar dobra starna.
 
Ukljucenja na Gazelu - autoput bez trake za ubrzavanje - ukljucenje su totalni promasaj po meni.
Jer od kako su postavili ono improvizirano ostrvce na ukljucenju na Pancevacki most iz smera centra - ulice Despota Stefana, ukljucenje je mnogo lakse, brze i bezbednije.
 
Јуче сам пролазио бициклом испод Газеле на путу до окупљања бициклиста код СаваНове, десном обалом.

Фарба намосту је почела да се љушти и отпада, а челична плоча код зглоба низводне ноге ноге се баш видљиво наборала.

Сад ми је криво што нисам фотографисао.
 
Зна ли неко можда зашто током реконструкције Газела није добила декоративну расвету и да ли је то било предвиђено обновом?
 
Ne znam da li se to ranije pojavljivalo na forumu ali nasao sam zanimljive ideje za prosirenje Gazele, Brankovog i Zaricevog mosta...

evo par slika za Gazelu...

gazela01-1024x767.png


gazela02-1024x723.png


gazela-crosec.png


i link za sajt...
http://floragoticcelli.com/
 
Kaко уопште и стићи до пешачке стазе (или боље да је назовем техничком?) на Газели? Пењањем уз рампе тик уз коловоз?
 
Зато и навијам да се направе степенице или лифт до стазе на Газели изнад саме Саве која је подношљива, али доћи до ње уском стазом на приступним саобраћајницама и није нарочито пријатно, нарочито када тик поред главе прошиша ретровизор шлепера који иде великом брзином..

Као млађахан сам је почесто прелазио, у касним вечерњим/раним јутарњим часовима и тада ми није сметало, али сада.. :D

Узгред, оно "чувено" улегнуће које се осети када се Газела прелази аутомобилом, много се боље сагледа из пешачке перспективе.. Притом мислим на његове размере.
 
Ja сам пар пута у касне сате хтео да скратим себи пут од Вождовца до НБГ мислећи да од Аутокоманде идем уз ауто пут па преко Газеле, али су ме џипови који јурцају на Мостару предомислили. Штета што макар нису направили тротоар уз рампе па да споје Савску и булевар војводе Мишића са Владимира Поповића. А реално од Мостара фали да се уради још тротоара ка Газели преко пруге (има до пруге и ту су степенице, али ме баш интересује користили их ико живи?), па онда степенице да се сиђе испод рампи и опет степенице да се попне поново на ниво коловоза (мада може та стаза до самог моста да иде и испод нивоа коловоза као што је на Мостару).
 
Mislim da je najveci problem za unapredjenje pjesacko-biciklistickih mogucnosti na Gazeli njena visoka niveleta zbog koje most ne moze biti atraktivna lokacija za prelazak Save. A i ako bi se to pokusalo rijesiti izgradnjom stepenista i liftova na prilazima mostu, to bi onda pjesake i bicikliste dovelo u neprijatan ambijent kretanja uz automobile na velikoj visini iznad rijeke.

Ja rjesenje vidim jedino u kretanju na spustenoj platformi, cime bi most postao na dva nivoa. Gornji za automobile a donji za pjesake i bicikliste. U tom smislu mislim da bi bio dobar pomak ono rjesenje koje imamo na temi za BNV, o izgradnji uzdignute platforme ispod Gazele. Ako se taj prostor dobro osmisli i ispuni sadrzajem mogao bi sa njega da vodi zasebna konstrukcija ispod Gazele preko Save na NBG stranu.

Na zalost bojim se da je to sve vrlo skupa investicija i male su sanse da se ovaj most rekonstruise na ovakav nacin.
 
Нису ништа бољи ни амбијенти ни на остала три моста са пешачким стазама, посебно је пријатно на Зарићевом мосту када се затресе због проласка трамваја.
 
Naravno. Pjesaci i biciklisti su izgleda bili u drugom planu kad su se ovi mostovi planirali. Vrijeme je da se to promijeni.
 
Посебно када је у питању Зарићев мост, ипак је настао за време окупације. На Газели је чак и пристојна ширина стазе, па мислим да пешацима и бициклистима не би толико сметао толико саобраћај на коловозу.
 
Vrh